چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم

در این مقاله میخواهیم به سوال چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم بپردازیم و درمورد نحوه غذا خوردن و نمونه برنامه غذایی نیز صحبت کنیم. پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

مشکل چاقی در جهان امروزی، بسیار گسترده شده است و گریبان افراد زیادی را گرفته است. چاقی فقط روی ظاهر افراد اثر نمی گذارد، بلکه مشکلات متعدد درونی را در اشخاص چاق ایجاد می نماید.

مثلا بیماری هایی مثل مشکلات قلبی و عروقی، سکته قلبی و مغزی،دیابت، فشار خون، کلسترول بالا و… همگی ممکن است به دلیل چاقی و شاخص توده بدنی بالا در بدن بیماران ایجاد شوند که چالش های فراوانی را برای آن ها به همراه خواهند داشت.

در ادامه مقاله، همراه ما باشید تا به کمک دکتر سلیمی به سوال چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم پاسخ بدهیم.

پیشنهاد می کنیم از پست رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه دیدن کنید.

چگونه ۴۰ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

در این بخش از مطلب، می خواهیم راهکارهایی را برای شما شرح بدهیم تا بتوانید به راحتی و با اراده کامل ۴۰ کیلوگرم وزن کم کنید که این راه حل ها عبارت اند از:

  • پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین جزو مواد پرفایده ای است که برای پایین آوردن وزن نیز مزیت های فراوانی را به همراه می آورد. زمانی که در بدن شما مواردی همچون پروتئین به مرحله هضم و متابولیسم می رسدژ کالری فراوانی از دست می دهد.

پس اگر در برنامه غذایی خود از پروتئین فراوانی استفاده کنید، باعث می شود متابولیسم شما به ۸۰تا ۱۰۰کالری در طول روز برسد.

در ضمن، هنگامی که ماده پروتئین را در رژیم غذایی خود جای می دهید، در حقیقت ظرفیت خود را بالا می برید، چون احساس سیری را افزایش می دهد و اشتها را پایین می آورد.

حتی در مطالعات گوناگون این موضوع به اثبات رسیده است که با گنجاندن این ماده پر اهمیت در برنامه غذایی می توانید کالری مصرفی خود را نسبت به دیگران پایین بیاورید و این جالب است بدانید که این امر به صورت خودکار توسط شما انجام خواهد شد.

به گونه ای که استفاده از ساده ترین پروتئین ها مثل تخم مرغ نیز بسیار اثر بخش خواهد بود. همچنین برای کسب آگاهی راجع به سوال چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، می توانید به مطب دکتر سلیمی مراجعه کنید.

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
  • غذاهای کامل و یک ماده ای بخورید

می توانید رژیم غذایی خود را به غذاهای کامل و یک ماده ای تغییر بدهید که یکی از مهم ترین راهکارهای سالم ماندن نیز است.

با به کارگیری این شیوه، اغلب قندهای اضافی، چربی های اضافی و محصولات غذایی فرآوری شده نیز به راحتی کنار گذاشته خواهند شد. غذاهایی که کامل هستند می توانند سیرکنندگی بالایی را در بدن شما ایجاد نمایند که این موضوع کاملا نرمال می باشد.

همچنین این مواد باعث می شوند تا بدن شما همواره در محدوده کالری سالم قرار بگیرد. افزون بر موارد گفته شده خوردن چنین غذاهایی هر آنچه که بدن شما به آن نیاز دارد را فراهم می آورد و به این ترتیب به دلیل تامین مواد مغذی ضروری بدن شما از کارکرد صحیح تری برخوردار می شود.

  • از مصرف غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید

در این نوع از محصولات قند، چربی و کالری اضافی فراوانی وجود دارد. افزون بر آن، ساخت آن ها به گونه ای انجام گرفته است که اشتها را بیشتر می کنند تا شما را برای مصرف بیشتر ترغیب نمایند. در این صورت به مصرف آن ها نوعی اعتیاد پیدا خواهید کرد، چون از اساس اعتیاد آور هستند!

  • غذاها و خوراکی های سالم را حفظ کنید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، انواع مواد غذایی که در اختیار شما قرار گرفته اند در چاقی یا لاغری تان نقش بسزایی خواهند داشت. اما اگر از برنامه غذایی سالم پیروی کنید شانس خود و خانواده تان را در رابطه با مصرف غذاهای ناسالم پایین می آورید.

ضمنا می توانید تنقلات سالم و طبیعی فراوانی را در عوض فست فود و غذاهای ناسالم به مصرف برسانید. مثل: ماست، میوه های کامل، آجیل، هویج، تخم مرغ پخته

غذاها و خوراکی های سالم را حفظ کنید
غذاها و خوراکی های سالم را حفظ کنید
  • مصرف شکر خود را محدود کنید

استفاده از شکر اضافه شده به میزان فراوان، می تواند به بروز انواع امراض گوناگون و خطرناک در جهان امروزی کمک کند مانند بیماری قلبی، دیابت نوع دو، سرطان و موارد دیگر که ممکن است خطر مرگ را نیز برای اشخاص در پی داشته باشند.

افرادی که اهل امریکا هستند به صورت میانگین در طول روز حدود ۱۵ قاشق شکر اضافه شده را استفاده می کنند.

این مقدار در اغلب محصولات غذایی فرآوری شده مشخص نیست اما به صورت پنهان وجود دارد. برای همین این امکان وجود دارد که به صورت غیر عمد و بدون آگاهی شکر فراوانی را به مصرف برسانید.

ماده شکر بسیار پر استفاده است و در لیست تشکیل دهنده اغلب مواد غذایی جای داده شده است. پس تخمین زدن میزان شکر در هر کدام از آن ها آسان خواهد بود. اما بهتر است برای حفظ یک رژیم غذایی سالم استفاده از شکر را بسیار کم کنید.

همچنین برای یافتن پاسخ سوال چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، می توانید به دکتر سلیمی مراجعه نمایید.

  • آب بنوشید

نوشیدن آب، جزو مواردی است که از نظر دکتر سلیمی نیز سبب کاهش وزن می شود. به ویژه برای کسانی که قصد کاهش وزن فراوانی دارند. اگر ۰.۵لیتر یا ۱۷انس آب بخورید، می توانید در حدود یک ساعت دیگر کالری سوزی خود را ۲۴تا ۳۰ درصد بالا برید.

همچنین، اگر قبل از وعده های غذایی آب بنوشید بخشی از حجم معده شما را پر می کند و این موضوع سبب می شود تا کالری کمتری دریافت نمایید. به خصوص در اشخاصی که میانسال و مسن هستند. آب برای لاغری اثر فراوانی دارد، به ویژه اگر به جای نوشیدنی های مضر با کالری و قند بالا به مصرف برسد.

آب بنوشید
آب بنوشید
  • قهوه بنوشید

قهوه نیز جزو نوشیدن های کافئین دار و سالم است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و برخی دیگر از ترکیبات پرفایده است. با نوشیدن این ماده، سطح انرژی شما بیشتر می شود و کالری فراوان تری را از دست می دهید.

به همین خاطر با کاهش وزن مطلوبی مواجه خواهید بود. در ضمن این ماده متابولیسم را ۳تا ۱۱ درصد بالا می برد و خطر درگیری با مرض دیابت نوع دوم را ۲۳ تا ۵۰ درصد پایین می آورد. افزون بر موارد گفته شده قهوه سیاه نیز به منظور کاهش وزن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

قهوه بنوشید
قهوه بنوشید
  • مکمل گلوکومانان

این مکمل برای کم کردن وزن کاربرد دارد و تقریبا اثر گذاری آن به ثبت رسیده است. این مااه نوعی فیبر غذایی طبیعی و محلول در آب به حساب می آید که از ریشه گیاه کنیاک ساخته می شود. همچنین کالری پایینی دارد و به راحتی فضای معده را پر می کند و از طرفی تخلیه معده را به تعویق در می آورد.

در ضمن جذب پروتئین و چربی را تا حد زیادی کم می کند و سبب تغذیه باکتری های مفید در روده می شود. در ضمن برخی از افراد معتقد هستند که این دارو قابلیت جذب آب را به شکل فراوان دارد که این موضوع لاغری را به دنبال خواهد داشت.

همچنین یک کپسول از این دارو توانایی تبدیل نمودن یک لیوان آب به ژل را دارا می باشد. در ضمن شما در حال مطالعه مقاله چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، هستید که برای پیدا کردن پاسخ سوال می توانید با دکتر سلیمی مشورت کنید.

لطفا از پست 30 کیلو کاهش وزن در 2 ماه دیدن کنید.

  • از کالری مایع اجتناب کنید

کالری مایع، از انواع نوشیدنی های مایع تهیه می شود مثل نوشیدنی های شیرین، آب میوه ها، شیر شکلات و نوشیدنی های انرژی زا. این نوشیدنی ها در انواع گوناگون موجود هستند و قابلیت بالا بردن خطر چاقی و ضعیف کردن سلامت بدن را دارا می باشند.

در ضمن در مغز شما فرق کالری مایع و جامد را متوجه نمی شود. برای همین جفت آن ها را همان گونه که جاذب کالری جامد است به ثبت می رساند.

از کالری مایع اجتناب کنید
از کالری مایع اجتناب کنید
  • مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را پایین بیاورید

این محصولات اغلب، جزو موادی هستند که بخش زیادی از مواد مغذی و فیبر خود آن ها نابود شده است. اگر هر چیز تصفیه شده ای را به غیر از کربوهیدرات های غیر قابل هضم مصرف کنید، امکان دارد دچار پر خوری و انواع بیماری های گوناگون شوید.

این ماده در موادی که در ادامه بیان می کنیم به سادگی یافت می شود مثل: آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، سدیم، شیرینی، پاستا، غلا صبحانه و شکر.

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم؟ لطفا برای دریافت اطلاعات روی لینک فوق کلیک نمایید.

  • روزه متناوب بگیرید

این شیوه به نوعی الگوی غذایی به حساب آورده می شود که میان روزه داری و مصرف غذا متناوب خواهد شد. شیوه های فراوانی برای رعایت این رژیم وجود دارد مانند: رژیم غذایی ۵:۲، شیوه ۱۶:۸ و شیوه eat-stop-eat.

استفاده از شیوه های گفته شده کالری مصرفی شما را تا حد فراوانی پایین می آورد و شما حتی متوجه این موضوع نخواهید بود، چون کالری مورد نیاز خود را در دوره های مصرف غذا به دست خواهید آورد.

این شیوه کاهش وزن بسیار پرفایده است و به دلیل مزایای سلامتی که به همراه دارد توسط افراد زیادی رعایت و استفاده می شود.

  • چای سبز بنوشید

چای سبز نیز آنتی اکسیدان های فراوانی را دارا است و نوشیدن آن مزایای زیادی را به دنبال دارد مثل: بالا بردن چربی سوزی و کم کردن وزن. مصرف این ماده می تواند انرژی شما را تا حدود ۴درصد بیشتر کند و چربی سوزی را تا ۱۷درصد بالا ببرد، به ویژه چربی های زیان آور شکمی.

این ماده انواع زیادی دارد اما چای سبز ماتا که به صورت پودری تهیه می شود در قیاس با انواع دیگر چای سبز های معمولی برای سلامتی مفید است. همچنین برای دانستن اینکه چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، میتوانید با دکتر سلیمی تبادل نظر داشته باشید.

چای سبز بنوشید
چای سبز بنوشید
  • میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

این مواد، جزو سالم ترین و مطلوب ترین محصولات برای لاغری و سلامتی به شمار می آیند. این مواد، آب زیادی درون خود جای داده اند و افزون بر آن سرشار از مواد مغذی و فیبرها می باشند.

همچنین چگالی انرژی در این محصولات بسیار پایین است. می توانید به کمک این محصولات وعده های غذایی بزرگ درست کرده و به مصرف برسانید.

چون کالری بسیار پایینی دارند. در ضمن طبق مطالعات مختلف این موضوع اثبات شده است و کسانی که میوه و سبزیجات فراوانی در طول روز استفاده می کنند وزن پایین تری نسبت به سایرین دارند.

  • محاسبه کالری

زمانی که تصمیم به کاهش وزن میگیرید، باید بدانید که چه چیزهایی را به مصرف می رسانید. شیوه های گوناگونی برای این امر وجود دارد مثل: شمارش کالری، نوشتن یک دفتر خاطرات غذایی، عکس گرفتن از هر آنچه که تغذیه می کنید. در ضمن اگر از اپلیکیشن ها یا ابزار های الکترونیکی استفاده کنید از نوشتن دفتر خاطرات غذایی پرفایده تر خواهد بود.

محاسبه کالری
محاسبه کالری
  • از بشقاب کوچک تر استفاده کنید

طبق تحقیقات، این موضوع تایید شده است که استفاده از بشقاب های کوچک تر شما را یاری می کند تا غذای کمتری را مصرف نمایید؛ زیرا اندازه وعده های غذایی شما را عوض خواهد کرد. حتما متوجه این موضوع شده اید که اغلب مردم، ظرف های غذای خود را بی توجه به سایز آن کاملا پر از غذا می کنند.

برای همین، اگر ظرف های کوچکی را برای خوردن غذا انتخاب کنید، می توانید از میزان حجم وعده های غذایی خود بکاهید. در این صورت می توانید هر چیزی را که میخورید بهتر درک نمایید!

  • یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید

رژیم هایی که کربوهیدرات کمی دارند، برای لاغری تاثیرات شگفت انگیزی ایجاد می کنند و این موضوع، طبق مطالعات صورت گرفته، کاملا به اثبات رسیده است.

اگر مصرف کربوهیدرات ها را پایین بیاورید و در عوض، چربی و پروتئین بیشتری را به مصرف برسانید، اشتهای خود را نیز به صورت خودکار پایین خواهید آورد و کالری سوزی بیشتری را تجربه می نمایید.

این موارد هم زمان خطرات ابتلا به انواع بیماری ها را کم می کنند و لاغری را برای شما به ارمغان می آورند. در ضمن برای اینکه بدانید چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، می توانید با دکتر سلیمی مشورت نمایید.

یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید
یک رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید
  • آهسته تر غذا بخورید

اگر با شتاب زیادی غذای خود را به پایان می رسانید، امکان دارد قبل از اینکه بدن به احساس سیری پی ببرد، کالری فراوانی را به بدن خود وارد کرده باشید. کسانی که به آهستگی غذا می خورند، در قیاس با کسانی که با سرعت بیشتری خود را تغذیه می کنند، از وزن کمتری برخوردار خواهند بود.

همچنین آهسته کردن روند خوردن غذا سبب می شود تا کالری کمتری را به بدن خود وارد نمایید که در این صورت ساخت هورمون هایی که با کم کردن وزن ارتباط دارند نیز بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله رژیم برای وزن 90 کیلو را مطالعه کنید.

  • بعضی از روغن ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید

این نوع روغن ها، از چربی هایی برخوردار هستند که با زنجیره متوسط با نام تری گلیسیرید تشکیل شده اند و متابولیزه کردن آن ها در مقایسه با انواع چربی های دیگر یکسان نیست.

البته طبق مطالعات این موارد متابولیسم مصرف کنندگان را تا حدی بیشتر می کنند و همزمان سبب کم کردن وزن و سوزاندن کالری بیشتر خواهند شد. احتمال دارد با مصرف این روغن چربی های شکمی خود را تا حدی از دست بدهید.

البته افزون این روغن به برنامه روزانه شما کار درستی نیست، بلکه باید با منابع چربی دیگری جایگزین شود تا اثر خود را به شما نشان بدهد.

بعضی از روغن ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید
بعضی از روغن ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید
  • تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

این ماده برای کاهش وزن بسیار مناسب است؛ زیرا در وهله اول هزینه چندانی ندارد، کالری آن کم است، سرشار از پروتئین است و دارای انواع مواد مغذی است.

همان گونه که در پاراگراف های قبلی گفتیم، با استفاده از غذاهای غنی از پروتئین می توانید اشتهای خود را پایین بیاورید و همزمان احساس سیری را تجربه نمایید.

در ضمن اگر هنگام وعده صبحانه تخم مرغ را انتخاب کنید، در مدت ۸هفته بیشتر از ۶۵ درصد از وزن خود را از دست خواهید داد. در ضمن مصرف این شما را ترغیب می کند تا بقیه ساعات روز کالری مصرفی خود را به صورت ناخودآگاه کم کنید.

  • غذای خود را مزه دارکنید

فلفل تند و ژالاپنو، از ترکیبی با اسم کپسایسین تشکیل شده اند که احتمالا متابولیسم شما را بالا برده و چربی سوزی را بیشتر می کنند. این ماده می تواند به راحتی از میزان اشتها و کالری دریافتی شما بکاهد.

  • از پروبیوتیک ها استفاده کنید

باکتری هایی وجود دارند که در زمان مصرف، زنده هستند و دارای خاصیت های سالم خواهند بود. این موجودات، قادر هستند موجبات سلامتی قلب و سیستم گوارش را فراهم نمایند و وزن شما را نیز کم کنند.

بر اساس تحقیقات، در کسانی که چاق هستند و اضافه وزن بالایی دارند، در مقایسه با سایر افراد که دارای وزن نرمال هستند، باکتری های روده بسیار گوناگون است که احتمالا بر وزن بدن تاثیرات شگرفی ایجاد می کند.

استفاده از مواد گفته شده می تواند تنظیم باکتری های سالم روده را تضمین نماید. ضمنا این امکان نیز وجود دارد که به کمک این مواد جذب چربی در برنامه غذایی کاهش پیدا کرده و از اشتها و التهاب افراد پیشگیری شود. همچنین برای دانستن اینکه چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، می توانید به دکتر سلیمی مراجعه کنید.

  • خواب کافی داشته باشید

اگر به طور مرتب خواب کافی داشته باشید، هم با کاهش وزن مواجه می شوید و هم از بالا رفتن وزن خود در روزها و ماه های آتی جلوگیری می نمایید. کسانی که خواب کافی دارند حدود ۵۵درصد لاغرتر از افرادی هستند که به کمبود خواب دچار اند.

این عدد در کودکان بیشتر خواهد بود. اگر کمبود خواب داشته باشید، نوسانات روزانه هورمون های اشتها در بدن شما به اختلال مواجه می شود و اشتهای شما به صورت کاملا ضعیف تنظیم خواهد شد.

  • فیبر بیشتری بخورید

اگر از محصولات غذایی پر فیبر استفاده کنید، وزن خود را به خوبی کاهش خواهید داد. به ویژه موادی که از فیبر محلول در آب برخوردار می باشند که می توانند برای کم کردن وزن مفید تر واقع شوند.

در ضمن این گونه از فیبرها احساس سیری در افراد را بالا می برد و تخلیه معده را با تاخیر مواجه می سازد تا همواره هورمون های سیری را تولید نمایند.

در نتیجه به شکل نرمال از حجم غذاهای مصرفی شما کم می شود در حالی که خودتان کاملا بی خبر هستید! در ضمن بالا بردن فیبر در بدن باید به آهستگی صورت بگیرد تا با ناراحتی های شکمی رو در رو نشوید مثل: نفخ، گرفتگی عضلات، اسهال.

فیبر بیشتری بخورید
فیبر بیشتری بخورید
  • بعد از غذا مسواک بزنید

افراد زیادی هنگامی که غذا خوردن را به پایان رساندند سریعا دندان های خود را با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تمیز می کنند تا از این طریق نیز بتوانند تمایلات خود را نسبت به خوردن انواع غذاها پایین بیاورند.

اغلب افراد پس از استفاده از مسواک علاقه ای به خوردن غذاها نشان نمی دهند و این راهکار برای پایین آوردن وزن می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ چون طعم غذا در دهان تغییر پیدا می کند. برای همین، توصیه می کنیم بلافاصله پس از غذا خوردن مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و دهان شویه مصرف کنید.

در این صورت حتی اگر هوس کنید که خارج از کالری مورد نیاز خود یک میان وعده غیر ضروری را بخورید به خاطر تمیزی دندان ها از مصرف آن به راحتی صرف نظر می کنید.

  • با اعتیاد به غذا مبارزه کنید

یعنی باید از هوس های غذایی خود پیشگیری کنید و در مقابل تغییرات شیمیایی مغز خود بایستید، هرچند که این گونه مقاومت ها دشواری های خاص خود را خواهد داشت. یکی از دلایل چاقی و پر خوری همین مورد است که درصد فراوانی از اشخاص را پوشش می دهد.

  • ورزش کنید

برای اینکه بدانید چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، می توانید علاوه بر مراجعه له دکتر سلیمی، به انجام انواع فعالیت های ورزشی هوازی بپردازید. مثل: دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی در سربالایی یا پیاده روی معمولی.

به کمک چنین فعالیت هایی می توانید وزن خود را کم کنید و به حفظ سلامتی بدن خود کمک نمایید. در ضمن افزون بر موارد گفته شده این گونه ورزش کردن می تواند سبب کاهش فاکتورهای خطر زا در بیماری های قلبی شود.

در ضمن این موضوع نیز به اثبات رسیده است که چربی های خطرناک شکم به کمک حرکات ورزشی گفته شده می تواند کاهش پیدا کند، چون این چربی ها خطرات زیادی دارند و در اطراف اندام های شما انباشته شده اند که قابلیت ایجاد بیماری های متابولیکی را دارا هستند.

  • تمرینات مقاومتی را اضافه کنید

زمانی که از یک برنامه غذایی پیروی می کنید، بخش زیادی از توده های عضلانی خود را از بین می برید. اگر عضله فراوانی را بسوزانید، بدن شما کالری کمتری را استفاده می کند. می توانید به شکل مداوم وزنه بزنید تا از دست رفتن عضلات خود پیشگیری کنید.

  • از پروتئین آب پنیر استفاده کنید

اغلب افراد، تنها از برنامه غذایی خود پروتئین می گیرند. اما اگر شخصی این امر را به درستی انجام نمی دهد، می تواند به کمک مکمل پروتئین آب پنیر کمبود های پروتئینی بدن خود را به خوبی جبران نماید.

در ضمن بر اساس تحقیقات می توانید مقداری از کالری دریافتی خود را با این ماده جایگزین کنید و از کاهش وزن چشمگیر خود لذت ببرید. انجام این امر از طرفی می تواند توده عضلانی بدون چربی در بدن شما را زیاد تر کند.

بهتر است به لیست مواد تشکیل دهنده این ماده هنگام خرید توجه نمایید؛ زیرا در محصولات متعدد ماده شکر نیز به چشم می خورد و رژیمی بودن محصول را خراب می نماید.

در ضمن برای اینکه متوجه شوید چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم می توانید از دکتر سلیمی در این باره سوال کنید، چون مطالب این مقاله نمی توانند جایگزین سخن متخصصان و پزشکان ماهر باشند.

  • تکنیک های ذهن آگاهانه خوردن

برای اینکه آگاهی خود را هنگام مصرف وعده های غذایی بالا ببرید، می توانید از این شیوه استفاده کنید تا محصولات را از روی علاقه نه بلکه به صورت آگاهانه بر گزینید. همچنین این شیوه به شما یاری می رساند تا به نشانه های سیری و گرسنگی به خوبی توجه نشان بدهید و تغذیه سالم را در پیش بگیرید.

همه چیز از ذهن خودتان شروع می شود و این موضوع بر اساس تحقیقات تایید شده است. یعنی ذهن بر وزن، مصرف غذاها و استرس در افراد چاق می تواند تاثیرات شگرفی ایجاد نماید.

  • روی تغییرات سبک زندگی خود تمرکز کنید

احتمال دارد در بازه های زمانی طولانی تر، از ادامه رژیم غذایی خود خسته شده و آن را کنار بگذارید. حتی احتمال دارد که با پیروی از انواع رژیم های غذایی به تدریج به جای کاهش وزن، اضافه وزن بیشتری را تجربه کنید.

برای همین در عوض اینکه مدام در فکر و خیال کم کردن وزن به سر ببرید، سبک زندگی خود را به استفاده از غذاهای سالم و مغذی تغییر بدهید و تنها بر روی زندگی سالم تمرکز داشته باشید که در این صورت هم وزن خود را کم می کنید و هم کیفیت سلامتی خود را بالا می برید.

در ضمن برای آگاهی از اینکه چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، پیشنهاد می کنیم شخصا به مطب دکتر سلیمی در تهران مراجعه نمایید.

  • جراحی چاقی

اگر BMI یا شاخص توده بدنی شما بالای عدد ۳۰ است کاندیدای مناسبی برای جراحی چاقی به شمار می روید. بنابراین برای کاهش وزن قابل توجه و ۴۰کیلویی نیز می توانید از این شیوه پر فایده استفاده کنید.

هنگامی که پس از جراحی تنها مقدار کمی از وزن خود را پایین می آورید، کیفیت زندگی خود را بسیار بیشتر می کنید و جان خود را از خطرات گوناگون حفظ می کنید مثل بیماری هایی همچون:

رفلاکس معده، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آپنه شدید خواب، دیابت نوع دو، حمله مغزی و… بنابراین در این مقاله انجام جراحی چاقی توسط دکتر سلیمی را به شما پیشنهاد می دهیم تا به سرعت کاهش وزن ۴۰کیلویی و حتی بیشتر را تجربه کنید.

در ضمن مطب دکتر سلیمی در تهران واقع می باشد و دسترسی به ایشان بسیار آسان است. همچنین این پزشک توانا و با تجربه تخصص فراوانی در انجام انواع عمل های چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده دارا می باشد.

هنگام گرسنگی چه بخوریم که چاق نشویم؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

جراحی چاقی
جراحی چاقی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با سوال چگونه ۴۰ کیلو وزن کم کنیم، با شما صحبت کردیم، و راهکارهای بی شماری را در این باره به شما معرفی نمودیم تا پیش زمینه ای برای شما ایجاد شود و هنگام مراجعه به پزشک هایی مثل دکتر سلیمی از آگاهی کافی برخوردار باشید.

در ضمن این حجم از کاهش وزن به اراده فراوانی احتیاج دارد و تغییرات عمیقی در بدن شما ایجاد می کند، پس برای جلوگیری از کمبود برخی مواد مغذی بهتر است طبق برنامه غذایی دریافتی از پزشکان متخصص به کاهش وزن بپردازید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید