آیا عسل چاق کننده است

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا عسل چاق کننده است و دارای قند بسیار است؟ در ادامه همراهمان باشید.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان اولیه توسط پزشک متخصص با شماره زیر در تماس باشید.

📞  09120174510  📞3

مقدمه

عسل، به عنوان یکی از خوشمزه ترین و شیرین ترین مواد طبیعی و محصولی مقدس محسوب می شود که همان طور که همگی ما می دانیم، این محصول شیرین دارای بسیاری از خواص معجزه آسا و یا حتی باورنکردنی است که می تواند بدن انسان را در زندگی، شاداب تر و سرحال تر کرده و تنظیم نماید.

همین خاصیت شیرین بودن عسل باعث می شود که بعضی از افراد به این فکر بیفتند که آیا عسل دارای قند بسیار و درنتیجه باعث چاقی می شود و آیا عسل چاق کننده است؟

آیا عسل چاق کننده است
آیا عسل چاق کننده است

قطعاً این سوال در ذهن افرادی که درگیر بیماری های مربوط به اضافه وزن و یا چاقی مفرط می باشند و یا به بیماری های ناشی از قند خون زیاد مانند دیابت مبتلا هستند، به وجود خواهد آمد و ما در مجموعه تخصصی دکتر سلیمی، می خواهیم به بیان نکاتی بپردازیم که می‌تواند ابعاد مختلف این موضوع را برای ما باز نموده و در پاسخی جامع و ارائه اطلاعاتی کامل و کاربردی، به شما عزیزان یاریمان کند. دکتر سلیمی، برترین پزشک گوارش و معتبرترین متخصص انواع جراحی لاغری شناخته می شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست عسل و دارچین برای لاغری دیدن کنید.

انواع عسل در سرتاسر جهان یافت می شود

پس قبل از هر چیز باید در همین بخش ابتدایی به این مورد اشاره کنیم که انواع عسل در سرتاسر جهان یافت می شود و تعداد این عسل ها بر حسب نوع تغذیه زنبورها می‌تواند متفاوت و با طعم و مزه و همچنین خاصیت های متفاوت و گسترده همراه باشد.

انواع عسل در سرتاسر جهان یافت می شود
انواع عسل در سرتاسر جهان یافت می شود

ما برای آن که بتوانیم برای لاغری و تناسب اندام و یا همچنین برای کنترل دیابت از عسل استفاده کنیم، باید از محصولاتی استفاده کنیم و یا از کشاورزانی محصول عسل را خرید کنیم که اطمینان داشته باشیم که آن محصول طبیعی بوده و در آن شکر خوراکی وجود ندارد که می تواند نتیجه معکوسی را برخلاف نتیجه استفاده از عسل طبیعی برای ما به وجود آورد، و این موضوع قطعاً مورد قبول ما واقع نخواهد شد.

پس محصولات طبیعی این حشره بسیار خاص، می تواند ما را در زمینه لاغری و تناسب اندام کمک نموده و اگر بتوانیم از محصول طبیعی آن استفاده کنیم و به هر میزانی که آن محصول طبیعی تر و ارگانیک تر باشد، ما به سلامتی و تناسب اندام خود کمک شایان تری نموده ایم.

خاصیت عسل در هر مقداری که باشد، می تواند معجزه آسا و بسیار مفید باشد

البته باید توجه داشته باشیم که بسیاری از اطبا و حکمای طب سنتی که در مورد عسل و خواص آن صحبت می‌کنند، به این نکته اشاره نموده اند که خاصیت عسل در هر مقداری که باشد، می تواند معجزه آسا و بسیار مفید باشد.

و حتی اگر در یک محصول یک کیلوگرمی از عسل تنها ۵ درصد عسل ارگانیک بوده باشد، باز هم همین مقدار می‌تواند خواص بی نظیری را برای بدن به ارمغان آورد. هرچند که می دانیم استفاده از عسل طبیعی، خود یک عامل و مزیت مهم برای اثربخشی استفاده از عسل است.

با ما در ادامه مقاله جامع و بسیار کاربردی آیا عسل چاق کننده است، همراه باشید تا به ابعاد مختلف این موضوع بپردازیم و شما را به آگاهی و احاطه کاملی نسبت به  خواص بی نظیر عسل در بحث چاقی و لاغری برسانیم.

در همین بخش، لازم است که در مورد یکی از بهترین و متخصص ترین پزشکان حوزه لاغری و تناسب اندام در سرتاسر کشور صحبت کنیم و به شما دکتر سلیمی را معرفی کنیم که می تواند با سال ها تجربه و سابقه درخشانی که در زمینه لاغری و تناسب اندام دارد، بهترین روش ها را بر حسب وضعیت و شرایط بدنی شما، برای شما در نظر بگیرد و در روند اصولی لاغری و تناسب اندام و رسیدن به حالت ایده آل بدن شما، کمک شایان و مطمئنی باشد.

پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً پس از مطالعه مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، با مراجعه به متخصصان مجرب این حوزه همانند دکتر سلیمی، با آرامش خاطر بیشتری و با روش های بهتری برای لاغری و تناسب اندام مطمئن خود اقدامات لازم را به انجام برسانید.

در ادامه مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، می‌خواهیم به ترتیب به سوالات و مطالب گوناگون، پاسخ های جامع و مهم بدهیم. ما را همراهی نمایید.

آیا سیر و عسل برای لاغری

آیا عسل چاق کننده است یا لاغر کننده؟ چرا؟

 شاید مهمترین و حیاتی ترین سوالی که ما می‌خواهیم در مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است به آن پاسخ بدهیم و قطعاً این موضوع ذهن بسیاری از شما را به خود درگیر کرده است، همین سوال بالا می باشد که آیا عسل چاق کننده است و یا باعث لاغری و تناسب اندام ما می شود؟ و در نتیجه چه افرادی می توانند از عسل استفاده کنند؟

آیا عسل چاق کننده است یا لاغر کننده؟ چرا؟
آیا عسل چاق کننده است یا لاغر کننده؟ چرا؟

برای آن که پاسخ تمامی این سوالات را دریافت نمایید، با مجموعه دکتر سلیمی در مقاله جامعه و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، همراه ما باشید:

اگر بخواهیم به صورت جامع و کاربردی به این سوال پاسخ بدهیم، باید بگوییم که در منابع مختلف، عسل به عنوان دارویی دوگانه و دارای خواص دوگانه ای مطرح شده است و در زمینه لاغری و تناسب اندام نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

خواص چاق کنندگی و یا لاغر کنندگی عسل

در مورد خواص چاق کنندگی و یا لاغر کنندگی عسل باید به این نکته توجه داشته باشیم که تقریباً عسل به عنوان نمادهایی با خاصیت دوگانه دارای هر دو خاصیت چاق کنندگی و لاغر کنندگی می باشد که این موضوع می‌تواند در نگاه اول به نوعی پارادوکس محسوب گردد و غیر عقلانی باشد.

خواص چاق کنندگی و یا لاغر کنندگی عسل
خواص چاق کنندگی و یا لاغر کنندگی عسل

اما اگر بخواهیم به صورت علمی آن را بررسی کنیم، آن زمان خواهیم دید که بسیاری از مواد گیاهی و یا محصولاتی همانند عسل در سرتاسر جهان وجود دارند

که دارای چنین خاصیتی هستند و عسل به عنوان دارویی که طبق قرآن کریم به عنوان شفا برای مردم معرفی شده است، برای هر سطح و هر سنی با هر وضعیتی می تواند مناسب باشد و کافیست به محصولات و ترکیباتی که می توان همراه با عسل میل نمود، اشاره نماییم و  همچنین در مورد مکانیسم لاغر کنندگی عسل،  مطالب کاربردی را بیان نماییم.

در ابتدا باید بدانیم که عسل دارای شکر و یا قندهایی که ما در طی روز مصرف می کنیم و این قندها دارای کالری زیادی هستند، نخواهد بود و عسل طبیعی و یا عسلی که می توان به آن اعتماد نمود، در عین آن که شیرینی بسیار زیادی دارد،

اما از شکر و قند در این محصول طبیعی اثری نخواهد بود و به جای آن از بعضی از مجموعه قندهای طبیعی و مفید در عسل استفاده شده است و  عسل سرشار از موادی همچون آنزیم های مفید و سودمند و همچنین ویتامین های بسیار موثر بر سلامتی می‌باشد که به عنوان غذایی بی نظیر، باید در وعده های غذایی ما جای بگیرد؟

اما چطور عسل هم می تواند چاق کننده باشد و هم لاغر کننده؟

 در این مورد باید بگویم که راز این موضوع به میزان مصرف عسل در طی شبانه روز بر می گردد و طریقه مصرف عسل نیز در این موضوع، بسیار مهم و حائز اهمیت است. مثلا اگر کسی از شما بپرسد که آیا عسل می تواند دارای خاصیت چاق کنندگی باشد و یا آیا عسل چاق کننده است، باید بگوییم که جواب مثبت است.

اما چطور عسل هم می تواند چاق کننده باشد و هم لاغر کننده؟
اما چطور عسل هم می تواند چاق کننده باشد و هم لاغر کننده؟

زیرا عسل دارای مقدار خاص و معینی از کالری می باشد و مصرف بی رویه و بیش از حد آن در طی شبانه روز می تواند برای بدن، کالری زیادی را در مجموع به همراه داشته باشد و این مجموعه کالری اگر در طی روز سوزانده نشود، می‌تواند در کنار خواص بی نظیر و بی شماری که برای بدن دارد، باعث اضافه وزن و ذخیره کالری باقیمانده در بدن گردد که این مورد می تواند به افزایش شاخص توده بدنی و اضافه وزن ما کمک کند و در مواردی که افراد دارای کمبود وزن می باشند، می توان عسل را به عنوان یکی از غذاهای بسیار مفید و کم خطرتر از بسیاری از مواد قندی و … به حساب آورد

که البته دستور استفاده آن و مقدار و میزان استفاده آن در طی شبانه روز بستگی به نظر پزشکان متخصص و مجربی همچون دکتر سلیمی دارد و شما باید در این زمینه با این پزشکان متخصص مشورت نمایید و سپس دست به اقدامی اصولی و راهبردی عملی بزنید تا در حین استفاده از این ماده غذایی شفابخش و معجزه آسا، به لاغری و یا چاقی بر حسب میزان و طریقه مصرف خود دست پیدا کنید.

زمان طلایی مصرف

همچنین باید توجه داشته باشیم که افرادی که می خواهند عسل را برای چاقی و افزایش دادن وزن مورد استفاده قرار بدهند، باید علاوه بر نکته ای که بر  میزان مصرف بیشتر عسل در طی شبانه روز اشاره می کند، به زمان طلایی مصرف برای افزایش وزن نیز توجه نمایند و بدانند که بهترین ساعت مصرف عسل برای افزایش وزن و از بین بردن کمبود وزن، صبح ها و به صورت ناشتا می باشد که شما عزیزان می توانید عسل را برای اضافه کردن وزن خود در وعده های صبحانه خود قرار بدهید و از آن بهره مند گردید.

البته همه ما می دانیم که افراط و تفریط و یا به عبارتی خارج شدن از حالت تعادل می تواند برای همه ما دارای عوارض و خطرات بی‌شماری باشد و افرادی که می خواهند برای  افزایش دادن وزن خود از عسل استفاده کنند، نباید این مورد را فراموش بکنند که باید بر طبق نظر پزشکان متخصص و میزانی که آنها در طی روز پیشنهاد می کنند، این ماده غذایی شگفت انگیز را به مصرف برسانند و باید توجه کنیم که اگر میزان کالری دریافتی ناشی از مصرف عسل بیشتر از ۱۵۰ کالری باشد،

همین میزان کالری بیشتر، برای افرادی که می خواهند به افزایش وزن دست پیدا کنند، بسیار موثر و مفید بوده و برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند با استفاده از عسل به لاغری و تناسب اندام برسند، بسیار مخرب است و به تدریج باعث آن خواهد شد تا میزان قند و کالری اضافی، در بدن ما ذخیره شود و به افزایش وزن و یا اضافه وزن ما، بیشتر دامن بزند.

اما اگر حالت اعتدال را در مصرف عسل رعایت بکنیم، این ماده شگفت انگیز می‌تواند برای ما لاغری و چربی سوزی را تسریع و تسهیل نموده و به لاغری و تناسب اندام ما کمک شایانی نماید.

اما چگونه زمان مصرف عسل می تواند در مکانیسم چاقی عسل تاثیر بگذارد؟

در این مورد نیز باید در مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، اشاراتی داشته باشیم و بگوییم که دو عامل طریقه مصرف و زمان مصرف عسل می‌تواند به صورت کاملاً استثنایی و مهم در مکانیسم چاقی و یا لاغری عسل عمل نموده و باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم که عسل به عنوان یک ماده شیرین که می تواند قند خون را افزایش دهد، عمل می‌کند.

اما چگونه زمان مصرف عسل می تواند در مکانیسم چاقی عسل تاثیر بگذارد؟
اما چگونه زمان مصرف عسل می تواند در مکانیسم چاقی عسل تاثیر بگذارد؟

همچنین می‌دانیم که موادی که قند خون را افزایش می دهد و باعث احساس سیری در فرد می گردد،  پس از مدتی اثرات خود را از دست داده و دوباره قند خون پایین می آید و بدن احساس گرسنگی می کند و در چنین مواردی، فرد نیاز به خوردن مواد غذایی دیگری می کند تا بتواند دوباره قند خون خود را از حالت سقوط کرده و پایین آمده خارج کند

و در این زمینه، مواد زود هضم و یا موادی  همانند نوشابه و یا بعضی از کیک ها که دارای قندهای ساده می باشند،  این روند بالا رفتن قند خون و پایین آمدن آن، با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود و فرد پس از مصرف این دسته از مواد غذایی، سریعتر سیر شده و بسیار سریعتر و پس از مدت کوتاهی نسبت به مصرف مواد اولیه مانند عسل، گرسنه می شود که ناشی از سقوط میزان قند خون در بدن انسان می باشد.

در این مکانیسم، اگرچه عسل دارای روندی با بازه طولانی تری می باشد و می تواند مدت زمان بیشتری به نسبت مواد غذایی با قندهای ساده ما را سیر نگه دارد

در این مکانیسم، اگرچه عسل دارای روندی با بازه طولانی تری می باشد و می تواند مدت زمان بیشتری به نسبت مواد غذایی با قندهای ساده ما را سیر نگه دارد، اما به هر حال پس از مدتی، این میزان قند خون کاهش پیدا می کند و فرد احساس گرسنگی می کند و اگر آن مقدار مواد غذایی را به بدن خود نرساند و یا به عبارتی کالری برابر با متعادل‌سازی میزان قند خون دریافت نکند، این عامل باعث خواهد شد که بدن به سمت چربی سوزی برود و چون افرادی که  از عسل در صبحانه خود که در ابتدای روز است، استفاده می کنند

و سپس باید مدت زمان زیادی را به فعالیت جسمانی و کارهای مختلفی بپردازند و طبیعتاً باید مواد غذایی مصرف نمایند، عسل باعث آن خواهد شد که فرد پس از مصرف عسل در ابتدای روز پس از مدتی، دوباره احساس گرسنگی نماید و  برای آن که بتواند میزان قند خون سقوط کرده خود را به حالت ایده آل خود برساند، دست به خوردن مواد غذایی دیگری می زند که این عامل در طی زمان، باعث آن خواهد شد که اشتهای فرد بیشتر شده و میزان مصرف مواد غذایی در فرد به صورت تدریجی افزایش پیدا کند و از این طریق، عسل باعث افزایش وزن خواهد شد و می‌بینیم که زمان مصرف عسل می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مکانیسم لاغر کنندگی عسل چگونه است؟

 در همین مقاله اشاره نموده ایم که عسل علاوه بر  چاق کنندگی، دارای خواص لاغر کنندگی نیز می باشد که دوباره به همان دو عامل طریقه مصرف و زمان مصرف این ماده شگفت انگیز و شفابخش بر می گردد

مکانیسم لاغر کنندگی عسل چگونه است؟
مکانیسم لاغر کنندگی عسل چگونه است؟

و باید در مورد طریقه مصرف و زمان مصرف عسل برای کاهش وزن و تناسب اندام، به این نکته توجه داشته باشیم که اگر می خواهیم عسل را برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده خود قرار بدهیم، باید به همان مکانیسم چاق کنندگی آن توجه داشته باشیم و بدانیم که عسل باعث افزایش میزان قند خون و سپس بعد از مدتی باعث کاهش این میزان خواهد شد و چنانچه افراد هنگام خواب عسل را با مقداری آب ولرم مخلوط نمایند

و این ترکیب و محصول نهایی را قبل از خواب نوش جان کنند، این عامل باعث آن خواهد شد که فرد در هنگام خواب نیز مکانیسم گرسنگی و سپس تجزیه بافت های چربی و مواردی از این دست را در بدن خود داشته باشد تا بدن بتواند از سقوط بیش از حد میزان قند خون جلوگیری نماید و همین عامل باعث خواهد شد که فرد در هنگام خواب، با کاهش وزنی متعادل و به صورت تدریجی روبرو خواهد شد.

برای آن که بتوانید از عسل خاصیت لاغر کنندگی دریافت نمایید، باید این ماده غذایی را با آب ترکیب نموده و قبل از خواب میل کنید

پس برای آن که بتوانید از عسل خاصیت لاغر کنندگی دریافت نمایید، باید این ماده غذایی را با آب ترکیب نموده و قبل از خواب میل کنید تا بتوانید از این ماده غذایی برای لاغری و تناسب اندام خود و همچنین کاهش bmi و یا شاخص توده بدنی خود استفاده نمایید

و اگر می خواهید به چاقی و افزایش وزن خود با استفاده از این محصول طبیعی و پر خواص کمک نمایید، باید عسل را به هنگام صبح و در وعده صبحانه خود قرار دهید و سپس بعد از مدتی که دچار گرسنگی می شوید، با خوردن مواد غذایی مغذی و راهکارهایی که  متخصصین مجرب این زمینه همچون دکتر سلیمی به شما پیشنهاد می کنند، به چاقی و افزایش وزن خود تا حالت ایده ‌آل کمک شایانی کنید.

با ما در ادامه مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، همراه باشید تا پس از بیان کامل مکانیسم لاغر کنندگی و چاق کنندگی عسل و طریقه مصرف آن برای رسیدن به این دو هدف مهم، به بیان نکاتی مکمل و جامع در مورد استفاده از عسل  بپردازیم.

بخشی از خواص بی شمار انواع عسل

باید به این نکته توجه نماییم که هر نوع از عسل، می تواند علاوه بر مزایای کلی عسل و خواص مشترک عسل، دارای خواص ویژه ای نیز باشد که در بخش قبلی این مقاله اشاره نمودیم و گفتیم که عسل دارای انواع و تعداد زیادی از طعم ها می باشد و در این بخش می خواهیم که در مورد خواص تعدادی از انواع عسل ها صحبت نماییم و به مهمترین خواص دارویی آن اشاره بکنیم.

بخشی از خواص بی شمار انواع عسل
بخشی از خواص بی شمار انواع عسل

خواص عسل مرکبات:

عسل مرکبات در واقع نتیجه محصول زنبور عسلی است که از شهد درختان نارنج و یا بهار نارنج و یا درختانی همچون لیمو و یا پرتقال، در فصل شکوفه های بهاری استفاده می کند

و عسلی بسیار خوش طعم و خوشمزه را تولید می‌کند که می‌تواند دارای خواص بسیاری برای بدن باشد و تعدادی از این خواص شفابخش همانند تقویت حافظه و یا ضد عفونی کننده بدن و همچنین در مواردی حتی ضد تهوع نیز می‌باشد و می‌تواند در افزایش اشتهای فرد و  تقویت معده و همچنین از بین بردن زخم های گوارشی کمک بسیار شایانی باشد که معمولاً این عسل به رنگ‌های کهربایی روشن دیده خواهد شد.

خواص عسل گون:

همان طور که از نام این عسل پیداست، محصول این عسل، ناشی از خوردن حشره زنبور عسل از شهد گیاه گون می باشد که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود و آن را جزو محبوب‌ترین عسل های موجود در کشور عزیزمان می توان نام برد که دارای خواص بی نظیر دارویی و همچنین طعم و مزه بی ‌نظیری است

خواص عسل گون:
خواص عسل گون:

و بسیاری از مردم در سرتاسر کشور عزیزمان ایران و همچنین در سرتاسر جهان، از این محصول و ترکیب عسل برای  مصرف روزانه خود استفاده می کنند و می توان به بخشی از خواص بی نظیر این عسل، به  خواص بی نظیر این عسل در تقویت دستگاه گوارش و معده انسان و همچنین برای افرادی که دچار بیماری‌های کلیوی هستند و یا از موضوع دردهای مفصلی رنج می برند، اشاره کرد که این عسل به صورت طبیعی دارای رنگی زرد مایل به روشن نیز می باشد.

خواص عسل یونجه:

تا این بخش از مقاله، فهمیدیم که نام هر عسلی بر مبنای نوع تغذیه آن از زنبور عسل مشخص می شود و عسل یونجه حاصل تغذیه زنبور عسل از شهد گیاه یونجه می باشد که می تواند به عنوان عسلی بسیار خوش طعم و پرطرفدار برای سلامتی و تناسب اندام ما مورد استفاده قرار گیرد.

البته باید توجه داشته باشیم که وقتی می گوییم که شهد گیاه یونجه مورد استفاده زنبورعسل قرار می گیرد، به این منظور می باشد که عمده تغذیه این زنبور از گیاهانی همانند یونجه و یا  گون و همچنین گیاهانی همچون بهار نارنج و شکوفه آن است و مقداری مواد و گیاهان دیگری نیز که در آن منطقه یافت می شود، مورد استفاده آن زنبور عسل قرار می گیرد.

خواص عسل گشنیز:

طبق نکته ای که در بالا مطرح نموده ایم، به این نتیجه خواهیم رسید که عسل گشنیز، به عسلی گفته می ‌شود که زنبوران عسل به عمده گیاهی که در منطقه زندگی خود دسترسی داشته اند، همین گشنیز می باشد و از آن برای ساختن عمده عسل خود استفاده می‌کنند و از شهد آن تغذیه می‌نمایند که معمولاً طعم گشنیز و یا گیاهان دیگری که مورد استفاده قرار می‌دهند، در طعم نهایی عسل، بسیار موثر و مفید می باشد و از عسل گشنیز می توان در درمان انواع بیماری هایی همانند بیماری های اعصاب و همچنین سردرد استفاده نمود و اگر فردی سرماخوردگی دارد

خواص عسل گشنیز:
خواص عسل گشنیز:

و یا در فصول آلرژی زایی همانند بهار قرار گرفته است، می تواند از عسل گشنیز برای  درمان سرفه و یا حساسیت و همچنین آلرژی خود استفاده نمایند که تنها بخشی از فواید اختصاصی عسل گشنیز به حساب می آید.

عسل اقاقیا:

عسل اقاقیا که حاصل استفاده زنبور عسل از شهد شکوفه های گیاه اقاقیا می باشد، می تواند برای کودکان خواص بسیار بیشتری به نسبت بزرگسالان داشته باشد و در مورد خواص دارویی آن می توان گفت که  عسل اقاقیا برای مصرف کودکانی که می خواهند حافظه بهتری داشته باشند

و همچنین تقویت حافظه، خواب درست و به موقع و از بین بردن کم خوابی و بی خوابی و همچنین کم خونی، مورد استفاده قرار دهند و در رفع بیماری های ناشی از ناراحتی صفرا و افسردگی نیز می تواند بسیار حائز اهمیت و مفید باشد و افراد بزرگسال و به خصوص کودکان می‌توانند از خواص بی نظیر آن استفاده نمایند.

خواص عسل زرشک:

شاید نام عسل زرشک را نشنیده باشیم و در این مورد باید بدانیم که استفاده زنبور عسل از شهد غالب روی درخت زرشک می تواند عسلی را برای ما به وجود آورد که باعث  رفع مشکلات مختلفی همچون  فشار خون بالا و همچنین رفع لک و جوش های بدن و صورت شود. این عسل دارای رنگی کهربایی مایل به روشن می باشد.

خواص عسل سیاه دانه:

باید به این نکته توجه داشته باشیم که بر طبق دستور احکام اسلامی و همچنین طب سنتی اسلامی ما که بسیار مورد تایید و مجرب می باشد، استفاده از عسل و سیاهدانه می‌تواند در درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک نماید

و حال اگر این عسل، محصول استفاده زنبور از شهد عمده گیاه سیاه دانه باشد، این مورد می تواند خود یک مزیت بسیار مهم و موثر و مفید باشد و در پیشگیری از انواع سرطان ها و همچنین کاهش ابتلا به بیماری دیابت تا ۷۰% کمک شایانی نماید و به مشکلات گوارشی ما نیز پایان دهد و آن را درمان کند.

ما در این بخش از مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، تنها به تعدادی از عسل های پر خواص و خواص ویژه و منحصر به فرد آن عسل ها پرداختیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که عسل دارای خواص بی نظیر و بی شماری می باشد و در انواع و تعداد مختلفی یافت خواهد شد که شما عزیزان می توانید در مقالات جداگانه ای در مورد خواص انواع عسل، به اطلاعات کامل تر و جامع تری در مورد  انواع بیشتری از عسل ها دست پیدا کنید و از خواص شگفت انگیز و بی شمار عسل، آگاه گردید.

پیشنهاد می کنیم مقاله عسل در رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید.

بی ام آی چیست؟

 شاخص توده بدنی و یا همان بی ام آی، در واقع به حالت سنجشی گفته می شود که به ما در مورد وضعیت وزنی بدن ما اطلاعات کامل و جامعی را می دهد و همچنین به ما می فهماند که بدن ما در چه وضعیت وزنی به نسبت قد ما قرار گرفته است و آیا ما دچار اضافه وزن می باشیم؟ و یا چه میزان دچار اضافه وزن و یا حتی لاغری مفرط هستیم؟  و به طور کلی به چه میزانی تا حالت ایده آل وزنی خود فاصله داریم؟

بی ام آی چیست؟
بی ام آی چیست؟

شما عزیزان می توانید پاسخ تمامی این سوالات را از یک فرمول ساده  که به عنوان فرمول شاخص توده بدنی مطرح می گردد، به دست بیاورید و باید بدانید که این فرمول دارای مولفه های مهمی از جمله قد و وزن انسان می باشد که بر حسب کیلوگرم و متر محاسبه می‌شود و در این فرمول تقسیم، قرار می گیرد.

در واقع، در اندازه گیری شاخص توده بدنی، ما باید ابتدا وزن خود را بر حسب کیلوگرم محاسبه و اندازه گیری نموده و سپس میزان قد خود را بر حسب متر اندازه گیری کنیم و سپس وزن خود را در صورت این فرمول تقسیم قرار داده و قد خود را به صورت توان ۲ و یا مجذور شده، در این فرمول نهایی قرار دهیم و نتیجه به دست آمده را به عنوان عدد تقریبی شاخص توده بدنی یک فرد معمولی در نظر بگیریم.

البته مولفه های دیگری همچون سن، جنسیت و فعالیت بدنی هر فرد و همچنین بیماری ها و یا احیاناً ورزش های خاصی که انجام می‌دهد نیز می‌تواند در شاخص توده بدنی او تاثیرات گوناگونی گذاشته و معیار اندازه گیری را برای آن فرد تغییر بدهد.

مثلا اگر فردی، بیماری خاصی دارد و به واسطه این بیماری وزن بدن او از حالت ایده آل شاخص توده بدنی پایین تر می باشد، پزشکان متخصص و مجربی همچون دکتر سلیمی، با در نظر گرفتن این مولفه بیماری برای او یک معیار جداگانه در نظر می‌گیرند تا بفهمند که وزن او در این شرایط در چه محدوده ای قرار می‌گیرد یا آن فرد باید چه راهکارهایی را برای رسیدن به حالت ایده‌آل بدنی خود انجام دهد.

اعداد شاخص در توده بدنی:

 باید بدانیم که اعدادی، معیار سنجش و مقایسه عدد به دست آمده در شاخص توده بدنی ما با حالات اصلی و واحد در نظر گرفته شده اند و باید گفت که اگر میزان شاخص توده بدنی به دست آمده ما در حالتی که یک فرد دارای شرایط معمولی باشد، کمتر از ۱۸.۵ باشد، یعنی آن فرد دچار کمبود وزن به نسبت قد خود بوده و باید برای افزایش وزن تا حالت ایده آل تلاش نماید.

حال اگر میزان عدد به دست آمده در شاخص توده بدنی آن فرد، چیزی در بازه عددی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد، ‌ما باید به این نتیجه برسیم که آن فرد دارای وزن ایده‌آلی بوده و باید در حفظ این میزان از وزن خود تلاش کند.

همچنین اگر وزن فردی  بیشتر از این میزان باشد و در نتیجه شاخص توده بدنی او عددی بالاتر از ۲۴.۹ و یا حتی نزدیک به ۳۰ و در نتایج مخرب تر و خطرناک تر، نزدیک به بی ام آی 40 و بیشتر آن را نشان بدهد، ما باید به این نتیجه برسیم که این فرد به همان ترتیب دارای اضافه وزن بیشتری می باشد و  باید با در نظر گرفتن راهکارهای مختلفی که توسط پزشکان متخصص و مجرب در زمینه لاغری و تناسب اندام به او پیشنهاد می‌کنند

و همچنین با بیان کامل وضعیت و شرایط جسمانی و حتی آزمایشاتی که توسط پزشکان متخصص برای فهمیدن بیماری های نهفته در بدن و به انجام می رسد، این فرد راهکارهای موثر و مفیدی را از متخصصان مجربی همچون دکتر سلیمی دریافت نماید تا بتواند به سرعت به کاهش وزنی مطلوب دست پیدا کند و از خطرات ناشی از چاقی و اضافه وزن بالا جلوگیری نماید.

مراجعه به هر پزشک و متخصصی نمی تواند راهگشا باشد

توجه داشته باشیم که مراجعه به هر پزشک و متخصصی نمی تواند راهگشا باشد و تنها ما می توانیم به پزشکانی مراجعه بکنیم که دارای شرایط استثنایی و سابقه درخشانی هستند و مراجعه کنندگان به این پزشکان از رضایت بالایی به نسبت خدماتی که دریافت می کنند و نتایجی که کسب می کنند، برخوردار باشند که این مورد را  شما عزیزان می توانید با تحقیق و مشورت نمودن با افرادی که سابقه مراجعه به این پزشک را دارند، به دست آورید و ما در این زمینه، دکتر سلیمی را به شما معرفی می کنیم.

سخن آخر

به عنوان سخن آخر و پایانی در مقاله جامع و کاربردی آیا عسل چاق کننده است، بار دیگر به شما دکتر سلیمی را معرفی می‌کنیم که به عنوان یکی از بهترین و پر سابقه ترین پزشکان در حوزه لاغری و تناسب اندام و همچنین جراحی های لاغری شناخته می‌شود و شما عزیزان می توانید با مراجعه حضوری خود به مطب ایشان و مشورت نمودن با افرادی که سابقه معاینه و درمان توسط ایشان را دارند

سخن آخر
سخن آخر

و پس از کسب اطلاعات کامل به نسبت شرایط بدنی و جسمی خود، برای رساندن وزن بدن خود به حالت ایده آل و یا کاهش وزن و تناسب اندام، اقدامات لازم را به انجام برسانید و از مضرات مخرب بی ام آی بالا که  می تواند بیماری های مختلفی همچون  فشار خون و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و یا حتی سرطان را به همراه داشته باشد، جلوگیری نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر مهدی سلیمی

دکتر مهدی سلیمی، عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی (‌IFSO‌) هستند. همچنین ایشان متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراح چاقی و متابولیک می‌باشند که مهارت فراوانی در انواع جراحی‌های کاهش وزن به خصوص در جراحی اسلیو معده دارند.‌

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
با یک کلیک مشاوره بگیرید