قرص لاغری سی ال ای

هدف از این مقاله، بررسی موضوع «قرص لاغری سی ال ای» می باشد که دارای عوارض متعددی است. لطفا همراهمان باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

هشدار: با توجه به اینکه در بسیاری از قرص های لاغری از مواد مخدر شیشه استفاده می شود، این وب سایت، استفاده از این قرص ها را به هیچ وجه توصیه نمی کند. همچنین فروش این قرص ها توسط ما انجام نمی شود .

افرادی که تمایل به کم کردن وزن دارند، بی شک تا کنون نام قرص لاغری سی ال ای به گوششان خورده است. سی ال ای یا اسید لینولئیک، اسید چرب مفیدی است که در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود و متخصصین بر این باورند که فواید زیادی برای بدن دارد.

سی ال ای یا قرص لاغری سی ال ای، نوعی مکمل برای کم کردن وزن می باشد. اسید لینولئیک متداول ترین اسید چرب امگا 6 می باشد که به صورت وسیعی در روغن های گیاهی وجود دارد، ولی در انواع گوناگون مواد غذایی به میزان اندکی قابل یافت می باشد.

سی ال ای در واقع اسید چرب اشباع نشده امگا 6 است. به بیان دیگر، نمونه طبیعی از چربی ترانس می باشد که در شمار زیادی از مواد غذایی سالم به وفور یافت می شود.

قرص لاغری سی ال ای
قرص لاغری سی ال ای

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه ای وان سی را پایین بیاوریم دیدن کنید.

قرص لاغری سی ال ای چیست؟

سی ال ای (CLA) شکل اختصاری Conjugated Linoleic Acid می باشد. همان گونه که ذکر کردیم، قرص سی ال ای نوعی مکمل غذایی امگا 6 است.

همان طور که می دانیم، بین هیدروژن و کربن های موجود در اسیدهای چرب، پیوند دوگانه ای حاکم می باشد. چنانچه این پیوند به پیوند 3 گانه مبدل شود، یک هیدروژن به ساختار اسیدهای چرب افزوده می شود که سبب به وجود آمدن اسید چرب اشباع می شود.

با وجود این که قرص لاغری سی ال ای بدون تجویز پزشکان در داروخانه ها یافت می شود و در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد، ولی مصرف خودسرانه قرص لاغری سی ال ای به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

چرا که پی بردن به ضرورت مصرف قرص سی ال ای و میزان احتیاج بدن، منحصرا از طریق آزمایش های صورت گرفته، توسط پزشک مربوطه اعلام می شود.

مورد دیگر این که اسید لینولئیکی که در مواد غذایی یافت می شود، نسبت به اسید لینولئیکی که در مکمل های دارویی وجود دارد، با همدیگر تفاوت هایی دارند. اسید لینولئیکی که در قرص سی ال ای وجود دارد، گیاهی می باشد و از دانه های روغنی استخراج می شود و یا در آزمایشگاه ها به مرحله ساخت می رسد.

لازم به یاد آوری می باشد که اسید لینولئیکی که در مواد غذایی وجود دارد، دارای منشا حیوانی می باشد که گوارش و جذب آسان تری دارد؛ چرا که از منبع های تماما طبیعی به دست می آید.

ضرورت استفاده از قرص لاغری سی ال ای

در بدن گروهی از افراد، به دلیل دریافت نکردن منبع های تغذیه ای به حد کافی و بروز سوء تغذیه، میزان دریافت اسید چرب امگا 6 لینولئیک، دچار کمبود خواهد شد. بنابراین نیاز است تا برای ضمانت ادامه زندگی، مقدار مناسب از این دارو را مصرف کرد. الزامی است که پزشک مربوطه در رابطه با ضرورت استفاده از این دارو، هشدارها و نکات لازم را گوشزد کند.

ضرورت استفاده از قرص لاغری سی ال ای
ضرورت استفاده از قرص لاغری سی ال ای

از سوی دیگر افرادی که از قرص لاغری سی ال ای برای کم کردن وزن استفاده می کنند، بهتر است بدانند که استفاده از اسید لینولئیک روی کاهش وزن به وسیله ی کم کردن میزان جذب چربی از طریق بدن، تجزیه و شکستن یاخته های چربی و خارج کردن آنها از بدن، به منظور لاغری و کم کردن وزن، موثر عمل خواهد کرد.

در دیگر مطالعات صورت گرفته، مشخص شده است که پروسه کم کردن وزن از راه استفاده از قرص لاغری سی ال ای در 6 ماه نخست، روند صعودی دارد و به تدریج به ثبات خواهد رسید. این روند تا آنجایی ادامه می یابد که رفته رفته دوز مصرفی آن کمتر شده و در انتها به طور کامل متوقف می شود.

این مطالعه طی دو سال استفاده از این مکمل صورت گرفته است و نتایج استفاده از آن بیشتر از این مدت ثابت نشده است. از سوی دیگر استفاده از مکمل های غذایی به صورت طولانی مدت، مضر خواهند بود.

آیا مصرف قرص لاغری سی ال ای واقعا کارساز است؟

دلیل پرطرفدار بودن مکمل غذایی سی ال ای، پیوستگی و ربط آن با کاهش وزن و لاغری می باشد. استفاده از قرص لاغری سی ال ای سبب کم شدن وزن و چربی سوزی به وسیله ی تعدادی از تعاملات بیو شیمیایی می باشد که این فرآیند، سبب بالا رفتن میزان سوخت و ساز اولیه می شود.

بالا رفتن سوخت و ساز و متابولیسم اولیه، بدان مفهوم می باشد که می بایست کالری زیادی برای به سرانجام رسانیدن یک فعالیت سوزانده شود.

آیا مصرف قرص لاغری سی ال ای واقعا کارساز است؟
آیا مصرف قرص لاغری سی ال ای واقعا کارساز است؟

نحوه مصرف قرص لاغری سی ال ای

به منظور لاغری به صورت روزانه، می بایست 3 الی 4 گرم سی ال ای مصرف شود. چنانچه قرص سی ال ای به منظور لاغری مورد استفاده قرار نگیرد، روزانه 1 الی 3 گرم مصرف آن کافی می باشد. توصیه می شود که مطابق دستور العمل مندرج روی بسته بندی محصول عمل شود.

پزشک مربوطه و مربی ورزشی هم در این حیطه می توانند مشاوره دهند. به طور معمول پیشنهاد می شود که قرص سی ال ای به همراه وعده های غذایی مصرف شود.

براساس وضعیت وزنی فرد و مقدار دوز مصرفی، تعداد و دفعات استفاده از این قرص دارای تفاوت هایی می باشد. از این رو در رابطه با شیوه مصرف آن نمی توان دستوری همگانی و کلی برای کلیه افراد در نظر گرفت.

لطفا از پست بی ام آی 40 دیدن کنید.

قرص سی ال ای چگونه سبب لاغری می شود؟

تاثیرگذاری قرص لاغری سی ال ای در مقایسه با دیگر قرص های لاغری اندکی متفاوت می باشد. قرص لاغری سی ال ای با اثرگذاری بر میزان چربی بدن (چربی دریافتی و نیز چربی جمع شده در بدن) در رابطه با لاغری عمل می کند.

افراد ورزشکار، قرص سی ال ای را به عنوان مکمل چربی سوز مصرف می کنند. ویژگی بارزی که این قرص دارد، این است که استفاده از آن منعی ندارد و مصرف دوز متعادل از آن، عارضه هایی را به دنبال نخواهد داشت.

ولی موارد مصرف اصلی و مهم دیگر و تاثیرپذیری قرص سی ال ای شامل موارد ذیل خواهد بود:

  • سبب بالا رفتن مصرف انرژی خواهد شد.
  • با القای حس سیری در افراد، برای استفاده کم از مواد غذایی، موثر عمل خواهد کرد.
  • با پیشگیری و ممانعت از ساخت چربی، سبب تجزیه چربی ها خواهد شد.
  • باعث تسریع فرآیند اکسیداسیون چربی های واقع در زیر پوست و سلولیت ها خواهد شد.
  • بافت های عضلانی افراد ورزشکار با مصرف این مکمل چربی سوز دچار آسیب نخواهند شد.

با این که استفاده از قرص سی ال ای به همراه مواد غذایی سرشار از پروتئین و برنامه رژیمی مناسب و اصولی و داشتن فعالیت های ورزشی به صورت روال عادی، اثرات مثبتی در زمینه کم کردن وزن خواهد داشت، ولی تحت هیچ شرایطی لاغر شدن افراد را ضمانت نخواهد کرد. قرص سی ال ای با داشتن تاثیرات فوق العاده در راستای کم کردن توده های چربی، رشد و تکثیر توده های فاقد چربی  یا همان عضلات را میسر خواهد ساخت.

مصرف قرص سی ال ای چه فوایدی دارد؟

آن دسته از افرادی که میزان بالایی از سی ال ای را از مواد غذایی به دست می آورند، بدن خود را از مبتلا شدن به بیماری های گوناگونی اعم از دیابت نوع 2 و سرطان ایمن می کنند. همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی هم در این افراد کاهش خواهد یافت.

مصرف قرص سی ال ای چه فوایدی دارد؟
مصرف قرص سی ال ای چه فوایدی دارد؟

دیگر فواید قرص سی ال ای به قرار زیر می باشند:

  • کم کردن میزان چربی انباشته شده پس از مصرف غذا
  • بالا بردن میزان شکستن چربی ها در یاخته های دارای چربی
  • بالا بردن میزان سوخت و ساز چربی
  • کاهنده شمار یاخته های چربی در بدن
  • کم کردن وزن و کمک به متابولیسم بدن
  • قوی سازی و حجم دهی به عضلات
  • بهتر شدن و کنترل دیابت نوع 2
  • عامل افزاینده توده های استخوانی

عوارض قرص سی ال ای

ساختار و شکل سی ال ای که در مکمل های ورزشی موجود می باشد، در مقایسه با انواع آن در مواد غذایی، دارای تفاوت هایی است. از این رو برخی از افراد به هنگام استفاده از قرص سی ال ای، دچار عارضه هایی می شوند. بارزترین این عارضه ها به قرار زیر می باشد:

عوارض قرص سی ال ای
عوارض قرص سی ال ای
  • ملتهب شدن بدن
  • بالا رفتن میزان آنزیم های کبدی و صدمات احتمالی به کبد
  • بالا رفتن شدت استقامت نسبت به انسولین و امکان تشدید یافتن بیماری دیابت
  • کاسته شدن از میزان چربی مفید در بدن

در نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع، این عارضه ها هنگامی روی می دهند که افراد بیشتر از دوز پیشنهاد شده از قرص لاغری سی ال ای استفاده می کنند. در شرایط معمول، این مکمل را می توان به عنوان یک مکمل بدون عارضه دانست که خطراتی برای افراد به دنبال نخواهد داشت.

Bmi مورد قبول بیمه باید چند باشد؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

انواع قرص سی ال ای

28 شکل متفاوت از سی ال ای وجود دارد که عمده تفاوت آنها در پیوندهای دوگانه ای می باشد که به شیوه های گوناگون به طور منظم قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که این مسئله به ظاهر جزئی، قادر است جهانی متفاوت را برای سلول های ما رقم بزند.

انواع قرص سی ال ای
انواع قرص سی ال ای

اشکال سی ال ای در مکمل ها با فرم های طبیعی آن ها در محصولات گیاهی دارای تفاوت هایی می باشد. برای تولید مکمل ها، سازندگان آنها، سی ال ای را با به وجود آوردن تغییرات شیمیایی منبع های گیاهی لینولئیک اسید تولید می کنند.

تنها وجه تمایز قرص های سی ال ای با همدیگر، در میزان دوز آنها می باشد. تحقیقات زیادی تاکنون دریافت سی ال ای را از منبع های طبیعی در مقابل استفاده از مکمل ها، پیشنهاد کرده اند.

قرص لاغری سی ال ای که در مکمل ها وجود دارد، با شکل های طبیعی آن در محصولات حیوانی، دارای تفاوت هایی می باشد.

انواع مختلف مکمل ها:

سی ال ای اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition cla

این مکمل دارای 750 میلی گرم سی ال ای در هر سروینگ می باشد. از این رو فوق العاده به صرفه و مطلوب خواهد بود. اکثر افراد ورزشکار در تمام دنیا، برای سوزاندن چربی ها و پرورش بافت های عضلانی، این مکمل را مورد مصرف قرار می دهند.

سی ال ای MRM

در هر سروینگ از سی ال ای MRM، حدود 1000 میلی گرم سی ال ای وجود دارد. این مکمل محصولی با کیفیت بالا می باشد که از قیمت خوبی نیز برخوردار است. این سی ال ای به منظور عضله سازی بدنسازان به کار می رود.

سی ال ای EAS

افراد ورزشکار به منظور سوزاندن چربی ها، از این مکمل استفاده می کنند. 80 درصد از این مکمل را لینولئیک اسید تشکیل می دهد و دارای 90 کپسول سی ال ای می باشد.

سی ال ای فارما میکس Pharma Mix

این مکمل دارای اسید لینولئیک کنژوگه و تولید ایران می باشد. فارما میکس در زمان کم کردن وزن تنها سبب سوزاندن چربی ها شده و از تحلیل رفتن بافت های عضلانی ممانعت می کند. از این رو از افتادگی و شلی پوست افراد پس از کم کردن وزن جلوگیری می کند. این سی ال ای کافئین ندارد که در کاهش وزن موثر بوده و همراه با فعالیت های ورزشی، سبب از دست رفتن وزن بیشتری خواهد شد.

سی ال ای الیمپ Olimp

سی ال ای الیمپ یک نمونه دیگر از مکمل های با کیفیتی است که در ورزشکاران برای سوزاندن چربی ها مورد استفاده قرار می گیرد. مکمل سی ال ای افزون بر لینولئیک اسید کنژوگه، دارای چای سبز و ال_ کارنیتین در زمینه چربی سوزی بیشتر می باشد.

سی ال ای برونسون Bronson

لینولئیک اسید کنژوگه ای که در مکمل سی ال ای Bronson وجود دارد، از روغن گلرنگ اشتقاق یافته است. این مکمل در راستای بالا بردن میزان سوخت و ساز و چربی سوزی بیشتر به کار می رود و از جمله مکمل های با کیفیت بالا به شمار می آید.

سی ال ای کارن Karen CLA

این مکمل در زمینه بالا بردن میزان تجزیه چربی ها به ویژه چربی های دور شکم مورد استفاده قرار می گیرد. سی ال ای کارن از ضعیف شدن دستگاه ایمنی جلوگیری کرده و سبب به وجود آمدن بافت های عضلانی فاقد چربی در بدن می شود.

سی ال ای مگنوم Hard Magnum CLA

این مکمل سبب سوزاندن چربی ها شده و عضلات بدن را محکم و سفت می کند. سی ال ای مگنوم با عمل چربی سوزی، انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های جسمانی را تامین می سازد.

سی ال ای ناترند Nutrend CLA

مکمل ناترند افزون بر اسیدهای چرب سی ال ای، دارای عصاره چای سبز می باشد و خاصیت چربی سوزی بالایی دارد. این مکمل برای افراد ورزشکار به دلیل داشتن عضله های پر قدرت و فاقد چربی، موثر عمل می کند.

سی ال ای پی اچ دی PHD CLA

این مکمل با کیفیت بالایی که دارد، برای افراد بدنساز و ورزشکار طی دوره های چربی سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. مکمل پی اچ دی به منظور تنظیم و به کنترل درآوردن وزن هم به کار می آید.

سی ال ای بایوتک Bio TechUSA CLA

در هر یک نمونه از سخت ژل های این برند، 400 میلی گرم سی ال ای وجود دارد که سبب تسریع میزان چربی سوزی و کاهش وزن در افراد می شود.

منبع غذایی سی ال ای

منبع های تغذیه ای مهم قرص سی ال ای، گوشت و شیر نشخوارکنندگان همچون گاو، بز و گوسفند می باشد. میزان سی ال ای موجود در این مواد غذایی، بستگی به موادی که حیوانات مصرف می کنند، متفاوت خواهد بود.

منبع غذایی سی ال ای
منبع غذایی سی ال ای

بر فرض مثال، مقدار سی ال ای موجود در گوشت گاو و محصولات لبنی گاوهایی که علفخوار می باشند، 300 الی 500 درصد فراتر از گاوهایی است که از غلات تغذیه می کنند. بیشتر مردم، هم اکنون میزان سی ال ای را در برنامه غذایی روزانه مصرف می کنند. متوسط میزان مصرف در ایالات متحده تقریبا 151 میلی گرم به صورت روزانه برای بانوان و 212 میلی گرم برای آقایان می باشد.

قرص سی ال ای به طور معمول به صورت قرص یا کپسول به همراه وعده های غذایی استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که سی ال ای که در مکمل ها قابل یافت می باشد، اشتقاق یافته از مواد غذایی طبیعی نمی باشد، بلکه به وسیله ی تغییر شیمیایی اسید لینولئیک که در روغن های گیاهی وجود دارد، تشکیل می شود.

اعتدال و به بالانس رسیدن فرم های گوناگون در مکمل ها، دارای تفاوت هایی می باشد. شکل های گوناگونی از انواع سی ال ای ها موجود می باشند که به هیچ عنوان با مقادیر بالا در طبیعت قابل یافت نمی باشند.

ارزش غذایی سی ال ای

قرص های سی ال ای دارای نوع های گوناگونی می باشند و بر حسب نوع خریداری شده، درصد ترکیب های آنها متفاوت خواهد بود. به طور معمول جدولی به عنوان مشخصات تغذیه ای روی بسته بندی محصولات حاوی سی ال ای تعبیه شده است.

جراحی چاقی به چه منظور انجام می گیرد؟

بهتر شدن شرایط زیست، سلامت جسمی و روانی پس از جراحی چاقی، به طور شگرفی در افراد سبب افزایش انگیزه می شود. بیمار افزون بر این که اعتماد به نفس خود را مجددا به دست می آورد، بلکه از بیماری های مزمن که ممکن بود گرفتارشان شود، بر حذر می ماند. در این راستا، توصیه می کنیم که با جناب دکتر مهدی سلیمی در ارتباظ باشید.

دکتر سلیمی، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک و همچنین عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) با شماره نظام پزشکی 100674 می باشند.

دکتر مهدی سلیمی با جراحی های موفقی که دارند و میزان بالای رضایتمندی که از بیماران خود کسب کرده اند، در شمار جراحان خبره و مجرب قرار دارند و به عنوان مشاور و راهنمای عالی، همراه افرادی هستند که تصمیم به جراحی چاقی دارند.

مطالبی که از مقاله قرص لاغری سی ال ای آموختیم

سی ال ای در حالت کلی در مواد غذایی به ویژه گوشت و محصولات لبنی یافت می شود ولی به شکل قرص و مکمل هم مورد مصرف قرار می گیرد. قرص لاغری سی ال ای اکثرا به وسیله ی افراد ورزشکاری مصرف می شود که همراه فعالیت های ورزشی، تصمیم به کاهش وزن دارند.

قرص سی ال ای علاوه بر جنبه لاغری که دارد، دارای مزایای دیگری نیز می باشد که در ادامه، به این موارد اشاره می کنیم:

  • درصد ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.
  • سبب کم شدن میزان التهابات می شود.
  • روند سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد.
  • رشد  بیشتر عضلانی را سبب می شود.
  • کارکرد دستگاه ایمنی را تقویت می سازد.

قرص لاغری سی ال ای دارای مقادیر مصرفی مختلفی می باشد که پیش از خریداری، می بایست از افراد متخصص مشورت بگیرید و محصولی مطمئن و اصل را خریداری کنید.

منحصرا قرص های سی ال ای موجبات لاغری را برای افراد فراهم نمی سازند، لازم است که در کنار مصرف قرص لاغری سی ال ای، رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ورزشی نیز گنجانده شوند.  استفاده زیاد از حد این قرص، عارضه هایی همچون اسهال، حساسیت به انسولین و استرس و اضطراب اکسیداتیو را به دنبال خواهد داشت.

توصیه می کنیم از صفحه نظرات مصرف کنندگان قرص اسلیم کوئیک دیدن کنید.

سخن پایانی

باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از قرص لاغری سی ال ای، با انجام فعالیت های ورزشی و نیز داشتن برنامه غذایی درست و اصولی و مرتب، اثربخشی مطلوب تری برای بدن خواهد داشت.

سخن پایانی
سخن پایانی

با این که ورزش زیاد از حد سبب تضعیف دستگاه ایمنی می شود، ولی تحقیقات گویای این حقیقت می باشد که استفاده از قرص لاغری سی ال ای به همراه برنامه تغذیه ای مناسب و مکفی، علاوه بر این که از ضعیف شدن دستگاه ایمنی ممانعت می کند، سبب تقویت آن نیز می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید