عمل اسلیو معده در یزد

اگر متقاضی عمل اسلیو معده در یزد هستید، این مطلب برای شماست. شما به عنوان کسی که میخواهد جراحی اسلیو معده انجام دهد، باید با زیر و بم این پروسه آشنا باشید. یعنی بدانید جراحی چگونه انجام می شود، چه مزایایی دارد و اصلا شما گزینه مناسبی برای عمل اسلیو هستید یا نه. پس پیشنهاد می شود بدون معطلی ادامه مطلب را بخوانید.

عمل اسلیو معده در یزد چگونه انجام می گیرد؟

 

در جهان امروزی، معمولاً لاغر شدن بسیار سخت تر از چاق شدن است؛ زیرا برای اینکه از شر اضافه وزن خود خلاص شوند باید اراده فولادی داشته باشند. رژیم غذایی اصولی و فعالیت ورزشی، یکی از بهترین شیوه های پایین آوردن وزن به حساب می‌ آیند، اما روش های دیگری نیز هستند که سریع ترین تاثیر ممکن را بر روی بدن افراد می گذارند، مانند جراحی اسلیو معده و سایر جراحی های چاقی دیگر. با انجام چنین عمل ‌هایی، وزن افراد به سرعت پایین می آید و تمامی بیماری های مربوط به چاقی با شتاب بیشتری بهبود پیدا می کنند.

عمل اسلیو معده در یزد چگونه انجام می گیرد؟

در زبان های دیگر کلمه اسلیو به معنای جیب است؛ زیرا زمانی که عمل اسلیو معده را در افراد به انجام میرسانند، معده آنها تقریباً شبیه به آستین می شود. همانطور که می دانید، عمل اسلیو معده یکی از گونه های مختلف عمل های چاقی به حساب می آید، اما با انجام این عمل می توانید اختلالات چاقی و اضافه وزن خود را به صورت کاملا تخصصی از بین ببرید و به وزن ایده آل خود برسید.

یکی از هدف های اساسی که در انجام این عمل مشاهده می شود، کوچک کردن معده و کاهش حجم آن است؛ زیرا در این صورت یک محدودیت اجباری در دریافت مواد غذایی در این افراد به وجود می آید که اجازه پر خوری را به آنها نمی دهد.

همچنین، انجام چنین جراحی هایی باید توسط پزشکان و متخصصان حرفه ای و کار بلد انجام شود؛ زیرا حساسیت و ظرافت عمل بسیار بالا است و چنانچه در معده شما مشکلی به وجود بیاید، تمامی اندام های دیگر شما را درگیر می کند.

چون محل عبور و جذب مواد غذایی می باشد. عمل اسلیو معده در یزد با عمل اسلیو معده در نواحی دیگر کشور مراحل مشترکی  دارد، پس در ادامه مقاله مراحل انجام عمل اسلیو معده در یزد را برای شما شرح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید که عبارتند از:

  • قدم اول، فرآیند بیهوش کردن بیمار و ایجاد برش های مورد نیاز بر روی شکم برای شروع جراحی:

در اغلب عمل ‌های جراحی در یزد و نقاط دیگر جهان معمولاً اولین گام بیهوش کردن بیماران است تا جراحان بتوانند برش های مورد نیاز را بر روی شکم بیمار ایجاد نماید و عمل را شروع کنند که این برش ها، توسط تجهیزات ویژه ای در شکم فرد تعبیه می شوند.

پس از این مرحله تجهیزات دیگری را به میان می‌‌آورند که دارای نوک تیز هستند و اسم آنها تروکار است. بنابراین، به کمک این ابزار شکاف‌ها را باز میکنند، رگ های خونی را پیدا میکنند تا بتوانند حفره هایی را در شکم فرد ایجاد نمایند.

البته در برخی مواقع، از بی حسی نخاعی برای بیمه کردن بیماران کمک می گیرند که در این صورت فرد بیهوش نمی ‌شود و متوجه اتفاقاتی که در حین عمل می افتد خواهد شد‌. البته در اغلب موارد از بیهوشی کامل بهره گرفته می شود.

  • قدم دوم، حجیم کردن شکم بیمار با کمک گاز دی اکسید کربن:

در ادامه انجام عمل اسلیو معده در یزد، پزشکان از گاز دی اکسید کربن کمک میگیرند و به کمک همین گاز، شکم بیماران را پر میکنند. این کار به این خاطر انجام می گیرد تا نواحی داخلی شکم، به طور واضح توسط جراح اسلیو معده مشاهده شود تا وی بتواند به گونه ای راحت تر تغییرات دلخواه خود را در دستگاه گوارش افراد پیاده کند.

زمانی که این مرحله نیز انجام شد، پزشکان دستگاه لاپاراسکوپ را وارد عمل می کنند که انجام جراحی چاقی را ساده تر و دقیق تر می کند. در ابتدای این وسیله، لوله هایی وجود دارد که بر روی آن‌ها چراغ تعبیه شده است، همچنین یک دوربین کوچک با کیفیت بالا نیز بر روی آن نصب می باشد که با کمک این دستگاه، اجزای داخل شکم بیماران با وضوح بالا در مقابل جراحان به نمایش در می آید و می توانند باقی مانده عمل چاقی را توسط این ابزار فوق العاده به پایان برسانند.

قدم دوم، حجیم کردن شکم بیمار با کمک گاز دی اکسید کربن:

اما با وجود دقت بالای این دستگاه، باز هم جای نگرانی وجود دارد، چون جایگاه کبد در بدن همه افراد به گونه ای است که در انجام این جراحی محدودیت هایی را به وجود می آورد؛ زیرا دسترسی به بخش بالایی معده و مری به دلیل حجم کبد سخت تر خواهد بود.

اما جراحان برای این که این مشکل به راحتی کنار بزنند از انقباضات کبدی کمک می گیرند تا به وسیله این کار حجم کبد را پایین بیاورند و به راحتی تمام معده را تحت کنترل خود داشته باشند. همچنین انجام عمل اسلیو معده در یزد یا نقاط دیگر ایران و جهان از مراحل مشترکی برخوردار است و تنها فرق آن مهارت و تخصص پزشکان است.

  • قدم سوم، جداسازی معده از اندام های روده بزرگ و طحال بیماران

برای اینکه جراحان، این مرحله را نیز به انجام برسانند باید بخش های مختلف دستگاه گوارش و معده را از سایر قسمت های بدن جدا کنند، مثل ارتباط اصلی که در بین انحنای بزرگ قرار دارد، یا قسمت ستون فقرات و دیافراگم بدن.

با جدا کردن معده از این نواحی که به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد مرحله سوم عمل نیز به راحتی به پایان می رساند. همان گونه ک گفتیم ظرافت انجام این گام در عمل بسیار زیاد است، به گونه ای که هنگام جداسازی معده نباید ارتباطات آن با محتویات سمت چپ خود قطع شود، چرا که در این بخش رگ های خونی و عصب های واگ قرار دارند و جراحان اجازه ندارند کوچک ترین صدمه ای را به این بخش ها وارد نمایند، چون بیمار پس از عمل مشکلات فراوانی را تجربه خواهد کرد.

  • قدم چهارم، تقسیم کردن معده به منظور ساختن یک معده جدید در بدن بیماران

در بدن بیماران، مجاری پیلوریک وجود دارد که جراحان از طریق آن بوژی را به درون حفره های شکمی که به معده افراد می رسد، وارد می نمایند. (بوژی نام یک دستگاه مخصوص برای انجام اسلیو معده است که به اصطلاح در میان پزشکان به آنترم ضخیم نیز معروف است). البته حفره های شکمی یا برش های کوچک نیز توسط همین دستگاه ایجاد می شوند.

زمانی که پزشکان، حفره های متعددی در شکم فرد باز نمودند، اقدام به حذف کردن بخش های اضافی معده می کنند که حدود ۸۰درصد از حجم کلی معده را تشکیل می دهد، اما با خارج کردن این حجم بالا از شکم بیماران تنها ۲۰ درصد از معده در بدن آن ها باقی می ماند که همان معده جدید افراد نامیده می شود. در ضمن، شما در حال خواندن مقاله عمل اسلیو معده در یزد هستید.

  • قدم پنجم، بخیه زدن و بستن بافت های برش زده برای ایجاد معده جدید بیماران

اکنون که بافت های اضافی از بدن فرد خارج شده اند، تنها یک بخش کوچک در بدن وجود خواهد داشت که شکل آن همانند آستین یا موز است. زمانی که معده جدید را پس از برش بخیه می زنند یا به عبارتی آن را به هم میدوزند از ظرفیتی برابر با ۱۵۰ لیتر برخوردار خواهد شد.

البته فقط بخیه زدن این بخش کافی نیست و پزشکان از راهکارهای دیگری برای پیشگیری از نشتی معده بهره می گیرند. مثلا مواد مخصوصی را لابه لای بخیه ها قرار می دهند تا از خونریزی، نشتی و اتفاقات متعدد دیگر پیشگیری نمایند.

قدم پنجم، بخیه زدن و بستن بافت های برش زده برای ایجاد معده جدید بیماران

  • قدم نهایی ، خارج کردن قسمت های اضافی و برش داده شده از معده بیماران

در قدم آخر که تقریبا راحت ترین مرحله جراحی اسلیو معده است، باید تمام اضافات معده و بافت های باقی مانده آن که دیگر کارکردی در بدن ندارند را به آرامی از بدن بیماران بیرون بیاورند و یا به عبارتی، شکم افراد را از هر گونه مواد اضافه و بلا استفاده ای تخلیه کنند.

درست است که این مرحله بسیار آسان تر از سایر مراحل است، اما باید با دقت و تمرکز بالا انجام شود تا سهوا، به بخش های دیگر بدن نیز صدمه ای وارد نشود و همه چیز طبق برنامه جلو برود.

زمانی که تخلیه محتویات اضافی شکم، بیماران به پایان رسیدن نوبت بخیه زدن است که پزشکان لایه به لایه بافت های برش داده شده را به هم می دوزند و تا به سطح پوست برسند که در انتها، این بخش را نیز با بخیه محکم می کنند و عمل جراحی چاقی به این صورت به پایان می رسد.

همان طور که مشاهده کردید، عمل اسلیو معده در یزد یا در هر نقطه ای از دنیا مراحل یکسانی دارد و تنها تفاوت فاحش آن مهارت و تجربه پزشکان متخصص می باشد که نتیجه جراحی را برای شما رقم می زند. برای همین در این مقاله به شما دکتر سلیمی را پیشنهاد می دهیم که در تهران خدمات گوناگونی را در رابطه با انواع عمل های چاقی به بیماران خود ارائه می دهند؛

بنابراین اگر قصد انجام اسلیو معده را دارید می توانید به تهران بیایید و نزد دکتر سلیمی جراحی خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسید. چون ایشان تخصص و تجربه بالایی در این حوزه دارند و اغلب عمل های ایشان به صورت پیاپی موفقیت آمیز بوده است.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به عمل اسلیو معده در یزد، با شما صحبت کردیم و مراحل گوناگون عمل را به خوبی برایتان شرح دادیم که عبارت اند از:

سخن پایانی

بیهوش کردن بیماران و ایجاد برش های جراحی، حجیم کردن شکم به کمک گاز دی اکسید کربن، جداسازی معده از سایر اندام های بدن، تقسیم کردن معده، بخیه زدن بافت های برش داده شده، خارج کردن محتویات اضافی معده و شکم بیماران. البته انجام جراحی اسلیو معده این گونه که به نظرتان می آید آسان نیست و مهارت بالایی را می طلبد. برای همین توصیه می کنیم در هر شهری که زندگی می کنید چه در یزد و چه در نواحی دیگر، در ابتدا به فکر یافتن یک پزشک حاذق، کار بلد و با تجربه باشید تا بتوانید این عضو حساس بدن خود را به او بسپارید و از نتیجه جراحی رضایت کافی داشته باشید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید