قرص امگا۳ برای دیابتی ها

در این مقاله، می خواهیم درباره قرص امگا۳ برای دیابتی ها با شما صحبت کنیم، پس تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

هر شخصی در زندگی خود، بیماری های زیادی را تجربه می کند و برای بهبود آن مجبور است از داروهایی که پزشک تجویز می کند استفاده نماید، به همین خاطر، زمانی که احساس ناراحتی می کنید، باید به جای درمان های خود سرانه سریعا به پزشک عمومی یا متخصصان مربوطه مراجعه کنید تا از ریشه به درمان بیماری شما بپردازند.

بیماری هایی مانند دیابت نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برای درمان آن  از داروها و قرص های متنوعی استفاده می کنند.

برای مثال قرص امگا۳برای دیابتی ها می تواند یکی از راه های درمانی باشد. البته به تنهایی سبب بهبودی شما نمی شود و باید در کنار استعمال آن از عوامل دیگر که پزشکان به شما گوشزد می کنند نیز پیروی نمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست جراحی پای دیابتی دیدن کنید.

اینفوگرافیگ قرص امگا۳ برای دیابتی ها

به اسیدهای چرب امگا۳ نیز گفته می شود که می توانند در نرمال نگه داشتن سطح قند خون بدن، در شرایط گوناگون بسیار کمک کننده باشند. بنابراین اگر چنین قرصی برای بیماران دیابتی تجویز شد، بهتر است که نهایت استفاده را از آن ببرند.

اینفوگرافیگ قرص امگا۳ برای دیابتی ها
اینفوگرافیگ قرص امگا۳ برای دیابتی ها

در حقیقت عملکرد اساسی این قرص بر روی مغز بیماران خود را نشان می دهد. تا جایی که انواع افسردگی ها را می تواند بهبود ببخشد و سیستم عصبی افراد را به کارکرد طبیعی و نرمال خود باز گرداند.

در امگا۳ شاهد وجود سه گروه از اسید های چرب خواهید بود که عبارت اند از:

  • آلفا لینولنیک اسید یا alpha-Linolenic acide
  • ایکوزا پنتانوئیک اسید یا EPA
  • دوکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA

نحوه مصرف قرص امگا۳ برای دیابتی ها باید چگونه باشد؟

کسانی که با مرض دیابت دست و پنجه نرم می کنند، باید در مصرف امگا۳ از برنامه خاصی پیروی نمایند که پزشک معالج برای آن ها تجویز نموده است.

چون نوع و میزان مصرف آن ها با افراد عادی یکسان نیست. آن ها باید به گونه ای این ماده را مصرف کنند تا برای بهبود بیماری آن ها مثمرثمر واقع شود و آسیبی به آن ها وارد نکند.

نحوه مصرف قرص امگا۳ برای دیابتی ها باید چگونه باشد؟
نحوه مصرف قرص امگا۳ برای دیابتی ها باید چگونه باشد؟

همان طور که گفتیم نوعی اسید چرب طولانی و غیر اشباع با نام اختصاری DHA در این قرص وجود دارد که اسم کامل آن در واقع دوکوزاهگزانوئیک می باشد.

بیشتر از هر چیز، دیگر مغز شما به این ماده نیاز دارد و از آنجایی که کارکرد این قرص بیشتر بر روی مغز است بنابراین، برای افراد دیابتی بسیار پر فایده می باشد. در ضمن برای اینکه بتوانید این ماده را مستقیما از مواد غذایی دریافت کنید، می توانید از انواع ماهی های مخصوص کمک بگیرید.

قرص امگا۳برای دیابتی ها، دارای نوع دیگری از اسید های چرب می باشد که نام اختصاری آن ALA می باشد

قرص امگا۳برای دیابتی ها، دارای نوع دیگری از اسید های چرب می باشد که نام اختصاری آن ALA می باشد و با نام آلفالینولئیک اسید شناخته شده است. اسید چربی که نام بردیم، قادر در بدن به نوع دیگری از اسید ها تبدیل شود که ایکوزپنتانوئیک اسید می باشد.

این اسید نیز صورت دیگری از امگا۳ را به ما نشان می دهد. برای همین در مواری که امگا۳ وجود دارد، یک مقدار مجاز برای افراد در نظر گرفته می شود و به طور کلی، شایسته است هر شخصی حدود نیم تا ۸.۱ گرم امگا۳ را به صورت روزانه به مصرف برساند.

اما مصرف این ماده مغذی به شکل خودسرانه صحیح نیست و برای تعیین دوز اولیه آن، باید شرایط افراد را به خوبی مورد ارزیابی قرار داد. اگر جزو افرادی هستید که عارضه قلبی ندارید، قادر خواهید بود شروع مصرف امگا۳ را به میزان نیم گرم به صورت روزانه انجام بدهید.

اما اگر با عارضه های قلبی درگیر هستید بهتر است دوز مصرفی خود را افزایش بدهید، مثلا در طول روز حداقل ۸.۱ گرم از امگا۳ را به مصرف برسانید. گفتن این نکته الزامی است که دوز بالای ۸.۱گرم در طول روز ممنوع است و در حقیقت این مقدار، بالاترین دوزی است که می توانید در برنامه غذایی خود قرار بدهید.

بیماران دیابتی می توانند از قرص قند خارجی نیز استفاده نمایند. لطفا برای اطلاعات بیشتر روی لینک فوق کلیک نمایید.

ساپلیمنت های قرص امگا۳ برای دیابتی ها

ساپلیمنت های امگا۳ در نوع خود، جز بهترین موارد دارویی برای کسانی هستند که به مرض دیابت مبتلا هستند و کاربرد بالایی برای چنین افرادی دارند؛

این ساپلیمنت ها، دارای خواص زیادی می باشند، برای مثال مقدار تری گلیسیرید خون را در بیماران کاهش می دهند. در ضمن اگر از دوز های پایین این ساپلیمنت های ویتامینی استفاده کنید، کاهش التهاب عروق خونی را شاهد خواهید بود.

ساپلیمنت های قرص امگا۳ برای دیابتی ها
ساپلیمنت های قرص امگا۳ برای دیابتی ها

چنین التهاب هایی، بیشتر در کسانی که مبتلا به دیابت هستند دیده می شود. برای همین، اغلب پزشکان دوزهای پایین این ساپلیمنت ها رو تجویز می کنند، تا کسانی که هم به دیابت و هم به التهاب عروق خونی دچار هستند، از فواید آن بهره کافی ببرند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانیم برای ساپلیمنت امگا۳ به آن اشاره کنیم، ایجاد آثار مفید بر روی گردش خون بیماران است. همچنین، اگر می خواهید سبب کاهش مقدار تری گلیسیرید خون خود شوید، باید از دوزهای بالای این ماده استفاده کنید؛

زیرا دوز های پایین فاقد چنین توانایی می باشند، برای همین معمولا پزشکان از دوزهای بالا استفاده می کنند تا با مصرف آن فواید بیشتری برای بیماران ایجاد نماید. بنابراین ساپلیمنت قرص امگا۳برای دیابتی ها می تواند دارای مزایای بی شماری باشد.

اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

با طعم نامطبوع ساپلیمنت قرص امگا ۳برای دیابتی ها چطور کنار بیاییم؟

زمانی که از ساپلیمنت های این قرص استفاده می کنید، قطعا مشکلات شایع آن را نیز مشاهده خواهید کرد؛ مثلا زمانی که این قرص را مصرف کردید، امکان دارد طعم نامطبوعی را در دهان خود احساس نمایید، چون اغلب افراد، این مشکل را گزارش می کنند و از ایجاد شدن آن ابراز ناراحتی می نمایند.

اما جای نگرانی نیست! چون روش هایی تدبیر شده است تا هنگام مصرف آن کمتر اذیت شوید، به عنوان مثال اگر ساپلیمنت امگا۳ را به شکلی به مصرف برسانید که به حالت فریز شده در آمده باشد، در واقع طعم نامطبوع آن از بین می رود و به راحتی می توانید آن را به مصرف برسانید، چون با این شیوه، تقریبا مشکلات شما با طعم آن نیز کاملا نابود خواهد شد.

با طعم نامطبوع ساپلیمنت قرص امگا ۳برای دیابتی ها چطور کنار بیاییم؟
با طعم نامطبوع ساپلیمنت قرص امگا ۳برای دیابتی ها چطور کنار بیاییم؟

افراد دیگری نیز وجود دارند که مشکلات دیگری را نسبت به این ماده مغذی گزارش کرده اند، مثلا با مصرف آن، با سوهاضمه درگیر شده اند. بهتر است بدانید که با خوردن دوز های پایین این دارو چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد؛

زیرا در صورتی که بیمار از دوزهای بالا استفاده کند، ممکن درگیر سوهاضمه یا مشکلات این چنینی شود! برای همین افرادی که به دوز های بالا حساسیت نشان می دهند و از مصرف دارو به دلیل مشکلات گفته شده رضایت ندارند می توانند از دوز های پایین تر استفاده کنند تا مسائل پیش آمده را رفع و رجوع کنند.

چون این دارو برای بهبود وضعیت و افزایش کیفیت سلامتی افراد تجویز می شود و قرار نیست با مصرف آن اوضاع جسمی آن ها بدتر شود.

برای بیماری دیابت، مقاله درمان دیابت در 30 روز را مطالعه کنید.

آیا می دانید که چرا قرص امگا۳ برای دیابتی ها به صورت مکمل های غذایی تولید می شود؟

در جهان امروزی، از مکمل های غذایی و اسید های چرب، فقط برای دسته امگا۳ از ساپلیمنت استفاده می کنند؛ زیرا امروزه اغلب افراد تمایل به خوردن مواد غذایی سرخ شده یا مواد غذایی فرآوری شده دارند، برای همین نسبت امگا۶ به امگا۳ فاقد تعادل شده است.

به عبارتی دیگر، مواد غذایی گفته شده که تقریبا همه افراد به آن ها علاقه مند هستند، امگا۶ در بدن را بالا می برند.

برای همین تعادل موجود در میان دو ماده مغذی گفته شده از بین رفته و امراض گوناگونی را پدید آورده است مانند: بیماری های قلبی و عروقی، برخی از سرطان ها و سایر عارضه ها.

آیا می دانید که چرا قرص امگا۳ برای دیابتی ها به صورت مکمل های غذایی تولید می شود؟
آیا می دانید که چرا قرص امگا۳ برای دیابتی ها به صورت مکمل های غذایی تولید می شود؟

موضوع برقراری تعادل سطح قند خون در بدن مهم است اما نباید تمام تمرکز خود را فقط روی آن بگذارید؛ بلکه باید از شیوه های سالم زیستن استفاده کنید تا به طور خودکار، میزان قند خون شما نیز کنترل شود و از زندگی خود لذت ببرید.

برای همین، مکمل های غذایی قرص امگا۳برای دیابتی ها و افراد عادی ساخته می شود تا همه بتوانند طبق تغذیه ای که دارند از این دوز های مختلف آن طبق نظر پزشکان متخصص استفاده نمایند و از مزایای آن بهره مند شوند.

به یاد داشته باشید که زیاده روی در خوردن هر دارویی ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در بدن شما ایجاد نماید، برای همین توصیه می کنیم تا برای تعیین دوز مصرفی خود به متخصصان این حوزه مراجعه کنید و بر اساس دستورالعمل های ایشان عمل نمایید.

لطفا از پست کلینیک زخم پای دیابتی دیدن کنید.

مزایای قرص امگا ۳برای دیابتی ها چیست؟

کسانی که با انواع دیابت دست و پنجه نرم می کنند، قادر هستند تا از مواد غذایی دریایی به دفعات بیشتری نسبت به افراد عادی استفاده نمایند؛ زیرا مواد مغذی مانند امگا۳ در آن ها به فراوانی یافت می شود و می تواند تا حدی تسکین دهنده بیماری آن ها باشد و برای رفع و مهار آن کمک کند.

اسید های چرب یا همان امگا۳، قادر هستند سطح خون را به شکل نرمال حفظ کنند، البته زمانی این گفته صحت پیدا می کند که فرد در شرایط عادی قرار داشته باشد.

همان طور که گفتیم این ماده بیشترین تاثیر خود را بر روی مغز نشان می دهد. برای همین می تواند انواع افسردگی را درمان نماید و برای سیستم عصبی نیز مفید واقع شود. چون کارکرد آن را به شکل طبیعی حفظ خواهد کرد.

البته مزایای این ماده مغذی فقط به موارد بالا ختم نمی شود، چون به صورت خودکار سبب بهبود وضعیت قلبی و عروقی بیماران دیابتی نیز خواهد شد. به ویژه در میان بانوان، چون بیشتر از آقایان در معرض بیماری های عصبی قرار دارند.

در ضمن علاوه بر قرص امگا۳برای دیابتی ها، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که می توان از طریق آن ها برخی از کمبود های بدن را در طول روز جبران نمود که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم تا افراد دیابتی بتوانند از این موارد به خوبی بهره ببرند.

عوارض قرص امگا۳ برای دیابتی ها چیست؟

این قرص در اغلب اوقات، صدمه ای به شما وارد نمی کند و می توانید با خیال راحت آن را استفاده کنید، اما چنانچه از دوز های غیر طبیعی به صورت خودسر بهره ببرید قطعا شاهد عارضه های جانبی آن خواهید بود.

عوارض قرص امگا۳ برای دیابتی ها چیست؟
عوارض قرص امگا۳ برای دیابتی ها چیست؟

چون بیشتر عوارضی که در مصرف این قرص به وجود می آید به دلیل رعایت نکردن دوز روزانه مناسب آن می باشد. یکی از عارضه هایی که معمولا بیماران از آن شکایت دارند حس کردن طعم ماهی در دهان است که کاملا طبیعی می باشد.

چرا که این ماده از نوعی روغن ماهی به دست می آید و طبیعتا بوی ماهی از مشخصه های بارز آن می باشد، اما برای از بین بردن این احساس می توانید از شیوه ای که در مطالب قبلی عنوان کردیم استفاده کنید.

توصیه می کنیم از صفحه عوارض قرص لاغری دیدن کنید.

عارضه دیگری که مطبق تحقیقات کشف شده است، بالا رفتن سطح قند خون است

عارضه دیگری که مطبق تحقیقات کشف شده است، بالا رفتن سطح قند خون است. ولی چرا؟ ما در مطلب قبلی گفتیم که این قرص قند خون شما را نرمال نگه می دارد اما در صورتی سبب افزایش آن می شود که به مصرف بیش از حد آن بپردازید و توصیه های پزشک خود را نادیده بگیرید.

چون دوزهای بالای قرص امگا۳ برای دیابتی ها می تواند به راحتی ساختن گلوکز را تحریک نماید و در بازه زمانی طولانی سبب بالا رفتن میزان قند خون در بدن شود.

البته اگر دوز مصرفی مورد نیاز خون را روزانه مصرف کنید و طبق گفته پزشک عمل نمایید هرگز دچار چنین عوارضی نخواهید شد.

خونریزی لثه و بینی نیز می تواند جزو عوارض دیگر امگا۳ باشد. یعنی اگر این قرص را در طولانی مدت و با دوز بالا استفاده کنید، احتمالا شاهد خونریزی از لثه و بینی خود خواهید بود.

همچنین به همین دلیل برای کسانی که عمل جراحی در پیش دارند، استفاده از این ماده ممنوع می باشد و باید قبل از جراحی خوردن آن را قطع نمایند.

مورد دیگری که در دسته عوارض این قرص قرار می گیرد پایین آمدن فشار خون است. شاید این مورد یک مزیت به حساب بیاید، ولی فقط برای افراد عادی که مشکل فشار خون و بیماری خاص ندارند صدق می کند.

اما کسانی که به خودی خود دارای فشار خون پایین هستند این موضوع می تواند بسیار خطر آفرین باشد و به آن ها صدمات گوناگونی را وارد کند.

گذشته از آن احتمال تداخل دارویی قرص امگا۳برای دیابتی ها با انواع قرص کاهش فشار خون بسیار بالا است و بهتر است کسانی که به این بیماری یا امراض دیگر دچار هستند در این زمینه به پزشکان متخصص مراجعه کنند و از مصرف بدون تجویز پزشک اجتناب نمایند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید