رژیم جنرال موتورز

در این مقاله، می خواهیم در مورد رژیم جنرال موتورز با شما صحبت کنیم که یکی از رژیم های لاغری در تابستان است.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

همه افرادی که با چاقی یا اضافه وزن درگیر هستند، از رژیم های غذایی متعددی استفاده می کنند تا بتوانند از مشکل چربی های انباشته شده در بدن خود خلاص شوند و به وزن ایده آل برسند؛ پس در این راستا به سراغ انواع برنامه های غذایی می روند که یکی از آن ها، رژیم جنرال موتورز می باشد.

این رژیم، یک دوره کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه را دارد و مانند سایر رژیم ها، تکنیک های مخصوص به خود را دارا می باشد. البته همه رژیم ها، از مزایا و معایب گوناگون برخوردار می باشند که با توجه به آن باید برای انتخاب روش لاغری تصمیم گرفت.

رژیم جنرال موتورز
رژیم جنرال موتورز

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین میوه بعد از عمل جراحی معده دیدن کنید.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

یکی از برنامه های غذایی مخصوص تابستان، همین رژیم جنرال موتورز می باشد. چون در حین رعایت آن باید از میوه های زیادی استفاده کنید و در فصل تابستان، دست شما برای انجام این کار باز تر خواهد بود، چون در این فصل، میوه ها تنوع بیشتری نسبت به سایر فصل ها دارند.

در این رژیم، مصرف بالای میوه مشاهده می شود و افراد باید مادامی که این رژیم را رعایت می کنند، میوه زیادی را به مصرف برسانند.

شاید شنیده باشید که این برنامه غذایی مخصوص پرسنل شرکت جنرال موتورز برنامه ریزی و طراحی شده است، اما اشتباه است و دلیل انتخاب چنین اسمی برای این رژیم، چندان مشخص نمی باشد.

رژیم جنرال موتورز چیست؟
رژیم جنرال موتورز چیست؟

در این برنامه می توانید لاغری هفت روزه را شروع کنید. در ضمن چندان کاهش وزن پایدار و به خصوصی نخواهد داشت، اما می تواند شما را به هدفتان برساند‌.

اگر به تازگی مراسمی دعوت شده اید و یا می خواهید در بازه زمانی کوتاه وزن خود را پایین بیاورید، می توانید از این رژیم به راحتی بهره ببرید. چون باعث لاغری سریع می شود و در مدت زمان کوتاه، تناسب اندام را در شما به وجود می آورد تا اعتماد‌ به ‌نفس خود را بالاتر ببرید.‌

قوانین رژیم جنرال موتورز کدامند؟

  • نوشیدن آب به مقدار ۸ الی ۱۲ لیوان در شبانه روز
  • در سه روز اول رژیم غذایی، اجازه ورزش کردن ندارید و پس از گذشت این زمان می توانید به ورزش کردن بپردازید.
  • این رژیم دارای برخی ممنوعیت ها می باشد مثل: عدم استفاده از نوشابه ها، نوشیدنی های قند دار و گاز دار
  • حذف نمودن انواع و اقسام لوبیا
  • در طول روز در این رژیم غذایی، باید از سوپ های ویژه آن استفاده نمایید.
قوانین رژیم جنرال موتورز کدامند؟
قوانین رژیم جنرال موتورز کدامند؟

روند انجام رژیم جنرال موتورز در یک هفته چگونه است؟

رژیمی که در ادامه جزئیات آن را بیان می کنیم، تنها برای یک هفته برنامه ریزی شده است و برای زمانی که می خواهید به سرعت لاغر شوید، مناسب است. به همین خاطر، برنامه روزانه شما در این رژیم را بیان می کنیم تا لاغری سریع را تجربه کنید، اما حواستان باشد که در طول روز می توانید از دو یا نهایت ۳ کاسه سوپ استفاده کنید.

نکته: رژیمی که در ادامه به آن می پردازیم، به حالت کلی برای شما توضیح می دهیم تا چم و خم آن را یاد بگیرید، چون برای گرفتن چنین رژیمی باید به متخصصان و پزشکان تغذیه مراجعه نمایید تا برنامه غذایی ژنرال موتورز را طبق نیازهای خودتان برای‌ شما طراحی کنند.

چون شرایط فرد هنگام پیروی از رژیم ها بسیار مهم می باشد و همه افراد نمی توانند از یک رژیم مشخص استفاده کنند. زیرا احتمال بروز نتایج جبران ناپذیر بالا می رود.

روند انجام رژیم جنرال موتورز در یک هفته چگونه است؟
روند انجام رژیم جنرال موتورز در یک هفته چگونه است؟

منوی روز اول:

  • در روز اول بهتر است تغذیه خود را از میوه ها شروع کنید.
  • این کار را با هر نوع میوه‌ای می توانید به انجام برسانید، اما مصرف موز دارای ممنوعیت است؛ زیرا از نشاسته برخوردار می باشد و احتمال دارد دوره کاهش وزن شما را به تعویق بیندازد.
  • برای استفاده از انواع میوه‌ها لازم نیست خود را محدود کنید. اما استعمال میوه های آبدار در روند کاهش وزن شما، آثار بیشتری خواهد گذاشت.

منوی روز دوم:

  • در روز دوم نیز می توانید سبزیجات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و در واقع فقط از همین مواد غذایی بهره ببرید و میوه یا محصولات دیگر را به مصرف نرسانید.
  • از هر نوع سبزیجاتی می توانید بهره بگیرید، اما سیب زمینی را به طور کل در طول رژیم حذف نمایید. زیرا در این ماده نیز نشاسته موجود می باشد و احتمال دارد روند کم کردن وزن شما را به تعویق بیندازد.
  • استفاده از سبزیجات پخته و خام مجاز می باشد.
  • در ضمن احتیاجی به محدود کردن نیست و تا مادامی که احساس سیری داشته باشید، قادر خواهید بود سبزیجات مورد نظر خود را میل نمایید.

منوی روز سوم جنرال موتورز:

  • در این روز می توانید از مجموعه غذایی تشکیل شده در روز اول و دوم استفاده کنید.
  • یعنی تغذیه خود را با میوه و سبزیجات به طور همزمان شروع کنید و این کار را تا جایی که می خواهید، در روز سوم می توانید ادامه بدهید.
  • در این روز نیز باید از خوردن موز و سیب زمینی اجتناب کنید.

منوی روز چهارم:

  • این روز به نام شیر و موز نام گذاری می شود.
  • چون در آن باید ۵ تا ۶ عدد موز به همراه ۳ تا ۴ لیتر شیر استفاده کنید.

_منوی روز پنجم:

  • اکنون نوبت افزودن گوشت به برنامه غذایی شما می باشد.
  • ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم از انواع گوشت قرمز یا سفید مانند مرغ و ماهی می توانید استفاده کنید. البته دو وعده غذایی خود را قادر خواهید بود به گوشت اختصاص بدهید.
  • نوشیدن آب را بالا ببرید؛ چون باید بخش زیادی از اسید اوریک را از بدن خود خارج نمایید که این ماده، در گوشت موجود می باشد.
  • گیاهخواران نیز می توانند در این روز از برنامه خود برای موارد بالا از انواع جایگزین ها استفاده نمایند مثل: برنج قهوه ای و لبنیات کم چرب.

منوی روز ششم:

  • در رژیم جنرال موتورز، امروز را نیز باید مانند روز پنجم سپری کنید.
  • اما اگر می خواهید در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد نمایید. می توانید گوشت قرمز و سفید را در روزهای مختلف به کار ببرید.
  • در چنین روزی نیز باید حواستان به نوشیدن آب فراوان باشد. چون میزان پروتئین دریافتی شما بالا است و زمانی که بدن می خواهد عملیات جذب و دفع را انجام بدهد، به آب زیادتری احتیاج پیدا خواهد کرد.

منوی روز هفتم:

  • در این روز می توانید از مقدار بسیار کمی برنج به همراه سبزیجات گوناگون استفاده کنید.
  • برنج قهوه ای مناسب ترین گزینه است؛ زیرا از کربوهیدرات پایین تری برخوردار می باشد.
  • در این روز نیز همچنان نمی توانید از سیب زمینی استفاده کنید.
منوی روز هفتم:
منوی روز هفتم:

سوپ در رژیم جنرال موتورز چگونه باید طبخ شود؟

برای اینکه کاهش وزن بیشتری داشته باشید، شایسته است تا طبق دستورات این رژیم عمل کنید. برای مثال انواع سوپ مورد تایید در این رژیم را استفاده کنید که در ادامه به یکی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. پیاز
  2. فلفل دلمه ای
  3. یکی از انواع و اقسام کلم ها
  4. ساقه کرفس
  5. جعفری

مقدار مواد غذایی که در بالا نام بردیم، باید به گونه ای مهیا شود که هر کدام با موارد دیگر دارای تعادل باشد. در وهله اول باید همه آن ها را خرد نمایید و به همراه مقدار مناسبی آب بگذارید تا بپزد. برای اینکه سوپ خود را مزه دار نمایید، قادر خواهید بود از آب لیموترش ساده یا آب نارنج تازه بهره ببرید؛

در ضمن می توانید از نمک نیز در این سوپ به میزان کم استفاده نمایید. به همین سادگی می توانید یک نمونه از سوپ‌های رژیم جنرال موتورز را برای خود طبخ کرده و به مصرف برسانید تا کاهش وزن سریع تری را تجربه نمایید.

از نمونه برنامه غذایی بعد از اسلیو معده دیدن کنید.

آیا رژیم جنرال موتورز فوایدی دارد؟

در این برنامه غذایی، از انواع مواد غذایی سالم استفاده می شود. به همین دلیل تا حدی می تواند برای پیروان خود منفعت هایی را ایجاد نماید. هر چند که برای همیشه نمی توانید از این برنامه برای لاغری خود کمک بگیرید چون مناسب این کار نمی باشد.

آیا رژیم جنرال موتورز فوایدی دارد؟
آیا رژیم جنرال موتورز فوایدی دارد؟

اما به دلیل مصرف زیاد انواع میوه و سبزی در این برنامه، می توانید از آثار مثبت آن بهره مند شوید. که عبارتند از:

  • مقدار کالری که در این رژیم وارد بدن مصرف کنندگان می شود، بسیار پایین است و سبب کاهش وزن می شود.
  • می توانید به خاطر این برنامه، ویتامین فراوانی را به خود وارد کنید.
  • در این رژیم، پاکسازی بدن و دفع سموم به راحتی اتفاق می افتد. چون آب زیادی در آن به مصرف می رسد و در کنار موارد دیگر مانند میوه و سبزیجات، تاثیر آن دو چندان خواهد شد.
  • می توانید پس از اتمام برای خود دوره هایی با بازه های زمانی یک هفته ای یا پنج روزه ترتیب بدهید و از این رژیم استفاده کنید.
  • در ضمن زمانی که در حال پیروی از این برنامه هستید، قطعا یبوست را تجربه نخواهید کرد. چون در حین رژیم می توانید از فیبر بالای آن لذت ببرید.
  • از اهداف دیگر این رژیم غدایی می توانیم به بهبود دستگاه گوارش اشاره کنیم.
  • در این رژیم، می توانید در حدود ۷ روز ۷ کیلو کاهش وزن را نیز تجربه نمایید. البته این موضوع را ادعا کرده اند و در همان حد ادعا هم باقی مانده است. چون احتمال دارد کاهش وزن شما به خاطر کم شدن آب بدن یا سوخت عضلات اتفاق بیفتد. که در این صورت، رژیم سالم و مناسبی برای کم کردن وزن به نظر نمی رسد.

پیشنهاد می کینم از پست رژیم جراحی چاقی دیدن نمایید.

عوارض رژیم جنرال موتورز کدامند؟

اگر در یک نوع رژیم غذایی خاص، برخی از مواد مغذی را حذف نمایند، قطعا آسیب هایی را برای مصرف کنندگان این رژیم به همراه خواهد داشت. به همین علت، در این بخش از مقاله به عوارض رژیم جنرال موتورز می پردازیم تا با آن ها نیز آشنا شوید که عبارتند از:

  • کمبود مواد مغذی

در این رژیم، باید در اکثر روزها از میوه و سبزیجات استفاده کنید. درست است که ویتامین زیادی از این راه به بدن خود می رسانید، اما کافی نیست! چون بدن شما به انواع مواد مغذی دیگر نیز احتیاج خواهد داشت.

به همین سبب، امکان دارد با علائم نرسیدن مواد مغذی به بدن مواجه شوید. مانند: ضعف بدنی، کسل شدن. در روزهای آخر رژیم نیز امکان دارد چنین علائمی شدت پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید از این حالات خود را نجات بدهید، پیشنهاد می دهیم از مکمل ها و مولتی ویتامین های مخصوص برای خود استفاده کنید. تا در طول برنامه و رژیم، کمبودهای بدن خویش را جبران نمایید.

  • احساس گرسنگی در طول رژیم

در این رژیم، در اغلب روزها فقط مصرف میوه و سبزیجات به چشم می خورد. به  همین منظور، فرد مدت زمان زیادی را باید با احساس گرسنگی سپری نماید. به همین دلیلی، یکی از عوارض اساسی این برنامه، احساس گرسنگی می باشد که پیروان خود را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احساس گرسنگی در اکثر رژیم ها وجود دارد و یکی از مهم ترین عواملی است که فرد را از ادامه دادن رژیم باز می دارد. چنین موردی در رژیم جنرال موتورز نیز امکان تحقق پیدا کردن را دارد. در ضمن مدت زمان پایبندی به این برنامه کوتاه است. اما اگر افراد بخواهند زمان آن را طولانی تر کنند، قطعا آن را می شکنند و نمی توانند آن را ادامه بدهند.

  • کاهش وزن موقت و زود بازگشت

ماندگاری این نوع رژیم غذایی پایین است؛ همچنین افرادی که از این برنامه استفاده کرده اند، گزارش نموده اند که بعد از بازه زمانی کوتاهی، میزان وزنی که کم کرده بودند، با شتاب بالا بازگشته است.

به همین دلیل، رژیمهای این چنینی به رژیمهای یویویی نیز معروف هستند. کاهش وزنی که با بازگشت وزن همراه باشد، فقط تلاش بیهوده است. به همین سبب، انتظارات خود را از این برنامه پایین بیاورید و توقع بازگشت وزن خود را نیز داشته باشید.

  • بدون پایه و اساس علمی

این موضوع نیز جزو عوارض مهم به شمار می آید. چون تاکنون تحقیق کاملی راجع به آثار و ماندگاری این رژیم به اتمام نرسیده است و نتیجه آن ها نامشخص است. به همین دلیل، استفاده از انواع رژیم های اصولی شایسته تر است.

  • سوخت و ساز عضلات

در این رژیم می توانید شاهد سوخت بافتهای عضلانی خود باشید. چون در این برنامه، کالری بسیار کمی به بدن وارد می شود. در نتیجه تلاش بدن برای تامین انرژی بی نتیجه می ماند. پس به بافت های عضلانی حمله می کند تا هر طور که شده، انرژی مورد نیاز خود را مهیا نماید. بیشتر وزنی که در این برنامه از دست می رود، در ارتباط با آب بدن و بافت های عضلانی خواهد بود. بنابراین مناسب استفاده طولانی مدت نمی باشد.

اگر مبتلا به دیابت هستید، مقاله درمان دیابت در 30 روز را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله، درباره رژیم جنرال موتورز با شما صحبت کردیم و به عوارض و فواید آن نیز اشاره کردیم. بنابراین به طور کلی استفاده از این رژیم برای همه افراد مناسب نیست. زیرا احتمال وارد شدن صدمات احتمالی به بدن بالا است که برای جبران آن ها باید اقدامات دیگری صورت بگیرد.

به همین خاطر، شایسته است از رژیم های غذایی اصولی که توسط پزشکان و متخصصان تغذیه برای شما تنظیم می شوند، استفاده نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید