بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال

در این مقاله در مورد جراحی های لاغری و بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال صحبت خواهیم کرد. با توجه به عوارض شدید چاقی و تاثیر منفی آن بر سلامت افراد درمان این عارضه تاحد زیادی باعث بهبود بسیاری از این عوارض خواهد شد.

اگر ساکن تهران هستید برای انجام  جراحی لاغری توصیه می کنیم صفحه بهترین دکتر جراحی لاغری در تهران را مشاهده کنید.

مقدمه

بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال
بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال

در واقع بهترین روش برای درمان عارضه ی چاقی برای افرادی که از طریق روش های دیگر نتیجه ای نگرفته اند انجام دادن عمل های جراحی لاغری است.

با انجام دادن عمل های لاغری فرد می تواند در مدت زمان کمی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهد. در واقع بیش تر این عمل ها در مدت زمان کوتاهی باعث از دست رفتن میزان زیادی از وزن در فرد می شوند.

با توجه به این که عمل های جراحی می تواند تا حد زیادی عوارض چاقی را کاهش دهد انجام دادن این عمل ها نه تنها به زیان بیمار نیست، بلکه برای او مفید نیز خواهد بود.

افرادی هستند که تحت تاثیر عوارض شدید چاقی هستند و مجبورند در مدت زمان کمی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهند، چرا که سلامت جان آن ها به علت عارضه ی چاقی به شدت در خطر است. از این رو پزشک جراح جراحی چاقی را بهترین گزینه برای این افراد می داند.

ویژگی های بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال

پزشک جراح لاغری تنها می تواند با تغییراتی که روی معده ی شما انجام می دهد باعث کاهش وزن شما در مدت کوتاهی شود، اما پزشک جراح لاغری نمی تواند عادت های زندگی فرد را تغییر دهد. در واقع این خود فرد است که با تغییر سبک زندگی اش می تواند به خودش کمک کند و این کاهش وزن را حفظ کند.

کار تیمی و روابط عمومی بالا

پزشک جراح لاغری باید دارای روحیه ی کاری تیمی باشد و بتواند با تیم پرستاران و سایر خدمه به خوبی ارتباط بر قرار کند. علاوه بر این جراح باید بتواند با بیمار نیز ارتباط خوب و موثری برقرار کند تا بیمار بتواند به او اعتماد کند. علاوه بر این باید دلسوز باشد و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین نتیجه انجام دهد.

مهارت و تجربه

می توان گفت داشتن مهارت، تجربه و دانش کافی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک جراح لاغری باید داشته باشد. علاوه بر این باید بتواند در موقعیت های حساس بهترین تصمیم را بگیرد. انجام گرفتن عمل جراحی توسط جراح بی تجربه مسلما نتایج دلخواه را برای شما ایجاد نمی کند. اگر چه انجام عمل ممکن است، عوارضی را به دنبال داشته باشد، اما در صورتی که عمل جراحی توسط جراح با مهارت انجام بگیرد عمل با کم ترین عوارض دنبال خواهد بود.

لطفا از پست جراح لاغری در قم دیدن کنید.

حسن شهرت

پزشک جراح لاغری باید دارای شهرت خوبی باشد و تعداد تجربه های موفق در عمل های جراحی را می توانید، در رزومه ی پزشک مرد نظر جستجو کنید. نظر بیماران را فراموش نکنید. این که بیماران یک پزشک جراح لاغری از نتیجه ی کار او رضایت داشته باشند، نکته ی مهمی است که نباید از آن غافل شد.

حسن شهرت
حسن شهرت
فهرست عناوین:
  1. چاقی چیست؟
  2. عوارضی که با چاقی همراه است
  3. افراد چاق با چه معضل هایی رو به رو هستند؟
  4. روش های پیش گیری از عارضه ی چاقی
  5. درمان چاقی
  6. انواع روش های عمل جراحی لاغری
  7. عمل های جراحی لاغری به چه صورت انجام میگیرد؟
  8. قرار دادن بالون در معده
  9. حلقه یا باندینگ معده
  10. پلیکاسیون معده
  11. عمل اسلیو معده
  12. مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل اسلیو معده
  13. عمل جراحی بای پس معده
  14. قبل و بعد از انجام عمل جراحی لاغری چه آزمایش هایی باید انجام بگیرد؟
  15. ویژگی های بهترین جراح لاغری
  16. هزینه ی عمل جراحی لاغری
  17. مراحل انجام جراحی به روش لاپاراسکوپی
  18. ویژگی های جراح لاغری خوب
  19. مقایسه ی روش های جراحی لاغری
  20. نظر بیمارانی که عمل های جراحی لاغری را انجام داده اند
  21. دوره ی نقاهت پس از انجام عمل های جراحی لاغری
  22. معرفی پزشک جراح لاغری
  23. برنامه ی غذایی برای افرادی که عمل جراحی لاغری را انجام داده اند
  24. استپ وزن چیست
  25. تاثیر کاهش وزن بر روند بهبود بیماری های مرتبط با چاقی
  26. بیمه تکمیلی برای هزینه های عمل لاغری

 

چاقی می تواند بیماری های زیادی را با خود به همراه آورد

چاقی می تواند بیماری های زیادی را با خود به همراه آورد. دیابت نوع 2، انواع سرطان ها، ساییدگی مفاصل، فشار خون و. . . همگی بیماری هایی هستند که احتمال بروز آن در افراد چاق بیش تر است، از این رو فرد باید سریعا برای کاهش وزن خود اقدام کند. در ادامه مقاله ی بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال در خصوص موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد:

چاقی می تواند بیماری های زیادی را با خود به همراه آورد
چاقی می تواند بیماری های زیادی را با خود به همراه آورد

چاقی چیست

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه ی چاقی خواهیم پرداخت.

چاقی را می توان زیادتر بودن وزن فرد نسبت به قد او دانست. افرادی که با عارضه ی چاقی درگیر هستند، بسته به بیش تر بودن میزان توده ی بدنی خود با عوارض و بیماری های مربوط به چاقی به شدت در گیر می شوند.

یکی از بیماری هایی که ارتباط مستقیمی با چاقی دارد، بیماری دیابت نوع 2 است که در افراد چاق ایجاد می شود، عارضه ی چاقی است. فشار وزن وارد شده به کمر و زانو می تواند باعث بروز مشکلات متعددی برای این مفاصل شود. افزایش احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون و سکته ی مغزی را می توان از مهم ترین عوارضی دانست که در پی چاقی ایجاد می شوند.

علت های بروز چاقی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه علت های بروز چاقی خواهیم پرداخت.

عوامل زیادی می تواند باعث ایجاد چاقی شود. مصرف کردن دسته ای از داروهای کورتون دار یا داروهای ضد افسردگی از این دسته هستند.

استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود و افزایش هورمون کورتیزول باعث ایجاد چاقی در بلند مدت می شود، هورمون کورتیزول تمایل به غذا خوردن را در فرد افزایش می دهد. چاقی می تواند از طریق ژن ها از والدین به فرزندان انتقال پیدا کند.

استفاده ی بیش از اندازه از شیرینی جات و فست فود نیز مهم ترین علت بروز چاقی است. اختلالات هورمونی، کم شدن سوخت و ساز بدن و ترک کردن سیگار نیز می تواند باعث بروز چاقی شود.

سبک زندگی سالم

با توجه به عوارض شدید چاقی و تاثیر آن بر تمام سیستم های داخلی و اندام های خارجی باید بلا فاصله برای درمان چاقی اقدام کرد. روش های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد. رژیم غذایی و ورزش تا حد زیادی می تواند وزن را کنترل کند، اما در صورتی که رژیم غذایی و ورزش کردن موثر نبود باید یکی از عمل های لاغری برای فرد انجام بگیرد.

سبک زندگی سالم
سبک زندگی سالم

عوارضی که با چاقی همراه است

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه عوارض چاقی خواهیم پرداخت.

دیابت نوع 2

چاقی به خودی خود بیماری محسوب نمی شود، اما می تواند باعث بروز بیماری های زیادی شود. یکی از بیماری های شایع در افراد چاق بیماری دیابت نوع 2 یا دیابت وابسته به انسولین است.

در افراد چاق انسولین خون کاهش پیدا می کند و فرد برای جبران این کمبود انسولین باید انسولین را به صورت تزریق وریدی به بدن خود برساند تا قند خون کنترل شود. افزایش قند خون باعث بروز عوارض شدیدی در فرد می شود. با کاهش وزن دیابت نوع دو به طور کامل بهبود پیدا می کند.

افسردگی

اکثر افراد چاق در انتخاب لباس و روابط اجتماعی خود دچار مشکلات زیادی هستند، از این رو این افراد بیش تر از افراد عادی دچار بیماری های روحی مانند افسردگی می شوند. علاوه بر این بیماری های دیگری که باعث چاقی می شوند، می توانند باعث بروز افسردگی شوند. درمان چاقی به خودی خود باعث بهبود روحیه ی این افراد خواهد شد.

کاهش اکسیژن رسانی به بافت ها

در واقع سلول های چربی مانند سایر سلول های بدن به اکسیژن و خون رسانی نیاز دارند. هر اندازه این سلول ها تعداد بیش تری داشته باشند، میزان بیش تری از اکسیژن بدن صرف سلول های چربی می شود. از این رو احتمال خفگی افراد چاق در خواب بیش تر از سایر افراد است.

سیروز کبدی

مهم ترین عامل به وجود آمدن سیروز کبدی و سرطان کبد، چاقی است. با بروز سیروز کبدی ممکن است، بخش زیادی از کبد از دست برود. درمان چاقی می تواند از روز این بیماری ها جلوگیری کند. سنگ صفرا و رسوب کلسترول در رگ های خونی نیز از جمله بیماری هایی است که در پی چاقی ایجاد می شود.

افراد چاق با چه معضل هایی رو به رو هستند

کاهش تحرک

اولین مشکلی که در پی چاقی ایجاد می شود، کاهش تحرک است. فشار وارد شده به مفاصل در افراد چاق بیش تر است و هنگام انجام فعالیت های بدنی به سرعت نفس کم می آورند و خسته می شوند.

افسردگی

افراد چاق برای خرید لباس معضلات زیادی دارند و لباس هایی که برای افراد چاق طراحی می شوند، محدودیت دارند. علاوه بر این فرد چاق معیار های تناسب اندام را از دست می دهد. از این رو افراد چاق بیش تر به افسردگی مبتلا می شوند.

ساییدگی مفاصل

وارد آمدن فشار زیاد به مفاصل باعث می شود، مفاصل به سرعت دچار ساییدگی شوند. این ساییدگی مفاصل می تواند مشکلاتی را برای حرکت کردن فرد ایجاد کند و دامنه ی حرکتی فرد را کاهش دهد. ساییدگی مفصل زانو شایع ترین مشکلی است که برای افراد چاق ایجاد می شود.

محدودیت در خوردن غذا

چاقی باعث می شود، فرد نتواند تمام مواد غذایی که افراد عادی مصرف می کنند، را مصرف کند و این مسئله می تواند به نوعی برای فرد رنج آور باشد. در این حالت فرد از خوردن غذاهای معمولی هم احساس خوبی ندارد. معمولا افراد چاق حس می کنند، اگر آب هم بخورند وزن آن ها اضافه می شود.

محدودیت روابط اجتماعی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه محدودیت روابط اجتماعی خواهیم پرداخت.

افراد چاق به علت کاهش اعتماد به نفس به مرور زمان روابط اجتماعی خود را کاهش می دهند. این کاهش روابط اجتماعی و دور بودن از اجتماع می تواند فرد را منزوی و گوشه گیر کند. فرد در این حالت نسبت به هم نوعان خود پیشرفت اجتماعی کم تری خواهد داشت. علاوه بر این افراد چاق محدودیت هایی برای انجام فعالیت های جنسی دارند، از این رو زمانی که وزن خود را متناسب می کنند، میل جنسی به صورت خود به خود افزایش پیدا می کند.

محدودیت روابط اجتماعی
محدودیت روابط اجتماعی

روش های پیش گیری از عارضه ی چاقی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه روش های پیش گیری از عارضه ی چاقی خواهیم پرداخت.

بهترین روش برای این که به بیماری هایی که به دنبال چاقی ایجاد می شوند، این است که می توان از بروز چاقی پیشگیری کرد، چرا که همیشه پیش گیری از درمان موثر تر است. برای پیش گیری از عارضه ی چاقی روش های متعددی وجود دارد. در ادامه در مورد روش های پیش گیری از عارضه ی چاقی بیش تر صحبت خواهیم کرد.

ورزش کردن

تحرک داشتن و قرار دادن ورزش در برنامه ی روزانه خود بهترین تصمیم برای داشتن وزنی متناسب است. با تحرک چربی های اضافه ی بدن می سوزد و همراه با عرق کردن شدید سموم بدن دفع می شود.

تغذیه ی سالم

استفاده از میوه ها و سبزیجات و عدم استفاده از مواد غذایی شیرین و چرب تاثیر زیادی در پیش گیری از چاقی دارد. مصرف کردن فست فود و غذاهای سرخ کردنی و چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید. سعی کنید از همه ی گروه های غذایی در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

درمان بیماری ها

دسته ای از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید و تنبلی تخمدان می توانند باعث ایجاد عارضه ی چاقی شوند، با درمان این بیماری ها می توانید از بروز عارضه ی چاقی پیش گیری کنید.

پس از مصرف داروهای افسردگی و بهبود افسردگی به خودی خود تمایل فرد برای غذا خوردن بیش تر می شود. با افزایش اشتها فرد دچار عارضه ی چاقی می شود.

مصرف بعضی از دارو ها ممکن است، باعث بروز چاقی شود. در صورتی که با مصرف یک دارو دچار چاقی شدید باید با پزشک خود مشورت کنید. معمولا چاقی ایجاد شده در اثر مصرف داروها پس از این که مصرف دارو قطع می شود، بر طرف می شود.

درمان بیماری ها
درمان بیماری ها

درمان چاقی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه درمان چاقی خواهیم پرداخت.

رعایت رژیم غذایی

با توجه به مشکلات و بیماری هایی که افراد چاق را درگیر می کند، تنها راه رهایی از مشکلاتی که در پی چاقی ایجاد می شود، کاهش وزن است.

برای کاهش وزن می توان ورزش کردن و رژیم غذایی را بهترین راه ممکن دانست، اما افرادی هستند که با ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی و مصرف داروها تغییر چندانی در وزن خود مشاهده نمی کنند. در این حالت پزشک معالج روش های درمانی دیگری را برای فرد پیشنهاد می کند.

عمل جراحی لاغری

با توجه به این که بعضی از افراد با رعایت سبک صحیح زندگی و ورزش کردن وزن چندانی را از دست نمی دهند می توان از روش های دیگری برای کاهش وزن این افراد استفاده کرد.

فرد می تواند با انجام انواع عمل های لاغری میزان زیادی از وزن را در مدت زمان کمی از دست بدهد. عمل های جراحی معمولا برای افرادی انجام می گیرد که با رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن در طولانی مدت وزن چندانی کم نکرده اند. پزشک جراح بسته به شرایط فیزیکی فرد و وضعیت سلامت او یکی از روش های جراحی را برای او انجام می دهد.

عمل های لاغری

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه عمل های لاغری خواهیم پرداخت.

روش های مختلفی از عمل های لاغری توسط جراحان انجام می شود که بسته به شرایط جسمانی فرد یکی از این عمل ها باید انجام بگیرد.

ساده ترین روش که نسبت به روش های دیگر کم تر تهاجمی است، قرار دادن بالون در معده است. باندینگ معده، عمل بای پس و جراحی اسلیو معده را می توان از انواع عمل های لاغری دانست که تاثیر زیادی در کاهش وزن فرد دارند.

عمل های لاغری
عمل های لاغری

انواع روش های عمل جراحی لاغری

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه انواع روش های عمل جراحی لاغری خواهیم پرداخت.

برای کاهش وزن سریع می توان انواع عمل های لاغری را بر روی معده انجام داد. در ادامه در مورد هر یک از این روش ها به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

بالون معده

یکی از ساده ترین روش های کاهش وزن قرار دادن بالون در معده است. بالون کیسه ای غشایی از جنس سیلیکون است که توسط لوله ای باریک در معده قرار داده شده و از محلول نمکی پر می شود. قرار گرفتن بالون در معده باعث می شود، فرد نتواند مقدار زیادی غذا مصرف کند و در مدت کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهد.

باندینگ معده

در این روش با استفاده از یک حلقه که در قسمت بالایی معده بسته می شود، می توان مقدار غذایی که به معده وارد می شود، را کاهش داد. جنس این نوار از سیلیکون است و قابلیت تنظیم شدن دارد.

عمل جراحی اسلیو معده

در این روش با ایجاد یک برش بخش از معده جدا کرده و محل برش را با بخیه می دوزند. در این حالت از معده یک بخش آستینی باقی می ماند. معده ی اسلیو شده حجم کمی از غذا را در خود نگه می دارد و فرد در مدت کوتاهی احساس سیری می کند.

پلیکاسیون

در این روش بخشی از معده را روی خودش تا می زنند و این قسمت را با بخیه فیکس می کنند. معده ی پلیسه شده مانند معده ی اسلیو شده حجم کمی از غذا را در خود نگه می دارد. با کم شدن حجم غذای مصرفی فرد در مدت کوتاهی وزن زیادی را از دست می دهد.

بای پس

در عمل بای پس در حقیقت مسیر گوارش کوتاه تر می شود. در واقع در این عمل معده را دور می زنند. در عمل بای پس علاوه بر این که مسیر گوارش کوتاه می شود، در جذب غذا اختلال ایجاد می شود.

بای پس
بای پس

عمل های جراحی لاغری به چه صورت انجام میگیرد

عمل های جراحی معده را به دو روش می توان انجام داد

جراحی لاپاراسکوپی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه جراحی لاپاراسکوپی خواهیم پرداخت.

در این روش با ایجاد یک برش کوچک حفره ی شکم را با گاز دی اکسید کربن پر می کنند. با این کار فضای کافی برای انجام جراحی در حفره ی شکم جای می گیرد و به سایر اندام های داخلی آسیبی وارد نمی شود.

بعد از این که تجهیزات جراحی درون حفره ی شکم قرار گرفت بسته به نوع عملی که قرار است، انجام بگیرد تغییراتی در معده ایجاد می شود. جراح به کمک دوربین کوچکی که به داخل حفره شکم فرستاده شده است، می تواند در نمایشگری که در داخل اتاق عمل قرار دارد، مراحل انجام کار را به صورت واضح مشاهده کند.

جراحی باز

در این روش برای انجام عمل جراحی حفره ی شکم را به اندازه ی نیاز باز می کنند و تغییرات را بر روی معده ایجاد می کنند. انجام دادن این روش از جراحی قدیمی شده است، چرا که با ایجاد برش در سطح بدن فرد دچار مشکلات متعددی می شود. جراحی باز برای افرادی که امکان انجام جراحی لاپاراسکوپی برای آن ها وجود ندارد انجام می گیرد.

مزایای جراحی لاپارسکوپی

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه مزایای جراحی لاپارسکوپی خواهیم پرداخت.

می توان گفت جراحی لاپاراسکوپی نسبت به روش های جراحی باز مزایای بیش تری دارد. در حقیقت با انجام عمل لاپاراسکوپی یک برش کوچک در سطح بدن ایجاد می شود که این برش در مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا می کند. انجام دادن عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی مستلزم مهارت خاصی است که به مرور زمان به دست می آید. معمولا جراحان با تجربه این عمل را با مهارت بیش تری انجام می دهند.

مزایای جراحی لاپارسکوپی
مزایای جراحی لاپارسکوپی

قرار دادن بالون در معده

در بین روش های جراحی می توان گفت قرار دادن بالون در معده نسبت به روش های دیگر کم تر تهاجمی است. در این روش با کمک یک لوله ی باریکی که از طریق مری به معده وارد شده است، یک کیسه ی سیلیکونی در داخل معده قرار داده می شود. در ادامه این کیسه توسط محلول نمکی پر می شود. با قرار گرفتن بالون در معده حجم زیادی از معده توسط بالون پر می شود.

مزایای قرار دادن بالون در معده

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه مزایای قرار دادن بالون در معده خواهیم پرداخت.

بالون نسبت به روش های دیگر لاغری کم تر تهاجمی است و فرد می تواند بدون هیچ عارضه ای در کم ترین زمان حجم غذای مصرفی خود را تا حد زیادی کاهش دهد و در مدت کوتاهی وزن زیادی را از دست بدهد. بالون را می توان پس از مدتی از معده خارج کرد. پس از رسیدن به وزن دلخواه فرد می تواند به شرایط عادی زندگی خود بر گردد و نیازی به رعایت کردن اصول خاصی ندارد.

برگشت چاقی

شواهد حاکی از آن است که فرد پس از قرار گرفتن بالون در معده 60 در صد از وزن خود را از دست می دهد، اما بعد از این که بالون از معده خارج شد، احتمال دارد، فرد مجددا با پرخوری دچار عارضه ی چاقی شود. بنابر این بعد از انجام هر عمل چاقی باید سبک زندگی سالم را رعایت کرد و ورزش و تغذیه سالم را در برنامه خود قرار داد تا به اعمال روش های دیگر نیازی نباشد.

تاثیر بالون بر معده ی فرد

بالون هیچ گونه عارضه ای برای معده ایجاد نمی کند و هورمون های معده و شکل ظاهری آن حفظ می شود. تنها مشکلی که ممکن است بعد از قرار گرفتن بالون برای فرد ایجاد شود، ریفلاکس و حالت تهوع است که با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد.

تاثیر بالون بر معده ی فرد
تاثیر بالون بر معده ی فرد

حلقه یا باندینگ معده

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه حلقه یا باندینگ معده خواهیم پرداخت.

حلقه یا باندینگ معده یک نوار سیلیکونی است که در قسمت بالایی معده بسته می شود و معده را به دو قسمت تقسیم می کند. غذای بلعیده شده از قسمت بالایی معده عبور می کند و در قسمت پایینی تجمع پیدا می کند.

باندینگ به چه صورت انجام می گیرد

برای انجام عمل باندینگ پزشک جراح روی حفره شکم فرد یک برش کوچک ایجاد می کند و پس از این که فضای شکم را با گاز کربن دی اکسید باز کرد تجهیزات باندینگ و لاپاراسکوپی را به داخل بدن وارد می کند. باند مانند یک کمربند دور تا دور معده قرار می گیرد و قابلیت تنظیم دارد. با کشیدن باند معده را به دو قسمت تقسیم می کنند. قسمت بالایی باند که غذا در آن جمع نمی شود و قسمت پایینی باند که غذا در آن جمع می شود.

مکانیسم اثر باندینگ معده

با قرار گرفتن باند در خارج از معده و تقسیم شدن معده به دو فضا، غذای بلعیده شده از قسمت بالایی معده عبور کرده و در قسمت پایینی جمع می شود. از آن جایی که غذا در قسمت بالایی جمع نمی شود و حجم قسمت پایینی هم کاهش پیدا کرده است، معده ی فرد به سرعت پر می شود و فرد احساس سیری می کند. پس از انجام عمل باندینگ ممکن است تا چند روز حالت تهوع داشته باشید که این مشکل به سرعت بر طرف می شود.

مزایای عمل باندینگ

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه مزایای عمل باندینگ خواهیم پرداخت.

از آنجایی که عمل باندینگ با روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد فرد پس از مدت کوتاهی می تواند به شرایط عادی زندگی خود بر گردد. با انجام عمل باندینگ فرد می تواند در زمان کوتاهی نزدیک به 70 در صد وزن خود را از دست بدهد. بعد از این که فرد به وزن دلخواه رسید باید ورزش و رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرد تا وزنی که از دست داده است، مجددا بر نگردد.

مزایای عمل باندینگ
مزایای عمل باندینگ

پلیکاسیون معده

در روش پلیکاسیون بخشی از معده را جمع می کنند و با کمک بخیه به صورت منگنه این دو لبه را به یک دیگر وصل می کنند. در این روش معده بدون این که برشی روی معده ایجاد شود، معده را کوچک می کنند.

مراحل پلیکاسیون

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه مراحل پلیکاسیون خواهیم پرداخت.

پلیکاسیون معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود، بنابراین شکاف زیادی روی سطح پوست ایجاد نمی شود. علاوه بر این تغییر زیادی روی معده انجام نمی گیرد، بلکه تنها با ایجاد یک پیلیسه روی معده باعث می شوند، حجم غذای دریافتی محدود تر شود. بعد از انجام پلیکاسیون تا مدتی فرد نباید غذا و آب زیادی بخورد، چرا که ممکن است، به بخیه ها فشار وارد شود.

چه افرادی برای انجام عمل پلیکاسیون مناسب هستند

افرادی که شاخص توده ی بدنی آن ها بالاتر از 45 است و در مدت زمان طولانی علی رغم رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن کاهش وزن چندانی نداشته اند کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستند. با توجه به این که برشی بر روی معده ایجاد نمی شود، زمان ریکاوری این عمل بسیار کوتاه است. علاوه بر این می توان این پلیسه ی ایجاد شده روی معده را باز کرد و معده را به حالت قبل برگرداند. برای افرادی که به وجود اجسام خارجی مانند باند و بالون در معده حساسیت نشان می دهد پلیکاسیون روش مناسبی است.

سطح مهارت پزشک جراح پلیکاسیون

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه سطح مهارت پزشک جراح پلیکاسیون خواهیم پرداخت.

پزشک جراح پلیکاسیون باید دارای این مهارت باشد که این عمل را به بهترین نحو ممکن انجام دهد تا به هیچ عنوان احتمال نشت مواد غذایی به داخل معده وجود نداشته باشد و یا در صورت نشت یا خون ریزی معده، بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.

سطح مهارت پزشک جراح پلیکاسیون
سطح مهارت پزشک جراح پلیکاسیون

عمل اسلیو معده

به جرات می توان کفت بهترین روش در بین جراحی هایی که روی معده انجام می شود، روش جراحی اسلیو معده است. این روش بدون بازگشت است و کاهش وزن بعد از آن با سرعت بسیار زیادی انجام می شود.

افرادی که قصد انجام عمل اسیلو معده در یزد را دارند برای تشخیص بهترین دکتر از صفحه بهترین دکتر اسلیو معده در یزد دیدن کنند.

مراحل جراحی اسلیو

در این قسمت از نوشتار خود با عنوان بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال به بررسی و بیان مواردی در زمینه مراحل جراحی اسلیو خواهیم پرداخت.

برای انجام عمل اسلیو نیز جراح می تواند از روش جراحی لاپاروسکوپی استفاده کند تا برش ایجاد شده در روی سطح حفره ی شکم باعث آزار فرد بعد از جراحی نشود. برای انجام عمل اسلیو بعد از این که برش کوچکی روی سطح شکم ایجاد می شود، با استفاده از گاز دی اکسید کربن فضای داخل شکم را پر می کنند تا اندام ها از هم دیگر فاصله بگیرند. جراح تجهیزات لاپاراسکوپی را در شکم قرار می دهد و با استفاده از تصویری که از داخل شکم روی نمایشگر ظاهر می شود، جراحی را انجام می دهد.

عمل اسلیو برای چه کسانی انجام می گیرد

عمل اسلیو برای افرادی انجام می شود که شاخص توده ی بدنی آن ها بالاتر از 40 باشد و در اثر چاقی شدید به بیماری های زیادی مبتلا شده باشند. علاوه بر این از روش های دیگر کاهش وزن برای مدت طولانی نتیجه ای نگرفته باشند.

برای مقایسه دو جراحی لاغری اسلیو معده یا بای پس توصیه می کنیم پست اسلیو معده بهتره یا بای پس را مطالعه نمائید.

مزایای عمل اسلیو معده

با انجام عمل اسلیو فرد قسمت بزرگی از معده ی خود را از دست می دهد و در این حالت فرد در مدت کوتاهی می تواند مقدار زیادی از وزن خود را از دست بدهد. معده ی اسلیو شده شبیه به یک لوله ی باریک می شود که حجم کمی از غذا را در خود نگه می دارد. احتمال بازگشت وزن از دست رفته بسیار کم است. در واقع عمل اسلیو را می توان یک روش تضمینی برای کاهش وزن دانست.

مزایای عمل اسلیو معده
مزایای عمل اسلیو معده

مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل اسلیو معده

قبل و بعد از عمل اسلیو و هر عمل جراحی دیگری باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه در مورد این مراقبت ها توضیح خواهیم داد.

مراقبت های قبل از عمل اسلیو

قبل از انجام عمل اسلیو باید ورزش را در برنامه خود قرار دهید و رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. سه هفته قبل از انجام هر عمل جراحی باید مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید.

لطفا از پست قرص های بعد از عمل اسلیو دیدن کنید.

مراقبت های بعد از عمل اسلیو

بعد از انجام عمل اسلیو به علت کاهش وزن ناگهانی فرد دچار ریزش موی شدید می شود که این حالت با مصرف داروهای مکمل از بین می رود.

بعد از جراحی اسلیو فرد باید سبک زندگی خود را طبق دستور پزشک معالج خود تنظیم کند. از این جهت که فرد نزدیک به 75 در صد از معده خود را از طریق عمل اسلیو از دست می دهد به مدت دو شبانه روز باید تحت نظر پزشک باشد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. برای این که در پاهای او خون لخته نشود باید بعد از انجام عمل کم کم پاها را حرکت دهد و راه رفتن را شروع کند.

برای انجام عمل اسلیو معده در همدان پیشنهاد می کنیم پست عمل اسلیو معده در همدان را مشاهده کنید.

تست بلع

قبل از این که فرد از بیمارستان ترخیص شود، تست بلع برای او انجام می گیرد. در این حالت مایع خاصی توسط فرد بلعیده می شود و مسیر بلع او توسط اشعه ی ایکس چک می شود. در صورتی که مسیر بلع مشکلی نداشته باشد، فرد از بیمارستان مرخص می شود.

شروع خوردن غذا

بعد از انجام عمل اسلیو فرد باید با خوردن مایعات و غذاهای میکس شده غذا خوردن را شروع کند و به مرور زمان حجم غذا را افزایش دهد و در نهایت بعد از چهار هفته می تواند خوردن غذاهای عادی را شروع کند. برای فردی که عمل اسلیو معده را انجام داده است، مکمل های غذایی خاصی تجویز می شود که با مصرف این مکمل ها احتمال بروز کم خونی و ریزش مو کاهش پیدا می کند.

شروع خوردن غذا
شروع خوردن غذا

عمل جراحی بای پس معده

در عمل جراحی بای پس معده و بخشی از روده را دور می زنند و از این طریق در جذب غذا اختلال ایجاد می کنند. در روش جراحی بای پس میزان هورمون گرلین کاهش پیدا نمی کند و به همین دلیلی تغییری در اشتهای فرد ایجاد نمی شود، اما فرد می تواند ظرف مدت یک سال نزدیک به 90 در صد از وزن خود را از دست بدهد.

مزایای جراحی بای پس

با کاهش وزن سریع و ناگهانی بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون به صورت خود به خود بهبود پیدا می کنند. فشار وارد شده بر روی مفاصل کاهش پیدا می کند و مفاصل می توانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. با توجه به کاهش بافت چربی بدن فضای بیش تری برای اندام های حیاتی مثل ریه ها و قلب باز می شود و این اندام های داخلی عملکرد بهتری را از خود بروز می دهند.

معایب جراحی بای پس

در واقع می توان گفت هیچ کدام از عمل های جراحی بدون عیب نیستند، اما زمانی که چاقی باعث بروز بیماری هایی شود که سلامت فرد را به خطر می اندازند، برای درمان چاقی باید از طریق جراحی های لاغری اقدام کرد. در جراحی بای پس هورمون گرلین از معده همچنان مانند قبل ترشح می شود و فرد تمایل زیادی به خوردن غذا دارد. علاوه بر این با ایجاد اختلال در جذب مواد غذایی فرد باید مکمل های غذایی را مصرف کند تا دچار مشکل نشود.

مراحل انجام جراحی بای پس

جراحی بای پس نیز به صورت لاپاراسکوپی انجام می گیرد، به این صورت که تجهیزات جراحی از طریق برش کوچکی به درون شکم فرستاده می شوند و پزشک جراح با استفاده از نمایشگر معده و بخشی از روده ی باریک را از مسیر گوارش دور می زند. در این حالت غذا به معده وارد نمی شود و مستقیم وارد روده می شود.

مراحل انجام جراحی بای پس
مراحل انجام جراحی بای پس

قبل و بعد از انجام عمل جراحی لاغری چه آزمایش هایی باید انجام بگیرد

قبل از انجام جراحی لاغری

قبل از انجام جراحی لاغری باید آزمایش هایی انجام شود تا جراح از وضعیت سلامت فرد اطمینان حاصل کند. آزمایش ادرار و آزمایش کامل خون از جمله آزمایش هایی هستند که قبل از انجام هر عمل جراحی باید از فرد گرفته شود.

با انجام این آزمایش ها پزشک معالج از وضعیت سلامت شما آگاه می شود و می تواند بهترین روش جراحی را برای شما انجام دهد. در آزمایش خون وضعیت پلاکت ها و عوامل منعقد کننده خون به خوبی سنجیده می شود. وضعیت گلبول های قرمز و میزان نیترات و اوره ی خون به خوبی سنجیده می شود.

آزمایش قند ناشتا و سلنیوم باید به خوبی بررسی شود. میزان کلسیم و پتاسیم خون باید به خوبی اندازه گرفته شود. وضعیت سلامت قلب و سیستم تنفسی باید به خوبی چک شود.

بعد از انجام عمل جراحی لاغری

بعد از انجام عمل جراحی و به هوش آمدن فرد وضعیت معده ی او مرتبا چک می شود که مواد غذایی از معده نشت نکند. علاوه بر این مسیر بلع فرد باید با بلعیدن مایع نشانگر توسط پرتو ایکس چک شود. با انجام تست بلع پزشک از سالم بودن مسیر بلع اطمینان حاصل می کند. بعد از عمل جراحی باید زیر نظر پزشک معالج خود باشید تا از وضعیت سلامت خود اطمینان حاصل کنید و در صورت بروز مشکل پزشک به سرعت آن را بر طرف کند.

بهتر است، بعد از انجام عمل های لاغری آزمایش های چکاپ را چند وقت یک بار انجام دهید.

بعد از انجام عمل جراحی لاغری
بعد از انجام عمل جراحی لاغری

ویژگی های بهترین جراح لاغری

برای این که بتوانید به یک جراح اعتماد کنید، می توانید از طریق روش های زیر از مهارت او اطمینان حاصل کنید. جراح خوب کسی است که بسته به شرایط بیمار بهترین روش را برای جراحی او انتخاب و اجرا کند. با مراجعه به یک جراح خوب احتمال بروز عوارض و خطرات احتمالی بسیار کاهش پیدا می کند. علاوه بر این مجهز بودن بیمارستانی که قرار است، جراحی در آن انجام شود، را نیز حتما در نظر داشته باشید.

پرسش از بیماران جراح

قبل از این که یک جراح را برای انجام عمل جراحی معده انتخاب کنید، می توانید از بیماران او در مورد نحوه عملکرد و کیفیت جراحی سوالاتی بپرسید. این کار تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند که بهترین جراح را انتخاب کنید.

مطالعه ی رزومه ی جراح

با مطالعه ی رزومه و سابقه کار جراح می توانید، تجربیات موفق او را بسنجید و بسته به این که چه تعداد از جراحی موفق در رزومه ی خود دارد، برای انجام دادن عمل جراحی معده به او مراجعه کنید.

سرچ کردن در اینترنت

با یک سرچ ساده لیست بهترین پزشکان جراح در سراسر نقاط کشور را به دست می آورید و بسته به شرایط خود می توانید یک پزشک را انتخاب کنید. هر اندازه پزشک مورد نظر شما دارای مهارت بیش تری در انجام عمل های لاپاراسکوپی باشد، راحت تر می توانید تصمیم نهایی خود را برای لاغر شدن بگیرید.

سرچ کردن در اینترنت
سرچ کردن در اینترنت

هزینه ی عمل جراحی لاغری

هزینه های عمل جراحی چاقی به دلایل زیادی بستگی دارد، علاوه بر این عمل های جراحی لاغری از دسته ی عمل های زیبایی محسوب می شوند و بیمه هزینه ی آن ها را پرداخت نمی کند، البته در مورد جراحی اسلیو در صورتی که فرد با بیماری هایی درگیر باشد که در اثر چاقی ایجاد شده اند، بیمه هزینه ی عمل اسلیو را پرداخت می کند. در ادامه در مورد عواملی که بر هزینه ی عمل جراحی اسلیو تاثیر می گذارد بیش تر صحبت خواهیم کرد.

تجربه ی پزشک جراح لاغری

به هیچ عنوان برای کاهش هزینه ها به پزشک بی تجربه مراجعه نکنید. در صورتی که مرکزی برای انجام عمل جراحی هزینه ی کمی از شما دریافت می کند، باید به کیفیت کار و تجهیزات آن مرکز شک کنید.

مرکزی که عمل جراحی در آن جا انجام می گیرد

یکی از عواملی که بر هزینه ی عمل جراحی تاثیر می گذارد مرکزی است که عمل جراحی در آن انجام می شود. مسلما یک بیمارستان خصوصی به تجهیزات بیش تری مجهز است و هزینه ی بیش تری برای اتاق عمل و ریکاوری بیمار دریافت می کند. تجهیزات و رسیدگی به بیماران در بیمارستان های خصوصی بهتر است و از این جهت انجام عمل در یک بیمارستان خصوصی دور ریختن هزینه نیست.

منطقه ی جغرافیایی

مسلما منطقه ی جغرافیایی نقش مهمی در امکانات در دسترس پزشک دارد. مراکز استان ها و شهری های بزرگ می تواند از نظر امکانات در دسترس جراح مکان مناسبی باشد. شهر تهران از این نظر که مراکز لاغری زیادی در آن وجود دارد، امکانات گسترده تر در این ارتباط در اختیار جراحان قرار می دهد. از این نظر بهتر است، برای انجام عمل های جراحی لاغری به مراکز لاغری شهر تهران مراجعه کنید.

روش جراحی

روش های مختلف جراحی بسته به این که چه اندازه زمان و تخصص نیاز دارند، هزینه های مختلفی را به دنبال دارند. همانطور که قبلا هم گفته شد، هر فرد بسته به شرایط فیزیکی برای یک نوع از عمل کاندید مناسبی است.

روش جراحی
روش جراحی

مراحل انجام جراحی به روش لاپاراسکوپی

قبل از عمل

قبل از انجام هر عملی فرد باید آزمایش ها و چکاپ های لازم را انجام دهد تا مشخص شود، برای انجام عمل جراحی کاندید مناسبی هست یا نه.

بی هوشی

در مرحله ی اول تکنسین بی هوشی با استفاده از داروهای بی هوشی فرد را بی هوش می کند. در انجام جراحی های معده بی هوشی کامل انجام می گیرد.

وارد کردن گاز کربن دی اکسید به حفره شکم

برای این که اندام های داخلی از هم مجزا شوند، حفره ی شکم را با گاز کربن دی اکسید پر می کنند، سپس تجهیزات عمل لاپاراسکوپی را به داخل حفره ی شکم وارد می کنند. با استفاده از دوربین کوچکی که به حفره ی شکم وارد می شود، می توان تصویر داخل بدن را بر روی نمایشگر دید.

انجام عمل جراحی

در نهایت با استفاده از تصاویر نمایشگر و تجهیزات عمل لاپاراسکوپی جراح تغییر مورد نظر را روی معده انجام می دهد. در نهایت محل برش را بخیه می کنند و بیمار به اتاق ریکاوری انتقال پیدا می کند.

پس از جراحی

بعد از این که بیمار در اتاق ریکاوری به هوش آمد او را به بخش منتقل می کنند و به مدت دو الی سه روز تحت نظر قرار می دهند تا آزمایش های لازم برای اطمینان از وضعیت سلامت فرد را انجام دهند.

پس از جراحی
پس از جراحی

مقایسه ی روش های جراحی لاغری

اسلیو معده

در یک مقایسه ی کلی می توان گفت در بین روش هاش جراحی لاغری تنها روشی که تا حد زیادی احتمال اضافه وزن مجدد برای آن وجود ندارد، روش جراحی اسلیو معده است.

معده ی اسلیو شده نزدیک به 75 در صد از دیواره ی فوندوس را از دست می دهد. سلول های تولید کننده هورمون گرلین در این ناحیه هستند و با کاهش تعداد سلول های ترشح کننده ی هورمون گرلین و کاهش هورمون گرلین در خود اشتهای فرد و تمایل به غذا خوردن در او به شدت کاهش پیدا می کند. با کم شدن حجم غذای مصرفی می توان وزن از دست داده را حفظ کرد.

باندینگ معده و بالون معده

در روش باندینگ و قرار گرفتن بالون در معده با کاهش حجم غذای دریافتی می توان وزن زیادی را از دست داد، ولی پس از این که فرد بالون یا باند را خارج کرد معده به حالت قبل بر می گردد. علاوه بر این تغییری در سطح هورمون گرلین ایجاد نمی شود و اشتهای فرد مانند قبل است. در این حالت احتمال این که فرد وزن از دست رفته را مجددا اضافه کند بسیار زیاد است.

بای پس معده

روش بای پس معده نسبت به روش های باندینگ، بالون و پیلیسه کردن معده بسیار موثر است، چرا که با اختلال در هضم و جذب مواد غذایی باعث کاهش وزن می شود، اما این روش می تواند باعث ایجاد سوء تغذیه شود. از این جهت است که فرد باید مکمل های غذایی را مصرف کند.

علاوه بر این در روش بای پس سلول های گرلین بدون تغییر در معده باقی می مانند و ترشح هورمون گرلین همچنان ادامه دارد، بنا براین تمایل به غذا خوردن در فرد کاهش پیدا نمی کند.

نظر بیمارانی که عمل های جراحی لاغری را انجام داده اند

بیمارانی که عمل جراحی لاغری را انجام داده اند، کمی بعد از عمل جراحی بر روی معده در ناحیه شکم احساس در را تجربه کرده اند که طبیعی است و با مصرف داروهای مسکن این حالت ها از بین می رود. به مرور زمان با بهبود جراحت ها تمامی دردها از بین می رود و فرد می تواند به زندگی عادی خود بر گردد.

بهبود روحیه

همه ی افرادی که عمل های لاغری را انجام داده اند و اضافه ی وزن خود را از دست دادند، به این موضوع اعتراف کرده اند که اعتماد به نفسشان افزایش پیدا کرده است و روابط اجتماعیشان نیز بهبود پیدا کرده است. چاقی می تواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس به افسردگی نیز منجر شود. در نتیجه با انجام عمل های لاغری فرد روحیه ی شاد خود را مجددا به دست می آورد و از نظر روانی به تعادل می رسد.

سبک زندگی سالم

افرادی که با انجام عمل های جراحی وزن خود را از دست داده اند و به تناسب رسیده اند سبک زندگی خود را تغییر می دهند تا مجددا اضافه وزن پیدا نکنند و به عمل دیگری نیاز پیدا نکنند. همه ی این افراد تا حد امکان ورزش را در برنامه ی روزمره ی خود قرار می دهند و تغذیه خود را اصلاح می کنند.

درمان بیماری ها

با انجام عمل های لاغری بیماری هایی که در اثر چاقی ایجاد شده بود به خودی خود بر طرف می شود. اکثر این بیماری ها تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند. چاقی باعث کاهش انسولین خون می شود و با کاهش وزن انسولین خون مجددا به حد نرمال می رسد. با رسیدن انسولین به حد نرمال دیابت نوع 2 درمان می شود. فشار خون و چربی خون به صورت خود به خودی با کاهش وزن به تعادل می رسد.

درمان بیماری ها
درمان بیماری ها

دوره ی نقاهت پس از انجام عمل های جراحی لاغری

دوره ی نقاهت پس از انجام عمل های جراحی لاغری
دوره ی نقاهت پس از انجام عمل های جراحی لاغری

مدت زمان دوره ی نقاهت

عمل های جراحی لاغری بسته به شرایط فیزیکی فرد می توانند دوران نقاهت مختلفی داشته باشند. علاوه بر این عمل های جراحی مختلف دوره ی نقاهت یکسانی ندارند. برای این که در دوره نقاهت مشکلی برای فرد ایجاد نشود پزشک معالج تمام دستور العمل های لازم را به او می دهد. بیمار باید تمام دستور العمل های لازم را طبق نظر پزشک انجام دهد.

فعالیت هایی که در دوره نقاهت باید انجام شود،

در دوره نقاهت فرد باید از انجام فعالیت های بدنی که به بخیه ها فشار وارد می کند، خودداری کند. در عین حال برای این که خون در پاهای او لخته نشود، باید پاها را تکان بدهد و به آهستگی حرکت کند. نشستن و برخاستن باید با کمک همراه انجام شود تا به هیچ عنوان به بخیه ها فشاری وارد نشود.

رژیم غذایی

بعد از انجام عمل جراحی بر روی معده ابتدا فقط مایعات و در مرحله بعد آب میوه های طبیعی به فرد داده می شود. بعد از مدتی غذاهای مایع میکس شده و تکه های سیب و موز له شده را به برنامه غذایی بیمار اضافه می کنند. غذاهای نیمه جامد و غذاهای عادی را کم کم باید به برنامه ی غذایی اضافه کرد تا فشاری به محل زخم ها وارد نشود. تمامی برنامه غذایی توسط پزشک معالج به فرد آموزش داده می شود. استفاده از مواد غذایی که باعث بهبود زخم ها می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رژیم غذایی
رژیم غذایی

داروهایی که در دوره نقاهت باید مصرف شود

از استامینوفن ساده یا کدئین دار برای بهبود دردها استفاده کنید. برای این که محل زخم ها عفونت نکند، باید آنتی بیوتیک ها مصرف شوند. داروهایی که باعث می شوند، خون فرد لخته نشود مانند آسپرین در دوره ی نقاهت نباید به هیچ عنوان مصرف شود.

داروهایی که در دوره نقاهت باید مصرف شود
داروهایی که در دوره نقاهت باید مصرف شود

معرفی پزشک جراح لاغری

اگر چه پزشکان جراحی لاغری بسیار خوب و با تجربه ای در سراسر نقاط کشور وجود دارند، اما تجهیزات و امکانات اتاق عمل در بیمارستان های شهر تهران از کیفیت بهتری بر خوردارند. پزشک جراح لاغری هر قدر هم که با تجربه باشد، بدون داشتن تجهیزات پیشرفته احتمال موفقیت کم تری دارد.

بالا بودن تعداد عمل های موفق

برای این که بتوانید به یک پزشک اعتماد کنید باید از سابقه و تعداد عمل های موفق او به خوبی آگاه باشید. در صورتی که به تخصص جراح لاغری اعتماد داشته باشید، میزان استرس شما برای انجام عمل کم تر می شود. با کم تر شدن استرس فرد می تواند عمل موفق تری را پشت سر بگذراند.

هزینه ی پرداختی

به هیچ عنوان برای کاهش هزینه ها به جراحی که تخصص و مهارت کافی ندارد مراجعه نکنید. جراح با تجربه سعی می کند، تمام جوانب کار را در نظر بگیرد و با مهارت خود احتمال بروز هر گونه عارضه ای را کاهش می دهد. علاوه بر این پایین بودن هزینه ی عمل می تواند نشان دهنده ی این باشد که امکانات کافی در اختیار جراح نیست و تنها از بخشی از امکانات برای شما استفاده می کند.

اعتبار و حسن شهرت جراح معده

تعداد تجربه های موفق یک جراح لاغری باعث حسن شهرت و افزایش اعتبار آن جراح می شود. در واقع یکی از ملاک های این که بتوانید بگویید یک جراح، جراح خوبی است، این است که جراح از اعتبار و شهرت بالایی برخوردار باشد.

اعتبار و حسن شهرت جراح معده
اعتبار و حسن شهرت جراح معده

برنامه ی غذایی برای افرادی که عمل جراحی لاغری را انجام داده اند

برای این که بتوانید از عمل جراحی بهترین نتیجه را بگیرید، باید بعد از عمل نکات خاصی را رعایت کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید برنامه ی غذایی است که در ادامه به صورت مرحله به مرحله در مورد آن توضیح خواهیم داد.

برنامه غذایی 10 روز اول

در 10 روز اول بیمار فقط باید از مایعات استفاده کند. بیمار تا چند هفته بعد از عمل اسلیو معده تمایلی به غذا خوردن ندارد. عدم تمایل به خوردن غذا می تواند به علت کاهش سطح هورمون گرلین باشد و بخشی از آن به علت تغییر حجم معده است. در این دوره ی 10 روزه نوشیدنی های کافئین دار و گازدار نباید مصرف شوند. از مصرف الکل و دخانیات باید به شدت پرهیز کرد.

برنامه ی غذایی 10 روز دوم

باید در کنار مایعات به برنامه ی غذایی فرد پودرهای پروتئین، سوپ، آبمیوه های طبیعی، ماست کم چرب و سیب و موز له شده را به برنامه غذایی خود اضافه کند.

برنامه ی غذایی 10 روز سوم

در این مدت باید به غذای بیمار غذاهای نیمه جامد را اضافه کرد. غذا را باید میکس کرد و مصرف کرد تا به معده فشار وارد نشود. شیر و تخم مرغ و گوشت باید به برنامه غذایی بیمار افزوده شود. علاوه بر این مواد غذایی باید در ابتدا بسیار کم مصرف شوند.

برنامه غذایی 10 روز آخر

بعد از یک ماه فرد می تواند غذاهای جامد را به برنامه ی خود اضافه کند. معده آمادگی پذیرش انواع غذا ها را به میزان کم دارد، اما باید از مصرف بعضی از غذاها پرهیز کرد. میان وعده های شیرین، نان سفید، غذاهای سرخ شده و فست فودها، غذاهایی که مواد نگه دارنده دارند و دسر و نوشابه از جمله مواد غذایی هستند که به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.

برنامه غذایی 10 روز آخر
برنامه غذایی 10 روز آخر

استپ وزن چیست

بعد از انجام هر عمل چاقی فرد برای مدتی به سرعت وزن کم می کند، اما بعد از مدتی وزن فرد ثابت می شود و در اصطلاح عام استپ وزن اتفاق می افتد. فرد نباید روزی یک بار وزن خود را کنترل کند. همین کنترل وزن می تواند باعث استرس شود. استرس موجب زیاد شدن سطح هورمون کورتیزول می شود. با افزایش کورتیزول فرد تمایل بیش تری به خوردن غذا پیدا می کند.

کند شدن روند کاهش وزن

هر اندازه به وزن دلخواه خود نزدیک تر می شوید، فرایند کاهش وزن سرعت کم تری پیدا می کند. بعد از این که فرد به وزن ایده آل رسید کاهش وزن متوقف می شود. متوقف شدن کاهش وزن را استپ وزن می گویند.

مقاومت در برابر کاهش وزن

بدن انسان در مقابل تغییرات مقاوم است و تمایل دارد، در یک وضعیت ثابت بماند. مهم ترین علت استپ وزنی که بعد از عمل اسلیو اتفاق میوفتد همین مقاومت در برابر تغییرات است. بهتر است، کاهش وزن کم کم انجام بگیرد. زمانی که فرد به صورت ناگهانی وزن کم می کند، احتمال این که استپ وزن اتفاق بیفتد بسیار زیاد است، چرا که بدن در برابر تغییرات ناگهانی مقاومت می کند.

تاثیر هورمون لپتین بر استپ وزن

هورمون لپتین از سلول های چربی ترشح می شود و در کنترل وزن نقش مهم و اساسی دارد. هورمون لپتین باعث ایجاد حس سیری می شود و نقش مهمی در کاهش وزن دارد. زمانی که توده ی چربی بدن زیاد باشد، هورمون لپتین به نوعی بی اثر می شود و فرد حتی در حالت سیری هم تمایل زیادی به خوردن غذا دارد.

تاثیر هورمون لپتین بر استپ وزن
تاثیر هورمون لپتین بر استپ وزن

تاثیر کاهش وزن بر روند بهبود بیماری های مرتبط با چاقی

همان طور که قبلا هم گفته شد، چاقی باعث ایجاد بیماری های زیادی در فرد می شود. که با کاهش وزن و رسیدن به تعادل در وزن بسیاری از این بیماری ها بهبود پیدا می کنند و یا این که به صورت کامل بر طرف می شوند. در ادامه در مورد هر کدام از این بیماری ها صحبت خواهیم کرد.

بهبود دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 دیابت وابسته به انسولین است. در افراد چاق سطح هورمون انسولین خون کاهش پیدا می کند. با کاهش هورمون انسولین قند خون افزایش پیدا می کند. افزایش قند خون می تواند باعث آسیب به کلیه ها و بینایی شود. بعد از این که فرد وزن خود را کاهش داد، سطح هورمون انسولین خون به حد طبیعی می رسد و قند خون تنظیم می شود.

بهبود وضعیت مفاصل

چاقی و اضافه وزن فشار زیادی را به مفاصل بدن وارد می کند. مفصل زانو و مچ پا و دیسک کمر به میزان زیادی در معرض آسیب هایی که در اثر اضافه وزن ایجاد می شود، هستند. با کاهش وزن فشار وارد شده به مفاصل بر طرف می شود و مفاصل در یک وضعیت ثابتی قرار می گیرند.

کاهش کلسترول خون

با کاهش وزن میزان کلسترول خون کاهش پیدا می کند و با کاهش کلسترول بسیاری از بیماری هایی که در اثر افزایش کلسترول ایجاد شده بودند بهبود پیدا می کنند. سنگ صفرا و رسوب کلسترول در رگ های خونی از این موارد هستند که به صورت خود به خودی با کاهش وزن بهبود پیدا می کنند.

بهبود بیماری های روحی

چاقی باعث کاهش اعتماد به نفس و افسردگی می شود. علاوه بر این می تواند یکی از دلایل کاهش روابط اجتماعی نیز باشد، از این رو با کاهش وزن این مشکلات به صورت خود به خودی بر طرف می شوند.

بهبود بیماری های روحی
بهبود بیماری های روحی

بیمه تکمیلی برای هزینه های عمل لاغری

به طور کلی عمل های لاغری معده در حوزه ی عمل های جراحی زیبایی قرار می گیرند از این رو بیمه خسارتی بابت انجام این عمل ها به فرد پرداخت نمی کند، اما یک مورد استثنا برای پرداخت هزینه ی عمل لاغری وجود دارد. در واقع در صورتی که سلامت فرد به علت چاقی به خطر بیفتد و فرد با بیماری های زیادی که در اثر چاقی ایجاد شده اند در گیر باشد، بیمه هزینه ی عمل لاغری اسلیو را بر عهده می گیرد.

تایید مدارک پزشکی

مدارک پزشکی بیمار و آزمایش های او باید حاکی از این باشد که در صورتی که عمل لاغری انجام بگیرد بیماری های زمینه ای که در اثر چاقی ایجاد شده است، بر طرف می شوند.

تنها در صورتی بیمه ملزم به پرداخت خسارت است که سلامت جسمانی فرد در اثر چاقی در خطر باشد. در صورتی که بیماری های ایجاد شده در اثر چاقی پیش روی زیادی کرده باشند و سلامت فرد به خطر افتاده باشد، بیمه تکمیلی باید هزینه های جراحی را بر عهده بگیرد.

مراکز پرداخت خسارت

بعد از انجام جراحی فرد می تواند مدارک پزشکی خود را به مراکز پرداخت خسارت تحویل دهد و بیمه هزینه جراحی را پرداخت کند. لازم است، بدانید بیماری هایی که در اثر چاقی ایجاد می شوند، می توانند خسارت های زیادی را به بیمه وارد کنند.

مراکز پرداخت خسارت
مراکز پرداخت خسارت

اگرچه چاقی را نمی توان به عنوان یک بیماری در نظر گرفت، اما چاقی می تواند باعث بروز بیماری های زیادی در فرد بشود. یکی از این بیماری ها دیابت نوع 2 است که به صورت مفصل در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. سنگ صفرا و کاهش عملکرد دستگاه گردش خون و دستگاه تنفسی نیز از این موارد هستند.

کاهش تحرک به علت افزایش وزن می تواند باعث کاهش قدرت عضلات و آسیب به مفاصل شود. با افزایش وزن بیش از حد فرد در روابط اجتماعی و فردی خود دچار مشکل می شود.

روش های زیادی برای کاهش وزن و رفع عوارض چاقی وجود دارد

روش های زیادی برای کاهش وزن و رفع عوارض چاقی وجود دارد. ساده ترین روش داشتن رژیم غذایی سالم و تغذیه ی مناسب است. ورزش کردن نیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و می تواند از بروز چاقی پیش گیری کند، اما افرادی هستند که از ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی نتیجه ای نمی گیرند. عمل های جراحی لاغری گزینه ی مناسبی برای این افراد هستند.

عمل های جراحی لاغری بر روی معده انجام می گیرند و با کاهش حجم معده باعث کاهش حجم غذای مصرفی می شوند و وزن فرد به سرعت به تعادل و توازن می رسد.

عمل های لاغری در صورتی که توسط جراح با تجربه انجام بگیرند، هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال نخواهد داشت. بهترین مراکز لاغری و جراحان لاغری در تهران می توانند عمل های جراحی لاغری را در بیمارستان های مجهز این شهر برای افراد چاق انجام دهند.

در این قسمت به انتهای نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال می رسیم. امید است موطالب ارائه شده ی ما در خصوص بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال برایتان مفید بوده باشند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید