بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان

در این مقاله ما قصد داریم که در مورد بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان صحبت کنیم.

امروزه یکی از بزرگ ترین معضلات در زندگی مردم چاقی و اضافه وزن می باشد. به دلایل متعددی نیز امار چاقی در سراسر دنیا رو به افزایش می باشد.

افرادی که از چاقی مفرط رنج میبرن برای انجام جراحی معده در تهران توصیه می کنیم پست بهترین جراح معده در تهران را مشاهده کنید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

09120174510

مقدمه

بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان
بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان

ماشینی شدن کارها یکی از این دلایل می باشد. این مسئله باعث شده است که تحرک در مردم بسیارکم تر از گذشته بشود. امروزه بسیاری از امور جاری و روزمره ی مردم دیگر از طریق تلفن و یا به صورت اینترنتی صورت می پذیرد.

به عنوان مثال شما در گذشته برای دریافت حقوق، پرداخت قبض، انتقال وجه و بسیاری از تراکنش های بانکی ناچار بودید که به بانک مراجعه کنید، ولی در دنیای امروز تقریبا تمام این کارها را در خانه و با گوشی تلفن همراه خود می توانید انجام دهید.

بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان کیست؟

زمانی که افراد مبتلا به چاقی مفرط می خواهند عمل اسلیو معده را انجام دهند، از دغدغه های انها انتخاب جراح برای انجام این عمل است.

برای انتخاب جراح باید به یکسری موارد توجه نمود:

  • دارای مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی مانند دکتر مهدی سلیمی مهارت کامل برای انجام جراحی چاقی با کمترین احتمال عوارض را دارند.
  • تجربه پزشک زیاد باشد.
  • پزشک باید با بیمار خود ارتباط خوبی را داشته باشد.
  • تعداد میزان رضایت  بیماران بعد از عمل زیاد باشد.
ولی قبل از هر توضیحی باید بگویم که در مقاله ی بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان ما به پرسش های زیر پاسخ خواهیم داد.

چاقی چیست؟

به چه اشخاصی چاق می گویند؟

مهم ترین عوامل چاقی چی هستند؟

عمل بای پس معده چیست؟

چه پیش نیازها و پس نیازهایی دارد؟

عمل اسلیو معده چیست؟

چه پیش نیازها و پس نیازهایی دارد؟

عمل بالون معده چیست؟

افزایش تعداد شغل های پشت میزی

یکی دیگر از دلایل افزایش وزن در بسیاری از افراد، افزایش تعداد شغل های پشت میزی و پشت کامپیوتری می باشد. مردم مخصوصا اقایون تقریبا بخش عمده ای از وقت خود را در محل کار می گذرانند. کم تحرکی در محل کار باعث می شود که آن ها بخش عمده ای از روز خود را با سوزاندن کالری کمی طی کنند.

پیدایش فست فودها

یکی دیگر از دلایل چاقی در قرن 21 مربوط به پیدایش فست فودها می باشد. فست فودها غذاهایی خوشمزه، پر تنوع، پر طرفدار در بین قشر جوان و البته چاق کننده هستند. فست فودها متناسب با ریتم سریع دنیای امروزی می باشند. همان طور که از اسم آن ها پیداست به سرعت اماده می شوند، به راحتی در حین کار می شود، آن ها را میل نمود، قیمت مناسبی دارند و البته خوشمزه هستند.

همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند که علی رغم ضررهایی که دارند، این خانواده از غذاها در سراسر جهان بسیار محبوب باشند.

یکی از ضررهایی که این دسته از غذاها دارند، خاصیت چاق کنندگی آن ها می باشد.

همه ی این صحبت ها را کردیم تا به این نکته برسیم که لاغر شدن در دنیایی که ما در حال زندگی در آن هستیم یکی از بحث های داغ روز می باشد.

از همین رو بر آن شدیم که در این مقاله بیشتر در مورد این مسئله ی حیاتی صحبت کنیم.

اگر که بخواهم فرمول اصلی کاهش وزن را به شما بگویم، این فرمول 2 تا رکن اصلی بیشتر ندارد. یک کالری بیشتری بسوزان، دو کالری کم تری دریافت کن!

این دو مسئله نیز با انجام ورزش و رژیم قابل دستیابی می باشند. شما با ورزش کردن کالری زیادی می سوزانید و با رژیم گرفتن نیز کالری کم تری دریافت می کنید، البته هر کدام از این ها باید اصولی و استاندارد انجام بشود.

اما عده ای به دلایلی متفاوتی مثل چاقی شدید، تنبلی، حجم کاری بالا، بیماری، کهولت سن و خیلی دلایل دیگر توانایی رژیم گرفتن و ورزش کردن را ندارند. مخاطب امروز ما در مقاله نیز، دقیقا همین افراد می باشند. در این مقاله قصد داریم که تعدادی از راه حل های کلینیکی برای لاغری را به شما معرفی کنیم.

چاقی چیست؟

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص چاقی خواهیم پرداخت.

قبل از این که بخواهیم در مورد راه های لاغری حرفی بزنیم، ابتدا باید بدانیم که چاقی چیست و به چه شخصی چاق گفته می شود.چاقی خود دارای دسته بندی های مختلفی است،بعضی ها (مخصوصا خانم ها) به دلیل حساسیت شدید و البته عدم اعتماد به نفس، مدام فکر می کنند که چاق هستند و باید لاغر بشوند.

چاقی چیست؟
چاقی چیست؟

از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تجمع غیرطبیعی و اضافه ی چربی در قسمت های مختلف بدن انسان مخصوصا شکم را چاقی می گویند. این تجمع غیر عادی چربی در بدنبجز این کهچهره و اندام شخص را نامتوازن می کند عوارض و خطرات زیادی نیز به همراه دارد.

حال که تعریف چاقی را فهمیدیم، سپس باید بفهمیم که معیار تشخیص چاقی و لاغری چیست؟ چگونه بفهمیم کهاز نظر جسمی و بدنی در چه شرایطی هستیم؟هر کسی که یک مقدار شکم داشت، چاق است؟ یا این که عدد خاصی برای چاقی وجود دارد؟ یعنی مثلا هر کس بالای 80 کیلو بود چاق است؟

شاخص توده ی بدنی

برای حل این مشکل، کارشناسان این حوزه یک فرمول طراحی کردند. این فرمول که به عنوان شاخص توده ی بدنی یا همان شاخص BMI در جهان مطرح است، در حال حاضر معتبر ترین روش فهمیدن شرایط بدنی می باشد. از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا افراد عادی می توانند از این فرمول استفاده کنند.

شاخص توده ی بدنی
شاخص توده ی بدنی

این شاخص با استفاده از فاکتور های قد، وزن، نوع استخوان بندی، جنسیت، نوع فعالیت های روزانه ی شما و با استفاده از فرمول زیریک عدد را به عنوان خروجی به شما می دهد. با توجه به این عدد می توان از شرایط بدنی خود مطلع شد.

عدد bmi= وزن شخص بر حسب kg / توان دوم قد بر حسب m

عدد به دست آمده را با بازه های زیر مقایسه می کنیم.

  • لاغری شدید:

در صورتی که عدد bmi فردی کم تر از 18.5 شود، باید گفت که وی دچار لاغری شدید است و باید به دنبال راهی برای افزایش وزن خود باشد. توجه کنید که لاغری زیاد نه از نظر تناسب اندام و نه از نظر سلامتی تایید شده نیست. این افراد باید به سراغ پزشک بروند و مشکل لاغری خود را حل کنند. از انجایی که این قضیه مورد بحث ما نیست، به همین مقدار بسنده می کنیم.

  • وزن ایده آل:

این همان محدوده ای است که شما می توانید از خودتان راضی باشید. افرادی که در این محدوده قرار دارند، بهترین خود هستند. به راحتی لباس دلخواه خود را انتخاب می کنند و این لباس نیز به بهترین شکل ممکن روی تن آن ها می نشیند. اگر از این افراد ازمایش گرفته شود، اکثر آن ها در شرایط نرمال و سلامت به سر می برند.

این اشخاص با توجه به قد و نوع استخوان بندی خود در بهترین شرایط ممکن قرار دارند.

شما نیز اگر بعد از محاسبه ی شاخص توده ی بدنی خود جوابی بین 18.5 تا 25 به دست اوردید بدانید که شما نیز دارای شرایط ایده عالی هستید.

، ولی این اشخاص باید به این نکته توجه کنند که وزن یک معیار متغیر است، یعنی این که همیشه در این شرایط نمی مانند. ممکن است، عدم رعایت رژیم غذایی و یا کنار گذاشتن ورزش باعث شود، شرایط نرمال خود را از دست دهند.

پس به این اشخاص توصیه می کنم که تنها کاری که حداقل سه روز در هفته ورزش سبک را در دستور کار خود قرار دهند. هم چنین رعایت اصول تغذیه و داشتن رژیم غذایی مناسب نیز ضروری می باشد.

  • اضافه وزن:

هدف از گفتن این مطالب، بیشتر قانع کردن افرادی بود که در این سطح قرار دارند. عده ای وقتی به این سطح می رسند فکر می کنند که دنیا خراب شده است. این افراد به تازگی مقداری شکم یا پهلو در اورده اند.

در عده ای نیز این تجمع چربی اضافی در ناحیه ی پا و باسن دیده می شود. این افراد که عدد bmi آن ها، بین 25 تا 29.9 قرار می گیرد، چاق نیستند، بلکه مقداری اضافه وزن دارند.

عده ای وقتی به این مرحله می رسند دچار وحشت می شوند و شروع به انجام کارهای عجیب و غریب می کنند. رژیم های سنگین و عجیب و غریب اینترنتی، ورزش های طاقت فرسا و…

اضافه وزن:
اضافه وزن:

این که در هنگام لباس پوشیدن تجمع چربی در شکم، پهلو و یا هر عضو دیگری از بدنتان به چشم می اید بدترین قسمت این ماجراست.

این افراد با یک رژیم عادی و ورزش های سبکی مثل دو و پیاده روی می توانند به سرعت وزن خود را کاهش دهند و به شرایط ارمانی برسند.

  • چاقی کلاس یک:

اولین مرحله ی چاقی! یادتان است که اول این قسمت پرسیدیم که به چه اشخاصی چاق گفته می شود؟ از این جا به بعد قضیه با افراد چاق آشنا می شویم.اگر عدد شاخص توده ی بدنیشما و یا یکی از اطرافیانتان بین 29.9 الی 35 باشد، شما و یا آن شخص دچار چاقی کلاس یک می باشید.

می توان گفت که از این جا به بعد می توان صدای زنگ خطر چاقی را شنید. اگر از شرایط بدنی و فرم اندامتان راضی نیستید، این جا بهترین موقعی است که می توانید ترمز چاقی را بکشید. در غیر این صورت به زودی دچار چاقی کلاس دو خواهید شد.

افرادی که دارای این چاقی هستند، معمولا در هنگام انتخاب لباس دچار مشکل می باشند. لباس های که دوست دارند، بپوشند به شدت در تنشان تنگ و ازار دهنده است. در صورتی که لباس تنگ بپوشند تجمع چربی در بدن آن ها قابل مشاهده است.لباس های قدیمیشان را که باید کم کم قیدشان را بزنند، زیرا شاید اصلا توی تنشان نرود.

این افراد باید سریعا به دنبال راه حل مناسبی برای لاغری باشند.

  • چاقی کلاس دو:

این افراد کسانی هستند که به صدای اژیر چاقی در مرحله ی قبل توجه نکردند و در آن مرحله ترمز دستی را برای توقف چاقی خود نکشیدند.

شاخص bmi این افراد بین 35 تا 39.9 می باشد. تجمع چربی را در قسمت های مختلف بدن و صورت این افراد می توان مشاهده نمود.یکی از معضلات بزرگ زندگی این افراد انتخاب لباس مناسب می باشد، زیرا تجمع چربی در بدن ها به شکلی است که از روی هر لباسی می توان به چاقی آن ها پی برد، ولی با تمام این اوصاف هنوز هم دیر نشده است. این افراد باید همین الان به دنبال راه حل لاغری باشند، زیرا که قطعا سلامت آن ها در معرض خطر می باشد.

  • چاقی شدید:

آخرین مرحله از چاقی! این افراد تمام مرزهای چاقی را رد کرده اند و سلامت آن ها شدیدا تحت خطر می باشد. این ها افرادی هستند که اگر از آن ها تست شاخص توده ی بدنی گرفته شود، جواب به دست امده از 40 نیز بالاتر است.

پیدا کردن لباس مناسب برای این افراد بسیار سخت است و فقط از مکان های خاصی می توانند لباس تهیه کنند. شاید در بازار مغازه هایی را دیده باشید که روی شیشه های خود نوشته اند “لباس سایز بزرگ رسید”.

این اعلامیه بیشتر این افراد را مخاطب قرار می دهد. تحرک و راه رفتن برای این افراد بسیار دشوار می باشد و هم چنین نفس کشیدن برای آن ها هنگام تحرک اذیت کننده است. این اشخاص باید به سرعت دست به کار شوند، زیرا چاقی می تواند آن ها را به زودی زمین گیر کند.

تا به این جای مقاله ما شما را با تعریف چاقی و این موضوع که به چه اشخاصی چاق می گویند آشنا نمودیم. در ادامه قصد داریم که شما را با عوامل چاقی بیشتر آشنا کنیم.

عوامل چاقی:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عوامل چاقی خواهیم پرداخت.

بعد از اینکه شما متوجه شدید که چاق هستید، در گام بعدی باید به دنبال دلیل چاقی خود بگردید. توجه کنید تا زمانی که ریشه و علت را از بین نبرید هر کاری که کنید، بی فایدست. یا نتیجه ای ندارد و یا به زودی باز می گردد. در این قسمت شما را با تعدادی از مهم ترین عوامل چاقی آشنا می کنیم، شاید عامل چاقی شما نیز در بین آن ها باشد.

عادات بد غذایی:

در این قسمت می خواهم که یکی از رایج ترین دلایل چاقی در سراسر دنیا را به شما معرفی کنم. همان طور که در بخش مقدمه ذکر شد، تغذیه ی بد و عادت های بد غذایی از جمله مهم ترین عوامل چاقی مردم جهان هستند. فست فودی شدن مردم، استفاده بیش از حد از نوشابه، مواد قند دار، شیرینی جات، کیک، بستنی، شکولات، کاکائو، بسکوییت، قند و شکر و… باعث شده اند که علاوه بر چاقی، سلامتی افراد نیز با خطر مواجه بشود.

علاوه بر این مسائل بعضی از عادت ها هستند که صدمات زیادی به انسان وارد می کنند که نتاسفانه این عادت ها کم هم نیستند.

به عنوان مثال شما ساعت 2 شب و قبل از خوابیدن سالم ترین غذا هم بخورید، موجب چاقی و صد، البته آسیب به بدن و معدتان می شود.

ولی به نظر شما عادت های درست غذایی چه شکلی خستند؟ چگونه بفهمیم که چه چیزی را به چه میزانی در روز مصرف کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات کارشناسان این حوزه یک برنامه ی کلی و راهبردی تحت عنوان هرم غذایی عرضه کرده اند.

هرم غذایی

مزیت اصلی این هرم این می باشد که در آن تمام مواد غذایی مختلف دیده شده است. یعنی لازم نیست که شما هیچ کدام از مواد غذایی را از برنامه ی غذایی خود کنار بگذارید، البته این هرم یک راه حل کلی است، برای کسانی که دارای سطوح بالایی از چاقی هستند، لازم است که طبق نظر پزشک خود عمل کنند.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا طراحان این هرم، آن را به شکل یک هرم طراحی کرده اند. هرم یک شکل هندسی با قائده ی پهن و نوک باریکی می باشد. متخصصین از این شکل هندسی به این دلیل استفاده نمودند که بتوانند میزان خوردن هر ماده ی غذایی را برای شما مشخص بنمایند.

طراحی هرم از نظر هندسی

طراحی هرم از نظر هندسی به شکلی می باشد که عرض آن از بالا به پایین به صورت مداوم بیشتر می شود. این خصوصیت باعث شده است که دقیقا بهترین گزینه ی ممکن باشد، برای طراحی برنامه ی غذایی. آن غذاهایی که کم تر باید مصرف شوند، در قسمت هایی بالایی و کم عرض قرار می گیرند و آن غذاهایی که می توان آن ها را بیشتر از بقیه مصرف کرد در نقاط پایینی و عریض هرم جای دارند.

سبک زندگی خیلی مهم می باشد. خیلی ها هستند که یک مدت با رژیم و ورزش به وزن های مناسب و سلامتی می رسند، ولی پس از یک مدت آن را رها می کنند و دوباره به نقطه ی اول باز می گردنند. شما باید در مرحله ی نخست ذهن خود و سپس سبک زندگیتان را عوض کنید. ذهن شما باید سالم زندگی کردن را بپذیرد و آن را در چارت روزانه ی خود قرار دهد.

استرس:

همان طور که می دانید این ذهن شما می باشد که تمام جسمتان را کنترل و مدیریت می کند.پس شرایط ذهنی و روحی و روانی تاثیر زیادی در تمام زوایای زندگی شما دارد. استرس به عنوان یک حس ذهنی و روانی می تواند تاثیرات زیادی بر روی زندگی شما بگذارد.

وظیفه ی کنترل این احساس بر عهده ی هورمونی به نام کورتیزول می باشد.در ترشح بیش از اندازه ی این هورمون توسط غدد فوق کلیوی احتمال دارد که موجب چاقی شخص بشود.

علاوه بر این عده ای نیز در هنگام مشکلات و سختی ها، برای فرار از استرس به خوردن روی می اورند. در حقیقت خوردن برای آن ها یک فرار ذهنی محسوب می شود. این اشخاص بهتر است که اگر این مشکل را به صورت شدید دارند، به یک روان شناس مراجعه کنند.

  • تحرک کم:

همان طور که در بخش مقدمه مفصل در مورد آن صحبت شد، کم تحرکی یکی از دلایل اصلی افزایش وزن در سراسر جهان می باشد. تحرک کم باعث می شود که شما کالری کم تری بسوزانید و با خوردن مقدار کمی غذا افزایش وزن پیدا کنید.

متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی ها سبک زندگی مردم به سمت کم تحرکی سوق پیدا کرده است. کارهایی که در گذشته برای انجام آن باید ساعت ها زمان می گذاشتیم، امروزه در کم تر از چند دقیقه و از روی مبل خانه قابل انجام است.

عوامل اتروژنیکی:

حتما کسانی را دیده اید که بدنی متناسب دارند، ولی شکم آن ها به صورت ناهمگونی جلو است. به این اشخاص توصیه می گردد که مشروبات الکی را کنار بگذارند.

مشکلات غدوی و هورمونی:

سیستم غدوی و هورمونی بدن، سیستمی کاملا پیچیده و مهم می باشد. در صورتی که یکی از این غدد به خوبی کار نکنند ممکن است، آسیب های جدی به انسان وارد شود.

این مشکلات ممکن است، در سیستم چاقی یا لاغری شما تاثیر گذار باشد. اتفاقا ریشه ی بسیاری از چاقی های مفرط و یا لاغری های شدید همین اختلالات غدوی می باشد.

بعضی از غدد مثل غده ی تیروئید که اتفاقا اختلال در آن بسیار شایع نیز می باشدوظیفه ی سوخت ساز بدن را به عهده دارند. در صورتی که اختلالی در سوخت و ساز بدن شما پیش بیاید و بدنتان کم تر از حد استاندارد بسوزاند، طبیعتا شما دچار چاقی خواهید شد. در صورتی که چنین نشانه هایی را در خودتان مشاهده می کنید، بهتر است که سریعا به دکتر غدد مراجعه نمایید.

عوامل ژتیکی و وراثتی:

ژنتیک و وراثت هر دو، تاثیرات زیادی در ظاهر و حتی خصوصیات اخلاقی هر شخصی دارند. رنگ پوست، رنگ چشم، قد، وزن و… همگی عوامل ظاهری هستند که به صورت ارثی می توانند به فرزندان منتقل شوند.

چاقی علاوه بر این که به صورت ارثی قابل انتقال می باشد، عادت های بد غذایی نیز ممکن است، در طول زندگی از طریق پدر و مادر و خانواده به فرزند منتقل بشود. به همین دلایل است که عمدتا کسانی که پدر و مادری چاق دارند، خودشان نیز دچار اضافه وزن می شوند.

مصرف الکل:

یکی از خصوصیات الکل، کند کردن فرایند سوخت و ساز می باشد. کسانی که الکل مصرف می کنند، به مرور زمان سیستم سوخت و ساز بدنشان دچار اختلالاتی می شود. هم چنین بی حالی بعد از مصرف الکل موجب باز شدن اشتها می شود که این خود دلیل افزایش وزن است.

مصرف الکل:
مصرف الکل:

گرفتن رژیم های غذایی اشتباه:

گاهی اوقات، عده ای با گرفتن رژیم های غذایی اشتباه، علاوه بر این که وزن کم نمی کنند، بلکه آسیب های جدی به خود وارد می سازند. متاسفانه امروزه عده ای سودجو در فضای مجازی و اینترنت اقدام به دادن رژيم های غذایی می کنند که اکثرا آن ها هم پایه و اساس علمی ندارند و باعث ضرر و آسیب می شوند.

به عنوان مثال اگر در این رژیم غذایی به میزان کافی پروتئین دیده نشود، شما علاوه بر این که کلی سختی کشیده اید و وزنی هم کم نکرده اید، ممکن است که نتیجه ی برعکس بگیرید، یعنی حتی وزن هم اضاف کنید.

پروتئین یک ماده ی مغذی و بسیار ضروری برای بدن می باشد که اتفاقا تاثیر زیادی نیز بر روی هورمون نوروپپتید یا همان هورمونی سیری دارد.

گرفتن رژیم های غذایی اشتباه:
گرفتن رژیم های غذایی اشتباه:

یائسگی:

یائسگی اتفاقی است که از یک سنی به بعد برای همه ی خانم ها اتفاق می افتد. خانم ها در این دوران دچار اختلالات هورمونی زیادی می شوند و دستگاه های هورمنی آن ها دیگر مثل سابق به خوبی کار نمی کنند.

به عنوان مثال هورمون استروژن که مربوط به تناسب اندام می باشد، دیگر به خوبی در بدن آن ها تولید و ترسح نمی شود. همین مسئله باعث می شود که فرم بدنی وی دیگر مثل سابق نباشد. معمولا تجمع چربی در خانم های یائسه در ناحیه شکم، ران و باسن می باشد.

از بین رفتن توازن در باکتری های روده ای:

شاید برایتان عجیب باشد، ولی روده ی انسان پر از باکتری های مختلف می باشد، البته همان طور که می دانید باکتری ها انواع مختلفی دارند و همه ی آن ها مضر نیستند. در روده ی انسان باکتری های مفید و همچنین باکتری های مضروجود دارد

از نظر تعداد و میزان وجود این باکتری ها، به صورت نرمال یک توازن و استانداردی وجود دارد. تا زمانی که این توازن برقرار است، مشکلی نیز پیش نمی اید. در صورتی که این توازن از بین برود ممکن است، مشکلاتی را به همراه خود به وجود بیاورد. یکی از این مشکلات می تواند که چاقی و اضافه وزن باشد.

مثلا در صورتی که باکتری فیرمیکوت موجود در ریه، تعدادشان کم بشود، شما دچار اضافه وزن می شوید، زیرا این باکتری وظیفه ی جذب مواد غذایی را دارد.

کم خوابی و ساعت خواب نادرست:

یک انسان بالغ باید در طول 24 ساعت شبانه روز بین 7 تا 8 ساعت را خواب باشد. هم چنین ساعت خواب نیز مهم می باشد. در یک ساعت های خاصی از شب و در حالت خواب یک سری هورمون در بدن شما ترشح می شوند که این هورمون ها نقش مهمی در سیستم بدنی ایفا می کنند. به عنوان مثال بخش مهمی از عضله سازی، رشد و سوخت سازدر ساعت های مشخصی از شب و در حالت خواب انجام می شوند.

به همین دلیل است که مربیان بزرگ، در تمام عرصه های ورزشی بر روی ساعت خواب شاگردانشان حساسیت زیادی دارند. از دست دادن خواب شب و کم خوابی هر دو عواملی هستند که می توانند باعث افزایش وزن شما شوند.

در این قسمت از مقاله ما شما را با مهم ترین عوامل چاقی آشنا نمودیم. همان طور که تاکید داشتیم شما در ابتدا باید عامل چاقی خود را بفهمید و در صدد رفع آن برایید، سپس به دنبال راه های لاغر شدن باشید.

سوء استفاده از چاقی مردم
در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص سوء استفاده از چاقی مردم خواهیم پرداخت.

همان طور که گفته شد چاقی یکی از معضلات اساسی در زندگی مردم جهان می باشد. از همین رو عده ای سوء استفاده گر با درک این مشکل و نیاز مردم اقدام به کلاهبرداری های از راه های مختلفی نمودند. هدف اصلی این افراد کسانی هستند که به دنبال راه حل های اسان و کم هزینه برای لاغری هستند.

گاها بسیاری از این محصولات علاوه بر این که منجر به لاغری نمی شوند، ممکن است که آسیب های جدی نیز به شخص مصرف کننده وارد شود.

تعدادی از تبلیغات دروغین برای لاغری:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص تعدادی از تبلیغات دروغین برای لاغری خواهیم پرداخت

  • کاهش وزن یک ماهه

این تبلیغات کسانی را هدف قرار می دهد که قصد دارند، به سرعت، با کم ترین تلاش و هزینه ای لاغر شوند. قیمت این محصولات زیاد نسگین نیست و خیلی ها برای یک بار ریسک خرید آن را می پذیرند. معمولا در تبلیغات این محصولات از افرادی به عنوان مدل استفاده می شوند که یعنی به عنوان مثال با خوردن این داروها وزنشان کاهش پیدا کرده است.

معمولا هم با عنوان کردن مطالبی مبنی بر داشتن استانداردهای مختلف کشورهای اروپایی و امریکایی سعی بر فریب مردم دارند. در بعضی از این تبلیغات شخصی نیز به عنوان کارشناس جا زده می شود و در ممورد این محصول صحبت می کند.

این اشخاص بعد از یک دوره مصرف متوجه می شوند که هیچ تغییری نکرده اند. عده ای نیز با این باور که با یک دوره اتفاقی نمی افتد سراغ دوره های دوم و سوم نیز می روند که متاسفانه باید بگویم سرشان کلاه رفته است.

این محصولات علاوه بر این که تاثیری در لاغری فرد ندارند، باعث آسیب رسیدن به او نیز می گردند.

بسیاری از این کلاهبرداران در تبلیغات خود، محصولشان را گیاهی و بدون عوارض معرفی می کنند.

اگر می خواهید که از دارو و یا ماده ی گیاهی برای کاهش وزن، آن هم به عنوان عاملی کمکی در کنار ورزش و رژیم استفاده کنید، بهتر است که آن دارو با تجویز پزشک باشد.

  • دستگاه های ورزشی مختلف:

قطعا ورزش کردن یکی از راه های مهم و اساسی برای کاهش وزن می باشد، ولی قطعا با یک وسیله و حرکت نمی توان به کاهش وزن رسید. لاغری از طریق ورزش باید زیر نظر و طبق برنامه ی مربی باشد. شما باید مجموعه ای از حرکات را در تعداد مشخص، نه بیشتر و نه کم تر انجام دهید تا به کاهش وزن برسید. پس با یک وسیله ولو چند کاره نمی توانید نتیجه ی مطلوبی بگیرید.

انجام حرکات اضافی و بی حساب کتاب می تواند مشکلات و صدمه های زیادی به بدن شما وارد کند. دقت کنید که هر چیزی به اندازه اش خوب است، حتی ورزش.

  • کفش های لاغری:

این یکی دیگه نوبره! یکی از عجیب ترین تبلیغاتی که تا امروز دیده ایم مربوط به کفش های لاغری می باشد. فروشندگان این کفش ها این ادعا را دارند که طراحی و ارگونومی این کفش ها به شکلی است که باعث لاغری افراد می شوند.

معمولا برای باور بهتر چند تا استاندارد و قانون هم برای اثبات حرف هایشان رو می کنند. عده ای ساده لوح نیز گول این حرف ها را می خورند و اقدام به خرید این محصولات می کنند.

همان طور که گفته شد هدف این تبلیغات داشخاصی هستند که برای کاهش وزن دنبال راه های ساده و سریع می گردند، در صورتی که کاهش وزن راه و اصول خاص خودش را دارد.

بهترین راه برای کاهش وزن ورزش کردن و رژیم می باشد. برای اشخاصی هم که بنا به هر دلیلی توانایی استفاده از این روش ها را ندارند، انجام عمل های استاندارد و تایید شده ی لاغری توصیه می گردد.

طبیعتا برای انجام عمل لاغری بهتر است که دنبال یک پزشک متخصص و کاربلد بگردید. توصیه می گردد که از گرگان به تهران بروید و این کار را به بهترین دکتر جراح لاغری بسپارید.

در قسمت های بعدی بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

عوارض چاقی:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عوارض چاقی خواهیم پرداخت

عده ای فکر می کنند که چاقی فقط تناسب اندام آن ها را می گیرد و باعث می شود که نتوانند لباس های مورد علاقه ی خود را بپوشند.

اما این فقط یکی از عوارض چاقی می باشد. چاقی ریشه و علت بسیاری از مشکلات و بیماری های مختلف است. بیماری هایی مثل دیابت، مشکلات کبدی مثل کبد چرب، یبوست، التهاب روده ی، مشکلات روحی و روانی، نفس تنگی، ورم کردن پا، واریس، مشکلات کلیه، سرطان رحم، سرطان سینه، خرابی دندان، فتق دیافراگم، آسیب دیدگی مفصل، رویش موهای زائد، فشار خون، قند خون و…فقط تعدادی از بیماری هایی هستند که چاقی در پی دارد.

یکی دیگر از معضلات چاقی پایین اوردن اعتماد به نفس شخص می باشد. اشخاص چاق معمولا فکر می کنند که خوش تیپ و خوش ظاهر نیستند، لباسشان بر روی تنشان به خوبی ننشسته است و مثل بقیه زیبا نیستند. این افراد معمولا از اعتماد به نفس کمی در جمع برخوردار هستند.

تا به این جای مقاله ما در مورد چاقی، تعریف ان، عوامل، معضلات و مشکلات آن صحبت نمودیم. در ادامه ی این مقاله قصد داریم که در مورد عمل های جراحی لاغری صحبت کنیم. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

عمل های جراحی برای کاهش وزن:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عمل های جراحی برای کاهش وزن خواهیم پرداخت

عمل های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هر کدام از آن ها شیوه و روش خاص خود را دارند، اما هدف در اکثر آن ها یکی می باشد. به خاطر دارید که در قسمت های ابتدایی مقاله یک فرمول برای لاغری به شما معرفی کردیم؟

جذب کالری کم تر، سوزاندن کالری بیشتر، این فرمولی بود که برای لاغر شدن به شما ارائه کرده بودیم. در تمام این عمل های جراحیف جراح به دنبال این است که به نحوی میزان دریافت کالری را در بدن شما به حداقل برساند.

عمل های جراحی برای کاهش وزن:
عمل های جراحی برای کاهش وزن:

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این عمل های جراحی آشنا شویم.

عمل باندینگ:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عمل باندینگ خواهیم پرداخت

عمل باندینگ یا همان عمل گذاشتن حلقه دور معده، عملی می باشد که در طی آن جراح قصد دارد، با گذاشتن یک حلقه به دور معده ی بیمار، حجم معده را پایین بیاورد.

جراح برای انجام این کار، یک وسیله ی مخصوص کمربند مانندی را دور قسمت بالایی معده بیمار قرار می دهد.

با پایین امدن حجم معده ی بیمار، ظرفیت و توانایی غذا خوردن وی به حداقل می رسد و او با خوردن مقدار کمی غذا سریعا احساس سیری می کند. این امر باعث می شود که جذب کالری در بدن بیمار بسیار پایین بیاید.

این روش تغییری در میزان جذب غذا و هورمون گرسنگی ایجاد نمی کند. یعنی این که شما مثل گذشته احساس گرسنگی می کنید و هر چیزی هم که بخورد درست همانند دوران قبل از عمل کامل جذب بدنتان می شود، ولی فقط کم تر می توانید غذا بخورید.

از دیگر ویژگی های مهم این عمل می توان به قابلیت برگشت پذیری آن اشاره کرد. برگشت پذیری به این معنا می باشد که بعد از 2 سال این حلقه از بدن شما خارج می شود. این دو سال دوران طلائی می باشد، برای شما که در طی آن سبک زندگی و اداب غذا خوردن خود را به سطح استاندارد نزدیک کنید.

اگر غیر از این باشد، به احتمال فراوان پس از مدتی دوباره به روال چاقی باز خواهید گشت. معمولا کسانی که این عمل را انجام داده اند، در این مدت 2 ساله تقریبا نیمی از وزن اضافه ی خود را از دست داده اند.

بای پس معده:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عمل بای پس معده خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از عمل های جراحی که منجر به لاغری می شود، عمل جراحی بای پس معده می باشد. در طی این عمل جراح با بریدن قسمت هایی از معده و روده ی بیمار اقدام به کاهش حجم و کوچک تر کردن معده ی بیمار می کند. علاوه بر این، در این عمل جراح با ایجاد تغییراتی در مسیر روده و معده، مسیر جذب مواد غذایی را تغییر می دهد.

به این ترتیب هم حجم معده ی بیمار پایین می اید و هم مواد غذایی که می خورد کم تر جذب بدن وی می شوند، در نتیجه کالری بسیار کمی در طول روز دریافت می کند.

بای پس معده:
بای پس معده:

این روش یک روش دائمی و برگشت ناپذیر می باشد. در روش قبلی همان طور که گفته شد پس از 2 سال حلقه از دور معده خارج می شد، ولی در این روش پس از جداسازی معده و تغییر مسیر روده، هیچ امکانی برای بازگشت وجود ندارد. پس بهتر است که قبل از انجام عمل به خوبی در مورد آن تحقیق، مشورت و فکر کنید.

تاثیر گذاری این روش، از روش قبلی به مراتب بالاتر می باشد، به شکلی که معمولا بیماران پس از 18 ماه بعد از عمل تا مرز 80 درصد از وزن اضافه ی خود را از دست می دهند.

بای پس معده:
بای پس معده:

اما نکته ی مهم این جا می باشد که پزشک اجازه ی این عمل را به هر شخصی نمی دهد. برای انجام این عمل شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

شرایط مورد نیاز برای عمل بای پس معده

  • افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، باید عدد شاخص توده ی بدنی آن ها حداقل 35 باشد. یعنی کسانی که حداقل دارای چاقی نوع 2 باشند. عده ای از کارشناسان نیز از معیار را بر روی شاخص bmi 40 به بالا می دانند. یعنی کسانی که دچار چاقی مفرط هستند.
  • افرادی که به علت چاقی زیاد دچار بیماری های خطرناکی شدند. بیماری هایی از قبیل دیابت نوع دو، فشار و چربی خون و…
  • کارشناسان توصیه دارند که حداقل سن بیمار 18 سال باشد.
  • بیمار حداقل مدت 5 سال باشد که دچار چاقی می باشد.
  • در بعضی از موارد که شخص به علت بیماری شدید باید سریعا وزن کم کند، طبق نظر دکتر می شود، از تعدادی از این موارد چشم پوشی کرد.

انجام این عمل مقدمات و پیش شرط هایی نیز دارد. در ادامه شما را با مقدمات این عمل و کارهایی که قبل از عمل باید انجام دهید، آشنا می کنیم.

شرایط مورد نیاز برای عمل بای پس معده
شرایط مورد نیاز برای عمل بای پس معده

پیش نیازهای عمل بای پس معده:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص پیش نیازهای عمل بای پس معده خواهیم پرداخت.

شما بعد از این که تصمیم به انجام این عمل گرفتید در اولین مرحله باید یک پزشک خوب و مطمئن پیدا کنید. این مرحله شاید مهم ترین مرحله ی کار شما باشد.

پیش نیازهای عمل بای پس معده:
پیش نیازهای عمل بای پس معده:

حتما برای پیدا کردن یک پزشک خوب، کاملا تحقیق کنید و در مواردی هم بعد مسافت و زمان را در نظر نگیرید.

پیشنهاد می شود که از گرگان به تهران بروید و پیش بهترین جراح لاغری کارتان را انجام دهید. به این ترتیب خیالتان تا حدودی بابت موفقیت عمل راحت می شود.

بعد از جست و جو در مورد پزشک و پیدا کردن پزشک خوب، باید پیش او نوبت بگیرید. پزشک برای شما جلسات مشاوره ترتیب می دهد، در این جلسات تمام سوالات خود را بپرسید و خواسته های خود را برای او شرح دهید.

در مرحله ی بعد دکتر شما را معاینه می کند و تعدادی ازمایش نیز برایتان می نویسد.

این ازمایشات معمولا شامل ازمایش خون، سونوگرافی، ازمایش کیسه ‌ی صفرا و… می باشند، سپس جواب ازمایشات بررسی می شوند و در صورتی که مورد تایید بودند نوبت عمل برای شما مشخص می شود.

 پیش نیازهای عمل بای پس معده:
پیش نیازهای عمل بای پس معده:

توصیه های قبل از عمل بای پس معده:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص توصیه های قبل ازعمل بای پس معده خواهیم پرداخت.

بیمارانی که سیگاری هستند، باید به فکر ترک سیگار بیفتند. سیگار روال لاغری شما را کند می کند.

توصیه های قبل از عمل بای پس معده:
توصیه های قبل از عمل بای پس معده:

رژیم غذایی را شروع کنید. بعد از عمل حجم معده ی شما به شدت پایین می اید و دیگر نمی توانید مثل سابق غذا بخورید. در صورت پر خوری نیز ممکن است، حالتان بد بشود. از این رو توصیه می شود که یک خودتان را از نظر ذهنی برای این مسئله اماده کنید و دو این که رژیم را قبل از عمل اغاز کنید. این طور بهتر با شرایط پس از عمل کنار می ایید.

اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما آن را به دکتر اطلاع دهید.

توصیه های بعد از عمل:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص توصیه های بعد از عمل خواهیم پرداخت.

شما بعد از عمل باید مدت زمان 1 الی 2 روز را در بیمارستان بستری باشید تا هم به خوبی ریکاوری بشوید و هم روند درمان شما زیر نظر باشد.

برای دانستن اطلاعات در رابطه با تغذیه و مراقبت بعد از عمل بای پس معده و رژیم غذایی دوران نقاهت لازم می باشد از صفحه مراقبت بعد از عمل بای پس معده  و بعد از عمل بای پس معده دیدن کنید.

در این مدت بستری باید به نکات زیر توجه کنید.

  • تحرک نداشتن به هیچ وجه توصیه نمی شود. بعد از عمل حتما باید مقداری تحرک داشته باشید. دکتر پس از عمل از شمادرخواست می کند که همیشه به حالت خوابیده نباشید و گاهی اوقات کنار تخت خود بنشینید. هم چنین توصیه می شود که روزی چند بار بلند شوید و ارام ارام در اتاق خود قدم بزنید.
  • در این مدت بستری نیز، با قرار دادن سند در بینی شما، اب موجود در روده ی کوچک را تخلیه می کنند.
  • در بعضی از موارد خاص نیز برای عده ای یک سند برای تخلیه ادرار برای آن ها قرار می دهند.
  • یک سند دیگر نیز به بخش پایینی و بزرگ تر معده وصل می کنند. این سند اب موجود در معده را تخلیه می کند.
  • دکتر نیز داروهایی برای جلوگیری از لخته شدن خون برای شما تجویز می کند. حتما سر ساعت داروهایتان را مصرف کنید.
  • در صورتی که احساس درد کردید از دکتر بخواهید که برای شما مسکن تجویز کند.

در صورتی که تمام این موارد رعایت شوند و روند بهبود شما رضایت بخش باشد، دکتر اجازه ی ترخیص بیمار را صادر می کند.

البته به این فکر نباشید که ترخیص شدن از بیمارستان به معنای بهبودی کامل و برگشتن به شرایط عادی می باشد. بعد از ترخیص شدن باید در خانه نیز مراقبت هایی انجام دهید. در ادامه شما را بیشتر با این موضوع آشنا می کنیم.

نکاتی که بعد از ترخیص باید رعایت کنید:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص نکاتی که بعد از ترخیص باید رعایت کنید خواهیم پرداخت.

  • همان طور که در بخش پیش نیازهای عمل بای پس معده گفته شد، باید یک پزشک تغذیه برای خود انتخاب کنید. پزشک تغذیه برای شما برنامه ای می نویسد که عمل کردن به آن الزامی می باشد، در غیر این صورت علاوه بر این که اثر عمل کم می شود، ممکن است، آسیب هایی نیز به همره داشته باشد.

دو هفته ی اول بعد از عمل، معده ی جدید شما فقط توانایی جذب مایعات را دارد. سوپ بهترین گزینه در این شرایط می باشد.

بعد از دو هفته تازه می توانید اقدام به خوردن غذاهای نیمه جامد و پوره ای کنید.

بعد از مدت حدودا 1 ماه تا 1 ماه و نیم معده ی شما به حالت عادی بر می گردد و شما می توانید هر غذایی را که دوست دارید، مصرف کنید.

  • ورزش را فراموش نکنید. شما با معده ی جدیدتان غذای کمی می توانید بخورید. از طرفی هم مسیر جذب مواد غذایی به شکلی شده است که مواد غذایی خیلی کم جذب بدن شما می شوند. به این ترتیب شما کالری بسیار کمی را دریافت می کنید. با ورزش کردن نیز شروع به سوزاندن کالری ها می کنید. به این شکل روند لاغری شما بسیار سریع و نتیجه گیری بسیار بهتر می شود.
  • نیازی به انجام ورزش های سنگین نیز نمی باشد. ورزش هایی مثل پیاده روی و دو نرم می تواند بسیار موثر باشند.

عمل اسلیو معده

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص عمل اسلیو معده خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از عمل های جراحی لاغری، عمل اسلیو معده می باشد. در این جراحی پزشک یک بخشی از معده را که با سایر نقاط بدن در ارتباط نیست را در می اورد. به این ترتیب تقریبا 80 درصد از حجم معده ی شما کاهش می یابد، ولی مسیر جذب مواد غذایی تغییری نمی کند. از دیگر ویژگی های این عمل جراحی این است که هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی جزء همان قسمتی است که از معده خارج می شود.

به این ترتیب علاوه بر این که حجم معده ی شما بسیار پایین می اید، دیگر احساس گرسنگی نیز نمی کنید. این امر باعث می شود که دیگر نتوانید مثل گذشته غذا بخورید. توجه کنید که در صورت پرخوری نیز ممکن است که حال شما به شدت بد بشود.

تجربه نشان داده است که این عمل جراحی در مدت زمان 2 سال حدودا بین 70 تا 80 درصد بازدهی دارد. به این معنا که بیماران بعد از گذشت 2 سال بین 70 الی 80 درصد از وزن اضافه ی خود را کم می کنند.

افرادی که قصد انجام عمل اسیلو معده در یزد را دارند برای تشخیص بهترین دکتر از صفحه بهترین دکتر اسلیو معده در یزد دیدن کنند.

عمل اسلیو معده
عمل اسلیو معده

عمل استینی کردن معده

عمل جراحی اسلیو معده را با نام عمل استینی کردن معده نیز می شناسند. دلیل این نام گذاری یا تشبیه این می باشد که بعد از برداشتن 80 درصد از معده، شکل ظاهری معده شبیه یک استین می شود. لازم به ذکر است که معادل فارسی اسلیو، کلمه ی استین می باشد.

از مزیت های اصلی این عمل جراحی می توان به دوره ی نقاهت کوتاه، عوارض جانبی کم، زخم و خون ریزی کم اشاره نمود. یکی از مشکلاتی که معمولا عمل های جراحی دارند، به جا گذاشتن جای زخم و بخیه می باشد. شیوه ی انجام این عمل به شکلی است که جای زخم و بخیه ی زیادی به جا نمی گذارد.

این عمل بازگشت ناپذیر می باشد. طبیعی است که پس از بریدن و خارج کردن 80 درصد از حجم معده ی شما، امکان بازگشتی وجود نداشته باشد.

روال کاهش وزن:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص روال کاهش وزن خواهیم پرداخت.

بیمار پس از عمل جراحی در صورتی که خودش نیز همکاری کند و می تواند در مدت 1 سال نیمی از وزن اضافه ی خود را کاهش دهد.

این 50 درصد در مدت زمان مشابه می تواند به 70 تا 80 درصد نیز برسد. یعنی بیمار می تواند در 2 سال 80 درصد از وزن خود را کاهش دهد.

اگر ساکن تهران هستید برای انجام  جراحی لاغری توصیه می کنیم صفحه بهترین دکتر جراحی لاغری در تهران را مشاهده کنید.

شرایط مورد نیاز

این عمل نیز مثل هر عمل دیگری نیازمند شرایط خاصی می باشد. در ادامه شما را با شرایط این عمل جراحی آشنا می کنیم.

  • شرایط سنی در این عمل مهم می باشد. معمولا کارشناسان و پزشکان به افراد زیر 18 سال انجام این عمل را توصیه نمی کنند، زیرا آن ها هنوز در سن رشد هستند.
  • یکی دیگر از شرایط مهم اخذ مجوز این عمل، عدد شاخص توده ی بدنی می باشد. بیماری که قصد انجام این عمل را دارد، حداقل باید دارای چاقی نوع دوم باشد.
  • حداقل مدت زمان 5 سال باید از چاقی شخص گذشته باشد.
  • اگر شخص بیماری شدیدی داشته باشد که برای بهبود آن لازم باشد که سریعا وزن کم کند، طبق نظر پزشک می توان از بعضی از موارد چشم پوشی کرد.
شرایط مورد نیاز
شرایط مورد نیاز

پیش نیازهای لازم قبل از عمل جراحی اسلیو معده:

در این بخش از نوشتار بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان به بررسی و بیان نکاتی در خصوص پیش نیازهای لازم قبل از عمل جراحی اسلیو معده خواهیم پرداخت.

همان طور که برای عمل بای پس معده گفتیم، مهم ترین کار شما انتخاب یک دکتر جراح خوب می باشد. شما باید با تحقیق و تفحص یک دکتر خوب و با تجربه برای این عمل پیدا کنید. در صورتی که دکتر از تجربه ی کافی برخوردار نباشد ممکن است که صدمه ی جدی به شما وارد کند.

توصیه می شود که از گرگان به تهران بروید و زیر نظر بهترین پزشک جراحی لاغری قرار بگیرید.

بعد از پیدا کردن پزشک خوب با او جلسات مشاوره ای برگذار کنید و تمام سوالات و ابهامات خود را رفع کنید.

پیش نیازهای لازم قبل از عمل جراحی اسلیو معده:
پیش نیازهای لازم قبل از عمل جراحی اسلیو معده:

معاینه و آزمایش

در مرحله ی بعد پزشک شما را معاینه می کند و برای شما ازمایشاتی می نویسد. اگر جواب ازمایشات مطلوب باشند و شرایط عمل کردن را نیز داشته باشید، برای شما نوبت عمل گذاشته می شود.

پیشنهاد می شود که پس از مشخص شدن تاریخ عمل برای این که سریع تر با شرایط جدیدتان پس از عمل وفق پیدا کنید، به پزشک تغذیه مراجعه کرده و شروع به گرفتن رژیم کنید.

شما باید ذهن خودتان را اماده ی عمل جراحی کنید. توجه کنید که پس از عمل شما فقط 20 درصد از ظرفیت قبلی را دارید. یعنی فقط به اندازه ی 20 درصد گذشته می توانید غذا بخورید. این کار نیازمند امادگی ذهنی خوبی می باشد.

هم چنین توصیه می گردد که مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را نیز کنار بگذارید. چون هر دوی آن ها باعث کندی روند لاغری شما می شوند.

توصیه های لازم برای بعد از عمل جراحی اسلیو معده

این عمل دوره ی نقاهت طولانی و سختی ندارد. شما مدت زمان یک الی دو روز را در بیمارستان و زیر نظر سپری می کنید. در این مدت از شما ازمایشاتی گرفته می شود.

به عنوان مثال فردای روز جراحی شما را برای گرفتن عکس رنگی از معده تان می برند. یا این که به وسیله ی مایع ابی رنگی از شما تست هایی می گیرند. اگر همه چیز روی مموال بود پزشک سریعا مجوز ترخیص شما را صادر می کند.

بروز بعضی از مشکلات مثل احساس التهاب در ناحیه ی معده و احساس درد در معده و شکم تاحدودی طبیعی می باشد. در صورتی که اذیت هستید، از پزشکتان بخواهید که برای شما مسکن تجویز کند.

روند تغذیه بعد از عمل نیز مانند عمل بای پس می باشد. به این شکل که از فردای عمل و تا 2 هفته فقط باید مایعات رقیق استفاده شود. بعد از دو هفته نیز به مدت 3 هفته بهتر است که فقط غذاهای نیمه جامد و پوره ای مصرف شود.

کم کم و بعد از گذشت مدتی، شما می توانید مثل گذشته هر غذایی را مصرف کنید.

توصیه های لازم برای بعد از عمل جراحی اسلیو معده
توصیه های لازم برای بعد از عمل جراحی اسلیو معده

اهداف عمل اسلیو

این عمل نیز مثل عمل های دیگر از فرمول لاغری پیروی می کند. هدف این عمل کاهش حجم معده می باشد. با کاهش حجم معده شما کالری کم تری میگیرید. حال برای کمک به فرایند لاغریتان می توانید ورزش و رژیم را به برنامه ی خود اضاف کنید. غذاهای چرب و مواد قندی را کم تر مصرف کنید و با ورزش کردن کالری زیادی بسوزانید. به این شکل هم بیشتر و هم سریع تر لاغر می شوید.

سعی کنید، از این به بعد آداب و فرهنگ غذا خوردنتان را استاندارد کنید. هم چنین ورزش را نیز جزئی از برنامه ی زندگی خود کنید.

حتما نیازی به انجام ورزش های سخت و سنگین نمی باشد. با ورزش های سبک هم می توان تناسب اندام و البته سلامتی را به دست اورد.

توجه کنید که بعد از عمل به مدت 2 هفته نباید ورزش کنید. بعد از دو هفته می توانید پیاده روی را اغاز کنید.

به عنوان مثال روز اول را با 10 دقیقه پیاده روی شروع کنید و کم کم به تایم آن اضافه کنید.

بهد از گذشت 1 الی 2 ماه می توانید به راحتی هر ورزشی که دوست دارید را انجام دهید. ورزش هایی مثل شنا، تنیس،دوچرخه سواری، فوتبال، والیبال و البته در هنگام ورزش باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.

همان طور که در قسمت های قبلی توصیه کردیم، برای بهتر وفق پیدا کردن با شرایط جدید بهتر است که ورزش و رژیم را قبل از عمل استارت بزنید.

روش بالون گذاری در معده:

یکی دیگر از روش های کاهش وزن، روش بالن گذاری در معده می باشد. این روش یکی از اسان ترین روش های کلینیکی برای کاهش وزن می باشد، از این رو انجام این روش را به کسانی که می خواهند بدون جراحی، درد و خونریزی لاغر شوند، توصیه می کنیم.

در این عمل پزشک یک جسمی شبیه به بادکنک را (بالون مانند) بدون جراحی خاصی و از طریق دهان وارد معده ی بیمار می کند.

سپس این بالون با یک مایع خاصی پر می شود. این بالون می تواند تا 70 درصد از حجم معده ی شما را اشغال کند. به این ترتیب شما با خوردن یک مقدار غذا، به سرعت احساس سیری می کنید.

مزیت اصلی

مزیت اصلی این روش عدم نیاز به جراحی و به تبع آن خونریزی، زخم و بخیه و درد می باشد. پس طبیعتا با این اوصاف باید دوره ی نقاهت کوتاه تر و خفیف تری نیز داشته باشد. این عمل نیز از همان فرمول لاغری استفاده می کند. کم تر غذا خوردن و جذب کالری کم تر. حال شما با یک رژیم ساده و مقداری ورزش می توانید به این فرایند سرعت و شدت ببخشید.

اما میزان تاثیر گذاری این عمل خیلی زیاد نیست. شاید این بزرگ ترین مشکل آن باشد. تجربه نشان داده است که بیمارانی که به این روش عمل شده اند، در طول 6 ماه فقط 10 درصد از وزن اضافی خود را از دست داده اند.

این عمل نیز همانند سایر عمل ها نیازمند شرایط خاثی می باشد و به هر کسی مجوز انجام این عمل داده نمی شود. در ادامه شما را با شرایط انجام این عمل آشنا می کنیم.

مزیت اصلی
مزیت اصلی

شرایط انجام عمل بالون معده:

  • داشتن عدد شاخص توده ی بدنی یا bmi بالای 30
  • شرایط سنی حداقل 18 سال
  • حداقل 5 سالی باشد که از دوران چاقی شخص بگذرد.
  • مانند سایر روش ها و از آن جایی که سلامتی بیمار از جایگاه مهمی برخوردار می باشد، در صورتی که اضافه وزن شدید، بیمار را تحت خطرات و بیماری های جدی قرار داده باشد، طبق نظر پزشک می توان از بعضی از موارد فوق چشم پوشی کرد.

در این روش نیز مانند سایر روش ها مهم ترین کار شما پیدا کردن پزشک خوب می باشد. در این مقاله بارها تاکید شده است که در انتخاب پزشک خوب دقت نمایید. توصیه می شود که از گرگان به تهران بروید و زیر نظر بهترین پزشک لاغری این فرایند را انجام دهید.

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، چاقی یکی از معضلات بزرگ جامعه ی جهانی به شمار می اید. مسئولین کشورهای مختلف درصدد اصلاح این روند می باشند.

در این مقاله ما با هدف قرار دادن اشخاصی که قصد دارند، از طریق عمل و روش های کلینیکی وزن خود را کاهش دهند، به معرفی چند روش عمل لاغری پرداختیم.

دقت در انتخاب پزشک

برای انجام هر چه بهتر عمل و کسب نتیجه ی بهتر توصیه می شود که در انتخاب پزشک خود دقت نمایید. یک اشتباه از جانب پزشک ممکن است که شما را تحت خطر جدی قرار دهد. از همین رو توصیه می کنیم که از گرگان به تهران بروید و عمل خود را زیر نظر بهترین پزشک جراحی لاغری انجام دهید.

در این قسمت به پایان مقاله ی بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان رسیدیم. امید است موارد مطرح شده در زمینه ی بهترین دکتر جراحی لاغری در گرگان برای شما مفید بوده باشند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید