رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

ز

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

مسئله لاغری و کاهش وزن، یکی از مسائل بسیار مهم در امروز است. همه ما به دنبال اندامی مناسب و ایده آل هستیم که این مسئله، در گرو لاغری و کاهش وزن، در صورت چاقی است. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل متعددی، دچار چاقی و اضافه وزن شوند.

چاقی یک بیماری شایع در دنیاست و بسیاری از افراد، به این عارضه دچار می شوند. چاقی، اضافه وزن و ناموزونی اندام با خود به همراه دارد و علاوه بر آن، باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

لطفا از پست فرمول محاسبه BMI دیدن کنید.

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن
رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

افرادی که اقدام به استفاده از رژیم غذایی و ورزش می کنند تا به کاهش وزن برسند، ممکن است دچار مسئله ای به نام استپ وزنی شوند. استپ وزنی، یعنی این که فرد در زمان کاهش وزن طولانی مدت خود، دچار ثبات وزنی شود و دیگر، وزن او کاهش پیدا نکند.

چنین مسئله ای بسیار مهم است که باید از وضعیت استپ وزنی خارج شد. یکی از رژیم های غذایی موثر در زمینه خارج شدن از استپ وزنی، رژیم شوک است.

ما در این مقاله، قصد داریم تا به بررسی رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن بپردازیم. بنابراین، توصیه می شود که تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست چه وزنی برای عمل اسلیو معده مناسب است دیدن کنید.

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

در ابتدا باید بدانید که رژیم شوک چیست. رژیم شوک یک رژیم 14 روزه محسوب می شود که شامل برنامه غذایی خاصی است که باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود. این افزایش متابولیسم، منجر به افزایش چربی سوزی خواهد شد و بدن می تواند چربی های بیشتری را بسوزاند.

تحقیقات متعددی روی رژیم شوک انجام شده که نشان داده است که این رژیم، یک رژیم کوتاه مدت بوده و در زمان کوتاهی، می تواند کاهش وزن چشمگیری را ایجاد کند. همچنین، این رژیم برای رژیم لاغری بلند مدت مناسب نیست.

استپ وزنی چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص لطفا روی لینک فوق کلیک نمایید.

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن
رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

یکی از کاربردهای بسیار مهم رژیم شوک، کمک به خروج از استپ وزنی است. زیرا این رژیم غذایی، با افزایش سرعت متابولیسم بدن همراه بوده و می تواند دغدغه استپ وزنی را از بین ببرد.

با افزایش سوخت و ساز بدن، فیزیولوژی بدن به گونه ای عمل می کند که بدن با سرعت بیشتر از سابق، به کاهش وزن برسد

با افزایش سوخت و ساز بدن، فیزیولوژی بدن به گونه ای عمل می کند که بدن با سرعت بیشتر از سابق، به کاهش وزن برسد. تنظیم نمودن سوخت و ساز، کنترل میزان چربی سوزی و عملکرد بهتر سیستم بدن، باعث خروج از استپ وزنی می شود.

رژیم شوک می تواند باعث کنترل اشتها شود و تمرکز زیادی بر این قضیه دارد. زیرا با مواد غذایی مصرفی در چنین رژیمی، بدن دیگر مانند سابق، اشتهای زیاد نخواهد داشت و طبیعتا، در خروج از استپ وزنی و کاهش وزن، تاثیر مستقیم دارد. لازم به گفتن است که استپ وزنی، برای هر فردی که به دنبال لاغری است، پیش خواهد آمد و امری طبیعی است.

شما می توانید با استفاده از رژیم شوک، از وضعیت استپ وزنی خارج شوید تا به هدف خود، یعنی کاهش وزن و اندام ایده آل، دست پیدا نمایید. لازم به توضیح است که رژیم شوک، باید توسط پزشک متخصص تغذیه، تهیه و تجویز شود و نباید به صورت خودسرانه کاری کرد.

قوانین رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

استفاده از هر گونه رژیم غذایی لاغری، نیازمند رعایت قوانین آن و آشنایی با آن است. رژیم شوک هم از این قاعده مستثنی نیست و لازم است با قوانین آن آشنا شد. شناخت قوانین رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن، باعث می شود که سریع تر، از حالت استپ وزنی خارج شویم و به کاهش وزن برسیم. از جمله قوانین مربوط به رژیم شوک، عبارتند از:

  • پرهیز از پرخوری در روزهایی که رژیم شوک را رعایت می کنیم.
  • عدم مصرف مشروبات الکلی در زمان رعایت رژیم شوک
  • مصرف آب فراوان و هیدراته ماندن بدن
  • مشخص نمودن زمان دقیق مصرف هر وعده غذایی که بسیار مهم است.
  • عدم تغییر در مواد غذایی که در رژیم غذایی توسط پزشک مشخص شده است.
قوانین رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن
قوانین رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

انواع رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن، انواع متعددی دارد:

رژیم شوک که برای خارج شدن از استپ وزنی استفاده می شود، انواع متعددی دارد که عبارتند از:

  • رژیم شوک سه روزه
  • رژیم شوک هفت روزه
  • رژیم شوک چهارده روزه
  • رژیم شوک پانزده روزه

هر کدام از این رژیم ها، کاربرد خاص خود و مزیت های خاص خود را دارد و این که کدام رژیم شوک برای یک فرد مناسب تر است، بر عهده پزشک خواهد بود و تشخیص نهایی را پزشک متخصص خواهد داد. طبقه بندی رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن، بر اساس نوع خوراکی ها و نوع چاقی و میزان استپ وزنی مشخص می شود.

اما در ادامه، در خصوص انواع رژیم شوکی که برای خارج شدن از استپ وزنی استفاده می شود، توضیحی مختصر خواهیم داد:

  • رژیم شوک شیر

یکی از مهمترین موارد غذایی که در رژیم شوک برای خروج از استپ وزنی می تواند استفاده شود، شیر است. شیر می تواند باعث ایجاد شوک برای بدن شود. این ماده غذایی با ارزش، بایستی به مدت یک ماه به صورت مداوم و پیوسته مصرف شود. رژیم شوک شیر که البته از نوع شیر کم چرب یا بدون چربی باشد، می تواند باعث ایجاد یک وضعیت ایده آل در زمینه کاهش وزن باشد.

رژیم شوک شیر
رژیم شوک شیر
  • رژیم شوک پروتئین

در اغلب رژیم های غذایی لاغری، از پروتئین زیادی استفاده می شود. در رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن هم از مواد غذایی پروتئینی زیادی استفاده خواهد شد که می تواند در زمینه لاغری و خروج از حالت استپ وزنی، موثر باشد.

مزیت های رژیم شوک

رژیم شوک که به عنوان یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن سریع محسوب می شود، می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که از این رژیم، برای خروج از استپ وزنی هم استفاده می شود. از جمله مزیت های این رژیم غذایی، عبارتند از:

  • سم زدایی بدن

وجود مواد غذایی مختلف در رژیم شوک که البته از نوع اندک هستند، می تواند تاثیر زیادی در روند سم زدایی بدن داشته باشد. سم زدایی، رکن اصلی چربی سوزی و لاغری است.

زیرا بدن باید به مرحله ای برسد که بتواند مواد زائد از جمله چربی های اضافی را دفع کند. رژیم شوک می تواند در این زمینه، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و با ایجاد شوک بر بدن، می تواند باعث دفع سموم بدن در کوتاه ترین زمان ممکن شود.

  • خروج از استپ وزن

در اصل، موضوع مهم مقاله ما، در خصوص خروج از استپ وزنی است و رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن در این زمینه، بسیار موفق خواهد بود.

پزشکان متخصص تغذیه برای خروج از حالت استپ وزنی، بر اساس شرایط فرد، اقدام به ارائه رژیم شوک می کنند تا بتوانند از استپ وزنی خارج شوند. با رعایت مواردی که در این مقاله گفته شد، می توان به این امر مهم، دست پیدا نمود.

نکات بسیار مهم در خصوص استفاده از رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

  • از مهمترین و اصلی ترین قوانین موجود در رژیم شوک این است که به هیچ وجه نباید از مشروبات الکلی استفاده کرد. زیرا الکل می تواند باعث بروز خطراتی برای سلامتی بدن شود و نتیجه لاغری را بی اثر کند.
  •   به دلیل محدودیت مصرف گروه های غذایی متعدد و دی هیدراته نگه داشتن بدن، بهتر است آب فراوان بنوشید.
  • از دیگر نکات مهم در خصوص رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن، این است که بدن باید هدیراته بماند و از کم آبی بدن جلوگیری شود. بنابراین، مصرف آب فراوان، بسیار مهم است.
  • زمان مصرف هر وعده غذایی، باید مشخص باشد. همچنین میزان وعده مصرفی، نوع وعده غذایی و نوع غذا، بسیار مهم خواهد بود.
  • لازم است بدانید که به هیچ وجه، نباید در آخر هفته ها پرخوری نمود.
  • وعده صبحانه، مهمترین وعده غذایی است و در رژیم شوک هم باید رعایت شود.
  • مصرف میوه هایی مانند لیمو شیرین، گلابی و پرتقال، می تواند فواید زیادی در کاهش وزن و خروج از استپ وزنی داشته باشد. همچنین، مصرف بیسکویت، قهوه و چای بدون شکر هم می تواند مفید واقع شود.

موارد مختلفی مانند سستی و کسل بودن و بی حالی در اوایل رژیم شوک، طبیعی است که لازم است در این خصوص، با پزشک متخصص تغذیه خود، مشورت های لازم را انجام دهید و اقدامات لازم برای خروج از چنین حالاتی را انجام دهید.

در صورت تشدید علائم ذکر شده، لازم است از رژیم شوک استفاده نکنید و به سراغ دیگر موارد غذایی بروید و از پزشک خود، مشورت های لازم را دریافت نمایید.

توصیه می کنیم از صفحه استپ وزن بعد از عمل اسلیو دیدن کنید.

نمونه رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

وعده صبحانه

آب جوش به همراه یک قاشق عسل، نان تست (دو تکه) فلفل دلمه، پنیر، گوجه، آب پرتقال (یک لیوان)

میان وعده صبح

سیب، گلابی و یا انجیر که از جمله میوه هایی هستند که سرشار از فیبر بوده و می تواند تاثیر زیادی در روند کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری داشته باشد.

وعده ناهار

پنج روز نخست هفته را شما مجاز به مصرف این گروه از مواد غذایی هستید:

50 گرم مرغ کبابی و یا کباب تابه ای، تخم مرغ آبپز همراه با سالاد سبزیجات که شامل (فلفل دلمه ای+ گوجه+ زیتون+ پنیر+ کاهو) است.

میان وعده عصر

در میان وعده ها، بر اساس نظر پزشک خود، می توانید موارد زیر را استفاده نمایید.

بادام (هفت عدد)، زردآلو (دو عدد)، شیر گرم به مقدار کمی دارچین (یک فنجان) که می تواند به افزایش کالری سوزی و همچنین جلوگیری از نفخ به شخص رژیم گیرنده کمک بسیار کند.

وعده شام

در وعده شام می توانید از هر کدام از موارد زیر استفاده کنید.

۱)    نخود و یا عدس کاملاً طبخ شده همراه با سالاد (سبزیجات+ خیار+ گوجه+ فلفل دلمه)

۲)    ماست (یک کاسه) + نان سبوس دار (یک برش) در کنار سالاد حاوی اسفناج، انواع جوانه ها و یا کلم

۳)    صد گرم ماهی و یا مرغ کبابی (بدون پوست) به همراه سالاد (جعفری+ لیمو ترش+ فلفل دلمه +گوجه)

لازم به توضیح است که این نمونه رژیم شوک برای خروج از استپ وزنی، یک حالت کلی است و هر فردی بایستی بر اساس شرایط خود و تجویز پزشک خود، برنامه غذایی دریافت کند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن پرداختیم. رژیم شوک، یکی از بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن است که مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد و همچنین، پزشکان زیادی، از این روش رژیم غذایی برای کاهش وزن خود و همچنین خروج از استپ وزنی استفاده می کنند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

توصیه می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رژیم شوک و استفاده از آن، حتما با پزشک متخصص خود، مشورت های لازم را انجام دهید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید