سیاه دانه برای لاغری

در این مقاله از سایت دکتر سلیمی، به بررسی خواص سیاه دانه برای لاغری می پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

ما در مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، می خواهیم به  این نکته مهم بپردازیم که آیا سیاه دانه که دارای خواص بی شماری می باشد، می‌تواند در زمینه لاغری و تناسب اندام نیز به ما کمک کند و وزنی مطلوب را برای ما به ارمغان آورد؟

در واقع همه ما در مورد سیاه دانه و بعضی از خواص شگفت انگیز این گیاه بسیار گرم و خشک، اطلاعات خوب و جامعی داریم.

می دانیم که گیاه سیاه دانه که پس از فرآوری به دانه های بسیار مرغوب و پر خواص تبدیل می شود، دارای مواد معدنی مختلفی از جمله موادی همچون سلنیوم، پتاسیم و همچنین روی و کلسیم و فسفر می‌باشد

سیاه دانه برای لاغری
سیاه دانه برای لاغری

و دارای ویتامین های مختلفی هم هست که  این ویتامین ها می تواند در روند متابولیسمی بدن بسیار موثر واقع گردیده و بخش بزرگی از نیازهای بدن انسان را تامین کند و به سلامتی و تناسب اندام ما کمک بسیار شایانی نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست خواص عرق زیره سیاه دیدن کنید.

در واقع گیاه سیاه دانه به عنوان یکی از محصولات بسیار پر کاربرد در طب سنتی اسلامی ما مورد استفاده قرار می گیرد

در واقع گیاه سیاه دانه به عنوان یکی از محصولات بسیار پر کاربرد در طب سنتی اسلامی ما مورد استفاده قرار می گیرد و این مورد به دلیل تجربیات افراد مختلف از اثرات شگفت انگیز گیاه سیاه دانه است که وقتی با مواد دیگری همچون عسل ترکیب شود

و به میزان درست و در زمان مناسب مورد مصرف قرار بگیرد، می تواند باعث لاغری و تناسب اندام و همچنین باعث سلامتی بیشتر و جلوگیری از بیماری های مختلف در بدن انسان گردد که وقتی ما از بخشی از خواص این گیاه ارزشمند مطلع می شویم، شگفت زده می شویم و حیرت ما را به مصرف این ماده بسیار ارزشمند و جذاب، ترغیب می کند.

البته لازم به ذکر است که همگی ما باید از افراط و تفریط در مصرف هر گونه مواد غذایی و یا گیاهی جداً خودداری نماییم و در مصرف گیاه سیاه دانه نیز باید بر حسب دستورات پزشکان و اطبایی که می توانند بهترین روش ها را مبتنی بر وضعیت جسمانی ما برای ما پیشنهاد کنند، استفاده کنیم و از افراط و تفریط بی ‌مورد خودداری نماییم.

زیرا هر گونه ماده گیاهی و یا شیمیایی که ما به عنوان دارو مصرف می کنیم، اگر بی رویه و بدون  رعایت کردن اصول مصرف آن مورد استفاده ما قرار بگیرد، می تواند آسیب زا و آسیب زننده باشد.

با ما در ادامه مقاله جامع و بسیار کاربردی سیاه دانه برای لاغری همراه باشید تا ما به ترتیب به سوالات مهم زیر پاسخ دهیم و اطلاعات کامل و جامعی را در مورد این گیاه و دانه های شگفت انگیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چگونه با مصرف سیاه دانه لاغر شویم؟

باید به این نکته توجه داشته باشیم که مصرف هر ماده غذایی که بتواند رطوبت بدن را کاهش بدهد، می‌تواند برای ما کاهش وزن و لاغری را به همراه داشته باشد و در واقع سردی بیش از حد بدن و یا  مصرف مواد غذایی سرد و رطوبت زا می تواند به نوبه خود باعث بیماری های مربوط به چاقی و اضافه وزن گردد

و به طور کلی بدن ما را با افزایش وزن و یا افزایش حجم روبرو سازد و باید به این نکته توجه کنیم که افراط کردن در مصرف مواد سردی زا و یا گرمیجات می تواند هر دو باعث مشکلات مختلف گردد و بدن انسان باید همیشه در حالت اعتدال باقی بماند تا بتواند مکانیسم رو به رشد و کمال را طی نموده و به سلامتی و تناسب اندامی موزون دست پیدا کند.

چگونه با مصرف سیاه دانه لاغر شویم؟
چگونه با مصرف سیاه دانه لاغر شویم؟

به عنوان یکی از نکات مهم در مورد دانه های سیاه دانه، باید به این نکته توجه داشته باشیم که سیاه دانه دارای خواص خشک و گرم می باشد و به عنوان یکی از گیاهان  بسیار گرم و خشک معرفی می شود.

همان طور که در بخش قبلی این مقاله اشاره نمودیم، سیاه دانه دارای خواص بسیار و دارای ویتامین ها و همچنین مواد معدنی بسیار مفیدی برای بدن می باشد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که مصرف  اصولی و به اندازه سیاه دانه که دارای ویژگی گرم و خشک می باشد، می تواند به اندازه مناسب باعث کاهش رطوبت بدن و همچنین سردی اندام های گوارشی و موارد دیگر گردد و به همین ترتیب با کاهش رطوبت بدن به درمان اضافه وزن و چاقی ما کمک بسیاری می‌کند.

لطفا از پست طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم دیدن کنید.

استفاده درست و به اندازه از گیاه سیاه دانه

ما می توانیم با استفاده درست و به اندازه از گیاه سیاه دانه، رطوبت بدن خود را کاهش داده و از آن طریق، به کاهش وزن و تناسب اندام خود و یا به اصطلاح به درمان چاقی خود، کمک بسیار شایانی و موثری نماییم.

در مورد ویژگی های دیگر سیاه دانه، باید این نکته طلایی را نیز بدانیم که سیاه دانه سرشار از فیبر می باشد و می دانیم یکی از مهمترین ویژگی‌های فیبر، در خصوص کاهش وزن و احساس سیری در بدن انسان می باشد و سیاه دانه با داشتن فیبر بالا، باعث آن خواهد شد که  معده فرد به مدت طولانی تری غذا را در خود نگه داشته و از این طریق، فرد دیرتر احساس گرسنگی در ادامه فعالیت های خود داشته باشد.

از طریق روش های دیگری همچون متعادل سازی میزان قند خون در بدن نیز، فیبر تاثیرات مهم خود را اعمال نموده و از جمع این روش ها باعث لاغری و تناسب  بدن انسان خواهد شد.

مصرف سیاه دانه می تواند از طریق مکانیزم های مختلفی که ناشی از ویژگی های سیاه دانه می باشد

پس به صورت کلی باید بگوییم که مصرف سیاه دانه می تواند از طریق مکانیزم های مختلفی که ناشی از ویژگی های سیاه دانه می باشد و از جمله آن می‌توان به وجود فیبر و گرمی در این ماده گیاهی اشاره کرد، باعث لاغری و تناسب اندام ما می شود.

زیرا با گرمی و خشکی خود باعث کاهش رطوبت و سردی بدن خواهد شد و سپس با داشتن فیبر مناسب در دانه های گیاهی خود، باعث آن خواهد شد تا متعادل سازی قند خون شکل بگیرد و بدن دیرتر گرسنه گردد و همین عامل باعث خواهد شد که ما در طی روز غذای کمتری را مصرف نماییم و مصرف کالری کمتر می تواند در مجموع برای ما  لاغری و کاهش وزن را به همراه داشته باشد که به عنوان یکی از خواص بی شمار سیاه دانه شناخته خواهد شد.

ما می توانیم با مصرف طبیعی و متعادل سیاه دانه، میل به خوردن انواع کربوهیدرات هایی همچون برنج و نان و همچنین شیرینی را در بدن خود کاهش دهیم

باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما می توانیم با مصرف طبیعی و متعادل سیاه دانه، میل به خوردن انواع کربوهیدرات هایی همچون برنج و نان و همچنین شیرینی را در بدن خود کاهش دهیم و وقتی فرد نسبت به خوردن این گونه از مواد غذایی اساسی و پر قند، تمایلی نشان ندهد و یا به اصطلاح اشتهایی نداشته باشد، این کاهش اشتها مربوط به مصرف فیبر در سیاه دانه می باشد.

همه این موارد در مجموع باعث کمتر مصرف نمودن مواد غذایی و یا به اصطلاح مجموع دریافتی کالری در بدن انسان می شود و به این ترتیب  فرد می تواند در طی یک ماه به اندازه ۱ الی ۲ کیلوگرم وزن خود را کمتر نموده و به تدریج  به وزن طبیعی و ایده آل خود دست پیدا کند، بدون آن که فشار زیاد و مخربی به بدن و جسم خود وارد کند.

البته باید توجه داشته باشیم که مصرف سیاه دانه و یا هر ماده غذایی دیگری بدون آن که به رژیم و سبک غذایی خود توجه داشته باشیم و یا به ورزش و فعالیت جسمانی و متناسب با شرایط فیزیکی خود بپردازیم، نمی تواند برای ما به تنهایی راهگشا بوده و کاهش وزن چشمگیری را برای ما به وجود آورد.

پس دقت داشته باشید که مصرف سیاه دانه و یا حتی روغن سیاه دانه می تواند به کاهش وزن و تناسب اندام شما کمک کند و وقتی مصرف این گونه از مواد غذایی زیر نظر پزشکان متخصص این حوزه و با راهنمایی های آنها صورت بگیرد و با سبک درست زندگی و ورزش و فعالیت همراه باشد، می تواند نتایج بسیار مثمر ثمری را به همراه داشته و فرد را برای لاغری و تناسب اندام یاری نماید.

لطفا از پست روغن کنجد برای رژیم لاغری دیدن کنید.

طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغر شدن

اگر ما بخواهیم به روش کلی برای لاغر شدن با استفاده از سیاه دانه به شما پیشنهاد بدهیم و یا به اصطلاح در مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، به میزان و طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغر شدن بپردازیم، باید بگوییم که به صورت کلی، برای استفاده کردن اصولی و بهره بردن از خواص بی شمار سیاه دانه باید به این نکته توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان سیاه دانه را قبل از مصرف آسیاب نکنید.

طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغر شدن
طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغر شدن

زیرا مواد زیادی در سیاه دانه وجود دارد که می تواند خواص بی نظیری را برای بدن داشته باشد و این مواد و روغن ها بر اثر آسیاب کردن از بین خواهد رفت و در واقع پودر سیاه دانه نمی تواند به اندازه دانه های صحیح و سالم آن برای ما مثمر ثمر واقع گردد.  پس در مرحله اول باید به این نکته توجه کنیم که سیاه دانه را به هیچ عنوان آسیاب نکنید و به صورت کامل میل کنید.

حال اگر این دانه های سیاه دانه را با عسل ترکیب کنید، می توانید به صورت کلی و بر اساس دستوراتی که در طب سنتی اسلامی ما نیز در مورد تعداد مصرف و یا میزان مصرف سیاه دانه در طی روز آمده است، ترکیب عسل و سیاه دانه را در طی روز و به میزان مشخص میل نمایید که می‌تواند به صورت روزانه یک قاشق چای خوری سر خالی و یا بیشتر از آن باشد که می‌تواند این مورد توسط پزشکان متخصص و اطبای مجرب در این زمینه برای مشکلات مختلف پیشنهاد گردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بی ام آی 40 را مطالعه کنید.

میزان مصرف و طریقه مصرف سیاه دانه

توجه داشته باشید که میزان مصرف و همچنین طریقه مصرف سیاه دانه بسیار مهم بوده و اگر سیاه دانه به صورت درست مورد مصرف قرار بگیرد و با عسل ترکیب شود، می‌تواند علاوه بر لاغری، برای درمان و یا بهبودی بسیاری از امراض و همچنین بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد و مفید باشد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید سیاه دانه را علاوه بر مصرف روزانه با عسل، با مواد دیگری نیز مخلوط نموده و در طی شبانه روز در وعده های غذایی خود به عنوان صبحانه و یا عصرانه و یا در موارد دیگر داشته باشید و از سیاه دانه در سبد غذایی روزانه خود استفاده نموده و بهره لازم را ببرید.

مثلاً شما عزیزان می توانید برای مصرف روغن سیاه دانه که دارای خواص بسیار و سرشاری می باشد، به همراه تکه ای نان استفاده کنید و حدود ۲۰ الی ۳۰ قطره از روغن سیاه دانه را روی نان خود بمالید و آن را مصرف کنید.

توجه داشته باشید که معمولاً برای افراد بالغ در شرایط عادی، میزان مصرف سیاه دانه برابر با ۲ گرم در طی روز می باشد که شما می توانید این مقدار را در شرایط عالی و مطلوب، در سبد غذایی خود و در وعده های غذایی خویش قرار دهید و توجه داشته باشید که افراط و تفریط در مصرف هر نوع مواد غذایی و به خصوص زیاده روی کردن در مصرف این گونه از مواد دارویی و گیاهی، می تواند باعث مضرات و آسیب های مخربی به بدن شما گردد.

توصیه می کنیم از صفحه خواص گشنیز برای لاغری دیدن کنید.

موارد منع مصرف سیاه دانه

هرچند که ما در مقاله سیاه دانه برای لاغری به آن اشاره نموده ایم که سیاه دانه دارای خواص بی نظیر و بی شماری برای بدن و سلامتی انسان می باشد و می تواند ما را در زمینه لاغری و تناسب اندام نیز کمک و یاری نماید،

اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که مصرف این نوع از مواد غذایی و یا گیاهی می تواند در شرایطی برای انسان مضر باشد و افراد باید قبل از اقدام برای مصرف سیاه دانه و یا هر گونه داروی گیاهی و یا شیمیایی، با پزشکان و متخصصان آن حوزه مشورت نمایند

موارد منع مصرف سیاه دانه
موارد منع مصرف سیاه دانه

و در این زمینه باید بدانیم که مصرف سیاه دانه در دوران بارداری می تواند برای بانوان مضر باشد. همچنین باید بدانیم که سیاهدانه همان طور که در بخش اول این مقاله مطرح نمودیم، دارای خواص گرم و خشک می باشد و افرادی که طبع و مزاج گرمی دارند، باید این مزاج گرم را به حالت متعادل و ایده آل برسانند.

پس باید در مصرف بیش از حد گرمیجات خودداری و پرهیز نمایند و در این زمینه، گیاه سیاه دانه نیز باید از جمله مواردی قرار بگیرد که مصرف آن کنترل شده به انجام برسد تا فرد بتواند روند متعادل سازی مزاج بدنی خود را  به درستی طی نماید.

ما به این افراد پیشنهاد می ‌کنیم که اگر می خواهند از خواص بی شمار سیاه دانه استفاده و بهره کافی را ببرند و از آن طرف به بدن خود گرمی مضاعف و بیش از حدی را وارد نکنند، باید سیاه دانه را  قبل از مصرف در سرکه سیب بخیساند و سپس آن را مصرف کنند تا بخش اعظمی از گرمی و خشکی آن گرفته شود تا افرادی که نباید گرمی بیشتری به بدن خود وارد کنند، مصون بمانند.

در ادامه مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، با ما همراه باشید تا به اطلاعات و نتایج درستی در مورد خواص و اثرات سیاه دانه برسید.

آیا روغن سیاه دانه هم لاغر می کند؟

همان طور که در بخش های قبلی مقاله جامع و کامل سیاه دانه برای لاغری مطرح نموده ایم، لاغری با استفاده از سیاه دانه و یا روغن سیاه دانه امکانپذیر می باشد و شما می توانید روغن سیاه دانه را در حدود بیست و یا سی قطره روی قطعه ای نان بمالید و آن را مورد استفاده قرار بدهید.

آیا روغن سیاه دانه هم لاغر می کند؟
آیا روغن سیاه دانه هم لاغر می کند؟

سخن آخر

به عنوان سخن آخر در مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، باید به این نکات توجه داشته باشید که اولاً در مصرف سیاه دانه باید نکات مختلفی را که توسط پزشکان و متخصصان حوزه لاغری و تناسب اندام و همچنین اطبا برای ما پیشنهاد می شود، رعایت نمایید و سر خود به مصرف سیاه دانه در شرایط مختلف بدنی دست نزنید و بدانید که سیاه دانه دارای خواص مختلف و مفید می باشد که اگر بخواهیم همه آن خواص را بیان کنیم، قطعا مجال بیان آنها در این مقاله جامع نمی گنجد.

ما  در این مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، سعی نموده ایم که فقط در مورد خواص و همچنین مکانیسم سیاه دانه در زمینه لاغری و تناسب اندام، نکات مفیدی را بیان نماییم تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از این اطلاعات جامع، به نتیجه درستی در مورد میزان مصرف و همچنین مصرف سیاه دانه برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری برسید.

همچنین در مقاله جامع و کاربردی سیاه دانه برای لاغری، دانستیم که مصرف این ماده غذایی با عسل، می تواند موجب لاغری و تناسب اندام ما گردد؛ البته اگر به میزان درست و با روش اصولی مورد مصرف قرار بگیرد. اگر ما دارای احساس گرمی بسیار زیادی در بدن خود هستیم و یا به اصطلاح دارای مزاج با گرمی بیش از حد در بدن خود می باشیم، باید قبل از مصرف سیاه دانه آن را در سرکه سیب خیسانده و سپس سیاه دانه را میل نماییم تا بتوانیم بخشی از گرمی و خشکی سیاه دانه را برطرف کنیم و به افزایش بی رویه گرمی بدن خود که می تواند مشکلات مختلفی را در زمینه مزاج برای ما به همراه داشته باشد، جلوگیری کنیم.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید