عکس قبل و بعد عمل اسلیو

در این مقاله می خواهیم به موضوع عکس قبل و بعد عمل اسلیو بپردازیم.

احتمالا بارها با اصطلاح جراحی های چاقی رو به رو شده اید. اگر جزو گروه افراد چاق هستید، حتی ممکن است مطالبی درباره آن خوانده باشید. یکی از بهترین جراحی های چاقی، اسلیو معده نام دارد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

ویدئوی عکس قبل و بعد عمل اسلیو

ویدئوی عکس قبل و بعد عمل اسلیو

 

عکس قبل و بعد عمل اسلیو
عکس قبل و بعد عمل اسلیو

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با این نوع عمل در اختیار شما قرار دهیم تا اگر به دنبال راهی برای درمان چاقی هستید، با دانش کافی بهترین روش را انتخاب کنید.

همچنین در این مقاله می توانید چند نمونه از عکس قبل و بعد عمل اسلیو را مشاهده کنید و برای تماشای تصاویر بیشتر به صفحه دکتر سلیمی در اینستاگرام سر بزنید.

بنابراین ما را تا انتهای مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” همراهی کنید.

عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی

عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
عکس های قبل و بعد عمل اسلیو معده دکتر سلیمی
فهرست مطالب
  1. عمل اسلیو معده چیست؟
  2. چه کسی برای جراحی اسلیو معده مناسب است؟
  3. چه کسانی مناسب عمل اسلیو معده نیستند؟
  4. چاقی چیست؟
  5. علائم و علل چاقی
  6. عوارض جانبی چاقی
  7. تاثیر چاقی بر کیفیت زندگی
  8. جلوگیری از چاقی
  9. تشخیص چاقی
  10. درمان چاقی
  11. آشنایی با سایر جراحی های چاقی
  12. مقایسه مزایا و معایب جراحی چاقی
  13. آن چه قبل از جراحی چاقی باید بدانید.
  14. هزینه جراحی کاهش وزن چقدر است؟
  15. رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چیست؟
  16. آیا عمل اسلیو معده مانع از بارداری خواهد شد؟
  17. عمل اسلیو معده چه تفاوتی با دیگر روش ها دارد؟
  18. مزایای جراحی اسلیو معده
  19. مراقبت های قبل و بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟
  20. سخن پایانی

 

عمل اسلیو معده چیست؟

در ابتدای مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” می خواهیم کمی با عمی اسلیو معده آشنا شویم.

جراحی اسلیو معده جراحی لاپاراسکوپی برای کاهش وزن است که در واقع بخشی از معده (حدود 80 درصد معده) که در ترشح هورمون گرسنگی (گرلین) دخیل است را برمی دارد.

نتیجه یک معده لوله ای شبیه موز با فضای کمی برای غذا است و تغییرات هورمونی می تواند تأثیر مثبتی بر فشار خون و بیماری های قلبی (در صورت ابتلا به بیماری) داشته باشد.

 

عمل اسلیو معده چیست؟
عمل اسلیو معده چیست؟

پس از برداشتن مقدار معینی از معده، بقیه این قسمت شبیه آستین های یک لباس است. به آستین های لباس در انگلیسی اسلیو گفته می شود و از آنجا که معده تحت عمل جراحی شبیه آستین های پوشاک است، این عمل را اسلیو معده، جراحی آستین معده یا گاسترکتومی اسلیو نیز می نامند.

احساس گرسنگی بیماران پس از عمل بای پس معده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آن ها با هر وعده غذایی مقدار کمی غذا مصرف می کنند. نتیجه این عمل دائمی است و بازگشت ندارد. پس از عمل جراحی اسلیو معده، بیماران باید از رژیم غذایی مناسب پیروی کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند.

اگر فرد بعد از عمل مراقبت کافی نداشته باشد و دوباره زیاد غذا بخورد، معده تحت عمل جراحی کشیده و منبسط می شود. البته این کشش به این معنا نیست که معده به اندازه اولیه خود بازگشته است.

چه کسی برای جراحی اسلیو معده مناسب است؟

جراحی اسلیو معده یکی از جراحی های پرکاربرد برای درمان چاقی است. با این حال، آن چه اکثر بیماران از آن غافل هستند، این است که این درمان برای همه مناسب نیست.

به عبارت دیگر، درمان کاهش وزن و چاقی بستگی به شرایط جسمی و روحی، عادات و رفتار فرد، سابقه پزشکی و سایر عوامل خاص دارد که تجویز آن ها تنها با تشخیص پزشک امکانپذیر است. موارد زیر شرایط ویژه ای برای داوطلبان جراحی اسلیو معده است.

چه کسی برای جراحی اسلیو معده مناسب است؟
چه کسی برای جراحی اسلیو معده مناسب است؟

با وجود حداقل 6 ماه ورزش مداوم، بیمارانی که رژیم صحیح و سالم زیر نظر متخصص تغذیه داشتند و از داروهای کاهش وزن تجویز شده توسط پزشک خود استفاده می کردند، قادر به کاهش وزن نبودند.

شاخص چاقی بیماران بالای 40 است و از چاقی رنج می برند.

بیماری که بیشتر از 5 سال سابقه چاقی داشته و بیش از 45 کیلوگرم وزن دارد.

فرد مشکل پرخوری دارد و از کنترل بیماری خارج است.

بیماران از داروهایی استفاده می کنند که باعث گرسنگی بیشتر از حد معمول می شود.

شاخص چاقی بیماران بین 35 تا 40 است، اما از بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون بالا، آپنه خواب و کلسترول رنج می برند.

بیماران 18 تا 65 سال سن دارند.

از نظر روانی، فرد این توانایی را دارد که شیوه زندگی و عادات غذایی خود را تغییر دهد.

بیمار هیچ گونه مشکل روحی، عاطفی و احساسی خاصی ندارد و از این نظر در سلامت کامل به سر می برد.

او معتاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی نیست.

در ادامه یک نمونه از عکس قبل و بعد عمل اسلیو را می بینید.

برای مشاهده تصاویر بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام دکتر سلیمی مراجعه نمایید.

چه کسانی مناسب عمل اسلیو معده نیستند؟

جراحی اسلیو معده یک روش مناسب و کم خطر برای درمان چاقی و دستیابی به کاهش وزن است. با این حال، این درمان برای افرادی که دارای شرایط خاصی هستند که در زیر شرح داده شده است، توصیه نمی شود.

افراد مبتلا به صرع ممکن است برای کاهش وزن از سایر راه های درمانی استفاده کنند.

چه کسانی مناسب عمل اسلیو معده نیستند؟
چه کسانی مناسب عمل اسلیو معده نیستند؟

برداشتن معده برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، توصیه نمی شود.

کسانی که مشکل روانی دارند، برای این عمل مناسب نیستند.

افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال

افرادی که اضافه وزن ندارند و چاق نیستند.

این روش برای افرادی که به بیماری های زمینه ای طولانی مدت مانند اضافه وزن شدید و دیابت مبتلا هستند، مناسب نیست.

افرادی که به دلیل سیگار کشیدن یا نوشیدن دچار اضافه وزن هستند، برای این روش مناسب نیستند. زیرا تغییر در شیوه زندگی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

نمونه دیگری از عکس قبل و بعد عمل اسلیو را در زیر مشاهده می کنید.

 

چاقی چیست؟

درباره خصوصیات کسانی که عمل اسلیو معده برای آن ها مناسب است، حرف زدیم. گفتیم که چاقی مفرط باعث می شود تا افراد برای این جراحی کاندید شوند. در این بخش از مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” مقوله چاقی را با هم بررسی خواهیم کرد.

شاخص توده بدنی (BMI) برای مشخص کردن اضافه وزن است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده  (CDC)، ADHD  در بزرگسالان توده بدنی بالای 30  به عنوان چاقی تعریف می شود. اما BMI همه چیز نیست. به عنوان یک استاندارد، محدودیت هایی نیز وجود دارد.

برای انجام عمل لاغری در تهران توصیه می کنیم از پست کلینیک لاغری در شمال تهران دیدن کنید.

چاقی چیست؟
چاقی چیست؟

طبق اعلام  CDC، عواملی مانند سن، جنسیت، قومیت و توده عضلانی می توانند بر رابطه بین BMI و چربی بدن تأثیر بگذارند و BMI بین چربی اضافی، ماهیچه و توده استخوانی تمایزی قائل نمی شود. هیچ نشانه ای از چربی شخصی را نشان نمی دهد.

با وجود این محدودیت ها، BMI هنوز به عنوان راهی برای اندازه گیری اندازه بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

علائم و علل چاقی

هنگامی که شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر باشد، چاقی تشخیص داده می شود. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان 2 تعیین می شود.

برای اکثر افراد، BMI  تخمین خوبی از چربی بدن ارائه می دهد. اما باید توجه داشت که BMI  به طور مستقیم اندازه چربی بدن را مشخص نمی کند. در نتیجه، برخی از افراد، مانند ورزشکاران عضلانی، ممکن است BMI در گروه چاق داشته باشند، حتی بدون چربی اضافی بدن.

علل چاقی

اگر چه وزن دارای اثرات ژنتیکی، رفتاری، متابولیکی و هورمونی است، چاقی زمانی ایجاد می شود که شما کالری بیشتری با سوزاندن در ورزش یا در برنامه معمول روزانه خود مصرف کنید. بدن شما این کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند.

افراد چاق ممکن است کالری بیشتری بسوزانند، زودتر احساس گرسنگی کنند یا به دلیل استرس یا اضطراب قبل از سیر شدن بیشتر غذا بخورند.

علل چاقی
علل چاقی

در ادامه مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” چند مورد از اصلی ترین عوامل چاقی را ذکر خواهیم کرد.

ترکیبی از علل و عوامل معمولاً باعث چاقی می شود.

وراثت و تاثیر خانواده

نوع ژنتیکی که از خانواده به ارث می رسد، احتمال دارد بر میزان چربی بدن شما و محل توزیع آن چربی تأثیر بگذارد. ژنتیک همچنین به شما می گوید که بدن شما در تبدیل غذا به انرژی چقدر کارآمد است. بدن چگونه اشتهای خود را تنظیم می کند و چگونه در حین ورزش چربی می گیرد. ممکن است در سوزاندن نقش داشته باشد.

چاقی در خانواده رخ می دهد. این فقط به دلیل ژن های مشترک آن ها نیست. اعضای خانواده رژیم و فعالیت های مشابهی دارند.

وراثت و تاثیر خانواده
وراثت و تاثیر خانواده

انتخاب سبک زندگی

رژیم غذایی ناسالم. رژیم های پرکالری، کمبود میوه و سبزیجات، مصرف زیاد فست فود و نوشیدنی های پرکالری همگی در افزایش وزن نقش دارند.

کالری مایع. افراد بدون احساس سیری می توانند کالری های زیادی به خصوص الکل را بسوزانند. سایر نوشیدنی های پرکالری مانند نوشیدنی های شیرین می تواند در افزایش وزن تاثیر زیادی بگذارد.

غیر فعال بودن. اگر سبک زندگی بی تحرکی دارید، می توانید هر روز به راحتی بیشتر از کالری سوزی در ورزش یا فعالیت های روزانه کالری بیشتری دریافت کنید. تماشای صفحه کامپیوترها، تبلت ها و تلفن ها جزو کارهای کم تحرک هستند. مدت زمانی که شما جلوی صفحه مانیتور می گذرانید، می تواند احتمال چاقی شما را بیشتر کند.

تصویر زیر یک نمونه دیگر از عکس قبل و بعد عمل اسلیو است.

تصاویر بیشتر را می توانید در صفحه اینستاگرام دکتر سلیمی مشاهده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” هستید.

برخی بیماری ها و داروها

یک سری از بیماری ها وجود دارند که می توانند در بروز چاقی اثرگذار باشند. برای مثال بیماری آرتروز که با کاهش فعالیت همراه است، امکان دارد تا باعث اضافه وزن گردد.

اگر رژیم غذایی یا ورزش را تکمیل نکنید، برخی از داروها می توانند منجر به افزایش وزن شوند. این ها شامل چندین داروی ضد افسردگی، ضد تشنج، دیابت، داروهای ضد روان پریشی، استروئیدها و مسدود کننده ها می باشند.

مسائل اجتماعی و اقتصادی

عوامل اجتماعی و اقتصادی با چاقی مرتبط است. اجتناب از چاقی دشوار است اگر مکان امنی برای پیاده روی یا ورزش ندارید. به طور مشابه، ممکن است تکنیک های آشپزی سالم به شما آموزش داده نشود یا به غذاهای سالم دسترسی نداشته باشید. علاوه بر این، افرادی که با آن ها زندگی می کنید، می توانند بر وزن شما تأثیر بگذارند. اگر دوستان یا بستگان چاق دارید، احتمال چاق شدن شما بیشتر است.

مسائل اجتماعی و اقتصادی
مسائل اجتماعی و اقتصادی

سن و سال

ابتلا به مشکل چاقی در همه سنین امکانپذیر است. اما با افزایش سن و به دنبال آن نوع تغذیه و سبک زندگی مختص افراد مسن که با کاهش فعالیت جسمانی همراه است، درصد امکان بروز چاقی زیاد می شود. علاوه بر این، میزان عضله بدن شما با بالا رفتن سن کاهش می یابد. به طور کلی، چیزی که باعث می شود تا متابولیسم کاهش یابد، توده عضلانی کم است.

این تغییرات همچنین میزان کالری مورد نیاز را کاهش داده و مانع از افزایش وزن می شود. اگر آگاهانه آن چه را که می خورید، کنترل نکنید و با افزایش سن فعالیت بدنی نداشته باشید، کاری می کنید که وزن خود را افزایش دهید.

بارداری

افزایش وزن در دوران بارداری شایع است. کاهش وزن بعد از زایمان برای برخی از زنان مشکل است. این افزایش وزن ممکن است به ایجاد چاقی در زنان کمک کند. تغذیه با شیر مادر ممکن است بهترین گزینه برای کاهش وزن در دوران بارداری باشد.

ترک سیگار

ترک کردن سیگار معمولا افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. در بعضی موارد افراد به قدری به وزنشان اضافه می شود که حالت چاقی را تجربه می کنند. با این حال، در دراز مدت، ترک سیگار هنوز مزایای بیشتری نسبت به ادامه سیگار دارد. پزشک شما می تواند به شما در جلوگیری از افزایش وزن بعد از ترک سیگار کمک کند.

ترک سیگار
ترک سیگار

کمبود خواب

خواب کم یا خواب طولانی مدت می تواند باعث تغییر در هورمون ها شود که اشتهای شما را افزایش می دهد. همین طور احتمال دارد تا هوس غذاهای پر کالری و کربوهیدرات کنید که می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

فشار

بسیاری از عوامل خارجی که بر روحیه و سلامت شما تأثیر می گذارد، ممکن است در چاقی موثر باشند. افراد هنگام مواجهه با شرایط استرس زا تمایل دارند که غذاهای پرکالری بیشتری را جست و جو کنند.

میکروبیوم

باکتری های روده شما تحت تأثیر غذاهایی که می خورید، قرار دارند و ممکن است به شما در افزایش یا کاهش وزن کمک کنند.

تلاش های قبلی برای کاهش وزن

تلاش های قبلی برای کاهش وزن و به دنبال آن افزایش سریع وزن، احتمال دارد به شما در افزایش وزن کمک کند. این اتفاق که گاهی رژیم یویو نامیده می شود، می تواند متابولیسم شما را کند نماید.

ما در مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” توصیه می کنیم در صورتی که یک یا چند مورد از این عوامل خطر را دارید، بدانید که به این معنی نیست که شما چاق هستید. شما می توانید بیشتر عوامل خطر را از طریق رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ورزش و تغییر رفتار حذف کنید.

عوارض جانبی چاقی

دعوت می کنیم این بخش از مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” را با دقت مطالعه بفرمایید.

افرادی که چاق هستند، بیشتر در معرض مشکلات سلامتی جدی هستند، از جمله:

عوارض جانبی چاقی
عوارض جانبی چاقی

بیماری قلبی و مغزی

چاقی باعث فشار خون بالا و سطوح غیر طبیعی کلسترول می شود. این یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و مغزی است.

دیابت نوع 2

در افراد چاق، احتمال ابتلا به بیماری دیابت بیشتر است. زیرا اضافه وزن روی فرایند تولید انسولین و استفاده بدن از آن تاثیر منفی می گذارد.

انواع خاصی از سرطان

چاقی ممکن است خطر سرطان رحم، دهانه رحم، آندومتر، تخمدان، سینه، روده بزرگ، راست روده، مری، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده، کلیه ها و پروستات را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

چاقی خطر سوزش سر دل، بیماری کیسه صفرا و مشکلات کبدی را زیاد می کند.

مشکلات زنانه و جنسی

چاقی می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم در زنان شود. چاقی همین طورمی تواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود.

آپنه خواب

احتمال بروز آپنه خواب در افراد چاق بیشتر است، یک اختلال بالقوه جدی که در آن تنفس مکرر در هنگام خواب متوقف می شود و سپس شروع می شود.

آرتروز

چاقی علاوه بر افزایش التهاب در بدن، فشار بر مفاصل را نیز افزایش می دهد. این عوامل می توانند منجر به عوارضی مانند پوکی استخوان شوند.

تاثیر چاقی بر کیفیت زندگی

با ما در این بخش از مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” همراه بمانید تا اثرات مضر چاقی بر زندگی را بررسی کنیم.

امکان داردکه  با بروز چاقی از انجام درست کارهایی که در گذشته می کردید، عاجز باشید. ممکن است در مکان های عمومی راحت نباشید. افرادی که چاق هستند، حتی ممکن است با تبعیض روبرو شوند.

در زیر برخی دیگر از مشکلاتی که می تواند به دلیل چاقی برای شما پیش بیاید را لیست کردیم:

  • افسردگی
  • معلولیت
  • مشکلات جنسی
  • احساس شرم
  • انزوای اجتماعی
  • عدم موفقیت در محل کار

 

جلوگیری از چاقی

چه چاق باشید و چه نباشید، می توانید گام هایی را برای جلوگیری از افزایش ناسالم وزن و مشکلات سلامتی خود بردارید.

اقدامات مربوط به پیشگیری از افزایش وزن شبیه به کارهایی است که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند: ورزش روزانه، رژیم غذایی سالم و تعهد طولانی مدت به مراقبت از آن چه می خورید و می نوشید.

جلوگیری از چاقی
جلوگیری از چاقی

به موارد زیر دقت کنید:

به طور منظم ورزش کنید

برای جلوگیری از افزایش وزن، باید صد و پنجاه تا سیصد دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهید. فعالیت بدنی متوسط ​​شامل پیاده روی سریع و شنا است.

از برنامه غذایی سالم پیروی کنید

بر غذاهایی که کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید. از مصرف چربی های اشباع خودداری کرده و شیرینی و الکل را کاهش دهید.

سه وعده غذایی معمولی در روز با میان وعده های محدود بخورید. همچنان می توانید غذاهای کم چرب و پرکالری بخورید. فقط مطمئن شوید تا غذاهایی را انتخاب کنید که اکثرا موجب بیشتر شدن وزن نشده و سالم باشند.

با تله های غذایی آشنا شوید که عادات غذایی شما را افزایش می دهد و از آن ها اجتناب کنید. موقعیت هایی را مشخص کنید که باعث می شود غذا را از کنترل خارج کنید. سعی کنید یادداشت بردارید و آن چه را که می خورید، چقدر می خورید، وقتی غذا می خورید، احساس می کنید و چقدر گرسنه هستید، بنویسید.

پس از مدتی، باید ظاهر الگوها را ببینید. شما می توانید از قبل برنامه ریزی کرده و استراتژی هایی برای مدیریت این نوع شرایط و کنترل رفتارهای غذایی خود ایجاد کنید.

به طور مرتب وزن خود را بررسی کنید

افرادی که حداقل هفته ای یک بار خود را وزن می کنند، در از دست دادن وزن اضافی موفق تر هستند. کنترل وزن می تواند به شما بگوید که آیا تلاش های شما موثر است یا می تواند به شما کمک کند که وزن کم را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل اساسی تشخیص دهید.

ثابت قدم باشید

رعایت یک برنامه مناسب در طول هفته، آخر هفته و بین تعطیلات، شانس موفقیت طولانی مدت را تا حد ممکن بیشتر می کند.

تشخیص چاقی

برای تشخیص چاقی، پزشک معمولاً یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و برخی آزمایشات را توصیه می کند. این امتحانات و آزمایشات به طور کلی شامل موارد زیر است:

بررسی پرونده های پزشکی

پزشک احتمال دارد سابقه وزن، تلاش برای کاهش وزن، فعالیت بدنی و عادات ورزشی، الگوی غذا خوردن و مدیریت اشتها، سایر شرایطی که ممکن است داشته باشید، داروها، میزان استرس و سایر موارد مرتبط با سلامتی شما را مرور کند. پزشک شما همچنین ممکن است سابقه پزشکی خانوادگی شما را بررسی کند تا ببیند که آیا مستعد ابتلا به برخی شرایط هستید.

معاینه فیزیکی عمومی شامل اندازه گیری قد، بررسی علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و درجه حرارت، گوش دادن به قلب و ریه ها و معاینه شکم است.

شاخص توده بدن خود را محاسبه کنید

پزشک شاخص توده بدنی (BMI) شما را بررسی می کند. زیست توده 30 یا بالاتر چاق در نظر گرفته می شود. اعداد بالای 30 خطر سلامتی شما را بیشتر می کند. BMI  شما باید حداقل سالی یک بار بررسی شود. زیرا می تواند به شناسایی خطرات عمومی سلامت و درمان های مناسب کمک کند.

اندازه گیری دور کمر

چربی شکم یا احشایی به چربی های انباشته شده در نواحی دور کمر اطلاق می گردد که ظرفیت افزایش احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

اگر اندازه دور کمر زنان بیشتر از 89 سانتیمتر و مردان بیش از 102 سانتیمتر باشد، ممکن است خطرات بیشتری برای سلامتی نسبت به افرادی که دور کمر کمتری دارند، داشته باشند. دور کمر را نیز باید یک بار در سال بررسی و اندازه گیری کرد.

بررسی سایر مشکلات سلامتی

اگر از مشکلات سلامتی مطلع هستید، پزشک آن ها را ارزیابی می‌کند. پزشک همچنین سایر مشکلات سلامتی احتمالی مانند فشار خون و دیابت را بررسی می‌کند. ممکن است پزشکتان آزمایش‌های قلبی خاصی مانند الکتروکاردیوگرام را توصیه کند.

آزمایش خون

آزمایش‌های شما به سلامتی، عوامل خطر و علائم فعلی شما بستگی دارد. آزمایش خون ممکن است شامل آزمایش کلسترول، آزمایش عملکرد کبد، گلوکز ناشتا، آزمایش تیروئید و موارد دیگر باشد.

با بررسی تمام موارد فوق می توانید بفهمید که آیا اضافه وزن دارید یا خیر. این آزمایش‌ها به شما کمک می ‌کند که در مورد وضعیت سلامت خود تصمیم درستی بگیرید.

درمان چاقی

مقصود از درمان چاقی رسیدن و حفظ وزن سالم است. این باعث بهبود سلامت کلی شما می شود و خطر عوارض مرتبط با چاقی را کاهش می دهد. ممکن است لازم باشد تا برای درک و تغییر عادات غذایی و فعالیتی خود با تیمی از متخصصان مانند متخصصان تغذیه، مشاوران رفتاری و متخصصان چاقی مشورت کنید.

مقصود از درمان اولیه به طور معمول کم کردن وزن به طور متوسط ​​است. 5 تا 10 درصد از وزن کل بدن این بدان معناست که اگر 91 کیلوگرم وزن دارید و با BMI چاق هستید، فقط باید حدود 4.5-9 کیلوگرم وزن کم کنید تا سلامتی خود را بازیابید. با این حال، هرچه بیشتر وزن کم کنید، مزایای آن بیشتر است.

همه برنامه های کاهش وزن به تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی نیازمند است. درمان مناسب برای شما بستگی به شدت چاقی، سلامت کلی شما و تمایل شما برای پیگیری برنامه کاهش وزن دارد.

موارد زیر می توانند برای کاهش وزن موثر باشند:

تغییر رژیم غذایی

برای غلبه بر چاقی، کاهش کالری و داشتن رژیم غذایی ضروری است. در ابتدا ممکن است سریع وزن خود را کاهش دهید، اما کاهش وزن مداوم طولانی مدت امن ترین راه برای کاهش وزن و بهترین راه برای دائمی شدن آن است.

از تغییرات چشمگیر و غیر واقعی رژیم غذایی مانند رژیم های شوک خودداری کنید. زیرا بعید است به شما در کنترل وزن اضافی در مدت زمان طولانی کمک کند.

حداقل 6 ماه روی یک برنامه جامع کاهش وزن کار کنید و برنامه ریزی کنید که حداقل یک سال آن را حفظ کنید تا شانس موفقیت کاهش وزن را افزایش دهید.

بهترین وعده غذایی وجود ندارد. یکی از رژیم های غذایی سالم را که برای شما مفید است، انتخاب کنید. در اینجا برخی از تغییرات رژیم غذایی برای درمان چاقی ذکر شده است:

در زیر می توانید نمونه ای از عکس قبل و بعد عمل اسلیو را ببنید. در پیج اینستاگرام دکتر سلیمی می توانید تعداد بیشتری از این تصاویر را ملاحظه بفرمایید.

کاهش کالری

اولین راه خلاص شدن از اضافه وزن، کاهش کالری دیافتی از طریق غذاهای مصرفی است. شما باید مدام بررسی کنید و بدانید که چقدر کالری به طور معمول می سوزانید و چگونه می توانید آن ها را کاهش دهید. شما و پزشک خود می توانید تصمیم بگیرید که روزانه چند کالری برای کاهش وزن می سوزانید. با این حال، مقدار معمول برای زنان 1200-1500 کالری و برای مردان 1500-1800 کالری است.

احساس سیری سریع

برخی از غذاها مانند دسرها، آب نبات ها، چربی ها و غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی کالری در مقادیر کم هستند. در مقابل، میوه ها و سبزیجات کالری بیشتری را تأمین می کنند. خوردن غذاهای کم کالری بیشتر گرسنگی را کاهش می دهد، کالری می سوزاند، احساس بهتری به شما می دهد و رضایت کلی را افزایش می دهد.

انتخاب سالم تر

برای بهبود رژیم کلی خود، غذاهای گیاهی بیشتری مانند میوه ها، سبزیجات و کل کربوهیدرات ها مصرف کنید. همچنین بر منابع کم پروتئین مانند لوبیا، عدس، سویا و گوشت بدون چربی تمرکز دارد.

چنان چه به ماهی علاقه دارید، تلاش کنید تا هفته ای دوبار آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نمک و شکر اضافه شده را محدود کنید. مقدار کمی چربی بخورید و مطمئن شوید که از منبع سالم مانند روغن زیتون، کلزا و آجیل تهیه شده است.

محدود کردن برخی غذاها

دربرخی از رژیم ها افراد ملزم به محدود کردن برخی از غذاهای مضر مثل شیرینی ها و غذاهای پر چرب هستند. شما در این باره می توانید با یک پزشک تغذیه مشورت کنید. برای مثال نوشیدنی هایی که حاوی مقدار زیادی شکر هستند، برای سلامت شما مضر هستند. لذا محدود کردن آن می تواند مفید باشد.

جایگزین‌های غذایی

این برنامه ها پیشنهاد می کند که یک یا دو وعده غذایی را با آن محصولات جایگزین کنید. مثل یک شیک کم کالری. بین رژیم غذایی سالم و سومین وعده غذایی سالم، متعادل، کم چرب و کم کالری بخورید.

در کوتاه مدت، این نوع رژیم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که این رژیم ها به شما نمی آموزند که چگونه شیوه زندگی کلی خود را تغییر دهید. بنابراین، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، ممکن است مجبور شوید ادامه دهید.

مراقب کاهش وزن سریع باشید

شما نباید گول رژیم هایی که وعده کاهش وزن سریع را می دهند، بخورید. واقعیت این است که هیچ غذای جادویی یا درمان سریع وجود ندارد. رژیم غذایی عمومی ممکن است در کوتاه مدت کمک کند. با این حال، به نظر نمی رسد که نتایج طولانی مدت بهتر از رژیم های دیگر باشد.

به طور مشابه، رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن شما شود. اما اگر رژیم قطع شود، احتمالاً چاقی دوباره به دست می آید. برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش مجدد وزن، باید عادات غذایی سالم را در پیش بگیرید که می توانید آن ها را برای مدت طولانی حفظ کنید.

ورزش و فعالیت

بیشتر شدن فعالیت بدنی و ورزش از عوامل ضروری در درمان چاقی است. اکثر افرادی که می توانند وزن خود را برای بیش از یک سال حفظ کنند، به طور منظم ورزش می کنند و حتی پیاده روی منظم می کنند.

کسانی که اضافه وزن دارند، باید از 150 دقیقه ورزش متوسط در طول یک هفته شروع کنند تا دیگر به وزن آن ها اضافه نشود. اگر می خواهید بیشتر لاغر شوید، این عدد باید 300 دقیقه افزایش یابد. هر چه میزان تناسب و استقامت بدن شما بیشتر شود، هم توانایی ورزش بیشتر را به دست خواهید آورد و هم به آن نیاز خواهید داشت.

ورزش منظم هوازی اثرگذارترین روش برای سوزاندن کالری و کاهش وزن اضافی است، اما تمام تمرینات اضافی همچنین به سوزاندن کالری نیز کمک می کند. ایجاد تغییرات ساده در طول روز فواید زیادی دارد.

دور از ورودی فروشگاه پارک کنید، خانه یا حیاط خود را تمیز کنید، بلند شوید و حرکت کنید و تعداد قدم های خود را به وسیله گام شمار بشمارید. تعداد موثر قدم در طی روز 10000 قدم می باشد که شما باید آرام آرام و به تدریج به آن برسید.

تغییرات رفتاری

برنامه های اصلاح رفتار می تواند به شما در تغییر شیوه زندگی، کاهش وزن و حفظ آن کمک کند. برای بررسی عادات فعلی خود و یافتن عوامل، استرس ها یا شرایطی که می توانند بر چاقی شما تأثیر بگذارند، گام بردارید.

شرایط در همه ی انسان ها باهم برابر نیست. لذا برنامه ای که قصد اجرا کردنش را دارید باید مخصوص شما و عادات شما باشد.

اصلاحات رفتاری، که گاهی اوقات به عنوان رفتار درمانی نیز نامیده می شود، شامل موارد زیر است:

مشاوره

صحبت با یک متخصص بهداشت روانی می تواند به شما در حل مسائل عاطفی و رفتاری مربوط به رژیم غذایی شما کمک کند. درمان به شما کمک می کند تا علل پرخوری را بشناسید و راه های سالم برای مقابله با اضطراب را بیاموزید. همچنین می توانید نحوه کنترل رژیم غذایی و فعالیت خود، درک محرک ها و کنار آمدن با تشنگی خود برای غذا را بیاموزید.

مشاوره می تواند به صورت جداگانه یا گروهی انجام شود. یک برنامه متمرکزتر، برنامه ای که شامل 12 تا 26 جلسه در سال است، ممکن است به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

داشتن حامی

شما می توانید دوستی و تفاهم را در گروه پشتیبانی پیدا کنید؛اگر شخص دیگری چاق است و مشکلات مشابهی دارد. برای دسترسی به یک گروه پشتیبانی در منطقه خود، با پزشک، بیمارستان محلی یا طرح تجاری کاهش وزن صحبت کنید.

جراحی لاغری

برای برخی از افراد، جراحی کاهش وزن گزینه ای برای کاهش وزن است. جراحی کاهش وزن میزان غذایی را که می توانید به راحتی بخورید و یا جذب غذا و کالری را کاهش می دهد. جراحی کاهش وزن به احتمال زیاد باعث کاهش وزن می شود، اما می تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد.

جراحی کاهش وزن ممکن است مناسب باشد. اگر:

شما روش های دیگری را برای کاهش وزن امتحان کرده اید اما موفق نشده اید.

توده بدنی شما 40 به بالا باشد.

BMI  شما 35 تا 39.9 است و همچنین مشکلات جدی مربوط به وزن مانند دیابت و فشار خون بالا وجود دارد.

شما در حال ایجاد تغییرات در شیوه زندگی هستید که برای آن انجام جراحی ضروری است.

جراحی کاهش وزن می تواند به برخی از افراد کمک کند تا بیش از 35 درصد وزن اضافی خود را از دست بدهند. با این حال، جراحی کاهش وزن درمان معجزه آسایی برای چاقی نیست.

این جراحی تضمین نمی کند که تمام وزن اضافی خود را از دست داده یا آن را برای مدت زمان طولانی حفظ کنید. کاهش موفقیت آمیز وزن پس از جراحی بستگی به رفع تغییرات مادام العمر در رژیم غذایی و عادات ورزشی دارد.

آشنایی با سایر جراحی های چاقی

در مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” می خواهیم با برخی از جراحی های چاقی آشنا شویم.

در گذشته ای نه چندان دور، برای جراحی کاهش وزن لازم بود که یک برش به اندازه 15 الی 30 سانتیمتر روی شکم ایجاد شود. اما امروزه روش جدیدی به نام لاپاراسکوپی رواج یافته است. این بسیار بهتر از روش سنتی قدیمی است. لاپاراسکوپی یک روش بسیار راحت و بدون دردسر برای بیمار است. زیرا برشی کوچک ایجاد می کند و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

جراحان لاغری از چندین روش جراحی برای رسیدن به وزن ایده آل استفاده می کنند. برخی از این روش ها شامل آستین معده، بای پس معده، سوئیچ دوازدهه و حلقه های قابل تنظیم برای معده است.

روش انتخابی برای جراحی هر فرد متفاوت است و بستگی به نظر پزشک و شرایط هر بیمار دارد. با این حال، هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند که باید قبل از کار بدانید. برای آشنایی بیشتر با انواع جراحی کاهش وزن با ما تا پایان مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” همراه باشید.

جراحی چاقی با بای پس معده

جراحی بای پس معده یکی از استانداردترین و محبوب ترین جراحی های لاغری در همه کشورها است. جراحی بای پس معده پیچیده تر از آستین معده است، اما مشابه با آن افرادی که این عمل را انجام داده اند، با جذب مواد معذی کمتر، احساس سیری سریع تر و مواردی از این دست به لاغری می رسند.

در این نوع از جراحی لاغری، جراح اسلیو معده بخشی از معده را بریده و به قسمت بزرگ تر و کوچک تر تقسیم می کند. تمام مواد مغذی از طریق روده کوچک وارد قسمت کوچکی از معده می شوند.

این جراحی ممکن است کمبود بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها را به دنبال داشته باشد. بنابراین، شما باید تمام مراقبت های تجویز شده توسط پزشک را برای تأمین پروتئین، مواد معدنی و …انجام دهید.

جراحی چاقی با سوئیچ اثنی عشر

آستین معده نیز در این روش جراحی کاهش وزن نقش دارد. در واقع دور زدن با سوئیچ اثنی عشر دارای مراحل بیشتری نسبت به اولین موردی که برای حذف بخشی از معده معرفی کردیم (اسلیو معده) است. پس از انقباض معده و باقی ماندن مقداری از آن، مسیر حمله غذا تغییر می کند و غذای کمتری جذب می شود.

در حقیقت، غذا بیشتر روده ها را دفع کرده و آن ها را کوتاه می کند. پس از انجام تمام این مراحل، کیسه صفرا برداشته می شود. در نتیجه این روش، اشتهای شما برای غذا کاهش می یابد و شاهد کاهش وزن زیادی خواهید بود.

جراحی چاقی با حلقه معده

این روش، حلقه را در قسمت کوچکی از معده قرار می دهد. این حلقه به قسمت بالای معده متصل شده و قسمت فوقانی معده را از بقیه جدا می کند. با وارد شدن غذا به این قسمت کوچک، معده شما به سرعت پر می شود، به سرعت پر می شود و دیگر نمی خواهید غذا بخورید. بعد از جراحی حلقه به وزن دلخواه خود می رسید و وزن زیادی کاهش می دهید.

مقایسه مزایا و معایب جراحی چاقی

جراحی چاقی علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد. به عنوان مثال، پس از جراحی کاهش وزن با حلقه معده، بیماران امکان دارد به دلیل پرخوری دچار التهاب مری شوند.

از طرف دیگر، در مورد جراحی بای پس معده، بیمار باید در طول زندگی خود یک سری مکمل ها و ویتامین ها مصرف کند تا کمبود مواد معدنی در بدن را جبران کند.

به طور کلی، بیماران پس از عمل جراحی چاقی باید رژیم غذایی خاصی را زیر نظر پزشک برنامه ریزی کرده و به تدریج به روال عادی روزانه خود بازگردند. با این حال، شما باید برای همیشه غذای زیاد را کنار بگذارید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

با وجود همه این موارد، جراحی چاقی بهتر از تحمل عوارض خطرات چاقی است. با انجام عمل جراحی چاقی، در معرض بیماری های ناشی از چاقی قرار نمی گیرید.

مقایسه مزایا و معایب جراحی چاقی
مقایسه مزایا و معایب جراحی چاقی

بیماری هایی مانند فشار خون بالا، سکته مغزی، آرتروز، حمله قلبی، دیابت … آمارها نشان می دهد میزان مرگ و میر اولیه برای افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند، بسیار کمتر است. از سوی دیگر، خطر جراحی چاقی کمتر از جراحی کیسه صفرا است.

یک عکس قبل و بعد عمل اسلیو دیگر را می توانید در ادامه ببینید.

آن چه قبل از جراحی چاقی باید بدانید

ما در مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” می خواهیم به چند نکته که پیش از جراحی باید از آن ها آگاهی داشته باشید، اشاره کنیم.

آن چه قبل از جراحی چاقی باید بدانید
آن چه قبل از جراحی چاقی باید بدانید

با گذشت زمان با جراحی چاقی، وزن خود را کاهش می دهید

طبق نظر پزشک، قبل از جراحی چاقی باید مقداری وزن کم کنید. افراد معمولاً 6 ماه قبل از عمل و 6 ماه تا یک سال پس از جراحی چند کیلوگرم وزن کم می کنند و وزن باقیمانده را برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل خود از دست می دهند. بنابراین، شما باید مسیر را پیموده و به تدریج به نتایج دلخواه برسید.

پس از حدود یک یا دو ماه، می توانید به روال عادی قبل از عمل خود بازگردید، به سیستم جدید بدن خود عادت کرده و عادات غذایی خود را کاهش دهید.

نگران جای بخیه ها نباشید

همان طور که قبلاً گفتم، روش قدیمی، دیگر برای جراحی استفاده نمی شود. جراحی لاپاراسکوپی اجازه می دهد تا جراحی با ایجاد یک برش کوچک در شکم انجام شود. در این حالت بعید است که جای بخیه ها بعد از عمل روی بدن باقی بمانند. زیرا این بریدگی ها کوچک بوده و سریع تر بهبود می یابند.

جراحی چاقی، شما را در برابر بیماری ها محافظت می کند

پس از جراحی چاقی، از بیماری هایی مانند فشار خون بالا، آپنه خواب، درد مفاصل و دیابت نوع 2 در امان خواهید بود و در مدت زمان کوتاهی می توانید به طور کامل بهبود پیدا کنید.

جراحی چاقی، شما را در برابر بیماری ها محافظت می کند
جراحی چاقی، شما را در برابر بیماری ها محافظت می کند

افزایش متابولیسم با جراحی چاقی

چاقی همان طور که باعث ناراحتی می شود و رضایت درونی را کاهش می دهد، باعث اختلالات متابولیک می شود. علت اصلی چاق بودن بدن افراد، متابولیسم پایین است. افراد چاق حتی اگر کالری کمتری بسوزانند، چاق می مانند زیرا متابولیسم آن ها کم است و نمی توانند وزن خود را کاهش دهند.

پیش از عمل چاقی به روانشناس مراجعه کنید

در واقع، چاقی بر احساسات و روان بیماران نیز تأثیر می گذارد، بنابراین آن ها نیز باید از نظر عاطفی مورد حمایت باشند، همان طور که از حمایت و مراقبت های پزشکی برخوردار می شوند.

آیا بیمه هزینه جراحی را پوشش می دهد؟

بیمه اغلب هزینه های عملیاتی را پوشش می دهد. برخی معتقدند که جراحی چاقی، زیبایی شناسی است و بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهد. با این حال، می توانید با بیمه نامه ای که توسط بیمارستان خود قرارداد بسته اید، جراحی چاقی را انجام دهید. بنابراین، توصیه می شود اطلاعات بیمه درمانی را از قبل دریافت کنید.

آیا بیمه هزینه جراحی را پوشش می دهد؟
آیا بیمه هزینه جراحی را پوشش می دهد؟

بعد از جراحی چاقی کمتر غذا بخورید

در واقع، تغییرات متابولیک در بدن شما را خنثی می کند و به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی اشتهای خود را از دست داده و سریعتر از قبل احساس سیری کنید.

دوره نقاهت بعد از جراحی چاقی

همان طور که قبلاً ذکر شد، جراحی لاپاراسکوپی انجام می شود. بنابراین زمان بهبودی این جراحی بسیار کوتاه است. معمولاً می توانید پشت میز خود بنشینید و بعد از 15 روز کار را از سر بگیرید. یا اگر کار دیگری انجام می دهید، پس از یک ماه می توانید فعالیت خود را مانند قبل از سر بگیرید.

دوره نقاهت بعد از جراحی چاقی
دوره نقاهت بعد از جراحی چاقی

هزینه جراحی کاهش وزن چقدر است؟

می توان گفت که هزینه جراحی تقریباً زیاد است که به نظر می رسد بالا باشد. آستین معده یکی از گرانترین جراحی های چاقی است. با این حال، به طور کلی، عوامل زیادی بر هزینه جراحی تأثیر می گذارد که در زیر توضیح داده شده است.

هزینه جراحی کاهش وزن چقدر است؟
هزینه جراحی کاهش وزن چقدر است؟

عوامل موثر بر هزینه جراحی کاهش وزن:

جراحی چاقی

هزینه جراحی کاهش وزن بستگی به نوع و روش جراحی شما دارد. بای پس معده، آستین معده، روش بای پس سوییچ دوازدهه و حتی جراحی بالون و برق هزینه های متفاوتی دارد و همه روش ها هزینه یکسانی را در نظر نمی گیرند.

جراحی چاقی
جراحی چاقی

حقوق جراح

هزینه جراحی کاهش وزن به عوامل زیادی بستگی دارد. دانش و مهارت جراح عامل مهمی در تعیین دستمزد آن ها است. هرچه جراح شما بهتر و با سابقه تر باشد و هرچه عمل جراحی بیشتری انجام دهد، هزینه جراحی افزایش می یابد.

نوع و کیفیت وسایل جراحی

دلیل اصلی هزینه بالای جراحی کاهش وزن، نوع و کیفیت ابزارهای جراحی مورد استفاده است. کیفیت و مواد تجهیزات مورد استفاده در جراحی، تأثیر قابل توجهی بر هزینه جراحی دارد. بنابراین، اگر ابزارهای جراحی مورد استفاده در چین ساخته شده و کیفیت پایینی داشته باشند، هزینه جراحی کم خواهد بود.

با این حال، اگر ابزارهای جراحی مورد استفاده از انواع آمریکایی و اروپایی بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشند، هزینه عمل جراحی بالا خواهد بود. جراحی از چندین دستگاه استفاده می کند، اما قیمت هر دستگاه بستگی به جنسیت دارد و عمدتا بالا است.

هزینه های بیمارستان

خدماتی که از هر بیمارستان دریافت می کنید، بسته به نوع آن بسیار متفاوت است. بیمارستان های دولتی هزینه کمتری نسبت به بیمارستان های خصوصی و درجه یک دارند.

نوع اتاقی که در آن هستید، قطعاً موثر است و وقتی اتاق شما VIP است، هزینه عمل شما بیشتر می شود. به طور کلی، همه بیمارستان ها خدمات یکسانی را ارائه نمی دهند و هرچه خدمات کامل تر و بهتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود.

بیمه

همان طور که قبلاً ذکر شد، برخی تصور می کنند که جراحی چاقی یک عمل زیبایی است و تحت پوشش بیمه نیست. با این حال، اگر جراحی شما پزشکی است و سلامت شما در خطر است، بیمه نصف یا تمام هزینه های جراحی شما را پوشش می دهد. بیمه جراحی شما را تنها در صورتی تحت پوشش قرار می دهد که کاندید مناسبی برای جراحی باشید.

اگر شاخص چاقی کمتر از 40 داشته باشید و هیچ بیماری خطرناک مرتبط با چاقی نداشته باشید، شما باید تمام هزینه های عملیات خود را خودتان بپردازید.

توصیه می کنیم ادامه مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” را از دست ندهید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

می خواهیم به بحث اصلی یعنی عمل اسلیو معده برگردیم. در این بخش از مقاله “عکس قبل و بعد عمل اسلیو” نگاهی به رژیم غذایی بعد از این عمل خواهیم انداخت.

پس از جراحی، با غذاهای مایع و نرم شروع کنید و قبل از افزودن غذاهای جامد به رژیم خود مدتی صبر کنید. رژیم هایی که افراد باید بعد از عمل به آن توجه کنند عبارتند از:

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چیست؟
رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

24-48 ساعت پس از عمل

در این مدت، فقط مایعات شفاف با دمای محیط باید مصرف شود. با حداکثر نصف فنجان شروع می شود و به تدریج به حداقل 8 فنجان در روز افزایش می یابد.

3-7 روز پس از عمل

در این مدت، شما باید غذاها و مایعات آبکی بخورید. شیر، شیر سویا، ماست و … در این زمان از سال بسیار مناسب است.

1-2 هفته پس از عمل

شما مجاز هستید که در این بازه زمانی خوردن پوره را شروع کنید. سوپ، ماهی له شده، میوه ها و سبزیجات له شده، پنیر کم چرب، شیر بدون چربی با پودر پروتئین و غلات کامل مانند جو دوسر بخورید.

2 هفته پس از عمل

بعد از 2 هفته می توانید غذاهای نرم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهایی مانند کوفته نرم، تخم مرغ آب پز، سبزیجات پخته و پوست کنده و میوه های نرم پوست کنده برخی از غذاهایی است که می توانید دو هفته بعد از عمل بخورید.

1 ماه بعد

بعد از این مدت می توانید شروع به خوردن غذاهای جامد کنید. مواردی مانند حبوبات، میوه ها و سبزیجات تازه، نان سبوس دار و غلات از جمله مواردی است که می توانید بعد از یک ماه به عنوان یک رژیم غذایی سالم شروع کنید.

دو ماه بعد

پس از این دوره، باید برنامه غذایی دقیق و متعادلی را برای خود در نظر بگیرید. غذاهایی که بعد از جراحی برمی گزینید، باید دارای پروتئین، محصولات سویا، تخم مرغ، میوه و سبزیجات و گوشت باشد.

در صورت کمبود ویتامین یا پروتئین پس از عمل جراحی کاهش وزن، متخصص بسته به شرایط بیمار مکمل های پروتئینی را در نظر می گیرد. اشخاصی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند، باید توجه داشته باشند که رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است به تسریع روند کاهش وزن و حفظ کم شدن وزن بعد از عمل کمک کند.

پس از جراحی، نه تنها به رژیم غذایی خود توجه خواهید کرد، بلکه رفتار و عادات غذایی شما نیز تغییر خواهد کرد

پس از جراحی، نه تنها به رژیم غذایی خود توجه خواهید کرد، بلکه رفتار و عادات غذایی شما نیز تغییر خواهد کرد. مواردی وجود دارد که باید بدانید.

  • به جای 3 وعده غذایی بزرگ، 6 تا 4 وعده غذایی کوچک بخورید و غذا را به آرامی بجوید.
  • وقتی سیر شدید، خوردن را متوقف کنید.
  • غذاهایی را انتخاب کنید که پروتئین بالایی دارند.
  • به دلیل استرس یا کسالت، غذا را شروع نکنید.
  • شما باید روزانه حداقل 1.5 لیتر مایعات بنوشید.
  • 15 تا 30 دقیقه بعد از غذا آب ننوشید، زیرا ممکن است استفراغ ایجاد شود.

غذاهای ممنوعه بعد از اسلیو معده

خوردن غذاهای خاص بعد از جراحی ممکن است خطر چاقی را افزایش دهد. بنابراین، مردم باید مراقب باشند که برخی غذاها و نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند. این غذاها و نوشیدنی ها به شرح زیر است.

  • غذای سخت و خشک
  • اقلام پر کالری مانند بستنی، کیک، شکلات و میلک شیک
  • نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های شیرین
  • غذاهایی مانند برنج، نان و سیب زمینی (باعث افزایش شدید قند خون می شود)
  • غذاهای نفاخ مانند لوبیا و آدامس

آیا عمل اسلیو معده مانع از بارداری خواهد شد؟

به بخش های پایانی مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” نزدیک شدیم. در این بخش به اثرات اسلیو معده روی بارداری اشاره خواهیم کرد.

جراحی معده در زنان هیچ تداخلی با بارداری ندارد و می تواند پس از زمان مناسب و بهبود کامل ادامه یابد. تحت نظر پزشک، انجام این کار در زمان مناسب برای سالم و موفق بودن روند بارداری کافی است. مطالعات نشان داده است که احتمال بارداری زنان در دوران چاقی و اضافه وزن بیشتر از عمل جراحی اسلیو معده است.

آیا عمل اسلیو معده مانع از بارداری خواهد شد؟
آیا عمل اسلیو معده مانع از بارداری خواهد شد؟

زنان چاق در دوران بارداری به دلیل مشکلات هورمونی ناشی از چاقی مشکلات زیادی خواهند داشت. به دنبال کاهش وزن، عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود که تخمک گذاری طبیعی را بازیابی کرده و بارداری را تسهیل می کند.

بعد از جراحی، بارداری برای مدتی به دلیل نگرانی های جراحی، از دست دادن اشتها و تغییر عادات غذایی ممنوع است. این رویدادها تأثیر مستقیمی روی جنین دارند. بنابراین لازم است مدت زمان مشخصی از جراحی اسلیو معده گذشته باشد.

این دوره حدود 18 ماه است

این دوره حدود 18 ماه است. اگر زودتر از این باردار شوید، ممکن است از سوء تغذیه مادر یا جنین جلوگیری کنید. بدن زن باید وزن و شرایط مناسبی برای رشد جنین داشته باشد. این وضعیت مادران را 18 ماه پس از عمل تحت تأثیر قرار می دهد.

در دوران بارداری، باید رژیم جدیدی را برای مادر در نظر بگیرید. این رژیم غذایی جدید باید هم مراقبت های بعد از عمل آستین معده و هم مواد مغذی مورد نیاز جنین را پوشش دهد.

متخصص زنان و زایمان باید در مورد عمل جراحی اسلیو معده مطلع شوند. پس از جراحی اسلیو معده، باید دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید تا مکمل های غذایی و مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنین را دریافت کنید. همچنین انجام آزمایشات مورد نیاز به طور منظم بسیار مهم و ضروری است.

شیردهی بعد از جراحی اسلیو معده مانعی ندارد، اما می تواند برای نوزاد شما کمی خطرناک باشد زیرا مجبورید آن را به مدت طولانی مصرف کنید. بنابراین، توصیه می شود تا در این مدت از جایگزین شیر مانند پودر شیر استفاده کنید.

عمل اسلیو معده چه تفاوتی با دیگر روش ها دارد؟

همان طور که ذکر شد، جراحی اسلیو معده جدیدترین جراحی رایج لاغری است. برای توضیح تفاوت این جراحی با سایر روش ها، ابتدا باید مکانیسم این جراحی را بدانیم. جراحی اسلیو معده جراحی لاپاراسکوپی است که با محدود کردن تجمع غذا در معده وزن را کاهش می دهد.

در این جراحی، جراح از تکنیکی به نام لاپاراسکوپی برای برداشتن بیشتر معده، حدود 75 تا 80 درصد آن استفاده می کند. بیشتر آن از معده جایی است که هورمون گرلین ترشح می شود.

این هورمون باعث اشتها می شود و به آن هورمون گرسنگی نیز می گویند. قسمت جدا شده معده مسئول خروج از بدن و هضم غذای ورودی برای قسمت های کوچک باقیمانده بدن است.

عمل اسلیو معده چه تفاوتی با دیگر روش ها دارد؟
عمل اسلیو معده چه تفاوتی با دیگر روش ها دارد؟

پس از این عمل جراحی، با کوچک شدن فضای معده و حذف هورمون گرلین، اشتهای بیمار به طور طبیعی کاهش می یابد. همچنین از آنجا که فضای تنگ در معده به مقدار زیادی غذا اجازه نمی دهد، بدن روز به روز وزن اضافی خود را کاهش می دهد و به کاهش وزن خود ادامه می دهد. جراحی آستین معده 1-2 ساعت طول می کشد و یک روش جدید، جراحی لاپاراسکوپی، زخم شکم را کاهش می دهد.

جراحی آستین معده را می توان به 2 نوع تقسیم کرد. آستین پهن برای اشخاصی با BMI 30-35  که این روش حجم معده را شصت درصد کاهش می دهد. آستین تنگ نوع دیگری است که برای افرادی با BMI 35-45 مناسب است. آستین های تنگ حجم معده را تا 80 درصد کاهش می دهد.

مزایای جراحی اسلیو معده

از اولین مزیت های این سبک از جراحی لاغری می توان به کاهش وزن سریع اشاره نمود. به طوری که می توانید انتظار کاهش تقریبا 33 درصد از اضافه وزن خود را در 3 ماه اول داشته باشید. نیمی از اضافه وزن 6 ماه بعد و 70 درصد اضافه وزن 12 ماه بعد کاهش می یابد. مزیت دیگر آستین معده عدم انسداد روده است.

مزایای جراحی اسلیو معده
مزایای جراحی اسلیو معده

این جراحی باعث چسبندگی روده نمی شود و عملکرد دستگاه گوارش را مختل نمی کند. دوره بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان کوتاه است و میزان موفقیت جراحی بالا است.

بخش زیر، قسمت پایانی مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو” است.

مراقبت های قبل و بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟

برای موفقیت زیادتر در این جراحی، باید خود را قبل از جراحی آماده کنید. مطمئن باشید که قبل از تصمیم نهایی، تحقیقات زیادی انجام دهید. در این صورت خواهید فهمید که آمادگی برای جراحی و اقدامات قبل از عمل بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر هرگز به دلیل چاقی یا مشکل در حرکت ورزش نکرده اید، توجه داشته باشید که باید ورزش را در زندگی روزمره خود بعد از عمل جراحی قرار دهید. بنابراین، قبل از شروع عمل برای این کار آماده باشید.

گام بعدی انتخاب یک پزشک خوب و ماهر است. موارد زیر ویژگی های بهترین جراحان آستین معده را توضیح می دهد. کمی تحقیق کنید و یک جراح قابل اعتماد انتخاب کنید. هزینه بیمارستان ها و جراحی را جویا شوید و از شرکت بیمه خود درخواست پوشش بیمه کنید. به طور کلی، تمام اطلاعات مورد نیاز برای این جراحی را جمع آوری و با دقت مرور کنید.

مراقبت های قبل و بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟
مراقبت های قبل و بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟

اگر تصمیم به جراحی اسلیو معده دارید، با یک جراح حرفه ای مشورت کنید و تمام خواسته های خود را برای این جراحی بیان کنید. جراح شما را راهنمایی می کند تا با گوش دادن به شما، بررسی دقیق و ارزیابی آن را شروع کنید. اولین قدم قبل از جراحی اسلیو معده انجام آزمایش خون، نوار قلب، آزمایش ادرار و غیره است.

این آزمایشات سلامت عمومی و سطح شما را تعیین می کند

این آزمایشات سلامت عمومی و سطح شما را تعیین می کند. سپس، دو هفته قبل از جراحی، رژیم غذایی به شما داده می شود که باید آن را رعایت کنید. این رژیم شامل مقدار زیادی آب، سبزیجات و پروتئین، مصرف کم کربوهیدرات و بدون قند است. این رژیم دو هفته ای همچنین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

رژیم غذایی دو روز قبل از جراحی سخت تر می شود. در این مدت فقط باید سوپ و مواد آبکی مصرف کنید. در صورت مصرف داروهای خاص با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما ممکن است تصمیم به قطع مصرف دارو بگیرد. 12 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن چیزی خودداری کنید. سیگار کشیدن نیز ممنوع است.

لطفاً 2-3 روز قبل از عمل جراحی اسلیو معده چند روز مرخصی بگیرید

لطفاً 2-3 روز قبل از عمل جراحی اسلیو معده چند روز مرخصی بگیرید. لطفاً در روز عمل از نظر روحی آرام باشید. هر جراحی اضطراب خاص خود را دارد. اما هرچه بیشتر سعی کنید آرام شوید، موفق تر خواهید بود.

برای آماده شدن برای جراحی، باید لوازم آرایشی اضافی، عدسی، ناخن مصنوعی را از بین ببرید و موهای زائد شکم را اصلاح کنید. لطفاً لباس بیمارستانی تهیه نموده و بپوشید. با ورود به اتاق عمل، با کمک متخصص بیهوشی راحت می خوابید، حدود یک ساعت بعد از خواب بیدار می شوید و با شکم بسیار کوچکتر از قبل به زندگی خود ادامه می دهید.

لطفاً 2-3 روز قبل از عمل جراحی اسلیو معده چند روز مرخصی بگیرید
لطفاً 2-3 روز قبل از عمل جراحی اسلیو معده چند روز مرخصی بگیرید

پس از جراحی اسلیو معده در اتاق ریکاوری، به تدریج به هوش می آیید. بعد از به هوش آمدن کامل، به بخش منتقل می شوید و چند روز در بیمارستان بستری می شوید. طی چند روز گذشته، شما به طور منظم توسط پزشک تحت نظارت قرار خواهید گرفت و همه تغییرات تحت نظارت خواهند بود.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل اسلیو معده در اراک دیدن کنید.

پس از ترخیص، باید 1 تا 3 هفته در خانه استراحت کنید

پس از ترخیص، باید 1 تا 3 هفته در خانه استراحت کنید. در این مدت، شما باید رژیم غذایی خود را با دقت دنبال کنید. این رژیم شامل استفاده از آب و مایعات شیرین نشده در چند روز اول است. فرایند کندی را طی می کند، از خوردن مواد آبکی و رقیق گرفته تا غذاهای جامد. این روزها باید صبور باشید.

البته با گاسترکتومی مقدار زیادی معده برداشته می شود و همان طور که ذکر شد، هورمون گرلین دیگر در معده ترشح نمی شود، بنابراین خوردن مقدار بسیار کمی غذا باعث احساس سیری برای مدتی می شود.

بنابراین، به زودی متوجه کاهش وزن قابل توجه خواهید شد. به غیر از رژیم غذایی خود، باید مکمل را تا آخر عمر طبق دستور پزشک مصرف کنید. این مکمل ها شامل مولتی ویتامین، کلسیم، اسید فولیک، آهن و ویتامین D است.

در بخش های قبلی مقاله ” عکس قبل و بعد عمل اسلیو ” عکس هایی را مشاهده نمودید. به عنوان تصویر آخر در زیر بیننده یک نمونه دیگر از عکس قبل و بعد عمل اسلیو باشید. همچنین می توانید برای دیدن تصاویر بیشتر به پیج اینستاگرامی دکتر سلیمی سر بزنید.

اگر می خواهید اسلیو معده و بای پس معده را مقایسه کنید،اسلیو معده بهتره یا بای پس مطالعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله درباره اسلیو معده حرف زدیم. به دنبال آن مقوله چاقی را نیز بررسی کرده و سپس به راه های درمان آن اشاره نمودیم. همچنین در بخش های مختلفی از مقاله، عکس قبل و بعد اسلیو را نیز آورده بودیم تا با شرایط پیش و پس از انجام این عمل به خوبی آشنا شوید.

در لا به لای این مقاله بارها به نام دکتر سلیمی به عنوان بهترین جراح چاقی اشاره کرده و گفتیم که می توانید برای مشاهده عکس قبل و بعد عمل اسلیو، به تعداد زیاد به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، به اطلاعات شما اضافه شده باشد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید