جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است

در این مقاله می خواهیم به موضوع جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، بپردازیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید. با کمک عمل چاقی ، می توانید به میزان قابل توجهی وزن خود را پایین بیاورید و از شر چربی های اضافی خود خلاص شوید؛

زیرا در طول این جراحی که دارای انواع مختلف است، پزشکان تغییرات فراوان و بزرگی را بر روی دستگاه گوارش شما اعمال می کنند تا از اشتهای بیش از حد شما جلوگیری کنند. با این روش هم کیفیت سلامتی شما بالاتر می رود و هم به تناسب اندام خواهید رسید.

این نوع عمل ها با عنوان جراحی های کاهش وزن نیز شناخته می شوند، اما برای همه افراد مناسب نیستند و باید قبل از هر چیز با پزشکان و متخصصان با تجربه در این حوزه مشورت کنید تا شرایط شما را به خوبی ارزیابی نمایند و در صورت مناسب بودن اوضاع نوعی از جراحی چاقی را به شما پیشنهاد نمایند.

همچنین در ادامه مقاله جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است همراه ما باشید.

اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک زیر کلیک نمایید.

جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است
جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است

پیشنهاد می کنیم از پست چاقی درجه یک چیست دیدن کنید.

جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟

برای انجام چنین عمل هایی، نباید احساسی عمل کنید و یک تصمیم قاطع بگیرید؛ زیرا برخی از نوجوانان هنگام تصمیم گیری دچار اختلال شده و به شدت احساسی می شوند، برای همین معمولا با تصمیم های عجولانه از این شیوه برای کاهش وزن بهره می گیرند تا با شتاب بیشتری وزن کم کنند که درست نیست.

جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟
جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است؟

چرا که استفاده از رژیم غذایی و ورزش، در اغلب این افراد پاسخ دهی مطلوب تری خواهد داشت. ممکن است تحت تاثیر افراد هم سن دیگر یا سلبریتی های مورد علاقه خود قرار بگیرند که تصمیم گیری در چنین شرایطی کاملا اشتباه است و باید نگاه واقع بینانه تری به این موضوع داشت.

شرایط بزرگسالان با این افراد کاملا متفاوت است؛ چون هم موضوع کم کردن وزن مطرح است و هم بحث افزایش سلامتی و رهایی از بیماری های در ارتباط با چاقی.

برای همین در ادامه مقاله به سوال جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است پاسخ می دهیم که عبارت اند از:

  • کسانی که دارای عادت های غذایی قابل کنترل هستند

معمولا در جلسه مشاوره با پزشکان، مانند دکتر سلیمی راجع به عادت های غذایی از شما سوال می شود، چون تاثیرات بسزایی برای انتخاب شیوه جراحی دارد. به ویژه رژیم غذایی که بعد از عمل نیز باید به آن پای بند باشید.

شیوه انجام انواع عمل های چاقی با یکدیگر متفاوت است. مثلا اگر جزو کسانی هستید که تعداد وعده های غذایی پایین دارند اما حجم زیادی در هر وعده به مصرف می رسانند، می توانید گزینه مطلوبی برای انجام عمل اسلیو معده به حساب بیایید.

همچنین می توانید برای انجام اسلیو معده به دکتر سلیمی در تهران مراجعه کنید.

عمل اسلیو معده چیست؟ لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

  • کسانی که با وجود تلاش های فراوان نتوانسته اند کاهش وزن مطلوبی داشته باشند

شیوه هایی که برای کم کردن وزن خود امتحان کرده اید نیز مهم است و مطمئنا بهترین جراح چاقی این مورد را نیز در قالب پرسش با شما مطرح می کند تا علت شکست های پی در پی شما را برای کاهش وزن پیدا کند مثلا استفاده از رژیم غذایی، فعالیت های منظم ورزشی؛ چرا که اگر در استفاده از این موارد موفق عمل نکرده باشید یعنی کم کاری از خودتان بوده است.

اما اگر روش های گفته شده را به درستی انجام داده اید و با این وجود به نتیجه دلخواه نرسیده اید و به اصطلاح دچار استپ وزنی هستید باید همه این موارد را به دکتر خود گزارش کنید تا بهترین روش لاغری ممکن را برای شما تعیین کند.

  • کسانی که شاخص توده بدنی بالایی دارند

در انجام عمل های چاقی، به این موضوع نیز توجه ویژه ای می شود. شاخص توده بدنی یا BMI بالا نمایانگر کیفیت پایین سلامتی شما است و حتی امکان دارد به برخی از بیماری های مرتبط با چاقی نیز مبتلا شده باشید. سن و اختلالات جسمی شما نیز در رابطه بسیار اثر بخش است.

همچنین دستورالعمل های عمومی که جراحان و متخصصان طبق آن تصمیم بگیرند بر اساس همین معیار سنجش یا BMI می باشد که در آن وزن و قد افراد را به کار می گیرند تا با توجه به فرمول مقدار چربی های انباشته شده بیماران را با دقت تعیین نمایند.

ضمنا از طبقه بندی های زیر نیز برای تعیین کاندیداهای مناسب جراحی چاقی استفاده می کنند که عبارت اند از:

جراحی چاقی در بزرگ سالان:

برای پیدا کردن پاسخ سوال جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، باید ب نکات زیر توجه کنید، چرا که با دارا بودن شرایط زیر تقریبا می توانید پذیرای جراحی چاقی باشید. هر چند که تصمیمات نهایی بر عهده پزشکان حاذق مانند دکتر سلیمی خواهد بود. نکات گفته شده عبارت اند از:

  • بزرگسالانی که از BMI یا شاخص توده بدنی بیشتر از عدد ۴۰ برخوردار هستند، می توانند جزو افرادی باشند که برای جراحی های چاقی مناسب هستند.
  • کسانی که دارای شاخص توده بدنی پایین تر از عدد ۳۵ هستند، اما به یکی از انواع امراض گوناگون که به چاقی ربط دارد دچار می باشند.
  • کسانی که به صورت حداقلی تا حدود شش ماه از روش های گوناگون برای پایین آوردن وزن خود استفاده کرده اند.

جراحی چاقی در نوجوانان:

احتمال دارد در تصمیم گیری برای این محدوده سنی، مقیاس شاخص توده بدنی یا BMI توسط پزشک مانند دکتر سلیمی کاملا کنار گذاشته شود و در عوض به نمودارهای رشد نوجوانان توجه شود.

جراحان توانا و کار بلد می توانند به راحتی شاخص توده بدنی همه سنین قشر نوجوان را مشاهده کنند، چون محدوده استاندارد BMI به سادگی برای همه سنین تعیین گردیده است.

همچنین احتمال دارد که جراحان طبق بالا بودن این شاخص در نوجوانان از محدوده استاندارد تصمیم نهایی را بگیرند و به افراد انجام جراحی چاقی را پیشنهاد بدهند.

این گونه عمل ها می تواند برای این قشر منفعت های بسیاری داشته باشد، به ویژه اگر از جنبه درمانی به این ماجرا نگاه کنید.

جراحی چاقی در نوجوانان:
جراحی چاقی در نوجوانان:

برای بهره گرفتن از مزایا گوناگون این جراحی باید شرایط زیر برخوردار باشند که عبارت اند از:

کسانی که BMI بالای ۴۰ دارند و حداقل درگیر یکی از امراض پزشکی گوناگون هستند که در ارتباط با چاقی می باشد.

کسانی که شاخص توده بدنی آن ها ۳۵ یا بیشتر از آن است، و همزمان با یکی از امراض پزشکی، درگیر هستند که به دلیل چاقی شدید ایجاد شده است.

ممکن است، برخی از بزرگسالان یا نوجوانان شاخص توده بدنی بالایی نداشته باشند، اما با بیماری های خطرناک مربوط به چاقی دست و پنجه نرم کنند. در این صورت میتوانند جزو کاندیداهای مناسب انجام جراحی چاقی قرار بگیرند و با سرعتی چشمگیر وزن خود را پایین بیاورند.

نکته: اکنون که جواب پرسش جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است را متوجه شدید، بهتر است بدانید که انجام چنین عملی اتمام راه نخواهد بود، بلکه آغاز راه است و پس از آن نیز باید مراقبت های مختلفی را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود؛ زیرا این نوع عمل ها جزئی از یک برنامه درمانی کامل هستند.

این برنامه توسط رعایت نکات گوناگون ایجاد می شود مثل: دستورالعمل های تغذیه ای، فعالیت ورزشی، مراقبت های بهداشت و روان. بنابراین برای رسیدن به وزن آل خود باید همواره استفاده از رژیم غذایی و ورزش را جدی بگیرید و مراقبت های لازم را در این زمینه به خوبی رعایت کنید.

همچنین ما در این مقاله دکتر سلیمی را به شما پیشنهاد می دهیم تا توسط ایشان پاسخ دقیق تری برای سوال جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است پیدا کرده و جراحی چاقی را به انجام برسانید.

هزینه جراحی چاقی چقدر است؟

سخن پایانی

در این مقاله در مورد جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است، با شما صحبت کردیم که عبارت اند از:

کسانی که از عادت های قابل کنترل برخوردار هستند، کسانی که با وجود تلاش های فراوان نتوانسته اند کاهش وزن مطلوبی داشته باشند، کسانی که شاخص توده بدنی بالایی دارند، بزرگسالان و نوجوانانی که شرایط انجام این عمل ها را دارا می باشند.

همان طور که متوجه شدید تعیین شرایط مناسب برای انجام جراحی چاقی کار هر کسی نیست و پزشکانی مثل دکتر سلیمی با ارزیابی موقعیت بیماران و شرایط مختلف آن ها در نهایت تصمیم می گیرند که جراحی چاقی برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی شرایط مناسب تری برای عمل چاقی دارند.

هزینه عمل اسلیو معده در سال 1402 چقدر است؟؟

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید