کلینیک لاغری در غرب تهران

در این مقاله سعی کردیم، به موضوع کلینیک لاغری در غرب تهران بپردازیم.

برای شناخت بهترین کلینیک کاهش وزن در کرج خواهشمند است از صفحه کلینیک لاغری در کرج دیدن کنید.

کلینیک لاغری در غرب تهران
کلینیک لاغری در غرب تهران

برای شما از عواملی که باعث چاقی مفرط و یا موضعی در افراد شده است، توضیحاتی را به طور کامل بدهیم، همچنین در مورد انواع جراحی های که برای درمان چاقی مناسب هستند، توضیح می دهیم.

این جراحی ها دارای مزایایی است که در افراد سبب شده وزن آنها کاهش یافته و به وزن ایده آل و مناسبی که سازمان بهداشت و درمان آن را تایید می کنند، برسند

و همچنین این جراحی های لاغری باعث می شود که افراد از بیماری های همانند دیابت و فشارخون بالا در امان بوده و بیماری آنها تا حد زیادی درمان شود.

در این مقاله در مورد بهترین کلینیک لاغری در غرب تهران هم به شما توضیحاتی نیز می دهیم.

  1. چرا افراد چاق میشوند؟
  2. BMI چیست؟
  3. جراحی های لاغری چیست؟
  4. در کلینیک لاغری در غرب تهران چه جراحی هایی انجام می شود؟
  5. مزایای جراحی های لاغری چیست؟
  6. کلینیک های لاغری چه ویژگی هایی دارند؟
  7. وظایف کلینیک های لاغری چیست؟
  8. ویژگی های کلینیک های لاغری چیست؟
  9. عمل هایی که در کلینیک های لاغری انجام می شود؟
کلینیک لاغری در غرب تهران
کلینیک لاغری در غرب تهران

چاقی در افراد

امروزه معضل چاقی در تمام کشور ها به عنوان یک بیماری شناخته شده رواج یافته و تمام رده های سنی را متوجه خود کرده است. طبق آماری که محققان برای کل دنیا به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که از هر شش نفر فردی که در جهان وجود دارند، یک نفر از آنها به چاقی مبتلا هستند.

دکتر سلیمی متذکر شده اند که معضل چاقی امروزه از کنترل خارج شده و روز به روز افراد با تغذیه ی نامناسب و غذاهای فست فودی و همچنین کم تحرکی دچار چاقی می شوند.

امروزه برای اینکه افراد چاقی و اضافه وزن خود را درمان کنند، از دمنوش های لاغری و ورزشهایی که بتوان وزن آنها را کاهش داد استفاده می کنند،

ولی بدن آنها به این عوامل واکنش نشان نداده و با پیشنهاد پزشک متخصص اقدام به انواع جراحی ها برای لاغری و وزن ایده آل خود

می کنند تا از این طریق بیماری های آنها هم که بر اثر اضافه وزن به آن دچار شده اند، هم درمان شود.

برای انجام مراحل درمان چاقی در بهترین کلینیک لاغری توصیه می شود صفحه بهترین کلینیک درمان چاقی را ببینید.

چاقی در افراد
چاقی در افراد

تعریف bmi

پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که با به دست آوردن BMI بدن خود و همچنین اندازه ی دور کمر وضعیت بدن خود را در مورد چاقی و یا اندازه ی اضافه وزن محاسبه کرده و در صورت بالا بودن وزن خود رعایت های غذایی را انجام داده تا از بالا رفتن وزن خود جلوگیری کنند.

پزشکان و متخصصان رژیم غذایی برای به دست آوردن شاخص توده ی بدن هر فرد از نظر داشتن اضافه وزن به دو صورت اندازه ی قد و وزن هر فرد محاسبه میکنند.

یک دستور کلی برای به دست آوردن وزن هر فرد که تمامی پزشکان از آن پیروی می کنند، این است که وزن بدن فرد را برحسب کیلوگرم را بر مجذور قد فرد تقسیم می کنند،

عددی که به دست می آید با جدول BMI که توسط سازمان بهداشت جهانی تعریف شده است، مقایسه کرده و وزن فرد را تخمین می زنند که در حد نرمال است و یا حد نرمال خود را هم گذرانده یعنی افراد چاق هستند و یا از مرز چاقی هم عبور کرده اند.

پزشکان تغذیه شاخص توده ی بدن هر فرد را به این صورت تقسیم بندی کرده اند:

– افرادی که دارای وزن ایده آل و طبیعی هستند و BMI آنها از 18.5 تا 24.9 کیلوگرم قرار دارد.

– افرادی که از مرز وزن طبیعی عبور کرده اند و دچار اضافه وزن شده اند و BMI آنها از 25 تا 29.9 کیلوگرم است.

– افرادی که دچار چاقی نوع اول هستند و BMI آنها بین 30 تا 34.9 کیلوگرم است.

– افرادی که دچار چاقی نوع دو هستند و BMI آنها بین 35 تا 39.9 کیلوگرم است.

– افرادی که دچار چاقی نوع سه بوده اند و دارای اضافه وزن بیش از حد هستند و BMI آنها بالای چهل کیلوگرم بوده است.

پزشکان با تخمین شاخص توده ی بدن هر فرد می توانند مقدار چربی اضافه را در بدن هر فرد محاسبه کننده.افراد ورزشکار که ماهیچه های بدن آنها عضلانی است، از BMI بالای برخوردار هستند و توده های چربی در بدن این افراد نسبت به افرادی که بی تحرک هستند، پایین تر بوده است و اندازه چربی بدن آنها در حد نرمال است.

پزشکان تغذیه شاخص توده ی بدن هر فرد را به این صورت تقسیم بندی کرده اند:
پزشکان تغذیه شاخص توده ی بدن هر فرد را به این صورت تقسیم بندی کرده اند:

افراد با BMI پایین

بعضی از افراد هم هستند که شاخص توده ی بدنی آنها خیلی پایین بوده و لاغری بیش از حد آنها هم مشکل ساز بوده و باعث بروز انواع بیماری ها در بدن آنها شده است.

افرادی که پرخوری می کنند و در خوردن غذا افراط می کنند و ورزش و پیاده روی روزانه هم ندارند، دچار چاقی از نوع سوم می شوند که فقط درمان این اضافه وزن با انجام جراحی های مختلف که برای لاغری صورت می گیرد، امکانپذیر است.

افراد با BMI پایین
افراد با BMI پایین

متخصصان رژیم غذایی با اندازه ی دور کمر افراد میزان اضافه وزن آنها را هم به دست می آورند

متخصصان رژیم غذایی با اندازه ی دور کمر افراد میزان اضافه وزن آنها را هم به دست می آورند و نوع چاقی آنها را نیز مشخص میکنند.پزشکان با تحقیقاتی که به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که اگر از بین دو نفری که چاقی آنها می خواهد محاسبه شود، فردی که دور کمر بیشتری را دارد، چاقی آن خطرناک تر بوده و درمان آن فرد فقط با جراحی امکان پذیر بوده است.

پزشکان افرادی را که توده ی چربی در دور کمر آنها بیشتر است، را ( به شکل سیب ) و افرادی را که چربی آنها در دور باسن وران بیشتر است، را (به شکل گلابی ) جمع بندی می کنند.پزشکان از یک قاعده ی کلی برای مردان و زنان پیروی می کنند

و آن این است که دور کمر در مردان اگر از نود و چهار سانتی متر بیشتر باشد و در بانوان از هشتاد سانتی متر بیشتر باشد، در معرض چاقی هستند که باید تمامی نکات رژیم غذایی را رعایت کنند تا از چاقی مفرط جلوگیری کنند.

در مردانی که دور کمر آنها از صد و دو سانتی بیشتر شده است و در بانوانی که دور کمر آنها از هشتاد و هشت سانت بیشتر شده باشد، باید گفت که این دو گروه دچار چاقی شده اند و باید تحت درمان پزشک متخصص قرار بگیرند.

متخصصان رژیم غذایی با اندازه ی دور کمر افراد میزان اضافه وزن آنها را هم به دست می آورند
متخصصان رژیم غذایی با اندازه ی دور کمر افراد میزان اضافه وزن آنها را هم به دست می آورند

انواع جراحی ها

اولین روشی که برای جراحی لاغری در افراد مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی بای پس معده از طریق Roux-en-Y است.

جراحی بای پس معده که پزشک متخصص برای درمان چاقی در افراد استفاده می کنند، از جراحی هایست که پزشک جراح به بیمار خود اطمینان کامل می دهد که درمان آن تضمینی بوده و با رعایت های رژیم غذایی میتوانند به وزن ایده آل و مناسب خود برسند و چاقی آنها دیگر برگشت پذیر نیست.

بنابراین با انجام این جراحی در کلینیک لاغری در غرب تهران می توانند از اضافه وزن خود رهایی پیدا کنند. در جراحی بای پس معده جراحان به این روش اقدام می کنند که قسمت بالایی معده را برش داده و قسمتی از معده که باقی مانده است، را در حین جراحی می بندند ( و یا بخیه می زنند ).

این جراحی سبب شده است که افرادی که قبلا از وعده ی غذایی زیادی استفاده می کردند با خوردن مقدار کمی از غذا احساس سیری کرده، در این جراحی میزان غذایی که در بدن بیمار جذب می شود، را نیز کاهش می دهند تا فرد با انجام این عمل وزن خود را روز به روز کاهش داده و به وزن مناسب و استانداردی که سازمان بهداشت برای BMI هر فرد در نظر گرفته است، برسند.

با توجه به تجریه افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند آیا هزینه ایت عمل ارزش ان را دارد برای همین منظور از صفحه تجربه عمل اسليو دیدن کنید.

جلسات مشاوره

دکتر سلیمی به بیماران در جلسات مشاوره توضیحات کامل در مورد این جراحی را می دهد و به آنها متذکر می شود که معده ی این افراد بعد از جراحی به اندازه ی یک گردو در آمده یعنی در زمان خوردن غذا این معده فقط بیست و هشت گرم بیشتر را نمی تواند قبول کند و با خوردن مقدار کمی غذا این بیماران احساس سیری کرده و دست از غذا خوردن می کشند. همانطور که میدانید معده ی افراد در حالت عادی

می تواند حجم زیادی از غذا و نوشیدنی را در یک وعده ی غذایی در خود جای دهد و به همین دلیل باعث شده که افراد به چاقی مفرط دچار شوند.

در این جراحی پزشک متخصص روده ی کوچک را برش داده و به معده متصل می کند، غذایی مصرفی که فرد استفاده می کند، وارد معده شده و از معده وارد روده ی کوچک که به آن متصل شده انتقال می یابد.

غذای مصرفی بیشتر در معده و همچنین در ابتدایی روده ی کوچک حرکت می کند و سپس مستقیم به بخش میانی روده ی کوچک منتقل می شود.

این بیماران با انجام این جراحی در کلینیک لاغری در غرب تهران می توانند، در یک بازه ی زمانی معین به وزن ایده آل خود که همیشه آرزوی آن را داشته اند برسند.

جلسات مشاوره
جلسات مشاوره

از مزایایی جراحی بای پس معده به روش Roux-en-Y

-در این جراحی بیمار در کوتاهترین زمان به وزن ایده آل خود رسیده و از دست اضافه وزن و چربی های مفرط نجات پیدا می کند.

– این جراحی به درمان دیابت نوع دو، فشارخون بالا، کمر درد، بیخوابی کمک می کند و بعد از این جراحی این مشکلات در بیماران رفع می شود.

– افرادی که این جراحی را برای درمان خود انتخاب کرده اند، باید بدانند که بعد از دو سال حدود پنجاه تا شصت درصد از وزن اضافی بدن خود را از دست می دهند و همچنین این افراد تا حدود پانزده سال میتوانند وزن ایده آل خود را ثبت کرده و دچار چاقی نشوند.

طبق آماری که دکتر سلیمی به دست آورده اند، به این نتیجه رسیده اند که در بعضی از بیمارانی که این جراحی را برای درمان چاقی خود استفاده کرده اند، توانسته اند تقریبا هفتاد و پنج درصد از وزن اضافی خود را از دست بدهند و به وزن مناسب که وزارت بهداشت و درمان آن را تایید کرده است، دست بیابند.

دومین روش جراحی که برای درمان چاقی در افراد استفاده می شود.

عمل بای پس معده به روش بلیو پانکراتیت با کمک duodenal switch

یکی دیگر از جراحی های که برای معضل چاقی پزشکان به بیماران پیشنهاد میکنند عمل بای پس معده از طریق duodenal switch می باشد که این عمل بسیار دشوار و پیچیده بوده و همچنین این جراحی از چند بخش تشکیل شده است که تقریبا هشتاد درصد از معده را پزشک متخصص برمی دارد. همانطور که

می دانید بخش زیادی از معده در این جراحی حذف شده که بیمار در همان روزهای نخست با کاهش وزن خود روبرو می شود.

این جراحی که پزشک متخصص برای بیمار خود انتخاب کرده است، غذا در روده ی کوچک به وسیله ی یک لوله آزاد شده و با قسمت محدودی از روده ی کوچک که به معده متصل است، در این بیماران باقی می ماند.

این جراحی باعث می شود که غذایی مصرفی از بخش اعظم دستگاه گوارش به بخش انتهایی روده ی کوچک و از آنجا به روده ی اثنی عشری متصل شود و بالاخره به معده نزدیک تر شده و حرکت مواد غذایی را انجام دهد.

جراحی بای پس معده به روش بلیو پانکراتیت توسط دکتر سلیمی

دکتر سلیمی جراحی بای پس معده به روش بلیو پانکراتیت را که در کلینیک لاغری در غرب تهران انجام می دهد، بیمارانی که قبلا حجم زیادی از غذا را میل می کردند با این روش درمانی مقدار خیلی کمی غذا را میل می کنند، همچنین این عمل باعث شده که جذب غذا در این افراد بسیار کمتر صورت بگیرد.

این جراحی برای بیماران بسیار مفید بوده، زیرا در یک مدت خیلی کوتاه وزن بسیار زیادی را کم کرده و به وزن مناسب و ایده آل خود می رسند،

اما این بیماران باید بدانند که دچار کمبود ویتامین در بدن می شوند که بعد از جراحی باید از مکمل ها و ویتامین های که برای بدن موثر است، استفاده کنند تا دچار سوءتغذیه نشوند.

طبق آماری که دکتر سلیمی برای بیمارانی که با معضل چاقی همراه هستند، به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که این جراحی مناسب برای افرادی است که BMI آنها بالای پنجاه کیلوگرم بوده و این اضافه وزن آنها را از انجام فعالیت های روزانه باز داشته است.

جراحی بای پس معده به روش بلیو پانکراتیت توسط دکتر سلیمی
جراحی بای پس معده به روش بلیو پانکراتیت توسط دکتر سلیمی

مزایای جراحی بای پس معده

-زماینکه افراد این جراحی را برای درمان خود استفاده کرده اند، در کوتاهترین زمان از مواد غذایی و یا سایر خوراکی ها از انتهای روده ی کوچک به روده ی بزرگ و از آنجا به مقعد و بنابراین این مواد مصرفی از بدن خارج می شود. با انجام این جراحی کالری دیگر جذب بدن فرد نمی شود و این افراد به مرور چاقی و اضافه وزن خود را از دست می دهند.

– ممکن است که در جراحی های دیگر بیماران دچار سوء هاضمه شوند، ولی در جراحی بای پس معده به دلیل اینکه بخش انتهای معده و دوازدهه توسط جراحان دستکاری نمی شود، جذب ویتامین ها و مواد غذایی در بدن بیمار انجام می شود و بیمار دچار سوء تغذیه و کمبود ویتامین در بدن نمی شود.

– این جراحی در گروه جراحی های متابولیک قرار گرفته است و سبب شده که بیمارانی که به دیابت و فشار خون بالا مبتلا بودند درمان شوند.

– افرادی که جراحی اسلیو معده را انجام داده اند و به نتیجه ی خوبی نرسیده اند، می توانند برای درمان خود از جراحی ساسی بای پس معده استفاده کنند.

نکته ی قابل توجه این است که افراد چاقی که برای درمان خود از جراحی بای پس معده استفاده کرده اند، رضایتمندی بالای از این جراحی داشته اند و با انجام این عمل به وزن ایده آل خود رسیده و بیماری های آنها نیز درمان شده است.

سومین روشی که جراحان برای درمان لاغری استفاده می کنند.

عمل لاپاراسکوپی باندینگ معده (یا حلقه گذاری) شکم قابل تنظیم

پزشک متخصص در این جراحی از باندی که قابل باد کردن است، استفاده می کند و آن را در بالاترین بخش معده می گذارد. با باد شدن این باند باعث شده که معده فشرده شود، این جراحی همانند کمربندی است که افراد برای شلوار خود استفاده می کنند و این کمربند باعث سفت شدن شلوار می شود که این جراحی در دور معده نیز به همین صورت عمل می کند.

این جراحی سبب می شود که معده با این باند به دو قسمت تقسیم شود، به این صورت که قسمتی از معده به صورت یک پاکت کوچک در آمده و با ایجاد یک کانال که از طریق این باند پزشک در معده بیمار ایجاد کرده است، با قسمت های دیگر معده با هم مرتبط می کند.

قسمت کوچکی که در معده ی فرد بیمار ایجاد شده سبب می شود که غذای کمتری را فرد مصرف کند. همانطور که از نام جراحی پیداست این باند قابل تنظیم بوده است و بیمار می تواند خود به پزشک بگوید که این باند را به چه انداز محکم کند

و همچنین خود انتخاب کننده ی میزان غذایی مصرفی است که به پزشک پیشنهاد می کند. این روش از جراحی بای پس معده از ساده ترین شیوه های درمانی است که بیشتر بیماران برای درمان خود استفاده می کنند تا از این طریق می توانند وزن خود راکاهش دهند،

البته افرادی که این جراحی را انتخاب می کنند، باید بدانند که این جراحی نسبت به سایری جراحی های دیگر لاغری با کاهش وزن کمی برای بیمار همراه بوده است و این بیماران باید به طور دوره ای باند معده ی خود را تنظیم کنند تا مجددا چاق نشوند.

عمل لاپاراسکوپی باندینگ معده (یا حلقه گذاری) شکم قابل تنظیم
عمل لاپاراسکوپی باندینگ معده (یا حلقه گذاری) شکم قابل تنظیم

از مزایایی باندینگ معده شکم به روش لاپاراسکوپی قابل تنظیم

-این جراحی از طول عمر کمتری نسبت به سایر عمل های دیگر برخوردار بوده است.

-در این جراحی، جراح متخصص برای دستگاه گوارش کمترین دستکاری را انجام می دهد.

بهتر است که بدانید طبق آماری که دکتر سلیمی به دست آورده است، طول ماندگاری این عمل دو سال بوده و بیمار باید در این مدت دو سال سعی کنند که شیوه ی غذایی مصرفی خود را عوض کرده و با مصرف مقدار کمی از غذا وزن خود را پایین بیاورد و همچنین افرادی که به شیرینی جات علاقه ی زیادی دارند،

این جراحی برای آنها مناسب نبوده است، چون این بیماران نمی توانند غذاهای جامد را استفاده کنند، برای رفع گرسنگی خود از بستنی و شکلات که خوردن آنها برای بیماران راحت تر بوده است، را استفاده می کنند و این مواد غذایی شیرین از باندینگ عبور کرده است و باعث شده که فرد به مرور چاق تر شود.

چهارمین روش لاغری که جراحان برای درمان چاقی استفاده کرده اند. جراحی گاسترکتومی و یا اسلیو معده است.

از مزایایی باندینگ معده شکم به روش لاپاراسکوپی قابل تنظیم
از مزایایی باندینگ معده شکم به روش لاپاراسکوپی قابل تنظیم

اسلیو معده

یکی از جراحی هایی که به تازگی جراحان برای بیمارانی که BMI آنها بالای سی و پنج کیلوگرم است، استفاده میکنند جراحی اسلیو معده است. در جراحی اسلیو معده حدود هفتاد درصد از حجم معده توسط جراح برداشته می شود و از بین بردن این حجم زیاد سبب شده که فرد مقدار زیادی از وزن خود را از دست بدهد.

در این جراحی چون بخش اعظمی از معده برداشته شده است و معده به صورت یک موز و یا آستین در آمده است، پزشکان و جراحان متخصص نام این جراحی برای درمان چاقی افراد را جراحی اسلیو معده گذاشته اند.

این عمل باعث شده که فرد با خوردن مقدار کمی از غذا احساس سیری کرده و همچنین کالری که به بدن وارد می شود، بسیار کم نسبت به قبل صورت می گیرد.

با توجه به این چهار روشی که در بالا برای درمان لاغری در افراد گفته شد، جراح متخصص با توجه به توده ی بدنی بیمار و BMI آنها تشخیص می دهد که انجام کدام جراحی برای بیمار مناسب تر بوده است و فرد با انجام این عمل زودتر به نتیجه می رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات مهم رژیم غذایی جراحی اسلیو در هفته سوم صفحه رژیم غذایی هفته سوم بعد از عمل اسلیو مطالعه کنید.

جراح متخصص سوالات متعددی را از بیمار می پرسد

در زمان مشاوره ی بیمار با جراح خود، جراح متخصص سوالات متعددی را از بیمار می پرسد، مثلا اینکه بیمار به چه غذاهای عادت داشته و بیشتر استفاده می کند،

بیماری هایی که در اثر اضافه وزن بیمار به آن دچار شده است و عمل هایی که بیمار قبلا برای درمان خود استفاده کرده است، را به طور دقیق و کامل از بیمار می پرسد تا بتواند با اطلاعاتی که از آناتومی بدن بیمار دارد، یک جراحی مناسب را برای وی انتخاب کند.

جراح متخصص سوالات متعددی را از بیمار می پرسد
جراح متخصص سوالات متعددی را از بیمار می پرسد

در جراحی اسلیو معده افرادی که به دیابت نوع دو و یا فشار خون بالا مبتلا هستند، با انجام این عمل می توان گفت که به طور کامل دیابت آنها درمان شده و دیگر نیازی به مصرف انسولینی که روزانه به طور مداوم از آن استفاده می کردند دیگر ندارند، این بیماران نیز فشار خونی را که قبلا به آن دچار شده بودند را نیز با این جراحی درمان می کنند.

این جراحی نسبت به سایر جراحی های دیگر بسیار اثربخش بوده و فرد با یک رژیم غذایی مناسب می تواند تا مدت ها از یک وزن ایده آل و مناسب برخوردار باشد.

اسلیو در انگلیسی به معنای آستین است و به همین دلیل که معده به شکل یک آستین در می آید، این جراحی را به نام جراحی اسلیو نامگذاری کرده اند.

جراحی اسلیو معده نسبت به سایر جراحی های دیگر کم خطر بوده است و فرد سلامتی خود را سریع به دست آورده و در کوتاهترین مدت زمانی می تواند به وزن مناسب خود برسد و فعالیت هایی که بر اثر چاقی قبلا نمی توانسته است، انجام دهد، بعد از جراحی به راحتی انجام دهد.

مزایای جراحی اسلیو معده برای درمان چاقی

-افرادی که قبلا دچار گرسنگی بیش از حد می شدند و با انجام این عمل این احساس در آنها کاهش یافته و به مرور نسبت به غذا خوردن بی اشتها می شوند.

– جراحی این عمل نسبت به جراحی بای پس معده در زمان کوتاهتری انجام می شود.

– مشکلات گوارشی که ممکن است، در صورت نبود بخشی از روده به وجود بیاید از بروز آن جلوگیری می شود.

– بعد از مدت هجده ماه این افراد با کاهش وزن شدیدی همراه هستند.

– تغییری در عملکرد معده به وجود نمی آید به دلیل اینکه آناتومی گوارش حفظ شده است.

– جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی صورت می گیرد و درد زیادی را برای بیمار متحمل نمی شود.

– این جراحی بسیار آسان بوده و تمامی متخصصان می توانند این جراحی را برای بیماران خود انجام دهند.

– این جراحی که در اتاق عمل انجام می شود، به مدت یک ساعت برای بیمار صورت می گیرد.

– مدت زمانی که این بیماران باید در بیمارستان بستری شوند، به مدت دو شب بوده است تا مراقبت های لازم برای بیمار صورت بگیرد.

-این بیماران به دلیل کاهش وزن بسیار زیاد خوشحال شده و از انجام این جراحی رضایت کامل را دارند.

– در این جراحی برگشت اضافه وزن در فرد بیمار غیرقابل برگشت بوده و وزن بیمار با رعایت کردن مواد غذایی و ورزش های ساده ثابت نگه داشته می شود.

یکی از راه های کم کردن وزن بدن با روش جراحی معده عمل اسلیو می باشد برای آشنایی بیشتر با این عمل پست چه کسانی عمل اسلیو انجام دادن را مشاهده کنید.

مزایای جراحی اسلیو معده برای درمان چاقی
مزایای جراحی اسلیو معده برای درمان چاقی

پنجمین روش جراحی که برای درمان چاقی استفاده می شود، جراحی پلیکاسیون معده است.

جراحی پلیکاسیون معده

جراحان متخصص در این جراحی از روش لاپاراسکوپی استفاده می کنند و برای تنگ کردن فضای داخلی معده طول معده را مانند دامن روی هم پلیسه می کنند و این کار سبب می شود که حجم معده کاهش یابد و فرد غذایی کمتری را مصرف کند.

این جراحی باعث شده که حجم معده تا هفتاد و پنج درصد کاهش بیابد و نسبت به قبل کوچکتر شود و در این عمل هیچ قسمتی از معده برش نمی خورد.

بیمارانی که جراحی پلیکاسیون را انجام داده اند، در همان سال نخستی که این جراحی را انجام داده اند، حدود چهل تا هفتاد درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند.

متخصص جراح برای بیماران خود مدت دو روز بستری در بیمارستان را تجویز می کند تا تحت درمان و مراقبت قرار بگیرند. مدت این جراحی نیم ساعت بوده که در کلینیک های لاغری انجام می شود و بیمار بعد از دو هفته می تواند به فعالیت روزانه ی خود بپردازد.

دکتر سلیمی به بیمارانی که توده ی بدنی آنها بین سی و پنج تا چهل کیلوگرم است، این جراحی را برای درمان آنها پیشنهاد می کند که با مراجعه به کلینیک لاغری در غرب تهران می توانند این عمل را برای کاهش وزن خود انتخاب کنند.

از مزایای جراحی پلیکاسیون

-جراحی پلیکاسیون (پلیسه ی معده ) قابل برگشت بوده یعنی بیمار بعد از مدتی که دچار مشکلات شد

می تواند معده را به حالت قبلی خود برگرداند.

– بانوانی که دچار اضافه وزن هستند و برای بارداری خود باید وزن خود را کم کنند، می توانند این جراحی را انجام داده و با کاهش وزن دوباره می توانند معده را به حالت قبلی خود در آورده و باردار شوند.

-افرادی که تمایل دارند، کمتر به دکتر مراجعه کنند، می توانند از این جراحی استفاده کنند.

– جراحی پلیکاسیون با لاپاراسکوپی انجام شده و هیچ برشی بر روی شکم فرد ایجاد نمی شود و همین عامل باعث شده که بیمار درد کمتری را از این جراحی متحمل شود.

از مزایای جراحی پلیکاسیون
از مزایای جراحی پلیکاسیون

– جراح متخصص در این جراحی تغییری در معده ایجاد نمی کنند، ولی در جراحی های دیگر معده تغییرات اساسی بر روی معده صورت می گیرد.

-در این جراحی حجم معده کاهش یافته و جذب مواد غذایی در بدن کم شده و بیمارانی که این جراحی را انجام داده اند، به دارو و ویتامین های کمی بعد از جراحی نیاز دارند.

– از نظر هزینه این جراحی نسبت به سایر جراحی های دیگر مقرون به صرفه است.

– زمان بستری بیماران در بیمارستان که باید تحت نظر و مراقبت قرار داشته باشند، یک شبانه روز میباشد.

– افرادی که این جراحی را برای درمان خود استفاده کرده اند، در کوتاهترین زمان می توانند به فعالیت روزانه ی خود بپردازند و جراح متخصص برای این بیماران مدت یک هفته استراحت را تجویز کرده که بعد از این مدت فرد میتواند به انجام کارهای خود بپردازد.

ششمین روش جراحی که برای درمان چاقی جراحان پیشنهاد کرده اند، جراحی بای پس روده است.

جراحی بای پس روده

جراحان بعد از اینکه جراحی اسلیو معده را برای بیماران خود انجام دادند برای جراحی بای پس روده، دوازدهه و قسمت انتهای روده ی کوچک را به چند بخش تقسیم کرده و بعد تقریبا سه چهارم از روده ی کوچک را که علامت گذاری کرده اند، در این جراحی برمی دارند،

جراحی بای پس روده
جراحی بای پس روده

بنابراین قسمت بالای روده ی کوچک که وظیفه ی حمل آنزیم های پانکراس و کیسه ی صفرا را برعهده دارد، به قسمت انتهایی روده متصل می شود.

جراحی بای پس روده باکتری های مفید معده را که وظیفه ی کاهش وزن را برعهده دارند، مدیریت کرده و با انجام این عمل باکتری ها در روده افزایش می یابند.

متخصص جراح برای بیمارانی که این جراحی را انجام داده اند، یک تا سه روز بستری شدن در بیمارستان را تجویز می کنند تا این بیماران تحت مراقبت های بیشتری قرار بگیرند. این جراحی برای افرادی که BMI آنها بالای پنجاه کیلوگرم است، تجویز می شود.

طبق آماری که دکتر سلیمی در این جراحی به دست آورده است، این بوده که این جراحی تا حدود نود و پنج درصد از دیابت را درمان کرده و تا هفتاد و پنج درصد فشار خون بالای بیماران را هم نیز درمان می کند و همچنین افرادی که به چربی خون بالا مبتلا هستند تا هفتاد درصد کلسترول خون آن ها را پایین می آورد که از موفقیت های این عمل برای درمان چاقی افراد است.

بیمار نسبت به گذشته دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست

با انجام این جراحی بیمار نسبت به گذشته دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست و با خوردن مقدار اندکی از غذا احساس سیری می کند و دلیل این مقدار از غذا از نظر دکتر سلیمی کوچک شدن حفره ی معده است که قادر به نگهداری حجم بیش از حد غذا را ندارد.

این عمل جراحی سبب می شود که کالری مصرفی در بدن افراد کاهش بیابد و دلیل اصلی آن هم آنزیم های است که در پانکراس و صفراوی موجود هستند که در قسمت پایانی روده ی کوچک ترکیب شده اند.

افرادی که این جراحی را برای درمان خود انتخاب می کنند، باید از یک رژیم غذایی مناسب و انجام پیاده روی روزانه برای ثابت نگه داشتن وزن خود پیروی کنند.

بیمار نسبت به گذشته دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست
بیمار نسبت به گذشته دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست

از مزایای جراحی بای پس روده

-در این جراحی نسبت به جراحی بای پس معده حجم بیشتری از معده که باقی مانده است، قادر به دریافت مواد غذایی بیشتری است که بیمار می تواند در یک وعده ی غذایی خود مصرف کند.

– افرادی که جراحی بای پس روده را انجام داده اند، کمتر دچار بیماری زخم معده می شوند.

– قسمتی از روده ی کوچک که برش خورده و جدا شده است، در همان جا باقی می ماند و امکان برگشت نیز دارد.

– افرادی که این جراحی را برای درمان خود انتخاب کرده اند، در کوتاهترین زمان به کاهش وزن می رسند و اینکه افراد مجددا چاق شوند، درصد خیلی کمی امکان دارد.

– تمامی بیماری های که در اثر چاقی برای فرد ایجاد شده است، با جراحی بای پس روده درمان می شود.

مزایا و قابلیت های این جراحی باعث شده که بیماران زیادی از این جراحی برای درمان خود استفاده کنند.

هفتمین روش جراحی که جراحان برای بیماران خود انتخاب کرده اند، عمل لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی است.

عمل لیپوماتیک

این جراحی از نظر متخصصین جراح یک عمل بسیار پیچیده است که از این طریق پزشک چربی های اضافه را از بدن بیمار بیرون می آورند. این جراحی برای بیمارانی مناسب است که دچار چاقی موضعی هستند و تمایل دارند که بدن آنها این چربی ها را از دست داده و یک اندام خوش فرمی را داشته باشند.

بیمارانی که این جراحی را برای خود انتخاب می کنند، بیشتر علاقمند به کم کردن سایز بدن هستند که این کاهش وزن سبب می شود، اندام بی نقص و زیبایی را داشته باشند که افراد با مراجعه به کلینیک لاغری در غرب تهران می توانند این جراحی را برای زیباتر شدن اندام خود استفاده کنند.

دکتر سلیمی به بیمارانی که علاقمند به کاهش سایز هستند، جراحی پیکرتراشی را پیشنهاد می کند و به این افراد متذکر می شود که این عمل لاغری از جراحی که از طریق لیپوساکشن استفاده می شود، دقیق تر و هدفمند تر است و تاثیرگذاری بالاتری را در بیماران دارد.

انجام این جراحی در کلینیک لاغری در کوتاهترین زمان و خیلی سریع انجام می شود و بهتر است، بدانید که این جراحی به بافت بدن بیمار آسیبی نمی رساند و حذف چربی ها با کمک میله ی فلزی که وارد بدن بیمار می شود، صورت می گیرد.

عمل لیپوماتیک
عمل لیپوماتیک

از مزایای جراحی پیکرتراشی برای درمان چاقی:

-این جراحی که برای درمان چاقی موضعی انجام می شود، بدون درد بوده است.

– این جراحی نسبت به سایر جراحی های دیگر دوران نقاهت کمتری را نیاز دارد.

– افرادی که این جراحی را برای درمان خود استفاده کرده اند، کبودی قسمت های که جراحی شده است، نسبت به سایر جراحی های دیگر کمتر است.

– این جراحی به پوست بیماران آسیبی نمی رساند و با این عمل پوست زیباتری را برای خود به ارمغان می آورند.

– جراحی پیکرتراشی که در کلینیک لاغری انجام می شود، نیازی به بستری شدن بیمار در کلینیک ندارد.

– این جراحی هیچ زخم و بخیه ی را بر روی پوست بیمار ایجاد نمی کند.

– مدت زمانی که جراحی پیکرتراشی در کلینیک انجام می شود، در یک بازه ی زمانی کوتاه صورت می گیرد.

هشتمین روش جراحی که متخصص برای درمان لاغری در بیماران استفاده می کنند، روش جراحی لیپوساکشن یا همان لیپوپلاستی است.

لیپوساکشن به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می شود

افرادی که تمایل دارند، از درمان خود برای لاغری از روش لیپوساکشن استفاده کنند، باید گفت که این جراحی به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می شود که با انجام این عمل چربی های اضافه که در دور سینه و یا کمر هستند، از بین می رود و یک تغییر اساسی در اندام بیمار ایجاد می کند.

در این جراحی پزشک متخصص از لوله های کوچک که به نام کانول هستند و جنس این کانول ها از استیل تشکیل شده است، برای جراحی لیپوساکشن استفاده می کند.

جراحی لیپوساکشن هم برای افرادی مناسب است که از چربی های موضعی خود رنج می برند و این توده های چربی اضافی باعث شده که اندام بیمار از شکل خود خارج شده و بسیار نافرم شود که متخصصین این امر برای درمان این بیماران از جراحی لیپوساکشن و یا لیپوپلاستی استفاده می کنند.

لیپوساکشن به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می شود
لیپوساکشن به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می شود

از مزایای جراحی لیپوساکشن

-این جراحی نسبت به سایر جراحی های دیگر اثرگذاری سریع و موثری را در بیمار ایجاد می کند. افرادی که برای درمان چاقی خود از جراحی لیپوساکشن استفاده می کنند، باید با انجام رژیم غذایی مناسب که توسط پزشک تغذیه برای آنها برنامه ریزی شده است و همچنین با انجام ورزش های ساده و پیاده روی روانه می توانند به درمان سریع خود کمک به سزایی بکنند.

– در افرادی که در ناحیه ی سینه و یا زیر چانه از چربی اضافی برخوردار هستند و این موضوع برای آنها خیلی عذاب آور است، می توانند از جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن این توده های چربی استفاده کنند که بیشتر بانوانی که این چربی ها باعث شده بر اندام آنها اثر منفی بگذارد از این جراحی برای درمان خود استفاده می کنند که با انجام این جراحی به راحتی از دست چربی های اضافه راحت شده و به یک ظاهر بسیار جذاب و خوبی دست پیدا کنند.

روش درمانی ساده و راحت

– جراحی لیپوساکشن که متخصصین این امر انجام می دهند، به عنوان یک روش درمانی ساده و راحت برای بیماران در نظر گرفته می شود و به بیمارانی که تمایل دارند، از این عمل برای لاغری خود استفاده کنند، متذکر می شوند که این جراحی نسبت به سایر جراحی های دیگر به مراقبت دوره ی نقاهت به مدت طولانی نیاز ندارد و فرد بعد از مدتی استراحت می تواند به انجام کارهای روزانه ی خود بپردازد.

– افرادی که به بیماری چربی خون و فشار خون بالا مبتلا هستند، می تواند از این جراحی برای سلامتی جسمی خود استفاده کنند. جراح متخصص به بیماران خود قبل از انجام جراحی متذکر می شوند که با این عمل می تواند سلامتی آنها را تضمین کند.

– افرادی که جراحی لیپوساکشن را انتخاب کرده اند، به دلیل اینکه در یک بازه ی زمانی کوتاه به وزن ایده آل خود می رسند انگیزه ی آنها برای انجام ورزش و رعایت مواد غذایی نسبت به قبل بیشتر شده و با پیروی از این نکات می توانند وزن خود را به طور مداوم ثابت نگه دارند.

روش درمانی ساده و راحت
روش درمانی ساده و راحت

نهمین روشی که جراحان برای درمان چاقی استفاده کرده اند، جراحی ابدومینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی شکم است.

جراحی ابدومینوپلاستی

این جراحی هم به عنوان جراحی زیبایی لاغری در کلینیک لاغری در غرب تهران انجام می شود. جراحان در این روش توده های چربی و پوستهای اضافی را که در ناحیه شکم برای فرد آزار دهنده است، را از بین می برند و با انجام این عمل عضلات شکم را نسبت به قبل تنگ تر و صاف تر می کنند.

افرادی که پوست بدن آنها ارتجاعی نیست و یا بانوانی که بعد از بارداری دچار افتادگی پوست از ناحیه شکم شده اند، با انجام این جراحی می توانند به درمان چاقی خود از ناحیه شکم کمک کنند و به وزن ایده آل و بدنی خوش فرم دست بیابند.

این روش درمانی بیشتر در بانوان صورت می گیرد. افرادی که به صورت وراثتی دچار افتادگی شکم هستند، این جراحی از نظر دکتر سلیمی مورد تایید برای درمان آنهاست و مدت زمانی که این جراحی در اتاق عمل برای بیماران درنظر گرفته شده است،

چه افرادی مناسب این جراحی هستند

از یک تا پنج ساعت است که جراحان با توجه به وضعیت جسمی بیمار این مدت زمان را تعیین می کنند. افرادی که می توانند از این جراحی برای درمان خود استفاده کنند، باید دارای این ویژگی ها باشند تا جراح بتواند این عمل را برای آنها انجام دهد:

-افرادی که دارای بیماری قلبی، دیابت و یا آسم نیستند و از نظر جسمانی در شرایط مطلوبی هستند.

– بانوانی که تصمیم به بارداری نداشته و یا در اثر بارداری های مکرر دچار شل شدگی پوست از ناحیه شکم شده اند، می توانند این جراحی را برای درمان خود استفاده کنند.

– افراد باید وزن ثابتی داشته باشند و اگر وزن آنها متغیر باشد، این جراحی برای آنها مناسب نبوده و باید سعی کنند که وزن خود را همیشه ثابت نگه دارند تا با انجام این جراحی دچار مشکل نشوند.

– افرادی که با افزایش سن ارتجاعی بودن پوست خود را از دست داده اند، می توانند این جراحی را برای درمان خود انتخاب کنند.

– کلیه ی افرادی که برای درمان لاغری خود از جراحی ابدومینوپلاستی استفاده می کنند، نباید به هیچ وجه سیگاری باشند.

چه افرادی مناسب این جراحی هستند
چه افرادی مناسب این جراحی هستند

تمامی این افراد، بیمارانی هستند که واجد الشرایط برای درمان این جراحی هستند.

افرادی که می توانند از جراحی آبدومینوپلاستی برای درمان خود استفاده کنند، عبارتند از:

-افرادی که در قسمت شکم و پهلو ی خود با چربی و یا پوست اضافی دچار هستند، برای درمان خود می توانند از این جراحی استفاده کنند.

– افرادی که در قسمت شکم آنها از خطهای استریا پر شده است، می توانند برای از بین بردن این خطوط از این جراحی کمک بگیرند.

– افرادی که برای درمان چاقی خود از روشهای درمانی زیادی استفاده کرده و این کاهش وزنهای متعدد سبب شده که شکم آنها دچار افتادگی پوست شده و برای درمان این افتادگی و یا شل شدگی شکم می توانند از جراحی ابدومینوپلاستی استفاده کنند.

کلینیک لاغری در غرب تهران

افرادی که تمایل به انجام جراحی لاغری برای درمان چاقی خود هستند، کلینیک لاغری در غرب تهران دکتر سلیمی را به این بیماران پیشنهاد می کند.

کلینیک لاغری به مکانی گفته می شود که جراح در بیمارستان و یا مطب خود جراحی ها را که در کوتاهترین زمان انجام می شود و یا به اصطلاح پزشکان جراحی به صورت سرپایی صورت می گیرد، در این مکان انجام می شود.

کلینیک لاغری باید تمامی مجوزهای وزارت بهداشت را برای ارائه ی خدمات خود داشته باشد و همچنین با گرفتن اخذ پروانه تخصصی انواع جراحی های که مرتبط با درمان چاقی است و برای لاغری بیماران انجام می شود، را کسب کرده باشد.

برای دایر کردن کلینیک لاغری تنها پزشکانی که دوره ی تخصص خود را گذرانده و به عنوان یک پزشک متخصص شناخته شده اند و همچنین تخصص این پزشکان در زمینه ی انواع جراحی های لاغری باشد، میتوانند کلینیک لاغری را تاسیس کرده و بیماران را در آن درمان کنند.

دو پزشک متخصص

طبق دستور سازمان بهداشت این کلینیک ها باید از دو پزشک متخصص که کاملا به نوع بیماری آگاهی دارد، در کلینیک حضور داشته باشد تا مجوزهای لازم برای این پزشکان صادر شود.

کلینیک لاغری علاوه بر اینکه از دو پزشک متخصص که حضور آنها الزامی است، تشکیل شده است، از یک فرد دیگر که کارشناس پذیرش و مدارک پزشکی است، نیز تشکیل شده این کلینیک برای کامل کردن کادر خود از پرستار، بهیار و همچنین یک پرستار که باید در اتاق الکترولیز حضور داشته باشد، استفاده می کند.

افرادی که به دنبال یک وزن مناسب و ایده آل هستند تا از یک اندام زیبای برخوردار باشند و با انجام رژیم غذایی و استفاده از پیاده روی روزانه توانسته اند وزن اضافی خود را کاهش دهند،

اما توده های چربی که در اطراف سینه و شکم آنها موجود است، همانطور باقی مانده است و برای افراد آزار دهنده است، برای درمان خود به کلینیک لاغری در غرب تهران مراجعه می کنند تا از این طریق چربی های اضافه ی خود را از بین ببرند.

دو پزشک متخصص
دو پزشک متخصص

کلینیک لاغری

کلینیک های لاغری مجموعه ی است که از متخصصین باتجربه و متبحر تشکیل شده است و این پزشکان با به کارگیری از دستگاه های پیشرفته و مدرن بدن فردی را که می خواهد از درمان لاغری استفاده کند آنالیز کرده و برای کم کردن وزن بیمار بهترین روش درمانی را برای آنها پیشنهاد می کند که از قابلیت های یک کلینیک لاغری در غرب تهران است.

افراد باید سعی کنند، به کلینیک های که دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان هستند، مراجعه کنیم تا با اطمینان خاطر بتوانند نزد پزشکان متخصص درمان خود را انجام دهند.

پزشکان از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند

از ویژگی های دیگری که یک کلینیک لاغری باید داشته باشد، این است که پزشکان این مجموعه از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند، ابزارها و تجهیزات پزشکی پیشرفته و به روزی را در این مجموعه برای درمان بیماران خود استفاده کنند

و همچنین علاوه بر این موارد پرسنل این کادر تجربه های لازم در این زمینه را برای درمان بهتر و سریعتر بیماران خود به دست آورده باشند.

تمامی این موارد را باید فرد بیمار قبل از اینکه درمان خود را در کلینیک شروع کند توجه داشته باشد تا با اعتماد و اطمینان به کلینیک درمان خود را انجام دهد. کلینیک لاغری در غرب تهران باید برای کامل کردن کادر درمانی خود از یک مسئول فنی نیز استفاده کند.

این مسئول فنی باید تخصص لازم در حیطه ی زیبایی را داشته باشد و بتواند پروانه ی کسب معتبر در شهر خود را برای انجام خدمات به بیماران به دست بیاورد. یکی از وظایفی که برعهده ی مسئول فنی در کلینیک لاغری است، نظارت کامل و سرپرستی امور فنی کلینیک میباشد.

از اصلی ترین وظیفه ی مسئول فنی در کلینیک لاغری رعایت کردن تمامی قوانین و مقررات با توجه به استانداردهای که سازمان بهداشت و درمان آن را وصف کرده است، میباشد که باید کاملا این موازین برای سلامتی بیماران انجام شود.

پزشکان از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند
پزشکان از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند

وظایف کلینیک های لاغری

از وظایف دیگری که برعهده ی مسئول فنی کلینیک لاغری است، شامل:

-انتخاب کردن پرسنل با تجربه و کارآزموده که دارای مهارت های کافی هستند و همچنین نظارت کافی بر انجام کارهای آنها که در کلینیک انجام می شود.

– رسیدگی به شکایات مردمی که ممکن است، از سمت بیمار برای کلینیک صورت بگیرد.

– نظارت کامل بر انجام فعالیت های که از سمت پزشکان صورت می گیرد.

– رعایت تمامی قوانین و مقرراتی که طبق شرع و استانداردها است، بر عهده ی مسئول فنی کلینیک لاغری در غرب تهران است که برای سلامتی بیماران و بهتر شناخته شدن کلینیک در نزد بیمار صورت می گیرد.

یک کلینیک لاغری باید از واحدهای زیر برای انجام و تشخیص بیماری تشکیل شده باشد:

1-واحد مدیریت

2- پذیرش

3- امور اداری

4- حسابداری

5- دو اتاق برای انجام معاینات

6- اتاقی که دیوارهای آن از کاشی تشکیل شده باشد و دارای کف قابل شستشو برای رعایت موازین بهداشتی و تکه برداری در آن انجام شده باشد و تکه برداری و جراحی های سرپایی نیز در آن صورت بگیرد.

7- اتاق الکترولیز برای بانوان.

8- اتاق اشعه درمانی.

9- اتاق استراحت برای کادر مجموعه.

10- سالن انتظار.

11- رختکن برای پرسنل.

12- آبدارخانه.

13- انبار و همچنین مرکز استریلیزاسیون، تمامی این واحدها برای ایجاد یک کلینیک لاغری مجزا و پیشرفته لازم است و باید در مجموعه وجود داشته باشد.

یک کلینیک لاغری باید از واحدهای زیر برای انجام و تشخیص بیماری تشکیل شده باشد:
یک کلینیک لاغری باید از واحدهای زیر برای انجام و تشخیص بیماری تشکیل شده باشد:

ویژگی های کلینیک های لاغری

از ویژگی های دیگر که یک کلینیک لاغری در غرب تهران باید داشته باشد، عبارتند از :

– باید محیط کلینیک طوری باشد که زمان عبور و مرور بیمار و پرسنل کلینیک با هم تداخل نداشته باشد و این افراد با هم برخورد فیزیکی نکنند.

– ورودی کلینیک لاغری باید طوری طراحی شده باشد که زمانی که بیمار روی برانکارد است، برانکارد به راحتی از ورودی عبور کند.

– راه پله های کلینیک باید از استاندارد لازم برخوردار باشد، به طوری که این پله ها باید از یک طول و عرض مطلوب و استاندارد طراحی شده تا در زمان رفت و آمد بیماران دچار مشکل نشوند.

– پله ها و بالکن کلینیک لاغری باید از حفاظ که از یک ارتفاع مناسب و استاندارد تعیین شده است، تشکیل شده باشد.

– علامت گذاری مشخص که نشانه دهنده ی مسیر بیماران است، کاملا انجام شود تا بیماران زمان مراجعه به کلینیک لاغری دچار مشکل نشوند.

– این مجموعه باید از یک سیستم اطفاء حریق که تایید شده است و استانداردهای لازم در آن اجرایی شده و مناسب با شرایط کلینیک است، را مورد استفاده قرار دهیم.

استفاده از شبکه برق مناسب

– چون در این مجموعه جراحی های متعددی انجام می شود، باید از یک شبکه برق مناسب برای این مجموعه استفاده کرد و علاوه براین تجهیزات برق استاندارد که مناسب برای اتاق عمل است، استفاده شود.

– کلینیک لاغری نیز مانند سایر مراکز دیگر برای انجام تعمیرات ساختمان و اتاق عمل به یک فرد ماهر و باتجربه که این اشکالات را در کوتاهترین زمان انجام دهد، نیاز دارد.

– کلینیک لاغری در غرب تهران نیاز به سیستم برق اضطراری دارد که در زمانی که برق شهری قطع می شود و جراحان در حال انجام جراحی هستند، برای این مرکز استفاده شود.

– کلینیک لاغری باید از سیستم تهویه ی استاندارد و مناسب برای پرسنل خود استفاده کند تا از این طریق کادر درمانی بتوانند با آرامش کامل فعالیت های درمانی خود را انجام دهند.

– یکی از اصلی ترین ویژگی کلینیک لاغری این است که کلیه ی ورودی ها، راهروها، پله ها، مسیرهای که بیماران در آن در حال رفت و آمد هستند،اتاق های پزشک و همچنین اتاق عمل باید از روشنایی کامل و کافی برخوردار باشد تا مشکلی برای بیمار و کادر درمانی پیش نیاید.

کلیه ی مواردی که ذکر شده برای یک کلینیک لاغری استاندارد و مناسب طراحی شده است که افراد در زمان مراجعه باید به تمامی این نکات برای حفظ سلامتی خود توجه کنند.

استفاده از شبکه برق مناسب
استفاده از شبکه برق مناسب

خدمات در کلینیک لاغری

بعضی از افراد دارای وزن مناسب هستند و فقط توده های چربی در سایر نواحی بدن مثل ران، شکم، پهلو و یا بازوها اجتماع کرده اند که این چربی های اضافه در کلینیک لاغری در غرب تهران در کوتاهترین زمان انجام می شود و با حذف این چربی ها افراد می توانند به یک تناسب اندام زیبایی دست پیدا کنند.

در کلینیک های لاغری با انجام جراحی های زیبایی مثل: لیپوساکشن، کرایولیپولیز، لیپوماتیک، آبدومینوپلاستی و سایر جراحی های دیگر چربی های اضافه در بدن بیماران که باعث شده اندام آنها نافرم شود، را به طور کامل از بین می برند و فرد را به اندام مناسب و ایده آل خود می رسانند.

انجام هر کدام از این عمل های لاغری در یک جلسه در کلینیک انجام شده و انجام این جراحی برای بیماران با درد و خونریزی همراه نمی باشد.

طبق نتایجی که دکتر سلیمی در انجام این جراحی ها داشته اند به این نتیجه رسیده اند که افرادی که چربی های اضافه در ناحیه های مختلف بدن آنها جمع شده و به طور کامل از بین نرفته و یا دچار افتادگی پوست در آنها شده است، با انجام این جراحی ها در کلینیک های لاغری می توانند برای درمان زیبایی خود استفاده کنند.

انتخاب بهترین کلینیک

در صورتی که تمایل دارید، جراحی خود را در کلینیک انجام دهید، باید سعی کنید که بهترین کلینیک لاغری را که دارای مجوزهای لازم از سازمان بهداشت و درمان است، را برای درمان خود انتخاب کنید.

یکی از مواردی که سبب شده کلینیک انتخابی شما از نظر بیماران مورد تایید باشد، میزان تجربه و سوابق کاری است که این مجموعه طی سالهای متوالی توانسته است، به دست بیاورد.

قبل از اینکه فرد به کلینیک مراجعه کند باید با مطالعه در مقالات پزشکی تایید شده و معتبر و شیوه ی مراحل جراحی و همچنین مراقبت های که این کلینیک قبل و بعد از عمل برای بیماران خود انجام می دهد، را به طور کامل و دقیق بررسی کرده تا از انجام تمامی مراحل اطلاع کافی داشته باشند و بعد از تحقیقات کامل می توانند افراد به کلینیک لاغری خود برای انجام مراحل درمانی مراجعه کنند.

یکی از کارهایی که در کلینیک لاغری در غرب تهران انجام می شود، این است که متخصصین با توجه به شرایط جسمی بیمار نوع جراحی که برای این فرد بسیار مناسب است، را انجام می دهند که این تشخیص بر اساس معاینه و انجام آزمایشات مناسب برای بیمار امکان پذیر است.

جراح متخصصی باید به این نکته نیز توجه کند که جراحی را برای بیمار انتخاب کند که کاملا اصولی و تمامی استانداردهای لازم برای جراحی در آن لحاظ شده باشد، زیرا با انجام این عمل برای فرد مشکل و یا عارضه ی به مرور زمان به وجود نیاید.

انتخاب بهترین کلینیک
انتخاب بهترین کلینیک

انواع جراحی هایی که در کلینیک لاغری در غرب تهران انجام می شوند:

-جراحی زیبایی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های اضافه در نواحی مختلف بدن بیمار.

– بهتر است، بدانید که جراحی عمل بای پس معده که یکی از روشهای ساده در درمان لاغری است، در کلینیک های لاغری انجام می شود.

– افرادی که در جلسات مشاوره ی خود برای درمان چاقی از روش رینگ و یا حلقه گذاشتن برای تنگ کردن معده را انتخاب می کنند، می توانند این جراحی را در کلینیک لاغری انجام دهند.

– انجام عمل لیپوماتیک یکی دیگر از جراحی های است که در کلینیک لاغری انجام می شود.

– یکی از روشهای جراحی که در کلینیک لاغری صورت می گیرد، انجام جراحی ابدومینوپلاستی است. جراحی های دیگری که در این کلینیک برای بیماران انجام می شود، عبارتند از: کویتیشن، دستگاه لاغری LPG، دستگاه لاغری RF، استفاده از دستگاه لاغری آلیس، کرایولیپولیز و همچنین در بعضی از موارد بالون گذاری معده نیز از مواردی است که در این کلینیک ها انجام می شود و خدمات لازم را برای بیماران ارائه می دهند.

سوالات رایج

آیا افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، می توانند از جراحی لاپاراسکوپی برای درمان لاغری خود استفاده کنند؟

انجام این جراحی برای این بیماران امکان پذیر بوده است و فقط بیماران باید قبل از انجام جراحی با پزشک متخصص قلب خود مشورت کرده و اجازه انجام عمل را از پزشک خود بگیرند بعد اقدام به انجام این جراحی برای درمان چاقی خود کنند.

این جراحی برای بیمارانی که به بیماری قلب و عروق دچار هستند، بسیار مفید و اثربخش بوده است و باعث شده که بیماری قلبی آنها هم نیز درمان شود.

افرادی که به بیماری قلبی دچار هستند، نباید از واقعیت های بیماری و میزان درد خود به پزشک خود خودداری کنند، بلکه افرادی هم که جراحی بای پس قلبی را انجام داده اند، می توانند برای درمان چاقی خود از این جراحی استفاده کنند.

با انجام عمل جراحی برای درمان لاغری خود میتوانند از جراحی زیبای استفاده کنند و آیا بیمه هزینه های آن را متقبل می شود؟

در پاسخ به این بیماران عزیز باید گفت که بیمارانی که از جراحی اسلیو معده و یا بای پس معده برای درمان چاقی خود استفاده کرده اند، دچار شل شدگی و افتادگی پوست از ناحیه شکم می شوند،

به این دلیل که تا مدت هجده ماه که از این عملها استفاده کرده اند، دچار تغییرات زیادی را در پوست خود می شوند که بر اثر کاهش وزن شدید در این افراد رخ داده است.

در این شرایط بیشتر بانوانی که از این وضعیت جسمی خود رنج می برند اقدام به عمل زیبایی پوست می کنند. که پزشکان به این بیماران پیشنهاد می کنند که باید از جراحی آنها هجده ماه گذشته باشد تا بتوانند به جراحی زیبایی پوست خود اقدام کنند.

باید گفت که بیمه درمانی هزینه ی برداشتن پوست اضافی در ناحیه شکم و پستان را برای بیماران متقبل می شود، ولی افرادی که برای از بین بردن چربی های اضافه ی بازوی خود اقدام به جراحی زیبایی می کنند، بیمه هزینه ی را متقبل نمی شود، چون از نظر بیمه این جراحی جزء عمل های زیبایی محسوب می شود.

آیا افرادی که جراحی های متعدد را برای درمان لاغری خود انجام می دهند، با ریزش مو همراه هستند، یا خیر؟

این بیماران به مدت سه تا شش ماه با ریزش مو همراه هستند که این ریزش مو در تمامی بیمارانی که برای درمان خود از جراحی های لاغری استفاده کرده اند، طبیعی بوده است.

دلیلی که جراحان برای ریزش مو در این بیماران طبق تحقیقات خود به دست آورده اند کاهش وزن شدید بوده است که بعد از شش ماه ریزش مو در بیماران بهبود یافته و دیگر جای نگرانی نیست.

آیا افرادی که جراحی های متعدد را برای درمان لاغری خود انجام می دهند، با ریزش مو همراه هستند، یا خیر؟
آیا افرادی که جراحی های متعدد را برای درمان لاغری خود انجام می دهند، با ریزش مو همراه هستند، یا خیر؟

نتیجه گیری

امروزه افراد برای درمان چاقی و اضافه وزن خود از انواع مختلف جراحی ها استفاده می کنند که این جراحی ها طبق تشخیص پزشک متخصص برای بیمار تایید می شود.

بعضی از جراحی های که در مدت زمان کمتری انجام می شوند و به عنوان یک جراحی سرپایی شناخته شده است و در کلینیک های لاغری صورت می گیرد.

کلینیک لاغری در غرب تهران دارای تمامی تجهیزات پزشکی و جراحی مدرن است که بیماران به این کلینیک برای درمان خود مراجعه می کنند.

کلینیک های لاغری باید تمامی نکات بهداشتی و استانداردهای لازم که برای درمان بیماران لازم است، را در این مجموعه اجرایی کنند تا برای بیماران مشکلی پیش نیاید.

از نظر دکتر سلیمی بهترین کلینیک، کلینیکی است که در آن جراحی های کافی انجام شده و طبق آمار عمل های موفقیت آمیز در آن صورت گرفته باشد و از جراحی های مدرن با استفاده از ابزارهای پیشرفته برای درمان بیماران استفاده کنند.

افرادی که از جراحی های لاغری برای درمان خود استفاده کرده اند، باید از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش ساده و همچنین پیاده روی روزانه برای ثابت نگه داشتن وزن خود پیروی کنند تا به بهترین نتیجه برای وزن ایده آل برسند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید