بهترین جراح چاقی در اصفهان

در این نوشتار تصمیم داریم با شرح مفصلی بر سوژه ی بهترین جراح چاقی در اصفهان در خدمت شما خوانندگان و همراهان عزیز باشیم. با ما همراه باشید.

بهترین جراح چاقی در اصفهان
بهترین جراح چاقی در اصفهان

جراحی چاقی سریع ترین و موثر ترین روش برای کسانی است که قصد دارند، در زمان کمی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهند. در این بین جراحان چاقی زیادی در زمینه تخصص دارند که بسته به میزان مهارت و تسلط و تجربه در زمینه ی جراحی های چاقی دارای شهرت و اعتبار هستند.

اینفوگرافیک بهترین جراح چاقی در اصفهان

اینفوگرافیک جراح چاقی
اینفوگرافیک بهترین جراح چاقی در اصفهان

ویژگی های بهترین جراح چاقی در اصفهان 

  1. دارای مدرک تحصیلی بالا
  2. دارای مدرک فلوشیپ
  3. تعداد جراحی‌های زیاد
  4. تجربه بالای پزشک
  5. میزان رضایت بیماران بعد از عمل
  6. دارای اخلاق پزشکی 
  7. قابل اعتماد و امانت‌دار 
  8. صبور و دارای روحیه خوب و مثبت
  9. با انصاف در دریافت دستمزد
  10. دانش بروز 
  11. استفاده از تکنولوژی های روز برای انجام عمل
در ادامه ی این مقاله در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد.

١. علل و عوارض چاقی شامل کدام موارد می باشند؟

٢. انواع مختلف روش های جراحی چاقی کدام موارد هستند؟

٣. قرار دادن بالون در معده چگونه انجام می شود و مزایای این روش به چه صورت می باشد؟

٤. باندینگ معده چگونه انجام می گیرد؟

٥. عمل جراحی اسلیو معده چیست و عوارض آن به چه صورت می باشند؟

٦. لیپو لیزر چگونه انجام می گیرد؟

٧. عمل زیبای لیپو ساکشن به چه صورت انجام می گیرد؟

٨. مزایا و ویژگی های عمل ابدومینوپلاستی شامل کدام موارد می باشند؟

٩. جراحی پلیسه ی معده به چه صورت است و با چه خصوصیاتی همراه است؟

١٠. روش جراحی بای پس برای درمان عارضه ی چاقی به چه صورتی می باشد؟

١١. قبل و بعد از جراحی های چاقی چه کارهایی باید انجام بگیرد؟

١٢. ویژگی های بهترین جراح چاقی کدام موارد می باشند؟

١٣. هزینه ی عمل جراحی چاقی به چه صورت می باشد؟

١٤. مراحل انجام عمل چاقی توسط جراح شامل چه مواردی می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

آشنایی با جراح چاقی

  1. نام لاتین این جراحی، Obesity Surgery می باشد.
  2. همچنین برخی به این جراحی، Bariatric surgery نیز می گویند.
  3. جراحی چاقی شامل روش هایی است که بر روی افراد چاق انجام می شود.

ایمن ترین جراحی کاهش وزن 2023 چیست؟

  1. اسلیو معده و بای پس معده، ساده ترین و ایمن ترین روش ها برای جراحی های چاقی هستند.
  2. همچنین، افرادی که باند معده دارند، در درازمدت بیشتر احتمال دارد وزن خود را به دست آورند.

جدیدترین جراحی کاهش وزن چیست؟

  1. گاستروپلاستی آستین اندوسکوپیک نوع جدیدی از روش های کم تهاجمی کاهش وزن است.
  2. در گاستروپلاستی آستین آندوسکوپی، یک دستگاه بخیه در گلو و تا معده شما وارد می شود.
  3. سپس متخصص آندوسکوپی بخیه هایی را در معده شما می گذارد تا آن را بسازد.

چگونه می توانم شکمم را بدون جراحی کوچک کنم؟

  1. تنها راهی که می توانید به صورت فیزیکی و دائمی سایز معده خود را کاهش دهید، جراحی است.
  2. شما می توانید با مصرف مواد غذایی سالم به مرور زمان چربی کلی بدن را از دست بدهید، اما این تغییری در سایز معده شما ایجاد نمی کند.

 متخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراح چاقی، عضوانجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO

اگر به دنبال این هستید که تحت نظر جراح چاقی مجرب و با مدارک بین المللی عمل خود را انجام دهید پیشنهاد ما دکتر مهدی سلیمی میباشد.

ایشان با صدها نمونه عمل موفق بدون تردید بهترین انتخاب برای انجام عملی موفق خواهند بود.

 آیا من کاندید جراحی چاقی هستم؟

لطفا قبل از آنکه راجع به خودتان در این زمینه نظری بدهید به پزشک مجرب مراجعه کرده و مشاوره دقیق دریافت نمایید.

بسیاری از مدل های چاقی ممکن است با روش های دیگر درمان شوند.

لطفا از پست جراح لاغری در قم دیدن کنید.
مشاوره جراحی چاقی
مشاوره جراحی چاقی

مراجعه به یک جراح چاقی با تجربه

بهترین گزینه برای افرادی که باید در زمان کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهند مراجعه به یک جراح چاقی با تجربه و زبر دست است.

هیچ کدام و جراحی های چاقی بدون عارضه نیستند و در صورت صلاح دید پزشک این جراحی ها باید انجام بگیرند، چرا که عوارض چاقی ممکن است، برای فرد خطرات بیش تری نسبت به جراحی های چاقی داشته باشد.

برای هر فرد بر اساس میزان توده ی بدنی و شرایط فیزیکی بدن او یک روش جراحی مناسب است. جراح پس از بررسی فرد بهترین و مناسب ترین گزینه از بین روش های جراحی را پیش روی بیمار قرار می دهد. با مراجعه به یک جراح خوب و سپردن کار به او می توانید به رضایت نسبی از وضعیت سلامت خود برسید.

اگر ساکن تهران هستید برای انجام  جراحی لاغری توصیه می کنیم صفحه بهترین دکتر جراحی لاغری در تهران را مشاهده کنید.

علل و عوارض چاقی

عوامل زیادی باعث به وجود آمدن عارضه ی چاقی می شوند، یکی از این عوامل استرس است. استرس سبب بالاتر رفتن هورمون کورتیزول در بدن می شود، با زیاد شدن هورمون کورتیزول تمایل به خوردن غذاهای شیرین و پر کالری نیز زیادتر شده و در طولانی مدت عارضه چاقی را ایجاد می کند.

چاقی می تواند علت ژنتیکی داشته باشد و از طریق والدین به فرزندان انتقال پیدا کند، همچنین رعایت نکردن سبک صحیح زندگی و نداشتن تحرک کافی و استفاده از شیرینی ها و فست فود می تواند زمینه ساز چاقی باشد،

همچنین کم خوابی نیز می تواند زمینه ساز عارضه ی چاقی باشد، زمانی که شما مدت زمان زیادی بیدار هستید، در ساعات آخر شب ممکن است، احساس گرسنگی کنید و با اضافه کردن یک وعده ی غذایی در ساعات آخر شب احتمال این که دچار عارضه ی چاقی شوید، بسیار بیش تر می شود.

عارضه ی چاقی با معضلات زیادی همراه است، ؛ دیابت، فشار خون، فشار به دیسک کمر و منیسک زانو، کاهش قدرت تحرک و چالاکی و مشکلات تنفسی و سرطان و سکته ی مغزی و قلبی معضلاتی هستند که افراد چاق را درگیر می کنند.

روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی مناسب تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند، ولی به زمان طولانی تری نیاز دارند تا بتوانند موثر واقع شوند و برای برخی از افراد هیچ تاثیری در روند کاهش وزن ایفا نخواهند کرد.

با توجه به عوارض و خطرات شدید چاقی افرادی هستند که مجبورند در زمان کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست بدهند و سلامت آن ها به خاطر عارضه ی چاقی در خطر است.

کم کاری تیروئید، یائسگی و تخمدان پلی کیستیک

مشکلات هورمونی مانند کم کاری تیروئید، یائسگی و تخمدان پلی کیستیک نیز می توانند باعث به وجود آمدن عارضه ی چاقی شوند. به این صورت که کم کاری تیروئید و یائسگی باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شوند و کاهش سوخت و ساز بدن باعث افزایش چربی در ناحیه ی شکم و باسن می شود.

ترک کردن سیگار می تواند زمینه ساز چاقی باشد. با ترک کردن سیگار میزان نیکوتین در بدن کاهش پیدا می کند، نیکوتین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در صورت کاهش نیکوتین سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند و فرد دچار عارضه ی چاقی می شود.

کم کاری تیروئید، یائسگی و تخمدان پلی کیستیک
کم کاری تیروئید، یائسگی و تخمدان پلی کیستیک

بسیاری از دارو ها مانند دارو های کورتونی باعث افزایش اشتها و اضافه شدن توده ی بدنی فرد می شوند و وزن را افزایش مس دهند. این افزایش وزن با قطع کردن دارو های کورتونی به صورت خود به خودی بر طرف می شود.

با مصرف دارو های افسردگی و بهبود علائم افسردگی اشتهای فرد به صورت خود به خودی افزایش پیدا می کند و به دنبال بهبود اشتها در فرد وزن او نیز افزایش پیدا می کند.

دارو های ضد افسردگی

بعضی از دارو های ضد افسردگی مانند فلوکستین باعث کم شدن میزان اشتها و لاغر شدن شخص می شوند. بسته به نظر پزشک و وضعیت افسردگی او دارو های متناسب با شرایط فیزیکی فرد تجویز می شود.

در نهایت در صورتی که مصرف داروی خاصی باعث افزایش وزن شما شود، باید این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا در صورت لزوم داروی شما را تغییر دهد، یا به شما این اطمینان را بدهد که پس از قطع مصرف دارو وزنی که اضافه شده مجددا کاهش پیدا می کند.

در حالت کلی باید بین قد و وزن فرد تناسب وجود داشته باشد و در صورتی که این نسبت به هم بخورد و نسبت وزن به قد زیاد شود، فرد دچار اضافه وزن خواهد شد. این اضافه وزن می تواند با عوارض نا خواسته ی زیادی همراه باشد.

شایع ترین عارضه ی چاقی افسردگی است، افراد چاق به خاطر نداشتن تناسب در اندام ها معمولا از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند و با مشکلات زیادی از قبیل فشار به مفاصل و اندام های داخلی بدن مانند قلب و ریه مواجه هستند.

دارو های ضد افسردگی
دارو های ضد افسردگی

چاقی باعث رسوب کلسترول در رگ های خونی و گرفتگی رگ ها می شود و عامل اصلی بروز دیابت نوع 2 یا دیابت وابسته به انسولین است.

چاقی باعث کاهش میزان هورمون انسولین خون می شود

چاقی باعث کاهش میزان هورمون انسولین خون می شود و با کاهش میزان انسولین قند خون افزایش پیدا می کند. این افزایش قند خون به کلیه ها و بینایی صدمه وارد می کند.

افزایش وزن و افزایش توده ی چربی در بدن باعث اختلال در اکسیژن رسانی به سایر بافت های بدن می شود. بافت چربی نیز مانند سایر بافت های بدن به اکسیژن و خون رسانی نیاز دارد و این امر باعث وارد شدن فشار به سیستم گردش خون و تنفس می شود. احتمال توقف تنفس در افراد چاق بیش تر از سایر افراد است.

چاقی می تواند باعث افزایش تجمع چربی در کبد و ایجاد سیروز کبدی بشود. با ایجاد سیروز کبدی بافت کبد از بین می رود.

احتمال رسوب کلسترول در کیسه ی صفرا و ایجاد سنگ صفرا در افرادی که چاق هستند، بیش تر از سایر افراد است. کلسترول علاوه بر رگ ها خونی و کیسه صفرا می تواند در تاندون ها نیز تجمع پیدا کند و تاندون ها را ملتهب کند.

با توجه به معضلاتی که افراد چاق را درگیر می کند، بهترین راه کار برای جلوگیری از این پیامدها پیشگیری از چاقی است. در صورتی که فرد دچار چاقی شد روش های مختلفی برای کاهش وزن پیش روی او قرار دارد که پزشک معالج بسته به شرایط فیزیکی و میزان توده ی بدنی فرد بهترین و مناسب ترین روش را به فرد پیشنهاد می دهد. در ادامه در مورد انواع روش های لاغری صحبت خواهیم کرد.

چاقی باعث کاهش میزان هورمون انسولین خون می شود
چاقی باعث کاهش میزان هورمون انسولین خون می شود

تا اینجا با مبحث علل و عوارض چاقی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

انواع مختلف روش های جراحی چاقی

با استفاده از عوامل کاهنده ی اشتها و رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می توان وزن را تا حد زیادی به تعادل رسانید، ولی این روش ها زمان زیادی را لازم دارند و نمیتوان از طریق این روش ها در مدت زمان کم به وزن متعادل رسید. گاهی اوقات باید در مدت زمان کم تری وزن زیادی را از دست داد.

انواع مختلف روش های جراحی چاقی
انواع مختلف روش های جراحی چاقی

برای این افراد انواع روش های جراحی معده و جراحی زیبایی وجود دارند. ساده ترین روش کاهش وزن قرار دادن کیسه سیلیکونی به نام بالون در داخل معده است. بالون با اشغال فضای زیادی از معده باعث کاهش حجم غذای مصرفی در فرد می شود و از این طریق وزن کاهش پیدا می کند.

باندینگ معده به روش لاپاراسکوپی، عمل جراحی اسلیو معده، عمل جراحی بای پس، لیپو ساکشن، لیپو لیز و ابدو مینو پلاستی از دیگر جراحی هایی هستند که برای کاهش چاقی و تناسب اندام انجام می شوند.

انواع روش های جراحی پیکر تراشی نیز مورد توجه افراد زیادی هستند و ساده ترین روش برای داشتن اندام متناسب هستند. جراحی های پیکر تراشی ساده ترین روش برای تناسب اندام هستند، اما پایداری آن ها کم است و برای پایداری وضعیت این جراحی ها باید مراقبت زیادی انجام داد.

در ادامه در مورد انواع مختلف جراحی های چاقی بیش تر صحبت خواهیم کرد.

قرار دادن بالون در معده و مزایای این روش

بالون کیسه ای سیلیکونی است که از طریق مری داخل معده قرار می گیرد و از طریق لوله ای که به آن متصل است، از محلول نمکی پر می شود. بالون حجم زیادی از معده را اشغال می کند و این حجم اشغال شده مانع از این می شود که فرد غذای زیادی را مصرف کند.

بالون روشی غیر تهاجمی است و فرد می تواند از این طریق در مدت کوتاهی 60 در صد از وزن خود را از دست بدهد. قرار گرفتن بالون در معده باعث ایجاد حالت تهوع و رفلاکس در فرد می شود

ولی بعد از مدتی این حالت ها از بین می رود. بالون بعد از مدتی باید از معده خارج شود و خارج شدن بالون از معده باعث می شود، وزنی که کاهش پیدا کرده دوباره به حالت قبل برگردد.

بالون معده روش کم عارضه ای است و برای کسانی که اضافه وزن آن ها بیش تر از 45 کیلو گرم است، روش مناسبی است.

با قرار گرفتن بالون در معده میزان هورمون های اشتها کاهش پیدا نمی کند و بالون تنها باعث می شود که حجم معده ی فرد سریع تر پر شود و فرد زودتر احساس سیری کند و میزان غذای مصرفی توسط او کاهش پیدا می کند و به توازن دلخواهی در وزن می رسد.

تا اینجا با مبحث قرار دادن بالون در معده و مزایای این روش آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

باندینگ معده چگونه انجام می گیرد؟

باندینگ معده روشی است که در آن از طریق ایجاد برش های کوچکی روی شکم فرد به روش لاپاروسکوپی یک حلقه یا نوار سیلیکونی دور تا دور معده قرار می دهند که قابل تنظیم است و می توان با باز و بسته کردن این باند حجم معده را افزایش و کاهش داد.

باندینگ معده چگونه انجام می گیرد؟
باندینگ معده چگونه انجام می گیرد؟

این باند یا حلقه با قرار گرفتن در قسمت بالایی معده باعث می شود که فرد با خوردن غذای کم تری احساس سیری کند. در واقع باندینگ روشی کم تر تهاجمی است و با این روش برش و جراحی روی معده انجام نمی گیرد،

ولی با توجه که این باند بعد از مدتی باید خارج شود، در صورتی که فرد رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد، پس از مدتی این وزن کاهش یافته به حالت قبل بر می گردد.

در این روش هورمون های کاهنده ی اشتها کاهش پیدا نمی کنند و همچنان تمایل به غذا خوردن در فرد وجود دارد و بعد از خارج کردن باند چاقی و اضافه وزن دوباره فرد را درگیر می کند

رعایت کردن رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی

بنابراین بعد از انجام باندینگ فرد باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کند و سبک زندگی خود را تغییر دهد و ورزش را اساس زندگی خود قرار دهد تا این اضافه وزن دوباره بر نگردد.

بعد از انجام باندینگ فرد تا چند روز با حالت تهوع و رفلاکس درگیر است، ولی بعد از مدتی این حالات برطرف می شود و فرد بهبود پیدا می کند.

باندینگ معده را به دو قسمت تقسیم می کند، یک قسمت که قسمت کوچک است و در بالا قرار گرفته است و قسمتی که بزرگ تر است و در بخش پایینی معده قرار می گیرد.

این دو قسمت با یک دیگر در ارتباطند. غذای دریافتی در قسمت پایینی معده جمع می شود و از آنجایی که حجم معده کاهش می یابد، معده ی فرد با خوردن حجم کمی از غذا پر می شود و فرد احساس سیری می کند.

در این روش در معده برشی ایجاد نمی شود و بنابر این روشی کم تر تهاجمی محسوب می شود، اما دارای معایبی نیز هست. احتمال لغزش و عدم کارکرد حلقه و ایجاد عفونت در این روش وجود دارد.

رعایت کردن رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی
رعایت کردن رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی

تا اینجا با مبحث باندینگ معده چگونه انجام می گیرد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

عمل جراحی اسلیو معده و عوارض آن

اسلیو از نظر لغوی به معنای آستین است و اسلیو معده روشی است که در آن با برداشتن بخشی از معده، معده ی فرد به یک لوله ی آستینی شبیه می شود. در این روش با حذف بخش بزرگی از معده این فرصت ایجاد می شود که حجم کم تری از غذا به معده وارد شود.

لاغری بعد از اسلیو معده غیر قابل بازگشت است، چرا که در این روش 75 در صد از حجم معده کاهش پیدا می کند و از معده ی فرد یک لوله ی باریک باقی می ماند. در این روش با برداشتن بخشی از معده که هورمون گرلین را تولید می کند، اشتها کاهش پیدا می کند.

افرادی که قصد انجام عمل اسیلو معده در یزد را دارند برای تشخیص بهترین دکتر از صفحه بهترین دکتر اسلیو معده در یزد دیدن کنند.

هورمون گرلین

هورمون گرلین هورمونی است که افزایش آن باعث ایجاد حس گرسنگی در فرد می شود. با جراحی اسلیو معده فرد می تواند تا 80 در صد از وزن خود را در زمان کوتاهی از دست بدهد.

عمل اسلیو برای کسانی انجام می گیرد که بعد از رعایت رژیم غذایی کاهش وزن قابل توجهی نداشته باشند و شاخص توده ی بدنی آن ها بالای 40 باشد و با عوارض شدید چاقی سلامت آن ها به شدت تحت تاثیر باشد.

بعد از جراحی اسلیو، فرد باید سبک زندگی سالم را برنامه ی زندگی خود قرار دهد تا این وزنی که از دست داده است، دوباره برنگردد.

کاهش وزنی که در پی عمل اسلیو معده اتفاق می افتد می تواند باعث شود، بیماری های مرتبط با این اضافه وزن مانند فشار خون و دیابت نوع دو بهبود پیدا کنند، چرا که با افزایش وزن میزان انسولین خون کاهش یافته و با کاهش وزن میزان انسولین خون به حالت طبیعی خود بر میگردد.

ریزش مو بعد از عمل

پس از جراحی اسلیو معده به علت کاهش ناگهانی وزن فرد دچار ریزش مو می شود که این ریزش مو پس از مدت کوتاهی بر طرف می شود.

برای جراحی اسلیو از روش لاپاروسکوپی استفاده می شود و روی سطح شکم چند برش کوچک ایجاد می شود که این برش ها پس از مدت کوتاهی بهبود پیدا می کنند.

از آن جایی که در جراحی اسلیو معده 75 در صد از حجم معده حذف می شود، پس از جراحی فرد نیازمند مراقبت های خاصی است و تا دو شب باید در بیمارستان برای ریکاوری باقی بماند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. پس از جراحی اسلیو معده، برای کاهش احتمال لخته شدن خون فرد باید پاهای خود را حرکت دهد و از کفش های فشاری استفاده کند.

ریزش مو بعد از عمل
ریزش مو بعد از عمل

پس از انجام تست بلع و چک کردن مسیر بلع توسط اشعه ی ایکس فرد می تواند خوردن مایعات را شروع کند. بعد از عمل اسلیو رژیم غذایی خاصی در برنامه ی فرد قرار داده می شود.

مصرف مایعات

در مرحله اول مصرف مایعات شروع می شود و پس از آن غذاهای میکس شده و نیمه جامد به برنامه ی غذایی فرد اضافه می شود و در هفته ی ششم تا هشتم رژیم غذایی فرد به حالت قبل بر می گردد و در این مرحله خوردن سه وعده غذا در روز کفایت می کند.

عمل اسلیو معده تنها عمل جراحی چاقی است که تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی است و بیمه در صورتی که سلامت فرد به علت چاقی به شدت تحت تاثیر باشد و به خطر بیافتد این هزینه را بر عهده می گیرد

البته باید مدارک پزشکی فرد حاکی از این باشد که سلامت فرد در اثر چاقی به خطر افتاده است و این مدارک را قبل از عمل اسلیو معده به مراکز پرداخت خسارت تحویل داده باشد.

برای این که جراحی اسلیو معده موفقیت آمیز باشد، باید از پزشک جراحی کمک گرفت که دارای تجارب موفقیت آمیزی در این زمینه بوده اند و سابقه ی عمل های جراحی موفق اسلیو معده برای آن ها بالا باشد. از طریق تحقیق، جست و جو و پرسش از بیماران یک پزشک جراح می توان به میزان مهارت او در زمینه ی جراحی اسلیو معده پی برد.

مصرف مایعات
مصرف مایعات

لیپو لیز چگونه انجام می گیرد؟

در متد لیپو لیز فیبر نوری لیزر به درون بافتی که قرار است، چاقی آن بر طرف شود، وارد می شود و در نتیجه ی این تابش چربی های این ناحیه به صورت مایع یا نیمه جامد در می آیند. چربی های مایع توسط بدن جذب می شوند، یا از طریق لوله ای باریک از بدن خارج می شوند.

لیپو لیز چگونه انجام می گیرد؟
لیپو لیز چگونه انجام می گیرد؟

لیپو لیز از طریق بی حسی موضعی انجام می گیرد و حدود یک تا سه ساعت بسته به میزان چربی و محل بافت زمان برای این عمل لازم است. در لیپو لیز پوست دچار افتادگی نمیشود و به علت استفاده از اشعه ی لیزر یا امواج فرا صوتی در این روش فرایند کلاژن سازی تحریک می شود.

لیپو لیز برای اشخاصی که ضخامت چربی زیر پوست آن ها 60 میلی متر است، روش مناسبی است. لیپو لیز به دو شیوه صورت می پذیرد، یکی به کمک امواج فرا صوت و دیگری به کمک امواج لیزر.

در این روش پس از بی حسی موضعی سوراخ کوچکی روی پوست ایجاد می شود و یک لوله ی باریک به قطر 1 یا 2 میلی متر را داخل پوست می کنند. با کمک امواج فرا صوت اولتراسوند یا اشعه ی لیزر چربی ها به صورت نیمه جامد در می آیند و به کمک این لوله ی باریک خارج می شوند.

لیپو لیز روش بسیار ایده آلی است و علاوه بر خارج کردن چربی ها کلاژن سازی را نیز تحریک می کند و با کلاژن سازی پوست جمع می شود و دچار افتادگی نمی شود. ممکن است، در محل ورود لوله ی کانولا اسکارهای ریزی ایجاد شود که در مراحل بعدی می توان با کمک لیزر این اسکارها را بر طرف کرد، همچنین در مواردی سوختگی خفیف برای فرد ایجاد می شود.

لیپو لیز

لیپو لیز از روش های جراحی تهاجمی محسوب می شود، به این معنی که به بدن جراحاتی وارد می شود. لیپو لیز روشی است که نسبت به سایر روش ها کم تر تهاجمی است و برای کسانی چربی در ناحیه ای خاص از بدن آن ها تجمع پیدا کرده است، بسیار روش مناسبی است.

در این روش به یاری اشعه ی لیزر غشای سلول های چربی را از بین میبرند و چربی های قسمتی از بدن که متراکم شده اند، را به شکل یک مایع امولسیون و به وسیله ی یک لوله ی باریک از جنس استیل خارج می کنند. لیپو لیز مستلزم مراقبت های خاصی است.

برای مثال افرادی که لیپو لیز را انجام داده اند، نباید به مکان های گرم بروند، چرا که میزان زیادی از آب بدن خود را از دست می دهند.

3 الی 4 ماه پس از لیپو لیز کلاژن باعث بازسازی پوست می شود و پوست سفت می شود. افتادگی آن از بین می رود.

بعد از لیپو لیز فرد باید از گن های مناسب استفاده کند تا از افتادگی پوست و جمع شدن مایع در زیر پوست جلوگیری شود.

پس از عمل لیپو لیز ممکن است، به علت آسیب به مویرگ ها کبودی در این ناحیه به وجود بیاید، ولی جای نگرانی نیست، چرا که این مشکل به صورت خود به خود بر طرف می شود.

عمل زیبای لیپو ساکشن به چه صورت انجام می گیرد؟

لیپو ساکشن نیز یکی از روش جراحی زیبایی است که چربی های قسمت های خاصی از بدن به روش ساکشن از بین می رود و باعث تغییر شکل آن ناحیه از بدن می شود.

لیپو ساکشن بدون این که جراحت زیادی به بدن وارد شود، در زمان کوتاهی فرد را به سایز دلخواه می رساند و از این جهت که روش بدون دردسری است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است

اما عوارض ناخواسته ای ممکن است، به دنبال لیپو ساکشن ایجاد شود، مانند آسیب به مویرگ های خونی و به وجود آمدن تیرگی در روی پوست که این عوارض بعد از مدتی از بین می رود.

ممکن است، در حین لیپو ساکشن به علت تجمع مایع در زیر پوست، دچار تورم شود. علاوه بر این فرد با لیپو ساکشن ممکن است، دچار افتادگی در پوست شود.

در این روش ممکن است، بافت چربی مجددا تجمع پیدا کند و نیاز به عمل ترمیمی ایجاد شود. افرادی که قابلیت ارتجاعی پوستشان از دست نرفته گزینه ی مناسبی برای لیپو ساکشن هستند.

در لیپو ساکشن بافت چربی به صورت گزینشی حذف می شود

در لیپو ساکشن بافت چربی به صورت گزینشی حذف می شود و به نابود نمودن بافت چربی در مناطقی مانند شکم و ران و پهلوها کمک می کند، این نواحی با بقیه ی اندام های بدن هماهنگ و متناسب باشند.

اگر علی رغم رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن و کاهش وزن باز هم دارای چربی های اضافه در نواحی خاصی از بدن هستید، گزینه ی مناسبی برای لیپو ساکشن محسوب می شوید. لیپو ساکشن معمولا برای افرادی پیشنهاد می شود که چاق نیستند، ولی بین اندام های آن ها تناسب وجود ندارد.

لیپو ساکشن یک عمل زیبایی است و برای کاهش وزن موثر نیست و برای کسانی که دچار افتادگی پوست هستند، گزینه ی مناسبی محسوب نمی شود.

اجرای عمل لیپو ساکشن مستلزم مهارت زیادی است، چرا که اگر به صورت اصولی و توسط پزشک با تجربه انجام نگیرد عوارضی را به دنبال دارد.

لیپو ساکشن تاموسنت

مرسوم ترین مدل لیپو ساکشن، لیپو ساکشن تاموسنت است که در این متد مخلوطی از سرم و دارو های خاصی به محل مورد نظر تزریق می کنند تا بافت سفت شود و چربی ها را بتوان راحت تر جدا کرد.

این تزریق خون ریزی را کاهش می دهد و پس از جراحی کمک می کند، فرد درد کم تری داشته باشد. مایع تامسونت پس از جراحی مایع تامسونت به صورت خود به خودی جذب می شود.

هر جراح بسته به میزان برش ایجاد شده در سطح پوست اثر و جای زخمی را ایجاد می کند. جراح پلاستیک این برش ها را در نواحی انجام می دهد که کم تر در معرض دید باشند. زخم های ایجاد شده برای لیپو ساکشن بسیار کوچک هستند و در مدت زمان کوتاهی اثر آن ها از بین می رود.

لیپو ساکشن با بی هوشی کامل و یا بی حس نمودن ناحیه ای قابل انجام است. بعد از لیپو ساکشن نباید فعالیت های سنگین داشته باشید، ولی می توانید یک هفته پس از لیپو ساکشن ورزش کردن را شروع کنید.

لیپو ساکشن در پهلوها و باسن و ران ها بسیار موثر واقع می شود و در شکم در صورتی که پوست دچار افتادگی باشد، نیازمند ابدومینوپلاستی هستید و لیپو ساکشن به خوبی جواب نمی دهد. لیپو ساکشن را می توان در بازوها، پشت شانه، صورت، غبغب و ران ها نیز انجام داد.

لیپو ساکشن تاموسنت
لیپو ساکشن تاموسنت

مراعات نمودن رژیم تغذیه پس از لیپو ساکشن به روند بهبودی کمک زیادی می کند. پس از تمامی جراحی های لاغری و زیبایی باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید تا مجددا دچار عارضه ی چاقی نشوید و تناسب اندام شما به هم نخورد. یک هفته پس از لیپو ساکشن برای ارزیابی وضعیت و بررسی شدن باید به پزشک جراح مراجعه کنید.

مزایا و ویژگی های عمل ابدومینوپلاستی

در این روش علاوه بر این که چربی های اضافه را حذف می کنند، پوست های زاید و ماهیچه های شکم را نیز دستکاری می کنند و عضلات شکم مورد تغییر قرار می گیرد.

این روش برای کسانی که بعد از زایمان پوستشان دچار افتادگی شده است و قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده است، بسیار مناسب است و کمک می کند، وضعیت پوست شکم به حالت قبل برگردد. این روش با صدمه دیدن احتمالی عصب های این ناحیه از شکم، در پوست بی حسی ایجاد می کند.

علاوه بر این اثر زخمی که روی پوست ایجاد می کند، ممکن است تا مدت ها باقی بماند و نیازمند روش های ترمیم باشد. ابدومینوپلاستی با حذف چربی های اضافه در منطقه ی شکم این امکان را فراهم می کند که عضلات فاسیای جداره ی شکم استحکام خود را بیش تر کنند.

این عمل در بیمارانی که بعد از بارداری دچار افتادگی شکم شده اند، انجام می شود. عمل جراحی آبدومینوپلاستی بسته به محل جراحی و میزان چاقی ممکن است، ١تا ٥ ساعت زمان ببرد. هزینه ی جراحی ابدومینوپلاستی در مناطق مختلف متفاوت است و بسته به میزان چاقی و این که در چه مرکزی انجام بگیرد هزینه های مختلفی دارد.

مزایا و ویژگی های عمل ابدومینوپلاستی
مزایا و ویژگی های عمل ابدومینوپلاستی

عمل جراحی ابدومینوپلاستی برای اشخاصی که پوست شکم آن ها دچار حالت آویزانی شده است، گزینه ی خوب و مفیدی است، البته باید توجه کرد که این افراد باید از نظر جسمی در سلامت کامل باشند و وزن آن ها به یک مقدار ثابت رسیده باشد.

سابقه خوب و عمل های موفق پزشک

قبل از اقدام به جراحی باید توجه کنید که پزشکی که برای ابدومینوپلاستی به او مراجعه کرده اید، دارای سابقه ی خوب و عمل های موفق زیادی در رزومه ی خود باشد. با یک جست و جوی ساده و پرسش از پزشکان و دیگر بیماران پزشک مورد نظر می توانید، به نتیجه ی خوبی در این زمینه برسید.

این عمل با بی هوشی کامل انجام می گیرد و با ایجاد برش هایی در قسمت های مشخصی پوست اضافه در این نواحی برداشته می شود و چربی اضافه ی زیر این ناحیه خارج شده و پس از ساکشن چربی های اضافه محل هایی که برش زده شده بود با بخیه دوخته می شود.پس از عمل جراحی و به هوش آمدن بیمار باید به آهستگی راه برود تا خون در پاهای او لخته نشود.

یک تا چهار هفته زمان لازم است تا بیمار به طور کامل بهبود پیدا کند. کبودی پس از عمل طبیعی است و پس از مدتی بر طرف می شود.

جای برشی که روی پوست به جای می ماند، پس از گذشت مدتی به صورت خود به خود بهبود پیدا می کند و در نهایت یک خط نقره ای رنگ از آن به جای می ماند.

استفاده از شکم بندهای مخصوص به منظور حمایت از عضلات شکم نقش موثری در شکل گیری شکم پس از عمل ابدومینوپلاستی دارد. بعد از جراحی فرد نباید اجسام سنگین را بلند کند، چرا که به محل عمل فشار وارد می شود.

مهارت جراح و تکنیک هایی که برای این کار استفاده می کند، نقش مهمی در شکل گرفتن شکل ظاهری شکم پس از جراحی ابدومینوپلاستی دارد.

سابقه خوب و عمل های موفق پزشک
سابقه خوب و عمل های موفق پزشک

جراحی پلیسه ی معده به چه صورت است و با چه خصوصیاتی همراه است؟

عمل جراحی پلیکاسیون که به روش لاپاروسکوپی انجام می شود، به این شکل است که بخشی از معده را روی همدیگر به حالت پلیسه ای قرار می دهند و با بخیه زدن آن را ثابت نگه می دارند. در این حالت معده ی فرد کوچک تر شده و میزان کم تری غذا در داخل معده جای می گیرد.

افرادی که شاخص توده ی بدنی آن ها 40 باشد، می توانند از این روش جراحی استفاده کنند. در این روش هیچ بخشی از معده بریده نمی شود و برای همین امکان نشت و خون ریزی بسیار کاهش پیدا می کند و در صورتی که مشکل خاصی ایجاد شود، می توان پلیسه را باز کرد و مشکل را برطرف کرد و حتی در مواردی نیاز به باز کردن پلیسه نیز نیست.

و بیش تر در کسانی که به اجسام خارجی مانند باند حساسیت دارند، روش پلیکاسیون استفاده می شود.

این روش جراحی فقط باید توسط جراحان با مهارت بالا انجام بگیرد، چرا که نیازمند مهارت بالایی است.. در صورت نشت مواد داخل معده به بیرون بلا فاصله فرد جراحی می شود و محل آسیب دوخته می شود و نیازی به باز شدن محل پلیکاسیون نیست، بلکه فقط محلی که نشتی دارد، ترمیم می شود.

به منظور جلوگیری از این اتفاق فرد باید از مصرف غذا و مایعات زیاد پرهیز کند و برای پیشگیری از استفراغ و تحت فشار قرار گرفتن معده در این حالت از دارو های ضد تهوع استفاده کند.

جراحی پلیسه ی معده به چه صورت است و با چه خصوصیاتی همراه است؟
جراحی پلیسه ی معده به چه صورت است و با چه خصوصیاتی همراه است؟

روش جراحی بای پس برای درمان عارضه ی چاقی

در عمل جراحی به روش بای پس از طریق دور زدن معده و بخشی از روده، علاوه بر این که میزان غذای دریافتی کاهش پیدا می کند، در جذب مواد غذایی نیز اختلال ایجاد می شود و فرد در زمان کوتاهی میزان زیادی از وزن خود را از دست می دهد، میزان اشتهای فرد در روش بای پس تغییر پیدا نمی کند

اما فرد می تواند در مدت زمان یک سال حدود 90 در صد از وزن خود را از دست بدهد که در صد قابل توجهی در بین جراحی های لاغری است.

جراحی بای پس به دو روش قابل انجام است: از طریق لاپاراسکوپی که با به وجود آوردن برش و شکاف کوچکی در حفره ی شکم جراحی را انجام می دهند و دیگری از طریق عمل باز. در روش لاپاراسکوپی با ایجاد برش کوچک جراحت کم تری ایجاد می شود و سرعت بهبودی نیز افزایش پیدا می کند.

این روش جراحی دارای اثر طولانی مدت تری نسبت به سایر روش های جراحی چاقی است.

مزایای جراحی بای پس به شرح زیر است:

دیابت نوع 2 در این روش جراحی با کاهش وزن به صورت خود به خودی بهبود پیدا می کند، با کاهش کلسترول نیاز به مصرف دارو های کلسترول کاهش پیدا می کند و فشار خون فرد به صورت متعادل در می آید، میزان هورمون تستوسترون افزایش پیدا می کند و در پی این افزایش عملکرد جنسی فرد بهبود پیدا می کند، اعتماد به نفس فرد افزایش یافته و روابط اجتماعی او بهبود پیدا می کند و در مجموع سطح کیفیت زندگی فرد بالا می رود.

قبل از انجام عمل بای پس، فرد باید رژیم غذایی مناسبی را شروع کند و به مقدار کافی آب بنوشد.

پس از جراحی فرد برای 2 الی 3 روز باید در بیمارستان بماند و به منظور جلوگیری از لخته شدن خون در پاها جوراب واریس را به کار گیرد و پاهای خود را حرکت بدهد تا خون در مسیر ورید ها لخته نشود.

برای کنترل درد ناشی از جراحی بای پس، باید از مسکن های وریدی استفاده کرد. به منظور ممانعت از کم آبی بدن باید قبل از عمل به میزان کافی آب بنوشید.

مزایای جراحی بای پس به شرح زیر است:
مزایای جراحی بای پس به شرح زیر است:

قبل و بعد از جراحی های چاقی چه کارهایی باید انجام بگیرد؟

برای این که مطمئن شوید، کاندید خوبی برای عمل های لاغری هستید، باید با یک پزشک جراح لاغری مشورت کنید و در این زمینه مطالعه ی مفیدی داشته باشید.

قبل از انجام هر گونه جراحی باید مصرف سیگار و الکل را قطع کنید، چرا که نیکوتین موجود در سیگار و الکل می توانند، عوارض جبران ناپذیری برای جراحی های چاقی به دنبال داشته باشد.

هیچ جراحی چاقی نمی تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد، بنابراین قبل از انجام عمل چاقی باید مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید. از خوردن شیرینی جات و فست فود خوداری کنید و ورزش را فراموش نکنید. در صورتی که اهل ورزش نیستید، فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهید و به یاد داشته باشید، این فعالیت ها باید به صورت دائمی باشند.

به خودتان قول بدهید که برنامه ی رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر خواهید داد و قبل از انجام هر جراحی لاغری باید آزمایش خاصی را انجام دهید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین جراح چاقی در اصفهان هستید.

آزمایش شمارش پلاکت های خون

یکی از این آزمایش ها آزمایش شمارش پلاکت های خون است، عکس برداری از قفسه ی سینه، اکوکاردیوگرافی، تست عملکرد ریه، آندوسکوپی معده، سونوگرافی کامل از ناحیه ی شکم، آزمایش ادرار و آزمایش خون کامل همگی مواردی هستند که قبل از هر عملی باید به آن ها توجه کرد.

قبل از انجام هر عمل جراحی از وضعیت تیروئید خود مطمئن شوید، چرا که کم کاری تیروئید می تواند پس از جراحی باعث مرگ بیمار شود.

پس از جراحی چاقی باید معده را مرحله به مرحله برای پذیرش غذا آماده کرد، به این صورت که در مرحله ی اول مایعات به شما داده می شود، سپس غذاهای میکس شده و نیمه جامد و در مرحله ی بعدی کم کم غذاهای دیگری به رژیم غذایی شما افزوده می شود.

به علت این که به صورت ناگهانی وزن کم می کنید، بدن شما با کمبود مواد معدنی و ویتامین ها مواجه می شود. برای همین قرار دادن مکمل های غذایی، در برنامه ی غذایی شما امری ضروری است. پس از جراحی چاقی فرد باید ورزش های سبکی را برای پاها انجام دهد تا خون در داخل پاها لخته نشود.

بعد از جراحی معده فرد به منظور ریکاوری، باید چند روز در بیمارستان بماند. پس از انجام جراحی باید سبک زندگی خود را تغییر دهد و از خوردن فست فود و شیرینی جات جلوگیری کند. علاوه بر این از یک پزشک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا با ارائه ی برنامه ی غذایی خاص از چاق شدن مجدد و باز گشت اضافه وزن شما جلوگیری کند.

آزمایش شمارش پلاکت های خون
آزمایش شمارش پلاکت های خون

تا اینجا با مبحث قبل و بعد از جراحی های چاقی چه کارهایی باید انجام بگیرد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین جراح چاقی

شغل پزشک بودن و جراح بودن علی رغم زیبایی هایی که دارد، درد سرهایی را نیز با خود به همراه دارد. فردی که در این شغل وارد می شود، باید دارای ویژگی های روحی و جسمی خوبی باشد و علاوه بر این که نمره های خوبی در مقاطع مختلف تحصیلی کسب می کند و از هوش بالایی برخوردار است، باید از نظر هوش اجتماعی نیز دارای رتبه ی بالایی باشد.

مسئولیت پذیری و داشتن روحیه ی همکاری مهم ترین ویژگی یک جراح لاغری است. هم نوع دوستی و قدرت ارتباط با افراد مختلف از ویژگی های بارز اخلاقی یک جراح خوب است.

یک جراح خوب باید انتقاد پذیر باشد و اشتباهات خود را با روی خوش بپذیرد و رابطه ی خوبی با همکاران خود و بیماران بر قرار کند و باید بتواند در شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرد و با روحیه ی شاد به بیمار و سایر همکاران خود آرامش و نشاط را هدیه کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست بهترین جراح چاقی در اصفهان هستید.

قدرت جسمی و روحی خوب

شغل پزشکی دارای ساعت کاری مشخصی نیست، بنابراین پزشک جراح باید قدرت جسمی و روحی خوبی برای تحمل شیفت های شبانه داشته باشد.

قدرت جسمی و روحی خوب
قدرت جسمی و روحی خوب

یک پزشک خوب باید قابل اعتماد و امانت دار باشد و اسرار بیماران خود را برای دیگران فاش نکند. غرور بیش از حد مانع از برقراری ارتباط درست با همکاران و بیماران می شود و زمینه ی نپذیرفتن اشتباهات را فراهم می کند. بنابراین یک پزشک جراح باید از روحیه ی بالایی برخوردار باشد و متواضع باشد.

صبور بودن و قدرت تحمل بالا برای مقابله با مشکلات از ویژگی هایی است که یک پزشک جراح باید در خود تقویت کند، چرا که پزشک جراح با بیماران مختلف با روحیه های مختلف سر وکار دارد که بعضی از آن ها به خاطر رنج بیماری نیاز داشته باشند، صبر و حوصله ی بیش تری برایشان صرف شود، بنابراین پزشک جراح باید بتواند در هر شرایطی روحیه ی خود را حفظ کند و به بیماران آرامش و امیدواری بدهد.

وجدان کاری از وظایف تعریف شده ی پزشک جراح است. قبل از ورود به شغل پزشکی فرد تعهد می دهد که در شرایط سخت وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

همچنین یک پزشک خوب دارای سوابق خوب و درخشانی در رزومه ی خود است و با یک جست و جوی ساده می توان به این مسئله پی برد که پزشکی که به او مراجعه کرده اید، از سابقه ی خوبی برخوردار است، یا نه.

قدرت جسمی و روحی خوب
قدرت جسمی و روحی خوب

تا اینجا با مبحث ویژگی های بهترین جراح چاقی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

هزینه ی عمل جراحی چاقی

عوامل زیادی در تعیین هزینه ی جراحی چاقی نقش دارند، برای مثال میزان چاقی فرد از عواملی است که بر میزان این هزینه تاثیر مستقیم می گذارد، چرا که فرد بسته به شرایط فیزیکی باید به روش خاصی عمل شود و هر روش هزینه و تعرفه ی متفاوتی را به دنبال دارد.

یکی دیگر از عواملی که بر میزان این هزینه تاثیر می گذارد خصوصی یا دولتی بودن بیمارستانی است که این عمل در آنجا انجام می شود.

هر قدر پزشک معالج دارای تخصص و مهارت بیش تری باشد، احتمالا هزینه ی بیش تری برای جراحی باید پرداخت کنید. بعضی از عمل های جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

در صورتی که مدارک پزشکی فرد توسط مراکز پرداخت خسارت تایید شود، هزینه ی جراحی اسلیو معده توسط بیمه پرداخت می شود.

عمل های جراحی لاغری در دسته عمل های زیبایی قرار می گیرند، بنابراین بیمه ها هیچ هزینه ای بابت عمل پرداخت نمی کنند، اما همانطور که گفته شد در صورتی که سلامت فرد در معرض خطر باشد، با بررسی پزشکان مورد اعتماد بیمه ی تامین اجتماعی و تایید این پزشکان بیمه هزینه ی جراحی چاقی را بر عهده می گیرد.

هزینه ی عمل جراحی چاقی
هزینه ی عمل جراحی چاقی

تا اینجا با مبحث هزینه ی عمل جراحی چاقی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه باشید.

مراحل انجام عمل جراحی چاقی توسط جراح

در مرحله ی اول تکنسین بی هوشی بیمار را بی هوش می کند و جراح با استفاده از برش های کوچکی که در حفره ی شکم ایجاد می کند، تجهیزات لاپاراسکوپی را وارد حفره ی شکم می کند.

در مرحله ی بعد با استفاده از گاز کربن دی اکسید حفره ی شکم را پر می کنند تا جراح بتواند اعضای داخل شکم بیمار را به صورت مجزا مشاهده کند و هنگام جراحی به اعضای دیگر آسیبی وارد نشود.

دستگاه لاپاراسکوپی دارای دوربین کوچکی است که داخل حفره ی شکم را به خوبی نشان می دهد و جراح می تواند با استفاده از این دوربین تمام مراحلی که در داخل حفره ی شکم اتفاق می افتد را در نمایشگر ببیند.

شما در حال خواندن پست بهترین جراح چاقی در اصفهان هستید.

پزشک در هنگام جداسازی معده از بقیه اندام های داخلی باید دقت کند

پزشک جراح باید دارای این مهارت باشد که هنگام جدا سازی معده از بقیه ی اندام های داخلی بدن به رگ های خونی و بقیه ی اعضا آسیبی وارد نشود.

سپس جراح معده را بسته به روش جراحی که در نظر دارد، برش زده و پس از تغییر در وضعیت معده بخش هایی از معده که برش زده بود بخیه می کند.

در عمل های چاقی که حجم معده را کاهش می دهند، احتمال برگشت چاقی بسیار کم است.

پس از جراحی بیمار را به اتاق ریکاوری انتقال می دهندو تا زمان هوشیاری کامل او را تحت نظر دارند. پس از ریکاوری بیمار به بخش منتقل می شود و حدود ٢ الی ٣ روز در بیمارستان می ماند و پس از اطمینان کامل از وضعیت سلامت او پزشک معالج او را ترخیص می کند.

پزشک در هنگام جداسازی معده از بقیه اندام های داخلی باید دقت کند
پزشک در هنگام جداسازی معده از بقیه اندام های داخلی باید دقت کند

جراح لاغری علاوه بر این که از بهره ی هوشی بالایی برخوردار است، باید دارای قدرت روحی بالایی باشد. توانایی تحمل سختی ها از ویژگی هایی است که پزشکی باید داشته باشد.

داشتن روحیه نوع دوستی و هم دردی

مهم ترین ویژگی یک پزشک جراح داشتن روحیه ی هم نوع دوستی و هم دردی با بیماران است و باید بتواند ارتباط خوب و موثری با بیماران برقرار کند، همچنین داشتن تجارب موفقیت آمیز می تواند، یک پزشک جراح را از سایر همکاران خود متمایز کند.

روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما در حال حاضر عمل اسلیو معده جزء محبوب ترین متد های جراحی لاغری است، چرا که کم ترین عوارض و بیش ترین نتیجه را در فرایند کاهش وزن دارد.

علاوه بر این در انتخاب بهترین روش درمان عارضه ی چاقی، به سطح اعتبار و دانش پزشک جراح نیز دقت کنید. مشورت گرفتن از بیماران پزشک جراح می تواند شما را در انتخاب بهترین پزشک جراح کمک کند. در واقع شما می توانید سوابق پزشک مورد نظر را از بیماران او جویا شوید.

عمل های چاقی می توانند باعث کاهش وزن سریع فرد شوند، اما نمی توانند اراده ی فرد و سبک زندگی او را تحت تاثیر قرار دهند.

این که فرد بتواند تا چه حد لاغری پس از عمل را حفظ کند، بستگی به اراده ی او در تغییر سبک زندگی و قرار دادن ورزش و تغذیه ی سالم در برنامه ی زندگی فرد دارد.

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله بهترین جراح چاقی در اصفهان اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

عادات غذایی افراد

هیچ جراح چاقی نمی تواند با جراحی های کاهش وزن و پیکر تراشی عادات غذایی افراد را تغییر دهد، بنابر این با رعایت کردن سبک زندگی سلامت محور، می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید.

قبل از انجام هر گونه عمل جراحی باید به این نکته توجه کرد که هر عمل لاغری دارای عوارضی است، اما جراح با کمک مهارت های عملی خود می تواند تا حد زیادی این عوارض را کاهش دهد، بنابراین انتخاب پزشک جراح معتبر و رعایت نکات اساسی از جانب پزشک و بیمار نقش مهمی در موفقیت جراحی های لاغری خواهد داشت.

افزایش وزن هورمون های بدن را دچار اختلال می کند و با کاهش وزن این هورمون ها به وضعیت طبیعی خود بر خواهند گشت، بنابراین از تاثیر کاهش وزن بر روند بیماری ها غافل نشوید.

در هر صورت باید بدانید که تمام جراحی های چاقی اگر توسط پزشکی که دارای مهارت کافی نیست انجام بگیرد نتیجه ی رضایت بخشی برای بیمار نخواهد داشت.

جراحی اسلیو موثرترین روش کاهش وزن

موثرترین روش کاهش وزن جراحی اسلیو است، چرا که با حذف بخشی از فوندوس معده که هورمون گرلین را تولید می کند، میزان این هورمون کاهش پیدا می کند و فرد کم تر احساس گرسنگی می کند و در نتیجه ی این کاهش احساس گرسنگی فرد میزان کم تری غذا مصرف می کند و به میزان بیش تری وزن خود را از دست می دهد.

جراحی اسلیو موثرترین روش کاهش وزن
جراحی اسلیو موثرترین روش کاهش وزن

روش های جراحی مختلفی برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد که بسته به تشخیص پزشک یکی از این روش ها به عنوان مناسب ترین روش برای فرد انتخاب می شود.

برای مثال افرادی که دچار افتادگی پوست هستند، گزینه ی مناسبی برای لیپو ساکشن محسوب نمی شوند و نیازمند روش پیچیده تری مانند ابدومینوپلاستی هستند که علاوه بر ساکشن چربی های پوستی که دچار افتادگی شده اند، را نیز جمع کنند و ظاهر آن را به اصطلاح پیکر تراشی کنند.

عمل های جراحی معده به صورت موثرتری می توانند باعث تناسب اندام شوند، اما باید پس از انواع روش های جراحی معده سبک زندگی خود را تغییر دهید تا بتواند این تناسب را حفظ کنند.

از اینکه تا انتهای پست بهترین جراح چاقی در اصفهان با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست بهترین جراح چاقی در اصفهان نهایت استفاده را کرده باشید.

در پایان توصیه میکنیم اگر احساس میکنید نیاز به مشاوره با جراح چاقی دارید با ما تماس بگیرید.

برای دانستن اطلاعات در رابطه با تغذیه و مراقبت بعد از عمل بای پس معده و رژیم غذایی دوران نقاهت لازم می باشد از صفحه مراقبت بعد از عمل بای پس معده دیدن کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید