بهترین کلینیک درمان چاقی

همراه ما باشید تا با ویژگی های بهترین کلینیک درمان چاقی آشنا شویم.

در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین کلینیک درمان چاقی توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. بیشتر افراد برای انجام درمان چاقی خود تمایل دارند که مراحل درمانی را در بهترین کلینیک های لاغری انجام دهند زیرا این مراکز به بهترین تجهیزات و همچنین پیشرفته ترین و مدرنترین دستگاه های جراحی مجهز هستند.

برای شناخت بهترین کلینیک کاهش وزن در کرج خواهشمند است از صفحه کلینیک لاغری در کرج دیدن کنید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

09120174510

مقدمه

بهترین کلینیک درمان چاقی
بهترین کلینیک درمان چاقی

ویژگی های بهترین کلینیک درمان چاقی

  • برخورداری از دستگاه های پیشرفته و بروز دنیا
  • دارای محیطی آرام
  • دارای مدیریتی عالی
  • برخورداری از پرسنل کاربلد 
  • رفتار محترمانه پرسنل با بیماران و مراجعه کنندگان
  • داشتن پزشک های مختلف برای انجام جراحی چاقی مانند: پزشک زیبایی اندام(بدون جراحی)، جراح چاقی، متخصص تغذیه، متخصص بیهوشی، روانپزشک، تیم طب ورزشی.
فهرست عناوین:

کلینیک چیست؟

کلینیک های درمان چاقی از چه دستگاه های برای بیماران استفاده می نمایند؟

متخصصین مجرب کلینیک با استفاده از دستگاه اگزیمیا به چه صورت به کاهش وزن بیماران کمک می نمایند؟

آیا دستگاه کویتیشن برای درمان چاقی در بیماران موثر است؟

جراحان متخصص در کلینیک با استفاده از دستگاه RF به چه صورت به کاهش وزن بیماران کمک می نمایند؟

مزوتراپی چیست؟

علت اینکه متخصصین دستگاه کرایولیپولیز را به بیماران توصیه می نمایند چیست؟

آیا دستگاه اندرمولوژی یا LPG که متخصصین برای درمان چاقی استفاده می نمایند به کاهش استرس در بیماران کمک می کند؟

دستگاه شاک ویو چیست؟

EMS چه دستگاهی است؟

آیا در کلینیک های درمان چاقی از دستگاه آلیس نیز استفاده می شود؟

آیا انجام جراحی پیکرتراشی در کلینیک های درمان چاقی انجام می گیرد؟

بیشترین آمار جراحی لاغری در جهان مختص به کدام کشورها است؟

کلینیک درمان چاقی به چه مکانی می گویند؟

علت اینکه بیشتر بیماران به کلینیک های درمان چاقی مراجعه می نمایند چیست؟

وظایف مسئول فنی کلینیک را نام ببرید؟

شرایطی که ساختمان و تاسیسات کلینیک درمان چاقی باید داشته باشند را نام ببرید؟

چه خدماتی در کلینیک های درمان چاقی برای بیماران انجام می گیرد؟

در زمان انتخاب بهترین کلینیک های درمان چاقی باید به چه مواردی توجه کنیم نام ببرید؟

از چه شیوه های کلینیک های درمان چاقی برای کاهش وزن بیماران استفاده می کنند نام ببرید؟

شرایط تاسیس کلینیک را توضیح دهید؟

نکاتی که در مورد تاسیس کلینیک باید به آن توجه داشته باشیم را نام ببرید؟

شرایطی که ساختمان ، تجهیزات و پرسنل یک کلینیک در زمان تاسیس باید داشته باشند را ذکر کنید؟

شرایط بهره برداری از کلینیک لاغری را نیز توضیح دهید؟

نکات مهمی که در زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی باید به آن توجه داشته باشیم را بیان کنید؟عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده ی هزینه ی کلینیک درمان چاقی را ذکر کنید؟

کلینیک

بهتر است بدانید که درمانگاه و یا کلینیک مجموعه ای از یک موسسه ی سازمان یافته ی است که ارائه دهنده ی انواع درمان های 1) تشخیصی 2) درمانی 3) پیشگیرانه، به منظور راهنمایی بیشتر برای بیماران است. در مجموع کلینیک ها این قابلیت را دارند که مشمول مراکز آموزشی هم نیز باشند.

کلینیک مراقبت های بیمارستانی اولیه را برای بیماران خود انجام می دهند که کلیه ی نظارت و مواظبت های پزشکی توسط کادر درمانی کلینیک انجام می گیرد البته بیماران باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که این مجموعه با بیمارستان هیچ ارتباطی نداشته است.

بهتر است بدانید که امروزه این مجموعه از دستگاه های مکانیزه و نرم افزارهای مدیریت کلینیک تخصصی نیز تشکیل شده است. اصطلاح کلینیک به منظور تعیین تمامی امور فعالیت های یک کلینیک اعم از عمومی و یا تخصصی را شامل می شود

به عنوان مثال امروزه 1) کلینیک های روانپزشکی 2) کلینیک لاغری 3) کلینیک جراحی نسبت به گذشته بیشتر مشاهده می شود. نکته ی حائز اهمیت این است که زمانی کلینیک به بیمارستان مرتبط می شود بیشتر بخش سرپایی نامگذاری می گردد.

اگر ساکن غرب تهران هستید برای جراحی لاغری به پست کلینیک لاغری در غرب تهران مراجعه کنید.

کلینیک
کلینیک

دستگاه های موجود در کلینیک درمان چاقی

دستگاه اگزیمیا

امروزه در بهترین کلینیک درمان چاقی از دستگاهی بنام اگزیمیا استفاده می نمایند که یکی از اساسی ترین و همچنین مؤثرترین دستگاه های است که متخصصین این مجموعه به منظور کاهش برای بیماران از آن استفاده می نمایند.

دستگاه اگزیمیا
دستگاه اگزیمیا
متخصصین با استفاده از این دستگاه اقدامات زیر را برای بیماران انجام می دهند که عبارتند از :
  •   پزشکان و متخصصین تغذیه در کلینیک های درمان چاقی با استفاده از دستگاه اگزیمیا می توانند در کوتاهترین زمان حجم زیادی از وزن بیماران را کاهش دهند.
  •   با کمک این دستگاه تجمع اکسیژن را در زیر پوست نیز رفع می نمایند.
  •   این دستگاه به پوست و همچنین شل شدگی پوست که بر اثر اضافه وزن بالا رخ میدهد را نیز رفع می نماید.
  •   در قسمت تحتانی بدن نظیر باسن فرم دهی بهتری می دهد و همچنین به پوست جوان و صاف در بیمارانی که از این شیوه ی درمانی استفاده کرده اند کمک بسزایی می نماید.
  •   متخصصین کلینیک های درمان چاقی با کمک این دستگاه دیگر نیازی به هیچ جراحی و یا اینکه بخیه بر روی بدن بیماران نبوده و به کاهش وزن بیماران نیز کمک بسزایی می نمایند.
  •   این دستگاه به صورت و همچنین بدن فرد را کاملاً زیبا و بدون هیچ عیب و نقص می نماید.
  •   این دستگاه به ترک و هرگونه زخم های پوستی که بر روی بدن بیماران ایجاد شده است را بهبود می بخشد.
  •   از ویژگی های بارز این دستگاه میتوان به 1) ماندگاری بالا 2) عدم درد و خونریزی 3) حذف سموم بدن نیز اشاره کرد.

تمامی موارد ذکر شده از دستگاه اگزیمیا است که متخصصین در بهترین کلینیک درمان چاقی از آنها استفاده می نمایند. بهتر است بدانید که افرادی کاندیدای مناسب برای انجام این دستگاه هستند که از نظر سلامتی جسمی و روحی در شرایط مطلوبی باشند و همچنین دارای وزن بسیار بالای نیز نباشند.

علاوه بر این موارد افرادی که 1) رژیم غذایی مناسب دارند 2) فعالیت های ورزشی منظم دارند و همچنین روزانه روزی نیم ساعت پیاده روی منظم دارند 3) بیمارانی که دخانیات مصرف می کنند طبق نظر متخصصین مجرب کلینیک های درمان چاقی کاندیدای مناسب برای انجام مراحل درمانی با دستگاه اگزیمیا هستند.

دستگاه کویتیشن

یکی دیگر از شیوه های درمان چاقی که در بهترین کلینیک های درمان چاقی انجام می گیرد استفاده از دستگاه لاغری کویتیشن است. این دستگاه شباهت زیادی به دستگاه سونوگرافی دارد که با استفاده از امواج اولتراسوند به از ضربه زدن و همچنین شکستن چربی ها با کمک مولکول های آب می گردد.

بطور کلی در اثر برخورد این امواج ( اولتراسوند ) به مولکول های آب باعث ادغام و یا فوران شدن حباب های بسیار کوچک در آب می گردد که به این واکنش ( کویتیشن) می گویند که یکی از مراحل درمان لاغری در کلینیک های درمان چاقی است.

متخصصین مجرب کلینیک برای افرادی که در بخشهای مختلف بدن نظیر: 1) زانوهای داخلی 2) سینه مرد 3) بالای بازو 4) باسن 5) پهلو 6) شکم بیماران که دارای چربی های انباشته هستند نیز از این دستگاه استفاده می نمایند.

بیماران با استفاده از چند جلسه درمان با کمک این دستگاه می توانند تاثیر ارتباط کویتیشن را با چربی های انباشته شده در بخش های مختلف را متوجه شوند. متخصصین مجرب در کلینیک های درمان چاقی افرادی که نمی توانند از این شیوه ی کاهش وزن برای درمان خود استفاده نمایند را به ترتیب :

1)افراد زیر هجده سال 2) بانوان باردار 3) بیماران مبتلا به صرع 4) بیماران مبتلا به فشار خون 5) بیماران دیابتی 6) بیمارانی که از ایمپلنت های فلزی در بخش های مختلف بدن استفاده کرده اند را کاندیدای مناسب برای انجام شیوه ی تهاجمی کویتیشن در کلینیک درمان چاقی مناسب نمی دانند.

دستگاه کویتیشن
دستگاه کویتیشن

نکته در مورد دستگاه کویتیشن

متخصصین مجرب تغذیه این شیوه ی درمانی را هفته ی یک تا دو جلسه برای کاهش وزن بیماران توصیه کرده اند که البته این جلسات به 1) زن 2) جنس 3) مقاومت بافت چربی ها نیز بستگی دارد که بر این مبنا تعداد جلسات ذکر شده بین هشت تا بیست جلسه برای هر بیمار افزایش می یابد و بیماران می توانند به راحتی در هر جلسه بین ( نیم ) تا ( یک و نیم ) سانت سایز کم نمایند.

RF ( شیوه رادیو فرکانسی )

یکی دیگر از دستگاه های پیشرفته ی که در کلینیک های درمان چاقی از آن استفاده می شود را میتوان به دستگاه ( RF ) اشاره کرد. این دستگاه که به منظور لاغری موضعی مورد استفاده قرار می گیرد با گرم کردن سلولهای چربی در بخش های مختلف بدن به شکسته شدن و همچنین آزادسازی اسیدهای چرب و منتقل کردن آنها به دستگاه لنفاوی کمک بسزایی می نماید.

با استفاده از رادیو فرکانسی به مراتب بافت های چربی تجمع یافته کوچکتر می شود و همین امر سبب شده که فرد به تدریج سایز کم کنند. علاوه بر این بخش های مختلف بدن به چاقی موضعی دچار هستند نظیر:

1) شکم 2) پهلو 3) ران 4) بازو 5) سینه 6) غبغب کمک بسزایی می نماید. بهتر است بدانید که با کمک دستگاه RF به دلیل انقباض های وارد شده به پوست ، پوست بیمارانی که این شیوه ی درمانی را انتخاب کرده اند سفت تر می شود و همچنین با بالا بردن میزان تولید کلاژن در پوست فرد به جوانسازی و شادابی پوست نیز کمک زیادی می نماید.

از مزیت های که دستگاه RF

از مزیت های که دستگاه RF دارد و متخصصین کلینیک به بیماران خود توصیه می نمایند میتوان به : 1) طول دوره ی درمانی با استفاده از این دستگاه بسیار کوتاه بوده است.2) این شیوه ی کاهش درمان بسیار سریع و همچنین تاثیرگذار است.3) متخصصین کلینیک به بیمارانی که مایل هستند

چربی های موضعی خود را از با این شیوه ی درمانی حذف نمایند متذکر می شوند که اثرگذاری دستگاه RF بسیار بالا و همچنین دارای ماندگاری طولانی است 4) با کمک این دستگاه که به عنوان یکی از تجهیزات مدرن کلینیک درمان چاقی محسوب می شود شیوه ی درمانی بدون درد و همچنین هیچگونه خونریزی انجام می گیرد به همین منظور بیشتر متخصصین کلینیک استفاده از این دستگاه را به بیماران خود توصیه می نمایند.

از مزیت های که دستگاه RF
از مزیت های که دستگاه RF

نکته در مورد دستگاه (RF )

همانطور که توضیح دادیم امروزه بهترین کلینیک درمان چاقی برای کاهش وزن افراد و همچنین سفت کردن شکم بیماران از دستگاه RF استفاده می نمایند به ویژه زمانی که بیماران از فرآیند کویتیکشن نیز استفاده کرده باشند.

افرادی که به کلینیک های لاغری مراجعه می نمایند برای برطرف کردن شکم آویزان خود و یا افتادگی های شکم متخصصین تغذیه به آنها استفاده از دستگاه RF را توصیه می نمایند.

مزوتراپی

امروز یکی از اموری که در کلینیک های درمان چاقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد را میتوان به استفاده از دستگاه مزوتراپی اشاره کرد. در این روش از محلولی که در آن از ترکیب های نظیر:

1) عصاره ی گیاهی 2) هورمون ها 3) آنزیم ها 4) ویتامین 5) مواد معدنی 6) آمینوفیلین که به عنوان یک ماده ی شیمیایی شناخته شده است، تشکیل شده که هر متخصص به منظور تزریق آن از یک محلول خاص نیز استفاده کرده اند. این محلول به منظور 1) تنظیم لنف 2) گردش خون 3) تجزیه چربی های رسوب شده مانند ( سلولیت) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است بدانید که دم کرده (میوه ی ) این محلول به عنوان یک چربی سوز بسیار قوی برای بیمارانی که به کلینیک های درمان چاقی مراجعه می نمایند توسط متخصصین مجرب توصیه می شود. یکی از تاثیرات مطلوب این شیوه ی لاغری را میتوان به حذف چربی های سلولیت و همچنین چربی های که در نواحی مختلف بدن تجمع پیدا کرده اند اشاره کرد که با انجام این شیوه ی درمانی می توانیم به کاهش وزن موضعی بیماران کمک بسزایی نمایم.

کرایولیپولیز

متخصصین مجرب به تمامی بیمارانی که به منظور کاهش وزن به بهترین کلینیک درمان چاقی مراجعه می کنند استفاده از دستگاه پیشرفته و مدرن کرایولیپولیز را پیشنهاد می نمایند

زیرا این دستگاه هم مانند سایر دستگاه های دیگر در تمامی مراکز کلینیک لاغری نیز موجود است. در این شیوه ی درمانی متخصصین سلولهای چربی را به شکلی سرد می کنند که بدن بیماران قادر است آنها را خرد و در نهایت دفع نماید.

در این مرحله چربی های تجمع یافته به شکل ناخواسته به روش کنترل شده و همچنین تهاجمی از هم گسسته می شوند و از این طریق به فرم دهی بدن بیماران نیز کمک بسزایی می نماید.

بهتر است بدانید که قرارگیری بافت های چربی زیرجلدی با در اثر قرار گرفتن در دمای پایین ( به روش کرایولیپولیز) به بافت های نواحی مختلف بدن هیچ را آسیبی وارد نمی کنند و در طی چند مرحله چربی های انباشته شده از بین می روند.

امروزه جراحان متخصص لاغری کرایولیپولیز را جایگزین جراحی لیپوساکشن کرده اند و به عنوان یک عمل غیر جراحی نیز می شناسند که به بیماران خود توصیه می نمایند. جراحان متخصص در بیشتر کلینیک های درمان چاقی خود از این شیوه ی مدرن برای حذف چربی های کوچک یا کم که در نواحی ( شکم ، پاها ، پهلو) قرار دارند استفاده و آنها را حذف می نمایند.

بهتر است بدانید که در این روش بعد از انجام مراحل درمانی چربی های تخریب شده از طریق 1) کلیه 2) کبد دفع می شوند که این نتایج بعد از یک ماه تا چهل روز قابل مشاهده است.

نکته ی مهم این است که در شیوه ی کرایولیپولیز که متخصصین در کلینیک های درمان چاقی انجام می دهند هیچ گونه افتادگی و یا اینکه شل شدگی پوست در بیماران مشاهده نمی شود.

نکته در مورد جلسات کرایولیپولیز

متخصصین تعداد جلساتی را که برای این شیوه ی درمانی در نظر گرفته اند سه تا پنج جلسه است که در همان جلسه ی اول بیست درصد از سلولهای چربی از بدن بیمار دفع می گردد. و انجام هر جلسه ی درمانی با فواصل زمانی شش هفته صورت می گیرد.

نکته در مورد جلسات کرایولیپولیز
نکته در مورد جلسات کرایولیپولیز

دستگاه اندرمولوژی یا LPG

یکی دیگر از دستگاه های مدرن و پیشرفته که در بهترین کلینیک درمان چاقی برای کاهش وزن بیماران استفاده می شود را میتوان به استفاده از دستگاه LPG اشاره کرد که با بکارگیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا به فرم دهی و همچنین شکل دهی بدن بیماران کمک بسزایی می نماید که این دستگاه اختلالی در پوست بیماران ایجاد نمی نماید.

این دستگاه مدرن ( اندرمولوژی ) با تاثیر آرامش بخشی که ایجاد می کند به کاهش استرس در بیماران کمک بسزایی می نماید و همچنین در جوانسازی پوست بیماران هم نیز اثرگذار است.

امروزه متخصصین در کلینیک های لاغری به چین و چروک های که با افزایش سن و کاهش وزن در اندام های ظاهری افراد ایجاد شده است را با کمک این دستگاه برطرف می نمایند.

بهتر است بدانید که درمان با کمک این دستگاه که در تمامی کلینیک های درمان چاقی موجود است به جوانسازی و همچنین زیبایی بدن بیماران کمک بسزایی می نماید.

این شیوه ی درمانی که به منظور کاهش وزن دو بار در هفته و به مدت سی و پنج دقیقه انجام می شود که تعداد جلسات این شیوه ی درمانی بین چهارده تا بیست جلسه نیز بوده است.

متخصصین مجرب این مجموعه به بیمارانی که 1) بیماری قلبی 2) بیمارانی که نارسایی کلیه دارند 3) هپاتیت 4) دیابت و یا اینکه بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند استفاده از دستگاه اندرمولوژی را توصیه نمی نمایند.

لطفا از پست کلینیک زخم پای دیابتی دیدن کنید.

دستگاه شاک ویو

یکی از دستگاه های مدرن دیگری که امروزه در بهترین کلینیک درمان چاقی از آن استفاده می شود را میتوان به دستگاه شاک ویو اشاره کرد که با امواج صوتی و همچنین انرژی بالای که از بیرون توسط این دستگاه تولید می شود در بخش های که نیاز به حذف چربی در بیماران است بکار برده می شود.

این دستگاه به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات در کلینیک های درمان چاقی مورد استفاده قرار می گیرد که متخصصین قبل از شروع مراحل درمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی از ژل اولتراسوند استفاده می نمایند و به صورت افقی و همچنین عمودی شیوه ی درمان را شروع می کنند.

درمان بیماران دو بار در هفته انجام می شود و همچنین مدت زمان این شیوه ی درمانی سه تا شش هفته است که بسته به وضعیت بیماران دارد و مدت زمانی را که متخصصین برای این دستگاه در بیماران درنظر گرفته اند هر جلسه بین پانزده تا سی دقیقه بوده است.

دستگاه شاک ویو به دلیل 1) تاثیرگذار بودن بر وزن بدن 2) وضعیت گردش خون 3) انجام فعالیت های روزانه سبب ماندگار بودن دوره ی درمانی می گردد که این تاثیرگذاری بین شش تا یکسال در بدن فرد باقی می ماند.

دستگاه شاک ویو
دستگاه شاک ویو

ورزش الکتریکی EMS

یکی از بهترین اقداماتی که در کلینیک های درمانی چاقی برای کاهش وزن بیماران انجام می گیرد را میتوان به عملکرد ورزش الکتریکی EMS اشاره کرد.

عملیات این دستگاه توسط فرکانس های پایین ( صد و پنجاه ضربه در ثانیه ) و همچنین ایجاد یک نیروی خفیف برق که کمتر از 100 MH است و برای انسان و قلب هیچ خطری را ایجاد نمی کند مورد استفاده قرار می گیرد.

متخصصین مجرب کلینیک با برقراری دستگاه بصورت همزمان بر روی ساختار عضلانی بدن تاثیرات موثری را ایجاد می نمایند به این صورت که هر ضربه ی وارد شده به صورت یک ضربه ی تکان دهنده ی ناگهانی است.

بهتر است بدانید که بعد از هر ضربه ی معین که پشت سر هم انجام شده در کوتاهترین زمان که با شدت معینی است صورت می گیرد و کلیه ی عضله های بدن فرد را منقبض می نماید.

این روش کاهش وزن در کلینیک های درمان چاقی به افزایش گردش خون و همچنین افزایش متابولیسم بدن بیماران کمک بسزایی می نماید و همچنین شایان ذکر است که این دستگاه الکتریکی در شادابی پوست و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی پوست بدن بیماران کمک بسزایی می نماید.

دستگاه آلیس

یکی دیگر از دستگاه های مدرن و پیشرفته ی که در کلینیک های درمان چاقی برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از دستگاه آلیس است. این دستگاه به عنوان یک شبیه ساز ورزشی بوده است که با تمرینات خاص خود برای کاهش وزن بیماران استفاده می گردد.

بهتر است بدانید با کمک این دستگاه سبب شده که چربی های موجود در بدن بیماران بیشتر به عضله تبدیل شود. تعداد جلساتی که متخصصین کلینیک برای بیماران در نظر میگیرند بیست و چهار جلسه بوده است که هر جلسه نیم ساعت زمان بر است که در این مدت بیماران ده درصد از حجم چربی های موجود در بدن خود را تبدیل به دو کیلوگرم عضله می نمایند.

( بهتر است بدانید که با استفاده از دستگاه آلیس به مدت هشت ساعت فعالیت های شما معادل چهار ماه ورزش روزانه ی است که افراد انجام میدهند).

متخصصین مجرب کلینیک های درمان چاقی از مزیت های که این دستگاه داراست و به بیماران توصیه می نمایند شامل:

1) این دستگاه به کم کردن سایز و همچنین حذف چربی های اضافه کمک بسزایی می نماید.

2) به درمان سلولیت در بیماران دستگاه آلیس کمک زیادی می کند.

3) این شیوه ی درمانی بدون جراحی بوده است.

4) یکی دیگر از مزیت های که دستگاه آلیس دارد و پزشکان مجرب در کلینیک به بیماران خود توصیه می نمایند را میتوان به فرم دهی و همچنین عضلانی شدن بدن بیماران نیز اشاره کرد.

موارد ذکر شده از مزیت های دستگاه آلیس است که جراحان و متخصصین کلینیک های درمان چاقی به بیماران خود توصیه می نمایند.

متخصصین مجرب کلینیک های درمان چاقی از مزیت های که این دستگاه داراست و به بیماران توصیه می نمایند شامل:
متخصصین مجرب کلینیک های درمان چاقی از مزیت های که این دستگاه داراست و به بیماران توصیه می نمایند شامل:

عمل لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی

امروزه یکی دیگر از شیوه های درمانی که در بهترین کلینیک های درمان چاقی متخصصین مجرب از آن استفاده می نمایند را میتوان به انجام عمل لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی اشاره کرد زیرا این شیوه ی درمانی برای بیمارانی که با چاقی موضعی همراه هستند بسیار مناسب بوده است و به فرم دهی بدن آنها کمک بسزایی می نماید.

بطور کلی بیمارانی که این شیوه ی درمانی را انتخاب می نمایند بیشتر به دنبال کم کردن سایز هستند که در نهایت منجر به یک اندام زیبا و بدون نقص بخصوص در بانوان می گردد.

متخصصین این مجموعه به دلیل اینکه این روش درمانی دقیق و بسیار هدفمند است و علاوه بر این اثرگذاری بالاتری را برای بیماران به همراه دارد به بیماران خود توصیه می نمایند.

بهتر است بدانید که این شیوه ی درمان چاقی به بافت های بدن آسیبی وارد نمی کند و از بین رفتن چربی های تجمع یافته به وسیله ی میله ی فلزی است که به بخش های مورد نظر توسط متخصصین وارد می شود.

تمامی دستگاه های ذکر شده از شیوه های درمانی است که متخصصین و جراحان مجرب در بهترین کلینیک درمان چاقی برای درمان بیماران از آن استفاده می نمایند.

عمل لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی
عمل لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی

آمار جراحی لاغری در جهان

طبق آمار به دست آمده در سالهای دو هزار و چهارده و همچنین دو هزار پانزده میلادی متخصصین تغذیه به این نتیجه رسیده اند که تقریباً بیست میلیون نفر از افرادی که دارای اضافه وزن نسبتاً بالای هستند و یا اینکه دارای چربی های انباشته ی موضعی در بخش های مختلف بدن هستند به منظور زیبایی بیشتر و فرم دهی بدن خود با مراجعه به بهترین کلینیک درمان چاقی به داشتن اندام ایده آل خود کمک بسزایی می نمایند.

البته بهتر است بدانید که بیشترین آمار انجام این جراحی های لاغری در کلینیک درمان چاقی متعلق به کشورهای 1) ایالت متحده 2) برزیل 3) ژاپن 4) کره جنوبی 5) مکزیک بوده است که از بین این کشورها ایالت متحده بین سالهای دوهزار و دوازده و سیزده تقریباً حدود یازده میلیون نفر از بانوان که به زیبایی ظاهری خود اهمیت بیشتری را میدهند از این شیوه های درمانی برای کاهش وزن خود در کلینیک های درمان چاقی استفاده کرده اند.

آنها با انجام ابدومینوپلاستی که به عنوان جراحی زیبایی شکم محسوب می شود و همچنین لیپوساکشن به منظور حذف چربی های تجمع یافته که هر دو بدون جراحی و بخیه بوده است برای زیبایی بیشتر و فرم دهی بدن بیماران استفاده کرده اند.

طبق آماری که متخصصین و جراحان بدست آورده اند حاکی از این است که در سالهای اخیر افراد به کلینیک های درمان چاقی نسبت به قبل بیشتر مراجعه کرده اند و آنها تلاش خود را می کنند که برای مراجعه کنندگان خود از بهترین تجهیزات و همچنین بهترین شیوه ها در کلینیک های درمان چاقی استفاده نمایند تا بتوانند رضایت بیشتر بیماران را جلب نمایند.

لاغری و تناسب اندام خود را در کلینیک لاغری در فردیس تجربه کنید.

کلینیک درمان چاقی

همانطور که توضیح دادیم کلینیک به معنی مطب و یا اینکه درمانگاه است و طراحان داخلی این ساختمانی را طوری طراحی کرده اند که به شکل یک مرکز درمانی برای انجام فعالیت های پزشکی در آن صورت می گیرد که این مکان در کوتاهترین زمان و همچنین به صورت سرپایی بیمارانی را که به منظور درمان چاقی به این مراکز مراجعه می نمایند را درمان می کنند.

کلینیک درمان چاقی معمولاً به درمانگاه های گفته می شود که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت برای راه اندازی این مراکز گرفته اند و همچنین با گرفتن پروانه تخصصی جراحی های که ارتباط مستقیمی با لاغری و یا اینکه درمان چاقی در افراد دارد را از این مراکز معتبر اخذ کرده اند.

بهتر است بدانید که به منظور دایر کردن این مرکز فقط پزشک متخصص این اجازه را دارد که مجوزهای لازم را برای راه اندازی این مرکز بگیرد و همچنین پزشک متخصص نیز باید در همین حیطه مهارت و تجربه های زیادی را کسب کرده باشد

زیرا در این مرکز حتماً وجود دو پزشک متخصص الزامی است. از سایر کادر درمانی که در این کلینیک درمان چاقی باید حضور داشته باشند میتوان به 1) کارشناس پذیرش به منظور دریافت مدارک پزشکی از بیماران 2) پرستار 3) بهیار 4) پرستار برای اتاق الکترولیز اشاره کرد که همراه پزشک متخصص در مراحل درمانی به بیماران کمک می نماید.

برای انجام رژیم های لاغری درشمال تهران توصیه می کنیم از صفحه  کلینیک لاغری در شمال تهران دیدن کنید.

کلینیک درمان چاقی
کلینیک درمان چاقی

دلیل مراجعه بیماران به کلینیک درمان چاقی

همانطور که میدانید تمامی افراد به صورت مداوم به دنبال زیبایی و داشتن یک فرم بدن زیبا هستند که از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در زمینه ی کاهش وزن را میتوان به داشتن تناسب اندام اشاره کرد.

افراد با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و همچنین انجام فعالیت های روزانه به کاهش وزن خود کمک بسزایی می نمایند که رعایت این نکات برای حفظ تناسب به تنهایی کافی نبوده زیرا ممکن است که فرد با انجام تمامی موارد ذکر شده وزن قابل توجهی را از دست دهد

اما در بخش های مختلف بدن با چربی های موضعی نیز همراه باشد که در این مواقع با مراجعه به بهترین کلینیک های درمان چاقی می تواند به حفظ تناسب اندام خود کمک زیادی نماید.

دلیل مراجعه بیماران به کلینیک درمان چاقی
دلیل مراجعه بیماران به کلینیک درمان چاقی

مراجعه به بهترین کلینیک های درمان چاقی

افراد با مراجعه به بهترین کلینیک های درمان چاقی که از مجرب ترین کادر درمانی و متخصص تشکیل شده است و همچنین از پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه های روز دنیا در آن موجود است، متخصصین بدن بیماران را آنالیز کرده و برای کاهش وزن بیماران بهترین شیوه ی درمانی را توصیه می نمایند که بسیار حائز اهمیت است.

امروزه بیماران با مراجعه به این مراکز درمانی تحت نظر بهترین متخصصین تغذیه قرار می گیرند که به آنها بهترین شیوه درمانی را توصیه می نمایند.

بهتر است بدانید که به منظور تاسیس یک کلینیک درمان چاقی به شرایط و همچنین ضوابط خاصی نیاز است که باید متخصصین قبل از راه اندازی مرکز به آن توجه نمایند تا بتوانند مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان که مورد تایید است برای تاسیس بهترین کلینیک درمان چاقی دریافت نمایند.

یکی از دلایلی که سبب شده امروزه بیشتر افراد برای درمان اضافه وزن خود به این مراکز مراجعه نمایند را میتوان به 1) معتبر بودن مجموعه 2) وجود متخصصین باتجربه و متخصص 3) بکارگیری از بهترین دستگاه های روز دنیا 4) بهداشتی بودن محیط آن اشاره کرد که سبب شده بیماران با خیال آسوده در این کلینیک ها مراحل درمانی خود را انجام دهند.

مراجعه به بهترین کلینیک های درمان چاقی
مراجعه به بهترین کلینیک های درمان چاقی

نکته در مورد کلینیک درمان چاقی

نکته ی حائز اهمیت این است که به منظور انتخاب یک کلینیک درمان چاقی مناسب باید به فاکتورهای مهم و اساسی نظیر: 1) تخصص و همچنین مهارت پزشکان تغذیه 2) دستگاه های استفاده شده در این مرکز 3) تجهیزات پیشرفته و مدرن 4) تجربه ی پرنسس و سایر موارد دیگر نیز توجه داشته باشیم.

وظایف مسئول فنی در کلینیک

بهتر است بدانید که مسئول فنی باید تخصص های لازم را در زمینه های زیبایی دیده باشد و همچنین پروانه معتبر در شهر خود را نیز اخذ کرده باشد تا بتواند در این مجموعه به فعالیت های لازم بپردازد.

مسئول فنی کلینیک 1) نظارت 2) سرپرستی امور فنی مرکز را نیز برعهده دارد و از همه مهمتر مسئولیت رعایت تمامی ضوابط و مقررات قانونی را نیز بر عهده شخص مسئول فنی است. در مجموع وظایفی که برعهده ی مسئول فنی بهترین کلینیک درمان چاقی است را میتوان به :

1) انتخاب بهترین و مجرب ترین پرسنل که مهارت های لازم را در این زمینه کسب کرده اند 2) نظارت لازم بر فعالیت های آنها 3) رسیدگی به شکایات 4) نظارت کامل بر فعالیت پزشکان 5) رعایت آیین نامه پزشکی که منطبق با موازین شرعی و همچنین مقررات این مجموعه است نیز اشاره کرد.

یکی از وظایف مهمی که برعهده ی مسئول فنی کلینیک است آماده کردن آمار مرتبط با خدمات پزشکی انجام شده به صورت جداگانه و ماهانه و ارجاع به دانشگاه مربوطه است که این لیست ها شامل موارد ذیل است که عبارتند از :

پذیرش بیماران تحت پوشش بیمه های درمانی

یکی از وظایفی که برعهده ی مسئول فنی کلینیک است را میتوان به پذیرش بیماران تحت پوشش بیمه های درمانی اشاره کرد که باید نظارت کاملی داشته باشد.

پیگیری و همچنین کنترل کامل بر روی 1) وضعیت بهداشتی 2) درمانی3) ساختمانی و تاسیسات 4) دارویی 5) امنیتی کلینیک نیز بر عهده ی مسئول فنی کلینیک درمان چاقی است.

نظارت جامع و کامل داشتن بر روی تمامی تعرفه های تعیین شده و همچنین اطلاع رسانی بیماران از صورت حساب آنها نیز بر عهده ی مسئول فنی کلینیک است.

پیشنهاد می کنیم از پست اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است دیدن کنید.

یکی دیگر از مواردی که برعهده ی مسئول فنی کلینیک است

یکی دیگر از مواردی که برعهده ی مسئول فنی کلینیک است را میتوان به 1) توجه 2) پاسخگویی به تمامی شکایات بیماران و همچنین مراجع ذیصلاح نیز اشاره کرد که وی در قبال آن موظف است.

از موارد مهمی که برعهده ی مسئول فنی کلینیک است خودداری کردن از خدمات غیرمجاز و همچنین خارج از حیطه ی فعالیت های این مرکز درمانی چاقی است.

مسئول فنی کلینیک درمان چاقی نظارت کامل بر روی قوانین و همچنین ضوابط در حیطه ی پذیرش بیماران اورژانسی را نیز برعهده دارد.

مسئول فنی باید به دانشگاه مربوطه در مورد تعداد و همچنین اسامی پزشکانی که در این کلینیک مشغول فعالیت هستند و علاوه بر این ساعت کاری آنها اطلاعات لازم و کافی را ارائه دهد.

در زمان انجام فعالیت درمانگاه حتماً حضور داشته باشد

یکی از وظایف مهم و اصلی مسئول فنی کلینیک این است که در زمان انجام فعالیت درمانگاه حتماً حضور داشته باشد تا بهترین نظارت را بر امور این مجموعه داشته باشد.

مسئول فنی باید ارتباط مستقیمی با بازرسین دانشگاه داشته و همچنین گزارشات ماهانه را به این مجموعه به صورت کامل ارائه دهد.

تمامی موارد ذکر شده از وظایف مسئول فنی بهترین کلینیک درمان چاقی است که باید از تمامی ضوابط و قوانین پیروی نماید تا این مرکز به عنوان بهترین و مناسب ترین مجموعه ی درمانی برای بیماران شناخته شود.

در زمان انجام فعالیت درمانگاه حتماً حضور داشته باشد
در زمان انجام فعالیت درمانگاه حتماً حضور داشته باشد

نکته در مورد مسئول فنی کلینیک

اگر مسئول فنی تمایل به انصراف از کار خود را داشته باشد باید از یک ماه قبل به دانشگاه مربوطه اعلام کرده تا فردی که واجدالشرایط و همچنین مورد تایید دانشگاه است را به این مرکز درمانی معرفی نمایند. همچنین اگر مسئول فنی در امور محول شده به مدت سه ماه حضور نداشته باشد دانشگاه مربوطه به منظور نظارت و رسیدگی بیشتر از یک مسئول فنی موقت که صلاحیت این امور را دارد را جایگزین وی می نمایند.

نکته در مورد مسئول فنی کلینیک
نکته در مورد مسئول فنی کلینیک

شرایط ساختمان و تاسیسات کلینیک درمان چاقی

وضعیت ساختمان و همچنین واحدهای مورد نیاز این مجموعه ی درمانی عبارتند از :

1)واحدهای مدیریت 2) پذیرش 3) امور اداری 4) حسابداری 5) استفاده از دو اتاق به منظور انجام معاینات 6) وجود اتاق تکه برداری و همچنین جراحی های کوچک که از دیواره های کاشی تشکیل شده باشد و کف این اتاق نیز قابل شست و شو نیز باشد 7)

برای امور شخصی بانوان استفاده از اتاق الکترولیز 8) اتاق اشعه درمانی 9) اتاق استراحت به منظور رفاه حال پرسنل 10) سالن انتظار برای بیماران 11) رختکن مختص پرسنل 12) آبدارخانه 13) انبار 14) مرکز استریلیزاسیون از واحدهای هستند که در یک کلینیک درمان چاقی باید وجود داشته باشد.

این مرکز درمانی و زیبایی از نظر ساختمانی طوری طراحی شده باشد که:

مسیر تردد بیماران طوری طراحی شده باشد که زمان رفت و آمد بیماران و کادر درمانی برخورد فیزیکی نداشته باشند.

از نظر وضعیت ساختمانی ورودی این کلینیک ها باید به اندازه ی باشد که عبور برانکاردها به راحتی و آسانی صورت بگیرد.

راه پله های این مجموعه ی درمانی مناسب بوده و همچنین از طول و عرض پله های مناسب که دارای اندازه ی مطلوب و استاندارد است برای این مجموعه نیز در طراحی ساخت استفاده نمایند.

این کلینیک درمانی باید از پله ها و همچنین بالکن های که دارای حفاظ هستند و علاوه بر این از یک ارتفاع مناسب، برای طراحی ساخت این مرکز درمانی استفاده کنند.

از نشانه ها و علائم مناسب که به منظور راهنمایی بهتر بیماران تعبیه شده است نیز استفاده نمایند.

دستگاه های اطفاء حریق استاندارد

از نظر شرایط ساختمانی این مجموعه باید از دستگاه های اطفاء حریق استاندارد و همچنین مناسب که امری ضروری و مهم برای این مرکز است نیز استفاده نمایند.

این ساختمان باید از 1) شرایط برق مناسب 2) تجهیزات برق استاندارد نیز در تاسیسات مجموعه بکار برده باشند تا در صورت قطع برق این کلینیک بتواند فعالیت های خود را انجام دهد.

بهتر است که تعمیرات و همچنین تمامی امور مربوطه که اختصاص به ایمنی کلینیک دارد را به افراد باتجربه و ماهر واگذار نمایند.

این مجموعه باید به سیستم برق اضطراری نیز مجهز باشد.

از یک سیستم تهویه مناسب و همچنین استاندارد تشکیل شده باشد که کادر درمانی بتوانند در آرامش کامل فعالیت های درمانی خود را برای بیماران انجام دهند.

یکی دیگر از شرایط ساختمانی را میتوان به این نکات اشاره کرد که 1) تمامی ورودی ها 2) راهروها 3) پله ها 4) مسیرهای تردد بیماران 5) اتاق های موجود در این مجموعه باید از روشنایی کافی و لازم برخوردار باشد.

تمامی موارد ذکر شده از وضعیت ساختمان یک کلینیک است که سبب شده با اعمال تمامی این بندها در این مرکز به عنوان بهترین کلینیک درمان چاقی شناخته شود و بیماران بیشتری به این مجموعه برای درمان و زیبایی ظاهری مراجعه نمایند.

دستگاه های اطفاء حریق استاندارد
دستگاه های اطفاء حریق استاندارد

خدمات ارائه شده در کلینیک های درمان چاقی

امروزه داشتن یک اندام زیبا و ایده آل برای تمامی افراد امری مهم است و به آن اهمیت زیادی می دهند، حتی افرادی که دارای اضافه وزن زیادی نیستند و از نظر وزنی در حد متناسب هستند به منظور اینکه چربی های تجمع یافته در بخش های مختلف بدن مانند : 1) ران 2) شکم 3) پهلو 4) بازوها را از بین ببرند به کلینیک های درمان چاقی مراجعه می نمایند.

متخصصین این مجموعه برای حذف چربی های انباشته با کمک دستگاه های پیشرفته و مدرن در کوتاهترین زمان و در طی چند جلسه کمک بسزایی می نمایند. کلینیک های درمان چاقی با بهره گیری از متدهای موضعی نظیر:

1) لیپوساکشن 2) کرایولیپولیز 3) لیپوماتیک 4) ابدومینوپلاستی 5) اگزیمیا 6) کویتیشن 7) RF و خیلی از روشهای دیگر که بوسیله ی تجهیزات و دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام می گیرد به روش های مختلف چربی های انباشته شده را از بافت های مختلف بدن تفکیک کرده و از طریق کلیه و یا کبد از بدن فرد دفع می نمایند.

کلینیک های درمان چاقی با استفاده از این دستگاه ها در طی چند جلسه بدون 1) هیچ جراحی 2) در 3) خونریزی اقدامات لازم را برای بیماران انجام می دهند و چربی های را که طی چندین سال در بدن فرد تجمع یافته است را از بین می برند و از این طریق به وزن مناسب و ایده آل آنها کمک بسزایی می نمایند.

خدمات ارائه شده در کلینیک های درمان چاقی
خدمات ارائه شده در کلینیک های درمان چاقی

انتخاب یک کلینیک لاغری مناسب

افرادی که تمایل دارند به منظور انجام جراحی های کاهش وزن به بهترین کلینیک درمان چاقی مراجعه نمایند در گام اول می توانند با سرچ کردن در اینترنت یک کلینیک درمان چاقی مناسب و پیشرفته را که تمامی مجوزهای بهداشتی و درمانی را دارا است انتخاب نمایند.

یکی از نکات دیگری که در زمان انتخاب کلینیک درمان چاقی باید به آن توجه داشته باشیم تجربه و همچنین سابقه ی کلینیک است که فرد قبل از مراجعه باید به آن توجه کند و از این طریق معتبرترین مرکز درمانی چاقی را برای انجام مراحل درمانی خود انتخاب نماید.

بهتر است که قبل از مراجعه به این مرکز از طریق 1) مقالات پزشکی معتبر 2) شیوه ی انجام عمل های چاقی 3) مراقبت های قبل و بعد از جراحی 4) مدت نقاهت درمان اطلاعات کافی و کاملی را کسب نمایم.

شیوه ی مناسب تر به منظور از بین بردن چربی های تجمع یافته

متخصصین در کلینیک های درمان چاقی شیوه ی مناسب تری را که به منظور از بین بردن چربی های تجمع یافته به کار میبرند را بیشتر متناسب با وضعیت جسمی بیمار در نظر میگیرند که بعد از معاینات و بررسی های صورت گرفته بر روی بیماران اقدامات اولیه را انجام می دهند.

جراح متخصص در کلینیک های درمان چاقی نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که شیوه و مراحل درمانی را انتخاب نماید که برای بیماران اصولی و استاندارد باشد به صورتی که زخمی بر روی بدن بیماران ایجاد نشود و یا اینکه با انجام این جراحی کاهش وزن عارضه ی خاصی برای بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند ایجاد نشود.

شیوه ی مناسب تر به منظور از بین بردن چربی های تجمع یافته
شیوه ی مناسب تر به منظور از بین بردن چربی های تجمع یافته

شیوه های کاهش وزن در کلینیک های درمان چاقی

امروزه متخصصین تغذیه به منظور کاهش وزن بیماران خود از شیوه های متعددی استفاده می نمایند که شامل : 1) شیوه ی جراحی 2) غیر جراحی است. بطور کلی شیوه های جراحی عبارتند از :

  •   لیپوساکشن
  •   بای پس معده
  •   حلقه گذاری معده
  •   لیپوماتیک
  •   ابدومینوپلاستی

شیوه های غیرجراحی ( تهاجمی ) نیز عبارتند از:

1)کویتیشن 2) LPG    3) RF  4) آلیس  5) کرایولیپولیز 6) بالون معده هستند.

شرایط تاسیس کلینیک

متخصصینی که تمایل به تأسیس درمانگاه و یا کلینیک را دارند باید حداقل پنج نفر بوده که از بین آنها سه نفر فارغ التحصیل رشته ی پزشکی و همچنین پیراپزشکی باشند.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که حدود پنجاه درصد از پرسنل این مجموعه نیز باید پزشکان استخدامی باشند که یکی از شروط تاسیس و یا راه اندازی کلینیک درمان چاقی را دارا باشند.

بنابراین افرادی که تمایل به دایر کردن این مجموعه ی درمانی را دارند باید به تمامی موارد توجه داشته باشند تا بعد از تاسیس به مشکلی بر بخورند.

تعریف کلینیک

بطور کلی کلینیک به مجموعه ای گفته می شود که بصورت شبانه روزی بیمارانی که از شیوه های مختلف کاهش وزن استفاده می نمایند را به صورت سرپایی ویزیت کرده و مراحل درمان آنها را انجام می دهد و در صورتیکه بیماران با یکی از شیوه های جراحی درمان کاهش وزن خود را انجام دادند را بیست و چهار ساعت تحت مراقبت های بیشتر قرار می دهد.

لازم به ذکر است در صورتی که بیماران با مشکل خاصی مواجه شدند هماهنگی های لازم را انجام داده و آنها را به بیمارستان اعزام نمایند. بهتر است بدانید که تاسیس و راه اندازی این مجموعه دارای شرایط خاص و ویژه ای بوده است که سبب شده محدودیت های را برای متخصصینی که متقاضی راه اندازی این مجموعه هستند را ایجاد نماید.

پزشکان ما علاوه بر اینکه شرایط تاسیس کلینیک لاغری را باید مورد توجه قرار دهند باید به موارد دیگری نظیر: 1) تجهیزات موجود در ساختمان 2) کادر درمانی مجرب و متخصص که مورد تایید کمیسیون پزشکی باشند 3) امکان دریافت پروانه تاسیس کلینیک را نیز دارا باشند.

تعریف کلینیک
تعریف کلینیک

نکاتی در مورد تاسیس کلینیک درمان چاقی

بهتر است بدانید که تاسیس و یا راه اندازی کلینیک به تمامی اشخاص حقیقی و یا حقوقی که صلاحیت آنها به تایید کمیسیون بهداشت و درمان رسیده باشد با پیروی از تمامی مقررات و ضوابط که توضیح می دهیم امکان پذیر است.

شرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی به این ترتیب است که شامل :

متقاضیانی که مایل به تاسیس درمانگاه و یا بهترین کلینیک درمان چاقی هستند حداقل پنج نفر بوده که حتماً سه نفر آنها از گروه های 1) پزشکی 2) پیراپزشکی (جویای کار) از مقطع کاردانی به بالا هستند که سایر اعضای این مجموعه اگر از اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند مانعی ندارد.

بهتر است بدانید که حدود دو سوم سهامداران کلینیک درمان چاقی باید از فارغ التحصیلان 1) رشته های پزشکی 2) پیراپزشکی باشند.

بهتر است بدانید به هر فرد که واجدالشرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی باشند بیش از یک پروانه راه اندازی داده نمی شود و هر پزشک می تواند حداقل در دو موسسه پزشکی به عنوان فرد موسس عضویت داشته و به ارائه ی خدمت بپردازد.

متخصصین باید بدانند که 1) مدت اعتبار 2) تمدید 3) لغو موافقت اصولی از تاریخی که پروانه ی کسب صادر شده است به مدت دو سال بوده و بعد از آن در صورتی که پزشک نیاز به تاسیس این مراکز درمانی نداشته باشد لغو و یا باطل می گردد.

موارد ذکر شده از شرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی است که پزشکان مجرب ما به منظور راه اندازی این مرکز درمانی باید به تمامی این موارد توجه داشته باشند.

شرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی به این ترتیب است که شامل :
شرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی به این ترتیب است که شامل :

شرایط ساختمانی ، تجهیزاتی ، پرسنلی کلینیک درمان چاقی

به منظور برپا کردن کلینیک و همچنین استخدام کادر درمانی شرایطی وجود دارد که با توجه به رعایت تمامی موارد آن اجازه ی دریافت مجوز تاسیس بهترین کلینیک درمان چاقی صادر می شود.

علاوه بر این می توان از کادر درمانی که دوره ی تحصیلی و کارآموزی خود را در طرح نیروی انسانی پشت سر گذاشته اند بکار گرفت تا از این طریق از تجربه ها و همچنین مهارت های آنها در این زمینه استفاده کرد. شرایط ساختمانی کلینیک درمانی شامل موارد ذیل است که عبارتند از :

این مجموعه ی درمانی باید 1) کل ساختمان کلینیک 2) تعداد اتاق ها 3) تهویه 4) نور 5) سرویس بهداشتی 6) اتاق عمل 7) اتاق پزشک 8) سالن انتظار و سایر بخش های دیگر بر اساس اصول بهداشتی و همچنین فنی باشد تا مشکلی برای مراجعه کنندگان و یا بیماران در حین انجام جراحی ایجاد نشود.

حداقل اتاقی که برای راه اندازی کلینیک نیاز است شش اتاق بوده است به همراه یک سالن انتظار که تمامی امکانات و تجهیزات کافی در آن وجود داشته باشد.( بهتر است بدانید که زیربنای کلی این مجموعه ی درمانی بدون توجه به سایر بخش های پاراکلینیکی باید حدود دویست متر مکعب باشد).

یکی از امور مهم و ضروری در زمان راه اندازی ساختمان کلینیک

یکی از امور مهم و ضروری در زمان راه اندازی ساختمان کلینیک درمان چاقی بکارگیری از آسانسور در تمامی طبقات به منظور سهولت بیماران است.

این مجموعه ی درمانی تعداد تخت های که به منظور تزریقات و همچنین پانسمان بیماران به کار برده می شود شش عدد است البته باید این بخش بصورت جداگانه برای آقایان و همچنین خانم ها در نظر گرفته شده باشد.

در نوبت کاری 1) حضور یک کارشناس 2) کاردانی پرستاری 3) خدمتکار بسیار ضروری و مهم است.

یکی دیگر از شرایطی که ساختمان کلینیک باید آن را دارا باشد میتوان به درب ورودی مستقل از طبقات و یا اینکه واحدها اشاره کرد که وجود این درب های جداگانه در این مجموعه ی درمانی امری ضروری و مهم است.

یکی از امور ضروری و مهم که وجود آن در بهترین کلینیک درمان چاقی الزامی است را میتوان به استفاده از یک دستگاه آمبولانس اشاره کرد که باید در تمامی ساعات وجود داشته باشد.

تمامی موارد ذکر شده از شرایط تاسیس کلینیک درمان چاقی است که متخصصین قبل از راه اندازی این مجموعه ی درمانی باید به تمامی ضوابط و مقررات آن توجه داشته باشند.

یکی از امور مهم و ضروری در زمان راه اندازی ساختمان کلینیک
یکی از امور مهم و ضروری در زمان راه اندازی ساختمان کلینیک

شرایط بهره برداری از کلینیک درمان چاقی

بهره برداری از کلینیک مرتبط با معرفی 1) مسئول فنی واجد الشرایط که باید حداقل دو نفر باشند 2) معرفی کادر درمانی پزشک و یا پیراپزشک 3) افراد فنی است.

در مجموع شرایطی که مناسب برای بهره برداری این مجموعه ی درمانی است را می توان به موارد ذیل اشاره کرد که شامل:

به منظور گرفتن پروانه بهره برداری کلینیک درمانی معرفی حداقل پنجاه درصد از کادر پزشکی و یا پیراپزشکی که در هیچ ارگان دولتی و یا خصوصی مشغول به کار نیستند برای تمامی نوبت ها امری ضروری و مهم است.

یکی دیگر از شرایط بهره برداری این مرکز درمانی را میتوان به مسئولین پذیرش و همچنین بایگانی که در مقاطع کارشناسی و یا کاردانی جویای کار هستند و دارای مدارک پزشکی معتبر نیز هستند اشاره کرد که از بین این افراد باید برای این مرکز انتخاب نمایم.

در دو شیفت تمامی پزشکان و پیراپزشکان در این مرکز درمانی باید به فعالیت بپردازند و همچنین باید بدانید که فعالیت این دو گروه به صورت همزمان مقدور نیست.

پزشکان و متخصصینی که در کلینیک درمان چاقی مشغول ارائه ی خدمات به بیماران هستند در نوبت کاری خود نمی توانند در مجموعه ی درمانی دیگری فعالیت نمایند.

بهتراست که مسئولین فنی کلینیک درمان چاقی از موسسین کلینیک باشند.

حضور مسئولین فنی به صورت تمام وقت

نکته ی مهم به منظور بهره برداری کلینیک این است که مسئولین فنی باید به صورت تمام وقت در شیفت کاری خود در کلینیک حضور داشته باشند تا در صورت مشکل در کوتاهترین زمان ایرادات وارد شده را برطرف نمایند.

تمامی موارد ذکر شده از شرایط بهره برداری کلینیک درمان چاقی است که پزشکان متخصص قبل از دایر کردن این مرکز درمانی باید به آن توجه داشته باشند. شایان ذکر است که در تمامی مراحل ذکر شده گواهی 1) عدم سوء پیشینه 2) اعتیاد برای پزشکان متخصص ما الزامی است.

حضور مسئولین فنی به صورت تمام وقت
حضور مسئولین فنی به صورت تمام وقت

نکات مهم در زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی

در زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی نباید به قیمت های نجومی که این مجموعه برای بیماران خود در نظر گرفته است را مبنای انتخاب نهایی خود قرار دهیم و با توجه به یک باور غلط بالا بودن هزینه ها را دلیل بر بهترین کیفیت خدمات ارائه شده بدانیم.

افرادی که برای انجام درمان چاقی به کلینیک مراجعه می نمایند باید بسنجند که با توجه به هزینه ی که پرداخت می نمایند این مجموعه ی درمانی چه خدمات را با چه کیفیتی به بیماران خود ارائه میدهند. در بعضی از مواقع نازلترین گزینه های درمانی می تواند بالاترین کیفیت خدمات درمانی را برای بیماران شامل شود.

یکی از موارد مهمی که بیماران باید برای انجام مراحل درمانی توجه داشته باشند را میتوان به نوع و همچنین کیفیت تجهیزات موجود در کلینیک درمان چاقی اشاره کرد اما حائز اهمیت است که هر مرکز درمانی نسبت به خدماتی که به بیماران ارائه می دهد بسته به تجهیزات متعددی است که در این مجموعه برای بیماران استفاده می نماید.

امروزه بیمارانی که به منظور کاهش وزن خود به کلینیک های درمان چاقی مراجعه می نمایند قبل از استفاده از هر دستگاه بهتر است که به نام برند و همچنین سال ساخت دستگاه های که از آن استفاده می شود نیز آگاهی کامل داشته باشند.

نکات مهم در زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی
نکات مهم در زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی

در مجموع زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی باید به بخش های مختلفی که در این مجموعه قرار گرفته است توجه داشته باشیم که عبارتند از :

1)    استفاده از بهترین متخصصین و همچنین پزشکان مجرب و با سابقه در این مجموعه ی درمانی است.

2)    این مجموعه ی درمانی از 1) کادر اداری 2) پرستاری نیز تشکیل شده است که به بیماران کمک بسزایی می نمایند.

3)    یکی از نکات مهم در انتخاب کلینیک درمانی را میتوان به 1) تنوع تجهیزات مورد استفاده 2) پیشرفته و مدرن بودن دستگاه ها نیز اشاره کرد.

4)    این مجموعه ی درمانی برای اینکه به عنوان یکی از بهترین کلینیک درمان چاقی شناخته شود باید از تجهیزات اورجینال پزشکی که سازنده ی آنها شرکت ها و برنده های معتبر است نیز استفاده نمایند.

5)    این مجموعه برای رفاه حال بیماران خود باید از 1) قیمت مناسب 2) قابل اعتماد بودن برای مراجعه کنندگان 3) دسترسی مناسب و راحت برای بیماران 4) پارکینگ اختصاصی برای بیماران، نیز استفاده نماید.

کلیه ی موارد ذکر شده از نکات مهمی است که بیماران برای انجام کاهش وزن خود و یا اینکه رسیدن به وزن ایده آل و مناسب و به منظور حذف چربی های موضعی که در بخش های مختلف بدن انباشته شده اند زمان مراجعه به کلینیک های درمان چاقی باید به آن توجه داشته باشند.

در مجموع زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی باید به بخش های مختلفی که در این مجموعه قرار گرفته است توجه داشته باشیم که عبارتند از :
در مجموع زمان انتخاب بهترین کلینیک درمان چاقی باید به بخش های مختلفی که در این مجموعه قرار گرفته است توجه داشته باشیم که عبارتند از :

عوامل تاثیرگذار در هزینه کلینیک های درمان چاقی

عوامل متعددی بر هزینه ی درمان در کلینیک های درمان چاقی اثرگذار است که شامل :

1) یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه ی کلینیک های لاغری را میتوان به محل کلینیک ( یا منطقه مورد درمان) اشاره کرد مثلاً : کلینیک های که در بالای شهر هستند نسبت به کلینیک های که در پایین شهر قرار دارند به مراتب هزینه های بیشتری را در بر دارند.

2) استفاده از دستگاه های که برای رفع چربی های موضعی در افراد مورد استفاده قرار می گیرد بر روی هزینه تمام شده ی مراحل درمان چاقی تاثیرگذار است.

3)  تعداد جلساتی که بیمار باید برای انجام درمان چاقی خود با استفاده از دستگاه های که در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد یکی دیگر از عواملی است که بر روی قیمت تمام شده ی اثرگذار است.

4)    تخصص و مهارت متخصصین مجرب پزشکی که در کلینیک های درمانی ارائه خدمت می کند یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه هاست.

سابقه ی کاری متخصصین

5)  سابقه ی کاری متخصصین این مجموعه نیز بر روی قیمت تمام شده ی درمان چاقی نیز تاثیرگذار است.

6) استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته برای حذف چربی های موضعی و یا چاقی مفرطی که متخصصین این مجموعه برای بیماران در نظر میگیرند نیز بر روی قیمت تمام شده ی درمان چاقی موثر است.

7)    یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت تمام شده ی کلینیک های درمان چاقی را میتوان به میزان اعتبار و شهرت مجموعه درمانی اشاره کرد.

موارد ذکر شده از هزینه های است که بر روی قیمت تمام شده ی کلینیک های درمان چاقی اثرگذار است.

سابقه ی کاری متخصصین
سابقه ی کاری متخصصین

سوالات رایج در مورد بهترین کلینیک های درمان چاقی

اجازه ی تاسیس کلینیک های لاغری به چه افرادی داده می شود؟

باید گفت که تمامی اشخاص 1) حقیقی 2) حقوقی می توانند به منظور اخذ دریافت پروانه راه اندازی کلینیک های درمان چاقی اقدام نمایند البته باید تمامی ضوابط و قوانین شرایط ساختمان کلینیک را در زمان تاسیس به آن توجه داشته باشند.

متخصصین مجرب در کلینیک های درمان چاقی از چه تجهیزات و دستگاه های برای کاهش وزن بیماران خود استفاده می نمایند نام ببرید؟

1)  دستگاه آلیس 2) دستگاه RF 3) اولتراسوند 4) کویتیشن 5) مزوتراپی 6) کرایولیپولیز 7) دستگاه اندرمولوژی LPG 8) دستگاه شاک ویو 8)انجام حرکات ورزشی الکتریکی EMS استفاده می کنند. شایان ذکر است که استفاده از هر یک از این دستگاه با توجه به وضعیت جسمی و شرایط بیمار انجام می گیرد که متخصصین مجرب در کلینیک های درمان چاقی برای بیماران خود مورد استفاده قرار می دهند.

آیا انجام این مراحل درمانی با ریزش مو همراه است یا خیر؟

یکی از سوالات رایجی که بیشتر بیماران در مورد انجام درمان های تهاجمی از متخصصین مجرب کلینیک های درمان چاقی دارند این است که آیا انجام این مراحل درمانی با ریزش مو همراه است یا خیر؟

تمامی بیمارانی که از تجهیزات و دستگاه های که در مراکز درمانی برای کاهش وزن خود و یا حذف چربی های انباشته در بخش مختلف بدن استفاده می کنند باید بدانند که بعد از انجام این مراحل بین سه تا شش ماه ریزش مو به همراه دارند که این مورد در تمامی بیمارانی که از این شیوه ی درمانی استفاده می نمایند طبیعی بوده است.

متخصصین این مجموعه ی درمانی به بیماران توصیه می کنند که این ریزش مو به دلیل کاهش وزن بوده است و بعد از مدتی این مشکل برطرف می شود و بهبودی کامل را به دست می آورند.

آیا انجام این مراحل درمانی با ریزش مو همراه است یا خیر؟
آیا انجام این مراحل درمانی با ریزش مو همراه است یا خیر؟

نتیجه گیری

امروزه افراد برای داشتن یک اندام متناسب و همچنین حذف چربی های انباشته در بخش های مختلف بدن از جراحی های تهاجمی که در بهترین کلینیک های درمان چاقی انجام می گیرد استفاده می نمایند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

متخصصین مجرب در این مراکز درمانی از دستگاه های نظیر: RF ، کویتیشن، شاک ویو،LPG، کرایولیپولیز و سایر دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می نمایند.

محاسبه BMI در کودکان چگونه و شاخص توده بدنی در کودکان به چه صورت اندازه گیری می شود برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم پست محاسبه bmi در کودکان را مشاهده کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید