کدام جراحی لاغری مناسب شماست

در این مقاله می خواهیم درباره کدام جراحی لاغری مناسب شماست صحبت کنیم و شما را با انواع روش های جراحی لاغری آشنا نماییم.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

در دنیای مدرن امروزی افراد زیادی با بیماری چاقی دست و پنجه نرم می کنند و این موضوع جزو معضل های بزرگ به حساب می آید؛ همچنین می توان گفت تقریبا ۵۰درصد ایران نیز به این بیماری دچار هستند.

به همین خاطر تقاضا برای انجام انواع عمل های چاقی بالا است، چون همه افراد لاغری و تناسب اندام را دوست دارند که امروزه بسیار مهم تلقی می شود. در حقیقت انتخاب جراحی چاقی می تواند بر عهده خودتان باشد که با یک مشورت ساده با پزشک جراح از مناسب بودن آن برای بدن‌تان می توانید مطمئن شوید.

کدام جراحی لاغری مناسب شماست
کدام جراحی لاغری مناسب شماست

در هر صورت کسانی که قصد پیروی از رژیم غذایی را ندارند و فعالیت ورزشی خاصی را انجام نمی دهند که در حقیقت تحرک بالایی نیز ندارند، می توانند برای کاهش وزن خود از جراحی های چاقی گوناگون طبق صلاحدید پزشک خود کمک بگیرند. بنابراین برای اینکه بدانید کدام جراحی لاغری مناسب شماست در ادامه مقاله همچنان همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست قرص برای کوچک شدن معده دیدن کنید.

افرادی که اضافه وزن دارند، کاندیدای کدام جراحی لاغری می توانند قرار بگیرند؟

معمولا روند انجام جراحی های چاقی به این صورت است که متقاضیان یک نوع از عمل چاقی را انتخاب می کنند و آن را برای خود مناسب می دانند، پس به پزشک مربوطه مراجعه می کنند تا راجع به آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و در واقع جلسه مشاوره با پزشک مورد نظر ترتیب می دهند، در این جلسه پزشک با انجام معاینات و ارزیابی های لازم مناسب بودن یا نبودن نوع جراحی را به بیماران اعلام می کند و ممکن است در عوض پیشنهاد جراحی مناسب تری را بدهد که ممکن است برای افراد سودمندتر باشد.

انتخاب مدل جراحی نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد، مثلا مقدار اضافه وزن متقاضیان از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در رابطه با این موضوع می باشد. مثال می زنیم: کسانی که تقریبا از ۱۵تا ۲۰کیلو اضافه وزن برخوردار می باشند، در اغلب موارد از عمل بالن معده می توانند بهره بگیرند و این از شر تجمع چربی ها در بدن خلاص شوند.

افرادی که اضافه وزن دارند، کاندیدای کدام جراحی لاغری می توانند قرار بگیرند؟
افرادی که اضافه وزن دارند، کاندیدای کدام جراحی لاغری می توانند قرار بگیرند؟

از طرفی افرادی با اضافه وزن ۲۰تا ۲۵کیلویی نیز در بیشتر مواقع می توانند از قرار دادن حلقه معده یا پلیسه معده استفاده کنند. همچنین اشخاصی که در حدود ۳۰الی ۴۰کیلوگرم اضافه وزن دارند می توانند از جراحی اسلیو معده برای ارتقای سلامتی خود استفاده کنند.

در ضمن افرادی با اضافه وزن بیشتر از ۴۰تا ۵۰کیلو یا حتی بیشتر نیز باید تحت عمل بای پس معده یا مینی بای پس قرار بگیرند. البته انتخاب شیوه جراحی فقط به وزن افراد مربوط نمی شود و باید فاکتورهای بسیاری را نیز در نظر گرفت.

انواع جراحی های لاغری برای چه افرادی مناسب تر می باشند؟

در این بخش از مقاله درباره انواع عمل های لاغری صحبت می کنیم تا بتوانید عمل مناسب برای خودتان را نسبت به شرایط جسمی خود انتخاب نمایید. انواع جراحی های لاغری مناسب برای افراد چاق عبارت اند از:

  • افراد مناسب عمل لاغری بای پس معده

در مطالب زیر به افرادی که به صورت کلی برای انجام این عمل مناسب تر هستند اشاره کرده ایم، بنابراین جزء به جزء آن را با دقت بخوانید و با شرایط خودتان مقایسه کنید تا به این موضوع دست یابید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست همچنین ویژگی این افراد عبارت است از:

  • کسانی که رفلاکس مری به معده را تجربه می کنند.
  • کسانی که به ریزه خواری علاقه مند هستند
  • کسانی که شیرینی را در حجم بالا به مصرف می رسانند و به بیماری دیابت نیز دچار هستند، البته بعد از عمل اگر شیرینی میل نمایند به دامپینگ مبتلا خواهند شد، به همین خاطر مصرف این محصولات غذایی بی نظیر را پس از جراحی به باید ترک نمایند.
  • کسانی که دارای شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر هستند.
  • کسانی که از دیابت نوع دوم رنج می برند.
  • افرادی که به آپنه خواب نیز دچار می شوند.
  • فشار خون بالا و بیماری های قلبی نیز در سوابق پزشکی آن ها وجود دارد
  • کسانی که به خاطر چاقی به مشکلات باروری دچار شده اند و با انجام این جراحی می توانند امیدوار باشند که کیست های تخمدان آن ها رفع خواهد شد.

اگر مبتلا به بیماری دیاست هستید مقاله دیابت نوع دو ناشی از کدام عارضه چاقی می باشد و کدام نوع دیابت خطرناک است را مطالعه نمایید.

بعد از اینکه عمل بای پس معده انجام شد تقریبا بین ۳تا ۶هفته زمان نیاز است تا بیماران به بهبودی کامل برسند

همچنین بعد از اینکه عمل بای پس معده انجام شد تقریبا بین ۳تا ۶هفته زمان نیاز است تا بیماران به بهبودی کامل برسند. در این بازه زمانی باید فقط طبق دستورات پزشک عمل نمایند و از برنامه غذایی اصولی پیروی کنند.

در ضمن زمان مورد نیاز برای استراحت بعد از این جراحی حدود ۲تا سه هفته اعلام شده است. هنگانی که این جراحی را پشت سر گذاشتید تا ۱۲ماه آینده کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنید. دو سال بعد از جراحی نیز می توانید یک فرد لاغر و سالم محسوب شوید. چون تمام چربی های اضافی بدن خود را از دست می دهید.

اگر بعد از کاهش وزن سریع خود همواره رژیم لاغری خود را دنبال کنید و در کنار آن به فعالیتهای ورزشی بپردازید. قطعا می توانید از آثار همیشگی این عمل بر روی تناسب اندام خود بهره کافی ببرید. در غیر این صورت امکان دارد به اضافه وزن قبلی برگردید و یا به اوضاعی بدتر از آن نیز دچار شوید.

  • افراد مناسب برای عمل اسلیو معده

همانطور که می دانید اسلیو به معنای آستین است و دلیل نامگذاری این جراحی این می باشد که در حین عمل معده بیمار را به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می کنند و قسمت بزرگ تر را که حدود ۸۰درصد از معده فرد را دربرمی گیرد از بدن وی خارج می نمایند. تنها حدود ۲۰درصد از معده باقی می ماند که شکل ظاهری آن همانند آستین می باشد. البته معده باقی مانده را می توان به شکل موز نیز شباهت داد.

اما افرادی که کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستند عبارت اند از:

  • شاخص توده بدنی یا BMI آن ها باید در میان ۳۵الی ۴۰ باشد.
  • این افراد احتمالا مبتلا به اسم هستند و در هنگام خواب از مشکلات تنفسی رنج می برند.
  • فشار خون و یا کلسترول آن ها در سطح بالا است.
  • به بیماری های گوارشی دچار هستند.
  • آرتریت داشته باشند.
  • اضافه وزن آن ها در حدود ۴۵کیلوگرم باشد.
  • اختلالات روانشناختی نیز در فرد دیده شود. یعنی به دلیل وجود بیماری های روانی یا عصبی به بیماری چاقی مبتلا شده باشد.
  • فرد تا حدود ۶ماه از برنامه غذایی اصولی پیروی کرده باشد در این مدت زمان از حرکات ورزشی نیز بهره گرفته باشد. اما تاثیری بر روی کاهش وزن او مشاهده نشود.

در ضمن شایسته است بگوییم، کسانی که به مرض قند یا همان دیابت دچار هستند نمی توانند به انجام این جراحی بپردازند. لذا فقط افرادی که ویژگیهای بالا را دارند قادر خواهند بود از این جراحی تاثیر گذار و مهم بهره ببرند و کاهش وزن سریع را در ساده ترین حالت ممکن تجربه کنند. اگر در ادامه این مطلب همراه ما باشید به راحتی می توانید بفهمید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست که از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

پیشنهاد می کنیم برای مقایسه این دو عمل، مقاله عمل بای پس معده بهتر است یا اسلیو را مطالعه کنید.

  • افراد مناسب عمل اسلیو ساسی

در این جراحی افزون بر کوچک کردن معده بخش دیگری از سیستم گوارشی فرد را نیز دستکاری کرده و کوچک می نمایند که روده ها می باشند. تکنیک کوچک کردن آن نیز تقریبا همانند عمل مینی بای پس می باشد. به همین خاطر بیماران می توانند نتایج هر دو جراحی را به صورت همزمان تجربه کنند.

اما کسانی که برای انجام این جراحی حساس بسیار مناسب هستند باید ویژگی های زیر را دارا باشند. که عبارت اند از:

  • کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI آن ها بیشتر از عدد ۳۵ است.
  • البته افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیشتر از ۳۰است نیز می توانند این جراحی را انجام بدهند. اما یک شرط دارد! که باید حداقل به یکی از انواع بیماریهای در ارتباط با چاقی دچار شوند مثل: دیابت، فشار خون بالا.
  • اشخاصی که با عمل اسلیو معده به نتیجه مورد نظر خود نرسیده اند و در واقع کاهش وزن چندانی نداشته اند.
  • کسانی که درگیر دیابت نوع دوم هستند و با هیچ شیوه ای قادر به درمان آن نیز نبوده اند. بنابراین اگر این عمل با موفقیت به انجام برسد تا حدود ۹۵درصد از این بیماری نیز برطرف خواهد شد.
  • کسانی که بیماریهای استخوانی دارند که با انجام این جراحی می توانند به بهبود دردها کمک کنند.

همچنین اگر با یک یا چند مورد از شرایط بالا درگیر هستید می توانید نسبت به انجام این عمل اقدام کنید. در ضمن همانطور که گفتیم این عمل ترکیبی از عمل اسلیو معده و مینی بای پس می باشد. پس در مجموعه تاثیرات مثبت بیشتری را برای لاغری و سلامت فرد ایجاد می کند. به گونه ای که بیماران می توانند به خوبی از مزیتهای هر یک از آنها در آن واحد استفاده کنند و اندام ایده آل خود را بسازند.

از طرفی مقدار بازگشت وزن نیز در این جراحی پایین تر از سایر آنها می باشد. همچنین کم پیش می آید که فردی بعد از انجام این عمل به عوارضی مثل نشتی یا رفلاکس اسیده معده دچار شود. کمبود ویتامین و انواع مواد غذایی نیز در آن چندان مشهود نیست. از سویی دیگر کسی که این جراحی را به انجام می رساند زودتر از سایرین احساس سیری را تجربه می کند.

  • افراد مناسب بالن معده

در این عمل وسیله ای از جنس سیلیکون پزشکی را که شبیه به بادکنک می باشد، از راه دهان وارد معده می کنند. زمانی که به خوبی آن را جای گذاری نمودند، با هوا یا مایعات پر می کنند. در این صورت چیزی برابر با ۸۰درصد از معده فرد پر خواهد شد.

افراد مناسب بالن معده
افراد مناسب بالن معده

جنس آن نیز پلاستیک یا سیلیکونی است که دارای انواع گوناگون می باشد. در ضمن بالنهای مخصوص مایعات با مایع پر می شوند و بالنهای مخصوص هوا نیز با گاز پر خواهند شد. باید بر اساس نوع آنها عمل پر کردن را با گاز یا مایع انجام داد تا پاسخ درمانی مطلوبی به دست بیاید.

همچنین کسانی که برای انجام این جراحی لاغری می توانند مناسب باشند. عبارت اند از:

  • کسانی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از ۳۰ باشد.
  • کسانی که در معده خود هیچگونه جراحی انجام نداده باشند.
  • همچنین سابقه جراحی مری نیز مقبول نمی باشد.
  • کسانی که اگر اراده کنند می توانند از انواع رژیم غذایی پیروی کنند و سبک زندگی خود را عوض کنند. چون عمل بالن گذاری مدت زمان طولانیتری را برای نتیجه گرفتن احتیاج دارد. مانند انواع جراحی لاغری مزیت کاهش وزن سریع را دارا نمی باشد. بنابراین همه چیز به اراده و پشتکار فرد بستگی خواهد داشت.
  • در ضمن زمانی که بالن معده را از آن خارج کردید می توانید از جراحی های لاغری گوناگون استفاده کنید.

اگر از شرایط ویژه بالا برخوردار باشید می توانید این جراحی را نیز به انجام برسانید. یکی از مزیتهایی که برای جراحی وجود دارد دائمی نبودن آن است. یعنی اگر فرد از بالن گذاری پشیمان شد یا از آن برای درمان نتیجه ای نگرفت. می تواند بالن را از معده خود خارج کند و به وضعیت سابق خود باز گردد.

البته با وجود انواع جراحیهای دیگر که لاغری سریع را در پیش دارند از شیوه بالن گذاری بسیار کمتر استفاده می شود. همچنین این جراحی نیز دارای نکات و مراقبتهای قبل و بعد از عمل می باشد که باید به آنها توجه کنید. در ضمن شما در حال مطالعه مقاله کدام جراحی لاغری مناسب شماست می باشد.

  • افراد مناسب عمل مینی بای پس معده

در این جراحی تیز تغییرات به خصوصی در سیستم گوارشی افراد به وجود آورند، به گونه ای که مواد غذایی کمتری جذب بدن بیماران شود و زودتر از همیشه حس سیری را در معده جدید خود داشته باشند. اما کسانی که مناسبترین فرد برای انجام این جراحی می باشند. عبارت اند از:

  • کسانی که در زمان خواب با مشکلات تنفسی درگیر هستند.
  • افراد با شاخص توده بدنی بالای ۳۰
  • اشخاصی که کبد چرب دارند.
  • کسانی که دیابت دارند و پس از انجام این جراحی با بهبودی تقریبا ۹۰تا ۹۳درصدی بیماری خود مواجه می شوند.
  • کسانی که به خاطر چاقی از رفلاکس معده به مری رنج می برند.
  • فشار خون زیاد که ۷۰ تا ۹۰درصد آن بعد از عمل برطرف می شود.

در صورتی که شرایط بالا را دارا می باشید، می توانید نسبت به انجام این جراحی اقدام کنید. طبق دستورالعملهای پزشک جراح خود عمل نمایید تا زمان بهبودی خود را کوتاه نمایید و لاغری سریع را تحربه کنید. همچنین اگر هنوز هم نمی دانید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست می توانید به پزشکان متخصص مراجعه کنید و در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

افراد مناسب عمل مینی بای پس معده
افراد مناسب عمل مینی بای پس معده

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید