بهترین دکتر اسلیو معده در یزد

موضوع گفتار پیش رو معرفی بهترین دکتر اسلیو معده در یزد و بررسی ویژگی هایی است که یک پزشک براساس آن ها به عنوان بهترین دکتر اسلیو معده در یزد معرفی می شود. جراحی اسلیو معده امروزه به یکی از روش های پرطرفدار برای لاغری و کاهش وزن تبدیل شده است. این جراحی ساده و کم خطر کمک می کند که فرد بیشتر وزن اضافه خود را در مدتی کوتاه از دست دهد.

 

بهترین دکتر اسلیو معده در یزد

اسلیو معده مزایای زیادی دارد و ویژگی های خاص این روش نسبت به دیگر روش های جراحی لاغری باعث انتخاب آن توسط افراد شده است. البته انجام جراحی اسلیو معده نیاز به اطلاعاتی در مورد این جراحی و مراقبت های قبل و بعد از آن دارد.

اگر شما نیز از دیگر روش های لاغری بی نتیجه مانده اید یا نیاز به کاهش وزن زیاد در مدت زمان کم دارید اسلیو انتخاب مناسبی است بنابراین برای آشنایی با این عمل و بهترین دکتر اسلیو معده در یزد با ادامه مقاله همراه باشید.

بهترین دکتر اسلیو معده در یزد چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین فاکتورها در دریافت بهترین نتیجه از جراحی اسلیو معده انتخاب پزشک مناسب است، در ادامه در مورد ویژگی های بهترین دکتر اسلیو معده در یزد مواردی گفته خواهد شد که در انتخاب پزشک به متقاضیان این جراحی کمک کند.

آشنا به جزئیات عمل

اولین ویژگی مهم که بهترین دکتر اسلیو معده در یزد باید آن را دارد باشد آشنایی به جزئیات عمل و تسلط کامل به این روش جراحی است. یک پزشک خوب تمام مشکلاتی که ممکن است حین عمل ایجاد شود را می شناسد و در صورت بروز هر مشکلی اقدام لازم را در زمان مناسب انجام خواهد داد.

خوش سابقه

دیگر ویژگی بهترین دکتر اسلیو معده در یزد خوش سابقه بودن آن است، پزشکان خوب تجربه زیادی از انجام این جراحی داشته و بیماران معمولا رضایت کامل از نحوه انجام عمل و رسیدگی های قبل و بعد از جراحی دارند.

دارای ارتباط اجتماعی قوی

دیگر ویژگی یک پزشک خوب برای انجام اسلیو معده ارتباط اجتماعی قوی است. هرچقدر ارتباط اولیه پزشک با بیمار بهتر و موثرتر باشد اطمینان بیمار بیشتر خواهد بود و عمل با دغدغه و نگرانی کمتری انجام خواهد شد.

یکی از بهترین پزشکان در زمینه انجام این جراحی که تمام ویژگی های بالا را دارا می باشد دکتر سلیمی می باشند.

دارای ارتباط اجتماعی قوی

آیا اسلیو معده برگشت پذیر است؟

در آخرین بخش مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد به این پرسش مهم بسیاری از بیماران که آیا اسلیو معده برگشت پذیر است پاسخ خواهیم داد. معده حالت ارتجاعی دارد،

بنابراین حتی بعد از جراحی نیز ممکن است حجم آن در اثر مصرف غذای زیاد به حالت قبل بازگردد و وزن نیز اضافه شود. اما چون 90 درصد افراد به مقدار غذای مصرفی بعد از جراحی عادت می کنند این اتفاق بسیار نادر است.

آیا اسلیو معده برگشت پذیر است؟

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • چاقی عارضه است یا بیماری؟
  • چاقی در بدن به چند شکل ممکن است بروز کند؟
  • چه دلایلی باعث ایجاد نیاز یا ترغیب افراد به لاغری می شوند؟
  • چاقی چه عوارضی دارد؟
  • چه مسائلی باعث بروز چاقی می شود؟
  • چه روش هایی برای درمان چاقی وجود دارد؟
  • بهترین روش درمان چاقی چیست و چه دلایلی برای انتخاب آن وجود دارد؟
  • جراحی های لاغری چند نوع دارند؟
  • چرا روش های تهاجمی بیش از روش های غیر تهاجمی برای درمان چاقی طرفدار دارند؟
  • روش های کوچک کردن معده چند نوع دارند؟
  • اسلیو معده چیست و چه تاریخچه ای دارد؟
  • مزایای اسلیو معده چیست؟
  • اسلیو معده مناسب کدام گروه از افراد است؟
  • فرآیند انجام جراحی اسلیو معده به چه صورت است؟
  • مراقبت های قبل از اسلیو به چه نحوی است؟
  • بعد از اسلیو معده برای نتیجه گیری سریعتر رعایت چه نکاتی الزامی است؟
  • رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی اسلیو در هر هفته چه شرایطی دارد؟
  • کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چه مقدار است؟
  • اسلیو معده چند نوع دارد؟
  • اسلیو معده چه تفاوتی با روش های مشابه دارد؟
  • آیا اسلیو معده دارای عوارضی است؟
  • بهترین دکتر اسلیو معده در یزد چه ویژگی هایی دارد؟
  • آیا اسلیو معده برگشت پذیر است؟

چاقی عارضه است یا بیماری؟

چاقی امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه های بشر تبدیل شده و تحقیقات زیادی پیرامون مفهوم و روش های مبارزه با آن انجام می شود. یکی از پرسش های مهم در مورد چاقی که موجب اختلاف نظر محققان و کارشناسان شده است این پرسش است که چاقی یک عارضه است یا بیماری، برای پاسخگویی به این پرسش نیاز است که وضعیت بدن در زمان چاقی از جهات مختلف بررسی شود.

چاقی عارضه است یا بیماری؟

چاقی در جایگاه عارضه

برخی از محققان چاقی را یک عارضه می دانند. عقیده این محققان به این صورت است که چاقی نشانه های بیماری را نداشته و منجر به بیماری نمی شود. در زمان چاقی نیز می توان زندگی سالمی داشت اما ممکن است چالش ها و مشکلاتی برای زندگی روزمره فرد به وجود آید که از عوارض چاقی است و باعث می شود چاقی یک عارضه شناخته شود. از جمله این مشکلات می توان مشکل پیدا کردن لباس با سایز مناسب را اشاره کرد.

همچنین افراد چاق با مشکلاتی مانند کاهش راندمان کاری به دلیل خستگی زودتر، دید نامناسب جامعه، سنگینی وزن و فشار به پاها، سرعت پایین تر در انجام کارها به دلیل حمل وزن بیشتر و… روبرو هستند که تمام این موارد ممکن است در شرایطی ایجاد شود که فرد در سلامت کامل اندام ها قرار داشته و تنها چربی ذخیره شده بیشتری دارد.

چاقی در جایگاه بیماری

اما برخی از محققین چاقی را یک بیماری می دانند. از نظر این افراد چاقی همانند یک بیماری در بدن بروز می کند و با گذشت زمان باعث بروز بیماری های مختلف می شود. مطابق تحقیق این افراد، بیمارانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند دارای مشکلات و بیماری های مشترک زیادی می شوند که چاقی را می توان عامل اشتراک و ابتلای آن ها دانست.

بیماری چاقی می تواند عامل بروز بیماری های دیگری نظیر دیابت، نقرس، مشکلات کلیوی، فشار خون و… شود. تحقیقاتی که توسط این گروه از متخصصین انجام شده نشان دهنده این است که در صورت درمان چاقی بسیاری از بیماری های یاد شده تسکین پیدا کرده یا کنترل می شوند.

چه به عنوان بیماری و چه به عنوان عارضه چاقی مشکل ساز است و باید در جهت درمان آن اقدام کرد، برای درمان چاقی راه های مختلفی وجود که یکی از آن ها عمل اسلیو است که برای انجام بدون خطر و مطمئن آن مراجعه به پزشک خوب یکی از مهمترین فاکتورهاست، یکی از بهترین پزشکان در زمینه انجام این جراحی دکتر سلیمی می باشد.

چاقی در جایگاه بیماری

چاقی در بدن به چند شکل ممکن است بروز کند؟

چاقی زمانی ایجاد می شود که مواد غذایی مصرفی در طول روز به سلول های چربی تبدیل شده و به شکل بافت چربی در بدن ذخیره می شوند. تجمع بافت چربی در بدن حالت های مختلفی ایجاد می کند که موجب فرم دهی به بدن می شود. متخصصانی که در زمینه بررسی چاقی و درمان آن فعالیت می کنند برای دسته بندی راحت تر بیماران و تشخیص سریع تر از این مسئله استفاده می کنند.

چاقی سیب شکل

تجمع چربی در بدن برخی افراد فرمی سیبی شکل ایجاد می کند، در این مدل از چاقی، چربی ها در بالاتنه تجمع پیدا می کنند و هرچند در پایین تنه نیز وجود دارند اما بالاتنه اندازه بزرگ تری پیدا می کند. این افراد معمولا به دلیل ژنتیک و مشکلات تغذیه دچار چاقی می شوند. افرادی که دچار این نوع چاقی هستند در صورت اقدام برای درمان کاهش وزن ابتدا از ناحیه شکم لاغر شده و سپس سایر قسمت ها کاهش سایز و چربی خواهند داشت.

چاقی گلابی شکل

دیگر نوع چاقی، چاقی گلابی شکل است که تجمع چربی ها در پایین تنه یعنی باسن و ران پا اتفاق می افتد. این افراد معمولا دو سایزی هستند و سایز بالاتنه و پایین تنه در آن ها متفاوت است. در این فرم از چاقی که علت اصلی آن مشکلات هورمونی است لاغری سخت تر از سایر انواع چاقی اتفاق می افتد. این فرم از چاقی همچنین در زنان تازه زایمان کرده نیز اتفاق می افتد که دلیل آن بارداری و تشکیل جنین در رحم و نگهداری از آن در باسن است.

چاقی مستطیل شکل

دیگر فرم چاقی، چاقی مستطیل شکل است. در این فرم از چاقی بالاتنه و پایین تنه به یک میزان چاق می شوند که موجب از بین رفتن برآمدگی های بدن می شود. زنانی که به این شکل از چاقی مبتلا هستند معمولا هیکلی مردانه پیدا می کنند. زمینه های ارثی، سبک زندگی و نوع فعالیت های غالب بدنی، تغذیه، مصرف برخی داروها و… در این نوع از چاقی تاثیرگذار می باشند.

چاقی مثلثی شکل

چاقی گلابی شکل فرم برعکس چاقی مثلثی است. در چاقی مثلثی شانه ها، بازو، سینه ها و… محل اصلی تجمع چربی ها هستند و هر چقدر به سمت پایین بدن پیش رویم تجمع چربی کمتر می شود. بدن در این حالت چهارشانه دیده می شود. این سبک از چاقی علاوه بر علل مشترک مانند ژنتیک، تغذیه و… بخاطر نوع فعالیت های بدنی نیز رخ می دهد.

درمان چاقی در بیشتر فرم ها بخصوص زمانی که شاخص توده بدنی بالا باشد با استفاده از رژیم غذایی و… کار ساده ای نیست. در این شرایط جراحی مناسب ترین راه برای کاهش وزن قطعی است مشروط بر انجام توسط متخصص حرفه ای و با تجربه، از جمله پزشکان خوب در زمینه انجام انواع جراحی های لاغری می توان دکتر سلیمی را نام برد.

چاقی مثلثی شکل

چه دلایلی باعث ایجاد نیاز یا ترغیب افراد به لاغری می شوند؟

همان طور که تا اینجا گفته شد چاقی عارضه یا بیماری دردسرسازی است و علاوه بر مشکلات مختلف و تاثیرات زیاد بر ظاهر افراد در سبک زندگی نیز تغییرات زیادی ایجاد می کند. بخصوص در دنیای امروز تلاش برای درمان چاقی بیشتر از گذشته صورت می گیرد و افراد از هر طریقی تلاش می کنند تا چاقی را درمان کرده و با عوارض و مشکلات آن مبارزه کنند. برخی از مهم ترین دلایل که در تصمیم گیری افراد برای کاهش وزن تاثیر دارند در ادامه بیان شده است.

دید جامعه

اولین عامل موثر در تلاش برای کاهش وزن و لاغری دید جامعه است. در گذشته دید افراد نسبت به چاقی چندان بد نبود، به عنوان مثال در مورد زنان چاق این تصور وجود داشت که قدرت باروری بیشتری داشته و چون ظاهر قوی تر داشتند از جنین بهتر محافظت می کردند، در مورد مردان چاق نیز دیدی مشابه وجود داشت و تصور عموم به این صورت بود که افراد با هیکل بزرگ تر در انجام کارها توانمندتر بوده و قدرت بدنی بیشتری دارند،

البته به دلیل تغذیه سالم گذشتگان امکان درست بودن این فرضیه ها وجود دارد اما امروزه به دلیل تغییرات در سبک زندگی و تغذیه چاقی نه تنها باعث توانایی بیشتر نشده بلکه راندمان کار و نیروی افراد را نیز کاهش می دهد، به همین دلیل دید کلی جامعه نسبت به چاقی و افراد چاق مناسب نیست.

زیبایی

زیبایی دیگر عاملی است که افراد را به کاهش وزن ترغیب می کند. بدنی را تصور کنید که به دلیل تجمع نامنظم چربی ها دچار عدم تعادل شده است. این بدن بدون چربی حالتی موزون داشته و متناسب است اما به دلیل وجود چربی ظاهری نازیبا پیدا کرده، همچنین چاقی گاهی اوقات موجب چند سایزه شدن بدن می شود که این مسئله در زیبا دیده شدن ظاهری تاثیر مستقیم دارد.

سلامتی

سلامتی اصلی ترین دلیلی است که افراد را به لاغری و کاهش وزن وادار می کند. بسیاری از بیماری ها با افزایش چاقی و تجمع چربی های بیشتر از مرحله حاد به مزمن می رسند و باعث ایجاد خطرات جدی در زندگی فرد می شوند،

به عنوان مثال بیماران دیابتی مبتلا به چاقی دوبرابر دیگر دیابتی ها در معرض ابتلا به حمله قلبی قرار دارند یا بیمارانی که به چاقی مفرط مبتلا هستند معمولا در معرض خطر تنگی نفس ناگهانی حین خواب قرار دارند که تنها درمان این مشکلات لاغری و کاهش وزن می باشد.

بهبود زندگی

بهبود وضعیت زندگی دیگر عاملی است که در تلاش برای لاغری تاثیرگذار می باشد. بعد از کاهش وزن افراد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در روابط و حضور در جمع های مختلف موفق تر عمل می کنند. رضایت ظاهری همچنین باعث پیشرفت های زیاد کاری، عاطفی و تحصیلی می شود.

جراحی

در نهایت برخی بیماران ممکن است به علت جراحی نیاز به درمان چاقی داشته باشند، به عنوان مثال در افراد با چاقی مفرط به دلیل خطر بیهوشی حین جراحی برخی عمل ها ممنوع می باشد که در این شرایط فرد ابتدا باید با روش هایی مانند جراحی اقدام به کاهش وزن کند، البته انتخاب و انجام شیوه لاغری باید زیر نظر پزشکان خوبی مانند دکتر سلیمی صورت گیرد.

جراحی

چاقی چه عوارضی دارد؟

چاقی یک تهدید جدی برای سلامت افراد است، افراد چاق بیشتر از دیگران دچار مشکل و بیماری شده و بیماری های آن ها نیز زودتر به مراحل حاد و مزمن می رسد. همچنین درمان بسیاری از بیماری ها در زمان چاقی سختتر می شود. در این بخش مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد در مورد عوارض و مشکلاتی که چاقی زمینه ساز آن ها می شود توضیحاتی خواهیم داد.

دیابت

دیابت یکی از بیماری هایی است که ممکن است در هر شرایطی بروز کند، اما در صورت ابتلای افراد به چاقی احتمال بیشتری برای بروز این بیماری وجود دارد.

به خصوص جوانان مبتلا به چاقی و چاقی مفرط بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند. دیابت نوع دو یا افزایش قند خون نیز مشکلات زیادی به همراه دارد که از جمله آن می توان ضعف بینایی، ضعف اعصاب بدن، تنگی عروق و در بدترین حالت مشکلات پای دیابتی و قطع پا را نام برد. بیشتر پزشکان برای درمان دیابت ابتدا کاهش وزن را به فرد توصیه می کنند.

مشکلات قلبی

دیگر عارضه و مشکل چاقی، مشکلات قلبی است. در زمان ابتلا به چاقی چربی ها از طریق خون به قسمت های مختلف بدن منتقل می شوند. یکی از این قسمت ها قلب می باشد.

گاهی اوقات سلول های چربی دورتا دور قلب یک بافت اضافه ایجاد می کنند که این بافت موجب نامنظم شدن ضربان قلب شده و سلامت فرد را به خطر می اندازند. شایع ترین عارضه قلبی در زمان ابتلا به چاقی افزایش فشار خون ناشی از فعالیت نامنظم قلب است که در صورت عدم کنترل به سکته قلبی و در نهایت مرگ فرد منتهی می شود.

درد های مفصلی

درد های مفصلی از شایع ترین عوارض چاقی هستند. چاقی با فشار بر اندام های بدن به خصوص استخوان ها موجب از بین رفتن غضروف میان ان ها می شود، این غضروف که مانع سایش استخوان ها به یکدیگر می شود با از بین رفتن موجب برخورد مستقیم استخوان ها شده و دردهای شدیدی در زانو و کمر فرد چاق ایجاد می شود.

مشکلات معده

معده افراد چاق، حساس تر از دیگر افراد است. در این افراد خوردن ساده ترین غذاها نیز احتمال بروز واکنش های معده مانند رفلاکس را خواهد داشت که ناشی از سخت شدن فرآیند هضم در بدن فرد می شود.

تنگی نفس

دیگر عارضه ای که چاقی باعث آن می شود تنگی نفس است. فشار به ریه و شش ها در افراد چاق بیشتر از حالت طبیعی است و به خصوص در زمان فعالیت های بدنی حجم بیشتری از اکسیژن برای تنفس عادی آن ها نیاز است که این عامل تا زمان به تعادل رسیدن ضربان قلب و میزان اکسیژن بدن باعث نفس نفس زدن فرد می شود.

تنگی نفس در افراد چاق ممکن است در زمان خواب و به دلیل فشاری که به دیافراگم وارد می شود نیز رخ دهد که در این شرایط مانع رسیدن خون و اکسیژن به مغز شده و سکته مغزی را منجر می شود.

ناباروری

بیشتر زنانی که به مشکل ناباروری مبتلا هستند از چاقی رنج می برند، چاقی در این افراد موجب اختلالات هورمونی و برهم زدن دوران ماهیانه آن ها می شود و در نتیجه قدرت باروری فرد کاهش پیدا می کند. در صورتی که چاقی مفرط بوده و فرد برای بارداری نیاز به کاهش وزن زیادی داشته باشد پزشک جراحی زیر نظر متخصصین حرفه ای مانند دکتر سلیمی را به بیمار توصیه می کند.

ناباروری

چه مسائلی باعث بروز چاقی می شود؟

تا اینجای مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد در مورد چاقی، عوارض و مشکلات آن و مزایای لاغری صحبت شد، اما چه عواملی ممکن است باعث چاقی فرد شوند، این سوال و پاسخ به آن پیش از اقدام به کاهش وزن و لاغری از هر طریقی، ضروری می باشد تا با شناخت این عوامل و کنترل آن ها بعد از کاهش وزن، مانع افزایش مجدد آن شد.

کم تحرکی

یکی از عوامل موثر در افزایش وزن کم تحرکی است. هر ماده غذایی با واحدی به نام کالری محاسبه می شود. کالری مقدار انرژی دریافتی از ماده غذایی است که ممکن است صرف فعالیت های بدن شده یا به طور چربی ذخیره شود.

کالری مصرفی روزانه معمولا بیشتر از فعالیت های عادی و داخلی بدن است به همین دلیل باقیمانده آن باید به وسیله روش هایی مانند ورزش کردن سوزانده شود تا به چربی تبدیل نشود. در صورت عدم انجام این کار و تحرک کم کالری باقیمانده تبدیل به چربی شده و سلول های چربی بعد از ازدیاد و تشکیل بافت منجر به چاقی فرد می شوند.

عادات بد غذایی

دیگر عامل اثرگذار در افزایش وزن که یکی از اصلی ترین عوامل نیز می باشد عادات بد غذایی است. افرادی که به طور دائمی از فست فودها یا غذاهای رستورانی استفاده می کنند یا افرادی که وعده های نامنظم و بدون دقت غذایی دارند معمولا دچار افزایش وزن می شوند.

در هر شبانه روز سه وعده اصلی مصرف غذا وجود دارد که شامل صبحانه، ناهار و شام می شود، در هر کدام از این وعده ها باید مطابق با نیاز بدن و حجم معده مواد غذایی مناسب و سالم مصرف شوند در غیر اینصورت بدن با مشکلات جدی روبرو خواهد شد که اولین آن ها چاقی و اضافه وزن است.

مصرف داروهای خاص

علاوه بر موارد ذکر شده برخی مسائل جانبی نیز ممکن است موجب اضافه وزن شوند. به عنوان مثال برخی بیماری های خاص و داروهای به خصوص که تعادل هورمونی را برهم زده و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می دهند ممکن است عامل چاقی و اضافه وزن باشند، تیروئید، تخمدان پلی کیستیک، مصرف داروهای هورمونی و… مثال هایی برای این مورد است.

سبک زندگی نامناسب

سبک زندگی نامناسب و اشتباه دیگر عامل موثر در چاقی است. به عنوان مثال افرادی که بیشتر ساعات شب را بیدار هستند معمولا دچار چاقی می شوند. این افراد برای حفظ انرژی اقدام به مصرف غذا می کنندو چون به دلیل کم تحرکی در این ساعات سوخت و ساز کمتر است فرد به چاقی دچار می شود.

سبک زندگی نامناسب

چه روش هایی برای درمان چاقی وجود دارد؟

با توجه به اهمیت لاغری و کاهش وزن در کاهش عوارض چاقی و مزایای لاغری روش های مختلفی برای انجام این کار ایجاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این روش ها قدمت طولانی داشت و برخی دیگر علی رغم قدمت نه چندان طولانی محبوبیت بیشتری دارند که به دلیل نتیجه بخش تر بودن آنها می باشد. در این بخش از مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد در مورد متداول ترین روشهای لاغری صحبت خواهیم کرد.

رژیم غذایی

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای یک بار هم که شده از رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده نکرده باشد. اکثر افرادی که دارای وزن متعادل هستند نیز پیش از میهمانی یک مراسم خاص مایلند با استفاده از یک رژیم غذایی اندام خود را متناسب تر کنند.

افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند نیز به عنوان اولین قدم برای لاغری و کاهش وزن از رژیم غذایی استفاده می کنند که در بسیاری از موارد این روش لاغری بی نتیجه خواهد ماند.‌

کاهش وزن برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند با استفاده از رژیم غذایی کار ساده ای نیست و مدت زمان زیادی فرد را از مصرف بسیاری از مواد غذایی محروم می‌کند.

این مسئله باعث می شود که توانایی ادامه رژیم غذایی را نداشته باشد و رژیم خود را نیمه کاره رها کند که در بسیاری از موارد موجب بازگشت وزن و اضافه وزن بیشتر می شود. رژیم غذایی برای افرادی که اضافه وزن آنها بیشتر از ۵۰ کیلوگرم است کار بسیار سختی است و معمولاً توصیه نمی شود.

ورزش کردن

بعد از رژیم غذایی یا در کنار استفاده از رژیم غذایی انجام فعالیت‌های ورزشی دومین انتخاب افرادی است که قصد لاغری و کاهش وزن دارند.

ورزش کردن به دلیل افزایش کالری سوزی و سوخت و ساز بدن ممکن است در ابتدا نتیجه‌بخش باشد اما با ادامه این مسیر و تبدیل چربی به عضله کاهش وزن سخت تر می شود و نیاز است که فعالیت های ورزشی شدید تر شده و رژیم سخت تری انتخاب شود

به عبارت دیگر در لاغری، به خصوص لاغری های با مقدار زیاد ورزش به تنهایی پاسخگو نیست و حتماً باید یک رژیم غذایی در کنار ورزش کردن انتخاب رعایت شود به علاوه ورزش کردن نیاز به برنامه ریزی منظم روزانه داشته و در صورت وقفه در انجام این کار بدن از حالت چربی سوزی خارج شده و تلاش بی نتیجه خواهد ماند.

مصرف داروهای خاص

برخی افراد برای کاهش وزن لاغری از داروهای مخصوص که ممکن است شیمیایی و گیاهی باشند استفاده می‌کنند به عنوان مثال دمنوش های گیاهی از معروفترین دارو های لاغری هستند که توسط افراد استفاده می شوند.

بسیاری از این داروهای لاغری چه به صورت گیاهی و چه به صورت شیمیایی موجب ایجاد مشکلات زیاد در معده می‌شوند که رایج ترین مشکلات رفلکس های شدید معده و زخم معده است.

جراحی لاغری

هر چند جراحی لاغری مدت زمان زیادی است که برای کاهش وزن به خصوص کاهش وزن شدید مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز هم برای بسیاری از افراد ناشناخته است. با این حال این روش لاغری نسبت به سایر روش هایی که تا اینجا گفته شد نتیجه بخش تر است و فرد را سریعتر به وزن دلخواه خود می رساند همچنین روند کاهش وزن از طریق جراحی لاغری مطمئن تر و ثابت تر است.

البته انتخاب نوع اصولی  جراحی و انجام آن توسط یک پزشک حرفه ای نیز در میزان کاهش وزن تاثیر دارد که از جمله پزشکان خوب در این حوزه می توان دکتر سلیمی را معرفی کرد.

اگر ساکن تهران هستید برای انجام  جراحی لاغری توصیه می کنیم صفحه بهترین دکتر جراحی لاغری در تهران را مشاهده کنید.

جراحی لاغری

بهترین روش درمان چاقی چیست و چه دلایلی برای انتخاب آن وجود دارد؟

روش های متعددی که برای درمان چاقی وجود دارد گاهی اوقات موجب سردرگمی افراد می شود، تعدد روش ها برخی مواقع باعث انتخاب راهکار اشتباه برای لاغری توسط فرد می شود و این مسئله علاوه بر زحمت و انگیزه، گاهی اوقات هزینه بر نیز هست. بهترین روش لاغری که علاوه بر نتیجه گیری قطعی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان نیز می شود در ادامه معرفی شده است.

بهترین روش درمان چاقی چیست و چه دلایلی برای انتخاب آن وجود دارد؟

جراحی، راهی قطعی برای کاهش وزن

با توجه به اطلاعاتی که در بخش قبل ارائه شد روش های لاغری و درمان چاقی را می توان به دو دسته روش های سنتی و روش های نوین تقسیم بندی کرد.

روش های سنتی، مانند رژیم و ورزش کردن که از گذشته های دور مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم برای برخی اشخاص کاربردی هستند با چالش های زیادی مانند طولانی شدن زمان کاهش وزن، استپ وزنی حین انجام روش و… روبرو هستند، این در حالی است که روش جدیدتر جراحی بسیاری از این مشکلات را نداشته و برخلاف استفاده از داروهای لاغری که مشکلات زیادی برای معده فرد ایجاد می کنند با عارضه های اندک همراه است.

در جراحی لاغری بسته به نوع آن یا معده فرد تحت عمل قرار گرفته و کوچک تر می شود و یا چربی ها تخریب و تخلیه می شوند که در هر دو حالت فرد وزن اضافه خود را از دست داد و کاهش وزن رخ می دهد.

در جراحی لاغری هزینه به یکباره انجام می شود و هزینه ادامه مسیر اندک است که این مسئله برای برنامه ریزی هزینه ها و صرفه جویی در آن ها نیز بسیار مناسب است.

جراحی لاغری روشی خوب و قطعی برای کاهش وزن است و عارضه های اندکی نیز دارد به شرطی که توسط پزشک با تجربه و خوش سابقه در این زمینه انجام شود، به عنوان یکی از پزشکان خوب در حوزه جراحی لاغری می توان دکتر سلیمی را معرفی کرد.

جراحی، راهی قطعی برای کاهش وزن

جراحی های لاغری چند نوع دارند؟

جراحی های لاغری به طور کلی دارای دو نوع مختلفند، تقسیم بندی کلی این جراحی ها با توجه به نحوه عمل، زمان و میزان تاثیر پزشک بر فرآیند جراحی انجام می شود اما هر کدام از انواع جراحی ها نیز به شاخه های مختلفی تقسیم می شوند که هر شاخه روشی است که در آن نوع جراحی به کار می رود. در این بخش مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد در مورد انواع کلی جراحی توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

جراحی های با حداقل تهاجم

جدیدترین نوع جراحی ها، که در جراحی لاغری نیز مورد استفاده قرار می گیرند جراحی های کم تهاجمی یا با حداقل تهاجم می باشند. این جراحی ها که به روش لاپاراسکوپی انجام می شوند کمترین میزان آسیب به بدن بیمار را دارند و از نظر زمان انجام، مراقبت های قبل و بعد جراحی و بسیاری موارد اینچنینی شرایط ساده تری دارند.

در این جراحی ها همچنین دوران نقاهت بسیار کوتاه و سپری کردن ساده است. در بدترین حالت و برای حساس ترین بیماران نهایت تایم بستری در بیمارستان 24-48 ساعت است و بعد از این تایم بیمار می تواند به منزل برگشته و باقی مراقبت ها را به طور شخصی انجام دهد. بسیاری از جراحی های لاغری امروزه با این شیوه انجام می شوند.

جراحی های کلاسیک

نوع قدیمی تر جراحی ها که انواع مختلف جراحی های لاغری نیز به آن شیوه انجام می گرفت جراحی های کلاسیک هستند، جراحی های کلاسیک برخلاف جراحی کم تهاجمی مشکلات بیشتری برای پزشک و بیمار ایجاد می کردند، در این نوع جراحی برش هایی که برای دسترسی به اندام های داخلی بیمار ایجاد می شد بسیار وسیع بود و بخیه های زیادی بعد از عمل در بدن بیمار زده می شد که هم برش ها و هم بخیه ها ممکن بود مشکلاتی مانند خونریزی، عفونت و… را به همراه داشته باشند.

همچنین نقاهت بعد از این سبک جراحی ها نیز بسیار طولانی بود و مشکل مهم بعدی باقی ماندن رد بخیه ها در بدن بیمار بود. این سبک جراحی امروزه منسوخ شده و تنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک نوین جراحی لاغری یا لاپاراسکوپی امروزه توسط بسیاری از پزشکان استفاده می شود، نکته مهم در مورد استفاده از این نوع جراحی مراجعه به پزشکان حرفه ای مانند دکتر سلیمی است.

جراحی های کلاسیک

روش های کوچک کردن معده چند نوع دارند؟

علی رغم محبوبیت جراحی های لاغری و نتیجه بخش بودن آن ها، هنوز هم افراد زیادی هستند که با این شیوه لاغری آشنایی چندانی نداشته و تصور می کنند جراحی های لاغری برای تمام افراد به یک روش انجام می شود. در حالیکه این طور نیست و جراحی های لاغری بسته به وضعیت و سلیقه بیمار مدل های مختلفی دارد.

یکی از رایج ترین و نتیجه بخش ترین روش ها برای لاغری از طریق جراحی استفاده از روش هایی است که باعث کوچک کردن معده می شوند. این روش ها که انواع مختلفی دارند با کاهش حجم معده میزان غذای مصرفی را کنترل می کنند و با ایجاد حس سیری بیشتر منجر به لاغری فرد می شوند.

اسلیو معده

یکی از روش های کوچک کردن معده که از طریق آن فرد در مدت زمان کوتاه کاهش وزن زیادی خواهد داشت اسلیو معده است. این روش که موضوع این مقاله بوده و به طور مفصل در ادامه توضیح داده خواهد شد معده فرد را به شکل یک لوله باریک تبدیل می کند که زودتر پر شده و در نتیجه فرد زودتر سیر می شود. در اسلیو مقدار غذای مصرفی کنترل شده و علاوه بر نتیجه گیری سریع یکی از کم عارضه ترین روش های کوچک کردن معده نیز می باشد.

بای پس معده

دیگر روش کوچک کردن معده بای پس است. از نظرات زیادی بای پس به اسلیو شباهت دارد در این روش نیز با استفاده از جراحی بخشی از معده از بدن خارج می شود و مقدار باقیمانده به حدی است که مصرف غذا بسیار کاهش پیدا می کند.

تفاوت مهم بای پس با اسلیو تغییر مسیر هضم غذا در این روش جراحی است. در بای پس، مسیر هضم نیز به طور کل تغییر می کند و فاصله معده تا روده کاهش پیدا می کند به همین دلیل جراحی سخت تری است.

برای مقایسه دو جراحی لاغری اسلیو معده یا بای پس توصیه می کنیم پست اسلیو معده بهتره یا بای پس را مطالعه نمائید.

بالون معده

روش هایی که تا اینجا گفته شد با خارج کردن بخشی از معده و جراحی مستقیم باعث لاغری و کوچک کردن معده می شدند اما برخی روش ها نیز وجود دارند که حجم معده را کاهش داده اما بخشی از معده حذف نمی شود، یکی از این روش ها بالون معده است که در آن یک توپ سیلیکونی پر شده از گاز یا مایع مخصوص در معده بیمار قرار می گیرد.

این توپ که سایز آن توسط پزشک قابل تنظیم است حجم زیادی از معده را پر می کند و با کاهش نیاز به مصرف غذا و احساس سیری مداوم باعث لاغری و کاهش وزن فرد می شود.

هرچند این روش ها جراحی ساده تری دارند اما به دلیل وجود یک جسم خارجی در بدن عارضه های بیشتری دارند همچنین چون حجم معده بعد از برداشتن بالون خالی می ماند احتمال بازگشت وزن در آن ها وجود دارد.

رینگ معده

آخرین روش کاهش حجم معده، رینگ یا حلقه معده است که از یک حلقه سیلیکونی توخالی که قابل پر شدن با گاز یا مایعات مخصوص است تشکیل شده. رینگ معده باعث تقسیم معده به دو بخش می شود که بخش دریافت غذا حجم کمتری داشته و در نتیجه فرد زودتر لاغر می شود.

رینگ معده

اسلیو معده چیست و چه تاریخچه ای دارد؟

در بخش قبل مقاله بهترین دکتر اسلیو معده در یزد روش هایی که از طریق آن می توان معده را کوچک تر کرد تا حجم غذای مصرفی کمتر شده و فرد دیرتر احساس گرسنگی و زودتر احساس سیری کند معرفی شد و گفته شد که یکی از روش های این کار جراحی اسلیو معده می باشد. اسلیو معده امروزه به یکی از پرطرفدارترین روش های جراحی لاغری تبدیل شده و متقاضیان زیادی دارد.

تاریخچه اسلیو معده

معرفی اسلیو معده به عنوان یکی از روش های جراحی لاغری برای نخستین بار در سال 1988، انجام گرفت. تا پیش از این و در سال های قبل رایج ترین جراحی برای لاغری بای پس معده بود، در آن زمان بای پس یک جراحی دو مرحله ای بود که در مرحله اول بخشی از معده بیمار حذف می شد و در مرحله دوم تغییر مسیر هضم و جراحی روده ها انجام می گرفت.

بعد از مدتی پزشکان دریافتند که بعد از مرحله اول این جراحی نیز بسیاری از بیماران کاهش وزن زیادی تجربه می کنند و این مسئله باعث استفاده از آن به عنوان روشی مستقل برای درمان چاقی در سال 2012 شد.

بنابراین تقریبا می توان گفت که این روش جز جراحی های نوین است و علی رغم این مسئله امروزه بسیاری از افراد اسلیو را به عنوان روش اول لاغری انتخاب کرده و از آن نتیجه می گیرند.

اسلیو معده

در اسلیو معده، بخش زیادی از معده فرد طی جراحی لاپاراسکوپی از بدن خارج می شود، مقدار باقیمانده معده از نظر ظاهری مشابه یک لوله باریک یا آستین پیراهن است که حجم زیادی برای دریافت غذا نداشته و در نتیجه موجب لاغری فرد می شود. به دلیل شباهت معده با آستین پیراهن این عمل اسلیو نام گرفت.

اسلیو معده شرایط به خصوصی دارد و عوارض آن بسیار ناچیز بوده و در بسیاری از افراد بدون عارضه است، اما این جراحی جز روش های غیر قابل بازگشت است به عبارت دیگر در صورتی که بیمار از انجام آن پشیمان شود امکان بازگشت معده به شرایط قبل وجود ندارد.

جراحی اسلیو امروزه در کشور ما نیز توسط پزشکان زیادی انجام می گیرد. یکی از با تجربه ترین پزشکان در این زمینه دکتر سلیمی می باشند.

اسلیو معده

مزایای اسلیو معده چیست؟

مزایای زیاد جراحی اسلیو معده یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار بودن این روش است. در این بخش برخی از مهم ترین مزایای این روش جراحی معرفی شده اند.

کاهش وزن سریع

یکی از مزایای جراحی اسلیو معده کاهش وزن سریع در این روش است. البته این کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی رخ می دهد به طوری که بیشتر بیماران در دو ماه اول بعد از جراحی چیزی حدود15 تا 20 کیلو از وزن اضافه خود را از دست میدهند که چون حجم معده کوچک تر بوده و مصرف غذا به طور کل کمتر می شود این مقدار بدون بازگشت است. این مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد برای لاغری و کاهش وزن اسلیو را انتخاب می کنند.

تغییرات کم

دیگر مزیت این روش، تغییرات کم در اندام های داخلی بدن است. همان طور که در توضیح سایر روش ها گفته شد در دیگر روش های لاغری یک جسم خارجی داخل بدن قرار گرفته یا مسیر هضم غذا تغییر می کند که این اقدامات ممکن است به مشکلات و عارضه هایی منتهی شوند در حالیکه در اسلیو تغییرات داخلی بدن بسیار جزئی است و تنها معده از نظر اندازه کوچک تر شده و تحت جراحی قرار می گیرد.

جراحی ایمن و کم خطر

دیگر مزیت جراحی اسلیو معده کم خطر بودن این روش است. به دلیل عدم استفاده از ابزار خارجی در داخل بدن، در این روش مشکلاتی مانند واکنش اندام ها و غیره اتفاق نخواهد افتاد، همچنین چون مسیر هضم غذا به صورت قبل است بدن زودتر با وضعیت معده وقف پیدا کرده و در نتیجه عوارض کمتر خواهند بود.

دوران نقاهت کوتاه

بعد از جراحی اسلیو معده بیمار تنها 24 ساعت در بیمارستان بستری خواهد بود، این زمان نیز برای اطمینان از بخیه خوردن درست معده و عدم نشتی آن است. در صورت اطمینان از این موضوع فرد به منزل برگشته و ادامه مراقبت ها به طور شخصی انجام می شود. بیشتر بیمارانی که این روش را برای جراحی انتخاب می کنند بعد از چند روز فعالیت های عادی خود را از سر می گیرند.

عدم بازگشت وزن

در نهایت مزیت آخر جراحی اسلیو عدم بازگشت وزن است، البته استثنائاتی نیز وجود دارد که مقداری از وزن بعد از این جراحی بازگشت داشته اما بیشتر افراد بعد از چند ماه به سبک جدید تغذیه عادت می کنند که این مسئله مانع بازگشت وزن و چاقی مجدد آن ها می شود.

در صورت انجام جراحی اسلیو توسط پزشکان با تجربه مانند دکتر سلیمی مزایای این جراحی دوچندان خواهد شد.

عدم بازگشت وزن

اسلیو معده مناسب کدام گروه از افراد است؟

علی رغم مزایای این روش جراحی، تمام افرادی که دارای اضافه وزن هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند. یکی از شاخص های محاسبه چاقی، استفاده از روشی به نام BMI یا شاخص توده بدنی است که در آن وزن به مجذور قد تقسیم شده و عدد حاصله میزان چاقی فرد را مشخص می کند. در مورد جراحی اسلیو برای تشخیص اینکه بیمار برای انجام این جراحی وضعیت مناسبی داشته یا نه از این شاخص استفاده می کنند.

افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از 40

اولین گروه افرادی که با مراجعه به پزشک برای جراحی لاغری اسلیو یکی از پیشنهادات به آن ها خواهد بود افرادی هستند که شاخص توده بدنی آن ها بیشتر از 40 است، این افراد معمولا بیش از 50 کیلوگرم اضافه وزن دارند و کاهش این میزان اضافه وزن برای آن ها بدون جراحی و با استفاده از روش هایی مانند رژیم و ورزش کار ساده ای نیست. در این شرایط پزشک با انجام جراحی اسلیو موجب سرعت بخشی روند کاهش وزن بیمار می شود.

افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از 30

دیگر گروه افرادی هستند که شاخص توده بدنی آن ها بیشتر از سی است اما به برخی بیماری های حاد ناشی از چاقی مبتلا هستند. به عنوان مثال بیماران قلبی برای کنترل و درمان مشکلات خود در اولین قدم باید کاهش وزن داشته باشند و هر چقدر این روند سریع تر طی شود، درمان بیماری و مشکلات آن ها نیز سریع تر رخ خواهد داد.

افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از 25

آخرین گروهی که اسلیو معده برای آن ها انتخاب مناسبی است افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از 25 هستند، اما ویژگی این افراد امتحان کردن سایر روش ها و بی نتیجه ماندن از آن هاست. در این شرایط چون بدن به روش های دیگر مانند رژیم و ورزش مقاوم شده و کاهش وزن به شدت تدریجی رخ می دهد فرد به جراحی برای ایجاد یک شوک بدنی نیاز دارد.

افراد با شاخص توده بدنی بیشتر از 25

فرآیند انجام جراحی اسلیو معده به چه صورت است؟

اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود که جز ساده ترین شیوه های جراحی است و خطرات بسیار کمی دارد. لاپاراسکوپی همچنین فرد را از بسیاری از مراقبت های بعد از عمل بی نیاز می کند و مشکلاتی که بعد از جراحی های کلاسیک با بخیه و محل بخیه وجود داشت در این روش از بین می رود. فرآیند کلی جراحی اسلیو معده در روش لاپاراسکوپی به سه بخش تقسیم می شود.

قبل از عمل

در ابتدا به بررسی شرایط قبل از عمل خواهیم پرداخت. پیش از عمل اسلیو نیاز است که بیمار آزمایشات مختلفی را برای اطلاع از وضعیت داخلی انجام دهد. سپس معاینات غدد، روانشناسی، بیهوشی و… مورد نیاز است که هر کدام نیاز به تاییدیه های خاصی داشته و بعد از دریافت تمام تاییدیه ها پزشک مجوز جراحی را صادر می کند.

روز عمل

در روز عمل، بیمار باید صبح زود در بیمارستان حاضر باشد تا رژیم غذایی، تزریق داروهای مورد نیاز و بررسی های نهایی وضعیت بیمار انجام شود.

سپس بیمار برای انجام جراحی به اتاق عمل منتقل می شود جراحی بسته به وضعیت بیمار بین یک تا دو ساعت زمان می برد که در ابتدا متخصص بیهوشی اقدامات لازم جهت بیحسی کلی یا بیهوشی را برای بیمار انجام داده و سپس برشهای لاپاراسکوپی در سطح شکمی ایجاد شده و جراحی با ورود ابزار مخصوص به داخل شکم و برش معده و خارج کردن قسمت مشخص آن انجام می شود.

بعد از عمل

بعد از عمل جراحی و بخیه زدن محل برش ها بیمار برای ریکاوری به بخش منتقل می شود. بعد از اتمام جراحی بیمار تا 24 ساعت در بیمارستان بستری می شود و بعد از این مدت مایعی مخصوص به بیمار داده می شود تا وضعیت معده از نظر نشتی و بخیه ها بررسی شود. در صورتی که مایع از معده خارج نشود و در سلامت کامل باشد بیمار برای سپری کردن دوران نقاهت مرخص می شود.

این فرآیند معمولا توسط پزشک به بیمار توضیح داده می شود تا با آشنایی با شیوه عمل و اقدامات انجام گرفته در آن ترس و نگرانی جراحی در وی از بین رود. یکی از پزشکان خوب که علاوه بر تجربه جراحی موفق در ارتباط گیری با بیمار نیز موفق عمل می کنند دکتر سلیمی می باشند.

بعد از عمل

مراقبت های قبل از اسلیو به چه نحوی است؟

علی رغم سادگی انجام اسلیو و بی خطر بودن آن، باز هم این روش یک جراحی است و همانند تمام جراحی ها به مراقبت هایی قبل و بعد از عمل نیاز است تا بهترین نتیجه از انجام آن حاصل شود. برخی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی اسلیو معده که توسط بهترین دکتر اسلیو معده در یزد به بیمار گفته می شود، به شرح زیر می باشند.

انجام آزمایشات

اولین اقدام پیش از جراحی اسلیو معده انجام آزمایشاتی است که توسط متخصص تجویز شده اند. این آزمایشات شامل انواع سونوگرافی ها و تصویربرداری های داخلی هستند که برای اطمینان و اطلاع پزشک از وضعیت اندام های داخلی بیمار مورد نیاز هستند. از جمله آن ها می توان تست استرس، آزمایش ریه، آزمایش خون، آزمایش ادرار و… را مثال زد.

مشاوره با پزشکان مختلف

قدم بعدی، مشاوره با پزشکانی جز متخصص جراحی است. این مراجعه برای انجام دیگر آزمایشات و تایید سلامت کامل بیمار برای انجام جراحی صورت می گیرد که از جمله آن می توان مراجعه به پزشک غدد برای بررسی وضعیت غدد تیروئید و … و ترشح هورمون ها، پزشک بیهوشی برای انتخاب نوع بیهوشی و اطمینان از سلامت قلب و روانشناس برای اطمینان از آمادگی روحی روانی فرد را اشاره کرد.

تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی

بعد از انجام این آزمایشات ممکن است اثبات شود که چاقی بیمار به دلیل رژیم ناسالم یا سبک زندگی اشتباه است در این صورت برای کاهش عوارض بعد از جراحی و آمادگی بیمار برای زندگی سالم بعد از عمل تغییراتی در رژیم و سبک زندگی ایجاد می شود که بیمار ملزم به رعایت آن هاست.

قطع مصرف برخی داروها

همچنین در صورتی که بیمار به مشکلات دیگری مبتلا بوده و داروهای خاصی مصرف کند ممکن است پزشک قطع مصرف این داروها را تجویز کند. از جمله این داروها می توان به آسپرین و سایر رقیق کننده های خون اشاره کرد که پیش از عمل باید مطابق نظر پزشک مصرف آن ها قطع شود.

قطع مصرف برخی داروها

بعد از اسلیو معده برای نتیجه گیری سریعتر رعایت چه نکاتی الزامی است؟

در بخش قبل مراقبت های قبل از عمل اسلیو گفته شد، اما بعد از این جراحی نیز نیاز است که بیمار برخی مراقبت ها را انجام دهد که نتیجه گیری از عمل سریع تر شده و کاهش وزن با سرعت بیشتری رخ دهد. این اقدامات به شرح زیر می باشند.

رژیم مناسب

اولین اقدام بعد از انجام جراحی اسلیو رعایت یک رژیم غذایی مناسب است. معده بعد از کاهش حجم و جراحی شرایط جدیدی دارد و برای عادت کردن به وضعیت جدید باید تا مدتی غذاهای مصرفی سبک تر و هضم ساده تری داشته باشند. بهترین مواد غذایی برای روزهای بعد از عمل مایعات هستند که باید صاف شده و از مواد طبیعی و سبک تشکیل شده باشند.

استراحت کافی

مراقبت بعدی استراحت کافی است. طبیعی است که با کاهش حجم معده و کم شدن میزان تغذیه فرد انرژی سابق را نداشته باشد در نتیجه با استراحت کافی باید از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کند. استراحت کردن کمک می کند که فرد انرژی لازم برای فعالیت های ضروری روزمره را داشته باشد.

مصرف به موقع داروها

بعد از انجام جراحی اسلیو معمولا داروهایی برای جلوگیری از یبوست، آلرژی و حساسیت معده، تهوع و… تجویز می شوند همچنین از چند ماه بعد جراحی داروهایی برای جلوگیری از ریزش مو برای بیمار توصیه می شود که مصرف آن ها الزامی است و باید در زمان مشخص از آن ها استفاده کرد.

عدم انجام فعالیت سنگین

بهتر است برای ذخیره انرژی و عدم بروز مشکلات تا مدتی بعد از عمل از فعالیت های سنگین و ورزش هایی که نیاز به تحرک زیاد دارند خودداری کرد. در صورت تایید پزشک بهترین ورزش بعد از جراحی اسلیو پیاده روی سبک است.

مراجعه منظم به پزشک

در نهایت به عنوان آخرین و اصلی ترین مراقبت بیمار باید در زمان های مشخص به پزشک مراجعه کرده و وضعیت کاهش وزن خود را زیر نظر پزشک بررسی کند. در این مراجعه در صورتی که پزشک تشخیص دهد روند کاهش وزن سرعت کمی داشته یا متناسب با زمان جراحی نیست ممکن است رژیم غذایی تغییر کرده یا اقدامات دیگری صورت گیرد.

معمولا این نکات چه در مورد قبل و چه در مورد بعد از عمل توسط پزشکان با تجربه به بیمار گفته می شوند، از جمله پزشکان خوب در زمینه جراحی اسلیو معده می توان دکتر سلیمی را نام برد.

مراجعه منظم به پزشک

رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی اسلیو در هر هفته چه شرایطی دارد؟

بعد از انجام جراحی اسلیو نیاز است که بیمار از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کند تا معده به شرایط جدید عادت کرده و پذیرش مصرف انواع مواد غذایی را داشته باشد. این رژیم در هر دوره تغییر می کند و معمولا توسط یک متخصص تغذیه که بعد از جراحی به آن مراجعه می شود برای بیمار مشخص می گردد.

رژیم در دو هفته اول

بعد از جراحی اسلیو رژیم غذایی به سه مرحله تقسیم می شود. در مرحله اول که معمولا 14 تا 20 روز زمان میبرد بیمار تنها باید از مایعات استفاده کند.

مایعات مصرفی در روزهای اول تنها شامل آب و چای کمرنگ می باشند اما بعد از 72 ساعت بیمار می تواند انواع آبمیوه های طبیعی که از صافی رد شده اند را تا یک هفته مصرف کند. در هفته دوم بیمار می تواند غذاهایی مانند سوپ، آب گوشت و آب سبزیجات را به صورت مایع و با رد کردن از صافی به رژیم خود اضافه کند.

رژیم در دو هفته دوم

در دو هفته بعدی مواد غذایی جامد به برنامه بیمار اضافه می شوند. به عنوان مثال فرنی، پوره میوه ها، پوره برنج، گوشت یا سبزیجات جز غذاهای مصرفی در هفته سوم و چهارم در کنار مایعات هستند. این غذاها حتما باید به صورت پوره تهیه شده و بهتر است تا حد امکان از سرخ کردنی ها تشکیل نشده باشند.

رژیم سفره

در نهایت بعد از یک ماه رژیم بیمار، رژیم سفره خواهد بود به این معنی که با رعایت حجم و نوع غذای مصرفی بیمار می تواند به سفره خانواده برگشته و روال عادی تغذیه را از سرگیرد اما هنوز هم مصرف غذاهای سرخ کردنی، سنگین و کافئین دار باید پرهیز شود.

کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چه مقدار است؟

یکی از دغدغه های مهم بیماران در انجام انواع جراحی های لاغری، کاهش وزن بعد از انجام این روش هاست، بعد از اسلیو بیمار معمولا تا 90 درصد وزن اضافه خود را از دست می دهد و مقدار باقیمانده باید با رژیم و ورزش کاهش پیدا کند.

این میزان وزن بسته به آمادگی و وضعیت بدنی و نوع غذاهای مصرفی در رژیم سفره ممکن است در یک سال یا یک سال و نیم کاهش پیدا کند.

البته ممکن است در بیمارانی که پیش از انجام جراحی اسلیو بسیاری از روش های کاهش وزن را امتحان کرده باشند و افرادی که به مشکلات هورمونی مبتلا هستند این مقدار در این مدت کمتر باشد که جای نگرانی نیست و معمولا توسط راهکارهایی که پزشک ارائه می کند در مدت زمان طولانی تر وزن اضافه کاهش پیدا می کند.

کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده چه مقدار است؟

اسلیو معده چند نوع دارد؟

بعد از اینکه اسلیو به عنوان یک روش مستقل جراحی معرفی شد، تغییراتی در نحوه انجام آن داده شد تا متناسب با وضعیت بیماران مختلف بتوان این جراحی را شخصی سازی کرد. امروزه اسلیو معده در دو نوع مختلف انجام می شود که به شکل زیر می باشند.

اسلیو تنگ

در اسلیو تنگ، حجم برداشته شده از معده بیشتر است و مقدار باقیمانده کمتر در نتیجه مصرف غذا توسط فرد نیز کمتر می شود و لاغری سریع تر رخ می دهد این نوع از اسلیو که در آن حدود 80 درصد حجم معده بیمار حذف می شود بیشتر مناسب افرادی است که شاخص توده بدنی بسیار بالایی داشته یا چاقی برای آن ها خطرساز می باشد.

اسلیو گشاد

نوع دوم اسلیو، اسلیو گشاد است. در  این نوع حجم کمتری از معده حذف می شود و مقدار باقیماند حدود 40 درصد است در نتیجه مقدار غذای مصرفی بیشتر خواهد بود. هرچند کاهش وزن در این نوع کندتر از نوع قبلی است اما بیمار راحت تر به وضعیت معده جدید عادت کرده و مشکلاتی مانند بی میلی به غذا و… کمتر رخ خواهند داد.

در اسلیو گشاد گروه هدف افرادی هستند که کاهش وزن زیادی نیاز نداشته یا وقت کافی برای کاهش وزن دارند و تمایلی به کاهش وزن سریع در مدت زمان کوتاه ندارند.

اسلیو گشاد

اسلیو معده چه تفاوتی با روش های مشابه دارد؟

اسلیو معده روشی است که در گذشته پیش از جراحی بای پس و به عنوان یکی از مراحل آن انجام می شد. به همین دلیل از نظرات زیادی به روش بای پس معده شباهت دارد اما تفاوت هایی نیز میان این دو روش وجود دارد.

یکی از مهم ترین تفاوت های اسلیو با بای پس در مسیر هضم غذاست. در بای پس معده ابتدا مسیر معده دور زده می شود و بدن دارای دو معده خواهد شد که یکی از آن ها محل ورود غذا و محل دیگر مسیری برای ورود غذا ندارد. بعد از آن روده به معده کوچک تر که محل دریافت غذاست متصل می شود تا غذا به طور مستقیم وارد روده شده و هضم سریع تر انجام شود.

اسلیو معده چه تفاوتی با روش های مشابه دارد؟

آیا اسلیو معده دارای عوارضی است؟

اسلیو معده یک جراحی کم خطر و کم عارضه است. با این حال ممکن است بسته به وضعیت جسمی فرد عوارض اندکی داشته باشد. شایع ترین عارضه بعد از جراحی اسلیو معده عدم پذیرش غذا توسط معده است.

در این شرایط معده فرد غذای مصرفی را پذیرش نمی کند و ممکن است مشکلاتی مانند حالت تهوع یا رفلاکس های معده برای فرد ایجاد شود. البته این عارضه تنها در روزهای اول بعد از جراحی اتفاق می افتد و بعد از چند روز و ورود به دوره غذای پوره این مشکل برطرف می شود. همچنین در برخی افراد ممکن است ریزش موی اندک رخ دهد که این ریزش نیز با مصرف قرص و داروهای مخصوص برطرف خواهد شد.

آیا اسلیو معده دارای عوارضی است؟

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید