قرص لاغری fat blaster

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال مصرف قرص لاغری fat blaster می باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص، فرم مشاوره را پر کنید.

مقدمه

قرص لاغری fat blaster

سوال اکثر بیماران این است که کم عارضه ترین قرص چربی خون چیست ؟ برای شناخت بیشتر این موضوع صفحه کم عارضه ترین قرص چربی خون را مشاهده کنید. در این مقاله سعی داریم تا در مورد قرص لاغری fat blaster اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در خصوص تاثیر قرص های لاغری بر بدن، عوارض قرص چربی سوز، انواع جراحی های لاغری، مزایای عمل لاغری در مقایسه با قرص لاغری و هر سوال دیگری که ممکن است در این راستا برای شما مطرح شود، اطلاعات کاملی را ارائه نماییم.

اطلاعات دارویی قرص لاغری fat blaster

قرص لاغری fat blaster (120 عدد کپسول) محصول کشور ایران یک قرص لاغری می باشد.

موجب کم شدن اشتها می شود. اما درصد کاهش وزن با این قرص بسیار کم است.

هشدار: با توجه به اینکه در بسیاری از قرص های لاغری از مواد مخدر شیشه استفاده می شود، این وب سایت، استفاده از این قرص ها را به هیچ وجه توصیه نمی کند. همچنین فروش این قرص ها توسط ما انجام نمی شود .

فهرست مطالب:
  1. قرص لاغری fat blaster چیست و چه تاثیری روی بدن ایجاد می کند؟
  2. قرص های چربی سوز به چه صورت روی بدن تاثیر می گذارند؟ توضیح دهید.
  3. آیا تثبیت وزن تقلیل یافته از طریق قرص لاغری fat blaster امکانپذیر است؟
  4. آیا تثبیت وزن بعد از مصرف قرص های لاغری امکانپذیر است؟
  5. انواع جراحی های لاغری مورد تایید جهانی را نام ببرید؟
  6. جراحی لاغری اسلیو معده
  7. عمل جراحی لاغری لیپوماتیک (پیکرتراشی)
  8. جراحی لاغری ابدومینوپلاستی
  9. جراحی لاغری لیپوپلاستی(لیپوساکشن)
  10. عمل جراحی لاغری پلیکاسیون معده
  11. جراحی لاغری باندینگ شکمی قابل تنظیم
  12. جراحی لاغری بای پس معده از طریق بلیو پانکراتیت (duodenal switch)
  13. جراحی لاغری بای پس معده از طریق (Roux-en-Y)
  14. شیوه مصرف مواد غذایی بعد از جراحی بایستی به چه صورت باشد؟
  15. نتیجه گیری

قرص لاغری fat blaster

قرص لاغری fat blaster از انواع قرص های لاغری چربی سوز است که اغلب افراد دارای اضافه وزن بالا به منظور کاهش اشتها و یا حذف بافت های چربی به مصرف آن ها روی می آورند.

ممکن است ترکیبات به کار برده شده در این قرص ها در برخی موارد پیامدهای جانبی ولو مرگ را برای مصرف کنندگان به دنبال داشته باشد. به همین منظور اغلب متخصصین تغذیه برای پیشگیری از مصرف خودسرانه و یا بی رویه این قرص ها که می تواند به تدریج پیامدهای جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال داشته باشد، جراحی لاغری را مناسب ترین گزینه در نظر می گیرند.

اگر ساکن شمال هستید برای جراحی لاغری توصیه می کنیم صفحه بهترین دکتر جراحی لاغری در شمال را مشاهده کنید.

قرص لاغری fat blaster

قرص لاغری fat blaster که به عنوان یک چربی سوزی قوی به بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا توصیه می شود، به اشکال متعدد روی بدن تاثیر می گذارد. این قرص ها از جمله داروهایی به شمار می آیند که سبب عدم تجزیه چربی های موجود در روده شخص می شوند و در نتیجه بیمار با مصرف آن ها به اسهال چرب دچار می شود.

دفع ویتامین محلول در بافت های چربی یکی از عوارض این سری از قرص های چربی سوز است

دفع ویتامین محلول در بافت های چربی یکی از عوارض این سری از قرص های چربی سوز است که مصرف طولانی مدت آن ها منجر به سوء تغذیه در شخص می شود.

در مجموع می توان بیان کرد که قرص های چربی سوز سبب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه اختلالات متعدد در بدن می شود که با ناآگاهانه و بی مبالاتی فرد در استفاده از آن ها منجر به مرگ وی می شود.

همچنین مصرف این دارو موجب بروز مشکلات گوارشی در شخص می شود. چنان چه پزشکی قرص لاغری fat blaster را به بیماران دارای شاخص توده بدنی بیشتر از سی کیلوگرم توصیه می کند، بایستی در خصوص کارکرد این دارو توضیحات کامل را ارائه داده و تصمیم نهایی را به عهده بیمار بگذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله قویترین چربی سوز شکم و پهلو 7 کیلو در 7 روز و جراح لاغری در قم را مطالعه کنید.

دفع ویتامین محلول در بافت های چربی یکی از عوارض این سری از قرص های چربی سوز است
دفع ویتامین محلول در بافت های چربی یکی از عوارض این سری از قرص های چربی سوز است

 

تاثیر قرص های چربی سوز بر بدن

با توجه به عنوان مقاله لازم است درباره تاثیر این سری از قرص های چربی سوز بر بدن مطالبی را ارائه نماییم.

عدم جذب چربی

بلاک کردن چربی (عدم جذب چربی) توسط بدن متدی است که در بعضی از این داروها مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص چربی سوز سبب می شود زمانی که شما وعده اصلی غذایی خود را صرف می کنید، روده با عدم جذب چربی همراه شده و در نتیجه تجزیه شود. به دو علت این پروسه چربی سوزی در بدن شخص زیان آور است:

-بعضی از مهمترین ویتامین های ضروری بدن نظیر (K،E،D،A) محلول در چربی، بعد از مصرف این داروها از جذب ویتامین های نامبرده در بدن جلوگیری می کنند و در دراز مدت، شخص با سوء تغذیه و پیامدهای استفاده نامطلوب از ویتامین های حیاتی مواجه خواهد شد.

یکی از دلایل مهمی که متخصصین مصرف قرص لاغری fat blaster را به بانوان توصیه نمی کنند، افزایش خونریزی ماهانه است که به دلیل بی نظمی در انعقاد خون در پی عدم جذب مناسب ویتامین (K) است. فرآیند سرماخوردگی و دیگر اختلالات فقدان ویتامین (E) که اثر آنتی اکسیدانی قوی دارد را نیز به مراتب افزایش می دهد.

عدم جذب چربی

به علت عدم جذب چربی توسط روده، احتمال این که دفع آن بیشتر شود بسیار است که ممکن است این امر سبب درد و ناراحتی های شکمی در شخص و اسهال چرب شود. همچنین در دراز مدت اختلالات معده و روده ای اجتناب ناپذیری را برای شخص به دنبال دارد.

عدم اشتها

یکی دیگر از پیامدهای متداول این قرص های چربی سوز، عدم اشتها در شخص است. این پروسه با تاثیر روی هورمون کنترل اشتها در سیستم مغز ایجاد می شود که در نهایت شخص را با حس سیری مضاعف همراه می سازد.

اغلب این داروها همچون آمفتامین ها در بدن عمل می کنند و از ارسال سیگنال های گرسنگی به مغز خودداری می کنند. پیامدهای جانبی عدم اشتها در قرص لاغری fat blaster در میان افراد دارای اضافه وزن بالا متفاوت است.

عدم اشتها

به دلیل اثر این داروها روی هورمون های سروتونین و اپی نفرین اختلالاتی نظیر گیجی، پرخاشگری، افزایش ضربان قلب، افسردگی، پرفشاری، اضطراب، تعریق بسیار و بی خوابی را به همراه دارد. اگر قرص لاغری fat blaster در دراز مدت استفاده شود، احتمال این که شخص با مشکلات عصبی، حملات قلبی و یا فراموشی همراه شود بسیار زیاد است.

افزایش متابولیسم بدن

افزایش متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن شیوه ای برای تقلیل وزن است. به دلیل ترکیبات موجود در این قرص های چربی سوز، دمای مرکزی بدن افزایش یافته و در نتیجه سوخت و ساز را در بدن تا حد بسیار زیادی بالا می برد.

اما مسئله اصلی این داروهای خوراکی دوز ترکیبات بیشتر استفاده شده در آن است. این ترکیبات با بالا بردن سوخت و ساز بدن به تدریج اضطراب، سردردهای خفیف، پرخاشگری و افزایش ضربان قلب را در فرد افزایش می دهند.

با توجه به تاثیرات منفی این قرص های چربی سوز، جراحان متخصص به منظور پیشگیری از عوارض آن بهترین شیوه تقلیل وزن را انجام جراحی های لاغری معرفی می کنند.

افزایش متابولیسم بدن
افزایش متابولیسم بدن

پیامدهای قرص های چربی سوز

قرص لاغری fat blaster که به عنوان یک قرص چربی سوزی قوی به بیماران توصیه می شود، پیامدهایی را روی بدن فرد ایجاد می کند. در حقیقت ترکیبات استفاده شده در این داروها سبب حذف آب موجود در بدن می شود. لذا، نتایج حاصل از آن ها نمی تواند تاثیرگذار و دائمی باشد.

همچنین فقدان کم آبی بدن که یکی از پیامدهای رایج موجود در این قرص هاست، سبب بی خوابی، پرفشاری خون، خشکی دهان و یبوست در شخص می شود.

عدم جذب و گوارش چربی موجود در مواد غذایی وظیفه اصلی این قرص ها است. به این ترتیب چربی های گوارش نشده با رفع بوی بد مدفوع همراه می شوند. در پی این فرآیند، بدن شخص با فقدان تغذیه روبرو خواهد شد که حاصل از عدم هضم چربی ها است.

مصرف این قرص ها پیامدهایی را نیز به تدریج روی کبد شخص ایجاد می کند

البته مصرف این قرص ها پیامدهایی را نیز به تدریج روی کبد شخص ایجاد می کند. به طور کلی عوارض این سری از داروها به دو شکل روحی و جسمی در شخص نمایان می شود. علاوه بر پرفشاری و کمبود آب که از پیامدهای جسمی قرص های چربی سوز است، می توان به تقلیل توانایی سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

سیستم دفاعی برای نیرومندتر شدن به فعالیت های ورزشی، بدن سالم و مواد غذایی سالم و مفید نیاز دارد. استفاده این داروها پیامدهایی نظیر اختلال خواب، اضطراب، دفع ویتامین ها و کم آبی را در پی دارد. دقیقاً همان مواردی که برای برخورداری از سیستم ایمنی قوی و بدنی سالم به آن احتیاج داریم.

به همین منظور تقلیل توان سیستم ایمنی بدن از جمله پیامدهای اساسی در چربی سوزی به شمار می آید. در انتها نیز از پیامدهای روحی و عصبی حاصل از مصرف قرص های خوراکی لاغری مانند قرص لاغری fat blaster، می توان به حملات عصبی و اضطراب های بسیار شخص متذکر شد.

آیا تثبیت وزن تقلیل یافته از طریق قرص لاغری fat blaster امکانپذیر است؟

تاثیر این سری از قرص های چربی سوز کوتاه مدت بوده و در صورتی که شخص بعد از تقلیل وزن، در طولانی مدت وزن خود را تثبیت کند، بایستی در تمام زمان استفاده از دارو، تغییرات کلی را در سبک عادات خود ایجاد کند و به صورت مستمر تمرینات فیزیکی منظمی را در طی روز انجام دهد تا بعد از قطع یک دوره کوتاه و یا پرخوری مانند گذشته دچار افزایش نشود.

به اغلب بیماران، داروهایی که دارای اثربخشی چربی سوزی و یا ضد اشتهایی دارند، پیشنهاد نمی شود. کودکان و یا سالمندان جزو این گروه از بیماران هستند که مجاز به مصرف این قرص ها برای از دست دادن وزن نیستند.

چنان چه مایلید برای کاهش وزن خود قرص لاغری مصرف کنید، حتماً بایستی پزشک معالج خود را از موقعیت کلی جسمی خود آگاه سازید.

اگر حامله و یا شیرده هستید، داروی خاص استفاده می کنید و یا حساسیت دارید و یا اگر پرفشاری خون، دیابت نوع دو، سردرد میگرنی، اختلالات کلیوی، صرع، افسردگی، اعتیاد، فشار چشم و یا تیروئید پرکار دارید، بهتر است پیش از مصرف هر گونه قرص لاغری با دکترتان مشورت کنید.

به این ترتیب توصیه تمامی جراحان متخصص لاغری به بیمارانی که مایلند تثبیت وزن دائمی به همراه داشته باشند، استفاده از جراحی لاغری است.

انواع عمل های جراحی لاغری

در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات زندگی ماشینی که تمامی افراد در هر رده سنی را به خود درگیر کرده است، افزایش شاخص توده بدنی بالا و انواع اختلالات مرتبط به چاقی است.

این گروه از افراد با انتخاب نادرست و استفاده از قرص های چربی سوز لاغری سعی می کنند تا بخش اعظمی از چربی های انباشته در نواحی مختلف بدن را حذف نموده و با مصرف مداوم آن ها با تقلیل وزن مواجه شوند.

در واقع آن ها با استفاده از این داروها از یک رژیم غذایی ناپایدار پیروی می کنند که بازگشت افزایش وزن با قطع این قرص ها در آن ها بسیار زیاد است.

همان طور که متذکر شدیم، بدن شخص در اثر فقدان ویتامین ها که یکی از اصلی ترین عوارض قرص های لاغری به شمار می آید، به شدت با مشکلاتی مانند رفلاکس معده، سوء تغذیه، سوزش معده و یا افسردگی مواجه خواهد شد.

لذا، در این بخش از مقاله سعی داریم تا مناسب ترین شیوه های عمل جراحی لاغری را که می تواند موردی موثر و ثابت در از دست دادن وزن به حساب آید را برای شما معرفی کنیم.

جراحی لاغری اسلیو معده

امروزه یکی از مهمترین معیارهای زیبایی در میان افراد، داشتن اندام نرمال و ایده آل است. در این بین افرادی که با شاخص توده بدنی بالا و یا چاقی مفرط همراه هستند، در اغلب موارد قادر نیستند تا از طریق قرص لاغری fat blaster به همراه فعالیت های ورزشی منظم و یا پیروی از یک برنامه رژیم غذایی متعادل با کاهش وزن و یا وزن طبیعی دست یابند.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی در حوزه علم پزشکی اغلب جراحان متخصص با بهره مندی از جدیدترین متدهای جراحی لاغری اقدامات لازم را برای برطرف نمودن بزرگترین معضل یعنی اضافه وزن بالا در بیماران انجام داده اند.

یکی از این عمل های جراحی لاغری کارآمد و موثر، جراحی اسلیو معده است. این تکنیک یکی از پرطرفدارترین عمل های چاقی در میان بیماران دارای بی ام آی بالا است که جراح متخصص از طریق لاپاراسکوپی و یا سایر شیوه های جراحی اقدام به حذف بخش اعظمی از معده که سبب افزایش وزن در فرد بیمار شده است، می کنند.

بنابراین شخص با مصرف حجم کمتری از مواد غذایی در یک بازه زمانی کوتاه با تقلیل وزن چشمگیری مواجه خواهد شد. اما برای انجام متد فوق امری مهم و ضروری است که شخص بیمار از موارد متعدد مورد معاینه و بازبینی قرار گیرد و در این راستا کاملترین اطلاعات را از چگونگی و شرایط فرآیند انجام عمل جراحی فوق به دست آورد.

افرادی که قصد انجام عمل اسیلو معده در یزد را دارند برای تشخیص بهترین دکتر از صفحه بهترین دکتر اسلیو معده در یزد دیدن کنند.

اسلیو معده

این عمل جراحی که متدی اثربخش و محبوب در تقلیل وزن شناخته می شود، جراح متخصص تقریباً بالغ بر هفتاد و پنج درصد از معده توپی شکل بیمار را در پروسه عمل جراحی حذف می کنند. نتیجه عمل جراحی فوق که تنها بیست و پنج درصد از معده قبلی بیمار است، معده ای باریک و موزی شکل است که ظرفیت کمتری برای نگهداری مواد غذایی دارد.

طبق تحقیقات پزشکی در خصوص عمل جراحی اسلیو معده، ترشح و تولید هورمون گرسنگی (گرلین) که نقش مهمی در ایجاد گرسنگی به همراه دارد، بعد از بهره مندی از این عمل جراحی تا حد قابل توجهی تقلیل می یابد.

در این تکنیک از عمل جراحی لاغری، علاوه بر مصرف حجم اندکی از مواد غذایی، شخص نسبت به گذشته با حس گرسنگی کمتری همراه خواهد شد.

بهترین کاندیدای عمل جراحی اسلیو معده

در ابتدای مقاله به عوارض قرص لاغری fat blaster اشاره کردیم و مناسب ترین گزینه را انجام عمل های جراحی لاغری برای بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا توصیه کردیم.

البته این شیوه جراحی انتخابی درست برای همه بیماران نیست، بلکه جراحی چاقی و هر تکنیک درمانی برای اضافه وزن، به موقعیت روحی و جسمی، سوابق دارویی و بیماری، رفتار و عادات شخص و دیگر پارامترهای خاص بستگی دارد که تشخیص آن ها فقط با تجویز جراح متخصص میسر خواهد بود. به این ترتیب در ادامه به موقعیت خاص افرادی که بهترین کاندیدای این عمل جراحی لاغری هستند، متذکر خواهیم شد:

اشخاصی که به صورت پیوسته به مدت شش ماه از یک برنامه رژیم غذایی متعادل و اصولی، تمرینات فیزیکی مستمر، قرص های لاغری چربی سوز تجویز شده از سوی پزشک معالج، وزن قابل توجهی را از دست نداده اند، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل کوچک کردن معده در نظر گرفته می شوند.

بیمارانی که بی ام آی آن ها بالغ بر چهل کیلوگرم است

بیمارانی که بی ام آی آن ها بالغ بر چهل کیلوگرم است و به دلیل عارضه چاقی مفرط، انجام امور روزانه و شغلی برای آن ها غیرممکن است.

شخص بیمار بالغ بر پنج سال است که به عارضه اضافه وزن بالا و وزن اضافی بیشتر از چهل و پنج کیلوگرم مبتلا است.

شخص به عارضه پرخوری مبتلا است و قادر به مهار این عارضه برای از دست دادن وزن نیست.

بیماری که به دلیل استفاده از داروهای خاص از حالت معمولی بیشتر گرسنه می شود.

BMI بیمار تقریباً بین سی و پنج تا چهل کیلوگرم است و از اختلالات زمینه ای نظیر پرفشاری، دیابت، کلسترول بالا و آپنه خواب رنج می برد.

بیماران رده سنی هجده تا شصت و پنج سال نیز کاندیدای مناسب برای انجام عمل جراحی کوچک کردن معده هستند.

شخص بیمار از لحاظ روحی و روانی از این اقتدار برخوردار است تا تغییرات کلی را در شیوه عادات غذایی و همچنین سبک زندگی خود ایجاد کند.

شخص کاندیدای جراحی اسلیو معده بایستی از لحاظ سلامت عاطفی، روحی و روانی در بهبودی کامل قرار داشته باشد.

از همه مهمتر شخص کاندیدای این عمل لاغری بایستی به هیچ نوشیدنی الکلی و یا مواد مخدر اعتیاد نداشته باشد.

انواع عمل جراحی اسلیو معده

جراح متخصص با توجه به تشخیص پزشک معالج و موقعیت فرد بیمار می تواند از دو تکنیک جراحی که در زیر متذکر می شویم، برای تقلیل وزن بیماران اقدامات لازم را انجام دهند که عبارتند از:

1)    متدی که در آن تقریباً شصت درصد از ظرفیت معده بیمار از طریق لاپاراسکوپی از بدن بیمار حذف می گردد که به آن اسلیو گشاد می گویند.

2)    تکنیک دیگر که برای بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا انجام می شود و در طی پروسه عمل جراحی تقریباً هشتاد درصد از حجم معده بیمار که سبب افزایش وزن وی شده است، به وسیله به روزترین ابزارهای پزشکی از بدن وی خارج می شود که این روش اسلیو تنگ نامیده می شود.

مزیت های عمل جراحی اسلیو معده

مزایای عمل جراحی فوق می تواند مقایسه مناسبی برای عوارض قرص لاغری fat blaster محسوب شود:

حفظ پیلور معده و عدم بروز اختلالات گوارشی یکی از مهمترین مزیت های جراحی اسلیو معده در نظر گرفته می شود.

بارزترین مزیت این عمل جراحی کوچک کردن معده به تقلیل حس گرسنگی و بی اشتهایی در شخص تحت عمل جراحی اختصاص دارد.

در این متد، جراح متخصص هیچ شیء خارجی را در معده بیمار قرار نمی دهد که همین امر برترین مزیت این عمل جراحی نسبت به سایر عمل های لاغری به شمار می آید.

در مقایسه دیگر متدهای معالجه، درصد موفقیت عمل جراحی اسلیو معده به مراتب بیشتر است.

در پی رسیدن شخص به وزن طبیعی و ایده آل، حس اعتماد به نفس بیمار نیز تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

مهمترین مزیت این عمل جراحی، تقلیل وزن در یک بازه زمانی کوتاه است.

مزیت های عمل جراحی اسلیو معده

مهمترین نکات قبل از انجام عمل جراحی اسلیو معده

برای انجام هر جراحی لاغری، جراح متخصص به فرد بیمار متذکر می شود تا دستورالعمل های پزشکی را قبل از آغاز معالجه به طور کامل رعایت کند تا پروسه معالجه به صورت صحیح انجام شود و از همه مهمتر دوران نقاهت بعد از جراحی سریعتر سپری شود. برای دستیابی به بهترین عملکرد، لازم است تا از بعضی نکات مهم پیروی کنید.

ممکن است موارد فوق بسته به موقعیت بیمار مغایر باشد که قبل از جراحی از سوی جراح متخصص به طور کامل در اختیار فرد بیمار قرار می گیرد. این نکات کلیدی عبارتند از:

از چهارده روز قبل از عمل جراحی امری مهم و ضروری است که شخص بیمار از یک برنامه رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کند. رژیم غذایی که از سوی دکترتان برای شما تنظیم می گردد، در تقلیل ظرفیت کبد و در نهایت دسترسی آسان جراح متخصص در حین جراحی به معده بیمار بسیار حائز اهمیت است.

هر نوع آشامیدن و یا خوردن مواد غذایی از شب پیش از عمل جراحی برای شخص کاندیدای عمل جراحی ممنوع است. عدم بی توجهی شخص بیمار به نکات مهم قبل از جراحی ممکن است عمل را به زمان دیگری موکول کند.

به این علت که چنان چه معده شخص بیمار حاوی محصولات غذایی باشد، شاید در زمان جراحی این خوراکی ها به ریه بیمار نفوذ کرده و در نتیجه سبب بسته شدن راه تنفسی شخص شود. حتی از نظر متخصصین، جویدن آدامس هم می تواند این مشکلات را برای فرد بیمار به وجود آورد.

استفاده از قرص های رقیق کننده نظیر آسپرین

استفاده از قرص های رقیق کننده نظیر آسپرین از سوی پزشک معالج برای فرد بیمار از هفت روز قبل از عمل جراحی بایستی قطع شود. به این علت که مصرف آن ها سبب خونریزی در زمان عمل جراحی شده و حتی خونریزی را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

مهمترین نکته ای که بایستی متذکر شویم این است که استفاده از دخانیات و یا نوشیدنی های الکلی، پروسه بهبودی و معالجه فرد بیمار را تا حد بسیار تقلیل می دهد. به این ترتیب امری مهم است که هفت روز قبل از عمل از مصرف آن ها بپرهیزید.

به دلیل آسانتر سپری شدن پروسه جراحی کوچک کردن معده بایستی در جلسات معاینه در خصوص مصرف انواع داروها و یا ابتلا به عارضه خاصی با پزشک معالج خود در این خصوص گفت و گو کنید.

انجام تست های توصیه شده در موعد مقرر خود برای انجام جراحی امری حائز اهمیت به شمار می آید.

دقت به این نکات می تواند به بیمارانی که به دنبال کاهش شاخص توده بدنی هستند، در پروسه عمل جراحی کمک زیادی کند.

برای تشخیص بهترین و قویترین و جدیدترین قرص لاغری که منجر به چربی سوز در بدن و کاهش اشتها قوی می باشد ضرروی است از صفحه قرص لاغری feel slim دیدن کنید.

میزان ماندگاری عملکرد جراحی اسلیو معده در مقایسه با قرص لاغری fat blaster

همان طور که اشاره کردیم، این متد جراحی یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی لاغری در بین بیماران دارای اضافه وزن بالا است. به این علت که راندمان حاصل از آن نسبت به دیگر عمل های چاقی و قرص های چربی سوزی که اثر موقت در تقلیل وزن دارند، بسیار موفقیت آمیز است. البته بیماران بعد از عمل جراحی بایستی از دستورالعمل های پزشکی پیروی کنند. زیرا این گروه از بیماران با ممنوعیت های غذایی همراه هستند.

در کل عملکرد حاصل از این عمل لاغری به اراده شخص پس از جراحی و پایبند بودن وی به تمامی نکات ذکر شده از سوی جراح متخصص بستگی دارد. مهمترین نکته بعد از جراحی، پیروی از یک شیوه زندگی استاندارد و سالم است. به همین منظور شخص بیمار بایستی تحت نظر مجرب ترین متخصصین تغذیه از یک برنامه غذایی کم کالری استفاده کنند.

میزان ماندگاری عملکرد جراحی اسلیو معده در مقایسه با قرص لاغری fat blaster
میزان ماندگاری عملکرد جراحی اسلیو معده در مقایسه با قرص لاغری fat blaster

زیرا عدم بی توجهی به این موضوع اساسی پیامدهای بسیاری را به دنبال دارد. به طور مثال شخص با مصرف بیش از حد مواد غذایی نامناسب با کشیدگی مجدد معده مواجه می شود که این موضوع سبب افزایش شاخص توده بدنی بالا در فرد می شود.

براساس مطالعات صورت گرفته، یکی از پارامترهای اصلی در افزایش وزن پرخوری عصبی است که به منظور پیشگیری از عوارض قرص های لاغری برای از دست دادن این افزایش وزن مراجعه به روانپزشک در رابطه با معالجه رفتار درمانی امری مهم و ضروری به شمار می آید.

اقدامات بعد از عمل جراحی اسلیو معده

عمل جراحی کوچک کردن معده بسته به موقعیت شخص بیمار می تواند بهبودی متفاوتی را در هر بیمار به دنبال داشته باشد. اما در کلیه بیماران امری مهم است تا از مهمترین موارد در این دوران حساس پیروی کنند تا از این طریق در کمترین زمان به بهترین عملکرد دست یابند.

بیمارانی که به تمامی دستورالعمل های پزشکی پایبند هستند، علاوه بر گذراندن این دوران در تثبیت وزن و دستیابی به وزن ایده آل موفق تر خواهند بود. از مهمترین نکات بعد از عمل جراحی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

بعد از پایان عمل جراحی از شخص بیمار درخواست می شود تا با کمک یک همراه، چند قدمی را برای پیشگیری از لخته شدگی خون در ناحیه پاها راه بروند.

هر چند با تشخیص جراح متخصص ممکن است بعضی از شیوه های عمل جراحی به صورت سرپایی انجام گیرد و بعد از اطمینان کامل پزشک معالج از بهبودی کامل وی مراحل ترخیص وی صورت پذیرد، اما در برخی شرایط دیگر نیز جراح متخصص با توجه به وضعیت بیمار یک الی دو شب بستری شدن را برای مراقبت های ویژه از شخص بیمار تجویز می کنند.

رعایت یک برنامه رژیم غذایی استاندارد از سوی پزشک معالج به این گروه از بیماران تجویز می شود

رعایت یک برنامه رژیم غذایی استاندارد از سوی پزشک معالج به این گروه از بیماران تجویز می شود که پیروی از آن امری ضروری است.

در رژیم فوق مهم است تا شخص بیمار در طی روز به شکل منظم مایعات فراوان به منظور دی هیدراته نگه داشتن بدن مصرف کند. برنامه رژیم غذایی شخص بیمار بایستی به شکلی باشد تا کلیه مواد مغذی به طور کامل دریافت شود. غیر از آن ممکن است شخص با اختلالات متعددی مواجه شود.

رعایت یک برنامه رژیم غذایی استاندارد از سوی پزشک معالج به این گروه از بیماران تجویز می شود
رعایت یک برنامه رژیم غذایی استاندارد از سوی پزشک معالج به این گروه از بیماران تجویز می شود

استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح متخصص در زمان تعیین شده امری مهم تلقی می گردد.

هر چند شخص بیمار تا سلامتی کامل بایستی از جابجا کردن اجسام سنگین خودداری کند، اما پیاده روی منظم در این مدت امری بسیار حائز اهمیت است.

عمل جراحی لاغری لیپوماتیک (پیکرتراشی)

بیمارانی که سعی می کنند از طریق قرص لاغری fat blaster اقدام به از دست دادن چربی های انباشته در نواحی مختلف بدن کنند، بهتر است برای پیشگیری از عوارض این داروی چربی سوز از عمل جراحی لاغری پیکرتراشی برای دستیابی به بهترین تناسب اندام استفاده کنند.

این عمل جراحی به صورت سرپایی و در مجهزترین کلینیک های درمانی دارای مجوز برای بیماران کاندیدای جراحی پیکرتراشی انجام می شود. در طی جراحی فوق بخش اعظمی از چربی های انباشته از بدن شخص بیمار بیرون می آید. افرادی که از این متد روز دنیا استفاده می کنند، متعقدند که تقلیل سایز در دراز مدت استمرار دارد و سبب حذف سلولیت نیز در شخص می شود.

عمل جراحی لاغری لیپوماتیک (پیکرتراشی)

این متد جراحی لاغری سبب حذف چربی ها بدون خونریزی و یا درد و ناراحتی به شکل فیزیکی می شود. هدف کلی از عمل لیپوماتیک، تغییر فرم و سایز بدن است. ریکاوری و یا همان دوران نقاهت بعد از جراحی بین سه الی هفت روز است.

مزیت های عمل پیکرتراشی

بهترین مقایسه قرص های چربی سوز نسبت به جراحی لاغری لیپوماتیک، بیان مزیت های موجود در عمل جراحی لاغری فوق است.

  •   بافت های چربی موجود در قسمت تحتانی پوست کاملاً یکنواخت می شوند و همچون سایر دستگاه های مخصوص ساکشن، سبب برآمده شدن چربی در بخش تحتانی پوست نمی شود.
  •   بیماران در یک بازه زمانی چهارده روزه می توانند از بادی شیپر برای انجام این عمل جراحی استفاده کنند.
  •   در مقایسه با سایر عمل های جراحی فرم دهی و جمع کردن پوست، بهتر انجام می گیرد.
  •   جراحان متخصص برای انجام جراحی در ناحیه تحت درمان، بی حسی موضعی به کار می برند.
  •   درصد بروز عفونت و همچنین ترشح و ورم در جراحی لیپوماتیک به مراتب کمتر است.
  •   مهمترین مزیت این عمل جراحی به عدم بستری شدن شخص و ترخیص سریع بیمار پس از جراحی اختصاص دارد.
  •   به دلیل محدود بودن جراحت های بدنی و خستگی در مقایسه با دیگر عمل های لاغری، می توان جراحی پیکرتراشی را مناسب ترین جراحی کاهش وزن در نظر گرفت.

چه نواحی از بدن تحت عمل جراحی لیپوماتیک قرار می گیرد؟

بیمارانی که به دنبال تناسب اندام خود هستند، می توانند برای حذف چربی های انباشته در بخش هایی نظیر:

1) باسن 2) شکم 3) لگن 4) کمر 5) قفسه سینه 6) پهلوها 7) بخش درونی زانوها 8) داخل و خارج ران ها 9) بخش تحتانی چانه و خط گردن 10) بازوها

از این متد لاغری بهره مند شوند. البته پیش از جراحی بایستی به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

درخصوص این عمل لاغری اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید و به کلینیک و یا مراکز درمانی مورد تایید برای بهره مندی از مزیت های آن مراجعه کنید. دقت داشته باشید که پیش از هر اقدامی در تمامی جلسات مشاوره قبل از جراحی حضور داشته و چنان چه دارویی خاصی مصرف می کنید، این موضوع را نیز با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

چه نواحی از بدن تحت عمل جراحی لیپوماتیک قرار می گیرد؟

بنابراین رضایت بیمار از عملکرد حاصله، عامل تعیین کننده در موفقیت این عمل جراحی به شمار می آید. نظر نهایی شخص بیمار در رابطه با راندمان جراحی به فاکتورهای متعددی نظیر توقع و انتظار بیمار، تسلط و شیوه تخصصی جراح متخصص و همچنین نواقص زیبایی پیش از جراحی بستگی دارد.

دلایل چاقی شکم و انجام جراحی لیپوماتیک

پارامترهای متعددی در چاقی شکمی تاثیرگذار است:

بارداری های قبلی:

حاملگی های پیشین سبب کشیدگی ماهیچه های شکمی و در نتیجه برآمدگی قسمت تحتانی شکم بیمار می شود. این انحنا، تعیین کننده ماهیچه های جدار شکم است که فرم نیم رخ و یا صاف شکم را بعد از جراحی مشخص می کند.

بنابراین اغلب بانوانی که زایمان های متوالی داشته اند و در اصل از عملکرد این جراحی لاغری اطمینان کامل دارند، می توانند از مزیت های لیپوماتیک بهره مند شوند.

برجستگی سزارین:

شما با انجام جراحی پیکرتراشی می توانید بد فرمی آزاردهنده حاصل از عوارض سزارین را به راحتی از بین ببرید.

محل چربی شکم:

مهمترین عامل در موفقیت جراحی پیکرتراشی، ناحیه چربی شکم است که به دو صورت سطحی و عمقی در این ناحیه تجمع می یابد. چربی های سطحی دقیقاً در قسمت فوقانی ماهیچه های شکمی و بخش تحتانی پوست قرار دارد ولی چربی های عمقی شکم در درون حفره شکمی روی روده ها انباشته شده است.

در برخی از بیماران چربی های عمقی به مراتب از چربی های زیر پوستی بیشتر است. شما برای حذف چربی های زیرپوستی و جلوگیری از عوارض قرص های لاغری می توانید از مزیت های جراحی لیپوماتیک بهره مند شوید.

جراحی لاغری ابدومینوپلاستی

جراحی زیبایی شکم به عنوان یک جراحی پلاستیک برای زیبایی در نظر گرفته می شود که با از بین بردن پوست و چربی اضافه در قسمت شکم، ماهیچه های این ناحیه را صاف و تنگ تر می کند. البته این عمل لاغری تنها برای افرادی مناسب است که:

سیگار مصرف نمی کنند، دارای بهترین موقعیت فیزیکی هستند و از همه مهمتر تثبیت وزن دارند. همچنین بخش های بالا آمده از چربی و یا تضعیف شده پوست از طریق تغذیه و یا فعالیت های ورزشی حذف گردیده است.

بیماران دارای bmi اندک که به تدریج با از دست دادن اثر ارتجاعی بودن پوست همراه هستند.

بهترین گزینه برای بانوانی که به دلیل زایمان های مکرر با کشیدگی پوست و ماهیچه ها مواجه هستند.

بانوانی که مایلند در آینده باردار شوند و یا تقلیل وزن چشمگیری داشته باشند، بایستی این عمل لاغری زیبایی را به زمان دیگری موکول کنند که شرایط ثبات وزن داشته باشند. این جراحی لاغری عمل زیبایی کم تهاجمی است که از طریق شکاف های کوچک در ناحیه تحت درمان انجام می گیرد و همین مورد سبب گردیده که اغلب بیماران از مصرف قرص لاغری fat blaster خودداری کنند.

چه زمانی شخص به جراحی ابدومینوپلاستی نیاز دارد؟

احتمال دارد بیماران با شاخص توده بدنی بالا و یا در طی بارداری با کشیدگی پوست شکم مواجه شوند و به مصرف قرص لاغری fat blaster روی آورند غافل از این که استفاده از این قرص های چربی سوز پیامدهای جبران ناپذیری را در دراز مدت به همراه دارد.

شما با انجام تمرینات فیزیکی مخصوص شکم نمی توانید شکل کلی شکم را همچون گذشته صاف و تخت کنید زیرا تاثیری روی کشیدگی شکم حاصل از اضافه وزن نخواهد داشت، در چنین شرایطی است که ممکن است زمان این جراحی زیبایی لاغری فرا رسیده باشد.

چه زمانی شخص به جراحی ابدومینوپلاستی نیاز دارد؟

شما از طریق جراحی لاغری لیپوساکشن تنها می توانید اختلالات فرم بدنی و بافت های چربی زیرپوستی را حذف کنید اما با انجام جراحی ابدومینوپلاستی در حقیقت یک جراحی پلاستیک را در ناحیه شکم خود انجام داده اید.

جراحی لیپوساکشن اختلالات فرم بدنی که به دلیل افتادگی در پوست ایجاد شده است را نمی تواند رفع کند و به طور معمول اغلب افراد از این موضوع بی اطلاع هستند.

افتادگی و آویزان بودن پوست، چین شکمی، چین و چروک های پوستی ناحیه شکم، دو تکه شدن شکم، اخم کردن ناف از علائم مشکلات پوستی است که با تشخیص جراح پلاستیک، جراحی لاغری ابدومینوپلاستی برای برطرف نمودن این سری از مشکلات می تواند موثرترین گزینه محسوب شود.

جراحی لاغری لیپوپلاستی(لیپوساکشن)

یکی دیگر از جراحی های لاغری برای جلوگیری عوارض قرص لاغری fat blaster را می توان به عمل جراحی لیپوساکشن اشاره کرد. بعضی از بیماران با برخورداری از یک برنامه رژیم غذایی متعادل و تمرینات فیزیکی مناسب قادر نیستند تا بعضی از نواحی مختلف بدن که دارای چربی های موضعی هستند را حذف کنند.

چربی های موضعی بیشتر به علت صفات وراثتی در بدن شخص ایجاد می شود که در نتیجه بنا بر هر علتی سبب ناهماهنگ بودن کل اندام بدن می شود. جراحان متخصص برای حذف چربی های ناحیه سینه، ران ها، ساق پا، پهلو و شکم،

اطراف زانو، کمر، بازوها و گونه، غبغب و چربی گردن، جراحی لیپوساکشن را مناسب ترین گزینه در مقایسه با قرص های لاغری چربی سوز پیشنهاد می کنند. جراحی لیپوساکشن در بعضی موارد از طریق بی حسی موضعی و یا بیهوشی روی بیماران کاندیدای این عمل جراحی انجام می شود.

افراد کاندیدای جراحی لیپوساکشن

در گام نخست اغلب جراحان متخصص برای کاهش وزن شما شیوه هایی نظیر رژیم غذایی کم کالری و فعالیت های ورزشی مداوم را پیشنهاد می کنند.

اما در این بین بیمارانی هستند که از دستورالعمل های پزشکی برای دستیابی به وزن ایده آل چندین بار آن ها را تجربه کرده اند ولی با وجود تقلیل وزن، شاهد چربی های انباشته در بعضی از نواحی بدن هستند که این عمل جراحی برای برطرف نمودن این عارضه مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود. لذا این گروه از بیماران کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لیپوساکشن شناخته می شوند.

جراحی فوق در بیمارانی که با نامتناسب بودن فرم کلی بدن همراه هستند، سبب افزایش حس اعتماد به نفس می شود. اما لازم است جهت بهره مندی از مزیت های آن علاوه بر آگاهی لازم، نگاهی معقولانه از این عمل جراحی داشته باشیم. به این علت که تکنیک فوق نمی تواند معجزه ای در داشتن بهترین اندام را برای شما خلق کند.

بهتر است بیماران تحت نظر متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی استفاده کنند

پس بهتر است بیماران تحت نظر متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی استفاده کنند تا در این مسیر به موفقیت های بسیاری دست یابند. با توجه به پیامدهای حاصل از قرص های لاغری و پیشنهاد این عمل جراحی، بایستی متذکر شویم که این تکنیک جراحی لاغری شیوه دائمی در نظر گرفته نمی شود. لذا توقعات خود را در راستای رسیدن به بهترین عملکرد پیش از جراحی مطابقت دهید.

افرادی که علاوه بر پوست مستحکم و قوی، دارای وزن طبیعی و ایده آلی هستند، بهترین کاندیدای انجام عمل جراحی لیپوساکشن در نظر گرفته می شوند. پوست های جوان و سالمی که دچار هیچ صدمه ای نیستند، با انجام جراحی فوق به عملکرد بهتری دست خواهند یافت.

بهتر است بیماران تحت نظر متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی استفاده کنند

انجام این عمل جراحی لاغری روی تمامی رده های سنی انجام می گیرد اما معمولا طبق نظر جراحان متخصص با افزایش سن، قوام و پایداری پوست نیز به مراتب کاهش می یابد و در نهایت شخص به نتیجه ایده آلی دست نخواهد یافت.

بیماران کاندیدای جراحی لیپوساکشن برای انجام این عمل جراحی بایستی از نظر شرایط روحی و جسمی در بهبودی کامل قرار داشته باشند.

شیوه انجام عمل جراحی لیپوساکشن

نحوه انجام جراحی لاغری می تواند موضوع متقاعد کننده ای برای پیشگیری از قرص لاغری fat blaster در بیمارانی که به دنبال مصرف این قرص های چربی سوز هستند، در نظر گرفته شود.

گام نخست – معین نمودن مناطق حذف چربی ها

نخست شخص بیمار بایستی ایستاده قرار گیرد تا جراح متخصص نواحی دارای بافت های چربی انباشته را با ماژیک نشانه گذاری کند زیرا این علائم بیانگر میزان حذف ظرفیت چربی از بدن شخص و همچنین برش های ایجاد در نواحی مختلف بدن است. استانداردترین علامت گذاری زمانی است که شخص در حالت ایستاده قرار دارد،

زیرا با دراز کشیدن و یا نشستن شخص ممکن است نشانه گذاری کمی متفاوت تر باشد و در نتیجه حذف چربی ها به میزان مطلوب از بدن انجام نگیرد و از همه مهمتر زیبایی تناسب اندام به شکل قرینه صورت گیرد.

گام دوم – نوع بیهوشی

برای بیهوشی جراحی لاغری فوق شیوه های متعددی از سوی جراحان متخصص پیشنهاد می شود که می تواند به ناحیه تحت درمان لیپوساکشن و ظرفیت چربی آن منطقه اشاره داشته باشد.

چنان چه ظرفیت چربی در ناحیه تحت عمل جراحی لیپوساکشن محدود باشد، جراحی از طریق بی حسی امکانپذیر خواهد بود که در چنین شرایطی پزشک معالج به طور همزمان از داروهای آرامبخش و خواب آور برای روند جراحی استفاده می کند.

اما در نواحی که حجم چربی موجود در بدن شخص بیمار بیش از حد طبیعی باشد، جراح متخصص از بیهوشی عمومی استفاده خواهد کرد.

گام دوم - نوع بیهوشی

جراحی لیپوساکشن به چه صورت انجام می گیرد؟

جراح معالج نخست شکاف هایی را به ابعاد 3-4 mm روی نواحی تحت درمان ایجاد می کند تا از این طریق لوله های باریک و فلزی به وسیله برش های ایجاد شده به داخل بدن نفوذ کنند.

به طور معمول برش ها در نواحی از بدن ایجاد می شوند که با باقی ماندن جراحت ها در بدن قابل مشاهده نباشند و یا برش ها ب هقدری کوچک باشند که پس از جراحی احتیاجی به زدن بخیه وجود نداشته باشد.

نخست پزشکتان برای منقبض نمودن رگ ها و یا بی حسی موضعی از محلول های خاصی در نواحی دارای بافت های چربی استفاده می کنند تا از این طریق میزان تورم، کبودی و یا خونریزی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

برای حذف چربی ها از کانولا استفاده می کنند و به وسیله برش های ایجاد شده، این لوله ها را داخل بدن بیمار برای خارج نمودن چربی های انباشته وارد می کنند.

با حرکت دقیق دست جراح متخصص، این لوله در جهت عقب و یا جلو به حرکت در می آید

با حرکت دقیق دست جراح متخصص، این لوله در جهت عقب و یا جلو به حرکت در می آید که این امر سبب می گردد تا بافت های چربی به همراه تزریق انجام شده تراکم پایین تری را به خود گیرد و در نتیجه از محلی به محل دیگر هدایت شود.

این امر سبب رقیق شدن چربی ها می شود که از طریق دستگاه با مکش بسیار از بدن خارج می شود. بسته به مقدار چربی و ناحیه تحت درمان و ارزیابی های لازم از سوی جراح متخصص، شاید لیپوساکشن طبق همین روال ادامه یابد و یا در همان محل متوقف شود. به این ترتیب چربی ها به مقداری از بدن خارج می شوند که شخص به بهترین عملکرد از تناسب اندام خود دست یابد.

در انتها برش ها به طور کامل بسته می شوند و شخص بایستی از گن های مخصوص و یا لباس های فشاری مناسب برای تسریع روند بهبودی و کم شدن مقدار تورم و جمع شدگی پوست استفاده کند.

اگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که این عمل جراحی به مراتب اثربخش تر و کارآمدتر از مصرف قرص لاغری fat blaster است که مایلید با کمک آن ها اقدام به حذف چربی های انباشته کنید.

مزیت های جراحی لیپوساکشن

در بخش های قبلی گفتیم که بهترین مقایسه برای پیامدهای حاصل از قرص های لاغری چربی سوز بیان مزایای عمل جراحی لاغری است که در این بخش به مزیت های این تکنیک از عمل جراحی چاقی اشاره خواهیم کرد:

  •   بافت های چربی موجود در بدن به دو صورت عمقی و سطحی در نواحی مختلف قرار می گیرند. به طور معمول چربی های سطحی در بدن ثابت هستند اما بافت های چربی عمقی در ابعاد متعدد هستند که در حقیقت از طریق لیپوساکشن بافت های چربی عمیق از بدن خارج می شوند.
  •   در این متد به دلیل این که همچون متدهای گذشته از شیوه های منسوخ شده حرارتی استفاده نمی شود، پوست شخص بیمار سالم و بدون دستکاری باقی می ماند و در نتیجه هیچ استریا (ترک پوستی) بر جای نخواهد ماند.
  •   چنان چه پوست از حالت ارتجاعی عالی برخوردار باشد، پس از جراحی حالت شل شدگی و یا افتادگی به خود نمی گیرد.
  •   این تکنیک جراحی لاغری یک عمل ایمن و در عین حال مطمئنی است که چنان چه از طریق بهترین متد جراحی و ابزارهای مخصوص جراحی و یا انتخاب بیمار به طور صحیح انجام شود و از همه مهمتر جراح متخصص مراحل درمانی را به درستی پشت سر گذاشته باشد، به بهترین عملکرد حاصل از این جراحی لاغری دست خواهید یافت.

عمل جراحی لاغری پلیکاسیون معده

این عمل جراحی چاقی مدلی نوین برای معالجه اضافه وزن بالا است. اغلب بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا انجام تکنیک لاغری فوق را از لحاظ زیبایی برآورد خواهند کرد.

اما بایستی دقت داشته باشید که اضافه وزن بالا نوعی عارضه شناخته می شود که می تواند پیامدها و اختلالات بسیار زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. اغلب متخصصین این روش را یکی از پرطرفدارترین متدهای لاغری نسبت به قرص های لاغری fat blaster معرفی می کنند.

عمل جراحی لاغری پلیکاسیون معده

متد فوق که یکی دیگر از جراحی های لاغری مورد تایید جهانی است، هم اکنون قابل قبول برای اکثر بیماران و پزشکان است زیرا فاقد هر گونه بخیه و تا زدن معده به بخش داخلی انجام می گیرد و به این صورت ظرفیت معده تا حد قابل توجهی تقلیل می یابد.

اندازه معده از طریق این متد جراحی به شکل تخمینی تا هفتاد و پنج درصد کسر می شود

اندازه معده از طریق این متد جراحی به شکل تخمینی تا هفتاد و پنج درصد کسر می شود و در نتیجه شخص بیمار با مصرف کمتری از مواد غذایی احساس سیری می کند.

جراحی لاغری پلیکاسیون بیشتر روی بیماران دارای شاخص توده بدنی بالغ بر سی و پنج کیلوگرم و کمتر از چهل کیلو انجام می شود. در این بین بیمارانی که بر اثر افزایش وزن با اختلالات مرتبط به چاقی مانند پرفشاری، دیابت نوع دو، سکته و مشکلات قلبی عروقی مواجه هستند، کاندیدای مناسبی برای بهره مندی از مزیت های این عمل جراحی لاغری در نظر گرفته می شوند.

نکته حائز اهمیت در مورد جراحی فوق این است که عمل چاقی پلیکاسیون معده نسبت به عمل اسلیو معده که روشی دائمی است، برگشت پذیر بوده و چنان چه بنا به دلایلی بیمار با حس ناخوشایندی از این عمل همراه شود، می تواند از دیگر تکنیک های کاهش وزن برای دستیابی به وزن ایده آل و طبیعی استفاده کند.

بیماران کاندیدای این عمل جراحی لاغری، به طور معمول در سال نخست تقریباً در حدود چهل الی هفتاد درصد از وزن اضافی خود را به تدریج همراه با پیروی از کلیه دستورالعمل های پزشکی از دست خواهند داد.

مزایای عمل جراحی پلیکاسیون معده

از اصلی ترین مزیت های جراحی چاقی پلیسه معده در مقایسه با عوارض حاصل از قرص های لاغری، عدم شکاف در ناحیه تحت درمان است. جراحی فوق از با کیفیت ترین عمل های لاغری است که نسبت به دیگر جراحی های کاهش وزن پیامدهای کمتری را در پی دارد.

تسریع روند بهبودی و کوتاه بودن دوران نقاهت دلیل اصلی طبیعی و سالم بودن عمل جراحی لاغری فوق است. دقت داشته باشید که شخص بیمار بعد از انجام جراحی فوق به طور شگفت انگیزی با تقلیل اشتها همراه می شود که مزیت دیگر جراحی پلیسه معده به حساب می آید.

مزایای عمل جراحی پلیکاسیون معده

برنامه رژیم غذایی بعد از جراحی پلیکاسیون معده

به منظور این که بعد از عمل جراحی فوق فشار زیادی به معده جدید بیمار وارد نشود، لازم است تا مدت یک ماه شخص بیمار از یک برنامه غذایی متعادل و کم کالری پیروی کند.

معمولا جراح متخصص فهرستی از یک برنامه غذایی استاندارد بعد از جراحی را به شما تجویز خواهد کرد. در هفته نخست بعد از جراحی فرد بیمار بایستی تنها از آب میوه های طبیعی و شیر که به عنوان مایعات تقویت کننده به شمار می آیند، در رژیم غذایی خود به دلیل عدم نیاز به هضم استفاده کنند.

برنامه رژیم غذایی بعد از جراحی پلیکاسیون معده

بعد از این مدت به تدریج غذاهای آبکی و سوپ رقیق شده را می توانند در برنامه غذایی خود قرار دهند. دقت کنید که مصرف مواد غذایی بعد از جراحی لاغری باید در حجم کم و به میزان چهار الی پنج قاشق در هر وعده غذایی باشد.

اقدامات بعد از عمل جراحی پلیکاسیون معده

این عمل لاغری همچون سایر جراحی های کاهش وزن به مراقبت های درمانی برای تسریع در روند بهبودی نیاز دارد:

شخص بیمار بایستی رژیم غذایی خود را بر مبنای دستورالعمل های غذایی که پزشک معالج برای تقلیل وزن وی در نظر گرفته است، پیش ببرد.

اقدامات بعد از عمل جراحی پلیکاسیون معده

به مدت سی روز بعد از عمل جراحی پلیکاسیون معده، فرد تحت این عمل جراحی بایستی از انجام فعالیت های سنگین که ممکن است فشار زیادی را به معده جدید وارد کند، خودداری کنند.

تا چهارده روز بعد از این عمل جراحی از نوشیدن مشروبات الکلی و یا کشیدن سیگار جداً دوری کنید.

برای معاینات و ارزیابی های لازم بعد از عمل جراحی حتماً یک بار به جراح معالج مراجعه حضوری داشته باشید.

جراحی لاغری باندینگ شکمی قابل تنظیم

از دیگر شیوه های محدود کردن ظرفیت معده که می تواند از مصرف قرص های لاغری موثرتر و پایدارتر باشد را می توان به جراحی مورد تایید جهانی حلقه گذاری معده اشاره کرد. جراح متخصص به روش جراحی لاپاراسکوپی حلقه سیلیکونی را دور معده بیمار قرار می دهد،

جراحی لاغری باندینگ شکمی قابل تنظیم

سپس آن را از طریق لوله باریک در زیر پوست به محفظه تزریق متصل می کنند. بعد از آن پزشک جلسات درمانی را که در مطب تنظیم می کند، با لمس کردن ناحیه تحت درمان و پیدا کردن محل تزریق به داخل حلقه مقداری مایع سرم تزریق می کنند.

این تزریق سبب محدودتر شدن ظرفیت معده و همچنین باریک شدن حلقه سیلیکونی می شود و برهمین اساس میزان مواد غذایی مورد نیاز روزانه تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و در نتیجه شخص با کاهش وزن چشمگیری همراه خواهد شد.

مزایای این عمل لاغری

قابل برگشت بودن جراحی باندینگ شکم. برگشت پذیر بودن این متد جراحی به این معنا است که پس از مدتی چنان چه شخص با هر گونه عارضه ای همراه شود، می تواند با بیرون آوردن حلقه سیلیکونی، معده را به حالت اولیه خود برگرداند.

مزیت دیگر جراحی باندینگ معده به قابل تنظیم بودن عمل جراحی اختصاص دارد. به این صورت که بانوانی که قصد بارداری در سال های آینده را دارند، با کاهش وزن و رسیدن به وزن طبیعی می توانند در دوران بارداری اقدام به برداشتن این حلقه نمایند.

مزایای این عمل لاغری

مهمترین مزیت این عمل جراحی بهره مندی از متد لاپاراسکوپی است که این امر به علت عدم شکاف سبب کوتاهتر شدن دوران نقاهت در بیماران تحت این عمل جراحی است.

عدم تغییر در آناتومی معده و مقرون به صرفه بودن عمل جراحی از دیگر محاسن جراحی لاغری باندینگ معده به شمار می آید.

شخص بیمار به مکمل های غذایی و داروهای کمتری بعد از جراحی در مقایسه با دیگر جراحی های لاغری نیاز دارد که این مورد نیز می تواند از دیگر مزیت های جراحی فوق محسوب شود.

جراحی لاغری بای پس معده از طریق بلیو پانکراتیت (duodenal switch)

از دیگر عمل های جراحی لاغری مورد تایید جهانی که به بیماران دارای اضافه وزن بالا توصیه می شود (عمل بای پس معده) است. جراحان متخصص در این تکنیک چند بخشی و پیچیده تقریباً در حدود هشتاد درصد از ظرفیت معده که در افزایش وزن شخص تاثیرگذار بوده است را از بدن بیمار بیرون می آورند.

در جراحی بای پس معده، لوله ای که مواد غذایی را در دوازدهه (روده کوچک) رها می کند همراه با قسمت اندکی از دوازدهه که به طور معمول به معده شخص متصل است، تنها در بدن فرد تحت عمل جراحی باقی می ماند.

در جراحی فوق بخش اعظمی از سیستم گوارش را به بخش انتهایی روده متصل نموده و در نزدیک معده به روده اثنی عشری پیچیده می شود. این امر سبب می گردد که میزان مواد غذایی دریافتی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و در نتیجه جذب مواد غذایی نیز تقلیل یابد.

با توجه به این که متد جراحی فوق بسیار موثر و کارآمدتر از مصرف قرص های لاغری است، اما ممکن است به تدریج شخص با مشکلاتی مانند فقدان ویتامین و یا سوء تغذیه مواجه شود که در چنین مواردی یک متخصص تغذیه مجرب با ارائه بهترین رژیم غذایی متعادل و مناسب می تواند به این گروه از بیماران کمک زیادی کند. معمولا جراحی بای پس معده (duodenal switch) به بیماران دارای شاخص توده بدنی بالغ بر پنجاه کیلوگرم توصیه می شود.

جراحی لاغری بای پس معده از طریق (Roux-en-Y)

تکنیک فوق نوعی از متداولترین نوع عمل جراحی بای پس معده به شمار می آید که معمولا از جراحی های برگشت پذیر نیست. در این جراحی بخش فوقانی معده حذف و قسمت باقیمانده را از طریق منگنه می بندند، این امر سبب می گردد تا شخص بیمار با مصرف اندکی از وعده های غذایی به تدریج با کاهش وزن مواجه شود.

البته در این متد، میزان جذب مواد غذایی هم تقلیل می یابد که در از دست دادن وزن موثر است. بخش باقیمانده از معده تقریباً به میزان یک گردو است که فقط قادر است تا بیست و هشت گرم از خوراکی ها را در خود جای دهد. این در شرایطی است که معده در حالت معمولی ظرفیت نگهداری مواد غذایی بیشتری را دارد.

جراحی لاغری بای پس معده از طریق (Roux-en-Y)

سپس جراح متخصص اقدام به حذف روده کوچک (دوازدهه) می کند و به طور مستقیم به معده فوقانی که کیسه کوچکی است، متصل می کند. سپس مواد غذایی داخل کیسه کوچک و سپس به دوازدهه متصل به روده کوچک خواهد شد.

در واقع مواد غذایی دریافتی بیشتر معده و بخش نخست دوازدهه را دور می زند و در نتیجه به طور مستقیم داخل بخش میانی دوازدهه می شوند. این متد جراحی لاغری بیشتر به بیماران دارای شاخص توده بدنی بیشتر از چهل کیلوگرم که به چاقی شدید مبتلا هستند و همچنین بیماران دارای بی ام آی (35-39.9) توصیه می شود.

شیوه خوردن غذا بعد از جراحی لاغری

دقت داشته باشید که پس از جراحی لاغری، فرد بیمار بایستی تغییراتی را در شیوه مصرف مواد غذایی به خصوص در ماه های نخست ایجاد کند. بایستی در زمان صرف غذا خیلی آرام و آهسته این پروسه را انجام دهید زیرا ظرفیت معده جدید شما به دلیل دستیابی به وزن ایده آل محدودتر شده است.

شیوه خوردن غذا بعد از جراحی لاغری

بهتر است مواد غذایی را کاملاً بجوید و تا هنگامی که نرم شده است، آن را قورت ندهید. خوراکی هایی که به طور کامل جویده نمی شوند، سبب مسدود شدن بخش ورودی معده(جدید) به روده باریک می شود که می تواند مشکلاتی را برای بیماران به همراه داشته باشد. بعد از جراحی، فرد بیمار بایستی حداقل نیم ساعت برای صرف هر وعده غذایی زمان بگذارد و از مصرف سریع آن بپرهیزد.

چنان چه احساس تهوع دارید و یا در قسمت تحتانی قفسه سینه دردی را احساس می کنید، باید بدانید که این مشکل حاصل از مصرف سریع مواد غذایی است.

هر زمان که احساس سیری کردید، بایستی از مصرف آن دست بکشید

هر زمان که احساس سیری کردید، بایستی از مصرف آن دست بکشید. با تشخیص متخصصین تغذیه، وعده های غذایی روزانه خود را به شش وعده در روز تبدیل کنید تا از این طریق حجم کمتری از مواد غذایی را مصرف کنید.

پاستا، گوشت و برنج را تا حد امکان کوچک و سپس بسیار بجوید تا هضم آن نیز برای شما راحت تر شود. پس از جراحی بایستی از یک برنامه غذایی متعادل استفاده کنید تا همچون گذشته دچار افزایش وزن نشوید.

جراح متخصص، دستورالعمل های پزشکی لازم را به شما برای تثبیت وزن توصیه می کند. در این زمان بایستی از مواد غذایی نرم و کوچک مانند گوشت چرخ کرده، پوره سیب زمینی و غیره مصرف کنید و تا مدتی به استفاده آن ها به عنوان یک وعده غذایی سالم عادت کنید. برای دی هیدراته نگه داشتن بدن، روزانه هشت لیوان آب میل کنید و از مصرف مایعات دارای کالری بالا بپرهیزید.

نتیجه گیری

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مصرف قرص های لاغری به تدریج می تواند تاثیرات منفی را روی بدن شخص ایجاد کند. به همین منظور ما به شما بهترین جراحی های لاغری مورد تایید جهانی را توصیه می کنیم تا از بروز این مشکلات تا حد بسیار زیادی پیشگیری کنید.

نتیجه گیری

البته بیماران با انجام جراحی لاغری بایستی از یک برنامه رژیم غذایی متعادل و سالم و فعالیت های ورزشی منظم در طی روز استفاده کنند.

منبع:

m94343

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید