جایگزین قهوه در رژیم کانادایی

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که جایگزین قهوه در رژیم کانادایی چیست ؟ لطفا در ادامه مقاله همراهمان باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞

در سبک زندگی های امروزی، تعداد زیادی از افراد همواره تمام سعی خود را بکار می گیرند تا وزن اضافی خود را کاهش دهند. چراکه قطعاً زندگی با وجود اضافه وزن بالا باعث آسیب رساندن به سلامتی افراد می شود.

همان گونه که دلایل متعددی را می توان برای کاهش وزن افراد بیان نمود، رژیم های غذایی بسیار متنوعی نیز برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل و متناسب وجود دارند.

رژیم کانادایی جزء رژیم های لاغری است که باعث کاهش وزن نسبتاً زیادی در مدت زمان کوتاه می شود

رژیم کانادایی جزء رژیم های لاغری است که باعث کاهش وزن نسبتاً زیادی در مدت زمان کوتاه می شود. در این رژیم مواد غذایی مخصوصی گنجانده شده است که البته برخی از آن ها را می توان در طول مدت رژیم، با خوراکی های مجاز جایگزین نمود.

یکی از مواد غذایی که در رژیم کانادایی می بایست مصرف شود، قهوه است که در ادامه این مطلب در مورد جایگزین های مجاز این نوشیدنی، مطالب کاربردی و مفیدی را ارائه می نماییم.

ایده اولیه رژیم لاغری کانادایی در حدود ۲۵ سال گذشته به وسیله کمپانی جنرال موتورز و با راهنمایی سازمان غذا و بهداشت و همچنین وزارت کشاورزی آمریکا برای کارگران شرکت اجرا شد. طرح اولیه این پروژه با هدف افزایش سلامت کارمندان و بهره وری نیروی کاری به وجود آمد.

رژیم کانادایی به دو روش دسته بندی می شود که روش اول یک برنامه هفتگی بوده و روش دوم یک برنامه ی ۱۳ روزه می باشد که در بعضی موارد به عنوان رژیم ۱۵ روزه شناخته می شود.

جایگزین قهوه در رژیم کانادایی
جایگزین قهوه در رژیم کانادایی

پیشنهاد می کنیم از پست عرق کاسنی برای لاغری دیدن کنید.

در مقاله پیشروی به پرسشهای زیر پاسخ می دهیم:

در رژیم کانادایی از چه موادی می ‌توان به عنوان جایگزین برای قهوه استفاده نمود؟

جایگزین کردن قهوه با کاسنی در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با چای ماچا در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با آب لیموترش در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با شیر طلایی در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با چای یربا در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با چای روبس در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با سرکه سیب در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با کامبوجیا در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با نوشیدنی های انرژی زا در رژیم کانادایی

انجام جراحی چاقی برای کدام گروه از افراد دارای بهترین نتیجه می باشد؟

آیا انجام جراحی لاغری باعث ایجاد عوارض شدید در افراد می شود؟

برخی از مزایای انجام جراحی لاغری

جمع بندی

 

در رژیم کانادایی از چه موادی می توان به عنوان جایگزین برای قهوه استفاده نمود؟

رژیم کانادایی به سرعت باعث کاهش وزن می شود. ممکن است این پرسش برای برخی از افراد به وجود آید که پس از پایان این رژیم، چند کیلو از وزن افراد کاسته می شود؟

در پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم که مقدار کاهش وزن ارتباط تنگاتنگی با کسری انرژی دارد. مفهوم کسری انرژی به صورت علمی، سطح اختلاف میان کالری دریافت شده و کالری سوزانده شده می باشد.

مهمدترین موضوع جهت افزایش تأثیرگذاری این رژیم، توجه به این مورد است. همچنین افزایش تحرک و انجام حرکات ورزشی در پروسه کاهش وزن با رژیم کانادایی بی تأثیر نمی باشند.

لطفا از پست جایگزین گوشت در رژیم کانادایی دیدن کنید.

نقطه کلیدی در پیروی از رژیم کانادایی

نقطه کلیدی در پیروی از رژیم کانادایی استفاده دقیق از مواد غذایی تعیین شده در برنامه می باشد. ولی در صورتی که بخواهید برخی از خوراکی ها را جایگزین نمایید، باید در مورد نوع و مقدار آن ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

مصرف بعضی از مواد غذایی برای برخی از افراد آسان و خوشایند نمی باشد.‌ همچنین ممکن است استفاده از بعضی خوراکی ها با سیستم بدنی افراد سازگاری نداشته و باعث ایجاد حساسیت و بیماری در آن ها شود.

این موضوع یکی از موارد بسیار مهم می باشد که اجازه جایگزین کردن بعضی از خوراکی ها را در طول مدت این رژیم امکان پذیر می نماید.

در این قسمت و با هدف برطرف نمودن این دغدغه، شما را با جایگزین های یکی از نوشیدنی های موجود در رژیم کانادایی آشنا می نماییم.

نقطه کلیدی در پیروی از رژیم کانادایی
نقطه کلیدی در پیروی از رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با کاسنی در رژیم کانادایی

یکی از موادی را که می توان به عنوان یک جایگزین برای قهوه در طول رژیم کانادایی معرفی نمود، گیاه کاسنی می باشد.

روش استفاده از کاسنی بجای قهوه کار سختی نیست. به منظور آماده سازی آن می بایست پس از تهیه این گیاه، آن را تفت بدهید. درست مانند دانه های قهوه، بعد از تفت دادن باید این ریشه ها به وسیله ی آسیاب نرم شوند.

در مرحله بعدی لازم است که ریشه های آسیاب شده با کمک روش دم کردن، به یک نوشیدنی گرم تبدیل شوند. این نوشیدنی سالم دارای طعم بسیار مطبوعی می باشد.

با رژیم کانادایی چقدر کم کردید؟ لطفا جهت دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

برای برخی از افراد پس از میل کردن دمنوش ریشه کاسنی، مزه قهوه تداعی می شود

برای برخی از افراد پس از میل کردن دمنوش ریشه کاسنی، مزه قهوه تداعی می شود، چراکه میان این دو شباهت های زیادی وجود دارد.

علاوه بر این ریشه گیاه کاسنی دارای خواص بیشماری بوده و استفاده از آن برای تمام اعضای خانواده مفید و بدون ضرر می باشد.

همچنین نوشیدن این دمنوش باعث افزایش سلامتی ارگان های اساسی و رشد باکتری های سودمند در بدن می شود. حضور این باکتری ها در بدن باعث هضم سریع تر مواد غذایی شده و سلامت روده ها را تأمین می نمایند.

البته باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که مصرف دمنوش ریشه ی کاسنی باید در افرادی که دارای بیماری های سیستم گوارشی هستند، با احتیاط مصرف شود.

جایگزین کردن قهوه با چای ماچا در رژیم کانادایی

یکی دیگر از جایگزین های قهوه در رژیم کانادایی چای ماچا می باشد که از مواد آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار است. با روش های گوناگونی می توان از این گیاه پرکاربرد استفاده نمود که بخارپز کردن و آسیاب نمودن چند نمونه از آن ها می باشد.

اغلب از این گیاه به صورت آسیاب شده استفاده می کنند. مصرف منظم و مداوم این گیاه باعث کنترل فشار خون می شود. بنابراین توصیه می ‌کنیم برای بهره ‌مندی از تأثیرات کامل این گیاه همواره در ساعت های مشخصی در طی روز از چای ماچا استفاده نمایید.

پس از مصرف چای ماچا، ساعت چربی سوزی در بدن به نسبت بسیار زیادی افزایش می یابد.

به منظور تهیه این چای می بایست مراحلی را که در زیر بیان می نماییم را به ترتیب انجام شوند.

قبل از شروع کار به اندازه دو قاشق چای خوری از پودر این گیاه را در ظرف مناسب الک نمایید.

آیا قهوه چاق کننده است؟ برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

جایگزین کردن قهوه با چای ماچا در رژیم کانادایی
جایگزین کردن قهوه با چای ماچا در رژیم کانادایی

در مرحله بعدی داخل یک کاسه بزرگ مقداری آب گرم بریزید

در مرحله بعدی داخل یک کاسه بزرگ مقداری آب گرم بریزید. در اینجا توجه به این نکته ضروری می باشد که آب نباید در حال جوش باشد. به طور کلی دمای آب باید تقریباً بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه فارنهایت یا ۷۱ تا۷۷ درجه سانتیگراد باشد.

در مرحله بعدی می بایست ترکیب چای ماچا و آب را با یکدیگر ترکیب نمایید. چنانچه حباب های بسیار ریزی را بر روی ترکیب ماچا و آب مشاهده نمودید در واقع این وضعیت نشان دهنده آماده بودن چای ماچا می باشد.

نکته جالب اینکه در صورت تمایل می توانید پس از ترکیب شیر به این چای یک لاته بسیار خوشمزه تهیه نمایید.

مطابق با تحقیقات آزمایشگاهی، درصد کافئینی که در چای ماچا وجود دارد با میزان کافئین موجود در قهوه یکسان می باشد.

جایگزین کردن قهوه با آب لیموترش در رژیم کانادایی

لیمو ترش جزء مرکباتی است که در اغلب موارد دارای خواص بیشماری برای بدن می باشد. همین طور می توان از این میوه به عنوان جایگزین برای قهوه در طول رژیم کانادایی استفاده نمود.

میزان کالری و کافئین موجود در آبلیمو صفر می باشد و در عین حال از سطح قابل توجهی ویتامین c برخوردار است.  همچنین خواص ویتامین C برای بدن بر هیچ کس پوشیده نیست.

عمده ترین خاصیت های استفاده از ترکیبات دارای ویتامین c حفاظت از پوست در مقابل آسیب اشعه های خورشید و همچنین ارتقاء سطح سلامت سیستم ایمنی بدن می باشد.

چنانچه به آبلیمو مقداری نعناع و خیار اضافه نمایید، ترکیب بسیار خوش طعم و تازه ای را تجربه می کنید.

جایگزین کردن قهوه با شیر طلایی در رژیم کانادایی

طبیعتاً تعجب برانگیز است. ولی یکی دیگر از نوشیدنی هایی که می تواند جایگزین قهوه در رژیم کانادایی باشد، شیر طلایی است. این ماده فاقد کافئین بوده و در عوض از مقادیر فراوانی زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل تشکیل شده است.

علاوه بر این ها، در ترکیبات این نوشیدنی از عسل نیز به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده شده است. هل و وانیل از عمده ترین اسانس هایی هستند که در این نوشیدنی باعث ایجاد عطر دلپذیری می شوند.

چنانچه جز افرادی می باشید که علاقه‌ مند به مصرف این نوشیدنی هستند، خوب است بگوییم که طرز درست کردن آن بسیار آسان است.

در ابتدا می بایست در ظرف مناسبی یک پیمانه شیر را به همراه نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط نمایید. سپس کمی زنجبیل و نصف قاشق چایخوری دارچین را همراه با فلفل سیاه به این ترکیب اضافه نمایید.

نکته مهمی که می بایست در تهیه این نوشیدنی آن را مد نظر قرار دهید، این است که چنانچه شیر طلایی با حرارت کم آماده شود طعم بهتری خواهد داشت.

جایگزین کردن قهوه با چای یربا در رژیم کانادایی

این چای که به عنوان یرما ماته شناخته می شود، مانند سایر نوشیدنی ها که ذکر نمودیم یکی از جایگزین های مناسب برای قهوه در طول رژیم کانادایی است.

این چای دارای مقدار متوسطی از کافئین می باشد که از برگ های خشک شده گیاهی مخصوص در منطقه آمریکای جنوبی به دست می آید.

همان طور که بیان شد، این نوشیدنی دارای کافئین بوده بنابراین افرادی که علاقه مند به مصرف نوشیدنی های کافئین دار می باشند، می ‌توانند از چای یربا به جای قهوه استفاده کنند.

پس از مصرف یک فنجان متوسط از این نوشیدنی، حدود ۷۸ میلی گرم کافئین وارد بدن می شود. همچنین در این نوع چای ترکیبات طبیعی بسیار مغذی و سالم وجود دارند که اثراتی بسیار شبیه به آنتی اکسیدان ها را در بدن ایفا می کند.

جایگزین کردن قهوه با چای یربا در رژیم کانادایی
جایگزین کردن قهوه با چای یربا در رژیم کانادایی

مطابق با پژوهش های صورت گرفته توسط دانشمندان آمریکایی، درصد مواد آنتی اکسیدانی موجود در این نوشیدنی، از چای سبز نیز بیشتر می باشد. همین طور مواد معدنی گوناگونی از قبیل آهن، فسفر، کلسیم و ویتامین های زیادی در آن یافت می شود.

جایگزین کردن قهوه با چای روبس در رژیم کانادایی

این چای نیز دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی بوده و می توان به جای قهوه در رژیم کانادایی از آن استفاده نمود. مهم ترین مشخصات چای روبس، رنگ آن است که قرمز بوده و فاقد مواد کافئینی می باشد.

کارشناسان علوم تغذیه بر این باور هستند که مصرف این چای می ‌تواند در مقابل بیماری های قلبی و عروقی از انسان‌ ها محافظت نماید.

به علاوه مصرف مداوم و منظم چای روبس می ‌تواند ریسک بیماری سرطان را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده و در عین حال باعث افزایش سلامت در سیستم های حیاتی بدن شود. نکته جالبی که می توان در مورد این چای به آن اشاره نمود، طعم شیرین آن است که از بارزترین تفاوت های میان این نوشیدنی با دیگر چای ها می باشد.

به منظور تهیه چای روبس، باید ۲ قاشق چای خوری از آن را به آب در حال جوش اضافه نمایید. پس از دم کشیدن این نوشیدنی می توانید با استفاده از ترکیب عسل یا لیمو ترش، آن را مصرف کنید.

جایگزین کردن قهوه با سرکه سیب در رژیم کانادایی

سرکه سیب نیز به عنوان یک جایگزین مناسب برای قهوه در رژیم کانادایی محسوب می شود ولی ممکن است همه افراد نتوانند از آن استفاده کنند. در واقع در طی رژیم کانادایی به دلیل اینکه میزان کالری کمتری به بدن می رسد، در پی آن فشار خون این افراد نیز کاهش می یابد.

همینطور پس از مصرف  سرکه سیب باز هم شاهد کاهش فشار خون در افراد هستیم. در مورد افرادی که دارای سابقه افت فشار خون می باشند، این موضوع می‌ تواند خطر آفرین باشد. بنابراین نمی‌ توانیم به همه افراد استفاده از سرکه سیب را به جای قهوه توصیه نماییم.

البته خواص مصرف سرکه سیب بسیار متعدد می باشد که یکی از آن ها تأثیرات بسیار مفید در بدن افرادی است که مقاوم به انسولین می باشند به طوری که باعث می شود انسولین به صورت مؤثری نقش خود را ایفا کرده و سطح قند خون افراد را کم می نماید.

جایگزین کردن قهوه با سرکه سیب در رژیم کانادایی
جایگزین کردن قهوه با سرکه سیب در رژیم کانادایی

جایگزین کردن قهوه با کامبوجیا در رژیم کانادایی

در این قسمت می خواهیم یکی دیگر از موادی را که می ‌توان در طول رژیم کانادایی با قهوه جایگزین نمود را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. کامبوجیا ماده ای است که مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و مصرف آن باعث افزایش سلامت و کارایی بدن می شود.

این گیاه بسیار پرخاصیت، باعث تنظیم سطح کلسترول و قند خون می شود و از این رو  خواص بی شماری برای افراد مبتلا به دیابت خواهد داشت.

جایگزین کردن قهوه با نوشیدنی های انرژی زا در رژیم کانادایی

به دلیل اینکه برای تولید نوشیدنی های انرژی زا از افزودنی های غیرمجاز و مواد قندی فراوانی استفاده می شود، پزشکان مصرف آن را برای بدن مضر می دانند.

ولی در سراسر دنیا افراد زیادی علاقه مند به مصرف این نوع از نوشیدنی ها هستند. در عین حال توصیه کارشناسان این است که می بایست میزان استفاده از این ترکیبات انرژی زا کاهش یابند.

در راستای این موضوع نوع دیگری از مواد انرژی زا در جهان تولید می‌ شوند که فاقد مواد شیرین کننده هستند. بنابراین بهتر است از این نوشیدنی ها به جای قهوه استفاده کنید.

جایگزین کردن قهوه با نوشیدنی های انرژی زا در رژیم کانادایی
جایگزین کردن قهوه با نوشیدنی های انرژی زا در رژیم کانادایی

همانطور که بیان شد، قبل از مصرف می بایست از بدون شکر بودن نوشیدنی های انرژی زا اطمینان کسب کنید. در غیر این صورت رژیم کانادایی شما به درستی اجرا نمی شود. 

انجام جراحی چاقی برای کدام گروه از افراد دارای بهترین نتیجه می باشد؟

مطابق با محاسبات علمی، چنانچه شاخص توده بدنی بیماران بیشتر از عدد ۴۰ باشد، بدون شک پزشکان این فرد را به عنوان کاندید مناسب جهت انجام جراحی لاغری معرفی می نمایند. در واقع می توان گفت این میزان از شاخص توده بدنی به عنوان نوعی مجوز به منظور جراحی لاغری به حساب می آید.

در مورد گروه دیگری از افراد که دارای شاخص توده بدنی بیشتر از عدد ۳۵ هستند، انجام جراحی لاغری به دنبال یکسری از شرایط خاص صورت می پذیرد. تعدادی از مهم ترین شرایط این هستند که بیمار علاوه بر بی ام آی بالای ۳۵، دارای بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت نوع ،۲ کبد چرب،  آرتروز حاد، مشکلات تنفسی و غیره باشد.

آیا انجام جراحی لاغری باعث ایجاد عوارض شدید در افراد می شود؟

می توان گفت تعدادی از جراحی ها دارای برخی عوارض احتمالی می باشند. به این مفهوم که ممکن است در بعضی از افراد عوارض پس از عمل بروز نماید و در عین حال در بعضی دیگر هیچگونه عوارضی اتفاق نیفتد.

در نتیجه زمانی که در مورد عوارض جراحی ها صحبت می کنیم قرار نیست قطعاً عارضه حادی رخ دهد.

در مورد جراحی های چاقی نیز به همین صورت می باشد. و برخی از عوارض احتمالی ممکن است در این عمل بروز نماید یا اصلاً مشاهده نشود. البته خبر خوب اینکه چنانچه جراحی لاغری به وسیله یک پزشک باتجربه و حاذق انجام شود و تمامی شرایط و بیماری های زمینه ای پیش از جراحی مورد بررسی قرار گیرد و بیمار تمام دستورالعمل های توصیه شده توسط جراح را به خوبی رعایت نمایند، پس از عمل، عوارضی بروز نمی نماید.

جناب دکتر سلیمی یکی از پزشکان متخصص در زمینه جراحی های لاغری می باشند که با انجام بیش از صد‌ها جراحی موفقیت آمیز، دارای سوابق درخشانی در این زمینه هستند. ایشان توانسته اند عوارض جراحی لاغری را به کمترین درصد ممکن و در برخی موارد به صفر برسانند.

برخی از مزایای انجام جراحی لاغری:

  1. بهبود چاقی مفرط و رسیدن به اندام ایده آل و سالم
  2. افزایش چشمگیر سطح اعتماد به نفس بیماران پس از انجام جراحی لاغری
  3. بهبود تعاملات خانوادگی و اجتماعی
  4. افزایش سلامتی و درمان بیماری های زمینه ای مرتبط با چاقی
  5. توقف یا کاهش در مصرف برخی از داروهایی که افراد به دلیل اضافه وزن از آن ها استفاده می کردند.
برخی از مزایای انجام جراحی لاغری:
برخی از مزایای انجام جراحی لاغری:

جمع بندی

در این مطلب علمی آموزشی به موضوع رژیم کانادایی پرداخته شد. همچنین طرز درست کردن چند نوع چای و دمنوش را که می توان از آن ها به جای نوشیدنی های مضر استفاده کرد، خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم.

در پایان نیز در مورد سریعترین و آسان ترین روش لاغری، یعنی انجام جراحی لاغری و مزایای آن مواردی را بیان کردیم. امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات شما را در زمینه کاهش وزن و دستیابی به اندامی مناسب افزایش دهد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید