ورزش بعد از عمل بای پس معده

آیا می‌دانید که استفاده از ورزش بعد از عمل بای پس معده چه کمکی به شما خواهد کرد؟ همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی نماییم.

مقدمه

بسیاری از افراد مسئله ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده را جدی نخواهند گرفت. به‌ همین دلیل است که لازم می‌دانیم در این مطلب توضیح مفصلی در رابطه با این که ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده چگونه می‌تواند به افراد چاق کمک کند، در اختیار شما قرار دهیم.

جراحی بای پس معده روشی مطمئن برای کاهش وزن می باشد لذا برای تشخیص اینکه بعد از جراحی بیمار باید چه داروهای مصرف کند پیشنهاد می کنیم از پست داروهای بعد از عمل بای پس معده دیدن کنید. حتما از مزیت‌های بسیار زیادی که در پی استفاده از عمل بای ‌پس معده وجود دارد، آگاه هستید و می‌دانید که این عمل در شرایط خاص می‌تواند به افراد کمک کند تا به اندام دلخواه خود دست پیدا کنند.

ورزش بعد از عمل بای پس معده
ورزش بعد از عمل بای پس معده

قبل ‌از این‌ که بتوانیم بگوییم استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده به چه صورت توسط پزشکان حاذق همچون دکتر سلیمی و بیماران گوشزد می‌شود، نیاز است تا در رابطه با مزیت‌ها و روش اصلی انجام عمل بای ‌پس معده، اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم.

اما باید از این مسئله آگاه باشید که یکی از مهم‌ترین مراحلی که در روند بعد از جراحی بای ‌پس معده باید انجام بگیرد، استفاده از ورزش به ‌صورت اصولی تحت نظر پزشک و مربی می‌باشد. پس اگر نیاز دارید که بعد از این عمل از ورزش‌هایی که برای شما مناسب می‌باشد، بهره بگیرید، تا انتهای این مطلب با ما باشید تا بتوانیم اطلاعات کلی در رابطه با این‌ موضوع در اختیار شما بگذاریم.

انواع ورزش بعد از عمل بای پس معده

انواع ورزش بعد از عمل بای پس معده
انواع ورزش بعد از عمل بای پس معده
در ادامه قصد داریم تا به بررسی مسائل زیر بپردازیم:

به چه حالتی در بدن تناسب اندام گفته می‌شود؟

تفاوت بین تناسب اندام و لاغری

اقدام از طریق چه راهکارهایی برای تناسب اندام مفید می‌باشد؟

تصحیح کردن عادات غذایی

تحرک کردن و ورزش

اصلاح ساعت خواب و سبک زندگی نادرست

دلایل اصلی اضافه ‌وزن و چاقی در چه مواردی مشاهده می­شود؟

عدم تحرک و ورزش نکردن

تغذیه‌ ناسالم و نادرست

دلایل دیگر اضافه ‌وزن

چه بیماری‌هایی بر اثر چاقی و افزایش وزن به وجود خواهد آمد؟

ایجاد فشار خون‌ بالا

ایجاد گرفتگی رگ‌ها و عروق

ایجاد بیماری‌های قلبی

ایجاد دیابت و قند خون

چه راهکارهایی به منظور لاغری و کاهش وزن وجود دارند؟

رعایت رژیم غذایی

استفاده از عمل‌های جراحی

اطلاعات شما در زمینه عمل‌های جراحی لاغری در چه سطحی می‌باشد؟

عمل جراحی باندینگ شکمی

عمل جراحی پلیکاسون معده

عمل جراحی بای ‌پس روده

عمل جراحی لیپوماتیک

عمل جراحی لیپوساکشن

شرایط انجام عمل بای ‌پس معده به چه صورت می‌باشد؟

علت استقبال مردم از عمل بای ‌پس معده

چه مزیت‌هایی برای استفاده از عمل بای‌ پس معده وجود خواهد داشت؟

کاهش وزن در مدت‌زمان کم

عدم مشکل برای جذب مواد معدنی غذا

ورزش در مراحل مختلف عمل بای ‌پس معده چه تأثیری خواهد داشت؟

ورزش قبل از عمل بای‌ پس معده

ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده

اصرار برای  ورزش بعد از عمل بای پس معده به چه دلیل می باشد؟

تاثیر ورزش در کاهش وزن و حفظ آن

فواید ورزش کردن

تأثیر ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده روی حفظ نتیجه در چیست؟

دلیل اهمیت استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده

چه ورزش‌هایی بعد از عمل بای ‌پس معده می‌توانند مفید باشند؟

ورزش بعد از ۱ تا ۶ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده

انواع ورزش‌های استقامتی

ورزش بعد از ۶ تا ۱۲ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده

ورزش‌هایی مناسب با گذشت 1 ‌سال از عمل بای ‌پس معده

ورزش‌های اینتروال یا تناوبی روی تردمیل

افزایش ورزش‌های بیشتر و متنوع در برنامه هفتگی

سخن پایانی

 

به چه حالتی در بدن تناسب اندام گفته می‌شود؟

اغلب افراد در تلاش برای رسیدن به تناسب اندام هستند و برای آن بسیار تلاش خواهند کرد، اما امکان دارد شناخت درستی در رابطه با این ‌که به چه حالتی تناسب اندام گفته می‌شود، نداشته باشند.

به چه حالتی در بدن تناسب اندام گفته می‌شود؟
به چه حالتی در بدن تناسب اندام گفته می‌شود؟

برای این‌ که بتوانیم این حالت را برای افراد توصیف کنیم و اطلاعات گسترده‌تری در زمینه تناسب اندام فراهم کنیم، ادامه‌ی این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

در واقع تشخیص پزشکان برای تناسب اندام بدین ‌صورت است که فرد دارای میزان قد و وزن متناسب با یکدیگر باشد. برای این منظور و تشخیص تناسب اندام، نیاز است تا شاخص توده بدنی خود را بهتر بشناسید.

برای ‌این که درک کنید شاخص توده بدنی شما چه عددی را نشان می‌دهد، شناخت کامل از قد و وزن شما لازم است. بنابراین باید این ‌موضوع را بررسی کنیم که شرایط رسیدن به تناسب اندام از چه طریق می‌باشد.

بعد از این ‌که عدد توده بدنی خود را دریافتید، می‌توانید حدس بزنید که دارای چه میزان اضافه ‌وزن می‌باشید و تناسب اندام در بدن شما برقرار می‌باشد یا نیاز به استفاده از راهکارهایی همچون استفاده از عمل بای‌ پس معده به منظور کاهش وزن دارید.

نیازی به نگرانی در این مسئله نمی‌باشد، زیرا دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک در زمینه جراحی چاقی می‌تواند به شما کمک کند تا به تناسب اندام برسید.

تفاوت بین تناسب اندام و لاغری

حال که متوجه شدید براساس چه معیاری می‌توانید ادعا کنید که تناسب اندام در بدن شما برقرار می‌باشد، باید به شناخت این مبحث برسید که لاغری و تناسب اندام چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و آیا معنی لاغری با تناسب اندام یکی است؟

باید برای شناخت بیشتر شما از این مسئله بگوییم که تناسب اندام و لاغری هیچ‌گاه نمی‌تواند معنی مشابه یکدیگر را داشته باشند و تفاوت‌های بسیار زیادی برای این ۲ مبحث وجود دارد که باید برای شناخت آن، تنها نیاز بدن خود را بیشتر بشناسید. در ابتدا باید این موضوع را بدانید که امکان دارد یک نفر لاغر باشد،

اما این لاغری نمی‌تواند مشخص کند که فرد از تناسب اندام خوبی برخوردار می‌باشد. هنگامی‌ که فرآیند لازم برای انجام شاخص توده بدنی را محاسبه می‌کنید، امکان دارد برخی از افراد، لاغر در نظر گرفته شوند و این بدان معناست که فردی نسبت به قد و وزن، حالت متناسبی ندارد.

تفاوت بین تناسب اندام و لاغری
تفاوت بین تناسب اندام و لاغری

همین‌طور در هنگام چاقی این تناسب به نسبت قد و وزن وجود ندارد. با توجه به این ‌که چاقی می‌تواند عامل بسیار مخربی باشد، لاغری نیز یک مسئله نگران ‌کننده می‌باشد.

اگر فردی لاغر هستید، باید برای برطرف نمودن این لاغری اقدامات لازم را انجام بدهید، زیرا باعث عوارض بسیاری خواهد شد. برای این منظور باید از پزشکان متخصص مشورت بگیرید تا بتوانند عملکردهای مفیدی را برای شما در نظر بگیرند.

اقدام از طریق چه راهکارهایی برای تناسب اندام مفید می‌باشد؟

حال که به درک کلی در رابطه با تفاوت لاغری و اضافه ‌وزن رسیدید، باید شرح کلی در رابطه با مرتبط بودن این داستان را برای شما فراهم کنیم.

برای این‌ که تشخیص دهید چگونه می‌توانید از راهکارهای مناسب، تناسب اندام دلخواه خود را کسب کنید، باید راهکارهای بسیار متعددی را سپری کنید که برای شناخت بیشتر آن به شما کمک خواهیم کرد. پس برای داشتن تناسب اندام، راهکارهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، به کار شما خواهد آمد.

البته امکان دارد برخی از افراد به دلیل چاقی‌های افراطی، دیگر توانایی استفاده از این راهکارها برای تناسب اندام را نداشته باشند و نیاز به عمل‌های جراحی تحت نظارت دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین دکتر در زمینه جراحی چاقی داشته باشند. بعد از انجام این جراحی‌ها، نیاز است تا ورزش‌های مخصوصی انجام بگیرد.

حال بعد از این ‌که اطلاعات کلی را در رابطه با روند تناسب اندام از طریق راهکارهای اصولی برای شما گفتیم؛ به این ‌موضوع خواهیم پرداخت که ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده چگونه باید انجام بگیرد.

تصحیح کردن عادات غذایی

راهکار نخستی که برای تناسب اندام به افراد پیشنهاد می‌شود، این است که عادات غذایی خود در طول روزمره را اصلاح کنند. البته این به معنی کاهش حجم غذا نمی‌باشد، بلکه فرد باید شناخت خوبی در رابطه با روند استفاده از غذاها داشته باشد.

به ‌عنوان نمونه استفاده از غذاهای شیرین، چرب و شور برای سلامتی بسیار مضر می‌باشد و عامل مؤثری برای افزایش وزن شناخته می‌شود. پس برای این ‌که به تناسب اندام برسید، با مشاوره گرفتن از پزشکان متخصص باید عادات غذایی خود را اصلاح کنید.

تصحیح کردن عادات غذایی
تصحیح کردن عادات غذایی

تحرک کردن و ورزش

مسئله دیگری که می‌تواند نقش بسیاری روی تناسب اندام داشته باشد، عدم فراموشی ورزش و تحرکات بدنی می‌باشد. افزایش یافتن سوخت ‌و ساز بدن از طریق ورزش عامل مؤثری است که می‌تواند برای تناسب اندام مفید باشد.

اهمیتی ندارد که کدام یک از ورزش‌ها را برای خود انتخاب می‌کنید. در این زمینه مربی‌های ورزشی می‌توانند به شما کمک کنند تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

علاوه ‌بر این که افزایش سوخت ‌و ساز بدن بر اثر ورزش‌های متعدد صورت می‌گیرد، عامل مؤثری برای سوختن چربی و کاهش وزن می‌باشد و می‌تواند فرم دهی بدن را نیز بر عهده بگیرد.

پس برای رسیدن به تناسب اندام، هرگز از ورزش‌های متنوع و تحرک بدنی که می‌تواند باعث افزایش سوخت ‌و ساز بدن شود، غافل نشوید.

اصلاح ساعت خواب و سبک زندگی نادرست

مسئله دیگری که روی تناسب اندام و برطرف نمودن چاقی‌ها و افزایش وزن تاثیرگذار می‌باشد، برطرف نمودن سبک زندگی نادرست می‌باشد.

فرد باید به‌ صورت شبانه‌روزی ۸ ساعت خواب منظم داشته باشد و اگر فردی کمتر یا بیشتر از این زمان استراحت می‌کند، عامل مؤثری برای چاقی و افزایش وزن وی می‌باشد. در واقع اصلاح خواب افراد، مسئله‌ای است که باعث می‌شود تا فرد در طول روز، احساس خستگی بسیار داشته باشد.

تحقیقات جدی دانشمندان این مسئله را به اثبات رسانده که خواب ظهر به مدت نیم‌ ساعت باعث می‌شود که فرد سر حال تر در بقیه روز باشد.

استفاده از تکنولوژی‌های متعدد مثل استفاده از موبایل ها قبل ‌از خواب باعث می‌شود که فرد خواب با کیفیتی را تجربه نکند

البته نباید از این ‌موضوع غافل شوید که استفاده از تکنولوژی‌های متعدد مثل استفاده از موبایل ها قبل ‌از خواب باعث می‌شود که فرد خواب با کیفیتی را تجربه نکند و فردی که خواب مفیدی در شب نداشته‌ است، آغاز روز را سر حال نخواهد بود. توصیه اغلب پزشکان برای این منظور این است که قبل‌ از خواب، استفاده از گوشی را فراموش کنید.

تمامی مسائلی که ذکر کردیم، کمک می‌کنند تا بتوانید کاهش وزن را تجربه کنید و به تناسب اندام برسید. اما در برخی مواقع به دلیل چاقی‌های افراطی، استفاده از این راهکارها دیگر نمی‌تواند برای کاهش وزن و تناسب اندام کارساز باشد و فرد نیاز به استفاده از انواع جراحی‌های چاقی دارد.

این جراحی توسط دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک متخصص در این زمینه به افراد پیشنهاد می‌شود و بر اساس شرایط بدنی آن‌ها نوع جراحی انتخاب خواهند شد.

استفاده از تکنولوژی‌های متعدد مثل استفاده از موبایل ها قبل ‌از خواب باعث می‌شود که فرد خواب با کیفیتی را تجربه نکند
استفاده از تکنولوژی‌های متعدد مثل استفاده از موبایل ها قبل ‌از خواب باعث می‌شود که فرد خواب با کیفیتی را تجربه نکند

یکی از مهم‌ترین آن‌ها عمل بای ‌پس معده می‌باشد که البته برای رسیدن به اندام دلخواه، نیاز است که ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده را نیز مسئله‌ای مهم و جدی بشمارید که در ادامه این مبحث، برخی از ورزش‌های متعدد که پزشکان بعد از این عمل جراحی به افراد توصیه می‌کنند را برای شما خواهیم گفت.

دلایل اصلی اضافه ‌وزن و چاقی در چه مواردی مشاهده می­شود؟

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین معضلاتی که بیش ‌از گذشته به چشم خواهد آمد، افزایش وزن و چاقی‌های افراطی است که در بدن افراد شکل‌ گرفته است.

در بسیاری از مواقع، پزشکان چاقی‌ها را به ‌عنوان بیماری نمی‌شناسند، اما اضافه‌ وزن و چاقی امکان دارد عامل مؤثری برای شکل‌گیری بیماری‌های متعدد شود و زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار بدهد. بنابراین باید شناخت درستی در رابطه با دلایل اصلی اضافه‌ وزن و چاقی داشته باشید.

با توجه به این‌ که در سال‌های اخیر میزان زیادی افزایش وزن را مشاهده کرده‌ایم، بهتر است علت‌های آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا با شناخت بهتر، بتوانید از عمل بای ‌پس معده به‌ عنوان یک عمل کاربردی و مفید تحت نظر دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک بهره کافی را ببرید و با استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

دنیای امروز به ‌سبب ماشینی شدن، عامل مؤثری برای چاقی می‌باشد

در اغلب مواقع، این ‌موضوع به گوش ما رسیده ‌است که دنیای امروز به ‌سبب ماشینی شدن، عامل مؤثری برای چاقی می‌باشد و این نظریه کاملاً درست می‌باشد.

زیرا ماشین‌آلات با توجه به مزیت و ویژگی‌هایی که باعث راحتی فعالیت ما می شوند، باعث تحرک کم شده‌اند و این مسئله موضوع مهمی برای افزایش وزن می‌باشد.

اما اگر شخصی بتواند در کنار استفاده از زندگی ماشینی، ورزش و تحرک کافی خود را داشته باشد، می‌تواند برای تناسب اندام خود تلاش کند.

عدم تحرک و ورزش نکردن

مسئله مهم این است که یکی از دلیل‌های اصلی شکل‌گیری اضافه ‌وزن و چاقی‌ها، عدم تحرک و فعالیت‌های بدنی افراد می‌باشد. زندگی‌های فعلی سبب شده‌است که از ماشین‌های متعدد برای فعالیت‌های روزمره کمک بگیریم.

اما برای این‌که تعادل در بدن افراد برقرار شود، باید به‌اندازه کافی تحرک داشته باشد تا باعث چاقی‌های مفرط نشود. این تحرک می‌تواند در قالب ورزش کردن یا فعالیت‌های متعدد بدنی شکل بگیرد.

در واقع می‌توان گفت که رابطه‌ای بین زندگی ماشینی و چاقی وجود ندارد و دلیل اصلی آن عدم تحرکی است که بر اثر زندگی ماشینی بر زندگی افراد تحمیل‌شده است.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوان روزانه، زمانی برای ورزش کردن و یا تحرک بدنی ندارند

این مسئله کاملاً واضح است که بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوان روزانه، زمانی برای ورزش کردن و یا تحرک بدنی ندارند و برای این‌که امرار معاش داشته باشند،د مجبورن فعالیت‌های طولانی‌مدتی در طول شبانه‌روز انجام بدهند. اما این افراد بیشتر در معرض چاقی و اضافه‌وزن می‌باشند

زیرا زمان کافی برای ورزش کردن ندارند و این مسئله به‌عنوان دلیل اصلی چاقی و اضافه‌وزن شناخته می‌شود که در هر صورت امکان دارد با استفاده از عمل بای‌پس معده توسط دکتر سلیمی به عنوان بهترین متخصص جراحی چاقی از بین برود.

اما مسئله مهم بعد از انجام عمل بای‌پس معده، استفاده از ورزش می‌باشد. پس در هر صورت شما اگر نیاز به استفاده از این جراحی در موارد چاقی داشته باشید، باید مسئله ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده را نیز جدی بگیرید.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوان روزانه، زمانی برای ورزش کردن و یا تحرک بدنی ندارند
بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوان روزانه، زمانی برای ورزش کردن و یا تحرک بدنی ندارند

تغذیه‌ ناسالم و نادرست

۱ مسئله مهم دیگر که رابطه مستقیمی بین اضافه‌وزن و چاقی وجود دارد، عدم استفاده از تغذیه مناسب می‌باشد. مبحث بسیار گسترده‌ای پشت این مسئله وجود دارد که نیاز به توضیحات مفصل دارد اما باید به این نکته توجه کنید که مهم‌ترین عامل برای چاقی‌ها استفاده از غذاهای چرب و شیرین می‌باشد.

فرد باید به‌گونه‌ای زندگی کند که مصرف کربوهیدرات‌ها در طول زندگی او کنترل‌شده باشد. زیرا استفاده از آن بیش ‌از اندازه امکان دارد که یکی از دلایل مهم چاقی به حساب آید.

مسئله دیگری که در رابطه با تغذیه و چاقی و اضافه‌وزن مشاهده می‌شود، این است که در برخی از افراد، زیاد خوردن، باعث افزایش وزن نمی‌شود، بلکه انتخاب‌های اشتباهی برای مصرف غذایی روزانه خود دارند و این مسئله باعث می‌شود تا به ‌مرور زمان چربی‌ها در بدن افراد انباشته شود و آن‌ها را درگیر چاقی مفرط کند.

دلایل دیگر اضافه ‌وزن

البته به ‌غیر از مسائل ذکر شده برای دلیل اضافه‌ وزن و چاقی‌ها، دلایل دیگری همچون خواب نامتناسب نیز تاثیر گذار می‌باشد. باید از این‌ موضوع آگاه شوید که افرادی که خواب متناسب ندارند، این مساله عامل مؤثری برای چاقی آن‌ها می‌باشد.

البته برعکس این‌ موضوع نیز وجود دارد و افرادی که بیش ‌از اندازه استراحت دارند نیز درگیر چاقی و اضافه ‌وزن خواهند شد. در واقع هر فرد به ۸ ساعت خواب نیاز دارد و کم شدن یا اضافه شدن این مدت ‌زمان می‌تواند باعث به وجود آمدن اضافه ‌وزن و چاقی در بدن افراد گردد

که برای این مسئله راهکارهای بسیار زیادی توسط دکتر سلیمی به عنوان بهترین دکتر بای پس معده به بیماران توصیه می‌شود که یکی از این موارد استفاده از عمل بای بس معده می‌باشد که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن افراد بگذارد.

اما مسئله دیگر این است که بعد از انجام این نوع عمل، نیاز است تا ورزش‌های خاصی صورت بگیرد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده ادامه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

دلایل دیگر اضافه ‌وزن
دلایل دیگر اضافه ‌وزن

چه بیماری‌هایی بر اثر چاقی و افزایش وزن به وجود خواهد آمد؟

همه ما می‌دانیم که اضافه ‌وزن مسئله‌ای نگران‌ کننده در بدنمان می‌باشد و می‌تواند عامل مؤثری برای بروز بیماری‌های جدی باشد. البته لازم است بدانید که دلیل به وجود آمدن برخی از بیماری‌ها، فقط و فقط چاقی و افزایش وزن نمی‌باشد.

اما به ‌عنوان یکی از مسائل مهم می‌تواند در روند شکل‌گیری این نوع بیماری‌ها نقش داشته باشد که می‌توانید با استفاده از راهکارهای ساده‌ای همچون استفاده از عمل‌های جراحی توسط تیم تخصصی دکتر سلیمی، از کاهش وزن بهره‌مند گردید. در ادامه این مطلب برخی از بیماری‌هایی که در پی چاقی شکل خواهند گرفت را برای شما ذکر خواهیم کرد.

ایجاد فشار خون‌ بالا

یکی از بیماری‌هایی که بر اساس چاقی و اضافه ‌وزن در بدن افراد شکل خواهد گرفت، بیماری فشار خون بالا می‌باشد. البته دلایل دیگری در شکل‌گیری این نوع بیماری وجود دارد.

ولی با توجه به این ‌که این بیماری بسیار خطرناک می‌باشد و عدم شناخت آن امکان دارد باعث به وجود آوردن مشکلات متعددی در بدن افراد شود، باید چاقی را در حد کنترل ‌شده‌ای دانست تا از وجود این بیماری در بدن خود جلوگیری کرد.

اگر به دلیل افزایش وزن دچار فشار خون بالا شده‌اید، باید در اسرع وقت با ورزش کردن تلاش کنید که کاهش وزن داشته باشید و یا مصرف نمک را در استفاده‌های روزمره خود به حداقل برسانید تا بتوانید زندگی سالم‌تری را تجربه کنید.

ایجاد فشار خون‌ بالا
ایجاد فشار خون‌ بالا

ایجاد گرفتگی رگ‌ها و عروق

یکی دیگر از بیماری‌های مهمی که چاقی عامل اصلی آن می‌باشد، گرفتگی رگ‌ها و عروق است. دلیل اصلی آن نیز به منظور استفاده بیش ‌از اندازه از چربی‌های اشباع‌ نشده می‌باشد که میزان زیادی از آن‌ها در رگ‌ها ته‌نشین خواهند شد و این مسئله باعث می‌شود تا جریان خون در بدن افراد به کمترین حد خود برسد.

حتما می‌دانید که کاهش یافتن جریان خون عامل مؤثری برای پایین آمدن فشار خون می‌باشد و این مسئله خطرات بسیاری همانند به کما رفتن افراد را به دنبال خواهد داشت.

ایجاد بیماری‌های قلبی

یکی از خطرناک‌ترین و نگران ‌کننده‌ترین بیماری‌هایی که در پی چاقی و اضافه‌ وزن در بدن افراد شکل می‌گیرد، بیماری‌های قلبی می‌باشد و این مسئله به ‌حدی جدی می‌باشد که نمی‌توان وجود این بیماری را در بدن نادیده گرفت،

زیرا امکان دارد خطرهای بسیار جدی را در بر داشته باشد. البته یکی از دلایل شکل‌گیری بیماری‌های قلبی، گرفتگی عروق می‌باشد که در مطالب بالا به این مبحث پرداختیم و دریافتیم که دلیل اصلی آن اضافه ‌وزن و چاقی‌های موجود می‌باشد.

این افراد باید در اسرع وقت برای کاهش وزن خود تلاش کنند. راه‌های بسیار متفاوتی از طریق دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین متخصص جراح چاقی به این دسته از افراد پیشنهاد خواهد شد که براساس شرایط خود می‌توانند یکی از این عملکردها را انتخاب کنند.

ایجاد بیماری‌های قلبی
ایجاد بیماری‌های قلبی

ایجاد دیابت و قند خون

یک مسئله مهم دیگر که در پی اضافه‌ وزن و چاقی دیده خواهد شد، وجود بیماری دیابت خون و قند می‌باشد. البته با توجه به این‌ که دیابت انواع متفاوتی دارد و برخی از آن‌ها به ‌عنوان بیماری‌های ژنتیکی به حساب می‌آیند، روابطی با چاقی و اضافه ‌وزن نخواهند داشت. اما انواع دیگر دیابت بر اثر چاقی و اضافه‌ وزن حاصل می‌گردد و در این شرایط، فرد برای بهبود پیدا کردن نیاز به تزریق انسولین دارند.

در انتهای این مطلب می‌توان دریافت که تعداد بسیاری از بیماری‌ها بر اثر وجود اضافه ‌وزن و چاقی در بدن افراد شکل خواهد گرفت. برای درمان این بیماری‌ها، فرد موظف است که وزن خود را به حالت تعادل برساند که برای این منظور باید از راهکارهای متعددی استفاده کند.

ایجاد دیابت و قند خون
ایجاد دیابت و قند خون

امروزه جراحی‌های چاقی براساس نظریه پزشکان متخصص همچون دکتر سلیمی که به‌ عنوان بهترین متخصص در زمینه استفاده از این نوع جراحی‌ها می‌باشد، عامل مؤثری برای کاهش وزن شناخته می‌شوند.

البته نباید از این مسئله غافل شد که ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده می‌تواند تاثیر بیشتری روی کاهش وزن بگذرد و افراد باید شناخت خوبی از انواع این ورزش‌ها داشته باشند. در ادامه این مبحث در تلاشیم تا اطلاعات گسترده‌تری در رابطه با این‌ موضوع فراهم آوریم.

چه راهکارهایی به منظور لاغری و کاهش وزن وجود دارند؟

در تمامی مطالبی که برای شما بیان کردیم، هدف اصلی ما داشتن اندامی متناسب و زیبا برای شما می‌باشد. اما بر اساس این مسائل و شناخت آن‌ها، هر روز با این مشکل مواجه هستیم که تعداد بسیاری از افراد با افزایش وزن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌توانند انواع حرکات ورزشی را انجام بدهد.

توصیه ما استفاده از ورزش مکرر می‌باشد، اما روش‌های بسیار متنوع دیگری برای چاقی‌های مزمن دیگر پیشنهاد می‌شود که در ادامه این مبحث، با استفاده از این مطالب می‌توانید به درک درستی در رابطه با این راهکارها برسید.

رعایت رژیم غذایی

یکی از راهکارهایی که به اغلب افراد چاق پیشنهاد می‌شود، استفاده از رژیم‌های غذایی خاص می‌باشد. البته پزشکان با هدف نخوردن، رژیم‌های غذایی را برای افراد برنامه‌ریزی نمی‌کنند،

بلکه فرد موظف است تا هر وعده غذایی اصلی و میان وعده‌ها را به‌ صورت کامل در برنامه غذایی خود داشته باشد. اما نکته مد نظر این است که فرد باید دقت کاملی به میزان غذایی که در هر وعده استفاده می‌کند، داشته باشد.

پزشکان متخصص این نکته را به مسئله‌ای مهم برای افرادی که قصد دارند از طریق تغییر تغذیه به کاهش وزن برسند، تجویز می‌کنند. پس این تصور کاملاً اشتباه می‌باشد که با حذف  وعده‌های غذایی دیگر می‌توانید به تناسب اندام برسید.

استفاده از عمل‌های جراحی

یک راهکار مؤثر دیگر که بسیاری از پزشکان به آن عقیده دارند، استفاده از عمل‌های جراحی برای چاقی‌های مفرط می‌باشد. این نوع عمل‌های جراحی بسیار متنوع هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزیت‌های مخصوص خود را دارند و برای شرایطی به بیمار پیشنهاد خواهند شد که مطابق با ویژگی‌های آن‌ها باشد.

هنگامی ‌که قصد انتخاب هر کدام از عمل‌های جراحی را داشته باشید، باید دقت کافی به خرج بدهید تا رضایت شما بعد از عمل و نتیجه آن به بیشترین حد ممکن برسد. پس هیچ‌گاه از این مسئله غافل نشوید که باید از یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

دکتر سلیمی به عنوان بهترین پزشک در زمینه انواع جراحی های چاقی می‌تواند بیماران را راهنمایی کند و با کمک به آن‌ها و با در نظر گرفتن شرایط بدنی آن‌ها، بهترین راهکار جراحی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. پس برای این‌که از سلامتی خود محافظت کنید، از این مسئله غافل نشوید که باید از تخصص پزشک حاذق در این زمینه بهره ببرید.

یکی از این نوع عمل‌ها، عمل جراحی بای ‌پس معده می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن خواهد گذاشت. اما مسئله مهم، استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده می‌باشد که در روند این مقاله، اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با آن برای شما خواهیم داشت.

استفاده از عمل‌های جراحی
استفاده از عمل‌های جراحی

اطلاعات شما در زمینه عمل‌های جراحی لاغری در چه سطحی می‌باشد؟

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، یکی از راهکارهای پرکاربردی که می‌تواند کاهش وزن را برای افراد در بر داشته باشد، استفاده از عمل‌های جراحی می‌باشد. حال برای این ‌که شناخت بیشتری در رابطه با انواع عمل‌های جراحی داشته باشید، قصد داریم که تعدادی از آن ها را به‌ صورت خلاصه برای شما ذکر کنیم و بگوییم که کدام یک از آن‌ها با توجه به شرایط شما مناسب می‌باشد.

البته نباید از این ‌موضوع غافل شد که تنها فردی که می‌تواند شناخت کلی در رابطه با شرایط بدنی شما داشته باشد و تعیین کند که کدام یک از راهکارهای جراحی می‌تواند برای شما مناسب باشد، پزشک متخصص است. دکتر سلیمی در این زمینه به ‌عنوان بهترین جراح چاقی می‌تواند تصمیم‌گیری کند که کدام یک از جراحی‌ها کارساز می‌باشد.

اما در هر صورت، وظیفه عمل بای‌ پس معده به نسبت دیگر عمل‌های جراحی بسیار بالا می‌باشد که لازم است اطلاعاتی در رابطه با ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده نیز در اختیار شما بگذاریم. پس در ادامه این مبحث با ما باشید.

عمل جراحی باندینگ شکمی

نحوه انجام این نوع عمل جراحی کاملاً مطابق با نام آن می‌باشد و فعالیت اصلی آن بدین‌ صورت است که یک باند که قابلیت باد کردن را دارد، در دور معده جای گرفته می‌شود.

وظیفه اصلی این باند همانند کمربندی به ‌دور معده می‌باشد و با تنگ کردن آن می‌تواند باعث کاهش پیدا کردن حجم معده گردد. این ‌موضوع کاملاً مشخص است که فرد دارای حجم معده کمتر، امکان پرخوری برای وی وجود نخواهد داشت و این شرایط باعث می‌شود تا به ‌مرور زمان، کاهش وزن در بدن این فرد شکل بگیرد.

عمل جراحی باندینگ شکمی
عمل جراحی باندینگ شکمی

عمل جراحی پلیکاسون معده

اگر تا به ‌حال دامن‌های پلیسه ای را مشاهده کرده باشید، در ذهن خود می‌توانید انجام عمل جراحی پلیکاسون را نیز تصور کنید. در این شرایط، معده توسط دکتر حاذقی همانند دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک برای این نوع جراحی‌ها به ‌صورت پلیسه به یکدیگر دوخته می‌شود. مزیت‌ها و معایب مختلفی برای این روش وجود دارد که یکی از معایب آن باز شدن دوخت های معده می باشد.

اما همین مسئله نیز به‌ عنوان یک مزیت به حساب خواهد آمد. زیرا این عمل شرایط بازگشت‌پذیری دارد و برخی از افراد که قصد دارند در ادامه معده آن‌ها به حالت گذشته بازگردد، می‌توانند از این نوع عمل استفاده داشته باشند و در صورت پشیمانی، آن را به حالت گذشته بازگردانند.

عمل جراحی بای ‌پس روده

شرایط انجام این نوع عمل به گونه ایست که جراح موظف است تا حجم معده را کمتر کند و با راهکارهای خاصی، باعث می‌شود تا بخشی از روده که کالری کمتری جذب می‌کند، بریده شود.

هنگامی ‌که میزان غذای مصرفی فرد کاهش پیدا می‌کند، جذب کالری در بدن فرد کمتر اتفاق خواهد افتاد و می‌توان به‌ مرور زمان شاهد کاهش وزن فرد باشیم. اما مسئله مهم این است که ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که در ادامه این مبحث، بیشتر در رابطه با آن خواهیم گفت.

عمل جراحی بای ‌پس روده
عمل جراحی بای ‌پس روده

عمل جراحی لیپوماتیک

عمل پیکرتراشی یا لیپوماتیک یکی دیگر از جراحی‌هایی است که می‌تواند در لاغری و تناسب اندام نقش داشته باشد. البته لفظ جراحی امکان دارد برای این نوع عملکرد مناسب نباشد.

زیرا جراحی اتفاق نخواهد افتاد، بلکه به‌ صورت موضعی چربی‌های موجود در بدن افراد تخلیه خواهد شد. البته راهکارهای مخصوصی برای انجام تخلیه این نوع چربی‌ها انجام می‌گیرد که امکان دارد احتمال بازگشت چربی‌های تخلیه‌ شده نیز وجود داشته باشد. پس به این مسئله حتما دقت کنید.

عمل جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن نیز همانند لیپوماتیک یکی از مواردی است که باعث تخلیه چربی‌های موضعی می‌گردد و با استفاده از میله‌ای فلزی به نام کانول می‌تواند این عملکرد را انجام بدهد. البته در برخی مواقع استفاده از این راهکار امکان دارد پوست فرد را شل و افتاده کند. اما با انتخاب پزشک مخصوص می‌توانید این عملکرد را به حداقل برسانید.

مسئله مهمی که باید در هنگام انتخاب انواع عمل‌های جراحی به آن دقت کنید، این است که دو مورد از این جراحی‌ها که پرکاربرد ترین و اصولی‌ترین آن‌ها شمرده می‌شوند، از طریق  دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک جراحی چاقی پیشنهاد می‌شود. مواردی همچون عمل جراحی بای‌ پس معده و عمل جراحی اسلیو معده بسیار طرفدار دارند،

زیرا افراد بسیاری از طریق این راهکارها به نتیجه کاهش وزن دست پیدا کرده‌اند. در ادامه به‌ صورت کامل از این روش اصولی خواهیم گفت تا بتوانیم با شناخت آن‌ها و شناخت ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده در بهترین شرایط ممکن کاهش وزن را تجربه کنید و به تناسب اندام برسید.

عمل جراحی لیپوساکشن
عمل جراحی لیپوساکشن

شرایط انجام عمل بای ‌پس معده به چه صورت می‌باشد؟

اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با عمل جراحی بای ‌پس معده وجود دارد. در واقع هنگامی‌ که در صفحات اینترنت بهترین عمل جراحی چاقی را جست و جو کنید، قطعا به نام عمل بای ‌پس معده برخورد خواهید کرد. زیرا هر ساله تعداد بسیاری از افرادی که درگیر افزایش وزن مفرط می‌باشند، از این نوع عمل به منظور کاهش وزن استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا اغلب افراد این راهکار را انتخاب کنند، مزیت آن به نسبت دیگر روش‌ها می‌باشد. بنابراین براساس تخصص‌های دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک، تشخیص داده می‌شود که این نوع جراحی برای بدن افراد مناسب می‌باشد. حال در تلاشیم تا از مزیت‌های این نوع عمل برای شما اطلاعاتی بدهیم و نحوه انجام آن را برای شما بازگو کنیم.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در انواع عمل‌های جراحی وجود دارد، برش دادن میزان زیادی از حجم معده می‌باشد. البته نگران عملکردهای منفی برای معده نباشید، زیرا این نوع جراحی نمی‌تواند فرایند معده را دچار اختلال کند، فقط باعث کاهش یافتن میزان غذای مصرفی افراد خواهد شد.

علت استقبال مردم از عمل بای ‌پس معده

همان‌طور که دریافتید، طرفداران بسیار زیادی به سمت استفاده از عمل بای ‌پس معده جذب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایی که باعث محبوبیت این عمل شده ‌است، این است که میزان زیادی از معده بریده می‌شود و سبب می‌شودکه  فرد در مدت ‌زمان کمتری کاهش وزن را تجربه کند.

این مسئله کاملاً مهم و حیاتی باعث شده تا اغلب افراد به سمت این راهکار مفید روی بیاورند. شاید بهتر باشد بدانید که حجم معده در هنگام استفاده از عمل بای ‌پس معده به ‌اندازه یک گردو خواهد شد و این مسئله می‌تواند کاملاً شفاف باشد که خیلی کمتر از حجم معده طبیعی افراد می‌باشد و فقط در هر وعده غذایی حدوداً ۲۸ گرم غذا را در خود جای می‌دهد.

البته اقدامات بسیار مهمی لازم است بعد از انجام عمل بای ‌پس معده صورت بگیرد که مجدداً شرایط معده به حالت قبل از عمل بازنگردد.

زیرا در صورتی ‌که وزن به حالت اولیه بازگردد، مشکلات بسیار خطرناکی پیش پای افراد می‌باشد. یکی از مهم‌ترین این مسائل، ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده می‌باشد که باید اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با آن داشته باشید.

بنابراین پزشک شما دکتر سلیمی حتما توصیه می‌کند که هر وعده غذایی فقط ۲۸ گرم غذا استفاده داشته باشید، اما بهتر است میزان کمتری از غذا را در وعده‌های خود استفاده کنید تا باعث شکل‌گیری هیچ‌گونه خطری نگردد.

به‌ صورت مفصل در رابطه با اقدامات مهم دیگر بعد از انجام این نوع عمل همانند استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده برای شما مطالبی خواهیم داشت تا بتوانید براساس تخصص‌های دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک، برای انجام عمل بای پس معده از ویژگی‌های این عمل بهره‌ی کافی را ببرید.

چه مزیت‌هایی برای استفاده از عمل بای‌ پس معده وجود خواهد داشت؟

مزیت‌های بسیاری در پی استفاده از انجام عمل بای ‌پس معده مشاهده می‌گردد. برای این ‌که شناخت کلی در رابطه با این ویژگی‌ها داشته باشید، قصد داریم تا در ادامه آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم تا با شناخت بیشتر بتوانید از این راهکار اصولی تحت نظارت دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک بهره ببرید.

چه مزیت‌هایی برای استفاده از عمل بای‌ پس معده وجود خواهد داشت؟
چه مزیت‌هایی برای استفاده از عمل بای‌ پس معده وجود خواهد داشت؟

کاهش وزن در مدت‌ زمان کم

کسی که تجربه انجام عمل بای ‌پس معده را داشته ‌است، به این درک رسیده که این کاهش وزن در زمان بسیار کمی برای او اتفاق می‌افتد. این مسئله به ‌عنوان یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های اصلی عمل بای ‌پس معده شناخته می‌شود.

به ‌خصوص اگر افرادی درگیر بیماری‌های زمینه‌ای در کنار چاقی می‌باشند، در مدت ‌زمان کوتاهی می‌توانند وزن بسیاری را کم کنند. در واقع در بین تمامی عمل‌های جراحی، عمل بای ‌پس معده به ‌عنوان بهترین شناخته می‌شود.

کاهش وزن در مدت‌ زمان کم
کاهش وزن در مدت‌ زمان کم

اغلب افرادی از این نوع عمل بهره می‌برند که برای درمان بیماری‌های مختلف در تلاشند. زیرا انتخاب این نوع عمل به نسبت دیگر عمل‌های جراحی کارسازتر می‌باشد.

عدم مشکل برای جذب مواد معدنی غذا

برخی از افراد بر این باورند که با استفاده از عمل بای ‌پس معده، مشکلاتی برای جذب مواد معدنی غذا شکل خواهد گرفت. اما این تصور براساس تخصص دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک کاملاً اشتباه می‌باشد.

مزیت اصلی این است که به این دلیل که بخش اصلی معده بریده نمی‌شود، هیچ‌گونه مشکلی برای جذب مواد معدنی موجود در غذا وجود ندارد و معده می‌تواند تمامی ویتامین‌های غذا را دریافت کند.

اما بر اساس این‌ که اندازه و ابعاد معده کمتر از حد ممکن شده ‌است، امکان دارد جذب ویتامین‌ها کمتر از مواقع دیگر باشد. اما در فرآیند جذب هیچ‌گونه مشکلی به وجود نخواهد آورد.

البته نگرانی برای این شرایط وجود ندارد، زیرا دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین متخصص جراحی چاقی، مصرف روزانه ویتامین و مکمل‌های غذایی را برای افراد در نظر خواهد گرفت.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگامی این مزیت‌های استفاده از عمل بای ‌پس معده شامل حال شما خواهد شد که بتوانید این عمل را تحت نظر پزشک متخصص و با مهارتی همچون دکتر سلیمی انجام بدهید و تمامی اقدامات قبل و بعد از جراحی را به‌ صورت کامل پیگیری کنید.

اقداماتی که بعد از جراحی بای ‌پس معده وجود دارد، اهمیت بالایی دارند. مواردی همچون ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده تاثیر بسیاری روی نتیجه خواهد گذاشت. پس برای شناخت بیشتر شما در ادامه این مبحث در رابطه با ورزش‌ بعد از عمل بای ‌پس معده بیشتر خواهیم گفت.

ورزش در مراحل مختلف عمل بای ‌پس معده چه تأثیری خواهد داشت؟

افرادی که کاندید استفاده از عمل بای ‌پس معده هستند، مهم‌ترین اقدامی که باید به توصیه دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک برای انجام انواع جراحی‌های چاقی انجام بدهند، این است که آمادگی جسمانی قبل و بعد از جراحی بای ‌پس معده را افزایش بدهند.

ورزش در مراحل مختلف عمل بای ‌پس معده چه تأثیری خواهد داشت؟
ورزش در مراحل مختلف عمل بای ‌پس معده چه تأثیری خواهد داشت؟

این شرایط کمک می‌کند تا بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش احتمال بروز عوارض در بدن آن‌ها اتفاق بیفتد و کمک کند که شرایط بهتری را برای انجام عمل بای ‌پس معده را تجربه کنند.

ورزش قبل از عمل بای‌ پس معده

به توصیه دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک، هدف اولیه برنامه‌های وظایف ورزشی خود را قبل ‌از انجام جراحی بای پس معده روی کاهش وزن بگذارید و به دلیل این‌ که چربی‌های موجود در بدن شما در هنگام جراحی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ دکتر سلیمی به این ‌موضوع اعتقاد دارد که اگر فردی قبل ‌از انجام عمل بای ‌پس معده حتی به میزان بسیار کمی بتواند کاهش وزن را تجربه کند، تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه و بازدهی عمل خواهد گذاشت.

قبل ‌از انجام عمل بای ‌پس معده برای کمک کردن به کاهش چربی‌های موجود و کاهش وزن همین‌طور برای بهبود سلامت قلب، انجام تمرینات هوازی عملکرد بسیار بالایی را خواهد داشت. پس ‌از این مسئله غافل نشوید.

ورزش قبل از عمل بای‌ پس معده
ورزش قبل از عمل بای‌ پس معده

ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده

اگر بعد از انجام جراحی هر گونه مشکلات فیزیکی در بدن شما رخ داد، باید به جراح خود یعنی دکتر سلیمی مراجعه کنید و بر اساس دستورات ایشان و پیروی کردن از برنامه‌های ورزشی طبق گفته‌های او شرایط بهتری را برای خود به ارمغان بیاورید.

تمرکز اصلی شما برای ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده تا حدوداً ۴ هفته بعد از این جراحی باید روی ورزش‌های کششی، تنفس عمیق و بازگشتن به فعالیت‌های طبیعی و روزانه باشد.

اگر شرایط انجام عمل بای ‌پس شما به ‌صورت لاپاراسکوپی باشد، بعد از ۲ هفته از جراحی می‌توانید پیاده ‌روی‌های معمول را آغاز کنید. اما شرایط انجام تمرینات ورزشی با گذشت ۱ ماه از عمل بای ‌پس معده اتفاق خواهد افتاد.

البته توصیه‌ی مهم ما این است که قبل ‌از این‌ که هر گونه ورزش تمرینی را آغاز کنید، با دکتر سلیمی به‌ عنوان جراح متخصص خود صحبت و مشورت کنید. اگر شرایط جراحی عمل شما به ‌صورت عمل باز بوده ‌است، امکان دارد که بهبودی در زمان طولانی‌تری اتفاق بیفتد.

راهکارهایی که در ادامه این مبحث ذکر می‌کنیم، برای بیمارانی که عمل جراحی باز انجام داده‌اند، به‌ عنوان نکات مهم در نظر گرفته می‌شود که باید حتما از آن‌ها پیروی کنید.

  • در ۶ هفته اول بعد از عمل بای ‌پس، وسایل سنگین را بلند نکنید و بر اساس آستانه درد خود، تمرینات ورزشی داشته باشید.
  • با گذشت ۸ تا ۱۲ هفته بعد از جراحی، ورزش‌های شکم انجام ندهید و زمان بدهید تا زخم‌ها بهبود پیدا کنند.

پرهیز کردن از هر کدام از ورزش‌های تمریناتی در این مدت زمان کمک می‌کند که شما کمتر به فتق‌های شکمی دچار شوید.

  • میزان کالری‌های دریافتی در طول روز را به حداقل برسانید. حتما دکتر سلیمی به شما گوشزد خواهد کرد که حدوداً هفته‌ها و ماه‌های اولیه بعد از عمل بای ‌پس معده باید کمتر از ۵۰۰ کالری دریافت کنید.
  • برنامه‌های غذایی و دستورالعمل‌های دقیق که پزشک به شما می‌دهد را دنبال کنید.
  • امکان دارد تا این کم شدن کالری باعث خستگی مفرط بیمار شود، بنابراین ورزش‌های شدید انجام ندهید.
  • براساس کاهش وزن خود می‌توانید ورزش‌های آمادگی جسمانی انجام بدهید.
  • با گذشت مدت ‌زمانی از کاهش وزن، شدت تمرین‌ها را افزایش بدهید.
  • قبل از هر چیزی برای تغییر ورزش‌های موجود، از دستورالعمل‌های پزشک خود پیروی کنید.

اصرار برای ورزش بعد از عمل بای پس معده به چه دلیل می باشد؟

مطالعات بسیار زیادی نشاندهنده‌ی این هستند که اغلب بیمارانی که تحت معالجه و عمل بای ‌پس معده بوده‌اند، به ‌اندازه کافی که برای بهبودی آن‌ها مناسب می‌باشد، از ورزش‌ها بهره نمی‌برند و نمی‌توانند ویژگی‌های آن‌ها را دریافت کند.

امکان دارد این افراد اطلاعات درستی در رابطه با اثرات ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده نداشته باشند و همین مسئله باعث شده تا افراد به دلیل عدم ناآگاهی از مزایای عمومی ورزش که می‌تواند بعد از عمل بای ‌پس معده برای آن‌ها بسیار خارق‌العاده عمل کند، بی‌نصیب مانده باشند.

اصرار برای ورزش بعد از عمل بای پس معده به چه دلیل می باشد؟
اصرار برای ورزش بعد از عمل بای پس معده به چه دلیل می باشد؟

طبق شواهد بسیاری که دکتر سلیمی به‌عنوان بهترین متخصص جراحی چاقی  به بیماران بیان می‌کند، این است که بعد از عمل بای ‌پس معده و دیگر جراحی‌های لاغری به دلیل این‌که بهبود سلامت متابولیک اتفاق بیفتد، ورزش تاثیر بسیاری خواهد داشت.

تاثیر ورزش در کاهش وزن و حفظ آن

اگر فرد برنامه‌ریزی درست و مکرری برای انجام ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده داشته باشد، این مسئله به استحکام قلب، استخوان‌ها، عضله‌سازی، افزایش سوخت ‌و ساز بدن، سوزاندن کالری، بهبود حال روحی، کاهش استرس و دیگر موارد تاثیر بسیاری خواهد داشت و می‌تواند روی کنترل سطح قند خون افراد دیابتی که از عمل بای‌ پس معده استفاده کرده‌اند نیز تاثیرگذار باشد.

تاثیر ورزش در کاهش وزن و حفظ آن
تاثیر ورزش در کاهش وزن و حفظ آن

اما اغلب پزشکان همانند دکتر سلیمی، مهم‌ترین ورزش را پیاده‌روی می‌دانند. زیرا فرد به ‌محض به پایان رسیدن عمل بای ‌پس معده به ‌صورت لاپاراسکوپی می‌تواند در طول روز حداقل ۱۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشد و هیچ‌گونه فشاری روی بدن او نخواهد بود. به خاطر داشته باشید که انجام فعالیت‌های ورزشی که می‌تواند ضربان قلب را افزایش دهد، ورزش به حساب می‌آیند.

به‌ همین دلیل اگر آرام قدم می‌زنید، به‌ عنوان ورزش شناخته نمی‌شود و در کنار پیاده‌روی، ورزش‌های قدرتی دیگر برای فرم دهی و عضله‌ سازی بدن در برنامه‌های غذایی شما تاثیر خواهند داشت، پس از وجود این مسائل غافل نشوید.

فواید ورزش کردن

ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده می‌تواند فواید بسیاری را همانند موارد زیر در بر داشته باشد.

  • افزایش یافتن انرژی
  • بهبود کیفیت خواب
  • عضله‌سازی و فرم دهی بدن
  • کاهش درد مفاصل
  • افزایش یافتن سوخت‌ و ساز بدن
  • بهبود یافتن وضعیت روحی
  • بهبود یافتن تراکم معدنی استخوان‌ها
  • کاهش مبتلا شدن به بیماری‌های مزمنی همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌های مرتبط با چاقی
  • اصلاح تغییرات مرکز جاذبه، حرکات بیومتریک و عملکرد فشارهای مفصلی
فواید ورزش کردن
فواید ورزش کردن

تأثیر ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده روی حفظ نتیجه در چیست؟

در مطالب بالا این ‌موضوع را مورد بحث قرار دادیم که یکی از موارد مهمی که می‌تواند باعث رسیدن افراد به تناسب اندام گردد، تحرک و ورزش می‌باشد.

پس نباید از این ‌موضوع غافل شوید که ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و کمک می‌کند تاافرادی که این عمل را انجام داده‌اند، به ثبات وزن برسند و فرد مجدداً چاقی و اضافه ‌وزن را تجربه نکند.

برنامه‌های متعددی باید برای ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده انجام بگیرد، زیرا اهمیت آن بسیار زیاد می‌باشد، اما برای شروع این برنامه‌ها نباید عجله داشته باشید.

توصیه دکتر سلیمی

توصیه دکتر سلیمی به ‌عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل بای ‌پس معده این است که حدوداً ۱ ماه بعد از عمل جراحی هیچ‌گونه ورزشی را در برنامه‌های روزانه خود نگنجانید.

با توجه به این‌ که به ‌تازگی عمل جراحی انجام داده ­اید، در این مدت‌ زمان باید کاملاً استراحت داشته باشید تا دوران نقاهت شما سپری گردد و بتوانید بهبودی خود را به دست بیاورید.

این شرایط باعث می‌شود تا بدن شما برای انجام ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده آماده باشد. اگر در این مدت زمان ورزش‌های متنوعی انجام بدهید، باعث می‌شود تا دوران بهبودی و نقاهت شما طولانی‌تر از حد ممکن شود.

پس برای این‌ که کاملاً بهبود پیدا کنید، دکتر سلیمی به‌ عنوان پزشک معالج شما تشخیص می‌دهد که چه زمانی قادر هستید تا از حرکات ورزشی بهره کافی ببرید. مسئله مهم این است که برنامه روزانه شما باید حتماً شامل ورزش کردن باشد.

زیرا ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده می‌تواند باعث رسیدن به اندامی متناسب شود و سوخت ‌و ساز شما را بسیار زیاد خواهد کرد. این مساله تاثیر بسیاری روی نتیجه عمل بای ‌پس معده و فرم دهی بدن شما خواهد گذاشت.

دلیل اهمیت استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده

همان‌طور که گفتیم، عمل بای ‌پس معده فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند عملکرد خوبی را برای کاهش وزن و تناسب اندام در بدن افراد به وجود بیاورد.

اما باید توجه داشته باشید ‌که فردی که درگیر چاقی‌های مفرط می‌باشد، حجم زیادی از بدن خود را از دست می‌دهد و امکان شل شدگی در بدن آن دیده خواهد شد.

مسئله مهم این است که به پیشنهاد دکتر سلیمی می‌توانید ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده را به دلیل عدم شل شدگی و افتادن پوست انجام بدهید.

دلیل اهمیت استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده
دلیل اهمیت استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده

فردی که بعد از عمل بای‌ پس معده به ‌صورت مکرر ورزش‌های حرفه‌ای انجام می‌دهد و طبق برنامه‌ریزی‌های روزانه پیش می‌رود، در نواحی همچون سینه، شکم، پهلو و ران، شل شدگی و احساس افتادگی پوست را مشاهده نخواهد کرد.

در واقع قدرت ورزش‌های متعددی همچون بدن‌سازی کمک خواهد کرد تا سفت شدن عضله‌ها اتفاق بیفتد و این می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبودی افراد داشته باشد و باعث حذف شل شدگی های موجود بر اثر عمل بای ‌پس معده شود. همین مسئله است که اهمیت ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده را بیشتر کرده ‌است.

چه ورزش‌هایی بعد از عمل بای ‌پس معده می‌توانند مفید باشند؟

با توجه به این‌ که به اهمیت ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده پی بردید، بهتر است شناخت کلی در رابطه با ورزش‌های مفیدی که در ۱ تا ۶ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده باید آن‌ها را انجام دهید، داشته باشید.

توصیه اغلب پزشکان به خصوص دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین جراح چاقی و بای‌ پس معده این است که بیمار در روزهای اول بعد از عمل بای‌ پس معده باید فعالیت بدنی خود را با پیاده‌روی شروع کند.

در ابتدای امر با گذشت ۱ تا ۲ روز در هفته، فرد می‌تواند پیوسته و آرام‌آرام حرکات پیاده‌روی را انجام بدهد. اما به‌ غیر از پیاده‌روی در هفته‌های بعدی، ورزش‌های تخصصی دیگری جایگزین خواهند شد که تاثیر بسیار زیادی برای نتیجه عمل بای‌ پس معده و تناسب اندام افراد خواهد داشت. به پیشنهاد دکتر سلیمی، ورزش‌هایی که می‌تواند در این دوره برای بیمار مفید باشد را ذکر خواهیم کرد.

ورزش بعد از ۱ تا ۶ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده

پیاده‌روی

بیمار بعد از انجام جراحی عمل بای ‌پس معده می‌تواند برای آغاز فعالیت‌های ورزشی روی یک پیاده‌روی آرام به مدت چندین دقیقه حساب باز کند و از آن نتایج خارق‌العاده‌ای بگیرد.

بعد از این ‌که فرد چندین ماه مکرر پیاده‌روی‌ها را انجام داد، می‌تواند روند انجام آن‌ها را کمی حرفه‌ای‌تر کند و به آن سرعت بدهد تا به دویدن تبدیل شوند.

اما با توجه به این ‌که ورزش پیاده‌روی نیاز به مصرف هیچ‌گونه هزینه برای رفتن به باشگاه و دیگر مسائل ندارد و هر فردی در هر مکانی می‌تواند بدون هیچ شرایطی از آن بهره‌مند گردد، اغلب افراد برای ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده روی پیاده‌روی حساب بسیاری باز می‌کنند.

البته توصیه دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک این است که حتما پیاده‌روی را جدی بگیرید. به دلیل این‌ که تاثیر بسیار زیادی روی روند درمان شما خواهد داشت و می‌توانید از آن بهره کافی را ببرید.

پیاده‌روی
پیاده‌روی

یوگا

حتما از این ‌موضوع آگاه هستید که ورزش یوگا می‌تواند باعث بیشتر شدن متابولیسم و سوخت ‌و ساز بدن گردد و در کنار آن باعث افزایش جریان خون و انعطاف‌پذیری بدن می‌شود.

این شرایط کمک می‌کند تا بهبودی و کاهش وزن در بدن افرادی که تحت عمل بای ‌پس معده بوده، با سرعت بالاتری اتفاق بیفتد و کمک بسیار شایانی به تناسب اندام افراد بعد از این عمل خواهد کرد.

یوگا
یوگا

رقص

یکی از بی‌دغدغه‌ترین ورزش‌ها و تحرکات بدنی که افراد می‌توانند با گذشت ۱ تا ۶ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده از آن بهره کافی را ببرند، رقص می‌باشد.

در واقع رقص باعث شادی روحیه نیز خواهد شد و کمک می‌کند تا کاهش وزن به ‌طرز عجیبی با سرعت بالاتری برای این افراد اتفاق بیفتد. به ‌غیر از این موارد، سرعت چربی سوزی باعث می‌شود که استخوان‌های افراد تقویت شود و عضلات و قلب نیز با شرایط بهتری فعالیت داشته باشند.

انواع ورزش‌های استقامتی

هر کدام از ورزش‌های استقامتی نیز به نوبه خود می‌توانند انتخاب خوبی به‌ عنوان ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده باشند و مواردی همچون وزنه‌ برداری سبک تحت نظر یک مربی متخصص، کمک می‌کند که استقامت بدن فرد بعد از عمل بای ‌پس معده افزایش پیدا کند و باعث بهبودی سریع‌تر بیمار خواهد شد. پس به پیشنهاد دکتر سلیمی از این دسته از ورزش‌ها با گذشت ۱ تا ۶ ماه بعد از انجام عمل بای ‌پس معده غافل نشوید.

انواع ورزش‌های استقامتی
انواع ورزش‌های استقامتی

ورزش بعد از ۶ تا ۱۲ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده

حال با گذشت حدوداً ۶ تا ۱۲ ماه بعد از عمل بای ‌پس معده، بیمار قادر است تا فعالیت‌های ورزشی بهتری را انجام بدهد و شدت آن‌ها را افزایش دهد.

فرد موظف است تا بنا به توصیه دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین متخصص برای انجام عمل بای ‌پس معده، فعالیت‌های ورزشی خود را به 3 تا 5 بار در طول هفته افزایش دهد.

مدت‌ زمان ورزش کردن فرد باید هر بار ۴۵ دقیقه باشد و به‌ مرور، این روند افزایش پیدا کند. پیشنهاد می‌شود که فرد، زمان خود را بیشتر به ورزش‌های استقامتی اختصاص دهد.

به دلیل این ‌که باعث تقویت عضلات شکم، پهلو، پاها و بالاتنه می‌شود و می‌تواند عملکرد مفید را برای افرادی که تحت عمل جراحی بای ‌پس معده بوده‌اند، بگذارد. البته فعالیت‌های چالش‌ برانگیزتری در این مرحله برای بیمار قابل ‌اجرا خواهد بود که می‌توانند با امتحان کردن آن استقامت بدنی خود را افزایش دهند.

بیماران با گذشت این مدت از جراحی می‌توانند ورزش‌هایی همچون کیک بوکسینگ و ایروبیک را امتحان کنند و از آن لذت ببرند. در واقع با استفاده از این ورزش خواهید فهمید که نشاط و شادابی چگونه به زندگی شما بازگشته‌است و توانسته‌اید میزان زیادی از وزن خود را کاهش دهد.

ورزش‌هایی مناسب با گذشت 1 ‌سال از عمل بای ‌پس معده

حال که به درک درستی از استفاده ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده رسیدید، می‌خواهیم با گذشت یک ‌سال از این جراحی، برخی از ورزش‌هایی که می‌توانید از آن‌ها بهره کافی ببرید را به شما معرفی کنیم.

هنگامی ‌که یک فرد به این مرحله می‌رسد، یعنی با گذشت یک ‌سال از عمل بای ‌پس معده، میزان زیادی از وزن خود را از دست داده ‌است و حدوداً به اندام ایده‌آل خود رسیده‌ است. برخی از افراد با گذشت ۶ ماه پس از عمل بای ‌پس معده، بیشتر از ۵۰ کیلوگرم وزن کم خواهند کرد.

حال که این شخص توانسته بیشتر مسیر را با موفقیت سپری کند، لازم است تا برای جلوگیری از بازگشت وزن بعد از عمل بای ‌پس معده، فعالیت‌های شدیدتری را آغاز کند و وزن خود را ثابت نگه دارد. مواردی که ذکر می‌کنیم، به ‌عنوان راهکارهای مفیدی می‌توانند در این دوره برای افراد باشند.

ورزش‌های اینتروال یا تناوبی روی تردمیل

در واقع ورزش‌های اینتروال و راه رفتن، دویدن یا راه رفتن سریع بدون وقفه و فاصله روی تردمیل می‌باشد که این شرایط باعث افزایش یافتن سوخت ‌و ساز و متابولیسم بدن می‌گردد و سبب می‌شود که چربی‌های موجود در بدن افراد سوزانده شود.

تاثیرگذاری ورزش‌های اینتروال روی آب کردن سریع شکم‌ها و پهلوها به ‌حدی زیاد است که می‌تواند بدن افراد را در این دوره قوی کند.

ورزش‌های اینتروال یا تناوبی روی تردمیل
ورزش‌های اینتروال یا تناوبی روی تردمیل

افزایش ورزش‌های بیشتر و متنوع در برنامه هفتگی

فعالیت‌های دیگری را به ورزش‌های هفتگی خود اضافه کنید، مواردی همچون، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری به‌ عنوان فعالیت‌های متعددی هستند که در کنار آن تفریح نیز وجود دارد و می‌توانید با کاهش وزن بلند مدت، تناسب اندام خود را در وزن دلخواه حفظ کنید و همیشه ایده‌آل به ‌نظر برسید.

در آخر می‌توان به این ‌موضوع پرداخت که همیشگی بودن ورزش بعد از عمل بای‌ پس معده در زندگی روزمره افراد، می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد و برای حفظ سلامتی آن‌ها و پیشگیری از اضافه‌ وزن و چاقی‌ها می‌تواند به این دسته از افراد کمک بسیاری داشته باشد.

افزایش ورزش‌های بیشتر و متنوع در برنامه هفتگی
افزایش ورزش‌های بیشتر و متنوع در برنامه هفتگی

اگر در کنار استفاده از ورزش از رژیم غذایی منحصر به‌ فردی بعد از عمل بای‌پس معده بهره‌مند گردید، تناسب اندام شما کاملاً طولانی‌ مدت خواهند بود و می‌توانید هدف خود را برای کاهش وزن بعد از عمل بای ‌پس معده کسب کنید.

پیشنهاد دکتر سلیمی به‌ عنوان بهترین پزشک برای انجام عمل بای ‌پس معده این است که استفاده از ورزش بعد از عمل بای ‌پس معده را مسئله‌ای کاملاً جدی بشمارید و به آن اهمیت بدهید.

سخن پایانی

در آخر می‌توان به این مبحث رسید که نتیجه ورزش بعد از عمل بای پس معده بسیار چشمگیر می‌باشد و نباید از اهمیت ورزش بعد از عمل بای پس معده غافل شد.

البته برای این‌ که انتخاب کنید که کدام یک از ورزش‌ها می‌تواند به شما کمک کند، پزشک مد نظر یعنی دکتر سلیمی با توجه به تخصص‌هایی که در این ‌باره دارد، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

دکتر سلیمی تعداد جراحی‌های بسیار زیادی برای برطرف‌ شدن چاقی انجام داده ‌است و می‌تواند تشخیص درستی برای شرایط بدنی شما و انتخاب جراحی مد نظر داشته باشد.

پس می‌توانید به تخصص وی اطمینان کنید تا با خیالی آسوده به تناسب اندام برسید و از اهمیت ورزش بعد از عمل بای پس معده غافل نشوید. با استفاده از ورزش دائم می‌توانید تناسب اندام را به‌ صورت طولانی ‌مدت در بدن خود حفظ کنید.

از اینکه تا انتهای پست ورزش بعد از عمل بای پس معده با ما همراه بودید متشکریم.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید