جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم

در این مقاله از سایت دکتر مهدی سلیمی، به معرفی و بررسی جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم می پردازیم. همراه شما هستیم.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

مقدمه

افرادی که به دنبال جدیدترین روش تخلیه ی شکم هستند، باید ابتدا در مورد روش های گوناگون تخلیه ی چربی شکم، اطلاعاتی کامل و جامع را به دست آورند.

آگاهی از روش های مختلف تخلیه ی چربی شکم موجب خواهد شد تا فرد بتواند از بین روش ها و متدهای گوناگون تخلیه ی چربی شکم، روشی به صرفه و متناسب با شرایط خود را انتخاب کند.

در این زمینه مشورت با پزشکان و افراد صاحب تخصص در بحث پیکر تراشی و تخلیه ی چربی نیز می تواند مفید واقع شود.

توصیه می کنیم از صفحه جدیدترین روش جراحی لاغری دیدن کنید.

جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم
جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم

در این مقاله، قصد داریم تا در مورد جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم و جزئیات مرتبط با آن بحث کرده و با روش های مختلفی که می توان به سبب آن چربی شکم را تخلیه کرد، آشنا شویم.

مطالعه ی این مقاله موجب خواهد شد تا شما بتوانید روشی متناسب با شرایط خودتان را برای تخلیه ی چربی شکم خود انتخاب کنید و البته باید توجه داشته باشید که این انتخاب حتما باید با تایید پزشک متخصص همراه باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست جراحی بای پس معده در کرج دیدن کنید.

تخلیه ی چربی شکم و جدیدترین روش های آن

تخلیه ی چربی در نواحی مختلف بدن از جمله روش های نوین برای لاغری موضعی می باشد که به سبب استفاده از ابزارهای نوین در علوم پزشکی صورت می پذیرد.

افرادی که دارای چاقی شکمی و یا چربی بسیار زیاد در نواحی شکم و پهلو می باشند، می توانند از روش های مختلفی برای تخلیه ی چربی های موجود در این نواحی بهره بگیرند.

جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم که با استفاده از دستگاه های مختلف صورت می پذیرد، این امکان را به افراد می دهد تا پس از تخلیه ی چربی از منطقه ی مورد نظر خود، اقدام به استفاده ی موضعی از چربی کرده و از آن برای فرم دهی و تزریق در سایر اندام های بدن خود بهره ببرند.

تخلیه ی چربی شکم و جدیدترین روش های آن
تخلیه ی چربی شکم و جدیدترین روش های آن

روش های متنوعی برای پیکر تراشی و تخلیه ی چربی نقاط مختلف بدن وجود دارد

روش های متنوعی برای پیکر تراشی و تخلیه ی چربی نقاط مختلف بدن وجود دارد که این روش ها را می توان به دو نوع با جراحی و بدون جراحی تقسیم بندی کرد.

در حال حاضر، روش های تخلیه ی چربی بدون جراحی بیشتر از سایر روش ها طرفدار دارد و علت آن نیز سهولت تخلیه ی چربی در این روش  و نبود عوارض خاص می باشد.

در ادامه ی همین مقاله، قصد داریم تا به جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم و پهلو با استفاده از ابزارهای نوین اشاره کرده و به بررسی انواع روش های موجود در این زمینه بپردازیم.

روش هایی که در ادامه ذکر خواهد شد، صرفا به منظور تخلیه ی چربی ناحیه ی شکم می باشد و برای تخلیه ی چربی سایر نواحی بدن، امکان استفاده از متدهای نوین دیگری نیز وجود دارد که بهره گیری از هر یک از متدهای موجود در این زمینه، نیازمند مشورت با پزشک متخصص می باشد.

ما را دنبال نمایید.

ابدومینوپلاستی چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

  • روش لیپوماتیک

بهره گیری از ابزارهای جدید در علم نوین پزشکی تا حد زیادی موجب سهولت کار پزشکان گشته است. شاید بتوان گفت جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم با استفاده از ابزارهای نوین، روش لیپوماتیک برای این کار می باشد.

روش لیپوماتیک
روش لیپوماتیک

در این متد، ارتعاشات خاصی به صورت لیزر بر محل چربی های انباشته شده در شکم فرد ارسال می شود که برخورد چربی های بدن با این ارتعاشات، موجب ذوب شدن چربی های موضع مد نظر می گردد.

در این روش، ابتدا با استفاده از دستگاه های مخصوص، منطقه ی شکم توسط ارتعاشات لیزری احاطه می گردد

در این روش، ابتدا با استفاده از دستگاه های مخصوص، منطقه ی شکم توسط ارتعاشات لیزری احاطه می گردد که این امر موجب آب شدن چربی های منطقه می شود و سپس با استفاده از دستگاه های مکش که مخصوص این امر می باشند، چربی جمع شده در منطقه ی شکم و پهلوها خارج می شود.

نکته ی جالبی که در مورد این چربی ها وجود دارد، این است که امکان استفاده ی دوباره از چربی های موضعی شکم برای فرم دهی سایر اعضای بدن فرد وجود دارد و به همین سبب، افراد می توانند از چربی های جمع آوری شده از ناحیه ی شکم و پهلوهای خود برای تزریق چربی به سایر نقاط بدن استفاده کنند.

هر چند که در این مقاله، روش لیپوماتیک به عنوان جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم معرفی شد، اما باید بدانید که امکان استفاده از این روش برای تخلیه ی چربی سایر نقاط بدن نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که حتما سعی کنید پیش از انجام لیپوماتیک، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمائید.

  • روش PAL

تخلیه ی چربی به روش PAL از جمله روش های تخلیه ی انباشته های زیادی چربی در شکم و پهلوها می باشد. روش PAL برای از بین بردن چربی های شکم، حالتی مانند تخریب دارد و به همین سبب امکان استفاده ی دوباره از چربی های تخلیه شده وجود ندارد.

اما مزیتی که این روش در مقایسه با سایر روش های تخلیه ی چربی شکم دارد، این است که در تخلیه ی چربی شکم به روش PAL، انباشته شدن چربی در محل تخلیه شده و بروز دوباره ی چاقی نسبتا طول می کشد.

در جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم با هر نحوی که صورت پذیرد، پس از اتمام تخلیه ی چربی و گذشت مدتی معین، امکان تجمع چربی در محل تخلیه شده وجود دارد اما در روش PAL از آنجایی که چربی های انباشته شده تخریب می شوند، مدت زمان جمع شدن دوباره ی چربی ها در محل تخلیه در مقایسه با سایر روش های تخلیه ی چربی شکم، بیشتر می باشد.

تخلیه ی چربی شکم به روش PAL با وارد کردن کانولا به محل مورد نظر آغاز می شود

تخلیه ی چربی شکم به روش PAL با وارد کردن کانولا به محل مورد نظر آغاز می شود و بر اساس رفت و برگشت های متعدد میله ی کانولا و ویبره ی همزمان، چربی های جمع شده در موضع مورد نظر فرد به بخش های کوچکی تقسیم شده و تخریب می شوند.

معمولا تخلیه ی چربی شکم به روش PAL برای افرادی توصیه می شود که دارای چاقی شکمی و چربی انباشته شده ی بالا در ناحیه ی شکم و پهلوهای خود می باشند.

جدیدترین دستگاه لاغری چیست؟

  • روش تومسنت

از جمله روش های متداول دیگری که برای تخلیه ی چربی شکم و نواحی اطراف آن به کار برده می شود، تخلیه ی چربی به شیوه ی تومسنت می باشد.

جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم با استفاده از متد تومنست، به همراه استفاده از دستگاه لیپوساکشن و لوله ی کانولا صورت می پذیرد.

روش تومسنت
روش تومسنت

تزریق محلول خاصی که از آب و نمک تشکیل یافته است، موجب می شود تا چربی های نواحی شکم و اطراف آن حالتی سست پیدا کنند و همین امر فرصت مناسبی برای تخریب و از بین بردن این چربی ها می باشد.

در این روش؛ پس از شل سازی چربی های ناحیه ی شکم با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، بافت های چربی تشکیل یافته در داخل نواحی شکم به وسیله ی لوله ی کانولا تخریب شده و با استفاده از دستگاه مکش مخصوص لیپوساکشن، از بدن فرد خارج می شود.

در روش تومسنت، از آنجایی که چربی های تخلیه شده حالتی مایع مانند دارند، امکان استفاده ی دوباره از این چربی ها برای تزریق به سایر نواحی بدن وجود خواهد داشت.

مزایای استفاده از روش تومسنت

از جمله مزایای استفاده از روش تومسنت برای تخلیه ی چربی شکم و نواحی آن می توان به کوتاه بودن دوره ی نقاهت این روش و نبود هیچ گونه بیهوشی در حین عمل اشاره کرد.

تخلیه ی چربی با روش تومسنت از طریق بی حسی موضعی شکم و پهلوها نیز امکانپذیر می باشد و شما می توانید به سبب مشورت با پزشک متخصص در این زمینه، روش تومسنت را برای تخلیه ی چربی های شکم و پهلوی خود انتخاب کنید.

مزایای استفاده از روش تومسنت
مزایای استفاده از روش تومسنت
  • روش LAL

استفاده از لیزر در انواع جراحی های پزشکی، کمک شایانی داشته است و تخلیه ی چربی شکم نیز از جمله مزایای دیگر استفاده از لیزر در علم پزشکی نوین می باشد.

جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم که با استفاده از لیزر صورت می پذیرد و اصطلاحا روش LAL نامیده می شود، با وارد شدن لیزر از طریق برش های کوچک به داخل شکم آغاز می شود.

روش LAL
روش LAL

برش های ریز ایجاد شده روی شکم فرد به منظور وارد شدن فیبر لیزری به داخل شکم و وارد شدن کانولا به منظور مکش چربی ها ایجاد می شوند.

در این روش؛ ابتدا فیبر لیزری با ایجاد گرما و نور کافی، موجب رسوب شدن چربی های متصل به پوست شکم می شود

در این روش؛ ابتدا فیبر لیزری با ایجاد گرما و نور کافی، موجب رسوب شدن چربی های متصل به پوست شکم می شود و سپس کانولای موجود در زیر پوست، عملیات مکش را به منظور خارج کردن تمامی رسوبات چربی از شکم فرد آغاز می کند.

میزان نور و گرمای ایجاد شده توسط فیبر لیزری به گونه ای است که صرفا در حد رسوب شدن چربی های موجود در زیر پوست عمل می کند و به همین سبب احتمال آسیب دیدگی پوست شکم وجود ندارد.

جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم در حال حاضر که با استفاده از لیزرهای مخصوص صورت می پذیرد، روش LAL می باشد و این روش بر طبق استانداردهای جهانی به عنوان یکی از روش های رایج برای از بین بردن چربی های موجود در زیر پوست شناخته می شود.

در صورتی که شما نیز قصد دارید تا برای تخلیه ی چربی شکم خود از لیزرهای مخصوص این کار استفاده کنید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی در این زمینه با پزشک متخصص مشورت نمائید.

درن چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

  • روش اولتراسوند

هر چند که در این مقاله قصد داریم تا در مورد جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم بحث کنیم، اما یکی از روش های نسبتا قدیمی تخلیه ی چربی که هنوز هم از آن برای تخلیه ی چربی نواحی مختلف بدن استفاده می شود، روش اولتراسوند و یا همان UAL برای تخلیه ی چربی های شکمی می باشد.

روش اولتراسوند
روش اولتراسوند
در این روش که با استفاده از امواج فرا صوت صورت می پذیرد، میله ی مخصوصی که به زیر پوست فرد وارد می شود، با پخش کردن امواج فرا صوت در محدوده ی به خصوصی، موجب آسیب دیدگی چربی های انباشته شده در آن منطقه می شود که همین امر، راه را برای تخلیه ی چربی های زیر پوست فراهم می سازد.

از آنجایی که امواج فرا صرت موجب لرزش و تخریب بافت های مختلف چربی موجود در زیر پوست فرد می شود، خارج کردن چربی های تخلیه شده و آسیب دیده برای پزشک جراح، به راحتی امکانپذیر می باشد و با استفاده از ابزارهای مخصوص این کار، چربی های آسیب دیده که در زیر پوست جمع شده اند، از بدن فرد خارج می شوند.

افرادی که قصد استفاده از روش اولتراسوند را برای از بین بردن چربی های شکمی خود دارند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که امکان استفاده ی دوباره از چربی های تخلیه شده برای فرد وجود ندارد؛

چرا که تخریب چربی های زیر پوست به سبب امواج فرا صوت، موجب از بین رفتن برخی از سلول های موجود در این چربی ها می شود و همین امر جلوی کارکرد دوباره ی این چربی ها را برای تزریق دوباره به پوست می گیرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که دوره ی نقاهت روش اولتراسوند در مقایسه با سایر روش های تخلیه ی چربی نسبتا بیشتر می باشد.

اما بهتر است شما با توصیه ی پزشک پیش رفته و بر اساس پیشنهاد پزشک متخصص در این زمینه، برای از بین بردن چربی های شکمی خود اقدام نمائید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه جدیدترین روش درمان دیابت نوع 2 دیدن کنید.

جمع بندی

آشنایی با جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم برای افرادی که قصد انجام عمل پیکر تراشی و یا لاغری موضعی را دارند، امری ضروری به حساب می آید.

در حال حاضر روش های مختلفی برای تخلیه ی چربی نواحی مختلف بدن به صورت موضعی وجود دارد که هر یک از این روش ها محاسن و معایب خاص خود را دارند.

جمع بندی
جمع بندی

در این مقاله، سعی بر آن بود تا یک دیدگاه کلی در مورد جدیدترین روش تخلیه ی چربی شکم برای افرادی که دچار چاقی شکمی هستند، ارائه شود.

اما باید توجه داشته باشید که برای انجام هر یک از این روش های مذکور، مشورت با پزشک متخصص و آگاهی از محاسن و معایب این روش ها، امری ضروری می باشد.

هر چند که متدهای گفته شده در این مقاله به منظور تخلیه ی چربی شکمی می باشد، اما امکان استفاده از برخی روش های مذکور در راستای تخلیه ی چربی سایر نواحی بدن به صورت موضعی نیز وجود دارد.

به همین منظور، شما می توانید تحقیقات خود را در زمینه ی روش های مختلف پیکر تراشی به عمل آورده و با انواع روش های مختلف تخلیه ی چربی از نواحی مختلف بدن آشنا شوید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید