عوارض قرص لاغری

در این مقاله، به بررسی عوارض قرص لاغری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص های لاغری می توانید با ما در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

هشدار: با توجه به اینکه در بسیاری از قرص های لاغری از مواد مخدر شیشه استفاده می شود، این وب سایت، استفاده از این قرص ها را به هیچ وجه توصیه نمی کند. همچنین فروش این قرص ها توسط ما انجام نمی شود .

مقدمه

ما با کمک دکتر مهدی سلیمی و در مقاله جامع و کاربردی عوارض قرص لاغری، می خواهیم در مورد عوارض قرص لاغری و مضرات و آسیب هایی که این قرص های لاغری برای بدن در پی دارد.

مطالب مهم و حیاتی را بیان نموده و سپس به ماهیت کلی این قبیل از داروها و قرص های لاغری پرداخته و جایگزین های مناسب به جای قرص های لاغری را معرفی کنیم و در نهایت به شاخص توده بدنی یا بی ام آی پرداخته و به معرفی ماهیت این شاخص و عوارض بالا بودن آن و راهکارهای کاهش آن، مطالب و محتوای کاربردی را برای شما عزیزان بیان نماییم.

عوارض قرص لاغری
عوارض قرص لاغری

پس اگر دچار اضافه وزن هستید و به این فکر افتاده آید که با قرص های لاغری به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه برسید، چنانچه بعضی شبکه های تلویزیونی تبلیغ می نمایند، باید بگوییم که نگرش درستی نسبت به این قرص های شیمیایی ندارید و حال حتما، با مقاله جامع عوارض قرص لاغری و تجربیات دکتر سلیمی همراه باشید.

دکتر سلیمی، یکی از بهترین متخصصان گوارش و معتبرترین متخصصین انواع جراحی های لاغری در سرتاسر کشور می‌باشد.

پس تا انتهای مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه ما باشید تا بتوانید با دیدی باز و نگاهی جامع نسبت به قرص های لاغری و عوارض قرص لاغری نگاه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه بهبود بخشید. همچنین با مطالعه ی عوارض قرص چاقی صورت اطلاعات کاملتری در این کسب می کنید.

در ادامه مقاله جامع و کاربردی عوارض قرص لاغری، به مطالب و عناوین زیر خواهیم پرداخت:

عوارض مشهود انواع قرص لاغری

قرص های لاغری چیست؟

راهکار کاهش وزن بی خطر

تناسب اندام چیست؟

چاقی چیست؟

بی ام آی چیست؟

عوارض بی ام آی بالا را بیان نمایید.

راهکار صحیح کاهش بی ام آی چیست؟

جراحی لاغری چیست؟

سخن آخر

عوارض مشهود انواع قرص لاغری

چاقی یک مشکل بهداشت عمومی است که در چهار دهه گذشته رو به افزایش بوده است. تقریباً 52 درصد از جمعیت جهان دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. در عین حال، افراد با هر شکل و اندازه، بسیار نگران وزن خود هستند و آرزوی دستیابی به اندامی لاغر و ورزیده را دارند که در برخی موارد، دستیابی و حفظ آن بسیار دشوار است.

کاهش وزن و تناسب اندام ناشی از ترکیبی از عادات سبک زندگی سالم مانند داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مناسب و ورزش منظم است. با این حال، بسیاری از مردم برای تغییر روال روزانه خود و سازگاری با سبک زندگی سالم‌ تر تلاش می‌کنند. در این شرایط، برخی افراد ممکن است وسوسه شوند که به روش‌های دیگر کاهش وزن، مانند مصرف قرص‌های لاغری بدون نسخه متوسل شوند.

عوارض مشهود انواع قرص لاغری
عوارض مشهود انواع قرص لاغری
علم و تجربه نشان داده است که قرص های کاهش وزن اگر تحت شرایط خاص و تحت نظارت پزشکی باشند، ممکن است موثر باشند

علم و تجربه نشان داده است که قرص های کاهش وزن اگر تحت شرایط خاص و تحت نظارت پزشکی باشند، ممکن است موثر باشند. با این حال، بسیاری از افراد از قرص‌های کاهش وزن بدون نسخه استفاده می‌کنند، با این فرض که این قرص‌ها بی‌خطر هستند و هیچ ضرری ندارند.

با این حال، اکثر قرص های کاهش وزن و محصولات کنترل وزن عمومی (مانند مکمل های غذایی و ملین ها) مورد تایید FDA نیستند و اثرات آن و در برخی موارد مواد تشکیل دهنده آن ناشناخته می ماند و استفاده از آن نه تنها خطرناک، بلکه حتی بسیار خطرناک تلقی می شود.

از سوی دیگر، اکثر قرص های کاهش وزن که مورد تایید FDA هستند، فقط برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند و برای استفاده طولانی مدت بی خطر نخواهند بود.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

درادامه و بنا بر تجربیات دکتر سلیمی، برخی از عوارض جانبی محبوب ترین قرص های کاهش وزن موجود در بازار را شرح خواهیم داد:

آمار استفاده از قرص های لاغری:

به عنوان مثال در سال 2011، تخمین زده شد که تقریباً 2.74 میلیون بیمار در ایالات متحده از داروهای چاقی استفاده می کردند. با توجه به این واقعیت که در ایالات متحده، 37 درصد از بزرگسالان از چاقی رنج می برند، این عدد خیلی زیاد نیست.

اما این تعداد، افراد غیر بیمار یا افرادی که از قرص های کاهش وزن بدون نسخه استفاده می کنند را در نظر نمی گیرد که این آمار برای هر کشوری می تواند خطرناک باشد.

آمار استفاده از قرص های لاغری:
آمار استفاده از قرص های لاغری:

طبق مطالعه ای که شامل یک نظرسنجی تلفنی از 14679 آمریکایی بالغ در سال 1998 بود، 7 درصد از افراد مورد بررسی گزارش کردند که در 2 سال گذشته حداقل 1 محصول کاهش وزن بدون نسخه را استفاده کرده اند.

استفاده از محصولات بدون نسخه به ویژه در میان زنانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کردند، زیاد بود. با این حال، طبق همان مطالعه، تا 8 درصد از زنان با وزن طبیعی نیز از محصولات کاهش وزن بدون نسخه استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود صنعت مدیریت وزن در 7 سال آینده 7 درصد رشد کند

توجه به این که انتظار می‌رود صنعت مدیریت وزن در 7 سال آینده 7 درصد رشد کند، مطمئناً می‌توان انتظار داشت که این درصدها امروز بسیار بالاتر باشد.

قطعا این آمار در کشور عزیزمان ایران نیز کمتر از این مقدار نبوده و این عامل می تواند از آسیب های حیاتی باشد.

بیایید این موضوع را خیلی واضح بیان کنیم:

این ایده بدی است که داروهای کنترل وزن را تنها با هدف بهبود ظاهر خود مصرف کنید. استفاده از قرص ها و مکمل ها برای کاهش وزن باید در راستای بهبود سلامت و کیفیت زندگی بیمار باشد.

انتظار می‌رود صنعت مدیریت وزن در 7 سال آینده 7 درصد رشد کند
انتظار می‌رود صنعت مدیریت وزن در 7 سال آینده 7 درصد رشد کند

متخصصان بهداشت اغلب قرص‌هایی را برای درمان چاقی و اضافه وزن در بزرگسالانی تجویز می‌کنند که شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از 30 یا بیشتر از 27 دارند، در صورتی که بیمار مبتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا باشد.

استفاده از داروهای کنترل وزن باید با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم یا یک برنامه سبک زندگی تحت نظارت تکمیل شود، زیرا قرص ها به خودی خود باعث کاهش وزن نمی شوند. البته بسیاری از پزشکان این قرص ها را تجویز نمی کنند. در این خصوص، با دکتر سلیمی مشورت نمایید.

پس اگر به دنبال مصرف قرص های لاغری هستید، به احتمال زیاد باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

داروهایی که با هدف کاهش اشتها ساخته می شوند، معمولاً روی مرکز سیری در مغز اثر می گذارند. با این حال، در طول مسیر، سایر بخش‌های سیستم عصبی را نیز تحریک می‌کنند. استفاده از این قرص ها می تواند منجر به بی خوابی، تحریک بیش از حد، سردرد، افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون شود.

بسیاری از محصولات کاهش وزن مربوط به آمفتامین است که به عنوان یک ماده مخدر طبقه بندی می شود. حتی یک دوره کوتاه مصرف این ماده می تواند اعتیاد آور و حتی مخرب باشد. در این صورت دیگر موثر نیستند.

داروهایی که با هدف کاهش جذب چربی در روده‌ها انجام می‌شوند نیز دارای تعدادی عوارض جانبی هستند که شامل نفخ، گاز، مدفوع شل مکرر و حتی بی اختیاری مدفوع است. علاوه بر این، پس از قطع مصرف آن ها، با همان مقدار غذای خورده شده، کالری 30 درصد بیشتر جذب می شود!

بسیاری از این قرص ها آب را از بین می برد اما چربی را حذف نمی کند.

به طور جداگانه، قرص هایی که باعث اثر ادرار آوری می شوند، باید مشخص شوند. این گروه اولین بار در بازار داروهای کاهش وزن ظاهر شدند. برخلاف سه مورد قبلی، خطرناک ترین مورد همین است و به هیچ وجه به حذف چربی از بدن کمک نمی کند، اما در عین حال محبوب ترین گروه داروها این دسته هستند، زیرا تقریباً بخشی از هر چای و ماده “لاغری” است.

ین قرص ها موادی همانند نمک ها و آب اضافی را از بدن خارج می کنند

این قرص ها موادی همانند نمک ها و آب اضافی را از بدن خارج می کنند و در نتیجه تورم را کاهش می دهند، اما باید به خاطر داشته باشید که هر گونه کاهش وزن ناشی از این نوع داروها فقط به دلیل حذف آب از بافت های نرم است.

این متخصص تاکید می کند آب، نه چربی بدن. پس واقعیت این است که هر سلول چربی 90 درصد آب نیز دارد و هنگامی که در معرض یک دیورتیک قرار می گیرد، این آب مانند هوا از یک بالون سوراخ شده خارج می شود و کمی بعد، همراه با ادرار از بدن دفع می شود و ما که روی ترازو ایستاده ایم، با خوشحالی متوجه کاهش وزن می شویم.

باید درک کنید که چنین کاهش وزنی کاملا بی فایده است! به هر حال، حجم سلول های چربی و در نتیجه مقدار مایع موجود در آن ها در چند روز دوباره پر می شود.

متأسفانه علاوه بر کاهش وزن خیالی، قرص ها دارای اثر ادرارآور (و در برخی موارد با ملین) می توانند آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی وارد کنند. داروهای مبتنی بر دیورتیک، آب و املاح را از بدن دفع می کنند. به عبارت دقیق تر، نمک های سدیم، کلسیم و پتاسیم را از بدن خارج می کنند که هر سه این عناصر برای بدن ضروری هستند.

سدیم تعادل الکترولیت بدن را تنظیم می کند. هنگامی که کم می شود، فرد احساس ضعف شدید، حالت تهوع و سرگیجه می کند.

کمبود کلسیم

کمبود کلسیم بر تشنج، اختلال در هوشیاری، علائم خارجی مانند خراب شدن مینای دندان، ناخن های شکننده و درد مفاصل تأثیر می گذارد.

کمبود پتاسیم در بدن با ضربان قلب ناهموار، تغییرات فشار خون و استفراغ همراه است و این دسته از قرص ها ،همه این موارد را می‌توانند در بدن کاهش دهند و از این نظر مخرب به شمار خواهند آمد. این خطر نیز در این است که ما اغلب بدون مشورت و کنترل متخصص، چنین داروهایی را برای خود تجویز می کنیم. لازم است که حتما از مشاوره های دکتر سلیمی بهره ببرید.

کمبود کلسیم
کمبود کلسیم

پس اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، باید با منطق هدایت شوید و نه با شعارهای تبلیغاتی مانند به سرعت و به راحتی وزن کم کنید. نتیجه می گیریم که بر خلاف میل ما، هیچ قرص لاغری “جادویی” وجود ندارد، فقط میل شما به کاهش وزن، ورزش و تغذیه رژیمی راهکارهای مناسبی است که وجود دارد و اگر بتوانید آن ها را با هم ترکیب کنید، عالی خواهد بود.

هیچ قرص رژیم غذایی بی ضرری وجود ندارد

پس می توان گفت به صورت کلی هیچ قرص رژیم غذایی بی ضرری وجود ندارد! برخی از آن ها احساس گرسنگی را کاهش می دهند، برخی دیگر به عنوان ملین عمل می کنند و برخی حتی فعالیت بدنی را تحریک می کنند. اما همه آن ها با فرآیندهای متابولیک بدن تداخل دارند و این بدون ردی از بین نمی رود.

هیچ قرص رژیم غذایی بی ضرری وجود ندارد
هیچ قرص رژیم غذایی بی ضرری وجود ندارد

البته باید بدانیم که نمی توان پیش بینی کرد که هر فرد چه واکنشی نسبت به ترکیبات موجود در فرمول یک قرص لاغری نشان می دهد. حتی اگر در مورد قرص های لاغری که ادعا می کنند عوارض جانبی ندارند مطالعه کنید، ممکن است مشکلی ایجاد کنند یا نکنند که این مولفه با بدن فرد هم رابطه دارد.

در واقع، وقتی صحبت از فرمول هایی می شود که برای تقویت متابولیسم، آب شدن سریعتر چربی ها، کاهش اشتها و کالری دریافتی طراحی شده اند، این قرص ها بسیار رایج هستند و بدن را فریب می دهند تا فکر کند گرسنه نیست. اما عوارض بسیاری می تواند داشته باشد.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

برخی از عوارض جانبی قرص های لاغری که باید مراقب آن ها باشید، عبارتند از:

  • مشکلات جدی قلبی عروقی (به خصوص اگر از قرص های محرک استفاده می کنید.)
  • تشنج، سکته و افزایش فشار خون
  • مشکلات گوارشی (تهوع، گاز معده، گرفتگی عضلات، اسهال، یبوست و استفراغ)
  • افزایش اضطراب، افسردگی و تغییرات خلقی، از جمله بی قراری و پارانویا
  • بی خوابی و مشکل در خواب، بدخلقی در طول روز، تحریک پذیری و نیاز به مواد محرک برای “بیدار ماندن”
  • اعتیاد، به ‌ویژه وقتی در مورد قرص‌ها و مکمل‌های رژیمی مبتنی بر آمفتامین صحبت می‌شود. (اگر چه به سختی می‌توان از آن ها استفاده کرد زیرا اکنون توسط FDA تنظیم می‌شود.)
  • اگر شروع به تجربه هر یک از این عوارض کردید، باید فورا مصرف قرص های لاغری که باعث عوارض می شوند را متوقف کنید و در ادامه، با متخصصین مجربی همانند دکتر سلیمی مشورت کنید. آخرین کاری که می بایست انجام دهید این است که سلامت کوتاه مدت و بلندمدت خود را با استفاده از قرص های لاغری به خطر نیندازید که احتمالاً حتی هیچ مزیتی برای کاهش وزن شما ندارند.
برخی از عوارض جانبی قرص های لاغری که باید مراقب آن ها باشید، عبارتند از:
برخی از عوارض جانبی قرص های لاغری که باید مراقب آن ها باشید، عبارتند از:

حال به سراغ بررسی چند مورد از رایج ترین و معروف ترین قرص های لاغری در جهان که در حال حاضر بسیاری از آن ها ممنوع شده اند، خواهیم رفت و به ماهیت و عوارض این قرص های لاغری خواهیم پرداخت:

دی نیتروفنول (DNP):

دی نیتروفنول احتمالا خطرناک ترین چربی سوزی است که تا به حال وجود دارد. در سال 1919 از DNP برای ساخت مواد منفجره استفاده شد. کارگرانی که در تماس با پارچه بودند، مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند.

دی نیتروفنول (DNP):
دی نیتروفنول (DNP):

از این رو، دی نیتروفنول به عنوان دارویی برای کاهش وزن به بازار عرضه شد. با این حال، فروش در دهه 1930 به دلیل شدیدترین عوارض جانبی متوقف شد. این ماده در دهه 1980 زمانی که یک پزشک آمریکایی دوباره آن را کشف کرد، احیا شد. عوارض جانبی باقی ماند، اما مرگ یک کشتی گیر بود که باعث شد FDA (سازمان غذا و دارو) دارو را از بازار خارج کند و آن را ممنوع کند.

عوارض جانبی DNP متنوع است:

استفراغ، بی قراری، تنفس کم عمق، تعریق، سرگیجه، سردردهای شدید و ضربان قلب نامنظم. تنها تعدادی از علائم ثبت شده “سبک تر” هستند. ایست قلبی ناگهانی، ادم مغزی و ریوی، کما، گرمای بیش از حد، تخریب گلبول های سفید یا قرمز خون، نارسایی کبد و نارسایی چند اندام نیز شناخته شده است. به طور خلاصه: DINITROPHENOL بسیار سمی و اغلب کشنده هستند.

DNP به ویژه در بین بدنسازان محبوب است. از این گذشته، متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ماهیچه‌ها به ‌طور خاص، مشخص به نظر برسند. کریس مپلتافت 18 ساله از انگلیس برای میل خود به عضلات بیشتر با زندگی خود هزینه کرد.

ستاره جوان تیم راگبی بر اثر گرمای بیش از حد داخلی درگذشت! آخرین مرگ DNP ثبت شده در آلمان یک دختر دانش آموز 19 ساله از هانوفر در سال 2007 است. در این کشور، هم ساخت و هم فروش DNP به عنوان یک مکمل غذایی توسط قانون ممنوع است.

افدرین

افدرین از نظر ساختاری شبیه آمفتامین ها است. این ماده در سال 2004 توسط FDA به دلیل عوارض جانبی آن ممنوع شد. افدرین، نوراپی نفرین و آدرنالین را در بدن شما آزاد می کند. این وضعیت، فرد را در حالت آماده باش و آماده برای فرار قرار می دهد:

ضربان قلب شما تندتر می شود، تنفس شما تندتر می شود، دمای بدن شما افزایش می یابد، به همین دلیل است که چربی سوزی تسریع می شود.

عوارض جانبی شناخته شده شامل بی قراری، اضطراب، بی خوابی، استفراغ، ضربان قلب سریع، توهم، گیجی، مشکلات تنفسی و ایست قلبی است. در ارتباط با کافئین، بدن شما به سرعت به افدرین وابسته می شود. پس خطر اعتیاد نیز وجود دارد!

سینفرین

سینفرین یک ماده گیاهی است که در پوست پرتقال تلخ، لیمو یا نارنگی یافت می شود. غلظت میوه، مربا یا آب میوه کم است و در نتیجه بی ضرر است. سینفرین متابولیسم را افزایش می دهد و ترموژنز را افزایش می دهد.

سینفرین
سینفرین

این ماده همراه با کافئین در کپسول‌های با دوز بالا استفاده می‌شود که به سرعت بدن شما را به محدودیت‌های خود در طول فعالیت می‌رساند. عوارض جانبی افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، حمله قلبی است.

مهمتر از همه، افراد دارای اضافه وزن و افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف قرص های لاغری حاوی سینفرین اجتناب کنند.

سیبوترامین

سیبوترامین باعث کاهش قابل توجه اشتها می شود. این ماده با مرگ دو زن ایتالیایی مرتبط است و در سال 2002 از بازار خارج شد. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از تهوع، استفراغ، بی حسی، فشار خون بالا و آریتمی قلبی و اختلالات قلبی عروقی. با توجه به فراوانی و شدت عوارض جانبی، این ماده در سراسر اروپا به عنوان مشکوک به معنای قانون دارو طبقه بندی شد.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

قرص های لاغری برزیلی

این قرص ها تقاضای آنلاین زیادی دارند زیرا بسیاری از موادی که در این کشور ممنوع هستند، در برزیل قانونی هستند. این قرص ها معمولاً از آمفتامین و مشتقات آمفتامین مانند آنفپرامونا یا فنپروپورکس و همچنین داروهای ضد افسردگی و فیبر تشکیل شده است.

عوارض جانبی شایع عبارتند از افزایش فشار خون، تاکی کاردی، اضطراب، بی خوابی، درد قلب و قفسه سینه، بی قراری و روان پریشی. در برزیل، خودکشی های مختلفی به مصرف قرص های لاغری نسبت داده می شود. این قرص های لاغری پتانسیل بالایی برای اعتیاد دارند.

کرم های نواری

کپسول های حاوی تخم کرم نواری در واقع به صورت آنلاین در دسترس هستند! این فرض که انگل می خورد و شما وزن کم می کنید، به سادگی اشتباه است. کرم نواری فقط بدن شما را از مواد معدنی و ویتامین های مهم محروم می کند!

عوارض جانبی: لاروها می توانند از طریق ماهیچه های شما به سمت مغز حرکت کنند، جایی که می توانند باعث التهاب خطرناک همراه با کلسیفیکاسیون و تشنج شدید شوند. عواقب عفونت از اختلالات بینایی و گفتاری تا فلج و حتی مرگ نیز محتمل است.

حال که خطرات این قبیل داروهای لاغری را شناختیم، حال در مقاله جامع عوارض قرص لاغری، بهتر است در مورد ماهیت این قرص ها و موارد مهم دیگر بپردازیم تا شما دیدی جامع تر نسبت به عوارض قرص لاغری داشته باشید.

قرص های لاغری چیست؟

قرص‌های لاغری برای هر مکملی در صنعت کاهش وزن وجود دارند که به ما قول کاهش وزن بی دردسر می دهند.

گاهی اوقات این مکمل ها به شکل قرص، گاهی به صورت پودر، و زمانی دیگر به صورت مایعات از قبل مخلوط می شوند که گفته می شود با کمک آن ها به لاغری سریعتر از هر چیز دیگری، زندگی شما را بهبود می بخشد.

قرص های لاغری چیست؟
قرص های لاغری چیست؟

همان طور که در بالا ذکر شد، قطعا مکمل هایی وجود دارند که می توانند فعالیت متابولیک را افزایش دهند. همچنین مکمل هایی وجود دارند که می توانند نتایج کاهش وزن شما را ساده کنند اما نه همه آن ها.

البته، از طرف دیگر، شما قرص های لاغری دارید که در واقع چیزی بیش از مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و تمام آنزیم های طبیعی در یک «فرمول اختصاصی» نیستند که معنای زیادی ندارد. معمولاً، این فرمول ویژه چیزی نیست جز نسبت خود از همان موادی که بقیه برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند.

برخی از راه حل ها به خوبی کار می کنند، برخی دیگر کمی بیشتر از یک دارونما هستند

برخی از راه حل ها به خوبی کار می کنند، برخی دیگر کمی بیشتر از یک دارونما هستند و برخی دیگر نه تنها نتایج کاهش وزن را ایجاد می کنند، بلکه مانع از پیشرفت کاهش وزن می شوند.

درک این نکته مهم است که بسیاری از محصولاتی که به عنوان مکمل های غذایی برچسب گذاری شده اند، در واقع مشمول مقررات دولتی نیستند. در بسیاری از موارد، فقط مقررات FDA ایالات متحده در مورد مکمل های غذایی که حاوی مواد کاملاً جدید هستند، اعمال می شود و مورد تایید بسیاری از کشور های دیگر نیست.

برخی از راه حل ها به خوبی کار می کنند، برخی دیگر کمی بیشتر از یک دارونما هستند
برخی از راه حل ها به خوبی کار می کنند، برخی دیگر کمی بیشتر از یک دارونما هستند

در واقع، قانون مکمل های غذایی و آموزش بهداشت در سال 1994 وظیفه تولید کنندگان را برای اثبات بی خطر بودن مکمل های لاغری می گذارد. اما به دلایل واضح، همه تولیدکنندگان علاقه مند به رعایت کامل قانون نیستند و همین باعث خطرناک شدن این محصولات خواهد شد.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

راهکار کاهش وزن بی خطر

اگر می خواهید بدون آسیب دائمی به بدن یا حتی تخریب کامل آن وزن کم کنید، تنها یک گزینه دارید: سالم غذا بخورید و ورزش کنید! راه دیگری به جز جراحی های چاقی تحت نظر دکتر سلیمی وجود ندارد و مطمئناً هیچ قرص معجزه آسایی وجود ندارد.

حال که با تعدادی از قرص های خطرناک لاغری به صورت ویژه آشنا شدیم، به سراغ این نکته خواهیم رفت که واقعا تناسب اندام چیست و ما به دنبال چه هدفی باید باشیم؟

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام به طور کلی به معنای رفاه جسمی و اغلب روانی است  تناسب اندام بیانگر توانایی کارآمد بودن در زندگی روزمره و مقاومت در برابر استرس است. این اصطلاح از این رو نادقیق است که به عنوان یک اصطلاح مد روز، به وضوح قابل تعریف نیست و توسط افراد و گروه‌هایی که منفعت می برند، متفاوت تفسیر می‌شود.

تناسب اندام در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری ها و سرطان، به عنوان یک بیماری گسترده اهمیت روزافزونی یافته است. این به ویژه در مورد سرطان ریه و سرطان روده بزرگ صادق است.

به همین دلیل، سازمان های کمک به پیشگیری از سرطان و سازمان های خودیاری آن، درخواست خود را برای داشتن یک زندگی سالم و تناسب اندام صادر کرده است که اهمیت این مورد را در سلامتی می رساند.

کارشناسان سبک زندگی، کم تحرکی و چاقی را عامل بروز بالای سرطان روده بزرگ می دانند. بسیاری از پزشکان از شهروندان می‌خواهند برای دستیابی و حفظ تناسب اندام، حداقل نیم ساعت در روز ورزش کنند.

حال که تناسب اندام و اهمیت آن را در مقاله جامع عوارض قرص لاغری بیان نمودیم، حال به سراغ واژه چاقی خواهیم رفت و به اهمیت و حساسیت این عامل در بدن خواهیم پرداخت:

چاقی چیست؟

چاقی به نوعی یک بیماری پیچیده است که شامل عواملی همانند داشتن مقدار بیش از حد چربی بدن است. چاقی فقط یک مشکل در راستای زیبایی نیست. در واقع این یک مشکل پزشکی است که خطر بیماری ها و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و انواع خاصی از سرطان را افزایش می دهد‌.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی افراد در کاهش وزن دچار مشکل می شوند. چاقی عموماً نتیجه عوامل ارثی، فیزیولوژیکی و محیطی همراه با رژیم غذایی، فعالیت بدنی و انتخاب های ورزشی است.

لطفا از پست درمان عوارض دیابت دیدن کنید.

چاقی چیست؟
چاقی چیست؟

باید بدانیم که خبر خوب این است که در واقع  کاهش وزن می تواند برای ما مشکلات سلامتی مختلف مرتبط با چاقی را بهبود بخشد یا از آن جلوگیری کند. رژیم غذایی سالم تر، افزایش سطح فعالیت بدنی و تغییرات رفتاری می تواند به کاهش وزن کمک کند. داروهای تجویزی و روش های کاهش وزن، گزینه های اضافی برای درمان چاقی هستند.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

مهم ترین دلایل چاقی چیست؟

در واقع عوامل ژنتیکی، رفتاری، متابولیک و هورمونی عوامل موثری هستند که تاثیرات مستقیمی بر وزن بدن وجود می آورند، اما چاقی زمانی رخ می‌دهد که کالری بیشتری نسبت به کالری سوزانده شده از طریق فعالیت‌های عادی روزانه و ورزش مصرف شود. بدن این کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند.

مثلا در ایالات متحده و کشورهایی همانند کشور عزیزمان ایران، رژیم غذایی اکثر مردم بیش از حد کالری زیادی دارد که اغلب از فست فودها و نوشیدنی های پرکالری است. افراد چاق ممکن است قبل از این که احساس سیری کنند، زودتر احساس گرسنگی کنند یا به دلیل استرس یا اضطراب، کالری بیشتری مصرف نمایند.

بسیاری از افرادی که در کشورهای غربی زندگی می کنند، اکنون مشاغل بسیار کمتری دارند. بنابراین آن ها معمولاً کالری زیادی در محل کار نمی سوزانند. حتی فعالیت‌های روزمره نیز کالری کمتری می‌سوزاند، به لطف امکاناتی مانند کنترل از راه دور، پله‌های برقی، خرید آنلاین، و بانکداری مکانیزه که تحرک را کم کرده است.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

عوامل مهم چاقی چیست؟

چاقی اغلب نتیجه ترکیبی از علل و عوامل موثر زیر است:

وراثت و تأثیرات خانوادگی

باید در نظر داشته باشیم که ژن هایی که از  ما از پدر و مادر و یا والدین خود به ارث می بریم، می توانند بر مقدار ذخیره چربی بدن و جایگاه پخش و توزیع آن موثر باشد. ژنتیک همچنین ممکن است در این که بدن شما چگونه غذا را به انرژی تبدیل می کند، چگونه بدن شما اشتهای شما را تنظیم می کند و چگونه بدن شما در طول ورزش کالری می سوزاند، نقش داشته باشد.

وراثت و تأثیرات خانوادگی
وراثت و تأثیرات خانوادگی

چاقی  به صورت معمول در کل خانواده افراد چاق وجود دارد. این موضوع صرفا به خاطر ژن های مشترک آن ها نیست. زیرا اکثر اعضای خانواده نیز متمایل هستند تا عادات غذایی و فعالیتی مشابهی داشته باشند.

انتخاب های سبک زندگی

رژیم غذایی ناسالم، رژیم غذایی پر کالری، فست فودهای زیاد، نوشیدنی های پرکالری و وعده های بسیار زیاد، اما تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات به افزایش وزن کمک می کند.

افراد کالری مایع زیادی را بدون احساس سیری می نوشند و نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه‌های شیرین، می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند.

عدم تحرک

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، دریافت کالری بیشتری در روز نسبت به کالری هایی که هنگام ورزش و انجام فعالیت های عادی روزانه می سوزانید، بسیار آسان است. نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه، تبلت و گوشی، یک فعالیت کم تحرک است. تعداد ساعاتی که جلوی صفحه نمایش می گذرانید، با افزایش وزن بسیار مرتبط است.

برخی بیماری ها و داروها

در برخی افراد، چاقی ممکن است یک علت درمانی و پزشکی مانند علائم پرادر ویلی، سندرم کوشینگ یا سایر اختلالات داشته باشد. مشکلات پزشکی مانند آرتریت نیز می تواند فعالیت بدنی را کم کند که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

پس اگر با رژیم غذایی درست و اصولی و یا فعالیت بدنی این کالری و انرژی و یا چربی را جبران نکنید، برخی داروها می توانند باعث افزایش وزن شوند. این داروها می تواند شامل مواردی همانند برخی از داروهای ضد افسردگی، داروهای تشنج، داروهای دیابت، داروهای ضد روان پریشی، استروئیدها و مسدود کننده های بتا می باشد.

مشکلات اجتماعی و اقتصادی

عواملی همچون عوامل اجتماعی و همچنین اقتصادی  که با چاقی ارتباط دارد و اصطلاحا مرتبط با چاقی وجود دارد. بسیار اهمیت دارد، مثلا  اگر مناطق امنی برای پیاده روی یا ورزش ندارید، اجتناب از چاقی دشوار است.

به طور مشابه، ممکن است روش‌های سالم آشپزی به شما آموزش داده نشده باشد یا ممکن است به غذاهای سالم‌تر دسترسی نداشته باشید و یا از آن ها محروم باشید. همچنین افرادی که با آن ها وقت می گذرانید، می توانند بر وزن شما تأثیر بگذارند. اگر دوستان یا خویشاوندان چاق داشته باشید، احتمال ابتلا به چاقی بیشتر است.

سن

چاقی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، حتی در کودکان خردسال. با این حال، با افزایش سن، تغییرات هورمونی و سبک زندگی کمتر فعال خطر چاقی را افزایش می دهد.

سن
سن

همچنین با افزایش سن، میزان ماهیچه های بدن کاهش می یابد. به طور کلی، کاهش توده عضلانی منجر به کاهش متابولیسم می شود. این تغییرات همچنین کالری مورد نیاز شما را کاهش می دهد که می تواند جلوگیری از اضافه وزن را دشوارتر کند. اگر آگاهانه آنچه می خورید را کنترل نکنید و با افزایش سن فعالیت بدنی بیشتری نداشته باشید، به احتمال زیاد وزن اضافه خواهید کرد.

عوامل دیگر موثر در چاقی

بارداری

افزایش وزن در دوران بارداری رایج است. برای برخی از زنان، پس از تولد نوزاد، کاهش وزنی که به دست آورده‌اند، دشوار است. این افزایش وزن می تواند به ایجاد چاقی در زنان کمک کند.

ترک سیگار

ترک سیگار اغلب با افزایش وزن همراه است که البته بسیار توصیه می شود و برای برخی افراد، می تواند منجر به افزایش وزن کافی برای واجد شرایط شدن به عنوان چاق شود.

این اغلب زمانی اتفاق می افتد که افراد از غذا برای مقابله با ترک سیگار استفاده می کنند. با این حال، در دراز مدت، ترک سیگار هنوز یک مزیت سلامتی بیشتر از ادامه سیگار است. پزشک می تواند به شما در جلوگیری از افزایش وزن بعد از ترک سیگار کمک کند.

کمبود خواب

عدم خواب کافی یا خواب زیاد می تواند منجر به تغییرات هورمونی شود که اشتهای شما را افزایش می دهد. همچنین ممکن است تمایل داشته باشید غذاهای پر کالری و داراری کربوهیدرات بخورید که می تواند به افزایش وزن کمک کند.

فشار

بسیاری از عوامل خارجی و محیطی که می تواند بر خلق و خو، اخلاق فردی و همچنین سلامتی موثر بوده و می تواند تأثیرگذار باشد، می توانند به چاقی نیز کمک کنند. مردم معمولاً هنگام تجربه موقعیت های استرس زا، به سراغ غذاهای پرکالری می روند.

میکروبیوم

باکتری های روده تحت تأثیر آنچه می خورید، می شوند و می توانند به افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن کمک کنند.

البته باید بدانیم که حتی اگر ما یک و یا حتی تا چند مورد از این عوامل خطرزا را داشته باشیم، صرفا این به این معنی نخواهد بود که ما به چاقی مبتلا می شویم. شما می توانید از طریق رژیم غذایی، فعالیت بدنی و ورزش و همچنین از طریق تغییرات رفتاری با اکثر عوامل خطر مقابله کنید.

پس به صورت مجموع در مقاله عوارض قرص لاغری باید بدانیم که چاقی می تواند سطح کیفی کلی سلامت و زندگی ما را کاهش دهد. هر چند ممکن است نتوانید فعالیت های فیزیکی و جسمی که قبلاً از آن لذت می بردید، انجام دهید و شاید از مکان های عمومی دوری کنید. افراد چاق حتی ممکن است تبعیض را تجربه کنند.

میکروبیوم
میکروبیوم

سایر مشکلات مرتبط با وزن که می توانند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارند، عبارتند از:

  • افسردگی
  • ناتوانی
  • احساس شرم و گناه
  • ایزوله سازی اجتماعی
  • عملکرد کمتر در محل کار

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری، همراه باشید.

بی ام آی چیست؟

یک راه خوب برای تعیین این که آیا وزن شما برای قد شما مناسب است یا خیر، محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) است. شما به همراه دکتر سلیمی می توانید از BMI خود برای تعیین میزان چربی بدن خود استفاده کنید.

بی ام آی چیست؟
بی ام آی چیست؟

برای محاسبه bmi بر اساس سن روی لینک آن کلیک کنید.

چاقی به قلب فشار وارد می کند و می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. این خطرات عبارتند از:

  • آرتروز در زانوها و لگن شما
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • دیابت نوع 2
  • رگ های واریسی

لطفا از پست درمان دیابت در 30 روز دیدن کنید.

چگونه BMI خود را تعیین کنیم؟

BMI شما بر اساس قد و وزن شما محاسبه می شود و البته وب سایت های زیادی با ماشین حساب وجود دارند که وقتی وزن و قد خود را وارد می کنید، BMI شما را به شما می دهند. البته شما همچنین می توانید آن را خودتان محاسبه کنید:

فرمول محاسبه bmi: روش محاسبه bmi به گونه ایست که وزن خود را بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر تقسیم نمایید تا نتیجه به دست آید.

به عنوان مثال، زنی با (122 کیلوگرم) و قد (172 سانتی متر) دارای BMI 41.0 است. که این عدد دارای خطرات بسیاری است که توسط اعداد معیار مشخص می شود که در ادامه بیان خواهیم نمود.

دسته بندی اعداد معیار:

زیر 18.5    کمبود وزن

18.5 تا 24.9        سالم

25.0 تا 29.9        اضافه وزن

30.0 تا 39.9        چاق

بیش از 40   چاقی شدید یا پرخطر

البته سه نوع چاقی وجود دارد:

کلاس 1: BMI از 30 تا کمتر از 35.

کلاس 2: BMI از 35 تا کمتر از 40.

کلاس 3: BMI 40 یا بیشتر. کلاس 3 “چاقی شدید” در نظر گرفته می شود که در این حالت پزشکان مختصصی همانند دکتر سلیمی، روش های ویژه و البته حساسی را ارائه می‌کنند که باید مبتنی بر شرایط جسمانی و بیماری های قبلی فرد معین شود و با مشورت باشد.

BMI همیشه بهترین راه برای دانستن این که آیا نیاز به کاهش وزن دارید، نیست. اگر عضله کمتر یا بیشتر از حد طبیعی دارید، BMI شما ممکن است معیار کاملی برای میزان چربی بدن شما نباشد.

بدنسازان:

از آنجایی که وزن ماهیچه بیشتر از چربی است، افرادی که بسیار عضلانی هستند، می توانند BMI بالایی داشته باشند.

بزرگسالان مسن:

وقتی صحبت از افراد مسن به میان می‌آید، اغلب بهتر است شاخصی بین 25 تا 27 داشته باشید، به جای شاخص زیر 25. برای مثال، اگر سن شما از 65 سال بیشتر است، BMI کمی بالاتر ممکن است از شما در برابر بیماری ها محافظت کند مانند پوکی استخوان.

 

کودکان:

اگر چه تعداد زیادی از کودکان چاق هستند، اما از محاسبه نسبت برای ارزیابی کودک استفاده نکنید. در مورد وزن مناسب برای کودکان، با دکتر سلیمی مشورت کنید.

متخصصین امر، از روش هایی برای تصمیم گیری در مورد اضافه وزن استفاده می کنند. همچنین متخصصین ممکن است دور کمر و نسبت دور کمر به باسن شما را نیز در نظر بگیرند.

BMI به تنهایی نمی تواند خطرات سلامتی شما را پیش بینی کند، اما اکثر متخصصان می گویند BMI 30 یا بالاتر (چاقی) ناسالم است. صرف نظر از BMI، ورزش می تواند به شما در کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت کمک کند. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شروع یک برنامه ورزشی، با دکتر سلیمی صحبت کنید.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید تا از عوارض جانبی بی ام آی بالا اطلاع یابید.

عوارض بی ام آی بالا

افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به تعدادی از مشکلات سلامتی بالقوه جدی هستند، مانند:

بیماری های قلبی و سکته های مغزی

چاقی شانس ابتلا به فشار خون بالا و سطوح غیر طبیعی کلسترول را افزایش می دهد که از عوامل خطر بیماری قلبی و سکته هستند.

دیابت نوع 2

چاقی می تواند بر نحوه استفاده بدن از انسولین برای کنترل سطح گلوکز خون تأثیر بگذارد. این امر خطر مقاومت به انسولین و دیابت را افزایش می دهد.

سرطان های خاص

چاقی می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان رحم، دهانه رحم، آندومتر، تخمدان، سینه، روده بزرگ، رکتوم، مری، کبد، کیسه صفرا، پانکراس، کلیه و پروستات را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

چاقی احتمال دچار شدن به مشکلات گوارشی مختلفی همچون احساس سوزش سر دل،  بعضی بیماری های مربوط به کیسه صفرا و همچنین مشکلات کبدی را افزایش خواهد داد.

آپنه خواب

افراد چاق بیشتر احتمال دارد به آپنه خواب مبتلا شوند، یک اختلال بالقوه جدی که در آن تنفس مکرر در طول خواب متوقف و شروع می شود.

آرتروز

چاقی فشار وارد شده بر مفاصل با تحمل وزن کامل بدن را افزایش می دهد و همچنین التهاب را در بدن تسهیل می کند. این عوامل می توانند عوارضی مانند آرتروز را ایجاد کنند.

علائم شدید COVID-19؛

چاقی خطر ابتلا به علائم شدید در صورت ابتلا به بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) را افزایش می دهد. افرادی که موارد شدید COVID-19 دارند، ممکن است نیاز به درمان در بخش مراقبت های ویژه یا حتی کمک مکانیکی در تنفس داشته باشند.

با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید تا راهکار صحیح درمان این معضل را بدانید.

راهکار صحیح کاهش بی ام آی

زمان های وعده غذایی مشخص تنظیم کنید

با وجود این که سازمان جهانی بهداشت (WHO) چاقی را به عنوان شاخص توده بدنی (BMI) برابر یا بیشتر از 30 تعریف می کند، وزارت بهداشت بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که افراد با BMI بیش از 40 افرادی آسیب پذیر و در معرض خطر هستند. بنابراین آن ها باید بسیار مراقب باشند.

راهکار صحیح کاهش بی ام آی
راهکار صحیح کاهش بی ام آی

این متخصصان تصریح می کنند که این تشخیص می تواند در افرادی که بدنسازی انجام می دهند یا مایعات را در خود نگه می دارند، متفاوت باشد.

اگر BMI بالایی دارید ، توصیه های دکتر سلیمی را برای کاهش وزن و سلامتی خود به شرح زیر دنبال کنید:

زمان غذا خوردن را تنظیم کنید، به او اجازه ندهید ساعت غذا خوردن شما را تغییر دهد یا به هم بریزد. منظم باشید، اگر بعد از ساعت غذا بخورید، با اضطراب بیشتری این کار را انجام می دهید و هر چیزی که در برابرتان است را می بلعید.

به یاد داشته باشید که 50 درصد بشقاب شما باید سبزیجات، 25 درصد پروتئین و 25 درصد دیگر کربوهیدرات باشد.

اگر در ناهار سیب زمینی یا برنج خورده اید، لازم نیست شب این کار را انجام دهید، زیرا به دلیل محصور بودن، انرژی کمتری مصرف می کنیم.

از خوردن غذاهای خام مانند سبزیجات نترسید، فقط آن ها را خوب بشویید. در سه لیتر آب، یک قاشق چای خوری ضد عفونی کننده بریزید، سبزیجات خود را در این محلول فرو کنید، دوباره آن ها را بشویید و می توانید با خیال راحت از آن ها لذت ببرید.

سعی کنید غذاهایتان را به صورت پخته و سرخ شده مصرف نکنید. زیرا نه تنها چاقتان می کنند، بلکه از این طریق ارزش غذایی آن ها را نیز کاهش می دهند.

در روز سه وعده میوه بخورید

در روز سه وعده میوه بخورید، فراموش نکنید که یک مرکبات را در این انتخاب بگنجانید.

دم کرده سیر و لیمو برای محافظت از سلول ها مفید است، همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند، می توانید آن ها را با معده خالی مصرف کنید.

هیدراتاسیون بسیار مهم است، حداقل یک لیتر آب در روز بنوشید.

شکر را کاهش دهید، اگر قبلا سه قاشق چایخوری به فنجان اضافه می کردید، کم کم به یکی دو قاشق غذاخوری کاهش دهید و نوشابه ها را حذف کنید.

خوب بجوید، حداقل سی بار در هر لقمه، با غذای خود ارتباط برقرار کنید.

در روز حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی انجام دهید، حرکات کششی را انجام دهید که به گردش خون شما کمک می کند.

در نهایت به یاد داشته باشید که اگر وزن و قد شما یکسان باشد، اضافه وزن نخواهید داشت، اما اگر پنج کیلو بیشتر باشد، اضافه وزن خواهید داشت. مراقب باشید و سهم خود را برای سلامتی انجام دهید.

در روز سه وعده میوه بخورید
در روز سه وعده میوه بخورید

به عنوان یکی از راهکارهای سریع و اما بسیار حساس که باید با توجه و دقت بسیاری به انجام برسد تا نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد، انجام جراحی های لاغری تحت نظر و با مشورت دکتر سلیمی است که در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری، به توضیح مختصری در مورد این جراحی ها خواهیم پرداخت. با ما در ادامه مقاله جامع عوارض قرص لاغری همراه باشید.

جراحی لاغری چیست؟

انواع مختلفی از جراحی کاهش وزن وجود دارد و اکثر این روش ها روی معده اثر گذاشته تا فردف حجم معده کمتری داشته باشد و زودتر از موعد سیر شده و کم کم لاغر شود.

این جراحی ها معمولاً تحت بیهوشی عمومی (در حالی که شما در خواب هستید) و با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می شوند، اما هر کدام به روش کمی متفاوت عمل می کنند.

در جراحی لاپاراسکوپی، دکتر سلیمی برش‌های کوچکی در شکم ایجاد می‌کند و یک لوله قابل انعطاف را وارد می‌کند تا بتواند در حین انجام عمل، داخل آن را ببیند.

انواع اصلی جراحی کاهش وزن

نوار یا حلقه معده:

نواری است که در دور معده قرار می گیرد و در این روش، یک عدد کیسه کوچک در معده در سمت بالا ایجاد می کند که حجم و تحرک معده کم خواهد شد. برای پر کردن این کیسه کوچک، شما به غذای کمتری نیاز دارید، بنابراین لازم نیست قبل از این که احساس سیری کنید، مقدار زیادی غذا بخورید.

این باند به دستگاه کوچکی که در زیر پوست (معمولاً نزدیک مرکز قفسه سینه) قرار می گیرد، وصل می شود. بدین ترتیب می توان باند را بعد از جراحی سفت کرد.

باند معمولاً برای اولین بار حدود چهار تا شش هفته پس از جراحی سفت می شود. این کار با تزریق محلول نمکی به دستگاه با استفاده از سوزن عبور داده شده از روی پوست انجام می شود. معمولاً برای این کار نیازی به داروی بیهوشی ندارید. بند باید چند بار سفت شود تا به سفتی ایده آل برای شما برسد.

بای پس معده

بای پس معده عملی است که از منگنه های جراحی برای ایجاد یک کیسه کوچک در بالای معده استفاده می شود.

سپس کیسه به روده کوچک متصل می شود و بقیه معده را دور می زند (بای پس می کند).

این بدان معناست که غذای کمتری مصرف می‌شود تا احساس سیری کنید و کالری کمتری از غذایی که می‌خورید، جذب کنید.

بای پس معده
بای پس معده

اسلیو گاسترکتومی

گاسترکتومی اسلیو روشی است که قسمت بزرگی از معده برداشته می شود به طوری که بسیار کوچکتر از قبل است.

این به این معنی است که شما نمی توانید قبل از جراحی به همان اندازه که می توانستید، غذا بخورید و سریعتر احساس سیری خواهید کرد.

اگر ساکن یزد هستید، مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد را مطالعه کنید.

بالون داخل معده

بالون ابزاری است که داخل معده می شود. یک بالون نرم، پر از هوا یا نمک است که می تواند با استفاده از لوله نازکی که از گلو عبور می کند، (معروف به گاستروسکوپی) در معده شما قرار می گیرد.

این بدان معنا می باشد که قبل از آن که شما احساس سیری نمایید، نیازی ندارید یا قادر به خوردن آن نیستید. اما این فقط یک اقدام موقت است و بالون معمولاً بیش از شش ماه در معده باقی نمی ماند.

بالون داخل معده
بالون داخل معده

ارزیابی قبل از جراحی کاهش وزن

قبل از این که جراحی کاهش وزن انجام شود، برای ارزیابی مناسب بودن جراحی به کلینیک تخصصی دکتر سلیمی مراجعه کنید تا بدانید آیا واقعا این عمل برای شما موثر است و یا برای شما مناسب نخواهد بود.

ارزیابی قبل از جراحی کاهش وزن
ارزیابی قبل از جراحی کاهش وزن

این موضوع ممکن است شامل بررسی موارد زیر باشد:

  • سلامت جسمانی مانند آزمایش خون، اشعه ایکس و اسکن و سونوگرافی
  • رژیم غذایی و الگوهای غذایی
  • سنجش سلامت روان مانند پرسیدن در مورد انتظارات شما از جراحی و این که آیا شرایط سلامت روانی دارید یا خیر. این برای ارزیابی این است که آیا شما قادر به مقابله با تغییرات طولانی مدت سبک زندگی مورد نیاز پس از جراحی کاهش وزن هستید یا خیر

ممکن است دکتر سلیمی به شما توصیه نماید که در هفته های قبل از جراحی، یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده داشته باشید تا اندازه کبد شما کاهش یابد. این می تواند جراحی را آسان تر و ایمن تر کند.

سخن آخر

به عنوان سخن آخر در مقاله جامع عوارض قرص لاغری، بار دیگر ما به شما دکتر سلیمی را به عنوان یکی از برترین متخصصان و پزشکان حوزه لاغری و تناسب اندام معرفی می کنیم که می توانند با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی شما، بهترین راهکار لاغری را به شما معرفی نمایند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید