میان وعده رژیمی سیر کننده

در این مقاله از سایت دکتر سلیمی قصد داریم انواع میان وعده رژیمی سیر کننده را ارائه کنیم. در ادامه همراهمان باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

میان وعده ها، در تمامی رژیم های غذایی، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. وجود یک میان وعده سیر کننده و در عین حال سالم، می تواند در کاهش وزن و لاغری، بسیار مؤثر عمل نماید.

میان وعده ها، باعث می شوند که فرد در طول روز، کمتر احساس گرسنگی کند و از ریزه خواری جلوگیری می کند. هر میان وعده کامل، می بایست حداقل 200 کالری انرژی را به بدن منتقل نماید.

هم چنین، وجود پروتئین و فیبر به میزان لازم، در یک میان وعده رژیمی سیر کننده، به دلیل القاء نمودن احساس سیری، بسیار مهم می باشد. در مقاله ” میان وعده رژیمی سیر کننده ” بیشتر به این موضوع پرداخته شده است و در آن، به چند مورد از مناسب ترین میان وعده های رژیمی، اشاره نموده ایم.

چنان چه، شما نیز از علاقمندان به داشتن اندامی متناسب و سالم می باشید، می توانید با ما تا پایان این مقاله، همراه شوید.

پیشنهاد می کنیم از پست سیر و عسل برای لاغری دیدن کنید.

ویژگی های میان وعده رژیمی سیر کننده

یک میان وعده کامل و سالم، که در عین حال بتواند در کاهش وزن، بسیار مؤثر عمل نماید، می بایست ویژگی های خاصی را داشته باشد. از جمله ویژگی های یک میان وعده مقوی و در عین حال رژیمی، می توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • حاوی پروتئین بالا باشد
  • حاوی میزان بالایی فیبر باشد
  • دارای حجم و چگالی بالا باشد
  • کالری کمی داشته باشد

لازم به ذکر است که غذاهای فراوری نشده، احساس سیری بیشتری به نسبت غذاهای فراوری شده، ایجاد می نمایند.

لطفا از پست سیر برای لاغری دیدن کنید.

کاندیدای مناسب برای کاهش وزن به کمک رژیم لاغری

رژیم لاغری و ورزش منظم، از روش های سنتی کاهش وزن به شمار می روند. اما تاثیرگذاری این روش ها، ارتباط مستقیمی با میزان و درجات چاقی افراد دارد. بدون تردید، افراد دارای شرایط جسمی و روحی متفاوتی می باشند.

از همین رو، نمی توان تنها یک روش درمانی را برای حل مشکل اضافه وزن و چاقی، در نظر گرفت. برای درک بهتر این موضوع، به معرفی معیاری با عنوان شاخص توده بدنی یا بی ام آی اشاره خواهیم کرد.

بی ام آی، معیاری معتبر و قابل قبول برای نشان دادن میزان چربی انباشته شده در بدن افراد بالغ با شرایط عادی، می باشد. این معیار، برای کودکان، ورزشکاران و یا افراد با شرایط خاص، نظیر بانوان باردار، نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اما به صورت کلی و در شرایط عادی، معیاری قابل قبول و استاندارد، به شمار می رود. برای بدست آوردن شاخص توده بدنی، لازم است که وزن فرد بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد، بر حسب متر، تقسیم شود.

بی ام آی، افراد را در 6 گروه مختلف وزنی، دسته بندی می نماید

عدد بدست آمده، نشانگر بی ام آی و میزان چاقی و یا لاغری فرد می باشد. بی ام آی، افراد را در 6 گروه مختلف وزنی، دسته بندی می نماید. در این میان، افرادی که میزان بی ام آی ایشان، در محدوده 25 الی 29.9 قرار داشته باشد، افرادی داری اضافه وزن می باشد.

دکتر سلیمی، جراح با تجربه و متخصص در امر درمان بیماری چاقی، افراد دارای اضافه وزن را، کاندیدای مناسبی برای کاهش وزن به کمک رژیم های لاغری استاندارد و ورزش می دانند.

دکتر سلیمی، در این رابطه، شرایط روحی و جسمی افراد را نیز، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تعیین بهترین شیوه درمانی، عنوان می نمایند. لذا، پیش از شروع یک رژیم لاغری و بهره مندی از میان وعده رژیمی سیر کننده ، توصیه می گردد که با پزشک متخصص تغذیه در این رابطه مشورت نمایید.

چنان چه پزشک، پیروی از رژیم لاغری را برای کاهش وزن به شما توصیه کند، آن گاه می توانید با پیروی از رژیم لاغری، وزن خود را کاهش دهید. اما چنان چه، بی ام آی بالاتر از حد اضافه وزن باشد، دیگر نمی توان با رژیم های لاغری، وزن را کاهش داد.

دکتر سلیمی، فوق تخصص انجام جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی، بهترین روش درمان افراد با بی ام آی بالا را، انجام جراحی چاقی بیان می نمایند.

جراحی چاقی، روشی دائمی و علمی برای کاهش وزن در افراد دارای بی ام آی بالا به شمار می رود که بدون هیچ عارضه جانبی، در مدت زمانی مشخص، فرد را به وزن ایده آل خود، خواهد رساند.

در ادامه مبحث ” میان وعده رژیمی سیر کننده ” به معرفی چندین میان وعده مناسب، که می تواند همراه با یک رژیم لاغری، برای افراد دارای اضافه وزن، بسیار مفید واقع گردد، خواهیم پرداخت. با ما هم چنان همراه باشید.

چند میان وعده رژیمی سیر کننده

میان وعده ها، در برنامه غذایی، بسیار مهم می باشند. برای کاهش وزن از طریق رژیم لاغری، وجود یک میان وعده رژیمی مناسب، می تواند تاثیر رژیم لاغری را تا حد قابل توجهی، افزایش دهد.

یکی از ویژگی های مهم یک میان وعده رژیمی مناسب، وجود پروتئین کافی و کالری پایین، در آن می باشد. در ادامه مقاله ” میان وعده رژیمی سیر کننده ” به ذکر چندین مورد از میان وعده های رژیمی مناسب برای کاهش وزن، خواهیم پرداخت:

  • آجیل

یکی از میان وعده هایی که در بیشتر رژیم های لاغری از آن ها استفاده می شود، انواع آجیل می باشد. آجیل، خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد که این امر، باعث کاهش وزن می گردد. علاوه بر این ویژگی، آجیل می تواند احتمال ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

آجیل
آجیل

هم چنین، مصرف آجیل، می توان از بروز انواع سرطان، بیماری های روحی و روانی نظیر افسردگی و بسیاری دیگر از بیماری ها، جلوگیری کند. در آجیل، میزان قابل توجهی از چربی های سالم و مفید برای بدن، وجود دارد که می تواند احساس سیرکنندگی بالایی را، ایجاد نماید.

چنان چه آجیل به میزان متعادل و کنترل شده مصرف شود، می تواند وزن را کاهش دهد. هم چنین، در آجیل، علاوه بر چربی های سالم، می توان پروتئین و فیبر نیز، یافت. کالری پایین آجیل، از جمله فواید وجود آن، در یک رژیم لاغری، می باشد.

یکی از مزیت های دیگر آجیل، به عنوان یک میان وعده رژیمی، قابل حمل بودن آن، است که در هر جا و هر مکان می توان آن را به راحتی، نوش جان نمود.

  • ماست یونانی و توت

ماست یونانی، به عنوان یک ماده غذایی کم کالری، در بیشتر رژیم های لاغری، وجود دارد. اگر ماست یونانی و توت را با یکدیگر ترکیب نمایید، ترکیبی خشمزه و در عین حال سیر کننده به وجود می آید که نه تنها خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد، بلکه میزان کالری بسیار پایینی را نیز، به همراه دارد.

علاوه بر این این، ماست یونانی حاوی بسیاری از مواد غذایی لازم برای بدن، از جمله پروتئین، کلسیم و پتاسیم می باشد که در هنگام پیروی از یک رژیم لاغری، می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای بدن، به شمار رود. توت نیز، دارای انواع آنتی اکسیدان است.

اگر به اندازه یک فنجان توت را با 100گرم ماست یونانی ترکیب کنید، تنها 150 کالری را دریافت نموده اید.

  • سیب و کره بادام زمینی

سیب دارای میزان بسیار بالایی فیبر می باشد. فیبر، عاملی مؤثر در سیرکنندگی طولانی و احساس سیری طولانی مدت مباشد. از همین رو، سیب در تمامی رژیم های لاغری، بسیار توصیه می شود.

حال، می توان سیب را به همراه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، به عنوان یک میان وعده سالم  و در عین حال رژیمی، مصرف نمود.

کره بادام زمینی، تامین کننده پروتئین و چربی لازم برای بدن می باشد. اما لازم است که در هنگام خرید کره بادام زمینی، حتماً برچسب روی ان را به دقت، بررسی نمایید و از میزان چربی های ناسالم و قند موجود در آن، مطلع شوید.

  • حمص و هویج

تمامی سبزیجات، نظیر هویج، دارای کارتنوئید و پلی فنول می باشند. این مواد میزان انسولین موجود در بدن را، کنترل می کنند و می توانند باعث کاهش چربی های ناحیه شکمی شوند.

هم چنین، در حمص، میزان قابل توجهی از پروتئین های گیاهی یافت می شود. ترکیب هویج و حمص، می تواند به عنوان یک میان وعده رژیمی سیر کننده ، مورد استفاده قرار گیرد.

  • انواع اسموتی سبز

اسموتی های سبز، ترکیبی سرشار از انواع ویتامین ها و درست شده از میوه ها و سبزیجات مختلف می باشند. هم چنین، این نوشیدنی ها، برای کم کردن وزن، بسیار مفید می باشند.

یکی از اسموتی های پرطرفدار، اسموتی اسفناج است که برای تهیه آن، می توان مقداری اسفناج را با انبه یخی و سه چهارم پیمانه شیر و یک قاشق غذا خوری تخم کتان به صورت پودر، ترکیب نمود.

انواع اسموتی سبز
انواع اسموتی سبز

این ترکیب دلچسب، دارای انواع ویتامین ها و مواد غذایی لازم برای بدن می باشد. از دیگر اسموتی های سبز، می توان به اسموتی کلم اشاره کرد. برای تهیه آن، می توان مقداری کلم و توت را با سه چهارم فنجان شیر بادام شیرین نشده و کره بادام زمینی به اندازه یک قاشق غذاخوری، ترکیب نمود.

به صورت کلی، تهیه اسموتی های سبز، کار بسیار آسانی است و یک میان وعده رژیمی سیر کننده مناسب و کارآمد در کاهش وزن، به همراه با یک رژیم لاغری، می باشد.

  • پسته

پسته، دارای میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین است. مصرف 240 کالری آجیل در طول روز، می تواند تاثیر بسیار زیادی، در کاهش وزن داشته باشد.

  • تخم مرغ آب پز

یکی دیگر از انواع میان وعده های مفید و مؤثر در کاهش وزن، تخم مرغ آب پز است. در تخم مرغ، میزان بالایی از کلسترول وجود دارد. اما، این نوع از کلسترول، از نوع خوب آن بوده و لازم برای بدن می باشد.

در تخم مرغ، اسیدهای آمینه ای یافت می شوند که می توانند در عضله سازی بسیار مؤثر باشند و از تحلیل عضلانی در هنگام پیروی از یک رژیم لاغری، جلوگیری نمایند و در عین حال، خاصیت سیر کنندگی بالایی نیز، داشته باشند.

  • ماست میوه ای

یکی دیگر از میان وعده های مناسب در هنگام پیروی از یک رژیم لاغری، مصرف انواع ماست های میوه های پرچرب می باشد. در ماست های میوه ای، میزان قابل توجهی فیبر، پروتئین و ویتامین ها یافت می شود.

علاوه بر این، تهیه ماست میوه ای، کار بسیار آسانی است. تنها لازم است که ماست چکیده را با یکی از میوه های خانواده بری ها، ترکیب و مخلوط کرده و آن را، مصرف نمایید.

  • پنیر خامه ای و ساقه کرفس

ساقه کرفس، حاوی میزان قابل توجهی فیبر می باشد. کرفس، خاصیت چربی سوزی بالایی دارد. هم چنین، در کرفس، آنتی اکسیدان لوتئولین یافت می شود. این آنتی اکسیدان، سبب کاهش التهاب می گردد.

پنیر خامه ای و ساقه کرفس
پنیر خامه ای و ساقه کرفس

پنیر خامه ای به همراه کرفس، می تواند یک میان وعده کامل رژیمی، به شمار رود. البته می توان این ترکیب را به همراه هویج نیز، صرف نمود. در هویج، انواع ویتامین ها، یافت می شود که همراه با کرفس و پنیر خامه ای، می توان ویتامین ها لازم برای بدن را، تامین نمایند.

  • سالاد سبزیجات مخلوط

سبزیجات، منبعی سرشار از فیبر می باشند. در عین حال، کالری بسیار کمی در سبزیجات وجود دارد. تهیه سالاد سبزیجات کاری بسیار آسان است. تمامی سبزیجات مورد علاقه تان را با هم مخلوط کنید و میل نمایید.

البته اگر، سالاد را به همراه سس های رژیمی مصرف کنید، بسیار مناسب تر می باشد. وجود سیر نیز در سالاد سبزیجات، به دلیل خاصیت بالای چربی سوزی سیر، بسیار توصیه می شود.

  • پاپ کورن

پاپ کورن اگر در منزل و به همراه مقدار کمی روغن و نمک درست شود، می تواند یک میان وعده رژیمی سیر کننده به شمار رود. پاپ کورن، حاوی میزان  قابل توجهی فیبر می باشد و تنها مصرف 6 فنجان از آن، می تواند حجم معده را به صورت کامل پر کند.

پاپ کورن
پاپ کورن

از سوی دیگر، در این میزان از پاپ کورن، تنها 100 گرم کالری وجود دارد. کالری کم، خاصیت سیر کنندگی و فیبر بالا، از عوامل مؤثر در انتخاب پاپ کورن خانگی، به عنوان یک میان وعده رژیمی، به شمار می رود.

  • تخم کتان، دارچین و پنیر کلبه

ترکیب این سه ماده مغذی، یک میان وعده کامل و سالم را، تشکیل می دهد. در پنیر کلبه، میزان قابل توجهی پروتئین یافت می شود. چنان چه پنیر کلبه از نوع چرب آن که دارای لینولئیک اسید کونژوگه، می باشد، برای میان وعده مصرف شود، می تواند باعث کاهش چربی بدن شود.

تخم کتان، دارچین و پنیر کلبه
تخم کتان، دارچین و پنیر کلبه

تخم کتان نیز، عاملی تاثیر گذار بر کنترل قند خون و کاهش وزن می باشد و از طرفی از بروز انواع سرطان، نظیر سرطان پستان، پیشگیری می نماید.

حال اگر، این مواد با یکدیگر ترکیب شوند، به صورت کلی، می توانند 15 گرم پروتئین را به بدن برسانند و در عین حال، کمتر از 150 کالری را نیز، به بدن منتقل نمایند.

برای تهیه این میان وعده رژیمی سیر کننده ، کافی است که یک قاشق غذاخوری تخم کتان و نصف فنجان پنیر کلبه و نصف قاشق غذاخوری دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید. برای طعم دار کردن این میان وعده، می توان از شیرین کننده های گیاهی، نظیر استویا، استفاده نمود.

  • کلم پیچ چیپسی

در این میان وعده، انواع آنتی اکسیدان های لازم برای بدن، مانند کامفرول و کوترستین، یافت می شوند. هم چنین، در آن، میزان قابل توجهی فیبر وجود دارد که باعث سیر کنندگی سریع و عدم احساس گرسنگی طولانی مدت، می شود.

کلم پیچ چیپسی
کلم پیچ چیپسی

از سوی دیگر، با خوردن این میان وعده، می توان احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و نیز فشار خون را، کاهش داد. در کلم پیچ، میزان قابل توجهی از انواع ویتامین ها، نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K، یافت می شود.

چیپس کلم پیچ که شامل، یک فنجان برگ کلم، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق چای خوری نمک می باشد، حاوی 150 کالری انرژی می باشد.

تهیه این میان وعده رژیمی سیر کننده ، کار بسیار آسانی می باشد. تنها کافی است که تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی سینی فر قرار داده و در فر با درجه 175 درجه سانتی گراد به مدت 10 الی 15 دقیقه، بگذارید.

  • میوه های یخی

مصرف میوه های منجمد، برای افراد علاقمند به شیرینی و در عین حال کاهش وزن، بسیار مفید می باشد. برای تهیه میوه یخی یا منجمد، کافی است که میوه های مورد علاقه تان را به خوبی بشویید و به اندازه های دلخواه تکه تکه کنید.

میوه های یخی
میوه های یخی

سپس آن را با ماست مخلوط کرده و در فریزر بگذارید تا منجمد شود. این میان وعده رژیمی سیر کننده ، یک گزینه مناسب برای روزهای گرم و جایگزینی برای بستنی های چاق کننده می باشد.

  • حمص

حمص یک میان وعده لذیذ، متشکل از نخود و لیمو به همراه ادویه جات می باشد. این غذای لبنانی، یک میان وعده مناسب برای گیاه خواران می باشد. برای تهیه حمص، می بایست نخودها را در آب خیسانده و پس از نرم شدن، پوست آن ها را جدا نمود.

سپس آن ها را به همراه ارده در غذاساز ریخته و سیر و نمک و آب لیمو و فلفل را به آن اضافه کرد. پس از مخلوط شدن این مواد با هم، یک ترکیب صاف و یک دست به وجود می آید که حالت خمیری دارد. حال می توان به آن روغن زیتون را اضافه کرده و مجددا در غذا ساز ریخت تا کمی خمیر حالت روغنی به خود بگیرد و نرم تر شود.

حمص
حمص

اضافه کردن چند قاشق آب نخود نیز در هنگام تهیه حمص، توصیه می شود. پس از آماده شدن، آن را در یخچال گذاشته و پس از خنک شدن، میل کنید. حمص، علاوه بر آن که یک میان وعده رژیمی سیر کننده می باشد، در رشد و درمان مشکل ریزش مو نیز، بسیار مؤثر می باشد.

اهمیت میان وعده در کاهش وزن

میان وعده ها، در یک رژیم لاغری، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. مصرف میان وعده هایی حاوی مواد فراوری نشده، در کاهش وزن، بسیار مؤثر می باشد.

هم چنین، خوردن میان وعده در بین وعده های اصلی غذایی، کمک شایانی به چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام، در افراد دارای اضافه وزن، می نماید.

اهمیت میان وعده در کاهش وزن
اهمیت میان وعده در کاهش وزن

چنان چه میان وعده به صورت صحیح انتخاب شود، می تواند از پرخوری و زیاد خوری جلوگیری نموده و در عین حال، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن را نیز تامین نماید. مصرف میان وعده ای حاوی فیبر و پروتئین فراوان، می تواند احساس سیری طولانی مدت را ایجاد نماید.

از همین رو، وجود یک میان وعده سالم و رژیمی، بسیار ضروری بوده و حذف آن، به هیچ عنوان، جایز نمی باشد.

میان وعده هایی نظیر سیب و کره بادام زمینی، انواع پنیرهای کم چرب، حمص و سبزیجات، انواع میوه های کم کالری و بسیاری دیگر، همگی می توانند در کاهش وزن، تاثیرات بسیار مثبتی، داشته باشند.

کاهش وزن و بی ام آی بالا

رژیم های لاغری که حاوی انواع میان وعده رژیمی سیر کننده می باشند، تنها در شرایطی می توانند باعث کاهش وزن و تناسب اندام شوند که فرد، هنوز به درجات بالای چاقی و بی ام آی، نرسیده باشد.

چنان چه، میزان بی ام آی، از 30 بالاتر رود، فرد در زمره افراد مبتلا به بیماری چاقی، قرار می گیرد. دکتر سلیمی، جراح متخصص جراحی چاقی، با سال ها تجربه درخشان در درمان چاقی، بهترین روش درمان چاقی را برای افراد دارای بی ام آی بالا، انجام جراحی چاقی، در نظر می گیرند.

افراد دارای بی ام آی بالا، عموماً به انواع بیماری های مرتبط با چاقی، نظیر دیابت نوع 2، فشار خون و کلسترول بالا، انواع بیماری های قلبی و عروقی و انواع بیماری های تنفسی نظیر آپنه خواب، مبتلا می باشند.

کاهش وزن و بی ام آی بالا
کاهش وزن و بی ام آی بالا

هم چنین، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی در این افراد، بسیار بالا می باشد. بسیاری از انواع سرطان ها، در افراد چاق، بیشتر به چشم می خورد. در کنار تمامی این موارد، نمی توان مشکلات حرکتی و فشار ناشی از وزن را بر استخوان ها و غضروف ها، نادیده گرفت.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد دارای بی ام ای بالا به آن دچار می باشند، مشکل آرتروز است

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد دارای بی ام ای بالا به آن دچار می باشند، مشکل آرتروز است. بیشتر افراد دارای بی ام آی بالا، به انواع بیماری های روحی و روانی، نظیر افسردگی، عدم اعتماد به نفس و عدم تمایل به حضور در جامعه نیز، مبتلا می باشند.

این افراد، پس از پیروی از انواع رژیم های لاغری و ورزش و عدم رسیدن به هدف کاهش وزن، نا امید شده و احساس افسردگی شدید، ایشان را احاطه کرده است. از سوی دیگر، پیروی از رژیم های لاغری مختلف و سخت گیرانه، نه تنها وزن این افراد را کاهش نمی دهد، بلکه باعث دلسردی از رژیم لاغری می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله عمل اسلیو و بای پس معده را مطالعه نمایید.

پیروی از رژیم های لاغری متعدد و رها کردن آن ها، اضافه وزنی دو چندان را، به این افراد تحمیل می نماید

پیروی از رژیم های لاغری متعدد و رها کردن آن ها، اضافه وزنی دو چندان را، به این افراد تحمیل می نماید. از طرفی، این افراد به دلیل فشار بسیار زیادی که وزن ایشان بر سایر اعضای حرکتی اعمال می نماید، قادر به ورزش کردن نمی باشند.

لذا، بهترین و تنها گزینه درمانی برای این افراد، انجام جراحی چاقی می باشد. جراحی چاقی، علاوه بر کاهش وزن دائمی، می تواند باعث بهبود عملکرد قلبی و تنفسی در این افراد شود و نیز میزان قند خون را در ایشان، کنترل نماید.

علاوه بر این، دردهای مفصلی که ناشی از اضافه وزن می باشد، پس از انجام جراحی چاقی و کاهش وزن، بهبود می یابند. این موارد، تنها گوشه ای از هزاران مزایای جراحی چاقی برای افراد دارای بی ام ای بالا، می باشد.

از همین رو، دکتر سلیمی، به افراد دارای بی ام آی بالا، جراحی چاقی را به عنوان بهترین روش درمانی، معرفی می نمایند. لذا توصیه اکید دکتر سلیمی، به افراد دارای بی ام آی بالا، مراجعه به پزشک متخصص و درمان سریع این عارضه خطرناک، می باشد.

سخن پایانی

مصرف انواع میان وعده های رژیمی سیر کننده، در کنار یک رژیم لاغری استاندارد می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد. انتخاب یک میان وعده مناسب که بتواند تمامی مواد لازم برای بدن تامین نماید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

سخن پایانی
سخن پایانی

لذا، این مقاله به بررسی این موضوع، اختصاص داده شده است. امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای عزیزان علاقمند به کاهش وزن و تناسب اندام، مفید واقع شده باشد.

فرق اسلیو معده با بای پس چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید