جینسینگ چاق می کند

ما در این مقاله طبق رهنمودهای دکتر سلیمی، به این موضوع می پردازیم که آیا جینسینگ چاق می کند؟ و از فواید جینسینگ نیز توضیح خواهیم داد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

مسئله چاقی و یا لاغری، از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ما، مایل هستیم که تناسب اندام داشته باشیم و از اندامی مناسب بهره ببریم.

این مسئله، در گرو تثبیت وزن خود، در حالت ایده آل است. یکی از مهمترین موارد در خصوص لاغری یا چاقی افراد، رعایت موارد غذایی و مصرف مواد غذایی مختلف است.

همه ما بایستی به این موضوع واقف باشیم که چه غذایی را مصرف کنیم و از مصرف چه غذاهایی خودداری نماییم. این مسئله، علاوه بر رعایت مسئله وزنی و تناسب اندام، تاثیر زیادی در روند سلامتی ما خواهد داشت.

مواد غذایی مختلفی نیز می تواند خاصیت چاق کنندگی یا لاغر کنندگی داشته باشد

مواد غذایی مختلفی نیز می تواند خاصیت چاق کنندگی یا لاغر کنندگی داشته باشد و شناخت ترکیبات آن و خواص آن در خصوص وضعیت وزنی ما، می تواند در مصرف آن ماده غذایی و میزان آن، تاثیر بگذارد.

جینسینگ، یکی از گیاهان دارویی محسوب می شود و همچنین، می تواند به عنوان یک ماده خوراکی بسیار پرخاصیت، مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از افراد، در فکر این موضوع هستند که آیا جینسینگ چاق می کند یا خیر؟

به همین دلیل، ما در این مقاله، قصد داریم به بررسی این موضوع که جینسینگ چاق می کند یا خیر بپردازیم و در خصوص خواص آن در زمینه وزن و تناسب اندام، اطلاعاتی را ارائه نماییم.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا گلابی چاق کننده است دیدن کنید.

آیا جینسینگ چاق می کند؟

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد، شناخت مواد خوراکی چاق کننده یا لاغر کننده، از اهمیت زیادی برخوردار است. جینسینگ، یکی از مواد خوراکی مفید در زمینه کاهش وزن محسوب می شود.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که جینسینگ، خاصیت چاق کنندگی هم دارد و تنها، بسته به میزان و نوع مصرف ما، این گیاه خوراکی، خاصیت لاغری یا چاقی را از خود نشان می دهد.

آیا جینسینگ چاق می کند؟
آیا جینسینگ چاق می کند؟

یکی از فواید مصرف جینسینگ، اثر آن روی کاهش وزن است

یکی از فواید مصرف جینسینگ، اثر آن روی کاهش وزن است. زیرا می تواند تاثیرات زیادی بر متابولیسم بدن داشته باشد.

آزمایشات متعددی روی جینسینگ انجام شده است که این گیاه، می تواند منجر به تغییرات در وزن و افزایش چربی سوزی شود و تنها در صورت مصرف بیش از حد آن و نوع تجویز پزشک، می توان از آن در افزایش وزن استفاده کرد.

جینسینگ، تاثیراتی بر میکروب ها و باکتری های روده دارد. این باکتری، از نوع مفید هستند و برای روده و متابولیسم بدن لازم است. جنسینگ، با تحریک برخی از این باکتری ها، باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و در نتیجه، می تواند منجر به کاهش وزن شود.

در واقع، دفع سموم بدن و مواد زائد بدن از جمله چربی ها، از خواص مهم جنسینگ است. این خاصیت، زمانی بروز می دهد که در نحوه مصرف آن و نوع مصرف آن دقت کرد و بر اساس دستورالعمل های خاصی از آن برای کاهش وزن استفاده کرد.

اما همان طور که گفته شد، جنسینگ هم می تواند خاصیت چاق کنندگی داشته باشد.

در واقع این خاصیت، مضر نیست و در صورتی که بعضی از افراد لاغر، مایل به افزایش وزن باشند، می توانند از خواص چاق کنندگی آن هم استفاده کنند.

ما در این مقاله، در خصوص هر دو خواص جنسینگ، یعنی لاغری و چاقی، مطالبی را ارائه می کنیم.

لاغری و کاهش وزن، با مصرف جنسینگ

همان طور که در مبحث قبلی مقاله “جینسینگ چاق می کند” گفته شد، این گیاه می تواند خواص زیادی در زمینه کاهش وزن داشته باشد و بسیاری از افراد، می توانند در راستای کاهش وزن، البته با مشورت پزشک، اقدام به مصرف جنسینگ برای لاغری کنند.

این گیاه، می تواند باعث تنظیم انسولین در بدن شود که نقش مهمی در تنظیم سوخت و ساز بدن، تنظیم قند خون و … دارد.

لاغری و کاهش وزن، با مصرف جنسینگ
لاغری و کاهش وزن، با مصرف جنسینگ

در نتیجه، این مسئله می تواند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود و از آنجایی که کنترل انسولین، منجر به کنترل گلوکز خون و میزان چربی های جریان یافته در خون می کند، می تواند باعث حذف چربی های زائد شود.

افرادی که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند، میکروب های موجود در روده آنها نیز مسیر جذب چربی را فراهم می کند و همین مسئله، باعث چاقی خواهد شد. استفاده از گیاه جنسینگ به صورت موارد مختلف، می تواند این مشکل را رفع نموده و در زمینه کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اشباع شده در بدن کمک زیادی کند.

جنسینگ می تواند کنترل کننده اشتها باشد و باعث جلوگیری از پرخوری گردد. همین مسئله، تاثیر زیادی در جلوگیری از افزایش وزن خواهد شد و از طرفی، با کاهش جذب چربی های اشباع شده در بدن، مکمل این فرایندها باعث کاهش وزن و لاغری در افراد چاق خواهد شد. با افزایش فعالیت بدنی و داشتن ورزش منظم در کنار مصرف جنسینگ و دیگر موارد غذایی رژیمی، می توان سلامتی خود را در زمینه وزن به دست آورد.

عمل اسلیو معده چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

اشکال مختلف کاهش وزن توسط جنسینگ

این گیاه، قادر است به سه شکل، به کاهش وزن کمک کند. این موارد، عبارتند از:

جنسینگ قادر است که بافت های چربی قهوه ای که BAT نامیده می شود را تقویت کند.

این چربی ها، بیشتر در کودکان وجود دارد و با افزایش سن، از میزان آن کاسته می شود. چربی قهوه ای می تواند باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن شود و در سوخت کالری های اضافی، تاثیر بسیار زیادی دارد.

جنسینگ با تقویت این نوع چربی سالم و مفید، می تواند تاثیر زیادی در روند کنترل وزن و کاهش آن داشته باشد.

از دیگر مواردی که جنسینگ می تواند باعث کاهش وزن شود، تاثیر در کارکرد و عملکرد روده است. جنسینگ می تواند باکتری های مفید روده را تحریک کند و باعث افزایش میزان متابولیسم و دفع مواد زائد بدن شود.

اشکال مختلف کاهش وزن توسط جنسینگ
اشکال مختلف کاهش وزن توسط جنسینگ

همان طور که در قسمت اول مقاله جینسینگ چاق می کند گفته شد، این گیاه قادر است با تحریک روده، از بروز مشکلات سوخت و سازی بدن جلوگیری نماید.

جنسینگ باعث کنترل میزان ترشح انسولین در بدن می شود

جنسینگ باعث کنترل میزان ترشح انسولین در بدن می شود و در نهایت، در کنترل قند خون و جلوگیری از بروز بیماری دبابت بسیار موثر است. یکی از عوامل اصلی ایجاد چاقی، دیابت است و جنسینگ در این زمینه، قادر است علاوه بر کاهش وزن، در وضعیت کلی سلامتی بدن موثر عمل کند.

سه مورد بالا، در کنار هم می تواند باعث کاهش وزن و لاغری شود. اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید، لازم است در مصرف جنسینگ، رعایت اعتدال را داشته باشید و از زیاده روی خودداری کنید.

همچنین مشورت با متخصصین تغذیه، بهترین گزینه برای استفاده از هر نوع غذا و گیاه دارویی است و نباید به صورت خودسرانه، اقدام به مصرف دارویی خاص نمود. زیرا مصرف بیش از حد جنسینگ، علاوه بر چاقی، می تواند باعث مضرات مختلفی شود.

پیشنهاد می کنیم از پست درمان قطعی دیابت در ایران دیدن کنید.

فواید جینسینگ برای چاقی

همان طور که در این مقاله گفته شد، از دیگر خواص مهم این گیاه یعنی جنسینگ، خاصیت چاق کنندگی آن است. این موضوع به این معنی است که افراد دارای لاغری شدید، می توانند از خواص چاقی جنسینگ هم استفاده کنند و صرفا، جنبه منفی موضوع را نباید نگاه کرد.

تنها با رعایت نوع مصرف و میزان آن، بایستی در راستای هدف خاصی از آن استفاده کرد.

اما اگر بیش از اندازه مصرف شود، باعث چاقی بیش از حد می شود و همچنین خطرات دیگری را در پی خواهد داشت. در ادامه به برخی از فواید جینسینگ اشاره می کنیم:
  • اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی
  • تنظیم سطح قند خون و کنترل انسولین
  • کمک به بهبود برخی از بیماری های مرتبط با لاغری مانند سوء تغذیه و …
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت عملکرد مغز
  • مبارزه با خستگی
  • اثرات شادی‌بخش و محرک ضداسترس و افسردگی

تمامی این موارد، می تواند باعث کنترل وزن در حد نرمال و ایده آل شود. توصیه می شود برای استفاده از خواص جنسینگ برای چاقی و یا لاغری، با پزشک متخصص تغذیه، مشورت های لازم را انجام دهید.

عوارض مصرف جینسینگ به مقدار زیاد

مصرف هر ماده غذایی به مقدار زیاد، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. جنسینگ هم از این قاعده مستثنی نیست و می تواند باعث بروز مشکلات و عوارضی، در صورت مصرف بیش از حد آن شود.

به عنوان مثال، افرادی که به چاقی شدید دچار شده اند، با مصرف جنسینگ بیش از حد، ممکن است دچار بی خوابی، افزایش فشار خون و مشکلات عصبی و روحی شوند که می تواند خطرساز باشد. بنابراین، بهتر است تحت نظر یک متخصص چاقی و تغذیه مصرف شود.

همچنین در صورت مصرف بیش از اندازه آن، می تواند باعث بروز سردرد، سرگیجه و ناراحتی های معده شود.

عوارض مصرف جینسینگ به مقدار زیاد
عوارض مصرف جینسینگ به مقدار زیاد

از دیگر مسائل مهم در خصوص مصرف جنسینگ، مختص بانوان است

از دیگر مسائل مهم در خصوص مصرف جنسینگ، مختص بانوان است که در صورت عدم رعایت مصرف آن، باعث بروز اخلال در سیکل قاعدگی آنان می شود و می تواند باعث ایجاد مشکل و دردهای شدید در زمان قاعدگی نیز گردد.

بنابراین، بهتر است در زمان نزدیک شدن به قاعدگی، از مصرف جنسینگ خودداری کرد.

تداخل دارویی، از دیگر عارضه های مربوط به جنسینگ است. زمانی که برای لاغری از جنسینگ استفاده می کنید، دقت کنید که داروهای مختلفی را که مصرف می کنید، با جنسینگ تداخل دارویی نداشته باشد.

این تداخل می تواند باعث بروز مشکلات و عوارض شود و بهتر است از مصرف جنسینگ، صرف نظر شود و با پزشک متخصص لاغری خود مشورت نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله جینسینگ چاق می کند، هستید.

چه روش هایی برای استفاده از جینسینگ وجود دارد؟

برای این که بتوانید برای کاهش وزن از جنسینگ استفاده کنید، توصیه می شود که روزانه بین 500 تا 1500 میلی گرم جنسینگ مصرف شود. همچنین کمک گرفتن و راهنمایی خواستن از پزشک متخصص خود، مهمترین اصل در مصرف جنسینگ در کنار دیگر رژیم غذایی است.

جنسینگ را می توان به همراه عسل در دمنوش مصرف کرد و یا آن را به صورت پودر شده در کنار غذا مصرف نمود. اضافه کردن جنسینگ به غذاهای مختلف مانند غذاهای پروتئینی، سبزیجات به صورت پودر شده، می تواند خاصیت بسیار خوبی در زمینه کاهش وزن و لاغری داشته باشد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله از پست رژیم برای وزن 90 کیلو دیدن کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی این مسئله پرداختیم که جینسینگ چاق می کند یا خیر.

به این موضوع پرداخته شد که بیشترین تمرکز جنسینگ، بر کاهش وزن و لاغری است و برای افرادی که از چاقی رنج می برند، می تواند گزینه ایده آلی برای کاهش وزن، در کنار سایر موارد غذایی باشد.

جنسینگ در صورت استفاده بی رویه، می تواند خاصیت چاق کنندگی شدید و عوارض مختلف داشته باشد.

به همین دلیل، توصیه اکید ما این است که حتما قبل از مصرف هر گونه ماده غذایی و گیاهی از جمله جنسینگ، با پزشک متخصص خود، مشورت های لازم را انجام دهید و از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید