هزینه عمل حلقه دور معده

آگاهی از هزینه عمل حلقه دور معده، یکی از موضوعاتی است که افرادی با چاقی شدید به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. به علت افزایش ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی، رژیم های غذایی و ورزشی برای کاهش وزن و رسیدن به وزنی مناسب، مورد استقبال قرار گرفته است.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

با این حال، برخی از مردم نمی توانند با روش های سنتی تغذیه و ورزش به وزنی مناسب برسند. در چنین مواردی، گاهی نیاز به عمل جراحی به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر فرد می باشد.

اینجاست که مبحث روش های نوین لاغری و کاهش وزن مطرح می گردد و افراد به دنبال کاهش وزن خود از طریق این روش ها هستند. عمل حلقه ی دور معده، یکی از این روش ها می باشد که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

هزینه عمل حلقه دور معده
هزینه عمل حلقه دور معده

توصیه ی ما به شما این است پیش از آن که در مورد هزینه عمل حلقه دور معده تحقیق کنید، اطلاعاتی جامع و کامل در مورد روش های دیگری که برای لاغری وجود دارد نیز کسب کرده و سپس با مقایسه ی این روش ها و با در نظر گرفتن شرایط خود، نسبت به لاغری و کاهش وزن، با استفاده از هر یک از این روش ها تصمیم گیری کنید.

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا اطلاعاتی هر چند اندک در این زمینه ارائه دهیم.

پیشنهاد می کنیم از پست محاسبه وزن ایده آل با دور مچ دیدن کنید.

هزینه عمل حلقه دور معده چه میزان است؟

تعیین دقیق هزینه عمل حلقه دور معده، برای افرادی که قصد کسب اطلاعات در این زمینه را داشته باشند، بسیار سخت است. علت این امر، تفاوت هزینه ی عمل حلقه گذاری معده در کلینیک ها و بیمارستان های مختلف است.

چرا که عوامل مختلفی بر تعیین هزینه عمل باندینگ معده تاثیرگذار است. و انجام این عمل به عوامل مختلفی، همانند پزشک معالج، ابزار و تجهیزات، شهر بیمار، شرایط بیمار و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد.

پرداخت هزینه ی عمل حلقه دور معده، ممکن است برای برخی از بیماران کارساز نباشد و برخی از افراد در عین انجام این عمل، نتوانند وزن خود را کاهش دهند.

از آن جایی که انجام عمل حلقه گذاشتن بر دور معده ی انسان، جزو عمل هایی با ریسک نسبتا بالا و برخی از عوارض و معایب خاص است، برخی از افراد به جای انجام این عمل برای کاهش وزن از روش های دیگر استفاده می کنند.

باندینگ معده، در برخی از موارد ممکن است نتایج مطلوبی را در پی نداشته باشد

باندینگ معده، در برخی از موارد ممکن است نتایج مطلوبی را در پی نداشته باشد و بیمار به سبب اعمال حلقه دور معده نه تنها شاهد کاهش وزن خود نباشد بلکه با برخی از عوارض ناشی از این باندینگ نیز مواجه شود.

با توجه به فراوانی بیمارستان ها و مراکز درمانی، بهتر است قبل از اقدام به هرگونه عمل جراحی با متخصصین و پزشکان مشورت کرده و اطلاعاتی در مورد این روش کسب کنید.

حتی گاهی اوقات ممکن است شرایط برخی از افراد به گونه ای باشد که انجام عمل حلقه دور معده برای این طیف از افراد به عنوان یک تهدیدگر سلامتی شناخته شود و به همین مشورت با پزشک متخصص حتما باید در اولویت باشد.

نحوه ی تاثیرگذاری باندینگ معده بر کاهش وزن

عمل حلقه دور معده، یا محدود کردن حجم معده با استفاده از باند، یک فرآیند جراحی است که برای کاهش وزن استفاده می شود.

هدف از این عمل، کاهش حجم معده و به این ترتیب کاهش مصرف غذا و کالری های مورد نیاز بدن است. در این روش، یک بسته از فولاد ضد زنگ با فضای داخلی خالی و قطر معین (11/10 سانتی متر) روی استوما قرار می گیرد.

نحوه ی تاثیرگذاری باندینگ معده بر کاهش وزن
نحوه ی تاثیرگذاری باندینگ معده بر کاهش وزن

پیش از انجام این عمل، روده ی بیمار به خوبی بخارشور می گردد و بعد از شستشو، بیمار با داروهای مسکن و برای انجام این عمل، به خواب می رود. سپس جراح، برش روی شکم را انجام می دهد و بسته ی توری را بر روی کف معده قرار داده و شکم بیمار خود را در این حالت نگه می دارد.

توصیه می کنیم از پست حلقه معده دکتر دیدن کنید.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل حلقه دور معده را می توان نوع باند استفاده شده دانست

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل حلقه دور معده را می توان نوع باند استفاده شده دانست. در این روش می توان از دو نوع باند استفاده کرد. باند قابل تنظیم که در مرحله ی اول سفت شده و در مراحل بعدی با استفاده از ابزار آلات خاص، نرم و سبک تر می گردد.

و نوع دوم نیز باند ثابت که به راحتی از بیمار جدا نمی شود و به شرطی موجبات لاغری را فراهم خواهد کرد که شخص، به طور قابل توجهی، رژیم خود را رعایت کرده و به دستور العمل پزشک خود به خوبی عمل کند.

در کل باید گفت تغییراتی که در بدن پس از جراحی باندینگ در معده ایجاد می شود شامل تغییراتی در شکل بدن و کاهش مصرف غذای فرد می باشد.

با این حال، عمل حلقه دور معده ممکن است با اختلالات مستمر عملکرد معده، ناهنجاری های سیستم گوارشی، شکاف لوزالمعده، بیماری های قلبی و عروقی و دیابت همراه باشد و به همین سبب استفاده از روش های جایگزین همانند جراحی بای پس و یا اسلیو معده پس از مشورت با پزشک می تواند ریسک روبرو شدن با چنین خطراتی را کاهش دهد.

دکتر سلیمی، می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص، انجام دهد.

مضرات و معایب عمل حلقه دور معده

ممکن است برخی از افراد چنین تصور کنند که با پرداخت هزینه عمل حلقه دور معده و انجام این عمل، می توانند به مرور زمان، وزن خود را کاهش دهند درحالی که چنین نگرشی صحیح نیست.

مضرات و معایب عمل حلقه دور معده
مضرات و معایب عمل حلقه دور معده

گاهی اوقات ممکن است هزینه ی عوارض و پیامدهای این عمل برای برخی از افراد حتی بیشتر از هزینه ی خود عمل باشد. مضرات عمل حلقه گذاری بر دور معده بسیار خواهد بود، و بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره ی انجام این عمل، با یک پزشک مشورت کرده و در مورد روش های جایگزین نیز اطلاعاتی را کسب کنید.

بسیاری از مضرات این عمل، باعث محدودیت در میزان غذا و مایعاتی که فرد می تواند مصرف کند، می شود.

برخی از علائم شایع طولانی مدت عمل حلقه دور معده شامل نفخ شکم، دفع نامطلوب مواد خوراکی، سفتی در ناحیه شکم، و تهوع مربوط به خوردن حجیم و سریع است.

اگرچه عمل حلقه گذاری معده، می تواند سبب کاهش وزن آسان گردد اما نگرانی های جدی در مورد عوارض جانبی مانند عفونت، عوارض جراحی و مواردی از این دست وجود دارد.

لطفا از پست عمل حلقه معده در مشهد دیدن کنید.

مشورت با دکتر سلیمی

قبل از تصمیم گیری درباره ی این عمل، بهتر است با دکتر سلیمی، مشورت کنید و از نکات مثبت و منفی، عوارض جانبی، پیش بینی اینکه نتایج چیست و چه احتمالاتی پیش رو است، اطلاعاتی کسب کنید.

به علاوه، شما می توانید از روش های جایگزین عمل باندینگ نیز استفاده کنید. انجام عمل های جراحی بای پس و اسلیو جزو روش های تضمینی جایگزین برای حلقه گذاری است، که عوارض آن ها در مقایسه با باندینگ معده بسیار کمتر می باشد.

همچنین هزینه عمل بای پس و یا اسلیو در مقایسه با هزینه عمل حلقه دور معده نسبتا به صرفه می باشد و معمولا افراد برای جلوگیری از خطرات حلقه گذاری معده، عمل بای پس و یا اسلیو معده را جایگزین این روش می کنند و از این طریق هزینه ای را بابت عوارض پس از عمل نیز نمی پردازند.

روش های جایگزین برای عمل حلقه دور معده

اکنون که به خوبی در مورد هزینه عمل حلقه دور معده و نحوه ی انجام آن، اطلاعات کافی را به دست آوردید و با خطرات این عمل و روش های جایگزین برای این عمل آشنا شدید، بهتر است در مورد عمل جراحی بای پس و اسلیو معده نیز اطلاعاتی را کسب کنید.

عمل بای پس معده و اسلیو معده، دو فرایند جراحی هستند که در بسیاری از موارد به عنوان درمان برای بیماری های مربوط به قسمت های مختلف شکم و یا کاه وزن و لاغری استفاده می شوند.

روش های جایگزین برای عمل حلقه دور معده
روش های جایگزین برای عمل حلقه دور معده

بای پس معده به عنوان یک روش کاهش وزن استفاده می شود که البته به عنوان یک گزینه ی درمانی در برخی بیماری های بافت چربی و افزایش وزن مانند دیابت نوع دو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این عمل جراحی شامل گذر دادن غذا به صورتی جدید از طریق ایجاد یک بای پس یا همان مسیر جدید بین بخش بالایی معده و روده ی کوچک است

این عمل جراحی شامل گذر دادن غذا به صورتی جدید از طریق ایجاد یک بای پس یا همان مسیر جدید بین بخش بالایی معده و روده ی کوچک است.  در این فرایند، بخش بالایی معده، از بخش پایین آن جدا می شود و بای پس جدیدی ایجاد می شود.

پس از آن، معده به یک ساختار بطنی تبدیل می شود به حالتی که حدود پنج تا ده درصد از حجم معده ی قبلی باقی می ماند. در دومین روش جایگزین برای باندینگ یعنی اسلیو معده، ایجاد یک لوله باریک در بخش بالایی معده، برای کاهش وزن و درمان بیماری هایی که به این بخش مربوط هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی معده باریک و لوله ای شکل ایجاد می شود، بخش بالایی معده که شامل لوله ی باریک می شود، با بخش پایینی معده به وسیله یک درز خاص در ارتباط است که باعث ایجاد یک ساختار کوچک در معده می شود.

در نتیجه، می توان گفت با انجام عمل بای پس و یا اسلیو، تغییراتی در دستگاه گوارش ایجاد می شود که با مصرف کمتر غذا به بیمار کمک می کنند تا وزن خود را کاهش دهد.

خوشبختانه در کشور ما نیز پزشکان حرفه ای و متبحر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و شما می توانید پس از مشورت با این پزشکان برای انجام هر یک از این روش ها جهت کاهش وزن خود اقدام کنید.

دکتر سلیمی جزو جراحان معتبر کشوری هستند که به عنوان یکی از برترین های انجام عمل بای پس و اسلیو معده شناخته می شوند.

نتیجه گیری

عمل حلقه دور معده از جمله روش های نوین برای رفع چاقی است که در سال های اخیر، برای کاهش وزن در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.

متاسفانه مضرات و معایب این روش به گونه ای است که می تواند بسیاری از افراد را دچار مشکلات پس از عمل سازد و هزینه عمل حلقه دور معده، صرفا به انجام این عمل ختم نمی گردد و شامل عوارض پس از باندینگ نیز می باشد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

از سویی دیگر همانگونه که در مقاله نیز اشاره شد، روش هایی همانند عمل اسلیو و یا بای پس معده، می توانند به عنوان روش های جایگزین به جای حلقه دور معده مورد استفاده قرار گیرند و خوشبختانه پزشکان معتبری همانند دکتر سلیمی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که انجام جراحی توسط چنین پزشکانی می تواند موفقیت آمیز بودن عمل را در کنار سلامت بیمار تضمین کند.

در حال حاضر انجام عمل بای پس و اسلیو معده جزو روش های مورد تایید و شناخته شده در جهان به منظور کاهش وزن می باشند و انجام هر یک از این جراحی ها توسط پزشکان متخصصی همچون دکتر سلیمی که چندین سال است در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند، می تواند شما را برای همیشه از بند چاقی و عوارض ناشی از آن رها سازد.

لاپاراسکوپی معده چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید