قرص لاغری سلنداکر

در این مقاله قصد داریم به بررسی عوارض قرص لاغری سلنداکر و مضرات آن بر  سلامتی بدن بپردازیم. لطفا ما را تا انتها همراه نمایید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

هشدار: با توجه به اینکه در بسیاری از قرص های لاغری از مواد مخدر شیشه استفاده می شود، این وب سایت، استفاده از این قرص ها را به هیچ وجه توصیه نمی کند. همچنین فروش این قرص ها توسط ما انجام نمی شود .

مقدمه

قرص لاغری سلنداکر با کم کردن اشتها به عنوان عامل بازدارنده افزایش وزن، موثر ظاهر می شود و به خاطر داشتن ترکیباتی در خود که خاصیت چربی سوزی دارند، سبب حذف چربی های اضافی شده و در نتیجه کم کردن سایز را در پی خواهد داشت.

قرص لاغری سلنداکر 100 درصد گیاهی بوده و برای آن دسته از افرادی که تصمیم به کم کردن وزن دارند در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم از پست قرص های بعد از عمل اسلیو دیدن کنید.

قرص لاغری سلنداکر

قرص لاغری سلنداکر نوعی قرص لاغری قوی گیاهی می باشد که جهت کم کردن وزن مورد استفاده قرار می گیرد. قرص لاغری سلنداکر ترکیبی از 3 نوع گیاه مورینگا اولیفرا، زردچوبه و کاری می باشد. (در ادامه مقاله در رابطه با خواص هر یک از این موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت).

در حال حاضر به علت تغییرات و تحولاتی که در شیوه زندگی و ماشینی شدن بیشتر کارها به وجود آمده است، از میزان تحرک افراد به شدت کاسته شده، و شمار زیادی از انسان ها مبتلا به بیماری چاقی شده اند.

قرص لاغری سلنداکر
قرص لاغری سلنداکر

براساس اطلاعات به دست آمده نزدیک به 60 درصد جمعیت ایران اضافه وزن دارند و این مسئله اتفاقی بس ناگوار است. چرا که چاقی و اضافه وزن عاملی مهم برای ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت، فشارخون و سکته می باشد.

داشتن فعالیت های بدنی در کنار برنامه های غذایی اصولی از پر اهمیت ترین روش ها جهت مبارزه با چاقی می باشد. همراه با موارد مذکور، مصرف قرص لاغری سلنداکر بدون داشتن عوارض خطرناک در جهت کم کردن وزن موثر عمل خواهد کرد.

لطفا از پست عمل کوچک کردن معده دیدن کنید.

مواد تشکیل دهنده قرص لاغری سلنداکر

همان گونه که ذکر شد قرص لاغری سلنداکر تنها از مواد گیاهی شکل گرفته و کوچکترین ماده شیمیایی در ترکیبات آن دیده نمی شود.

زردچوبه:

زردچوبه گیاهی با قدمت بسیار از خانواده زنجبیل می باشد که به شکل وسیعی در قسمت هایی از جنوب و جنوب شرق مناطق استوایی قابل کشت می باشد. مهم ترین و سودمند ترین بخش آن که خاصیت دارویی دارد و  برای آشپزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ریشه آن است.

زردچوبه دارای کورکومین می باشد که با خواص سودمند تغذیه ای و سایر خواص بیولوژیکی که دارد به شکل وسیع و گسترده ای مصرف می شود. پودر شده زردچوبه در راستای ثبات وزن فوق العاده موثر عمل می کند.

یک مورد از مواد تشکیل دهنده موثری که در آن بکار رفته، باعث تولید صفرا می شود که از عامل های مهم در چربی سوزی به شمار می آید.

گیاه کاری:

گیاه کاری عضوی از خانواده سدابیان می باشد و غالبا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قابل یافت است. ریشه و پوست ساقه این گیاه که ارتفاع متوسط تا کوتاه دارد، موارد استفاده زیادی دارد.

برگ های گیاه کاری با داشتن خاصیت های پزشکی از قبیل خواص آنتی بیوتیکی، ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و هپاتوپروتکتیو کاربرد فراوانی دارند. جهت معالجه آکنه هم از ریشه های گیاه کاری استفاده می شود.

مورینگا اولیفرا:

مورینگا اولیفرا درختی است که بیشتر از 300 سال جهت معالجه و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. ترب کوهی نام رایج این درخت است و به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده ارزشمند به شمار می آید.

در حقیقت در کشورهایی که مبتلا به سوء تغذیه می باشند از ترب کوهی جهت معالجه هم استفاده می کنند.

فواید قرص لاغری سلنداکر

  • شامل ترکیبات طبیعی و گیاهی
  • کاهنده وزن و سایز
  • خاصیت چربی سوزی
  • عدم وجود کافئین و مواد تحریک کننده در ترکیبات آن

شیوه مصرف قرص لاغری سلنداکر

روزانه 2 مرتبه پس از غذا و هر بار یک کپسول استفاده شود.

هشدار مصرف قرص لاغری سلنداکر

چنانچه از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن مثل سیکلوسپورین استفاده می کنید؛ قبل از استفاده نیاز است که با پزشک مشورت کنید. پیشنهاد می شود سیکلوسپورین را 2 ساعت پیش یا 2 ساعت پس از قرص ونوستات استفاده کنید.

پیش از استفاده همزمان قرص ونوستات با ویتامین ها، مکمل های غذایی و ترکیبات گیاهی پزشک خود را در جریان بگذارید.

به هنگام مصرف داروهای با سمیت کبدی، ضد انعقاد خون، لووتیروکسین، تاکرولیموس سولفاسالازین و آملودیپین، باید جهت مصرف قرص لاغری سلنداکر با پزشک مشورت کنید.

هشدار مصرف قرص لاغری سلنداکر
هشدار مصرف قرص لاغری سلنداکر

طی دوران بارداری و شیردهی از مصرف قرص لاغری سلنداکر اجتناب کنید.  و چنانچه دارای بیماری زمینه ای مثل دیابت و یا فشار خون هستید، پیش از مصرف لازم است که با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی قرص لاغری سلنداکر

منع مصرف بخصوصی در رابطه با عوارض قرص لاغری سلنداکر بیان نشده است. ولی در چند مورد پیشنهاد می شود جانب احتیاط رعایت شود که عبارت اند از:

کم کاری تیروئید، اختلالات خونریزی، شرایط حساس به هورمون مثل سرطان سینه و رحم، افرادی که بیماری کبدی دارند و افرادی که دچار کم خونی می باشند.

قرص لاغری چیست؟

چنانچه شما هم جزو افرادی هستید که جهت داشتن اندام متناسب و کم کردن وزن شیوه های گوناگونی را امتحان کرده اید، یقینا اسم قرص های لاغری تاکنون به گوشتان خورده است.

قرص لاغری یا قرص چربی سوز قرصی است که سبب کم شدن شدت اشتهای افراد می شود. از این رو با استفاده از این قرص ها تمایل افراد به خوردن غذا و در نتیجه اشتهای فرد کاهش می یابد.

قرص لاغری چیست؟
قرص لاغری چیست؟

همان طور که مطلع هستید با کم شدن حجم غذای دریافتی، بدن جهت سوخت و ساز و تامین انرژی اندام های گوناگون پروسه چربی سوزی را استارت می زند و به این شیوه انرژی ملزوم را کسب می کند.

در ارتباط با اثرات قرص های لاغری نیاز است به این نکته اشاره کنیم که کلیه قرص های لاغری که در بازار قابل دسترس هستند، اثربخشی مطلوبی ندارند.

در راستای حفظ سلامت خود و اثربخشی مطلوب قرص هلی لاغری می بایست از آن دسته از قرص های لاغری استفاده کنید که از سمت سازمان و نهاد غذا و دارو تایید شده باشند.

این تاییدیه بدان معنی است که قرص لاغری که استفاده می کنید برای سلامتی زیان بار نمی باشد. قرص لاغری تمایل افراد به خوردن غذا را کم می کند

ولی مسئله ای که وجود دارد این است که آیا همه افراد قادرند از قرص های لاغری استفاده کنند؟ یا استفاده از آنها برای برخی از افراد منع مصرف دارد؟ در ادامه مقاله به پاسخ این پرسش خواهیم رسید.

از نمونه برنامه غذایی بعد از اسلیو معده دیدن کنید.

چه کسانی می توانند قرص لاغری مصرف کنند

برای آن دسته از افردی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، در قدم نخست توصیه می شود که فعالیت های ورزشی اصولی و برنامه غذایی مناسبی داشته باشند.

انجام فعالیت های ورزشی از مطمئن ترین و سالم ترین روش ها جهت سوزاندن چربی ها و دستیابی افراد به وزن دلخواه می باشد. ولی در بعضی از مواقع موارد مذکور برای چربی سوزی و کم کردن وزن کافی نمی باشد.

چه کسانی می توانند قرص لاغری مصرف کنند
چه کسانی می توانند قرص لاغری مصرف کنند

در چنین وضعیتی پزشک مربوطه با ارزیابی وضعیت بدنی فرد، استفاده از قرص های لاغری را توصیه می کند. از جمله این شرایط داشتن شاخص توده بدنی بیش از 30 می باشد. در شرایطی که فرد دارای مشکلات پزشکی مرتبط با چاقی مانند دیابت باشد هم، پزشک استفاده از قرص های لاغری که از سمت نهاد غذا و دارو دارای تاییدیه باشند را برای فرد توصیه می کند.

موارد ذکر شده فوق گویای این واقعیت می باشند که استفاده از قرص های لاغری قطعا می بایست با نظر و تشخیص پزشک و تحت شرایط بخصوصی آغاز شوند. پس تحت هیچ شرایطی استفاده خود سرانه این قرص ها پیشنهاد نمی شود.

پزشک مربوطه پیش از نسخه کردن هر نوع از قرص های لاغری، پرونده پزشکی فرد را مطالعه می کند و با ارزیابی وضعیت وی تشخیص می دهد که آیا فرد مجاز به استفاده از قرص های لاغری می باشد یا خیر.

در ارتباط با تاثیرپذیری قرص های لاغری مطالعات بسیاری انجام شده که نتایج به دست آمده حاکی از اثربخش بودن قرص های لاغری در رابطه با چربی سوزی می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله جراحی بای پس معده در کرج را مطالعه کنید.

نتیجه گیری:

به صورت میانگین می توان این گونه بازگو کرد که استفاده از قرص های لاغری که استاندارد های ملزوم و ضروری از سوی سازمان غذا و دارو را داشته باشند، در عرض 12 هفته اثرات قابل ملاحظه ای را در راستای کم کردن وزن و لاغری خواهند داشت.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اثربخشی قرص های لاغری زمانی هویدا خواهد شد که در کنار مصرف آنها تغییراتی درسبک و  شیوه زندگی اعمال شود.

انواع قرص های لاغری و مکانیسم عمل آنها

اکثریت افرادی که دارای اضافه وزن می باشند، گاها بدون مشورت گرفتن از متخصصین تغذیه شروع به مصرف خود سرانه قرص های لاغری می کنند.

این گروه از افراد به بهانه های مختلف همچون نبود زمان کافی برای انجام فعالیت های ورزشی، نداشتن اراده مکفی برای رژیم گرفتن و عوامل دیگر، جهت رسیدن به کاهش وزن در کوتاه ترین زمان، به مصرف قرص های لاغری روی می آورند.

انواع قرص های لاغری و مکانیسم عمل آنها
انواع قرص های لاغری و مکانیسم عمل آنها

به هر حال نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد آگاهی های ملزوم در رابطه با مصرف این قرص ها را کسب کنند.

قرص های لاغری چربی سوز:

همان گونه که از اسم این قرص ها پیداست، عملکرد این قرص ها بالا بردن میزان چربی سوزی بدن می باشد. ولی این قرص ها با چه مکانیسمی این عمل را انجام می دهند؟

در حالت طبیعی در هنگام عمل هضم مواد غذایی در بدن، چربی های به دست آمده از مواد غذایی خورده شده در روده کوچک جذب می شوند. قرص های لاغری با پیشگیری از تجزیه چربی ها در روده سبب می شوند مدفوع شکل سفتی نداشته باشد.

شمار زیادی از ویتامین هایی که مصرف می کنیم (همانند ویتامین های A و D وE) به صورت حل شده در چربی هستند و فقط به این شیوه قادرند وارد دستگاه گردش خون شوند. هنگامی که چربی ها از بدن خارج می شوند، این ویتامین ها نیز به همراه آنها دفع می شوند و با گذشت زمان افراد به سوء تغذیه مبتلا می شوند.

قرص های افزایش دهنده متابولیسم بدن:

شمار دیگری از قرص های لاغری با بالا رفتن میزان دمای بدن و افزایش یافتن میزان متابولیسم سبب افزایش چربی سوزی می شوند. عموما این قرص ها دارای موادی همچون کافئین هستند. کافئین این قابلیت را دارد تا میزان چربی سوزی را افزایش دهد.

قرص های لاغری کاهش اشتها:

عملکرد این قرص ها کاستن از میزان اشتها و افزایش حس سیری می باشد. عموما ماده شکل دهنده مهم این قرص ها فیبر است.

فیبر کربوهیدراتی است که به وسیله ی بدن قابل هضم نمی باشد. و نخستین کربوهیدراتی است که سبب بالا رفتن میزان قند خون نمی شود و از سیستم گوارشی دفع می شود. فیبرها به دو صورت محلول و نامحلول می باشند.

فیبرهایی که از نوع محلول می باشند، قابل حل در آب هستند و باعث ایجاد ماده ای ژلاتینی چسبناک می شوند. این نوع از فیبرها مزیت های بسیاری دارند، مانند:

جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت و کاهش کلسترول مضر خون. فیبرهای محلول، در جایگاه ماده ای پروبیوتیک، منبع تغذیه ای خوبی برای باکتری های مفید موجود در روده هستند.

فیبرهایی که از نوع نامحلول می باشند و توانایی حل شدن در آب را ندارند با حرکات خود در طول دستگاه گوارش، سبب حرکات منظم در روده بزرگ می شوند.

هر دو شکل این فیبرها برای بدن نیاز می باشند و موجبات کاهش وزن را فراهم می سازند. فیبرها سبب ایجاد حس سیری می شوند. به این صورت که در معده، فیبری که توسط مواد غذایی خورده شده وارد آن شده است به وسیله ی شیره معده اشباع و پر حجم می شود و به فرد حس سیری را القا می کند.

از سوی دیگر فیبرهای از نوع محلول در روده با جذب کردن آب ماده ای به شکل ژل و چسبناک تولید می کنند که سبب کم شدن میزان جذب مواد قندی از روده شده و خطرات چاقی و اضافه وزن را به حداقل می رساند.

قرص های لاغری ممانعت کننده از جذب چربی:

یک نمونه دیگر از قرص های لاغری، مانع از جذب شدن چربی ها از طریق روده می شوند.  قرص های لاغری با این خواص به عنوان عامل بازدارنده و مهار کننده سبب مهار شدن آنزیم لیپاز می شوند. وظیفه آنزیم لیپاز تجزیه سازی چربی ها به قسمت های کوچکتر می باشد.

این آنزیم توسط معده ترشح و سبب هضم چربی ها می شود. قرص های لاغری ممانعت کننده از جذب چربی ها با مهار کردن این آنزیم از میزان جذب چربی ها در روده می کاهند و سبب خارج شدن چربی ها از طریق مدفوع می شوند، و دیگر وارد خون نمی شوند.

استفاده بی رویه از این قرص ها به مانند قرص های چربی سوز ممکن است عوارضی در پی داشته باشد به این مفهوم که سبب از بین رفتن ویتامین های حل شده در چربی، از بدن می شوند.

جراحی چاقی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، شیوه های نوین و جدیدی ابداع شده اند که انواع چاقی واضافه وزنی را کنترل کرده و به افراد کمک می کنند تا وزن خود را کاهش دهند و با به کار گرفتن روش های اصولی و مطمئن به وزن دلخواه خود برسند.

جراحی چاقی
جراحی چاقی

جامعه پزشکی مخصوصا افراد متخصصی که در زمینه جراحی چاقی فعالیت دارند، برای آن گروه از افرادی که بیماری هایی از قبیل دیابت نوع 2، فشار خون بالا و نیز افرادی که سابقه بیماری قلبی و عروقی دارند، جراحی چاقی را توصیه می کنند.

جناب دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674

دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سال ها تجربه و داشتن جراحی های موفق همراه شماست تا با خیال راحت و خاطری آسوده به وزنی که مد نظر دارید، برسید.

پرسش های رایج در رابطه با مصرف قرص لاغری سلنداکر

  • چه افرادی مجاز به استفاده از قرص لاغری سلنداکر می باشند؟ مصرف این قرص لزوما برای افراد بزرگسال ( بالای 18 سال) توصیه می شود.
  • مدت زمان اثر بخشی قرص لاغری سلنداکر چقدر است؟ قرص لاغری سلنداکر از جمله قرص های لاغری می باشد که دارای اثربخشی سریع است. افراد پس از استفاده کوتاه مدت از این قرص شاهد اثرات مثبت آن خواهند بود.
  • آیا قرص لاغری سلنداکر به عنوان چربی سوز قوی عمل می کند؟ بلی، قرص لاغری سلنداکر دارای خاصیت چربی سوزی فوق العاده ای می باشد.

سخن پایانی

چاقی و داشتن اضافه وزن به جمع شدن غیر طبیعی چربی اطلاق می شود که می تواند سبب بروز بیماری هایی از جمله دیابت، چربی خون و بیماری های قلبی و عروقی شود.

تبعیت از یک برنامه غذایی رژیمی مناسب و اصولی به همراه داشتن فعالیت های بدنی مستمر از عوامل اصلی کنترل کننده وزن می باشند. یک مورد دیگر از شیوه های تاثیرگذار در کاهش وزن استفاده از مکمل های غذایی می باشد.

در حالت کلی مکمل های کاهنده وزن در چند گروه که شامل : مکمل های چربی سوز، کاهنده اشتها، افزاینده متابولیسم و مکمل های ممانعت کننده جذب چربی می باشند، طبقه بندی می شوند.

قرص لاغری سلنداکر با ترکیبات منحصر به فردی که دارد، از جمله مکمل هایی می باشد که در روند کاهش وزن اثربخشی قوی دارد. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد استفاده از قرص لاغری سلنداکر به همراه داشتن برنامه غذایی اصولی و تمرینات جسمانی مناسب، تاثیر شگرفی در کم کردن وزن، کاهش دور کمر و دور باسن خواهد داشت.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید