جراحی معده برای لاغری

انجام جراحی معده برای لاغری به عنوان یکی از روش های نوین مقابله با چاقی و کاهش وزن شناخته می شود. که امروز در این مقاله به آن میپردازیم.

جراحی معده به عنوان یک روش لاغری معمولا با عنوان جراحی باریاتریک شناخته می‌شود و انواع مختلفی دارد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

این جراحی در واقع شامل تغییر اندازه یا شکل معده و جراحی راه های گوارشی برای کمک به کاهش وزن و بهبود سلامتی فرد است.

همچنین انجام هر یک از اقسام جراحی معده برای لاغری باعث افزایش حرکت روده و افزایش ترشح هورمون هایی می شود. که کمک می‌ کنند تا اشتها کم شود و از پرخوری جلوگیری گردد که ثمره ی آن نیز لاغری و کاهش وزن فرد می باشد.

با این اوصاف باید توجه داشت که جراحی معده تنها برای افرادی مناسب است که شاخص توده ی بدنی بالایی دارند و به عنوان روش آخر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی معده برای لاغری
جراحی معده برای لاغری

همچنین این جراحی برای افرادی که شرایط انجام عمل را نداشته باشند با مخاطرات و عوارض قابل توجهی همراه است و باید شرایط فرد پیش از جراحی مورد بررسی متخصصین قرار گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد جراحی معده برای لاغری ارائه کرده و با متداول ترین روش های جراحی معده آشنا شویم.

با موضوع رژیم غذایی بعد از عمل مینی بای پس معده در خدمت شما هستیم.

منظور از جراحی معده برای لاغری چیست؟

جراحی معده برای لاغری همانطور که از نامش نیز پیداست به روشهای جراحی خاصی گفته می شود که بر روی معده صورت می پذیرد. انجام این جراحی ها موجب می شود تا بدن انسان به مرور زمان با کاهش وزن مواجه شود.

اصلیترین عاملی که موجب می شود تا با انجام جراحی شاهد کاهش وزن فرد باشیم. کاهش حجم معده در انواع روشهای جراحی لاغری می باشد. اما انجام جراحی معده برای لاغری از طریق روش های دیگری نیز بر روند کاهش وزن افراد تاثیر می گذارد.

با اینکه اصطلاح جراحی لاغری، عنوان واحدی دارد اما در دنیای پزشکی روش های گوناگونی جهت انجام جراحی معده برای لاغری بدن وجود دارد.

هر یک از این روش ها با اهداف مختلفی به کار گرفته می شوند. روش های متنوعی برای انجام جراحی بر روی معده در این روش ها وجود دارد.

همچنین روند تاثیر هر یک از انواع جراحی های لاغری بر روی معده ی انسان نیز به نحو خاصی می باشد که بیمار می تواند با توجه به شرایط و نیاز خود و به سبب مشورت با پزشک متخصص، روش خاص جراحی خود را برگزیند.

افرادی که قصد انجام جراحی معده برای لاغری و کاهش وزن را داشته باشند باید مشورت با پزشک را به عنوان یکی از اصلیترین شاخصه های تصمیم گیری خود در این زمینه در نظر داشته باشند. در صورت توصیه ی پزشک از روش های دیگری برای انجام کاهش وزن خود بهره گیرند.

در ادامه قصد داریم تا با سه مدل از اصلیترین روشهای جراحی معده برای لاغری آشنا شویم. که شما می توانید به سبب مطالعه ی هریک از این روشها شرایط خود را برای انجام جراحی معده بررسی کرده و سپس با پزشک خود در این زمینه مشورت نمائید.

اقسام جراحی معده برای لاغری

  • جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده یا جراحی معده یکی از روش‌های جراحی چاقی است. که در آن بخشی از معده به اندازه کوچکی قطع و به صورت پاکتی جدید منتقل می شود. سپس انحرافی از روده با استفاده از یک گره برای ایجاد ارتباط بین پاکت معده و بخشی از روده ناشناخته، بر جای می‌ ماند.

به سبب انجام جراحی بای پس، تغذیه از طریق قسمت بی‌حس شده از معده به پوشش می رسد و بخشی از روده را نادیده می‌گیرد. از آن جایی که بای پس به عنوان یکی از اقسام جراحی معده برای لاغری شناخته می شود. انجام این جراحی توانایی کاهش وزن و بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی را دارد.

افرادی که دچار چاقی بیش از حد می باشند و بی ام آی آن ها در سطح بالایی قرا دارد. آنها می توانند از طریق انجام این جراحی، وزن خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

جراحی بای پس معده
جراحی بای پس معده

عوارض احتمالی انجام این جراحی نیز شامل التهاب روده ی بزرگ، نارسایی ارتباط بین معده و روده، افت سرعت متابولیسم و اختلالات موثر بر شیوه ی تغذیه می باشد.

اما با اینحال در صورتی که شما برای انجام جراحی بای پس معده ی خود از پزشکان حاذق و کار بلد در این زمینه بهره بگیرید. احتمال بروز چنین عوارضی پس از جراحی معده برای لاغری تقریبا به صفر می رسد.

از دیگر عوارض قابل توجه، مشکلات کلیوی، نارسایی قلبی، عفونت و لخته ‌گیری خون است. به همین سبب بهتر است در انتخاب پزشک جراح خود دقت لازم را به کار ببرید. پیش از اقدام برای انجام این جراحی مشورت با پزشک متخصص را فراموش نکنید.

  • جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده نیز یکی دیگر از روشهای درمان چاقی و اضافه وزن می باشد. جراحی اسلیو معده به عنوان یکی از اقسام جراحی معده برای لاغری شناخته می شود.

در روند انجام جراحی اسلیو معده بخشی از معده به شکل بسته ‌ای از بالا تا پایین جمع می‌ شود. از این طریق و با کاهش میزان جذب غذا و کاهش میزان ترشح اسید معده و از همه مهمتر، حس سیری زودرس فرد می تواند به مقصود خود رسیده و به مرور زمان لاغر شود.

هرچند که دو روش مختلف برای انجام جراحی اسلیو معده وجود دارد. اما جراحی اسلیو معده به صورت معمول توسط روش لاپاراسکوپی انجام می شود.

که در این روش با استفاده از چند میله که با فاصله در ناحیه ی شکم قرار گرفته اند. پزشک جراح با استفاده از کامپیوترهایی که جهت نمایش داخل شکم هستند، یک بخش از معده را به شکل بسته ای مورد جراحی قرار می دهد.

با این کار، میزان ترشح اسید معده کاهش می‌یابد. در نتیجه این روند کمک می کند که فرد غذای کمتری مصرف کند و این پروسه باعث کاهش وزن می گردد.

جراحی اسلیو معده از جمله روشهای جراحی معده برای لاغری می باشد. معمولا به عنوان یک روش درمان نهایی به کار گرفته می شود.

در بیشتر موارد توصیه می شود تا در صورت امکان، بیمار از روش های اصولی و طبیعی برای کاهش وزن خود استفاده کند.

جراحی اسلیو معده
جراحی اسلیو معده

روشهایی همانند انجام ورزش مستمر و یا گرفتن رژیم های لاغری سالم را می توان جزو برترین روشهای لاغری و  دانست. اما در مورد افرادی که شرایط ورزش و یا گرفتن رژیم را نداشته باشند. انجام جراحی معده برای لاغری را می توان روشی موثر برای کاهش وزن دانست.

اسلیو معده بهتره یا بای پس؟ برای دریافت تفاوت این دو عمل روی سوال کلیک کنید.

  • جراحی مینی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده یک روش جراحی از اقسام جراحی معده برای لاغری است. که با استفاده از میکرومتر و ابزارهای جراحی کوچک، به منظور بهبود وضعیت پایداری بای پس معده انجام می شود.

این روش با اندازه کوچک پارچه‌ های مینیاتوریزه جراحی انجام می گردد. معمولا به عنوان جایگزینی برای جراحی بای پس معده با روش سنتی در نظر گرفته می شود.

تفاوت اصلی جراحی مینی بای پس معده با جراحی بای پس معده در سایز برش‌ها و پارچه‌ های استفاده شده در روش جراحی است. در جراحی مینی بای پس معده، میکرومترها و ابزارهای جراحی کوچک و سبکی استفاده می‌شود.

بجای بریدن باز پوست، تنها چند برش کوچک برای ورود ابزارهای جراحی به داخل بدن بر روی پوست انجام می دهند. با این روش، خطر سوراخ شدن و آسیب دیدن اطراف بافتها کاهش می ‌یابد. نیز مدت زمان مراقبت پس از جراحی نیز کاهش می یابد.

قیمت عمل مینی بای پس معده چقدر است؟ برای دریافت پاسخ روی لینک کلیک نمایید.

در جراحی مینی بای پس معده معمولا بیمار در کمترین زمان ممکن به خانه باز می گردد

هرچند که بای پس و مینی بای پس جزو اقسام جراحی معده برای لاغری محسوب می شوند. اما برخلاف جراحی بای پس معده سنتی که در صورت نیاز به بستری کردن بیمار در بیمارستان و حدود شش هفته زمان نیاز دارد.

در جراحی مینی بای پس معده معمولا بیمار در کمترین زمان ممکن به خانه باز می گردد. مدت زمان مراقبت های پس از عمل و محدودیتهای آن در مقایسه با عمل جراحی بای پس کمتر می باشد.

برخی از تفاوتهای تاثیری مینی بای پس موجب شده است تا بسیاری از پزشکان برای افرادی که شاخص توده ی بدنی آنها چندان بالا نمی باشد. انجام جراحی مینی بای پس را جایگزینی مناسب برای جراحی بای پس بدانند. با اینحال برای انجام هر یک از اقسام جراحی معده برای لاغری پیش از هرگونه اقدامی با پزشک متخصص مشورت نمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از پست جراحی مینی بای پس معده دیدن کنید.

در جراحی مینی بای پس معده معمولا بیمار در کمترین زمان ممکن به خانه باز می گردد
در جراحی مینی بای پس معده معمولا بیمار در کمترین زمان ممکن به خانه باز می گردد

بسیاری از افرادی که با مشکل چاقی مواجه هستند. انها معمولا از طریق روش های معمولا همانند ورزش و یا رژیم نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. این افراد برای لاغری خود به دنبال روش های نوین می باشند. که یکی از این روش ها انجام جراحی معده برای لاغری می باشد.

جراحی معده برای لاغری و کاهش وزن اقسام مختلفی دارد. که هر یک از آن ها با توجه به هدف فرد از انجام جراحی می تواند تاثیر مناسبی در روند کاهش وزن داشته باشد.

در این مقاله سعی بر آن بود تا با بیان ماهیت و ویژگی هر یک از انواع جراحی های معده برای لاغری، شما را در انتخاب روشی مناسب برای انجام جراحی لاغری راهنمایی کنیم. اما بهتر است این نکته را بدانید که انتخاب روش جراحی معده برای لاغری امری سلیقه ای نمی باشد. شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص و مطرح کردن خواسته های خود، بهترین روش جراحی را برای کاهش وزن خود با توجه به نظر پزشک انتخاب کنید.

برای اطلاع از تغذیه در مینی بای پس روی لینک آن کلیک نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید