عمل اسلیو معده در آلمان

در این مقاله به بررسی عمل اسلیو معده در آلمان و ویژگی ها و مزایای آن می پردازیم.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

چاقی معضلی است که تمام جهان را درگیر خود کرده است. گاهی چاقی و اضافه وزن از طریق برنامه رژیم غذایی و ورزش از بین می رود. اما در افرادی این دو روش موثر عمل نمی کند. در این شرایط چه باید کرد؟

عمل اسلیو معده در آلمان
عمل اسلیو معده در آلمان

جراحی چاقی که یک روش نوین درمان چاقی می باشد، به کمک این افراد می آید و سبب کاهش وزن زیادی در زمان کوتاهی می گردد.

اسلیو معده که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، از جمله روش های جراحی چاقی می باشد. جراحی اسلیو معده دارای مراحل و ویژگی های خاصی می باشد. بسیاری از افراد تمایل دارند به عمل اسلیو معده در آلمان مبادرت ورزند.

کشور آلمان از نظر علم پزشکی بسیار پیشرفته است و دارای بهترین تکنولوژی روز دنیا می باشد. عمل اسلیو معده در آلمان دارای مزایای زیادی می باشد و شما با کمترین عارضه و خطری می توانید آن را انجام دهید. اما در ایران نیز پزشکان ماهر و با تجربه ای نظیر دکتر سلیمی وجود دارد که عمل جراحی اسلیو را همانند پزشکان آلمانی انجام می دهند.

از این رو توصیه می کنیم افراد از آلمان به ایران آمده و جراحی اسلیو را زیر نظر دکتر سلیمی انجام دهند و از مهارت و تجربه ایشان بهره ببرند. در ادامه، توضیحات کاملی در خصوص جراحی اسلیو و نکات و توصیه های مهم آن بیان می کنیم. با مقاله عمل اسلیو در آلمان همراه ما باشید.

مزایای عمل اسلیو معده در آلمان

جراحی اسلیو معده که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، دارای مزایای زیاد و معایب کمی می باشد. معایب اسلیو معده محدود به اثرات بیهوشی نظیر حالت تهوع، سرگیجه، سردرد و ضعف می باشد.

مزایای جراحی اسلیو معده
مزایای جراحی اسلیو معده

دوره این گونه عوارض جانبی کوتاه بوده و بعد از حدود یک هفته الی ده روز از بین می رود. اما مزایای بی نظیر اسلیو معده سبب شده است که چنین عوارضی اصولا به چشم نیاید. از جمله مزایای اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش اشتها و کاهش میل به پرخوری
  • رسیدن به تناسب اندام در مدت بسیار کوتاه
  • احساس سبکی و حس خوب
  • ماندگاری دائمی نتایج لاغری
  • عدم تحمل گرسنگی برای کاهش وزن
  • درمان و جلوگیری از بیماری های ناشی از چاقی
  • کوتاه بودن دوره نقاهت (به دلیل جراحی لاپاراسکوپی)
  • کم بودن جای زخم
  • درمان مشکلات روحی ناشی از چاقی نظیر اعتماد به نفس
  • افزایش طول عمر
  • بهبود روابط زناشویی
  • بهبود موقعیت شغلی و ازدواج
  • بهبود روابط اجتماعی
در این مقاله می خوانیم:

دلایل بروز چاقی

چرا تناسب اندام مهم است؟

معیار اندازه گیری چاقی چیست؟

روش های کاهش وزن

عوارض چاقی چیست؟

عمل اسلیو معده چیست؟

علت نامگذاری عمل اسلیو معده

میزان ماندگاری نتایج اسلیو معده

روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

کاندیدای مناسب عمل اسلیو

سن مجاز برای عمل اسلیو

مقایسه عمل اسلیو با سایر جراحی های چاقی

مراحل قبل از عمل اسلیو معده

قبل از عمل اسلیو معده چه باید بکنیم؟

تغذیه بعد از عمل اسلیو

تاثیر عمل اسلیو روی ارتباطات جنسی

راهنمای انتخاب بهترین پزشک عمل اسلیو

آیا بعد از عمل اسلیو، پوست دچار افتادگی می شود؟

تغییر سبک زندگی بعد از عمل اسلیو

تکنیک جراحی اسلیو معده

مراقبت های قبل از عمل اسلیو

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

سخن پایانی

 

دلایل بروز چاقی

قبل از پرداختن به موضوع عمل اسلیو معده در آلمان، بایستی در خصوص چاقی اطلاعاتی کسب نماییم.

به تجمع بیش از حد سلول های چربی در یک یا چند بخش از بخش های مختلف بدن، اضافه وزن و چاقی گفته می شود. چاقی، زیبایی اندام را از بین می برد و سلامت را به خطر می اندازد. برای درمان چاقی و اضافه وزن، لازم است علت آن را بیابید. پیدا کردن علت چاقی و رفع آن از مراحل اولیه کاهش وزن می باشد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله رژیم جراحی چاقی را مطالعه کنید.

دلایل بروز چاقی
دلایل بروز چاقی

از جمله دلایل بروز چاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف بیش از حد کالری
  • عوامل ژنتیکی
  • سبک زندگی اشتباه
  • استرس
  • کم خوابی
  • تاثیر مصرف برخی داروها
  • وجود برخی بیماری ها در بدن
  • کم تحرکی
  • جنسیت و سن

پیشنهاد می کنیم از پست درمان قطعی دیابت در آلمان دیدن کنید.

چرا تناسب اندام مهم است؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال داشتن اندامی زیبا هستند. این در حالی است که تعریف تناسب اندام را نمی دانند. در تناسب اندام سعی می شود تعادلی میان اضافه وزن مفرط و کمبود وزن مفرط برقرار شود تا زیبایی اندام های بدن حفظ شود.

در تناسب اندام، افراد به دنبال این هستند که اضافه وزن خود را رفع کنند و به محدوده نرمال نزدیک شوند. اضافه وزن سبب تجمع چربی در بخش های مختلف بدن نظیر شکم، ران، ساق پا، بازو، پشت، باسن، سینه ها، گردن و صورت می شود و باعث افزایش حجم در این بخش ها می گردد.

در این شرایط، زیبایی اندام فرد از بین می رود و فرد مجبور است لباس های گشادتر به تن کند. یکی دیگر از معایب بزرگ چاقی و اضافه وزن از بین بردن سلامت بدن است. بسیاری از متخصصان، چاقی را یک نوع بیماری می دانند که سبب بروز بسیاری از بیماری های دیگر خواهد شد.

تناسب اندام می تواند تاثیرات بسیار زیادی در حفظ سلامت روح و جسم داشته باشد. به همین دلیل درمان چاقی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. افراد همواره به دنبال راهی آسان و سریع برای رسیدن به تناسب اندام هستند.

عمل اسلیو معده روشی سریع و موثر برای دستیابی به اهداف شما می باشد. در ادامه مقاله عمل اسلیو معده در آلمان، همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در خصوص این روش نوین لاغری کسب کنید.

معیار اندازه گیری چاقی چیست؟

برای اندازه گیری چاقی و اضافه وزن، از یک معیار جهانی به نام شاخص توده بدنی BMI (Body Mass Index) استفاده می شود. این شاخص بر اساس تقسیم وزن بر مجذور قد به دست می آید. شاخص توده بدنی راهی برای تشخص میزان وزن اضافه به روشی آسان و ارزان است.

شاخص توده بدنی به افراد نشان می دهد که آیا محدوده وزنی نرمالی دارند یا خیر. متخصصان عددهای نرمالی را برای این شاخص تعریف کرده اند که اگر شاخص توده بدنی بالاتر از حد نرمال باشد، فرد دارای اضافه وزن می باشد و اگر شاخص کمتر از حد نرمال باشد، فرد دچار کاهش وزن می باشد.

معیار اندازه گیری چاقی چیست؟
معیار اندازه گیری چاقی چیست؟

شما برای این که بتوانید هدف های برنامه کاهش وزن خود را طرح ریزی کنید، لازم است شاخص توده بدنی خود را محاسبه نمایید تا بدانید لازم است چقدر وزن کم کنید و برای این میزان لازم است تا چه مدت رژیم غذایی داشته باشید. شاخص توده بدنی بر اساس جدول زیر ارزیابی می شود:

محدوده شاخص توده بدنیوضعیت وزن
کمتر از 18.5کمبود وزن
18.5 تا 24.5وزن نرمال
25 تا 30اضافه وزن
30 تا 35چاقی نوع 1
35 تا 40چاقی نوع 2
بیشتر از 40چاقی نوع 3

روش های کاهش وزن

افرادی که شاخص توده بدنی کمی دارند، برای رسیدن به وزن نرمال چندان دشواری نخواهند داشت و با پیروی از برنامه غذایی مخصوص می توانند به اهداف خود دست یابند. اما افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی مفرط هستند، باید به دنبال روشی موثر برای کاهش وزن خود باشند.

در صورتی که شاخص توده بدنی بالاتر از 30 باشد، فرد دچار چاقی بیش از حد می باشد. چنین افرادی برای کاهش وزن خود باید حتما تحت نظر دکتر سلیمی باشند. روش های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. از جمله روش های موثر برای کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش های کاهش وزن
روش های کاهش وزن

عمل جراحی چاقی:

بسیاری از افراد از طریق رژیم غذایی و ورزش نمی توانند به اهداف کاهش وزن خود دست یابند. لاغری از این دو طریق برای افرادی که اضافه وزن کمی دارند، بسیار موثر عمل می کند.

اما افراد خیلی چاق یا دارای چاقی مفرط باید مدت بسیار طولانی را ورزش کنند و رژیم غذایی داشته باشند تا مقداری از وزن آن ها کاهش یابد. در این شرایط، دکتر سلیمی به افراد، جراحی چاقی را توصیه می کند.

جراحی چاقی یک روش نوین کاهش وزن می باشد که بدون داشتن عوارض سبب کاهش وزن سریع در افراد می گردد. اسلیو معده یکی از انواع جراحی چاقی می باشد که امروزه بسیاری از افراد به دنبال انجام عمل اسلیو در آلمان هستند.

غافل از این که در کشور خودمان متخصصان ماهر و با تجربه ای مانند دکتر سلیمی وجود دارند که با متخصصان مشهور کشورهای اروپایی و آمریکایی برابری می کنند. جراحی چاقی به خصوص عمل اسلیو معده به عنوان بهترین و سریع ترین روش کاهش وزن در دنیا شناخته شده است.

ورزش منظم:

ورزش کردن تاثیر مهمی در روند کاهش وزن دارد. حتی متخصصان به افرادی که عمل اسلیو انجام داده اند نیز ورزش را توصیه می کنند تا زودتر به اهداف کاهش وزن خود دست یابند. ورزش عملکرد سیستم متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب افزایش سرعت چربی سوزی در بدن می گردد.

به یاد داشته باشید که ورزش تنها بدون توجه به تغذیه مناسب موثر واقع نمی شود. ورزش هایی مانند شنا، وزنه برداری، دوچرخه سواری، پیاده روی و سایر ورزش های هوازی برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند.

پیروی از برنامه رژیم لاغری:

در صورتی که قصد کاهش وزن و تناسب اندام دارید، ضروری است از برنامه رژیم غذایی مناسب پیروی نمایید. برای دریافت برنامه رژیم غذایی مناسب با سیستم متابولیسم خود، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

داشتن برنامه غذایی مناسب سبب کاهش مصرف کالری و افزایش عملکرد سیستم متابولیسم می شود. بهتر است در کنار داشتن برنامه غذایی، ورزش را در نیز در برنامه روزانه خود جایگذاری کنید تا به نتایج بهتری دست یابید. حتی افرادی که عمل اسلیو معده نیز انجام می دهند، باید از یک برنامه غذایی مخصوص تحت نظر دکتر سلیمی پیروی نمایند.

پیروی از برنامه رژیم لاغری:
پیروی از برنامه رژیم لاغری:

داشتن سبک زندگی سالم:

داشتن سبک زندگی سالم برای جلوگیری از افزایش وزن بسیار مهم است. به عادت های غذایی خود توجه داشته باشید و سعی کنید عادات نادرست غذایی را حذف کنید.

داشتن خواب کافی برای حفظ سلامت اعضای بدن ضروری است. ضمن این که کم خوابی سبب افزایش وزن می گردد. از این رو سعی کنید برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشید. استرس و اضطراب را که نقش پررنگی در افزایش وزن دارند، از زندگی خود دور کنید.

برای این کار از روش های حفظ آرامش استفاده کنید یا به یک روانشناس مراجعه نمایید. مصرف مواد غذایی ناسالم را کنار بگذارید و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. مواد غذایی ناسالم حاوی مقدار زیادی کالری می باشد که حتی بدون سیر کردن سبب افزایش وزن ناگهانی می گردد.

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشند که شما را برای مدت طولاتی سیر نگه می دارند. با حذف مواد غذایی، ناسالم به حفظ سلامت بدن خود نیز کمک می کنید.

کسب اطلاعات در مورد کاهش وزن:

افرادی که علم و دانش بیشتری در خصوص روش های کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن دارند، در کنترل وزن خود موفق تر هستند. داشتن اطلاعات در خصوص انواع روش های کاهش وزن، انواع جراحی چاقی، سیستم متابولیسم، غذاهای مناسب کاهش وزن، میزان کالری مواد غذایی، سبک زندگی سالم و … سبب می شود تا در روند کاهش وزن خود و پیشگیری از بروز چاقی موفق تر عمل کنید.

کسب اطلاعات در مورد کاهش وزن:
کسب اطلاعات در مورد کاهش وزن:

در این خصوص در جلسه مشاوره دکتر سلیمی شرکت کنید تا اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید. دکتر سلیمی شما را در خصوص عمل اسلیو معده در آلمان نیز راهنمایی می کند.

عوارض چاقی چیست؟

معمولا افراد چاق کمی از عوارض چاقی و افزایش وزن مطلع هستند. به همین دلیل افراد کمی نیز به دنبال درمان چاقی خود می باشند. در واقع این افراد زمانی پی به عوارض چاقی می برند که به آن ها دچار شده اند و بدن آن ها آسیب های جدی دیده است.

به همین دلیل لازم است با عوارض جدی و خطرناک چاقی آشنا شوید. از جمله بیماری هایی که در پی افزایش وزن بروز پیدا می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیابت نوع 2
  • آپنه خواب
  • انسداد عروق کرونر
  • بروز بیماری های قلبی
  • افزایش فشار خون
  • آرتروز
  • افزایش کلسترول

عمل اسلیو معده چیست؟

بعد از آشنایی با چاقی و عوارض ناشی از آن، بهتر است با بهترین و سریع ترین روش کاهش وزن آشنا شوید. عمل اسلیو معده یکی از انواع روش های جراحی چاقی می باشد که به دلیل داشتن مزایای زیاد، امروزه به عنوان پرطرفدارترین روش جراحی چاقی در دنیا شناخته شده است. هدف از انجام جراحی چاقی، کاهش اشتها و در نهایت کاهش مصرف کالری می باشد.

عمل اسلیو معده چیست؟
عمل اسلیو معده چیست؟

در اسلیو معده نیز هدف، کاهش حجم معده و کاهش دریافت کالری است تا بدن، انرژی مورد نیاز خود را از چربی های تجمع یافته دریافت کند. در واقع کاهش وزن زمانی رخ می دهد که میزان مصرف کالری از میزان کالری مورد نیاز بدن کمتر باشد. در این صورت بدن برای تامین انرژی خود از سلول های چربی تجمع یافته استفاده می کند و از این طریق کاهش وزن رخ می دهد.

در روش اسلیو معده، جراح بخش زیادی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند

در روش اسلیو معده، بهترین دکتر اسلیو معده بخش زیادی از معده را برش زده و از بدن خارج می کند. در واقع مشکل اصلی افراد چاق، مصرف غذا تا زمان سیر شدن می باشد. برای سیر شدن نیز لازم است کل حجم معده پر شود.

در این صورت چاقی رخ می دهد. اما با کاهش حجم معده، میزان مصرف کالری به شدت کاهش می یابد و فرد تنها به مقدار مورد نیاز بدن غذا خواهد خورد. در روش اسلیو معده، بخشی از معده حذف می شود که کارایی خاصی جز دریافت بیشتر غذا و تولید هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) ندارد.

با مسدود شدن تولید هورمون گرلین، اشتها به شدت کاهش می یابد. در این شرایط فرد با خوردن چند لقمه غذا فورا سیر می شود که در نهایت طی چند ماه وزن به شدت کاهش می یابد. در واقع بعد از عمل اسلیو، فرد تنها به مقدار مورد نیاز بدن غذا می خورد.

جراحی اسلیو معده شامل دو روش اسلیو گشاد و اسلیو تنگ می باشد. در روش اسلیو گشاد، حدود 60 درصد از کل معده حذف می گردد. اما در روش اسلیو تنگ، حدود 80 درصد از کل معده برش داده شده و خارج می گردد.

روش اسلیو تنگ، کاهش وزن سریع تری را در پی دارد. کاهش وزن سریع ناشی از اسلیو معده سبب شده است تا بسیاری از افراد به فکر عمل اسلیو معده در آلمان باشند. برای انجام عمل اسلیو معده در آلمان، با دکتر سلیمی یکی از بهترین متخصصان جراحی چاقی در ایران مشورت کنید.

علت نامگذاری عمل اسلیو معده

نام اسلیو ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. همان طور که بیان شد، در روش عمل اسلیو، حدود 80 درصد از کل معده برش داده شده و از بدن خارج می شود. شکل معده جدید همانند یک لوله یا موز می شود.

متخصصانی که روش جراحی اسلیو معده را ابداع کردند، معتقد بودند که معده جدید همانند آستین پیراهن می شود. از این رو این روش را به نام آستین پیراهن که به انگلیسی Sleave معنا می شود، نامگذاری کردند.

از آن زمان به بعد در سراسر دنیا این روش نوین لاغری را با نام اسلیو معده می شناسند. در ادامه مقاله عمل اسلیو معده در آلمان، همراه ما باشید.

علت نامگذاری عمل اسلیو معده
علت نامگذاری عمل اسلیو معده

میزان ماندگاری نتایج اسلیو معده

بسیاری از افرادی که متقاضی عمل اسلیو هستند، تمایل دارند بدانند که اثرات کاهش وزن جراحی اسلیو به چه مدت است و تا چند وقت می توانند از مزایای اسلیو بهره ببرند؟ عمل اسلیو معده یک روش دائمی بوده و امکان برگشت معده به حجم قبلی وجود ندارد.

از این رو می توان گفت که نتایج و اثرات آن دائمی می باشد. با این حال در مواردی دیده شده است که معده برخی افراد بعد از عمل اسلیو با پرخوری مجدد بزرگ شده است.

در این صورت، وزن دوباره به تدریج افزایش می یابد. در نتیجه می توان گفت که میزان ماندگاری نتایج اسلیو معده تا حدود زیادی بستگی به نحوه عملکرد بیمار بعد از عمل دارد. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می کنند بعد از عمل اسلیو، سبک زندگی خود را اصلاح کنید.

در صورتی که فرد بعد از عمل اسلیو سبک زندگی نادرستی داشته باشد و همچنان پرخوری کند، معده او بعد از مدتی کش آمده و حجم آن افزایش می یابد. گاهی پرخوری بعد از عمل اسلیو می تواند به دلیل پرخوری عصبی باشد. در این صورت لازم است فرد با مراجعه به روانپزشک، پرخوری عصبی خود را درمان کند.

روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

به صورت کلی بعد از عمل اسلیو، حدود 60 تا 70 درصد از وزن کل بدن کاهش خواهد یافت. میزان کاهش وزن بعد از عمل اسلیو در همه افراد یکسان نیست و عواملی نظیر سبک زندگی و عملکرد سیستم متابولیسم در کاهش وزن دخیل هستند. روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو به صورت زیر می باشد:

دو هفته ابتدایی بعد از عمل:

کاهش وزن روزانه 0.5 کیلوگرم که در نهایت در دو هفته ابتدایی حدود 5 تا 10 کیلوگرم وزن کاهش می یابد.

سه ماه بعد از عمل اسلیو:

در این زمان، حدود 35 تا 45 درصد از وزن کل بدن کاهش یافته است.

شش ماه بعد از عمل اسلیو:

بعد از گذشت حدود شش ماه از عمل حدود 50 تا 60 درصد از وزن کل بدن کاهش می یابد.

یک سال بعد از عمل اسلیو:

بعد از گذشت حدود یک سال از عمل اسلیو، حدود 60 تا 70 درصد از وزن کل بدن بیمار کم شده است.

در این صورت افراد بعد از حدود یک سال به حداکثر تاثیر عمل اسلیو دست می یابند. با این حال همان طور که بیان شد، میزان کاهش وزن در افراد متفاوت است و بستگی به عوامل مختلف و میزان همکاری خود بیمار دارد.

در صورتی که بیمار از برنامه غذایی مخصوص پیروی کند و فعالیت بدنی داشته باشد، روند کاهش وزن سریع تر طی می شود و نتایج مطلوب تری حاصل می گردد. بروز چنین نتایجی از عمل اسلیو سبب شده است تا بسیاری از افراد به فکر عمل اسلیو معده در آلمان بیفتند.

انجام عمل اسلیو معده در آلمان مزایای زیادی دارد. با این حال بهتر است قبل از اقدام برای انجام عمل اسلیو معده در آلمان، با دکتر سلیمی مشورت کنید. بسیار توصیه شده که افراد ازآلمان به تهران آمده و عمل خود را تحت نظر دکتر سلیمی به انجام برسانند.

یک سال بعد از عمل اسلیو:
یک سال بعد از عمل اسلیو:

کاندیدای مناسب عمل اسلیو

همان طور که بیان شد، عمل اسلیو مزایای زیادی دارد. با این حال تمام افراد نمی توانند تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار بگیرند. برای این که بتوانید از مزایای این روش نوین لاغری بهره ببرید، لازم است کاندیدای مناسب این جراحی باشید.

در واقع شما برای انجام عمل اسلیو باید شرایط و ویژگی های آن را داشته باشید. حتی برای عمل اسلیو معده در آلمان نیز باید از ویژگی های آن برخوردار باشید. اولین شرط، داشتن شاخص توده بدنی بالا می باشد. شما زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، پزشک ابتدا شاخص توده بدنی شما را بررسی می کند.

سپس ویژگی های جسمی شما را بررسی می کند و شرایط برای بیهوشی را ارزیابی می نماید. به صورت کلی افرادی می توانند تحت جراحی اسلیو معده قرار بگیرند که ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • افرادی که BMI بالای 30 دارند.
  • افرادی که از بیماری های ناشی از چاقی رنج می برند.
  • افرادی که از روش رژیم غذایی و ورزش به نتایج مطلوب نرسیده اند.
  • افرادی که توان جسمی برای ورزش ندارند.
  • افرادی که معده و مری سالمی دارند.
  • افرادی که بیماری قلبی و عروقی ندارند.
  • افرادی که سن مجاز عمل اسلیو را دارند.

سن مجاز برای عمل اسلیو

یکی از شرایط انجام عمل اسلیو، داشتن سن مجاز می باشد. در صورتی که عمل اسلیو در سنین پایین یا در سنین خیلی بالا انجام شود، عوارض مختلفی به وجود می آید. از نظر دکتر سلیمی، بهترین سن مجاز عمل اسلی،و سنین جوانی می باشد.

سن بیمار ارتباط مستقیمی با نتایج عمل دارد. به همین دلیل متخصصان هنگام عمل اسلیو، سن بیمار را نیز در نظر می گیرند. در سنین جوانی، مقاومت بدن و سیستم ایمنی بدن بسیار بیشتر است. از این رو دوره نقاهت کوتاه تری طی می شود.

سن مجاز برای عمل اسلیو
سن مجاز برای عمل اسلیو

به همین دلیل اگر سن کمی دارید، بهتر است عمل اسلیو را به سال های بعد موکول کنید و اگر در سنین میانسالی به سر می برید، بهتر است همین امروز برای انجام عمل اسلیو اقدام کنید. در سنین جوانی، پوست نیز سازگاری بیشتری با تغییرات کاهش وزن دارد و دچار افتادگی نخواهد شد.

علاوه بر این، در سنین جوانی انگیزه و روحیه افراد بیشتر است و می توانند با اراده قوی، رژیم غذایی را دنبال کنند. طبق قوانین پزشکی، افراد زیر 18 سال نباید تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرند. اما در مواردی که چاقی مفرط تهدید برای جان نوجوانان باشد، پزشک اجازه عمل اسلیو برای این افراد را دارد.

مقایسه عمل اسلیو با سایر جراحی های چاقی

همان طور که بیان شد، عمل اسلیو معده یکی از روش های جراحی چاقی می باشد. جراحی چاقی شامل سه روش اسلیو معده، بای پس معده و حلقه گذاری معده می باشد. هر یک از روش های یاد شده، دارای ویژگی ها و اثرات متفاوتی روی بدن می باشند.

روش های بای پس معده و حلقه گذاری نیز طرفداران خاص خود را دارد. اما باید بدانید که میان این سه روش، عمل اسلیو طرفداران بیشتری دارد. زیرا عمل اسلیو معده کاهش وزن بیشتری را نسبت به بای پس معده و حلقه گذاری ایجاد می کند. از طرفی عمل اسلیو معده یک روش دائمی می باشد.

در حالی که عمل بای پس معده و حلقه گذاری موقتی می باشند. در این دو روش، لازم است پزشک تغییرات را بعد از مدتی به حالت طبیعی بازگردارند. بنابراین ممکن است اثرات آن ها ماندگاری طولانی نداشته باشند.

در عمل اسلیو، فرد تا پایان عمر خود از اشتهای کمی برای خوردن غذا برخوردار است. در عمل بای پس معده، تغییراتی روی معده و روده با هدف کاهش اشتها و کاهش جذب مواد غذایی صورت می گیرد.

در عمل حلقه گذاری نیز پزشک، حلقه مخصوص سیلیکونی را به دور معده می بندد تا اشتها کاهش یابد. با ادامه مقاله عمل اسلیو معده در آلمان همراه ما باشید.

مراحل قبل از عمل اسلیو معده

قبل از این که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار بگیرید، لازم است مراحل زیر را طی نمایید و به توصیه ها و نکات دکتر سلیمی در خصوص مراقبت های قبل از عمل توجه کنید.

  • ویزیت توسط پزشک
  • بررسی داشتن شرایط عمل اسلیو توسط پزشک
  • شرکت در جلسات مشاوره قبل از جراحی
  • مراجعه به متخصص تغذیه برای دریافت برنامه غذایی مخصوص
  • انجام مراقبت های قبل از عمل شامل ترک سیگار، ترک الکل، ورزش و رژیم غذایی
  • انجام آزمایش های قبل از جراحی
  • مراجعه به بیمه و اخذ تاییدیه بیمه
  • عمل به توصیه های 24 ساعت قبل از عمل
مراحل قبل از عمل اسلیو معده
مراحل قبل از عمل اسلیو معده

قبل از عمل اسلیو معده چه باید بکنیم؟

شما به عنوان متقاضی عمل اسلیو معده قبل از عمل لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

بررسی کاندیدای مناسب اسلیو معده:

در بخش های قبلی، کاندیدای مناسب عمل اسلیو را بیان کردیم. ابتدا شما باید بررسی کنید که آیا کاندید مناسب برای این جراحی هستید یا خیر. میزان BMI و سلامت جسمی شما مهم ترین موضوع در خصوص انجام عمل اسلیو می باشد.

در صورتی که شما قبلا تحت بیهوشی قرار گرفته باشید و مشکلی برای شما به وجود آمده باشد، نمی توانید تحت عمل اسلیو قرار بگیرید. زیرا ریسک های جراحی را افزایش می دهد.

انتخاب یک جراح متخصص حرفه ای:

موضوع مهم دیگری که لازم است به آن دقت داشته باشید، انتخاب یک جراح متخصص حرفه ای است. عمل اسلیو معده یک عمل حساس است که در صورت کوچک ترین اشتباه  در جراحی، مشکلات بزرگی رخ می دهد.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد، متقاضی انجام عمل اسلیو معده در آلمان هستند. در آلمان پزشکان و متخصصان ماهری وجود دارند که شما می توانید عمل اسلیو خود را در آنجا انجام دهید.

اما در کشور خودمان ایران نیز متخصصان ماهر و با تجربه ای نظیر دکتر سلیمی وجود دارند که مهارت و تخصص آن ها با پزشکان اروپایی و آمریکایی برابری می کند. از این رو توصیه می کنیم از آلمان به ایران آمده و عمل خود را تحت نظر دکتر سلیمی انجام دهید تا از مهارت ها و تجربه ی یک دکتر ایرانی  کاربلد بهره ببرید.

پیدا کردن یک متخصص تغذیه با تجربه:

تغذیه از مهم ترین بخش های جراحی اسلیو معده می باشد. لازم است شما از 2 هفته قبل از عمل، رژیم غذایی مخصوصی داشته باشید و بعد از عمل نیز از برنامه غذایی مخصوصی پیروی کنید.

از این رو لازم است تغذیه شما تحت نظر یک متخصص تغذیه کنترل شود. توجه به توصیه های متخصص تغذیه، ریسک ها و عوارض عمل جراحی شما را کاهش می دهد و شما را زودتر به نتایج مطلوب می رساند.

پیدا کردن یک متخصص تغذیه با تجربه:
پیدا کردن یک متخصص تغذیه با تجربه:

کاهش وزن قبل از عمل جراحی:

در صورتی که شما متقاضی عمل اسلیو هستید و مراحل قبل را طی کردید، پزشک، جراحی را به 3 هفته بعد موکول می کند. در طی این مدت، لازم است از برنامه غذایی مخصوصی پیروی کنید تا وزن شما کمی کاهش یابد.

هدف از پیروی برنامه غذایی، کاهش حجم کبد برای انجام راحت تر عمل است. همچنین این رژیم، پاکسازی دستگاه گوارش را به همراه دارد که سبب جلوگیری از عوارض بعد از عمل می شود.

ترک عادات غذایی نادرست

یکی دیگر از اقداماتی که شما به عنوان متقاضی عمل اسلیو باید انجام دهید، شناسایی و ترک عادات غذایی نادرست می باشد. گاهی لازم است برای ترک عادات غذایی اشتباه نظیر پرخوری عصبی، به روانپزشک مراجعه گردد. با این حال خود شما نیز لازم است بر عادات غذایی خود کنترل بیشتری داشته باشید.

سریع غذا خوردن، خوب نجویدن غذا، غذا خوردن حین انجام کاری و مصرف غذاهای ناسالم، به شدت برای معده بعد از عمل مضر می باشد.

از این رو شما باید این عادات غذایی را کنار بگذارید و عادت به سالم زیستن بکنید و سپس برای انجام عمل آماده شوید. داشتن سبک زندگی سالم به روند کاهش وزن و حفظ سلامت ارگان های مختلف بدن کمک می کند.

قطع مصرف الکل و سیگار:

متقاضیان عزیزی که عادت به مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی دارند، باید مصرف این گونه مواد را برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از بروز عوارض مختلف کنار بگذارند. مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی، میزان سطح فشار خون را افزایش می دهد.

از این رو خطر خونریزی حین عمل را به همراه خواهند داشت. متخصصان توصیه می کنند ترک مصرف سیگار و الکل از دو هفته قبل از عمل ضروری می باشد تا سطح فشار خون نرمال گردد.

انجام آزمایش های قبل از عمل:

اقدام دیگری که لازم است شما به عنوان متقاضی عمل اسلیو انجام دهید، انجام آزمایش های قبل از عمل است. آزمایش هایی که برای قبل از عمل لازم هستند را پزشک درخواست می دهد. شما باید به دستورالعمل آزمایش ها نظیر ناشتایی دقت داشته باشید تا نتایج آزمایش به صورت دقیق باشد.

با ادامه مقاله عمل اسلیو معده در آلمان، همراه ما باشید.

انجام آزمایش های قبل از عمل:
انجام آزمایش های قبل از عمل:

تغذیه بعد از عمل اسلیو

همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، لازم است بیماران بعد از عمل اسلیو معده از برنامه غذایی مخصوصی پیروی کنند. بعد از عمل اسلیو، معده به شدت زخم است. از این رو عملکرد خود را از دست می دهد.

در این شرایط اگر مواد غذایی جامدی وارد بدن شود، معده آن را پس می زند. البته اتفاقات دیگری نظیر نشتی معده و خونریزی نیز ممکن است رخ دهد. در نتیجه ضروری است تا 2 هفته فقط مایعات مصرف کنید. برنامه غذایی بعد از عمل اسلیو معده شامل مراحل زیر می باشد:

هفته اول: مصرف مایعات رقیق

لازم است در هفته ابتدایی بعد از عمل اسلیو، تنها مایعات بدون محتوا مصرف کنید. در واقع انرژی مورد نیاز بدن باید تنها از طریق مایعات کالری دار و مغزی تامین شود. مایعاتی که مصرف می کنید، باید بدون قند باشد. میزان مصرف مایعات توسط پزشک تعیین می شود.

در هفته ابتدایی، شما عوارضی نظیر حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنید بنابراین اشتها و میلی برای خوردن غذا نیز ندارید و احساس گرسنگی نخواهید داشت. دهیدراته نگه داشتن بدن سبب بهبود علائم حالت تهوع می گردد.

مایعات شفاف مجاز در هفته ابتدایی شامل موارد زیر می باشد:

  • آب
  • آب گوشت رقیق
  • چای کمرنگ بدون قند
  • قهوه بدون کافئین
  • سوپ صاف شده
  • عصاره استخوان
  • پاپسیکل های بدون قند

هفته دوم: مصرف مایعات کامل

در هفته دوم که معده کمی بهبود یافته است، می توانید مصرف مایعات غلیظ را آغاز کنید. اما باید به یاد داشته باشید که معده هنوز توانایی هضم مواد غذایی جامد را ندارد. بنابراین همچنان باید مایعات بدون محتوا مصرف کنید.

هفته دوم: مصرف مایعات کامل
هفته دوم: مصرف مایعات کامل

اما با افزایش غلظت مایعات می توانید انرژی و کالری بیشتری نسبت به هفته اول دریافت نمایید. در این هفته همچنان مصرف مایعات قنددار ممنوع است. برای افزایش دریافت پروتئین، مجاز به مصرف پودر پروتئین هستید. از جمله نوشیدنی های مجاز در هفته دوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب گوشت غلیظ
  • آبمیوه های طبیعی رقیق شده با آب
  • شیر کم چرب
  • ماست یونانی
  • غلات آسیاب شده به صورت مخلوط در مایعات
  • سوپ بدون محتوا
  • پودینگ بدون قند و بستنی
  • نودل های بسیار نرم و مخلوط در سوپ
  • سس سیب بدون قند و رقیق

هفته سوم: مصرف غذاهای نرم

از هفته سوم، زخم های معده کمی بهبود یافته اند. از این رو می توانید مصرف غذاهای نرم را که کالری بیشتری دارند، آغاز نمایید. با این حال هنوز مجاز به مصرف مواد غذایی جامد نمی باشید.

منظور از مواد غذایی نرم، موادی هستند که هضم آن ها راحت و سریع می باشد. مصرف مواد غذایی فیبردار و چربی دار ممنوع است و پروتئین باید به مقدار کم مصرف شود.

  • سوپ رقیق میکس شده
  • تخم مرغ آب پز
  • میوه های نرم و له شده
  • کمپوت های میوه
  • پنیر نرم بدون چربی
  • سیب زمینی پوره شده
  • بلغور جو دو سر پوره شده
  • اسموتی بدون قند
  • ماهی سفید پوره شده
  • مرغ سفید پوره شده

هفته چهارم: مصرف غذاهای نیمه جامد

مصرف غذاهای نیمه جامد باید از هفته چهارم به بعد آغاز شود. مصرف مواد غذایی جامد هنوز ممنوع است. از غذاهای نیمه جامد آن هایی را انتخاب کنید که هضم سریع تر و راحت تری دارند تا معده دچار مشکل نشود.

مصرف چربی و فیبر نیز هنوز ممنوع است. در این هفته، مصرف مواد غذایی پروتئینی را افزایش دهید تا کمتر احساس گرسنگی داشته باشید. از جمله مواد غذایی مفید برای هفته چهارم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هفته چهارم: مصرف غذاهای نیمه جامد
هفته چهارم: مصرف غذاهای نیمه جامد
  • پنیر کم چرب
  • سبزیجات بخارپز شده
  • مرغ و ماهی بخار پز شده
  • انواع میوه بدون پوست
  • غلات صبحانه بدون قند

هفته پنجم: شروع مصرف غذاهای جامد

از این هفته به بعد می توانید مصرف غذاهای جامد را آغاز نمایید. با این حال برخی بیماران در این هفته نیز با مصرف مواد غذایی جامد دچار مشکلاتی می شوند. از این رو بهتر است در صورت بروز مشکل، مصرف مواد غذایی جامد را به هفته ششم و هفتم موکول کنید. بعد از این لازم است مصرف مواد غذایی ناسالم و کم ارزش را کنار بگذارید تا معده آسیب نبیند.

از جمله مواد غذایی ناسالمی که شما مجاز به مصرف آن ها نیستید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذاهای فراوری شده
  • غذاهای سرخ شده
  • غذاهای پرکالری
  • انواع نوشیدنی های گاز دار
  • نان و غلات سفید
  • انواع دسرهای پرکالری و قنددار
  • غذاهای پرچرب

تاثیر عمل اسلیو روی ارتباطات جنسی

می توان تاثیر مثبت عمل اسلیو روی ارتباطات جنسی را یکی از مزایای عمل اسلیو دانست. کاهش وزن و تناسب اندامی که به مرور بر اثر اسلیو معده به وجود می آید، تاثیر مثبتی بر روابط جنسی خواهد گذاشت.

معمولا افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، میل جنسی کمتری دارند. اما با روند کاهش وزن، میل جنسی در این افراد برمی گردد. علت اصلی کاهش میل جنسی در افراد چاق، تولید هورمون لپتین می باشد که این هورمون تاثیر مستقیمی بر کاهش میل و توانایی جنسی دارد.

هر چقدر میزان سلول های چربی در بدن بیشتر باشد، ترشح این هورمون نیز افزایش می یابد. با کاهش وزن سریع در اثر عمل اسلیو معده، ترشح هورمون لپتین نیز کمتر می شود که این موضوع باعث بهبود توانایی جنسی و بهبود روابط جنسی می گردد.

تاثیر عمل اسلیو روی ارتباطات جنسی
تاثیر عمل اسلیو روی ارتباطات جنسی

با بهبود روابط جنسی، روابط زناشویی و در نهایت کیفیت زندگی نیز بهبود می یابد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب پزشک غیر متخصص و کم تجربه برای عمل اسلیو نه تنها منجربه کاهش وزن نمی گردد، بلکه کیفیت زندگی شما را نیز کاهش می دهد.

از این رو به افراد توصیه می شود به جای انجام عمل اسلیو معده در آلمان توسط متخصصان کم تجربه و غیر ماهر، به ایران مراجعه کرده و عمل خود را تحت نظر دکتر سلیمی انجام دهند تا از مهارت و تجربه بالای این پزشک ماهر بهره ببرند.

راهنمای انتخاب بهترین پزشک عمل اسلیو

حتی برای انجام عمل اسلیو معده در آلمان نیز لازم است نکاتی را در خصوص انتخاب بهترین متخصص بدانید. عمل اسلیو معده یک عمل حساس و سخت است. از این رو در انتخاب پزشک دقت نمایید تا زندگی و آینده شما به تباهی کشیده نشود.

در این بخش شما را در خصوص انتخاب بهترین پزشک عمل اسلیو راهنمایی می کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. از جمله ویژگی های یک متخصص ماهر و با تجربه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخصص کافی:

بهترین پزشک عمل جراحی اسلیو معده پزشکی است که دانش و علم کافی در خصوص این عمل را داشته باشد. داشتن برد تخصصی در زمینه گوارش ضرورت دارد.

علاوه بر این، عمل اسلیو باید از طریق لاپاراسکوپی انجام شود که لازم است پزشک مهارت کافی کار با لوله های لاپاراسکوپی و کنترل عمل را داشته باشد. با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی پزشک، می توانید میزان تخصص او را بررسی کنید.

اخلاق خوب:

داشتن اخلاق خوب از مهم ترین ویژگی های یک پزشک ماهر می باشد. پزشک با صحبت های خود باید اعتماد را در بیمار افزایش دهد و استرس و اضطراب او را کم کند. در صورتی که بیمار با استرس و اضطراب برای عمل آماده شود سطح فشار خون او کاهش یا افزایش می یابد که این موضوع سبب بروز عوارضی می گردد.

از این رو پزشک ماهر باید با انتقال اطلاعاتی در خصوص جراحی و عوارض و مراقبت های بعد از آن استرس بیمار را کاهش دهد. یک پزشک ماهر، به تمام سوالات و ابهامات بیمار با حوصله و صبر پاسخ خواهد داد.

تجربه بالا:

عمل اسلیو معده عملی حساس و پیچیده است. از این رو لازم است متخصص از تجربه ی بالایی برخوردار باشد. تجربیاتی که یک پزشک در طی سال ها کار به دست می آورد، سبب افزایش احتمال موفقیت عمل و جلوگیری از بروز عوارض می شود.

باید بدانید که منظور از تجربه بالا، مسن بودن پزشک نیست. دیده شده است که پزشکان جوانی تجربه بیشتری نسبت به برخی از پزشکان مسن دارند. تجربه در تعداد عمل های بیشتری که انجام می شود، به دست می آید. تجربه یک پزشک را از طریق سابقه کاری او و تعداد عمل های موفق می توانید ارزیابی کنید.

مهارت بالا:

طبعا مهارت بالا از طریق تجربه زیاد حاصل می شود. با این حال برخی پزشکان تجربه بالایی دارند اما از مهارت و دقت کمتری برخوردار هستند. از این رو به مهارت پزشک مورد نظر خود نیز دقت داشته باشید.

پزشکی که در زمینه لاپاراسکوپی و اسلیو معده از مهارت کافی برخوردار نیست، نمی تواند عمل موفقی را پشت سر بگذارد. سیستم گوارش انسان سیستم پیچیده ای است و هر پزشکی نمی تواند از عهده این پیچیدگی برآید. در این صورت در اثر ایجاد هر گونه تداخل، عوارض جبران ناپذیر بسیاری به وجود می آید که جان افراد را نیز تهدید می کند.

معمولا اکثر پزشکان آلمانی، ویژگی های بهترین متخصص عمل اسلیو را دارا هستند. به همین دلیل متقاضیان عمل اسلیو معده در آلمان روز به روز در حال افزایش است.

اما باید این را بدانید که دکتر مهدی سلیمی یکی از بهترین متخصصان جراحی چاقی در ایران هستند که عمل اسلیو معده را با در نظر گرفتن تمام شرایط بیماری و ریسک های پیش رو انجام می دهد.

دکتر سلیمی به عنوان بهترین و معتبرترین متخصص جراحی چاقی در ایران شناخته شده است. از این رو توصیه می کنیم برای بهره مندی از مهارت بالا، تجربه زیاد، تخصص و اخلاق خوب دکتر سلیمی، به ایران آمده و عمل اسلیو خود را توسط دکتر سلیمی انجام دهید.

آیا بعد از عمل اسلیو، پوست دچار افتادگی می شود؟

یکی از نگرانی های متقاضیان عمل جراحی اسلیو معده، تغییرات پوست و افتادگی های ناشی از کاهش وزن می باشد. علت افتادگی پوست بعد از کاهش وزن سریع این است که پوست زمان کافی برای انطباق خود با چربی های تحلیل شده زیر پوست را ندارد.

از این رو دچار افتادگی و شل شدگی می شود. بنابراین نمی توان گفت بعد از عمل اسلیو معده، پوست تغییری نخواهد کرد. البته باید خاطر نشان کنیم که کاهش وزن در عمل اسلیو معده تدریجی بوده و ناگهانی رخ نمی دهد. در این صورت پوست دچار کمترین تغییراتی می شود.

آیا بعد از عمل اسلیو، پوست دچار افتادگی می شود؟
آیا بعد از عمل اسلیو، پوست دچار افتادگی می شود؟

با این حال شما تا حدود زیادی می توانید جلوی تغییرات پوستی خود را بگیرید و آن را به حداقل برسانید. مصرف روزانه بیش از حد 8 لیوان آب از شل شدگی و افتادگی پوست ناشی از کاهش وزن جلوگیری می کند. با این کار به صورت منظم، به پوست آبرسانی می شود که این موضوع سبب افزایش انطباق پوست با شرایط جدید می شود.

علاوه بر این، ورزش های مالشی مخصوصی وجود دارد که قدرت تطبیق پوست با چربی های تحلیل رفته زیر پوست را افزایش می دهد که شما می توانید آن ها را انجام دهید.

تغییر سبک زندگی بعد از عمل اسلیو

برای جلوگیری از بروز عوارض، دستیابی به نتایج مطلوب و ماندگاری نتایج کاهش وزن بعد از عمل اسلیو، لازم است که از سبک زندگی سالمی پیروی کنید. معده بعد از عمل اسلیو حساس است. از این رو لازم است با خوب جویدن غذا و آهسته غذا خوردن، به هضم زودتر غذا کمک کنید.

غذاهایی که چربی و کالری بالایی دارند، به شدت به معده آسیب وارد می کنند. بهتر است مصرف مواد غذایی ناسالم را نیز کنار بگذارید و عادت به سالم خواری بکنید.

تغییر سبک زندگی بعد از عمل اسلیو
تغییر سبک زندگی بعد از عمل اسلیو

پیروی از سبک زندگی سالم نه تنها سبب کاهش وزن سریع می شود، بلکه سلامت بخش های مختلف بدن را نیز تضمین می کند. از جمله رفتارهای سالمی که لازم است در برنامه روزانه خود جایگذاری کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف روزانه 3 وعده غذای اصلی سالم (پرهیز از حذف وعده های اصلی)
  • مصرف روزانه دو میان وعده بین وعده های اصلی
  • کاهش حجم غذا با انتخاب بشقاب های کوچک تر
  • مصرف روزانه 2 لیتر آب
  • پرهیز از مصرف آب نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از غذا
  • افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات
  • انجام فعالیت های ورزشی
  • مصرف مکمل های تجویز شده توسط پزشک

مکمل های ضروری بعد از عمل اسلیو

به دلیل کاهش اشتها بعد از عمل اسلیو و مصرف مایعات در روزهای ابتدایی بعد از عمل، ممکن است بیمار با مشکل کمبود مواد مغذی در بدن مواجه شود. زیرا در این شرایط مواد غذایی کمتری وارد بدن می شود.

کمبود مواد مغذی نیز مشکلات زیادی را به همراه دارد. از این رو متخصصان بعد از عمل اسلیو مکمل های مخصوصی را تجویز می کنند که لازم است بیمار حتما آن ها را مصرف نماید.

مصرف مکمل ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی بافت های مختلف بدن و تامین انرژی بدن ضروری است. از جمله مکمل هایی که مصرف آن ها بعد از عمل ضروری است، می توان به قرص آهن، سیترات کلسیم، ویتامین B12 و مکمل های پروتئینی اشاره کرد.

در ادامه مقاله عمل اسلیو معده در آلمان همراه ما باشید.

تکنیک جراحی اسلیو معده

به صورت کلی تمام جراحی های بدن انسان از دو روش لاپاراتومی و لاپاراسکوپی انجام می گیرد. در روش لاپاراتومی، برش های بزرگ روی بدن ایجاد می شود تا تغییرات مورد نظر اعمال گردد.

اما در روش لاپاراسکوپی، با استفاده از برش های بسیار ریز و تجهیزات مخصوص، عمل جراحی صورت می گیرد. پزشکان متخصصی که از مهارت و تجربه بالایی برخوردار هستند، عمل اسلیو معده را از طریق لاپاراسکوپی انجام می دهند. روش نوین لاپاراسکوپی مزایای بسیار بیشتری نسبت به روش جراحی باز دارد و خطرات روش جراحی باز را کاهش می دهد.

در روش لاپاراتومی، دوره نقاهت طولانی است و احتمال خونریزی و درد زیادی وجود دارد. ضمن این که احتمال آسیب دیدگی بافت های مجاور نیز در اثر جراحی باز وجود دارد. اما روش نوین لاپاراسکوپی تمامی این خطرات و عوارض را از بین می برد.

تکنیک جراحی اسلیو معده
تکنیک جراحی اسلیو معده

در این روش، پزشک ابتدا چند برش بسیار کوچک در حد چند میلیمتر روی شکم ایجاد می کند. سپس لوله های مخصوص لاپاراسکوپی را از طریق این سوراخ ها وارد شکم می کند. هر یک از لوله ها مخصوص عملکردی هستند. سر لوله ها اهرم هایی وجود دارد که نقش دست های پزشک را ایفا می کنند.

یکی از لوله ها دارای دوربین و چراغی می باشد که تصاویر داخل شکم و معده را به مانیتور پزشک ارسال می کند. پزشک نیز با تکان دادن اهرم ها می تواند تغییرات مورد نظر روی معده را اعمال کند. تجهیزات پزشکی نظیر قیچی و منگنه نیز از طریق همین لوله ها وارد بدن می شود.

در پایان، پزشک تجهیزات را از طریق همین لوله ها خارج می کند. در نهایت لوله ها را نیز از بدن خارج کرده و محل برش ها را بخیه می زند. برش های روی شکم بعد از حدود 10 روز بهبود می یابند. به همین دلیل است که گفته می شود دوره نقاهت لاپاراسکوپی کوتاه می باشد.

از جمله مزایای روش جراحی لاپاراسکوپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش های بسیار کمتر
  • جای زخم کمتر
  • کنترل بیشتر روی عمل
  • کاهش درد
  • کاهش خونریزی
  • کاهش احتمال عفونت
  • دوره نقاهت کمتر
  • کاهش زمان جراحی
  • مقرون به صرفه
  • کاهش خطر آسیب دیدگی بافت های مجاور

مراقبت های قبل از عمل اسلیو

در تمام عمل های جراحی، پزشک توصیه هایی را برای بیمار تجویز می کند تا ریسک های بیهوشی و جراحی کاهش یابد. عمل به این توصیه ها برای انجام عمل جراحی ضروری می باشد. در صورتی که بیمار به این توصیه ها عمل نکند، عمل جراحی به تعویق خواهد افتاد. نکات و توصیه های قبل از عمل برای هر فردی متفاوت است اما کلیاتی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

بیمار باید از 2 هفته قبل از عمل از رژیم غذایی مخصوصی که پزشک تجویز می کند، پیروی کند.

لازم است بیمار 12 ساعت قبل از عمل جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز نماید. حتی اگر مقداری آب در معده بیمار وجود داشته باشد، عمل جراحی اسلیو به تعویق خواهد افتاد. وجود مواد غذایی، آب و مایعات در معده، خطر خفگی را به دنبال دارد.

مراقبت های قبل از عمل اسلیو
مراقبت های قبل از عمل اسلیو

لازم است افرادی که داروهای رقیق کننده مانند آسپرین مصرف می کنند، از 1 هفته قبل از عمل مصرف آن را کنار بگذارند تا خطر خونریزی حین عمل از بین برود.

در صورتی که متقاضی بیماری خاصی دارد، باید آن را به پزشک اطلاع دهد. انجام عمل اسلیو زمانی که بیماری زمینه ای خاصی وجود داشته باشد، خطرات زیادی را به همراه دارد. به خصوص در بیماران قلبی و بیماران دیابتی، انجام عمل اسلیو خطرات زیادی دارد.

ارائه نتایج صحیح آزمایش هایی که پزشک درخواست کرده است، ضروری می باشد.

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده نیز همانند مراقبت های قبل از آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. با توجه به تغییرات زیادی که در ساختار معده به وجود می آید، پیروی از مراقبت های بعد از عمل بسیار ضروری می باشد.

در صورت عدم توجه به مراقبت ها و تغذیه بعد از عمل، ممکن است معده دچار نشتی شود و خطرات جبران ناپذیری به وجود بیاید. از این رو باید با معده با لطافت برخورد شود.

مراقبت های بعد از عمل شامل مراحل زیر می باشد:

  • پیروی از برنامه رژیم غذایی
  • داشتن فعالیت بدنی منظم
  • اصلاح سبک زندگی
  • حمایت روحی

علاوه بر مراقبت های بالا، لازم است بیمار بلافاصله بعد از عمل به توصیه های زیر توجه ویژه داشته باشد و به آن ها عمل کند:

لازم است بعد از به هوش آمدن، در محیط بیمارستان راه بروید تا از لخته شدن خون در بدن جلوگیری شود.

عمل اسلیو معده که به روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد، یک عمل سرپایی محسوب می شود. در عمل های سرپایی، بیمار بعد از چند ساعت مرخص می شود. اما در جراحی اسلیو، لازم است بیمار یک شب در بیمارستان بستری باشد تا علائم حیاتی او بررسی شود.

داروهایی را پزشک برای تسکین درد، جلوگیری از خونریزی، جلوگیری از عفونت و … تجویز می کند که مصرف آن ها طبق تجویز و دستور دکتر سلیمی ضروری است. از مصرف هر گونه دارو به صورت خودسرانه بپرهیزید. در مورد آغاز مصرف مجدد سایر داروهای خود نظیر داروهای رقیق کننده خون نیز از پزشک سوال کنید.

تا چند هفته بعد از عمل از انجام فعالیت های سنگین ورزشی پرهیز کنید.

از بلند کردن اجسام تا زمان بهبودی زخم های شکم خودداری نمایید.

پیاده روی منظم بعد از عمل سبب تسریع در درمان زخم ها و علائم بیهوشی می گردد.

لازم است روزانه حداقل 2 لیتر آب مصرف نمایید تا بدن دچار کم آبی نشود.

ممکن است بعد از عمل، سوزش و درد در معده خود احساس کنید.

ممکن است بعد از عمل، سوزش و درد در معده خود احساس کنید. پزشک با تجویز داروهای کاهنده اسید معده، این سوزش ها و دردها را درمان می کند. از این رو، مصرف به موقع این داروها برای جلوگیری از چنین عوارضی ضروری است.

به دلیل کاهش مصرف کالری، ممکن است بیمار دچار خستگی و ضعف شود. این خستگی و ضعف طبیعی است و با شروع مصرف مواد غذایی جامد از بین می رود. با این حال شما با استفاده از روش های موثری می توانید انرژی بدن خود را افزایش دهید.

حمام رفتن تا 3 روز بعد از عمل ممنوع می باشد. بعد از آن نیز نباید در وان آب داغ بنشینید.

بسته به نوع شغلی که دارید، لازم است 2 هفته الی 4 ماه از محل کار خود مرخصی بگیرید. در صورتی که در شغل شما جابه جایی اجسام سنگین وجود دارد، بهتر است به مدت یک ماه به استراحت بپردازید.

پیشنهاد می کنیم از پست اسلیو معده بهتره یا بای پس دیدن کنید.

ممکن است بعد از عمل، سوزش و درد در معده خود احساس کنید.
ممکن است بعد از عمل، سوزش و درد در معده خود احساس کنید.

به صورت کلی عمل جراحی اسلیو معده عوارض خاصی را در پی ندارد. بروز عوارض ناشی از عمل جراحی ممکن است در اثر عدم توجه به مراقبت های قبل و بعد از عمل باشد. همچنین عدم داشتن مهارت و تخصص پزشک در بروز عوارض موثر می باشد. ورزش و پیاده روی در رفع عوارض بعد از عمل بسیار کمک می کند.

در صورتی که هر گونه مشکل یا علائم خاصی را تجربه کردید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده در آلمان مزایای زیادی دارد. توصیه می شود قبل از اقدام برای انجام عمل اسلیو معده در آلمان، با دکتر سلیمی، یکی از بهترین و معتبرترین متخصصان ماهر در زمینه عمل های جراحی مشورت کنید. دکتر سلیمی با داشتن سابقه طولانی مدت، تجربه زیادی را در این مسیر کسب کرده است. علاوه بر این، دکتر سلیمی عمل اسلیو را طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا انجام می دهد که این موضوع سبب کاهش ریسک ها و خطرات جراحی می شود.

اگر ساکن شهرهای دیگر کشور عزیزمان هستید، صفحات بهترین دکتر اسلیو معده در یزد، عمل اسلیو معده در همدان و عمل اسلیو معده در گرگان به شما توصیه می شود.

https://cutt.ly/fCk969r

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید