تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

جهت دریافت مشاوره در زمینه این عمل بسیار حساس با ما در تماس باشید. 

09120174510

برای انجام دادن هر گونه عملی نخستین کاری که باید انجام دهید این است که از تجربیات افرادی که از قبل عمل مربوطه را انجام داده‌اند مطلع شوید

یکی از راه های کم کردن وزن بدن با روش جراحی لاغری عمل اسلیو معده می باشد برای آشنایی بیشتر با این عمل پست چه کسانی عمل اسلیو انجام دادن را مشاهده کنید.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند
تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

زیرا این امر به شما در بسیاری از موارد کمک می نماید، همانطور که می دانید عمل اسلیو معده یک عمل برای کم نمودن وزن اضافی بدن است که در صورت انجام آن باید اطلاعات زیادی داشته باشید.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند
تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

اگر در رابطه با تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند سؤالی دارید، پس از مطالعه کردن این مقاله می توانید پاسخ خود را به دست آورید.

به چه دلایلی بعضی از افراد عمل اسلیو معده را انجام می ‌دهند؟

طبق دیدگاه و تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند این عمل چگونه روشی است؟

ساختار معده بعد از انجام عمل اسلیو معده چگونه است؟

آیا می دانید عمل اسلیو معده به چندین نوع صورت می گیرد؟

چه کسانی می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟

چگونه بفهمیم که بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده داریم؟

به چه دلایلی برخی از افراد عمل اسلیو معده را انجام داده اند؟

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه تأثیری در افراد دیگر دارد؟

آیا می دانید از بین تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند کدام موارد مثبت و تاثیرگذارتر بوده اند؟

چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند این افراد تا چه مدت زمان از تأثیرات مثبت این عمل بهره برده اند؟

دوره ریکاوری پس از عمل اسلیو معده تا چه مدتی به طول می انجامد؟

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند به چه میزانی وزن اضافی خود را کاهش داده اند؟

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند می توانند باردار شوند؟

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند میل جنسی آنها افزایش یافته است؟

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند نیاز به جراحی پلاستیک دارند؟

آیا در پروسه عمل اسلیو معده مشاوره تأثیر مثبتی دارد؟

بعد از چه مدت زمانی بیمار از مرکز درمانی مرخص می شود؟

آیا پس از عمل اسلیو معده بدن بیمار قادر به ذخیره ویتامین ها است؟

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند از شر چه بیماری هایی خلاص شده اند؟

پس از انجام عمل اسلیو معده بیماران باید چه ورزش هایی را برای بهبودی سریع انجام بدهد؟

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند چه وضعیتی داشته‌اند؟

چه دلایلی باعث شده است که اغلب بیماران از جراحی اسلیو معده برای کاهش وزن استفاده کنند؟

چه مواردی تمامی بیماران پس از انجام عمل جراحی اسلیو معده باید در رابطه با برنامه غذایی رعایت کنند؟

 

به چه دلایلی بعضی از افراد عمل اسلیو معده را انجام می‌دهند؟

افرادی که وزن بسیار زیادی دارند و با شیوه های دیگر نمی توانند وزن اضافی خود را کاهش بدهند، عمل اسلیو معده انتخاب خوبی برای برطرف کردن مشکل آنها است، حتی بیماری هایی که بر اثر چاقی به وجود آمده اند با کمک این روش درمان می شوند، زیرا وزن آنها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند

برخی از افراد به دلایلی که در زیر گفته می شود، وزن زیادی را به دست می‌آورند، در این صورت برای از بین بردن چربی های انباشته شده در بعضی از قسمت های بدن باید عمل اسلیو معده را در وجود شرایط خاصی انجام داد.

با توجه به تجریه افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند آیا هزینه ایت عمل ارزش ان را دارد برای همین منظور از صفحه تجربه عمل اسليو دیدن کنید.

زیاده روی در خوردن غذا

یکی از علت هایی که سبب بالا رفتن وزن زیاد میشود زیاده‌روی در خوردن غذا است، با مصرف بیش از اندازه غذا معده حالت کششی پیدا می کند و باز شدن آن باعث جذب زیاد مواد غذایی می شود، در این صورت فرد در طول روز به تعداد دفعات زیادی غذا میل می کند.

شیوه برنامه غذایی

نوع شیوه برنامه غذایی غلط باعث بالا رفتن وزن می شود، زیرا اگر در برنامه غذایی بیشتر از چربی ها و گلوکز استفاده شود، باعث بالا رفتن وزن خواهد شد، غذاهایی که چرب هستند، معده را گشاد میکنند، در نهایت فرد در ناحیه شکم، ران، باسن و بعضی جاهای دیگر چربی‌های زیادی را ذخیره می‌کند.

نداشتن تحرک

یکی از اساسی ترین دلایلی که موجب بالا رفتن وزن می‌شود و فرد مجبور به انجام عمل جراحی اسلیو معده خواهد شد، نداشتن تحرک و فعالیت است، در حال حاضر به علت فاکتورهای متعددی مثل شبکه‌های مجازی بسیاری از افراد هیچ گونه تحرک و فعالیتی ندارند.

ژنتیک

اغلب کسانی که والدین چاق دارند، خود آنها دارای اندامی چاق هستند، در صورتی که از این دسته افراد هستید، می بایست قبل از اقدام به بارداری چربی های اضافی خود را از بین ببرید تا چاقی شما روی فرزندتان تأثیر نگذارد.

مبتلا شدن به بیماری های خاصی

یکی از بیماری هایی که باعث بالارفتن وزن می شود، کم کاری تیروئید است، زیرا در این بیماری غده تیروئید توان ساخت هورمون های تیروئید را نداشته و در این صورت بدن چربی سوزی کمتری را انجام می‌دهد و وزن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از بیماریهایی که باعث بالا رفتن وزن می شود، سندرم کوشینگ است، هنگامی که غده فوق کلیوی بدن هورمون کورتیزول را تولید میکند خلل سندرم‌کوشینگ به وجود می آید، در این صورت بیمار ناچار به مصرف بعضی از داروها است که باعث بالا رفتن وزن بدن خواهد شد.

بالا رفتن سن

اگر توجه کنید بسیاری از خانمها یا آقایان با افزایش سن قدرت انجام فعالیت‌ها را ندارند، در این صورت وزن آنها روز به روز افزایش پیدا می کند و به راحتی نمی توانند وزن خود را کم کنند این مشکل بیشتر در خانم ها دیده می شود، هنگامی که خانم ها به سن یائسگی می‌رسند در ناحیه پایین تنه وزن زیادی را کسب می‌کنند.

حاملگی

تمامی خانم ها در دوران حاملگی وزن زیادی را به دست می آورند و پس از این دوران به راحتی نمی توانند وزن اضافی خود را کاهش بدهند در این صورت با انجام عمل اسلیو معده به وزن مناسب می رسند.

نداشتن خواب با کیفیت

میزان خواب یک موضوع اساسی می باشد، زیرا کسانی که خواب کافی ندارند و در هر دوره سنی که باشند، باعث بالا رفتن وزن آنها می شود، لذا برای جلوگیری از چاقی باید خواب خود را کنترل کنید.

عمل اسلیو معده دارای ویژگی هایی است که باید آنها را مورد مطالعه قرار دهید و از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند بهره ببرید تا بتوانید یک عمل نتیجه‌بخش را پشت سر بگذارید.

نداشتن خواب با کیفیت
نداشتن خواب با کیفیت

در دیدگاه کسانی که جراحی اسلیو معده را انجام داده‌اند این عمل چگونه روشی است؟

بیماری چاقی در سرتاسر جهان و در کشور ما باعث به وجود آوردن یک خلل بزرگ شده است، یکی از شیوه های درمانی لاغری مفرط که تأثیر بسیار خوبی دارد، عمل اسلیو معده است و در بین افراد دارای محبوبیت زیادی می باشد.

طبق تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند حدود ۸۰% ناحیه ی بزرگ معده که در ناحیه فوقانی قرار دارد، حذف می‌شود این بخش مربوط به فوندوس تا اتصال مری است و با شکاف ظرفیتی از معده بیمار در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کند و اشتهای اولیه خود را ندارد

در صورتی که نکات لازم پس از عمل اسلیو معده را انجام بدهید به هیچ عنوان وزن سابق شما برنمی‌گردد، در ناحیه فوندوس که شکاف داده می شود، باعث ترشح هورمون گرسنگی خواهد شد که این هورمون یکی از دلایل اصلی بالا رفتن وزن در افراد است، در صورتی که این قسمت از بین برود هورمون گرسنگی ایجاد نمی شود.

عمل اسلیو معده مناسب افرادی می باشد که به علت چاقی مفرط و عوارض ناشی از آن باید وزن خود را به سرعت کاهش دهند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص صفحه اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ را مشاهده کنید.

در دیدگاه کسانی که جراحی اسلیو معده را انجام داده‌اند این عمل چگونه روشی است؟
در دیدگاه کسانی که جراحی اسلیو معده را انجام داده‌اند این عمل چگونه روشی است؟

ساختار معده بعد از انجام عمل اسلیو معده چگونه است؟

بعد از عمل اسلیو معده ساختار و فرم معده تغییر پیدا می کند، زیرا قسمت عظیمی از آن حذف می شود و فقط یک استوانه باریکی از معده جای می‌ماند تا اینگونه بیمار اشتهای کمتری داشته باشد،

با توجه به تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند در قسمت معده شکافی ایجاد می‌شود و بخشی از آن برای ذخیره کمتر مواد غذایی بیرون می‌آورند، در این صورت معده به شکل یک موز در می آید علت به وجود آمدن این شکل کم شدن ذخیره مواد غذایی است.

ساختار معده بعد از انجام عمل اسلیو معده چگونه است؟
ساختار معده بعد از انجام عمل اسلیو معده چگونه است؟

آیا می دانید عمل اسلیو معده به چندین نوع صورت می گیرد؟

عمل اسلیو معده به دو نوع انجام می شود که به شرح زیر هستند؛

نوع باز عمل اسلیو معده

در این شیوه تقریباً ۶۰ درصد از معده از بین می رود و برای افرادی که دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)حداقل ۳۰ هستند، انتخاب خوبی است.

نوع تنگ عمل اسلیو معده

در این نوع شیوه ۸۰ درصد از معده حذف می گردد و برای افرادی که دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)حداکثر ۴۵ هستند، بسیار مناسب است.

چه کسانی میتوانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند؟

افرادی که دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بالایی هستند، با کمک عمل اسلیو معده می توانند به وزن ایده آل و مناسبی برسند،

این تکنیک برای تمامی افراد به کار نمی رود و فقط کسانی که مبتلا به بیماری چاقی هستند، می توانند از آن استفاده کنند علاوه بر این افرادی که قصد عمل اسلیو معده را دارند، باید حداقل ۵ سال مبتلا به چاقی شده باشند، بعضی از شرایط انجام عمل اسلیو معده به شرح زیر می باشد؛

بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بالای ۳۰

افرادی که تمایل به انجام عمل اسلیو معده هستند، باید دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بالای ۳۰ باشند و در صورت انجام شیوه‌های دیگر نتیجه مؤثری را به دست نیاورده باشند، یا به منظور دیگر افرادی که وزن آنها تقریباً بیش از۱۵۰کیلو است، می توانند از این روش استفاده کنند.

مبتلا به بیماری هایی بر اثر چاقی

افرادی که به علت بیماری های افسردگی یا مصرف مواد مخدر مبتلا به چاقی شده اند می توانند از شیوه عمل اسلیو معده برای کاهش وزن خود استفاده کنند.

در صورتی که تمایل به انجام عمل اسلیو معده دارید، باید قبل از آن یک جلسه مشاوره با پزشک مربوطه ترتیب بدهید تا پزشک شما را در انتخاب عمل چاقی یاری کند، افرادی که بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بیش از ۳۵ دارند، مبتلا به بیماری های گوناگونی مانند:

افزایش فشار خون، دیابت نوع دوم و بیماری قلبی عروقی می شوند، در این صورت برای درمان این اختلالات می توانند از عمل اسلیو معده استفاده کنند.

مانع توانایی در انجام فعالیت ها

کسانی که دارای وزن زیادی هستند، طوری که انجام فعالیت ها برای شان سخت است و به قسمت کمر و زانو های آن ها فشار زیادی وارد می شود، می توانند عمل اسلیو معده را انجام بدهند.

مانع توانایی در انجام فعالیت ها
مانع توانایی در انجام فعالیت ها

چگونه بفهمیم که بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده داریم؟

پی بردن به بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)کار بسیار راحتی است، در واقع بی ام آی نمایانگر ظرفیت در افراد می باشد و بر اساس تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند قبل از آن باید بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)خود را محاسبه کنید، با انجام این امر می توانید بر اساس فرمول بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)به اضافه وزن خود پی ببرید

علاوه بر این اگر میخواهید حجم بدن شما به طور دقیقی ارزیابی شود، می توانید از پزشک مورد نظر کمک بگیرید فرمول بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)به گونه ای است که وزن بر حسب کیلوگرم تقسیم بر طول بیمار بر حسب متر به توان دو میباشد.

چگونه بفهمیم که بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده داریم؟
چگونه بفهمیم که بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده داریم؟

به چه دلایلی برخی از افراد عمل اسلیو معده را انجام داده اند؟

دلایل زیادی وجود دارد که بعضی از افراد تصمیم به انجام عمل اسلیو معده می‌گیرند، یکی از دلایلی که موجب شده است، کسانی که مبتلا به چاقی هستند، عمل اسلیو معده را انجام بدهند مزایای آن است، از جمله مزایای عمل اسلیو معده به شرح زیر می باشد؛

  • اکثر افرادی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند احساس گرسنگی کمتری را به دست می‌آورند، طوری که در طول روز کمتر مواد غذایی مصرف می‌کنند و بی اشتهایی آنها باعث جلوگیری از بالا رفتن وزن می شود، همچنین وزن آنها را به شدت کاهش می دهد این امر موجب می شود که افراد در مدت کوتاهی به اندام مناسب برسند.
  • در جریان گوارشی روده هیچ گونه صدمه ای نمی بیند.
  • با توجه به این که قسمتی از روده حذف می‌شود، اما اختلالات گوارشی برای بیمار پیش نمی‌آید.
  • معده بدون تغییر باقی می‌ماند.
  • درون بدن جسم خارجی قرار نمی گیرد تنها قسمت فوقانی معده از بین می‌رود.
  • پس از عمل اسلیو عملکرد معده مانند قبل است.
  • بعد از انجام عمل اسلیو معده بیمار در مدت زمان کوتاهی مرخص می شود.
  • مدت زمان انجام عمل کوتاه است.
  • قبل از انجام عمل اسلیو معده بیمار به دلیل اینکه اندام نامناسبی دارد، دارای اعتماد به نفس پایین می باشد، ولی پس از آن با کاهش وزن چشمگیر به اندام مناسبی می‌رسد در این صورت اعتماد به نفس فرد بالا می رود.
  • قیمت آن مقرون به صرفه است، زیرا سایر روش های لاغری بازگشت پذیر هستند و بیمار باید مجدد برای کاهش وزن هزینه هایی را پرداخت نماید.
  • بیمه هزینه های آن را در صورت داشتن شرایط خاصی تقبل می کند.

 

به چه دلایلی برخی از افراد عمل اسلیو معده را انجام داده اند؟
به چه دلایلی برخی از افراد عمل اسلیو معده را انجام داده اند؟

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه تأثیری در افراد دیگر دارد؟

اساسی ترین موضوعی که قبل از انجام عمل اسلیو معده اهمیت زیادی دارد، تحقیق و کمک گرفتن از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند به دلیل تأثیرات پس از عمل می باشد، علاوه بر این که در این مقاله می توانید به تجربیات افراد و کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند مطلع شوید، بلکه به صورت حضوری با پرسیدن تمامی سؤالات قادر هستید، ابهامات خود را برطرف کنید.

بر اساس تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، می توانید پزشکی که از تمامی جوانب بهتر عمل می‌کند را منتخب نمایید و مواردی که قبل از عمل و پس از آن که حائز اهمیت است، را انجام بدهید.

رعایت نکات قبل و بعد از عمل در نتیجه آن تأثیر به سزایی دارد، چراکه اگر بیمار تمامی نکات پزشک را گوش بدهد به اندام مناسبی در مدت زمان کوتاهی می رسد، علاوه بر این وزن بسیار زیادی را کاهش می‌دهد، افرادی که به نکات گفته شده توسط پزشک بی‌توجهی می‌کنند وزن بسیار کمی نسبت به این افراد کاهش می دهند.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه تأثیری در افراد دیگر دارد؟
تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه تأثیری در افراد دیگر دارد؟

آیا می دانید تجربیات تأثیر گذار و مثبت کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه بوده است؟

تمامی کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند موفق شده اند که حداقل نیمی از وزن اضافی خود را کاهش بدهند و این موضوع موجب رسیدن به یک اندام مناسب و زیبا می شود، افرادی که از روش‌های دیگر برای لاغری استفاده می‌کنند ممکن است، وزن زیادی را کاهش ندهند

یا اینکه وزن کاهش یافته آنها بازگشت پذیر باشد، در این صورت عمل اسلیو معده برای بیمارانی که وزن زیادی دارند، نتیجه بخش و مؤثر است، می‌توان گفت تمامی کسانی که این عمل را برای لاغری انجام داده اند رضایت کامل را از این عمل دارند، یکی از تأثیرات مثبت عمل اسلیو معده این است که دیابت نوع دوم که بر اثر وزن زیاد به وجود آمده است، درمان میشود.

آیا می دانید تجربیات تأثیر گذار و مثبت کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه بوده است؟
آیا می دانید تجربیات تأثیر گذار و مثبت کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند چه بوده است؟

چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟

اغلب افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند به تأثیر دلخواه رسیده‌اند، در واقع همه ی آن دسته از افرادی که به نکته های پزشک عمل می کنند و مواردی که ممنوع است، را انجام نمی‌دهند به نتیجه بیشتری نسبت به سایر افراد می رسند، بیمارانی که تحرک زیادی دارند و ورزش‌های اصولی را منظم انجام می دهند،

همچنین به برنامه غذایی پایبند هستند، بدون شک به اندام دلخواه خواه دست می یابند، لذا تأثیر عمل اسلیو معده تا حدودی به اراده فرد بستگی دارد.

چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟
چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند تا چه مدت زمان از تأثیرات مثبت این عمل بهره برده اند؟

با توجه به اینکه عمل اسلیو معده ماندگاری بالایی دارد و جزء عمل های دائمی محسوب می شود، تمامی کسانی که از این روش برای لاغری استفاده کرده اند برای مدت زمان طولانی از تأثیرات مثبت آن بهره می برند و همین امر موجب شده است، اغلب کسانی که وزن زیادی دارند،

برای لاغری خود از این عمل استفاده کنند برای مطمئن شدن از دائمی بودن عمل اسلیو معده می توانید از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند کمک بگیرید، علاوه براین عواملی هستند که در ماندگاری عمل اسلیو تأثیر زیادی دارند.

چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟
چه کسانی تأثیرات مثبت بیشتری از عمل اسلیو معده به دست می آورند؟

تأثیرات تمرین های ورزشی و رژیم غذایی در ماندگاری عمل اسلیو معده

ماندگاری عمل اسلیو معده به موارد زیادی بستگی دارد، از جمله انجام تمرین‌های ورزشی است، کسانی که پس از عمل تمرین های ورزشی را مرتب انجام می دهند علاوه بر اینکه وزن زیادی را کاهش می دهند، بلکه وزن کاهش یافته آنها ثابت می ماند و برای همیشه یک اندام لاغر و زیبارا دارند، به غیر از این تا حدودی بستگی به رعایت نکات قبل و پس از عمل دارد.

یکی از نکاتی که در ثابت ماندن اندام پس از عمل اسلیو تأثیر زیادی دارد، داشتن یک برنامه غذایی سالم است، در این صورت سعی کنید چربی ها و نشاسته ها را کمتر در برنامه غذایی خود قرار دهید، همچنین فعالیت پس از عمل تأثیر بسیار زیادی در ثابت ماندن آن دارد، در صورتی که هیچگونه تحرکی نداشته باشید

و از غذاهای ناسالمی استفاده کنید، وزن بسیار کمی را کاهش می دهید و بیماری‌هایی که بر اثر چاقی به وجود آمده اند درمان نمی شوند، لذا ثابت‌ ماندن اندام و ماندگاری عمل اسلیو معده بستگی به خود بیمار دارد.

دوره ریکاوری پس از عمل اسلیو معده تا چه مدتی به طول می انجامد؟

بر مبنای تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند و سوابق پزشکان حداقل ۱۴ روز برای دوره ریکاوری کافی است و اگر شغل بیمار احتیاجی به فعالیت زیادی نداشته باشد، می تواند بعد از دو هفته به سر کار خود بازگردد

در دوران ریکاوری و در حداکثر شش ماه پس از عمل اسلیو معده بیمار نباید ورزشهایی که فشار زیادی به شکم وارد می‌کنند را انجام بدهد، در این دوران رژیم غذایی که بیمار دارد، باید کاملاً سالم باشد و توسط دکتر تغذیه برنامه ریزی شود.

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند به چه میزانی وزن اضافی خود را کاهش داده اند؟

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، آمار نشان می دهد کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند حداقل ۷۰ درصد از وزن اضافی خود را کاهش داده‌اند،

البته این میزان برای افرادی است که کمتر تمرینهای ورزشی را انجام می‌دهند و برنامه غذایی سالمی ندارند، در صورتی که بیمار تمرین های ورزشی را مرتب انجام بدهد می توان گفت ۹۰ درصد از وزن اضافی خود را از بین می‌برد یا به منظور دیگر ۴۵ کیلوگرم از وزن اضافی بیمار کم میشود.

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند میتوانند باردار شوند؟

خانم هایی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند پس از آن به راحتی می‌توانند اقدام به حاملگی کنند، اما باید یک سال و نیم دست نگه دارند و بعد برای حاملگی اقدام نمایند تا خللی در کار آنها پیش نیاید و در صورتی که حامله شده اند و قصد دارند، این عمل را انجام بدهند میبایست ۱۸ ماه منتظر بمانند.

اکثر خانم هایی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند قبل از آن دارای وزن زیادی هستند و چاقی زیاد در بارداری خلل ایجاد می کند، ولی پس از آن بیمار وزن بیشتری را کاهش می دهد و حاملگی آن به راحتی امکان پذیر است.

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند میتوانند باردار شوند؟
آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند میتوانند باردار شوند؟

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند میل جنسی آنها افزایش یافته است؟

افرادی که دارای وزن زیادی هستند، میل جنسی آنها کم میشود و کمتر رابطه جنسی برقرار می کنند، عمل اسلیو معده باعث می‌شود که این دسته از افراد میل جنسی بیشتری را پیدا کنند، زیرا قبل از عمل این گروه از افراد به علت اینکه هورمون لپتین که وظیفه ایجاد سلول های چربی را دارد، سلول های چربی زیادی را ترشح می کند، موجب کاهش میل جنسی میشود و بعد از عمل هورمون لپتین کاهش یافته و میل جنسی بالا می رود.

تأثیر اندام مناسب در میل جنسی

اندام مناسب فرد موجب افزایش میل جنسی می شود، چرا که بعضی از افراد به دلیل اینکه وزن زیادی دارند، در برخی از قسمت‌های بدن آن ها ناهمواری زیادی دیده می شود و این موضوع موجب مانع از برقراری رابطه جنسی خواهد شد، پس از عمل اسلیو اندام به تناسب می رسد در این صورت میل جنسی آنها بالا می رود.

یکی از نکاتی که در کاهش وزن بیماران تأثیر زیادی دارد، انتخاب پزشک متخصص است، به دلیل حساسیت این تکنیک باید پزشکی را انتخاب کنید که تجربه و مهارت زیادی داشته باشد، در غیر این صورت به نتیجه دلخواه و مطلوب نمی رسید، علاوه بر این میل جنسی کاهش پیدا میکند.

تأثیر اندام مناسب در میل جنسی
تأثیر اندام مناسب در میل جنسی

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند نیاز به جراحی پلاستیک دارند؟

در صورتی که عمل اسلیو معده توسط یک گروه مجرب انجام شود و بیمار پس از عمل تمرینهای ورزشی را انجام بدهد دچار شل شدگی و افتادگی پوست نمی شود، در این صورت نیازی به جراحی پلاستیک ندارد، به دلیل اینکه کاهش وزن پس از عمل به تدریج رخ می‌دهد و در این فاصله بیمار می تواند ورزش را انجام بدهد.

یکی دیگر از عواملی که مانع نیاز به جراحی پلاستیک می‌شود مصرف مایعات زیاد است، قبل و پس از عمل فرد باید مایعات زیادی مصرف کند تا آب بدن آن تأمین شود،

در واقع آب از افتادگی و آویزان شدن پوست جلوگیری می کند، در صورتی که افتادگی پس از عمل باعث نارضایتی شما شده است، می توانید جراحی پلاستیک را انجام بدهید ولی با مصرف مایعات زیاد و انجام تمرین های ورزشی نیازی به جراحی پلاستیک ندارید.

آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند نیاز به جراحی پلاستیک دارند؟
آیا کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند نیاز به جراحی پلاستیک دارند؟

آیا در پروسه عمل اسلیو معده مشاوره تأثیر مثبتی دارد؟

تمامی پزشکان توصیه می کنند، افرادی که تمایل به انجام عمل اسلیو معده یا هر عمل دیگری دارند، باید قبل از آن مشاوره بگیرند، یکی از اقدامات قبل از انجام عمل مشاوره است،

چرا که فرد مشاور با اشخاص بسیاری که جراحی اسلیو معده انجام داده اند در تماس است و می تواند از رضایت و تجربه های آن ها به بیمار بگوید و او را از روند عمل مطلع کند علاوه بر این در صورتی که بیمار سؤال به خصوصی دارد، پزشک می تواند با بیماران ارتباط داشته باشد و آن را پاسخ بدهد.

آیا در پروسه عمل اسلیو معده مشاوره تأثیر مثبتی دارد؟
آیا در پروسه عمل اسلیو معده مشاوره تأثیر مثبتی دارد؟

بعد از چه مدت زمانی بیمار از مرکز درمانی مرخص می شود؟

در صورت انجام عمل اسلیو معده بیمار در مدت زمان کوتاهی باید در بیمارستان بستری باشد، معمولاً بین یک تا سه روز بیمار نیاز به مراقبت دارد که این مدت زمان بستگی به وضعیت روحی و پیشنهاد پزشک دارد، بعد از مرخص شدن ۱۴ روز بعد برای ارزیابی وضعیت بیمار باید به بیمارستان رجوع کند،

اگر در این مدت زمان علائم خاصی را مشاهده نمود می بایست پزشک مربوطه را در جریان بگذارد، بعضی از بیماران در صورتی که دردی نداشته باشند، برای معاینه مجدد به پزشک مراجعه نمی کنند در حالی که این امر کاملاً غلط است و باید پزشک در هر صورت وضعیت آن ها را چک کند.

بهترین زمان برای رانندگی پس از عمل اسلیو معده

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند معتقدند که بعد از عمل بیمار میتواند دو هفته بعد رانندگی کند، ولی این مدت زمان بستگی به وضعیت بیمار دارد،

چرا که بدن بیماران پس از عمل با یکدیگر فرق دارد و هر کدام وضعیت به خصوصی دارند، لذا روز مشخصی برای رانندگی پس از عمل اسلیو وجود ندارد، پس از اقدام به عمل اسلیو معده باید یک نفر دیگر را همراه خود داشته باشید تا در رانندگی کردن به شما کمک کند.

ایمنی جراحی اسلیو معده

یکی از شایعات رایج که در رابطه با عمل اسلیو معده وجود دارد، خطرناک بودن این عمل است که با توجه به تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند این مورد برکنار می‌شود، زیرا این روش نه تنها هیچ‌ گونه خطری ندارد، بلکه تحت ایمنی بالایی انجام می‌شود و نیاز به ریسک بالایی ندارد.

پس از چاقی احتیاجی به شیوه زندگی به خصوصی نیست در حالی که این موضوع اشتباه است و بیمار پس از عمل باید به شیوه زندگی صحیح عادت کند زمان خواب، انجام تمرین‌های ورزشی و پیروی از برنامه غذایی جزء عوامل مهم پس از عمل هستند که در سبک زندگی فرد تأثیر زیادی دارند.

ایمنی جراحی اسلیو معده
ایمنی جراحی اسلیو معده

آیا پس از عمل اسلیو معده بدن بیمار قادر به ذخیره ویتامین ها است؟

بعضی از افراد تصور می‌کنند که پس از عمل اسلیو معده بدن نمی‌تواند ویتامین ها را جذب کند، در حالی که پس از انجام این عمل در صورتی که توسط یک جراح اسلیو معده با تجربه ای انجام شود، بدن می تواند ویتامین ها را ذخیره کند، ولی در بعضی از جراحی های دیگر مثل عمل ساسی بای پس معده مشکل پیش می آید، اما از طریق دیگری ویتامین بدن تأمین می شود.

سن مناسب برای انجام عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده برای تمامی بیمارانی که دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بیش از ۴۰ هستند، پیشنهاد می شود، علاوه بر این در هر سنی میتوان این عمل را انجام داد حتی کودکانی که دارای سن ۸ سال هستند، می توانند این عمل را انجام بدهند، در حالی که بعضی از روش‌های دیگر دارای محدوده سنی هستند و کودکان نمی توانند از آن روش استفاده کنند.

مدت زمان انجام عمل اسلیو معده

به طول انجامیدن عمل اسلیو بستگی به عوامل گوناگونی دارد، ولی در کل حداقل در ۶۰ دقیقه انجام می شود، یکی از عواملی که در مدت زمان عمل اسلیو معده تأثیر دارد، میزان چاقی بیمار است.

مدت زمان انجام عمل اسلیو معده
مدت زمان انجام عمل اسلیو معده

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند از شر چه بیماری هایی خلاص شده اند؟

در واقع عمل اسلیو معده علاوه بر اینکه چاقی را درمان می کند، بلکه می تواند برخی از بیماری هایی که بر اثر بالا رفتن وزن به وجود آمده اند را درمان نماید، از جمله این بیماری ها می توان به دیابت نوع دوم، فشارخون بالا، کلسترول بالا، آپنه خواب و کبد چرب اشاره کرد، با کاهش وزن توسط این تکنیک بیمار نیازی به مصرف داروهایی برای دیابت نوع دوم ندارد.

پس از انجام عمل اسلیو معده بیماران باید چه ورزش هایی را برای بهبودی سریع انجام بدهد؟

با توجه به تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند برای بهبودی زودتر تر بیمار باید تمرین های ورزشی را فراموش نکند و آنها را مرتب انجام بدهد از جمله تمرین هایی که در ماندگاری عمل اسلیو معده و بهبودی بیمار تأثیر به سزایی دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

ورزش یوگا

ورزش یوگایک تمرین برای ایجاد آرامش در بیمار است که موجب افزایش متابولیسم بدن خواهد شد، با بالا رفتن متابولیسم فرد وزن زیادی را کم می‌کند، این تمرین ورزشی بسیار محبوب است و اغلب افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند با کمک این تمرین ورزشی به نتیجه مؤثری دست یافته اند.

ورزش پیاده روی

تمامی کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند، باید در روزهای نخست این تمرین بسیار مهم را انجام بدهند حتی در ساعت های ابتدایی پس از عمل بیمار باید چندین قدم در کنار تخت خود قدم بزند تا خون در قسمت پاهای آن جمع و موجب کبودی یا ورم نشود.

پیاده روی در روز های نخست باید به تدریج شروع شود، طوریکه بیمار از چندین دقیقه این تمرین را آغاز کند و پس از مدتی به چند ساعت برساند، زیرا در روزهای اول پس از عمل نباید به بیمار فشار زیادی وارد شود، پس از چندین ماه بیمار میتواند دویدن را شروع کند.

تمرین رقصیدن

تمام کسانی که از ورزش رقصیدن برای چربی سوزی استفاده می کنند، روحیه شادی را به دست می‌آورند، این تمرین موجب تقویت استخوانها و ماهیچه سازی می شود، علاوه بر این قلب را تقویت می‌کند و باعث افزایش سوخت و ساز بدن خواهد شد.

شنا کردن

برای شنا کردن باید پزشک مربوطه را مطلع کنید و سر خود این تمرین را انجام ندهید، زیرا در روزهای اول پس از عمل اسلیو معده شنا کردن ممنوع است، ولی بیمار میتواند چند ماه پس از انجام عمل به آرامی شنا کردن را شروع کند طوری که به بدن آن فشار زیادی وارد نشود شنا باعث افزایش چربی سوزی و کاهش استرس می شود.

شنا کردن
شنا کردن

کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند چه وضعیتی داشته‌اند؟

عمل جراحی اسلیو معده در حال حاضر یکی از محبوب ترین جراحی های لاغری می باشد که افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند، کسانی که دارای bmi ۴۰یا بیش از آن هستند، کاندیدهای اصلی اسلیو معده می باشند.

همانطور که گفته شد، برای محاسبه بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)یا bmi از فرمول آن استفاده کنید، دسته بعدی که برای انجام عمل اسلیو معده مناسب می باشند، افرادی هستند که دارای بی ام آی (پارامتر بیانگر توده بدنی)بیش از ۳۵ میباشند و مبتلا به بیماری های خاصی بر اثر بالا رفتن وزن هستند، زیرا این بیماری ها با کمک عمل اسلیو معده درمان میشوند.

توقعات بیماران پس از انجام عمل اسلیو معده

اکثر کسانی که عمل اسلیو معده انجام می دهند تمایل به بهبودی سریع دارند، این افراد توقع دارند که با عمل اسلیو معده وزن بسیار زیادی را کاهش بدهند و مبتلا به هیچگونه عوارضی نشوند با کمک عمل اسلیو معده بیمار علاوه بر اینکه در مدت زمان کوتاهی بهبودی خود را به دست می‌آورد،

بلکه هیچ گونه خطری آن را تهدید نمی‌کند و مبتلا به عوارضی نمی‌شود، اغلب بیماری ها با کاهش وزن درمان می‌شوند و این عمل انتخاب خوبی برای درمان بسیاری از بیماریها ناشی از چاقی است.

توقعات بیماران پس از انجام عمل اسلیو معده
توقعات بیماران پس از انجام عمل اسلیو معده

چه دلایلی باعث شده است که اغلب بیماران از جراحی اسلیو معده برای کاهش وزن استفاده کنند؟

در حقیقت عمل جراحی اسلیو معده به دلایل متعددی در مقایسه با متد های لاغر شدن دیگر برتری دارد، عمل جراحی اسلیو معده نسبت به دیگر جراحی های لاغری مزایای بسیار زیادی دارد، در برخی از روش‌های دیگر بیمار وزن بسیار کمی را کاهش می دهد یا پس از انجام عمل مبتلا به عوارض می‌شود،

در حالی که عمل اسلیو معده در مقایسه با روش‌های دیگر وزن زیادی را کاهش می دهد و هیچ گونه عوارضی بیمار را تهدید نمی کند،

یکی از دلایلی که باعث شده اغلب بیماران برای کاهش وزن از عمل اسلیو معده استفاده کنند این است که نتیجه مؤثری دارد و با انجام آن بسیاری از بیماری ها درمان می شود، علاوه بر این استاندارد است و به سهولت صورت می گیرد.

اطلاعاتی در رابطه با رژیم غذایی پس از جراحی لاغری

برنامه غذایی بیمار پس از انجام جراحی اسلیو معده بسیار مهم است، چرا که در ماندگاری عمل و بهبودی بیمار تاثیر دارد، ارزیابی و مراقبت های پس از عمل اسلیو معده به عهده بیمار است،

این ارزیابی ها حاوی تحولات رژیم غذایی و انجام تمرین های ورزشی است که دارای اهمیت فوق‌العاده بالایی هستند، برنامه غذایی پس از عمل اسلیو معده با مایعات شروع می شود و بعد از مدتی به مواد غذایی سفت خاتمه می یابد.

نظر بیماران در رابطه با برنامه غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده

استفاده از برنامه رژیم غذایی برنامه ریزی شده برای رسیدن به خواسته و هدف های بیمار الزامی است، علاوه بر این قادر است، از عوارض و اختلالات جراحی لاغری جلوگیری کند، برنامه غذایی و جراحی لاغری دارای فایده زیادی است و موجب از بین بردن چربی های اضافی زیادی می شود، برنامه غذایی باید دارای ویژگی های زیر باشد؛

برنامه غذایی باید از چندین هفته قبل از انجام جراحی شروع شود، برای انجام این امر بایست در صورتی که قصد انجام عمل اسلیو معده را دارید، به پزشک تغذیه مراجعه کنید و از آن درخواست نمایید که برنامه غذایی مناسبی را به شما بدهد.

بعد از جراحی لاغری باید به آرامی برنامه غذایی از مایعات به مواد غذایی سفت تبدیل شود، امکان دارد، این مدت زمان به یک ماه طول بکشد، ولی این دوران بر اساس پیشنهاد پزشک مشخص می شود.

برنامه غذایی باید دارای مواد غذایی سالم و مفید باشد، طوری که میان وعده ها در آن کمتر باشد و بیمار نسبت به روزهای قبل مواد غذایی کمتری را مصرف کند تا وزن مشخصی را کم نماید و انجام عمل برای جراح به آسانی باشد.

برنامه غذایی بیمار باید به گونه‌ای باشد که در طول روز ۶۰ گرم پروتئین را استفاده کند.

مصرف مایعات بسیار مهم است و بیمار باید در طول روز ۲ لیتر مایعات کم کالری را میل نماید.

نظر بیماران در رابطه با برنامه غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده
نظر بیماران در رابطه با برنامه غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده

چه مواردی تمامی بیماران پس از انجام عمل جراحی اسلیو معده باید در رابطه با برنامه غذایی رعایت کنند؟

  • یکی از نکاتی که باید پس از عمل جراحی اسلیو معده مورد توجه قرار بدهید این است که مصرف مواد غذایی جامد و سفت را زودتر از موعد گفته شده شروع نکنید، زیرا معده سنگین می‌شود.
  • در طول روز باید به مواد غذایی که مصرف می کنید، توجه زیادی داشته باشید، طوری که معده بیشتر از چهار اونس پر نشود زیرا معده توانایی در برگرفتن مواد غذایی بیش از این میزان را ندارد.
  • بعد از عمل جراحی اسلیو معده با توجه به اینکه قسمتی از معده حذف می‌شود بیمار با خوردن حداکثر سه قاشق احساس سیری می کند و اشتهایی برای خوردن ادامه غذا ندارد در این صورت به زور موادغذایی را نخورید، زیرا باعث دل درد و حالت تهوع شما می شود.
  • پس از شش ماه معده گشاد میشود و فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی دارد، در این مدت زمان باید عادت به کم خوری کنید در غیر این صورت بالا رفتن وزن پیدا می کنید.

هفت روز اول پس از عمل جراحی اسلیو معده

همانطور که اشاره شد، پس از عمل جراحی اسلیو معده بیمار اشتهای بسیار کمی دارد، بنابراین در هفت روز اول باید مایعات رقیق شده را مصرف کنید به گونه‌ای که در مواد غذایی هیچ مواد درشتی وجود نداشته باشد و آنها کاملاً از صافی رد شده باشند تا به معده فشار وارد نشود.

تمامی مواد غذایی که مصرف می کنید، باید دانه بزرگی نداشته باشند، در هفته اول میتوانید آبگوشت، آب مرغ و نوشیدنی‌های بدون کافئین را مصرف کنید.

مصرف مواد مضر در ۷ روز اول پس از عمل
  • نوشیدنی هایی که شیرینی و شکر زیادی دارند، برای معده مضر هستند.
  • نوشابه و دوغ گازدار برای معده مناسب نمی‌باشد.
  • نوشیدنی های کافئین دار در این دوره مضر هستند.

هفته دوم پس از عمل جراحی اسلیو معده

در هفته دوم بعد از عمل جراحی اسلیو معده بیمار باید مصرف مواد مایع را همچنان ادامه بدهد، در این دوره آبگوشت و آب مرغ رقیق شده مواد غذایی مناسبی می باشند، علاوه بر این آبمیوه هایی که به صورت طبیعی رقیق شده اند و به دور از شکر و قند هستند، انتخاب خوبی می باشند.

هفته سوم عمل جراحی اسلیو معده

این دوره زمان مناسبی برای مصرف غذاهای نرم و بدون دانه درشتی میباشد، برای مصرف مواد غذایی نرم باید حداقل ۲۰ دقیقه زمان اختصاص بدهید، در صورتی که غذا را با عجله میل کنید ممکن است، دچار دل درد و دل پیچه شوید، بنابراین هر قاشق را به تعداد دفعات زیادی بجوید.

پروتئین ها، سبزیجات و. . . مواد مناسبی برای این دوره هستند، بیمار باید در این مدت زمان پروتئین ها را به برنامه غذایی خود بیافزاید، در صورتی که تمایلی به مزه غذا های پوره ای و پروتئینی ندارید قادر هستید، از شیک های پروتئینی بدون گلوکز یا تخم مرغ مصرف کنید.

هفته چهارم پس از عمل جراحی اسلیو معده

همان طور که در مطالب فوق گفته شد، در هفته چهارم می توانید غذاهای جامد و سفت را شروع کنید، در این دوره عادات غذایی تازه و سالم برای ماندگاری تأثیرات عمل اسلیو اهمیت زیادی دارد.

هدف عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یک عمل بسیار کاربردی برای افرادی است که وزن بسیار زیادی دارند، این عمل دو امر مهم در چارچوب عمل جراحی لاغری انجام می دهد یا ظرفیت معده را کاهش می دهد تا بیمار اشتهایی برای خوردن غذای زیاد نداشته باشد، یا اینکه جریان ذخیره مواد غذایی را از بین میبرد تا هر چیزی که بیمار می‌خورد در بدن نگهداری نشود و موجب بالا رفتن وزن آن نشود.

در عمل اسلیو معده تقریبا بیشتر ظرفیت معده برداشته می شود، در حالی که در عمل ساسی بای پس معده هیچ قسمتی از معده برداشته نمی شود، عمل اسلیو معده غیر برگشت پذیر است و بیمار بعد از آن با کاهش اشتهایی که به دست می آورد وزن بسیار زیادی را کم میکند.

دلیل نامگذاری عمل اسلیو معده

پس از خارج کردن قسمتی از ظرفیت معده حجمی که جا می ماند مشابه یک آستین پیراهن یا لوله باریکی است که در زبان لاتین به آستین اسلیو می‌گویند به همین دلیل در سرتاسر جهان به این جراحی اسلیو معده می گویند شما با کمک این جراحی می توانید ۸۰ درصد از وزن اضافی خود را کاهش دهید و به اندامی مناسب و زیبا برسید.

در ادامه ی بررسی عنوان اصلی مقاله یعنی تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، به بیان نحوه انجام عمل اسلیو معده و مراحل آن خواهیم پرداخت.

نحوه انجام عمل اسلیو معده و مراحل آن

عمل اسلیو دارای فرآیند خاصی است و در طی چندین مرحله صورت می‌گیرد از جمله آنها به شرح ذیل می باشد؛

  • ابتدا بیمار تحت بیهوشی قرار می‌گیرد تا هیچگونه دردی را در حین عمل احساس نکند.
  • در مرحله دوم چندین شکاف سطحی روی قسمت های گوناگون شکم ایجاد می شود تا وسایل جراحی به داخل بدن راه پیدا کنند.
  • در مرحله سوم شکم با استفاده از گاز دی اکسید کربن پر می‌شود تا جراح دسترسی بهتری به اعضای درون آن داشته باشد و عمل با دقت زیادی صورت گیرد.
  • یک دوربین با کیفیت بالایی که لاپاراسکوپ نام دارد، از طریق شکاف های ایجاد شده به داخل شکم نفوذ پیدا می کند.
  • تمامی اتصالاتی که به قسمت فوقانی معده متصل هستند، قطع می شوند، زیرا این قسمت از بدن خارج می شود، برخی از این اتصالات عروق عصبی، بافت چربی و غیره نام دارد.
  • خط بخیه بین قسمتی از معده که حذف می شود، با قسمتی که جا می‌ماند معین می‌شود.
  • در مرحله بعدی خط بخیه با کمک ابزاری به نام استاپلر دوخته میشود.
  • شکاف قسمت بزرگ معده و بیرون آوردن آن از درون شکم
  • قطع خون از معده با استفاده از کوتر و وسایل حرارتی
  • معاینه معده و خط بخیه و مطمئن شدن از نداشتن نشتی
  • بیرون آوردن وسایل جراحی لاپاراسکوپی از شکم و بخیه شکاف ها
  • پانسمان جای شکاف ها و رسیدن به مرحله آخر عمل جراحی اسلیو معده
  • منتقل کردن بیمار به ریکاوری پس از عمل جراحی اسلیو معده
  • منتقل کردن بیمار به قسمت اتاق مربوطه پس از به هوش آمدن
  • مرخص کردن بیمار پس از چند روز از بیمارستان و آغاز دوره ریکاوری

نحوه پیدا کردن یک جراح باتجربه و مجرب برای انجام عمل جراحی اسلیو معده

یکی از اقداماتی که قبل از عمل جراحی اسلیو معده باید به آن توجه کنید این است که یک جراح با تجربه و مجرب را پیدا کنید، یک جراح خوب دارای ویژگی‌های به خصوصی است، این امر در نتیجه پایان کار تأثیر زیادی دارد و باعث می‌شود که شما از انجام عمل جراحی اسلیو معده پشیمان نشوید از جمله نکاتی که برای منتخب جراح اسلیو معده باید بدانید در ادامه گفته می شود.

نحوه پیدا کردن یک جراح باتجربه و مجرب برای انجام عمل جراحی اسلیو معده
نحوه پیدا کردن یک جراح باتجربه و مجرب برای انجام عمل جراحی اسلیو معده

در ادامه بررسی تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند به ذکر ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده می پردازیم.

ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده

  • جراح عمل اسلیو معده یا سایر جراحی های لاغری باید در این رابطه تخصص زیادی داشته باشد تا عمل موفقیت آمیزی صورت گیرد طوری که بیماران زیادی برای رفع مشکل خود به آن مراجعه کرده باشند.
  • به تعداد دفعات زیادی عمل اسلیو معده را به کار گرفته باشد.
  • دارای صبر و حوصله زیادی باشد، طوری که به سؤالات بیمار با صبر و حوصله زیادی پاسخ بدهد، همچنین روابط اجتماعی آن بالا باشد تا با بیمار ارتباط خوبی را برقرار کند.
  • با بیمارستان‌های خصوصی تفاهم نامه و معاهده ای داشته باشد.
  • از وسایل و ابزارهای نوین، همچنین روش‌های جدید استفاده کند.
  • با تمامی شیوه‌های عمل جراحی اسلیو آشنایی داشته باشد.
  • برنامه ها و دستور کارهای قبل و پس از عمل اسلیو را نکته به نکته به بیمار شرح دهد.
  • قیمت عمل اسلیو معده را منصفانه و عادلانه مشخص کند.
  • عمل را با دقت و ظرافت زیادی انجام دهد تا بیمار به نتیجه دلخواه برسد.
  • تمام هدف خود را بهبودی بیمار قرار بدهد.
  • قرار ملاقات را با بیماران مشخص کند و پس از عمل با آن ها در ارتباط باشد.
ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده
ویژگی های بهترین جراح اسلیو معده

عوامل مؤثر در هزینه عمل اسلیو معده

در واقع نمی‌توان قیمت دقیقی را برای عمل اسلیو معده مشخص کرد ولی این عمل تحت تأثیر فاکتورهای گوناگونی قرار دارد، از جمله آنها به شرح زیر می باشد؛

  • به دلیل اینکه عمل اسلیو معده تحت بیهوشی قرار می گیرد بیمار باید هزینه ای را به متخصصان بیهوشی پرداخت کند.
  • هزینه وسایلی که در حین انجام اعمال لازم و ضروری است، بر عهده بیمار می باشد.
  • جراح برای عمل جراحی معده نرخی را مشخص می‌کند که این مورد بستگی به عوامل گوناگونی دارد، به عنوان مثال مدت زمان انجام عمل و موقعیت جغرافیایی مطب در مشخص نمودن دستمزد جراح تأثیر دارد.
  • هزینه آزمایش ها و عکس برداری ها
  • پس از عمل یا قبل از آن بیمار باید برای معاینه توسط پزشک ملاقات‌هایی را تنظیم کند که خود این امر هزینه هایی را در بر میگیرد.

آشنایی با جراحی اسلیو معده

اسلیو یک شیوه جراحی است که برای همیشه سایز معده را کاهش میدهد با انجام این عمل بیمار وزن زیادی را کاهش می دهد و اندام خود را ثابت نگه می دارد، تمامی رگ های خونی که بخشی از معده را تشکیل می دهند متمایز می کند،

لوله راهنمای کالیبراسیون سنجیده می شود و چهار پنجم ظرفیت معده را از بین می برد این روش محدود کننده است، طوری که بعد از انجام آن بیمار در خوردن مواد غذایی محدود می‌شود و اشتهایی برای خوردن مواد غذایی زیاد ندارد.

به طور معمول معده بدن یک فرد می تواند سه پیمانه مواد غذایی را نگهداری کند ولی پس از این جراحی معده بیمار توانایی در برگرفتن نصف پیمانه مواد غذایی را دارد، با حذف قسمت بالای معده این امر اتفاق می افتد و قسمت جا مانده معده گرسنگی را کم می‌کند، زیرا سلول هایی که وظیفه تولید هورمون گرلین را دارند، حذف می شوند.

هنگام مصرف مواد غذایی باید از نوشیدن مایعات خودداری کنید، زیرا موجب دل‌پیچه می‌شود از خوردن میان وعده هایی مانند تنقلات خودداری کنید.

بعد از عمل در صورتی که احتیاج به دستشویی داشتید باید از فرد دیگری کمک بگیرید.

جوراب های فشرده شده پوششی مناسب برای بهبودی جریان خون در بدن هستند.

اطلاعاتی در رابطه با تست بلع

تست بلع یکی از آزمایش هایی است که در روز نخست پس از اقدام به جراحی اسلیو معده انجام میشود، در این آزمایشاز بیمار درخواست می شود تا مایع بی رنگی را ببلعد این مایع از معده، سپس از روده رد می شود تا در اشعه ایکس نمایان شود، با کمک این آزمایش پزشک از عدم نشتی و انسداد معده و روده مطمئن می شود، بعد از دریافت جواب مثبت آزمایش فرد می تواند مصرف مایعات را شروع کند.

آماده سازی بیمار برای انجام عمل جراحی اسلیو معده

در صورتی که گزینه ی مناسبی برای عمل اسلیو معده هستید، با مشورت پزشک می توانید برای عمل جراحی اسلیو معده خود را آماده نمایید؛

  • قبل از جراحی به پزشک خود برنامه داروها، مواد معدنی، مکمل های رژیمی و غیره تحویل بدهید.
  • امکان دارد، برای خوردن و آشامیدن محدودیت های داشته باشید، در این صورت باید آمادگی لازم را برای تغییرات زندگی خود به دست آورید.
  • پیش از جراحی باید مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند، قطع کنید یا اگر مجبور به مصرف آنها هستید، پزشک مربوطه را در جریان بگذارید.
  • در صورتی که مبتلا به دیابت هستید، با پزشک گفتگو کنید که انسولین یا سایر داروهای مربوط به دیابت را برای دستور کارهای ویژه‌ای در گرفتن یا کنترل آن‌ها پس از عمل جراحی تنظیم نماید.
  • قبل از انجام عمل جراحی اسلیو معده باید تمرین های ورزشی را انجام بدهید تا وزن معینی را کم کنید.
  • سه ماه قبل از عمل جراحی اسلیو معده باید از کشیدن سیگار و سایر دخانیات خودداری کنید.

آمادگی های لازم برای انجام عمل جراحی اسلیو معده

قبل از رفتن به اتاق عمل باید لباس به خصوص بیمارستان را بپوشید و به تمامی سؤال هایی که توسط پزشکان و پرستاران پرسیده می شود، پاسخ بدهید.

روند عمل جراحی اسلیو معده تحت تأثیر شرایط بیمار قرار دارد، همچنین به شیوه‌های بیمارستان یا پزشک بستگی دارد، بعضی از جراحی های اسلیو معده با شکاف های باز در قسمت شکم به وجود می آید، ولی اغلب با کمک لاپروسکوپی صورت می گیرد در این شیوه وسایل های باریک توسط چندین درز در قسمت بالایی شکم وارد بدن می‌شوند.

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه

در واقع عمل اسلیو معده بیشتر جنبه زیبایی دارد و کمتر برای برطرف کردن بیماری ها از آن استفاده می شود، ولی در صورتی که تصمیم دارید، مخارج عمل شما توسط بیمه تأمین شود، باید برای متصدیان عامل در بیمه اثبات نمایید که شرایط لازم را برای انجام عمل جراحی اسلیو معده دارید و این عمل را به دلیل خطرات چاقی انجام می دهید.

در صورتی که پرونده پزشکی شما ثابت کند که بالا رفتن وزن تان باعث اختلالات جدی برای شما شده است، یک سند مهم و اساسی برای تقبل کردن هزینه عمل جراحی اسلیو معده توسط بیمه می باشد.

پس از اینکه مسئولان بیمه تأیید کردند که عمل جراحی اسلیو معده به منظور درمان انجام می‌شود، یک برنامه غذایی توسط پزشک تغذیه تنظیم می‌شود، این برنامه غذایی تا شش ماه باید رعایت شود و هر ۳۰ روز یکبار باید به پزشک رجوع کند تا وزن آن را درج نماید توجه داشته باشید که رژیم غذایی به این منظور صورت می‌گیرد که وزن بیمار تا حدودی کم شود.

اهمیت پروتئین پس از عمل جراحی اسلیو معده

پروتئین ساختار اساسی در اکثر قسمتهای اصلی بدن است، پروتئین ها در سلول ها، عضلات پوست و مو موجود می باشند، به همین علت اخذ روزانه پروتئین قسمت اساسی از هدف های روزانه افراد برای سلامت بدن است و بیماران می بایست در طول روز پروتئین کافی را به بدن برسانند، در صورتی که مقدار پروتئین به اندازه مطلوب نباشد اغلب بیماری ها در بدن پیدا می شوند.

پس از عمل جراحی اسلیو معده میزان غذا و تنوع مواد غذایی که بیمار مصرف می کند، کاهش مییابد، لذا باید در هر وعده غذاهایی مورد استفاده قرار گیرد که دارای مواد مغذی مثل پروتئین باشند، در صورتی که مواد غذایی شما فقط دارای کالری باشد، مبتلا به سوء ذخیره مواد مغذی خواهید شد، برای اینکه پس از عمل سلامتی خود را نگه دارید و انرژیتان را افزایش بدهید، باید پروتئین ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اهمیت پروتئین پس از عمل جراحی اسلیو معده
اهمیت پروتئین پس از عمل جراحی اسلیو معده

میزان پروتئینی که پس از عمل بیمار باید مصرف کند

اندازه پروتئین که بیمار پس از عمل جراحی اسلیو معده باید مصرف کند، در تمامی بیماران یکسان نیست، به این معنا که میزان دریافت پروتئین در بیماران فرق دارد،

هر شخصی که عمل لاغری را انجام می‌دهد باید تحت نظر پزشک در طول روز پروتئین را به میزان مناسبی استفاده کند،

همانطور که در این مقاله گفته شد، به طور کلی بیماران در طول روز نیاز به حداکثر ۸۰ گرم پروتئین دارند، ولی امکان دارد، پزشک به بعضی از بیماران توصیه کند که در طول روز ۹۰ گرم پروتئین را طبق عوامل بهداشتی ویژه‌ای مصرف کنند.

تمامی متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که برای بهبودی سلامتی خود باید یک برنامه غذایی مناسب و مطلوب داشته باشید، ولی با توجه به اینکه نمی توان پس از عمل تمامی مواد غذایی را مصرف نمود، باید در کنار مصرف مکمل های ویتامینی، مواد معدنی و پروتئین ها را در برنامه غذایی قرار بدهید.

عوامل مناسب برای انجام عمل جراحی اسلیو معده

  • در صورتی که سلامت جسمانی و روحیه شما مناسب است، می توانید عمل جراحی را انجام بدهید.
  • در صورتی که چاقی شما با بیماری‌های متعددی رابطه دارد و موجب مشکلات روحی و روانی شده است.
  • در صورتی که از لحاظ روحی شرایط مساعدی ندارید، می توانید از عمل جراحی اسلیو استفاده کنید.
  • اگر قدرت پرداخت هزینه عمل جراحی را دارید، این عمل برای شما مناسب است.
  • در صورتی که می توانید برای مدت زمانی مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی را ترک کنید.
  • اگر از لحاظ ذهنی آمادگی تحولات برنامه غذایی و شیوه زندگی را دارید.
  • اگر اضافه وزن شما بیش از ۴۵ کیلوگرم است، می توانید با کمک این شیوه وزن خود را کاهش دهید.

در اینجا بررسی مقاله ی تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند به پایان رسید.

در پایان از تمامی کسانی که حوصله نمودند و این مقاله را مطالعه کرده اند متشکرم.

اگر ساکن غرب تهران هستید برای جراحی لاغری به پست کلینیک لاغری در غرب تهران مراجعه کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید